Pagina 8 van 21 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 316 t/m 360 van 905

Discussie: Borussia Dortmund

  1. #316
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Borussia Dortmund heeft Marko Basa zo goed als binnen. De Montenegrijnse verdediger van Le Mans uit Frankrijk kan bij die Borussen een contract voor vier jaar tekenen. (Diverse Duitse media)


    Bron: voetbalzone.nl (in de wandelgangen).
    Naar verluidt is dit een type Vidic, en zo'n type kunnen we goed gebruiken!

  2. #317
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Beenhakker zegt 'nu nog nee' tegen Dortmund
    Geschreven op dinsdag, 6 mei om 16:23

    Borussia Dortmund is in de zoektocht naar een mogelijke opvolger van de nog zittende trainer Thomas Doll uitgekomen bij Leo Beenhakker. De Duitsers informeerden al naar de beschikbaarheid van de Nederlandse bondscoach van Polen, maar die gaf de club nul op het rekest. Volgens Jan de Zeeuw zal Beenhakker niet terugkomen op die beslissing.

    De Zeeuw is teammanager van de Poolse bond en zegt in de Telegraaf dat Borussia Dortmund nergens op hoeft te rekenen. "Er kruist hem zoveel zijn pad. Ik heb net met Leo de programma’s voor onze WK-kwalificatiewedstrijden doorgenomen, onder andere voor het duel tegen San Marino. Daar zou hij zich toch niet mee bemoeien als hij vertrekt?”

    Beenhakker, die nog tot medio 2010 onder contract staat bij Polen, laat zelf de nodige ruimte voor interpretatie. "Ik ben nu met Polen bezig en wil eerst het EK doen. Ik heb ook geen behoefte aan onrust. Dit is niet het moment om daar mee bezig te zijn en daarom heb ik nu ook nee gezegd tegen Dortmund.”

    Na het EK valt echter verder te praten. "Want de situatie in Polen is op dit moment niet zo prettig met een lopende corruptiezaak en een nieuw bestuur plus nieuwe voorzitter, die na de zomer geínstalleerd worden", aldus Beenhakker. "Met de huidige mensen kan ik prettig werken. Of dat straks nog zo is, weet ik niet. Ik heb ook aangegeven, dat ik richting WK van 2010 mijn conclusies zal trekken als ik niet kan werken in een situatie die niet 100% goed ingevuld is.”



    BRON: voetbalzone.nl






    Zou mooi zijn als hij na het EK komt. Goede motivator!!

  3. #318
    Genkster's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2005
    Locatie
    België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.075
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    3-2 gewonnen dus van Stuttgart, mooi!
    Tinga en 2x Frei!

  4. #319
    Hamburg meine Perle sterretje's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 februari 2007
    Locatie
    München
    Berichten
    652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Hat Dortmund jetzt endlich den Bock umgestoßen?


    Harhar.

  5. #320
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Borussia Dortmund en Doll uit elkaar
    Geschreven op maandag, 19 mei om 16:48

    Het samenwerkingsverband tussen Borussia Dortmund en trainer Thomas Doll is ten einde. De club maakte maandagmiddag bekend dat er na een ‘uitgebreide analyse van het seizoen’ besloten is om niet met elkaar verder te gaan. Doll zou zelf zijn ontslag hebben aangeboden bij de club, waarmee hij dit seizoen op een teleurstellende dertiende plaats eindigde. Dat betekende de slechtste notering in twintig jaar, en dus aanleiding voor het bestuur om de positie van de oud-coach van Hamburger SV grondig te evalueren.

    ”Thomas Doll heeft ons met gemak behouden voor het hoogste niveau, en daarnaast de finale van de DFB-Pokal (Duitse beker, red.) bereikt. Daardoor is de club volgend jaar verzekerd van Europees voetbal. Wij zij hem dank verschuldigd,” zo luidt de verklaring op de website van Die Borussen.

    Doll nam in maart 2007 de taken over van de teruggetreden Jürgen Röber, en leidde de ploeg in zijn eerste seizoen naar de negende plaats in de Bundesliga. Als opvolger wordt Jürgen Klopp genoemd, die met MSV Mainz net promotie naar de hoogste afdeling misliep.




    GOED NIEUWS!!

  6. #321
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ja, dat laatste zou toch wel een daverende verrassing zijn, want Klopp was maar liefst 19 jaar actief in Mainz, eerst als speler en de laatste bijna 8 jaar als trainer...

  7. #322
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reading Bekijk bericht
    ja, dat laatste zou toch wel een daverende verrassing zijn, want Klopp was maar liefst 19 jaar actief in Mainz, eerst als speler en de laatste bijna 8 jaar als trainer...

    Klop(p)t, al denk ik wel dat hij weer eens op het hoogste niveau zijn grenzen wil verkennen. Hij werd ook al nadrukkelijk genoemd bij HSV en in iets mindere mate bij Schalke04. Overigens heb ik viavia gehoord dat ze dolgraag Erik Gerets willen strikken. De scouting schijnt weer zijn vizier te hebben gericht op Frankrijk (oa Basa en 2 middenvelders met moeilijke namen) en hebben ook de goede prestaties van Gerets opgemerkt. Ook de trainer van Nancy de Uruguayaan Pablo Correa werd hierbij genoemd.

    Toch denk ik dat Klopp kandidaat nummer 1 is, maar vergeet ook Thomas Von Heesen niet. Toen vorig jaar van Marwijk werd ontslagen werd hij door Wack bestempeld als een toekomstig BVB trainer en het zou me niks verbazen als hij nu een kans gaat krijgen. Ook Jurgen Kohler is een outsider denk ik. En wat doet Lothar Mattheus tegenwoordig?? Niet veel, die is ook beschikbaar

    Ach er zijn zoveel namen.....

  8. #323
    Hamburg meine Perle sterretje's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 februari 2007
    Locatie
    München
    Berichten
    652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duncan Edwards Bekijk bericht
    Klop(p)t, al denk ik wel dat hij weer eens op het hoogste niveau zijn grenzen wil verkennen. Hij werd ook al nadrukkelijk genoemd bij HSV en in iets mindere mate bij Schalke04. Overigens heb ik viavia gehoord dat ze dolgraag Erik Gerets willen strikken. De scouting schijnt weer zijn vizier te hebben gericht op Frankrijk (oa Basa en 2 middenvelders met moeilijke namen) en hebben ook de goede prestaties van Gerets opgemerkt. Ook de trainer van Nancy de Uruguayaan Pablo Correa werd hierbij genoemd.

    Toch denk ik dat Klopp kandidaat nummer 1 is, maar vergeet ook Thomas Von Heesen niet. Toen vorig jaar van Marwijk werd ontslagen werd hij door Wack bestempeld als een toekomstig BVB trainer en het zou me niks verbazen als hij nu een kans gaat krijgen. Ook Jurgen Kohler is een outsider denk ik. En wat doet Lothar Mattheus tegenwoordig?? Niet veel, die is ook beschikbaar

    Ach er zijn zoveel namen.....
    Teneerste: gefeliciteerd! Het werd ook echt tijd. Ik ben werkelijk geen supporter van de BVB maar dit hadden ze dan ook weer niet verdiend. Met alle respect, jou bestuur is dramatisch slecht.

    Lothar Matthäus :boxed: gaat die niet naar Tel Aviv of ergens anders in Israel naartoe? Ik ben redelijk zeker dat Klopp komt, die staat al maandenlang in de belangstelling van de BVB. En nu dat Mainz in Liga 2 blijft....

  9. #324
    Lekker bezig Freek! dawasiknie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Tussen de uitlaatgassen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Klopp vind ik ook niet meer dan een 2e Doll qua uitstraling. Bovendien is hij geen garantie voor succes, want buiten Mainz heeft hij nog niets laten zien. Ik ben benieuwd of BVB die gok durft te nemen...

  10. #325
    Hamburg meine Perle sterretje's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 februari 2007
    Locatie
    München
    Berichten
    652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dawasiknie Bekijk bericht
    Klopp vind ik ook niet meer dan een 2e Doll qua uitstraling. Bovendien is hij geen garantie voor succes, want buiten Mainz heeft hij nog niets laten zien. Ik ben benieuwd of BVB die gok durft te nemen...
    Dortmund heeft ook Doll genomen, vandaar...

  11. #326
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Klopp heeft toch wel "das gewisse Etwas", erg enthousiast en fanatiek langs de lijn, zo' n type trainer zou je gwoon meer willen zien langs de lijn, heerlijk

  12. #327
    FRulez
    Guest

    Standaard

    Finale Uefa Cup 2008-2009: Feyenoord - Dortmund...zou toch o zo mooi zijn.

    Vind het zonde dat een club als Dortmund zover is afgezakt in Duitsland. Normaliter streden ze mee met Bayern FC om de titel.

  13. #328
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterretje Bekijk bericht
    Teneerste: gefeliciteerd! Het werd ook echt tijd. Ik ben werkelijk geen supporter van de BVB maar dit hadden ze dan ook weer niet verdiend. Met alle respect, jou bestuur is dramatisch slecht.

    Lothar Matthäus :boxed: gaat die niet naar Tel Aviv of ergens anders in Israel naartoe? Ik ben redelijk zeker dat Klopp komt, die staat al maandenlang in de belangstelling van de BVB. En nu dat Mainz in Liga 2 blijft....


    Laten we het over het bestuur maar niet hebben he, Het enige goede wat meneer Wack heeft gedaan is de financiele situatie verbeteren.
    Ik ben blij dat Doll weg is (een beetje lachen toen 'zijn' HSV tegen onze BVB scoorde bah) :happydance:.

    Ik zou het wel leuk vinden als Don Leo de jongens een jaartje onder zijn hoede neemt en ze met zijn mentale trucjes kan motiveren tot een mooi seizoen. Aan de andere kant is dat voor de lange termijn weer geen oplossing.

    Menzo is ook nog vrij

  14. #329
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    'Twente-doelwit aan de slag in Dortmund'


    FC Twente kan een streep zetten door de naam van Jürgen Klopp. Volgens Bild gaat de coach van FSV Mainz 05 met ingang van volgend seizoen bij Borussia Dortmund aan de slag als opvolger van de vertrokken Thomas Doll. Klopp heeft al sinds 2001 de technische leiding in handen van Mainz, dat uitkomt in de Tweede Bundesliga. Tot aan afgelopen weekeinde maakte de club nog kans op promotie naar de Bundesliga, maar het laatste promotieticket ging naar TSG Hoffenheim.

    De 42-jarige Duitser was niet de enige die de afgelopen weken met FC Twente in verband gebracht werd. Ook Martin Jol, Steve McClaren, Adrie Koster en Morten Olsen maakten volgend diverse media kans om de erfenis van Fred Rutten op zich te nemen.

    Doll stelde na de laatste speelronde in Duitsland zijn positie ter beschikking. De club nam het aanbod aan. De relatie met de clubleiding was niet goed, ook omdat van de pretenties in de praktijk te weinig terecht kwam. Het contract van Doll, die in maart 2007 aantrad als opvolger van Jürgen Röber, liep nog tot medio 2010.

    Ik zie in hem een zelfde type trainer als Doll, ik heb hier mijn twijfels over....

  15. #330
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Klopp nieuwe trainer Borussia Dortmund


    Borussia Dortmund heeft vrijdagochtend Jürgen Klopp officieel gepresenteerd als opvolger van de onlangs opgestapte Thomas Doll. Klopp komt over van FSV Mainz, waarmee hij in de 2. Bundesliga op een haartje na promotie misliep.

    Voormalig coach Doll stelde na de laatste speelronde in Duitsland zijn positie ter beschikking. De club nam het aanbod aan. De relatie met de clubleiding was niet goed, ook omdat van de pretenties in de praktijk te weinig terecht kwam. Het contract van Doll, die in maart 2007 aantrad als opvolger van Jürgen Röber, liep nog tot medio 2010.

    Met Klopp krijgt Borussia de gewenste opvolger. De 40-jarige oefenmeester was zeven jaar lang actief in Mainz, en zal minimaal twee jaar lang aan het roer staan in het voormalige Westfalen Stadion. Mocht de samenwerking bevallen, dan kan er gebruik worden gemaakt van de optie in het contract die er in voorziet dat er nog eens een jaar aan het dienstverband kan worden toegevoegd.

    Ook FC Twente toonde interesse in Klopp, die in Enschede de naar Schalke’04 vertrokken Fred Rutten op had moeten volgen.

    We zullen zien.....

  16. #331
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard



    Toch zullen heel wat mensen nog wel een tijd aan hem in het geel-zwart moeten wennen denk ik zo... als je zo lang aan 1 club verbonden bent geweest, dat laat je toch niet zo snel los

    In Mainz heerst(e) een compleet andere voetbalcultuur dan in Dortmund...

  17. #332
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    even jullie kennis Duits testen en ophalen met dit artikel...flink leesvoer...

    Klopp und der BVB: Passt das?

    Drei Gespräche reichten, um eine gemeinsame Wellenlänge festzustellen. "Sensationell gute Gespräche", wie BVB-Geschäftsführer Hans-Joachim Watzke (48) berichtet. Mit chirurgischer Präzision analysierte Jürgen Klopp (40), der am Freitag in Dortmund seine Unterschrift unter einen Cheftrainer-Vertrag bis 2010 setzte, die Problemzonen der Borussia.

    Klopp will die Aufgabe in Dortmund "mit ganz, ganz viel Leidenschaft" angehen. Seinen Spielern hat er für die Zeit ab 2. Juli bereits "mehr Arbeit, als sie es sich im Moment vorstellen können" in Aussicht gestellt. Vom neuen Trainer wird in erster Linie eine Stärkung der Defensive verlangt. "62 Gegentore in der vergangenen Saison sind kein Zufall", sagt Sportdirektor Michael Zorc (45). Eine straffere, autoritärere Mannschaftsführung als unter Doll, der immer wieder Signale falscher Großzügigkeit gab, und einen attraktiveren Fußball haben die Bosse Klopp mit in sein Pflichtenheft geschrieben. Aber passt das überhaupt mit dem Ex-Mainzer und der Borussia? Als Spielerversteher, Motivationsfuzzi oder Kumpeltyp steckt er in ziemlich vielen Schubladen. Was ist dran an den Vorurteilen, von denen eines sogar besagt, er sei Doll zu ähnlich. Wie arbeitet Klopp? Wie tickt dieser Mann? Eine Analyse.

    Spielphilosophie: Klopp propagiert Erlebnisfußball mit viel Emotion, Leidenschaft und Willen auf der Basis hoher Laufbereitschaft und taktischer Disziplin. Klopp kündigte in Dortmund Spiele mit "Wiedererkennungswert" und "die eine oder andere Vollgasveranstaltung" an.

    Taktik und System: Klopp fordert extrem ballorientiertes Verteidigen, schnelles Umschalten in beide Richtungen, äußerste Flexibilität bei Ballbesitz und schnelles, zielgerichtetes Spiel in die Spitze. Überwiegend verordnete er Mainz Viererkette, flache Vier im Mittelfeld und zwei Spitzen. Alternativ setzte er auf Mittelfeldraute oder auf den Tannenbaum (4-3-2-1). Besonderheit: Bei gegnerischen Standards ließ er im Raum decken.

    Trainingsgestaltung: In den Übungseinheiten ist fast immer der Ball dabei, spielerische Vermittlung steht im Vordergrund, das Training muss sich so nahe wie möglich am Spiel orientieren, die Intensität ist hoch. Klopp: "Was die Jungs im Spiel gegen den Ball tun müssen, bekommen sie auf die Festplatte gehauen."

    Besonderheit: Klopp ist ein absoluter Verfechter der Videoanalyse. Auch im A- und B-Jugendbereich wurden alle Spiele auf Video aufgenommen. Klopp bereitet sich akribisch auf den Gegner vor und stimmt seine Mannschaft in einer 20- bis 25-minütigen Sitzung auf diesen ein. Videoanalysen setzt er systematisch und konstruktiv ein, sogar in der Halbzeitpause.

    Umgang mit Spielern: Bei Spielen fühlt er an der Seitenlinie mit, er gestikuliert, schreit, raunzt seine Profis an und versucht ständig, Einfluss auf sie zu nehmen. Auf dem Trainingsplatz herrscht ein rauer Umgangston, dort ist er absolut kompromisslos, wenn es um die Sache geht. In einem Interview erklärte er: "Wenn ich sage, die müssen mit dem Kopf gegen die Wand laufen, müssten sie das tun."

    Motivator und Psychologe: Selbst Spieler, die schon länger in Mainz sind, loben Klopp als "überragenden Motivator". Klopp gilt als rhetorisch gewandt und hat die Gabe, sich in fast jede Situation hineinversetzen zu können. "Als Trainer braucht man Antworten", sagt Klopp, "Spieler müssen nachvollziehen können, warum man was tut."

    Mannschaftsführung: Ziel des Trainers ist es, eine funktionierende Gemeinschaft zu bilden, in der man sich absolut einig ist. Mit Spielern, die aus dem Kollektiv ausscheren und einen Egotrip fahren, kann er absolut nichts anfangen.

  18. #333
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Haha Tannenbaum (kerstboom), leuk woord.
    Verder wel wat we van Klopp konden verwachten!

  19. #334
    Genkster's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2005
    Locatie
    België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.075
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Borussia Dortmund is hard bezig om de vijfde versterking voor volgend seizoen binnen te halen: Patrick Owomoyela. De verdediger van Werder Bremen moet toekomstig coach Jürgen Klopp wat meer opties geven op de flanken. Eerder gaven Tamas Hajnal (Karlsruher SC), Felipe Santana (Figueirense), Neven Subotic (FSV Mainz 05) en Bayram Sadrijaj (TSG Thannhausen) al hun jawoord aan die Borussen. (Diverse Duitse media)

  20. #335
    La Comadreja Buffalo's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 mei 2008
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.714
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Mooie aankoop, een centrale ?

  21. #336
    Genkster's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2005
    Locatie
    België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.075
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buffalo Bekijk bericht
    Mooie aankoop, een centrale ?
    De verdediger van Werder Bremen moet toekomstig coach Jürgen Klopp wat meer opties geven op de flanken.

  22. #337
    La Comadreja Buffalo's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 mei 2008
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.714
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Sorry las het niet

  23. #338
    Genkster's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2005
    Locatie
    België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.075
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Tamas Hajnal (Karlsruher SC) € 1.25M middenvelder

    Felipe Santana (Figueirense) € 2.1M centrale verdediger

    Neven Subotic (FSV Mainz 05) €3.5M centrale verdediger

    Bayram Sadrijaj (TSG Thannhausen) GRATIS aanvaller

    Patrick Owomoyela (Werder Bremen) € 2.5M rechtsback


    Het is duidelijk gebleken dat dit seizoen centraal achterin ons zwakste punt was. Met 1.94m & 1.93m hebben we 2 grote centrale verdediger gekocht, maar vraag me niet of ze goed zijn.
    Owomoyela is denk ik toch een redelijke aankoop, al is Rukavina toch zeker niet slecht (?)
    Bij Hajnal heb ik mijn twijfels en van de naam Bayram Sadrijaj heb ik in mijn hele leven nog niks gehoord.

    Ik weet niet wat ik er van moet denken. We hebben er goed aangedaan van ons te versterken centraal in de verdediging, maar er is weer niks van Bundesliga-ervaring.
    Petric en Frei zullen blijven. De éne speelde geen denderend EK en de andere raakte alweer -zucht- geblesseerd.

    Wat vind jij van deze aankopen, Sebastian?

  24. #339
    Forza SV essevee's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 mei 2007
    Locatie
    Ruien-City(Kluisbergen)
    Leeftijd
    31
    Berichten
    4.030
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Verlaat Elyaniv Barda dan toch nog Racing Genk? De kans is niet onbestaande, want volgens het Duitse Bild toont Borussia Dortmund meer dan gewone interesse voor de Israëliër van Racing Genk.

    Borussia Dortmund deed het de afgelopen jaren niet super in de Duitse Bundesliga. Volgend seizoen zou het terug hoger willen eindigen en Barda zou in de plannen passen. Bovendien speelt de club ook wel Europees, want het verloor de bekerfinale van kampioen Bayern München.

    Bild weet dat de club uit het Ruhrgebied 2.5 miljoen euro wil neertellen voor Barda. De aanvaller die vorig seizoen zestien keer raak wist te treffen ligt in Limburg nog tot medio 2010 onder contract.

    Barda zelf liet al weten graag bij Genk te willen blijven, maar voegde er ook wel aan toe dat als er een club uit een grote competitie komt, hij een vertrek zou overwegen.

  25. #340
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Dit zou wel een groot verlies zijn voor Genk, toch een van hun smaakmakers afgelopen seizoen.

  26. #341
    Brida's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 juni 2008
    Berichten
    37
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door essevee Bekijk bericht
    Verlaat Elyaniv Barda dan toch nog Racing Genk? De kans is niet onbestaande, want volgens het Duitse Bild toont Borussia Dortmund meer dan gewone interesse voor de Israëliër van Racing Genk.

    Borussia Dortmund deed het de afgelopen jaren niet super in de Duitse Bundesliga. Volgend seizoen zou het terug hoger willen eindigen en Barda zou in de plannen passen. Bovendien speelt de club ook wel Europees, want het verloor de bekerfinale van kampioen Bayern München.

    Bild weet dat de club uit het Ruhrgebied 2.5 miljoen euro wil neertellen voor Barda. De aanvaller die vorig seizoen zestien keer raak wist te treffen ligt in Limburg nog tot medio 2010 onder contract.

    Barda zelf liet al weten graag bij Genk te willen blijven, maar voegde er ook wel aan toe dat als er een club uit een grote competitie komt, hij een vertrek zou overwegen.
    Ik vind hem toch geen geweldige speler. Hij heeft het bij Genk redelijk goed gedaan, maar lijkt tekort te komen voor een competitie als de Bundesliga.

  27. #342
    Genkster's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2005
    Locatie
    België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.075
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Hij gaat NIET, dat heeft hij gisteren gezegd. Het is overgens niks meer dan een roddel. Niks van aan..

  28. #343
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    De competitie is gisteren ook voor BVB begonnen. Een mooi resultaat tegen een pittige tegenstander. Achterin stond het nog niet zoals het zou moeten,maar dat is ook niet zo gek met het jeugdige centrale duo Subotic-Hummels. Weidenfeller viel geblesseerd uit en werd prima vervangen door Ziegler.

    Behalve Kuba heeft ook Valdez een uitstekende indruk achter gelaten gedurende de voorbereiding en de eerste overwinning op Bayer.

    Overigens worden de geruchten omtrent de ruil Petric-Zidan steeds hardnekkiger...

  29. #344
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    De geruchten over Petric-Zidan zijn nu dus waarheid geworden.

    Petric is weg en Zidan komt naar Westfalen. Naar het schijnt krijgt BVB er 5 miljoen bij. Hiermee kan gekeken worden naar een vervanger van Dede die er een half jaar uitligt.
    Petric is een goede speler, maar de motivatie was de laatste tijd bij hem weg. Hij aaste overduidelijk op een transfer. Zidan kent Klopp nog van Mainz en het is te hopen dat hij het beste er weer uit weet te halen. Hij zal met Valdez mogen strijden om een plekje naast Frei(op den duur).

    Tot nu toe zijn de beslissingen en resultaten van Klopp bevredigend....

  30. #345
    The Man With No Name Emmenaar's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 maart 2006
    Locatie
    Emmen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    816
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Petric was ook wel toe aan een stapje hogerop. BVB krijgt er een talentvolle speler voor terug en een aanzienlijk geldbedrag. Ik vind dit dus een prima transfer voor beide partijen, Petric vind ik echt een goede speler voor HSV. Klote dat Dede er lang uit ligt, zo'n speler kan BVB niet missen.

    Gisteren meteen een knappe 2-3 uitzege geboekt bij Leverkusen zag ik, lekker hoor!

  31. #346
    charlesmont69's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2008
    Locatie
    Kluisbergen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    878
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emmenaar Bekijk bericht
    Petric was ook wel toe aan een stapje hogerop. BVB krijgt er een talentvolle speler voor terug en een aanzienlijk geldbedrag. Ik vind dit dus een prima transfer voor beide partijen, Petric vind ik echt een goede speler voor HSV. Klote dat Dede er lang uit ligt, zo'n speler kan BVB niet missen.

    Gisteren meteen een knappe 2-3 uitzege geboekt bij Leverkusen zag ik, lekker hoor!

    Zidan zal zich nu toch eens moeten bewijzen! Hopelijk haalt hij bij BVB zijn niveau van bij FC Mainz terug dan zullen ze veel plezier aan hem beleven! Petric moet de nieuw VdVaart wn bij HSV!

  32. #347
    Lekker bezig Freek! dawasiknie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Tussen de uitlaatgassen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Het aantrekken van Klopp kan voor Dortmund nog eens een gouden zet geweest zijn, ben benieuwd hoe ze het tegen Bayern gaan doen. Het verlies van Petric is hard, maar de terugkeer van Zidan (bij Klopp dan) is een goede vervanger voor de Kroaat. Daarnaast is de opa-verdediging van vorig jaar vervangen door een aantal jongere gasten en dat werd ook eens tijd. Subotic was de beste verdediger van de 2. Bundesliga, echt een prima aankoop. Owomoyela is rechtsachter maar die kan ook op het middenveld, met de blessure van Dede kan ie ook op links uit de voeten.

    Dortmund haalt dit seizoen het linkerrijtje, dat weet ik zeker. Waar ze aan het eind van het seizoen precies staan is moeilijk te zeggen aangezien ik dit team erg onberekenbaar vind.

  33. #348
    charlesmont69's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2008
    Locatie
    Kluisbergen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    878
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dawasiknie Bekijk bericht
    Het aantrekken van Klopp kan voor Dortmund nog eens een gouden zet geweest zijn, ben benieuwd hoe ze het tegen Bayern gaan doen. Het verlies van Petric is hard, maar de terugkeer van Zidan (bij Klopp dan) is een goede vervanger voor de Kroaat. Daarnaast is de opa-verdediging van vorig jaar vervangen door een aantal jongere gasten en dat werd ook eens tijd. Subotic was de beste verdediger van de 2. Bundesliga, echt een prima aankoop. Owomoyela is rechtsachter maar die kan ook op het middenveld, met de blessure van Dede kan ie ook op links uit de voeten.

    Dortmund haalt dit seizoen het linkerrijtje, dat weet ik zeker. Waar ze aan het eind van het seizoen precies staan is moeilijk te zeggen aangezien ik dit team erg onberekenbaar vind.
    Nja ik denk zelf dat ze mee gaan strijden voor een europees ticket!

    Scheiße FCB!

    Olé Olé Olé nur den BVB Unser Ganzes Leben Unser Ganzer Stolz!

  34. #349
    The Busby Babes Duncan Edwards's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 augustus 2007
    Berichten
    299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Als vervanger van Dede heeft Dortmund de Zuid-Koreaan Lee aangetrokken. Een prima versterking en als speler qua manier van spelen vergelijkbaar met Dede. Bovendien een ervaren verdedigen die we kunnen gebruiken. Goede en verstandige keuze.

    In de wandelgangen van vandaag stond vermeld dat Luyindula in de nadrukkelijke belangstelling staat van BVB, maar is in mijn ogen niet iemand die we nodig hebben...

  35. #350
    charlesmont69's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2008
    Locatie
    Kluisbergen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    878
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duncan Edwards Bekijk bericht
    Als vervanger van Dede heeft Dortmund de Zuid-Koreaan Lee aangetrokken. Een prima versterking en als speler qua manier van spelen vergelijkbaar met Dede. Bovendien een ervaren verdedigen die we kunnen gebruiken. Goede en verstandige keuze.

    In de wandelgangen van vandaag stond vermeld dat Luyindula in de nadrukkelijke belangstelling staat van BVB, maar is in mijn ogen niet iemand die we nodig hebben...

    Niet alleen Luyindula ook Andrei Voronin zou in de belangstelling staan. Heeft nog bij Mainz gespeeld dus Klopp kent hem nog.

  36. #351
    Genkster's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2005
    Locatie
    België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.075
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

  37. #352
    charlesmont69's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2008
    Locatie
    Kluisbergen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    878
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    wat een match
    ik zie niets het is beter dat je http://www.101greatgoals.com gebruikt!

    Maar ik heb de beelden gezien het was idd zotte match! Een echte derby!

  38. #353
    Ajacied16's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 september 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    27
    Berichten
    15.031
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Website Dortmund gehackt; Toni komt niet
    Geschreven op donderdag, 23 juli om 08:05

    De websites van de Duitse Bundesliga-deelnemers lijken makkelijk te kraken te zijn. In februari werden de fans van Schalke 04 al misleid, toen op de officiële website bekend werd gemaakt dat het contract van Kevin Kuranyi was verscheurd. Woensdagavond werden de fans van Borussia Dortmund beetgenomen, toen via de officiële kanalen melding werd gemaakt van de komst van Luca Toni.

    Dortmund is druk bezig met het zoeken van een vervanger van de naar FC Basel teruggekeerde Alexander Frei en op het digitale thuis viel woensdagavond laat te lezen dat de club deze in Toni had gevonden. De Italiaan lijkt buiten de boot te gaan vallen bij Bayern München en kan daardoor vertrekken. Enkele Duitse media melden zelfs dat de Italiaan door Louis van Gaal uit de selectie is gezet, om zo diens vertrek te forceren.

    Dortmund leek dus even de nieuwe werkgever van Toni te gaan worden, maar van dit nieuws blijkt weinig waar te zijn. Een onbekende hacker bleek de server te zijn binnengedrongen en zette op de homepage van de subtopper dat Dortmund hoopte de deal snel te kunnen afronden. Manager Michael Zorc lachte de geruchten weg: “Om Luca Toni te kunnen betalen, zullen we eerst een Engelse bank moeten beroven.â€

    In februari was Dortmunds aartsrivaal Schalke 04 ook al slachtoffer van een succesvolle hackpoging. “Na een met spoed ingelaste bestuursvergadering is besloten om de contractuele samenwerking met Kuranyi met onmiddellijke ingang te verbreken", luidde de verklaring die enige tijd op het digitale thuis van de club te lezen viel. Al snel werd echter duidelijk dat ook dit nieuws niet juist was.

    Bron: Voetbalzone

  39. #354
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Borussia Dortmund krijgt een andere spitsenkoppel dit seizoen: gisteren werd de transfer van Nelson Valdez naar Alicante, nieuwkomer in de Spaanse 1a Division, definitief..


    BVB nam eerder de in Polen veel scorende, jonge spits Lewandowski van Lech Poznan over, dus hij zal (in tourbeurten) een koppel gaan vormen met Barrios...

  40. #355
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    maar gisteravond was een andere nieuwkomer dé smaakmaker in de Europese wedstrijd tegen een zwakke ploeg uit Azerbeidzjan: de Japanner Kagawa !!

    Dat wordt een echt goede speler, die nu pas 21 jaar is... voor 350,000 euro overgenomen van Osaka, dus een heus koopje..

    Samen met o.a. Barrios kwam BVB al bij rust op een 4-0 voorsprong te staan, en dat bleef het uiteindelijk ook.. Het stadion in Dortmund zat lang niet vol, maar toch altijd nog een kleine 50,000 fans kwamen op dit duel tegen een nietszeggende tegenstander af..
    Laatst gewijzigd door Reading; 20 augustus 2010 om 08:16

  41. #356
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard



    Zoals verwacht heeft een van de revelaties van dit seizoen in Dortmund, Marcel Schmelzer, zijn contract bij BvB tot 2014 verlengd (voor wat het tegenwoordig waard is natuurlijk).

    De 23-jarige neo-international is al de vierde speler die zijn contract (langdurig) verlengt. Eerder werden de contracten van Sven Bender (2016), Großkreutz en Götze (beiden tot 2014) al verlengd...

    Bovendien is de club al ver in de contractverlengings-onderhandelingen met verdediger Hummels, waar veel interesse voor bestaat...

  42. #357
    Genkster's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2005
    Locatie
    België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.075
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard


    Nuri Sahin als ballenjongen, als dat niet 'schoon' is
    Laatst gewijzigd door Genkster; 5 maart 2011 om 18:34

  43. #358
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Het einde van een tijdperk binnen Borussia Dortmund: de Braziliaan Dede, die sinds 1998 onder contract stond bij de geel-zwarten, vertrekt na dit seizoen uit Dortmund.



    Technisch directeur Zorc maakte dit samen met de braziliaan bekend. Hij kwam de laatste jaren nog nauwelijks echt aan spelen toe, nadat hij gedurende de jaren daarvoor basisspeler was..
    De kans is groot dat hij terug keert naar zijn oude club Atletico Mineiro, waar hij als 20-jarige ook vandaan kwam richting Duitsland..

  44. #359
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.157
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    De revalidatie van de Japanse international Shinji Kagawa bij Borussia verloopt voorspoedig: zelf hoopt hij binnen 3-4 weken al bij de groep aan te kunnen sluiten qua training, waardoor hij de laatste (cruciale) wedstrijden van het seizoen nog mee zou kunnen doen..

    De Japanner kwam gisteren na een onweg terug uit Japan, en lijkt dus eerder fit te raken dan eerder verwacht bij de clubleiding..

  45. #360
    realstiner's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 maart 2011
    Locatie
    Ieper
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Dortmund aast op Perisic


    Ivan Perisic is aan een sterk seizoen bezig bij Club Brugge. Mede dankzij zijn goede prestaties kan hij rekenen op heel wat belangstelling. Het Duitse Borussia Dortmund, koploper in de Bundesliga, wil de Kroaat graag binnenhalen.

    Dortmund ondernam zelfs al een verkennend gesprek met Perisic. De 22-jarige aanvallend ingestelde middenvelder ligt nog tot 2015 onder contract bij blauw-zwart. Club is zich er van bewust dat zijn topschutter, Perisic is dit seizoen al goed voor zestien doelpunten, komende zomer mogelijk andere oorden gaat opzoeken .

    De Kroaat werd eerder ook al in verband gebracht met een transfer naar Tottenham, Monaco en Lille. Daarnaast is er nog interesse vanuit Italië en Turkije.

Pagina 8 van 21 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 3 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 3 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •