Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 45 van 527

Discussie: 2. Bundesliga

  1. #1
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard 2. Bundesliga

    Toch maar eens een apart topic voor de "voedingsbodem" van de Bundesliga, want zo is het wel feitelijk....jaarlijks maken 3 clubs uiteindelijk kans op promotie, al dan niet via een directe weg..

    Momenteel staat het "uit de as herrezen" MSV Duisburg samen met Augsburg en het nog altijd grote Hertha BSC ongeslagen met "9 op 9" bovenaan op deze mogelijke promotieplekken, maar het seizoen in de 2. Bundesliga is meer dan onvoorspelbaar en lang...

    clubs als Fortuna Düsseldorf, dat vorig seizoen nog knap bij de eerste 6 ploegen eindigde, kent een zeer slechte start en wacht nog op het eerste punt, terwijl Alemannia Aachen, de club van technisch directeur Erik Meijer ook nog maar 2 punten haalde..

    We zullen het ook hier proberen te gaan volgen... Mocht iemand van jullie nog aparte, eigen verhalen hebben over de afzonderlijke clubs, dan graag....

    de stand en dus alle clubs van dit seizoen even op een rij:

    1 MSV Duisburg 3 - 9
    2 FC Augsburg 3 - 9

    ------------------------------------------------
    3 Hertha BSC (A) 3 - 9
    ===========================
    4 SpVgg Greuther Fürth 3 - 7
    5 Energie Cottbus 3 - 7
    6 Rot-Weiß Oberhausen 3 - 6
    7 Erzgebirge Aue (N) 3 - 6
    8 FSV Frankfurt 3 - 6
    9 Karlsruher SC 3 - 4
    10 1860 München 3 - 3
    11 SC Paderborn 07 3 - 3
    12 VfL Bochum (A) 3 - 3
    13 VfL Osnabrück (N) 3 - 3
    14 Alemannia Aachen 3 - 2
    15 1. FC Union Berlin 3 - 1
    ==========================
    16 Arminia Bielefeld 3 - 0
    -----------------------------------------------
    17 Fortuna Düsseldorf 3 - 0
    18 FC Ingolstadt 04 (N) 3 - 0

  2. #2
    Dat zeg ik! Richon's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2008
    Locatie
    Emmeloord
    Leeftijd
    33
    Berichten
    802
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Ik ben zelf naar de laatste wedstrijd tussen MSV Duisburg - 1860 München geweest. Hier domineerde Duisburg eigenlijk de gehele wedstrijd maar kwam toch onverdiend achter op 0-1. Maar gelijk na rust werd de 1-1 gemaakt en wist je dat sowieso de 2-1 nog wel zou vallen. Ook waren het alle 3 wel mooie goaltjes.
    Ik was hier samen met mijn broer en we hadden ook beiden een sjaal gekocht. Hiermee liepen we na de wedstrijd door de stad en dan zie je toch echt duidelijk verschil tussen Nederland en Duitsland. Heel veel mensen die we tegen kwamen vroegen ons wat MSV gedaan had. Wanneer wij dan zeiden dat ze 2-1 gewonnen hadden waren de meesten ook verbaasd maar ze waren ook allemaal zeer tevreden. En het mooiste is nog dat er tussen die vragende mensen ook, met alle respect, een paar bejaarden tussen zaten. Dit herken ik dan ook weer van toen ik bij Fortuna Düsseldorf ben geweest. Daar vraagt iedereen het ook in de stad en ook van jong tot oud. Zou toch een stuk mooier zijn als het ook zo in Nederland zou zijn. Maar zien jullie je eigen oma al aan je vragen wat de plaatselijke club gedaan heeft?

    Maar zoals ik Duisburg heb zien spelen, en als ze dit kunnen blijven doen, dan kunnen ze dit jaar zeker voor het kampioenschap gaan.

  3. #3
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    hopenlijk krijgen ze daar in de loop van het seizoen ook weer dat grote stadion, laten we zeggen, driekwart vol... want als ik via Kicker naar het aantal toeschouwers van die wedstrijd kijk, dan waren het toch maar 13,077...

    en dat dus in een stadion met een capaciteit van 31,500

    de wedstrijd van afgelopen maandagavond was trouwens heerlijk spectaculair qua scoreverloop: Energie Cottbus - Karlsruhe SC werd 5-5 ! en dat na een 2-4 ruststand..

  4. #4
    Dat zeg ik! Richon's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2008
    Locatie
    Emmeloord
    Leeftijd
    33
    Berichten
    802
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reading Bekijk bericht
    hopenlijk krijgen ze daar in de loop van het seizoen ook weer dat grote stadion, laten we zeggen, driekwart vol... want als ik via Kicker naar het aantal toeschouwers van die wedstrijd kijk, dan waren het toch maar 13,077...
    Dat zou inderdaad veel leuker zijn ja. Achter het doel stond het van hoek tot hoek onderaan helemaal vol (daar stonden wij dus ook) en in het midden de ring erboven ook maar voor de rest echt zo'n gatenkaas tribune.

  5. #5
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ja, MSV Duisburg is natuurlijk 1 van de 8-9 teams binnen de huidige 2.Bundesliga met een (aanzienlijk) Bundesliga-verleden, roemrijk ook...

    eerst maar eens zien waar ze halverwege of zo staan, dan ziet het er wellicht heel anders uit...


    Morgenavond staat trouwens Berlijn op zijn kop, want dan wordt de langverwachte (althans, door de Union- fans) stadsderby tussen Union en Hertha gespeeld.. de thuisclub zal de punten absoluut willen pakken tegen de "grote" broer..

  6. #6
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Santi Kolk, bekend uit de de eredivisie bij o.a. Vitesse, heeft Union Berlin gisteravond vlak voor tijd een punt bezorgd tegen grote broer Hertha..



    Hij maakte in de 82e minuut de gelijkmaker in een kolkend Union-stadion dat met 19,000 man stijf was uitverkocht..
    Peter Niemeyer had de gasten al in de 2e minuut op voorsprong gebracht.

    Alemannia Aachen verloor jammerlijk thuis op Tivoli, dat met 15,000 fans maar voor de helft was gevuld, met 2-3 van Energie Cottbus

  7. #7
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    de uitslagen van gisteravond:

    Hertha BSC - Karlsruher SC 4- 0
    SC Paderborn 07 - Rot-Weiß Oberhausen 0- 0
    Energie Cottbus - SpVgg Greuther Fürth 2- 0
    FSV Frankfurt - Alemannia Aachen 1- 3

    vanavond staat o.a. MSV Duisburg- Augsburg op het programma.... voorlopig staan Herta BSC en Energie Cottbus met 13 punten uit 5 wedstrijden bovenaan de ranglijst

  8. #8
    Dat zeg ik! Richon's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2008
    Locatie
    Emmeloord
    Leeftijd
    33
    Berichten
    802
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Helaas Fortuna weer met 3-0 onderuit. Na 5 wedstrijden nog geen punt gehaald. En dat na het verrassende seizoen van vorig jaar. Hoop dat ze zich herstellen en het een vervolg kunnen geven.

  9. #9
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ja, het valt inderdaad tegen daar in Düsseldorf dit seizoen, ook nog maar 2 goals gemaakt..
    MSV Duisburg komt oor de 1-0 zege op Augsburg op de 3e plek op de ranglijst terecht...een zeer teleurstellend aantal toeschouwers echter gisteravond in Duisburg:
    11,787 maar!

    VfL Osnabrück kan na de 4-1 thuiszege op Union Berlin weer even naar boven kijken, terwijl de 2e club uit Berlijn met 2 punten uit 5 wedstrijden voorlaatste is, nog net boven Düsseldorf..

  10. #10
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Hertha BSC lijkt de "wieder-aufstieg"- plannen steeds serieuzer kracht bij te zetten: vrijdag werd met 0-1 bij Cottbus gewonnen..

    verder boekte het Alemannia Aachen van "manager" Erik Meijer de tweede zege op rij, 2-0 thuis tegen Paderborn

  11. #11
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Fortuna Düsseldorf blijft ook na de 6e speeldag puntloos onderaan de ranglijst staan.. gisteravond verloor het thuis in een goed gevulde Esprit-Arena (voorheen LTU Arena) voor 20,400 fans met 0-1 van VfL Bochum...

  12. #12

    Aangemeld
    27 augustus 2010
    Leeftijd
    52
    Berichten
    1.206
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Opmerkelijk beeld tijdens het duel in de Duitse tweede klasse tussen Hertha Berlijn en Alemannia Aachen: Hertha-middenvelder Peter Niemeyer aait scheidsrechter Bibiana Steinhaus bij het achteruitlopen over de boezem. De vrouwelijke ref kijkt eerst verbaasd naar haar linkerborst, brengt alles op zijn plaats en lacht dan schuchter richting Niemeyer. "Ze stond een beetje verder weg dan ik dacht", motiveerde de Hertha-speler nadien zijn grappig gebaar. "Ik wilde haar een tikje op de schouder geven. Maar we moeten de fans ook vermaken, niet?"

    Ref Steinhaus, een politieagente uit Hannover, wilde achteraf niks zeggen over de 'boezemtik' van Niemeyer. Toch maar in het oog houden, die twee, de komende weken. (lpb)
    http://www.youtube.com/watch?v=lhq8l...ayer_embedded#


  13. #13
    Dat zeg ik! Richon's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2008
    Locatie
    Emmeloord
    Leeftijd
    33
    Berichten
    802
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reading Bekijk bericht
    Fortuna Düsseldorf blijft ook na de 6e speeldag puntloos onderaan de ranglijst staan.. gisteravond verloor het thuis in een goed gevulde Esprit-Arena (voorheen LTU Arena) voor 20,400 fans met 0-1 van VfL Bochum...
    Afgelopen week trouwens gewonnen

  14. #14
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    my god zeg, is dat nu echt nieuws wat die scheidsrechter in Berlijn betreft? erg volwassen...

    maar enfin, het werd daar 0-0 tussen Hertha en Aachen, dat met 7 punten uit de laatste 3 wedstrijden een flinke sprong in de stand maakt..

    en ja, Fortuna heeft inderdaad zeer verdiend met 2-3 bij Osnabrück gewonnen... heel goed dat ze daar het vertrouwen hebben gehouden in trainer Maier, waarmee ze ook zijn gepromoveerd !!!

    ze spelen na de interland-pauze op vrijdag 15 oktober thuis tegen Augsburg, pittig zat.. Aachen kan de opmars voortzetten op zondag 17 oktober thuis op Tivoli tegen Ingolstadt..

  15. #15
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    het is bij deze kleine opleving gebleven in Düsseldorf gebleven, want afgelopen weekend gingen ze weer eens hard onderuit met 3-0 in Paderborn.

    Hertha BSC blijft koploper na een 2-0 thuiszege tegen Greuther Fürth...

  16. #16
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Erzgebirge Aue is op dit moment na 14/15 wedstrijden de meer dan verrassende koploper in de 2.Bundesliga.
    Nummer 2, MSV Duisburg, ging gisteravond in eigen huis (voor weer maar 10.000 toeschouwers!!!) met 1-3 onderuit tegen FSV Frankfurt, dat hierdoor eveneens zeer verrassend 4e is op de ranglijst!

    Hertha BSC kan vanmiddag in München tegen de Löwen over Duisburg heen op de 1e of 2e plek terecht komen..

    Het Allemannia Aachen van "sportdirector" Erik Meijer blijft erg wisselvallig presteren: vorige week werd nog dik thuis verloren van Augsburg, maar gisteravond wonnen de geel-zwarten met 1-2 bij Oberhausen

    De stand binnen de 1e helft van de ranglijst:

    1 Erzgebirge Aue 14 - 30
    2 MSV Duisburg 15 - 29
    ------------------------------------------
    3 Hertha BSC 14 - 29
    4 FSV Frankfurt 15 - 28
    5 Energie Cottbus 14 - 27
    6 FC Augsburg 14 - 26
    7 SpVgg Gr. Fürth 14 - 26
    8 1860 München 14 - 21
    9 Alemannia Aachen 15 - 20

  17. #17
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    met nog 13 speelronden voor de boeg is de stand bovenin nu als volgt:

    1. Hertha BSC 21 - 42
    2. FC Augsburg 21 - 40
    ---------------------------------------------
    3. VfL Bochum 21 - 40
    4. MSV Duisburg 21 - 38
    5. Erzgebirge Aue 21 - 37
    6. SpVgg Greuther Fürth 21 - 36
    7. Energie Cottbus 21 - 35
    8. FSV Frankfurt 21 - 33
    9. 1860 München 21 - 30
    10. Alemannia Aachen 21 - 29

  18. #18
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ...onderin lijkt het doek trouwens al binnenkort te gaan vallen voor wederom een grote roemrijke club uit het Duitse voetbal, Arminia Bielefeld...

    Met een schamele 9 punten staat de club stijf onderaan...

    15. RW Oberhausen 23 - 22
    16. Karlsruher SC 23 - 21
    ---------------------------------------------------
    17. FC Ingolstadt 04 23 - 17
    18. Arminia Bielefeld 23 - 9

  19. #19
    Daar ben ik weer! ALenstra's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2007
    Locatie
    Midden vh Land
    Berichten
    308
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Eind jaren 80 of begin jaren 90 zakte Arminia Bielefeld ook al eens af naar het 3e niveau. Op een gegeven moment speelde men zelfs op een bijveld voor een paar honderd toeschouwers. Totdat halverwege jaren 90 de zakenman Rüdiger Lamm de club weer omhoog werkte met trainer Ernst Middendorp. Op een gegeven moment had Lamm zelfs de gebroeders De Nooijer van Sparta aangetrokken maar die kwamen niet opdagen op de dag dat de contracten ondertekend moesten worden. Sparta had ze op het laatste moment nog betere contracten aangeboden. De misere tegenwoordig in Bielefeld is te danken aan miljoenengaten die vooral door de stadionverbouwing zijn ontstaan.

  20. #20
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ja, absoluut.... het ziet er nu echt meer dan goed uit allemaal na de ombouw


    Maar waarvoor eigenlijk, als ze toch al wisten dat dit enorme financiële problemen zou gaan veroorzaken... Ik dacht eerst dat Bielefeld een speelstad zou worden voor het WK voor dames, komende zomer...maar dat zelfs niet...

    een degradatie zou wel een het voorlopig einde kunnen betekenen voor de club...

  21. #21
    Daar ben ik weer! ALenstra's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2007
    Locatie
    Midden vh Land
    Berichten
    308
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Het is zelfs twijfelachtig of Arminia volgend seizoen een licentie krijgt voor de 3e liga..................

  22. #22
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ja, dan zou het dus meteen Regional- of Oberliga worden.... net als bij Rot-Weiß Essen destijds

  23. #23
    Dat zeg ik! Richon's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2008
    Locatie
    Emmeloord
    Leeftijd
    33
    Berichten
    802
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Was dit weekend nog aanwezig bij een wedstrijd van Regional Nord. In Münster werd gespeeld tegen Bielefeld II. Verbaasde me erover hoeveel mensen daar nog mee kwamen. Zal menig Jupiler League clubje jaloers op zijn bij een uitwedstrijd.

  24. #24
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ... even ter correctie, dat is de Regionalliga West...en volgens de statistieken zouden er 4,124 toeschouwers totaal zijn geweest, dus ik vind dat nog wel meevallen..

    Preußen is weliswaar de koploper, maar zo spectaculair wordt daar ook niet gevoetbald... het armlastige Wuppertal voetbalt daar nu ook, maar die komen daar voorlopig echt niet meer weg na de degradatie twee seizoenen geleden

  25. #25
    Dat zeg ik! Richon's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2008
    Locatie
    Emmeloord
    Leeftijd
    33
    Berichten
    802
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reading Bekijk bericht
    ... even ter correctie, dat is de Regionalliga West...en volgens de statistieken zouden er 4,124 toeschouwers totaal zijn geweest, dus ik vind dat nog wel meevallen..

    Preußen is weliswaar de koploper, maar zo spectaculair wordt daar ook niet gevoetbald... het armlastige Wuppertal voetbalt daar nu ook, maar die komen daar voorlopig echt niet meer weg na de degradatie twee seizoenen geleden
    West ja, klopt. Mijn fout.
    Ik bedoel gewoon het feit met de meegereisde uit-supporters he. Dat waren er toch meer dan ikzelf verwacht had en waar menig Jupiler League club jaloers op zou zijn als die mee zouden reizen.
    Ook vind ik 4124 toeschouwers toch een mooi aantal voor een club die onder de 3. Bundesliga speelt.

  26. #26
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Hertha BSC heeft gistermiddag, door Alemannia Aachen met 0-5 een pak slaag te geven in het Tivoli stadion, de koppositie flink verstevigd in de 2.Bundesliga...

    achtervolger Bochum kwam in Fürth niet verder dan een 1-1 gelijkspel...

    Fortuna Düsseldorf blijft trouwens maar klimmen in de stand na de winterstop: door de 2-1 zege op Osnabrück staan ze nu al op een keurige 8e plek.. en dat na die meer dan dramatische seizoenstart !!!

  27. #27
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Bielefeld zou in de resterende 8 wedstrijden, om volledig veilig te zijn, nog 13 punten moeten inhalen ten opzichte van bijv. Ingolstadt en Osnabrück...

    en dat zie ik niet echt gebeuren na de 0-3 afgelopen weekend tegen 1860 München.. Het gat met Ingolstadt was voor dit weekend nog 10 punten, maar de Zuid-duitsers wonnen in Frankfurt met 1-2

  28. #28
    Daar ben ik weer! ALenstra's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2007
    Locatie
    Midden vh Land
    Berichten
    308
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Verrassend is wel dat Ingolstadt nu buiten de degradatieplekken staat. De club pakt de laatste weken veel punten. Kind van de rekening dreigt Oberhausen te worden die nu 17e staat terwijl Osnabrück 16e staat. Ook Karlsruhe is onder de nieuwe trainer Rainer Scharinger goed bezig en staan nu 14e.

  29. #29
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Na de 0-2 winst van Hertha BSC gisteravond bij Greuther Fürth, is de stand bovenin nu als volgt:

    1. Hertha BSC 26 - 55
    2. FC Augsburg 26 - 51

    3. VfL Bochum 26 - 49
    4. Erzgebirge Aue 26 - 47
    5. SpVgg Greuther Fürth 26 - 46
    6. Energie Cottbus 26 - 45

  30. #30
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Morgenavond wordt in de 2. Bundesliga de absolute kraker
    VfL Bochum(3) - Hertha BSC(1) gespeeld.. mochten de gasten uit de hoofdstad de winst pakken, dan zijn ze zo goed als gepromoveerd, met dan nog 5 speeldagen voor de boeg..

    Onderin lijkt het doek voor Bielefeld nu toch echt gevallen, want het gat met de veilige 15e plek (waar nu Karlsruhe staat) is 13 punten, waarbij Karlsruhe vanmiddag in Aue nog aan de bak moet..

  31. #31
    Daar ben ik weer! ALenstra's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2007
    Locatie
    Midden vh Land
    Berichten
    308
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    In Bielefeld kunnen de salarissen ook niet meer betaald worden.................

  32. #32
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ja, armoe troef is het... wat we al eerder zeiden, het zou me eigenlijk verbazen als ze nog een licentie voor de 3.Liga zouden krijgen

    Karlsruhe staat 0-1 voor in Aue, dus dan zou het al onmogelijk zijn om zich ook zonder promotie/degradatiewedstrijden te redden..

  33. #33
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Hertha heeft die wedstrijd in Bochum met 0-2 gewonnen !! dus het gaat met nummer 3 Bochum is nu 7 punten, met nog 5 wedstrijden te gaan..

    dus de onmiddelijke terugkeer naar de Bundesliga komt er wel aan..

  34. #34
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ai ai, en de promotiekansen van Bochum hebben gisteravond een meer dan flinke deuk opgelopen, doordat er in Ingolstadt met 3-0 werd verloren.. (Ingolstadt staat 13e !!)

    zou het dan toch eens het jaar van Greuther Fürth worden wat een eventuele promotie betreft?? want deze club kan bij winst op Paderborn "plots" tot op 1 punt van Bochum komen, dat wel nog 3e staat dan..

  35. #35
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Na de 3-3 van afgelopen zondag in eigen huis tegen Oberhausen is de bijl op het hakblok gevallen: Arminia Bielefeld is gedegradeerd naar de 3.Liga !

    Tot nu toe werd er maar 3 keer gewonnen in 30 wedstrijden, dus het mag toch echt wel terecht worden genoemd.

    En aan de bovenkant van de ranglijst lijkt FC Augsburg nu toch echt de Bundesliga te gaan verrijken samen met Hertha, na de 0-1 winst in Karlsruhe.
    De voorsprong op nummer 3 Bochum is 6 punten, met nog 4 wedstrijden te gaan...

    Het gaat dus lekker met trainer Luhukay daar !

  36. #36
    Koempel Atteveld's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 oktober 2006
    Locatie
    Oostelijke Mijnstreek
    Leeftijd
    39
    Berichten
    57
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Aanstaande zondag een bezoek brengen aan FC Augsburg - Alemannia Aachen. Normaal gesproken zou ik plaats nemen in het vak van Alemannia Aachen, maar gezien ik nu vrijkaarten heb(Via oud Roda JC speler Marcel de Jong) geregeld, zit ik in het FC Augsburg vak.

  37. #37
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    zo hey, dat wordt dan een lange zondag voor je daar.. en lekker vroeg opstaan ook, want het is al snel 5 uur rijden, toch?

    de wedstrijd begint al om 13.30 uur zag ik

  38. #38
    Koempel Atteveld's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 oktober 2006
    Locatie
    Oostelijke Mijnstreek
    Leeftijd
    39
    Berichten
    57
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Jep klopt, maar ben al wat van Voetbaltripjes gewend Dus dat maakt niets uit

  39. #39
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    de strijd om die 3e plek, wat promotie/degradatiewedstrijden zou betekenen, wordt almaar spannender !!

    Bochum kwam in Paderborn niet verder dan een 0-0 gelijkspel, dus Fürth kan morgenmiddag bij winst in München over Bochum heen gaan in de stand!

    1. Hertha BSC 30 - 65
    2. FC Augsburg 30 - 61
    ___________________________
    3. VfL Bochum 31 - 56
    ___________________________
    4. SpVgg Greuther Fürth 30 - 54
    5. Erzgebirge Aue (N) 31 - 52

    Over Hertha en Augsburg hoeven we het nu niet meer te hebben als het om promotiekansen gaat, die zijn er zo goed als zeker..

  40. #40
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Fürth verknalt vanmiddag die kans om over Bochum heen te gaan, door een knalharde 3-0 verliespartij in München !!!

  41. #41
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Allemania Aken, de ploeg van assitent-trainer Eric van der Luer, heeft gistermiddag voor een verrassing gezorgd door met 1-2 te winnen bij nummer twee Augsburg.

    De thuisclub behoud, met de laatste drie wedstrijden voor de boeg, wel een 5-pts voorsprong op Bochum.

    Dus was het de lange trip waard, Atteveld?

    er waren trouwens maar liefst 25,173 toeschouwers aanwezig in wat tegenwoordig de Impuls-Arena wordt genoemd daar in Zuid-Duitsland

  42. #42
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    ..en Hertha Berlin is gisteravond door een 0-1 winst in Duisburg per omgaande terug gekeerd in de Bundesliga !

    De ploeg van trainer Markus Babbel speelde 68 ptn bij elkaar in de 31 afgewerkte wedstrijden..

  43. #43
    Koempel Atteveld's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 oktober 2006
    Locatie
    Oostelijke Mijnstreek
    Leeftijd
    39
    Berichten
    57
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reading Bekijk bericht
    Allemania Aken, de ploeg van assitent-trainer Eric van der Luer, heeft gistermiddag voor een verrassing gezorgd door met 1-2 te winnen bij nummer twee Augsburg.

    De thuisclub behoud, met de laatste drie wedstrijden voor de boeg, wel een 5-pts voorsprong op Bochum.

    Dus was het de lange trip waard, Atteveld?

    er waren trouwens maar liefst 25,173 toeschouwers aanwezig in wat tegenwoordig de Impuls-Arena wordt genoemd daar in Zuid-Duitsland
    Tsja, voor wat de overwinning betreft, was het inderdaad de moeite waard. Maar verhoudingen in de wedstrijd een gestolen overwinning, Aachen gooide na de 0-2 alles dicht achterin dat nog maar net goed is gegaan.

    Zaten trouwens lekker op de hoofdtribune daar en bij promotie hebben we alweer een uitnodiging liggen om volgend seizoen tegen Bayern Munchen langs te komen.

  44. #44
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    okido... en Aken lijkt het seizoen toch nog op een goede plek in de middenmoot te gaan afsluiten, want gisteravond werd in een redelijk gevuld Tivoli (bijna 18,500 man) met 4-0 gewonnen van laagvlieger Oberhausen.

    Bochum heeft zich net op tijd herpakt in de strijd om plek 3: in eigen huis werd Union Berlin met 3-0 verslagen.

    Koploper en promovendus Hertha verloor in Berlijn met 1-2 van de Löwen uit München..

  45. #45
    100% Royals Reading's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 september 2007
    Locatie
    Abingdon, Berkshire
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.124
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Augsburg heeft komend weekend in de wedstrijd tegen FSV Frankfurt genoeg aan 1 punt om definitief te promoveren naar de Bundesliga..

    In Cottbus werd gisteravond met 1-1 gelijk gespeeld, waardoor de voorsprong op Bochum nu 3 punten bedraagt, met een aanzienlijk beter doelsaldo bovendien.

Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Bundesliga: Nieuwstopic
    By Markie in forum Duits voetbal
    Reacties: 374
    Laatste bericht: 15 mei 2022, 18:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •