Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 31112131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 541 t/m 585 van 661

Discussie: AZ nieuws

  1. #541
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Liefst anderhalf punt teveel, gebaseerd op xG. Omdat Ajax ook een fractie meer heeft dan zou 'moeten', is het gat in die ranglijst niet 3, maar 4,2 punten. Je mag me een objectief criterium aanwijzen waar je uit kunt opmaken dat AZ geen titelkandidaat is, ik denk niet dat je er een kunt vinden.
    Ik wel. De selectie.

  2. #542
    Volkszanger Joey's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 oktober 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.964
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    AZ van Under Armour naar Nike. Volgend seizoen gekleed als ambulancepersoneel.


  3. The Following User Says Thank You to Joey For This Useful Post:

    UltraMarijn (12 mei 2020)

  4. #543
    Jack's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 november 2010
    Berichten
    8.068
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Derde shirt. Pure marketing. Veel tamtam over bescheiden afzetartikel.

  5. #544
    Volkszanger Joey's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 oktober 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.964
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Dit soort shirts scoort goed bij de jeugd.

  6. #545
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24
    Laatst gewijzigd door Spekkoek; 11 mei 2020 om 16:50

  7. #546
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Shirtje van 25 euro rechtstreeks uit de catalogus halen, plak er een lelijke sponsor en het AZ-logo op en vraag er doodleuk 70 voor. Hoe het toch bestaat dat zoiets verkoopt...

  8. #547
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Shirtje van 25 euro rechtstreeks uit de catalogus halen, plak er een lelijke sponsor en het AZ-logo op en vraag er doodleuk 70 voor. Hoe het toch bestaat dat zoiets verkoopt...
    70 euro? Dan valt het bij AZ nog mee.

  9. #548
    Vite$$e X's schermafbeelding
    Aangemeld
    31 augustus 2018
    Berichten
    7.456
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Shirtje van 25 euro rechtstreeks uit de catalogus halen, plak er een lelijke sponsor en het AZ-logo op en vraag er doodleuk 70 voor. Hoe het toch bestaat dat zoiets verkoopt...
    Niks nieuws, dat is het nadeel van Nike.

  10. #549
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Je verliest je clubidentiteit een beetje, maar je krijgt er wel meer merchandise voor terug


    <blockquote class="twitter-tweet"><p lang="nl" dir="ltr">Je komt met niks nieuws, het is algemeen bekend dat Nike uit een stuk of 50 verschillende templates werkt. Je verliest je clubidentiteit een beetje, maar je krijgt er veel meer merchandise voor. Nike zal namelijk in de fanshop ook vrijetijds-kleding verkopen, wat vaak aanslaat.</p>&mdash; AZ Graphics (@az67gfx) <a href="https://twitter.com/az67gfx/status/1259843396023267336?ref_src=twsrc%5Etfw">May 11, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
    Laatst gewijzigd door Johan C; 12 mei 2020 om 10:17

  11. #550
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Je verliest je clubidentiteit een beetje, maar je krijgt er wel meer merchandise voor terug
    Voor een club als AZ is het geld toch gewoon veel belangrijker?

  12. #551
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Voor een club als AZ is het geld toch gewoon veel belangrijker?
    Geld is nooit belangrijker dan je clubidentiteit. De vraag is alleen hoeveel clubidentiteit je inlevert als je patroon van een template komt i.p.v. dat het handontworpen is. In mijn ogen vergooi je je identiteit als je ineens met een shirt komt wat niet bij de club past, niet als je met een shirt komt wat toevallig dezelfde streep heeft als nog 3 andere clubs in Europa.

  13. #552
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Nike is wat dat betreft niet erger of minder erg dan Adidas toch? Die maken ook 13 in een dozijn shirtjes.

  14. #553
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Under Armour is een mooi merk maar ik denk niet dat de directie van UA meer om de identiteit van AZ geeft dan Nike. Ik vind dat 3e shirtje wel leip.

  15. #554
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerk Bekijk bericht
    Geld is nooit belangrijker dan je clubidentiteit. De vraag is alleen hoeveel clubidentiteit je inlevert als je patroon van een template komt i.p.v. dat het handontworpen is. In mijn ogen vergooi je je identiteit als je ineens met een shirt komt wat niet bij de club past, niet als je met een shirt komt wat toevallig dezelfde streep heeft als nog 3 andere clubs in Europa.
    Tuurlijk wel. Zeker in de onderste regionen hebben ze het geld gewoon nodig.

  16. #555
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Tuurlijk wel. Zeker in de onderste regionen hebben ze het geld gewoon nodig.
    Dat is toch geen bewijs van de bewering? Iedereen heeft geld nodig, maar dat betekent niet dat het belangrijker is dan de waardes die je hebt. Als ik je vraag om voor je familie of voor geld te kiezen, dan kies je (waarschijnlijk) de eerste. Toch zou ik kunnen beweren dat dat onzin is, want je hebt toch gewoon geld nodig om te overleven?

    Ik sluit uiteraard niet uit dat bestuurders op individueel niveau geld boven clubidentiteit verkiezen, maar voor de meeste van de supporters (en ik denk ook bestuurders) geldt dat zeker niet. Clubidentiteit is belangrijker (daarmee kun je je identificeren), dan het geld. De meeste zullen ook zeker bereid zijn een sportief stapje terug te doen als dat betekent dat de club kan blijven bestaan zoals dat altijd ging.

  17. #556
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Under Armour is een mooi merk maar ik denk niet dat de directie van UA meer om de identiteit van AZ geeft dan Nike. Ik vind dat 3e shirtje wel leip.
    Under Armour deed wél zijn best voor AZ in dat ze eigen shirts ontwierpen. Nike heeft deze twee shirts letterlijk van dezelfde pagina van hun 100 bladzijden tellende catalogus gehaald. Hoorde dat het plan was om het rode exemplaar op wederom diezelfde pagina als thuisshirt te gebruiken. Dan zou er opgeteld 20 seconden besteed zijn aan de uitrusting van AZ.

    Of dat erg is? Niet perse. Als je ontwerpers los laat gaan kunnen ze het nog veel erger maken, kijk naar hoe de prachtige tenues van Barca en Juventus zijn verkracht. Vind alleen wel dat supporters het mogen weten zodat ze zelf de keuze hebben. Shirtje kopen, logootje erop aanbrengen en je loopt voor nog niet de helft van het geld zonder een lelijk sponsorlogo rond.

  18. The Following User Says Thank You to LFCMokum For This Useful Post:

    Johan C (12 mei 2020)

  19. #557
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Under Armour deed wél zijn best voor AZ in dat ze eigen shirts ontwierpen. Nike heeft deze twee shirts letterlijk van dezelfde pagina van hun 100 bladzijden tellende catalogus gehaald. Hoorde dat het plan was om het rode exemplaar op wederom diezelfde pagina als thuisshirt te gebruiken. Dan zou er opgeteld 20 seconden besteed zijn aan de uitrusting van AZ.

    Of dat erg is? Niet perse. Als je ontwerpers los laat gaan kunnen ze het nog veel erger maken, kijk naar hoe de prachtige tenues van Barca en Juventus zijn verkracht. Vind alleen wel dat supporters het mogen weten zodat ze zelf de keuze hebben. Shirtje kopen, logootje erop aanbrengen en je loopt voor nog niet de helft van het geld zonder een lelijk sponsorlogo rond.
    Goed idee. Dat zal een goede incentive zijn om geld in de club te steken.

  20. #558
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Binnen Nederland zijn het alleen Feyenoord en Ajax die écht verdienen aan merchandise. Daar is het nieuwe uitshirt echt een dingentje.
    PSV zal misschien nu met Puma het eerste jaar ook aardig scoren, maar geloof nooit dat het daar een wezenlijk onderdeel van de begroting is.

    Nike heeft aan AZ een minuut besteed. Met contracten erbij misschien een half uur.

  21. #559
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Binnen Nederland zijn het alleen Feyenoord en Ajax die écht verdienen aan merchandise. Daar is het nieuwe uitshirt echt een dingentje.
    PSV zal misschien nu met Puma het eerste jaar ook aardig scoren, maar geloof nooit dat het daar een wezenlijk onderdeel van de begroting is.

    Nike heeft aan AZ een minuut besteed. Met contracten erbij misschien een half uur.
    In mijn dorpje loopt de hele jeugd in Utrecht shirtjes. Die uitshirtjes van Utrecht verkopen rond de stad echt enorm goed. 2 shirtjes is ook al snel de prijs van een seizoenskaart, dus ik zou die inkomsten niet onderschatten voor de middenmoters.

  22. #560
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Binnen Nederland zijn het alleen Feyenoord en Ajax die écht verdienen aan merchandise. Daar is het nieuwe uitshirt echt een dingentje.
    PSV zal misschien nu met Puma het eerste jaar ook aardig scoren, maar geloof nooit dat het daar een wezenlijk onderdeel van de begroting is.

    Nike heeft aan AZ een minuut besteed. Met contracten erbij misschien een half uur.
    Volgens mij krijgt PSV wat meer geld van Puma dan van Umbro, maar buiten dat kan ik me inderdaad niet voorstellen dat het nu een vetpot gaat worden. Wellicht dat ze meer op vrijetijdskleding inzetten en daar iets meer winst kunnen pakken, maar op voetbalshirts zal wel niet.
    Maar meteen een mooi voorbeeld dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt wie je sponsor is en hoeveel ze zich voor je inzetten. Nike ontwierp al jarenlang geen shirts meer voor PSV en ze stapte over naar Umbro die zich wel volledig wilde inzetten voor PSV (en ze betaalden meer), nu gaat PSV weer naar Puma die weer met standaardontwerpen gaan werken. Heeft PSV van 2015-2020 nou meer identiteit gehad door eigen ontwerpen of een sponsor die zich extra inzette? Die indruk heb ik zelf niet zo.

  23. #561
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Binnen Nederland zijn het alleen Feyenoord en Ajax die écht verdienen aan merchandise.
    Onder de factchecker gelegd met de jaarrekeningen van vorig seizoen:

    Bij AZ is merchandise goed voor 2,5% van de omzet in 2018/19. Bij Ajax is dat 10,6%. Bij PSV is het 4,8%. Bij Feyenoord zelfs 20%.

    Ter vergelijking: bij Emmen is het maar 1,5%. Kortom C heeft grotendeels gelijk - al is het niet voor niets dat ook alle clubs in de Eerste Divisie een fanshop hebben die regelmatig, zo niet iedere dag geopend is.

  24. The Following 4 Users Say Thank You to LFCMokum For This Useful Post:

    Caelis ( 8 juli 2020),Ihlosi (12 mei 2020),LostWords (12 mei 2020),Peerk (12 mei 2020)

  25. #562
    Vite$$e X's schermafbeelding
    Aangemeld
    31 augustus 2018
    Berichten
    7.456
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Onder de factchecker gelegd met de jaarrekeningen van vorig seizoen:

    Bij AZ is merchandise goed voor 2,5% van de omzet in 2018/19. Bij Ajax is dat 10,6%. Bij PSV is het 4,8%. Bij Feyenoord zelfs 20%.

    Ter vergelijking: bij Emmen is het maar 1,5%. Kortom C heeft grotendeels gelijk - al is het niet voor niets dat ook alle clubs in de Eerste Divisie een fanshop hebben die regelmatig, zo niet iedere dag geopend is.
    Wel een goede aanvulling dit.

  26. The Following User Says Thank You to X For This Useful Post:

    Ihlosi (12 mei 2020)

  27. #563
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
    Wel een goede aanvulling dit.
    Feyenoord verdiende 14,5 miljoen aan merchandising en PSV 4,7 miljoen. Had niet gedacht dat het verschil zó groot zou zijn, eerlijk gezegd.

  28. The Following 2 Users Say Thank You to LFCMokum For This Useful Post:

    LostWords (12 mei 2020),X (12 mei 2020)

  29. #564
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.759
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Feyenoord verdiende 14,5 miljoen aan merchandising en PSV 4,7 miljoen. Had niet gedacht dat het verschil zó groot zou zijn, eerlijk gezegd.
    Op dat gebied zijn er maar twee topclubs in Nederland.

  30. #565
    O Fenômeno LostWords's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    4.657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Feyenoord verdiende 14,5 miljoen aan merchandising en PSV 4,7 miljoen. Had niet gedacht dat het verschil zó groot zou zijn, eerlijk gezegd.
    Sick.

  31. #566
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Op dat gebied zijn er maar twee topclubs in Nederland.
    De top-drie verbaast me inderdaad niet qua volgorde, maar het enorme gat tussen Feyenoord en PSV vind ik wel opvallend. Eronder is het idd niet veel. Utrecht en Twente, toch de nummers 4 en 5 qua supportersaantallen (denk ik) noteren allebei ver onder het miljoen aan merchandise.

  32. #567
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    In mijn dorpje loopt de hele jeugd in Utrecht shirtjes. Die uitshirtjes van Utrecht verkopen rond de stad echt enorm goed. 2 shirtjes is ook al snel de prijs van een seizoenskaart, dus ik zou die inkomsten niet onderschatten voor de middenmoters.
    Moet je jonger dan 16 zijn, die krijgen 50% korting op een seizoenkaart. Lijkt me stug dat Utrecht €110 voor een shirt rekent.

  33. #568
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Onder de factchecker gelegd met de jaarrekeningen van vorig seizoen:

    Bij AZ is merchandise goed voor 2,5% van de omzet in 2018/19. Bij Ajax is dat 10,6%. Bij PSV is het 4,8%. Bij Feyenoord zelfs 20%.

    Ter vergelijking: bij Emmen is het maar 1,5%. Kortom C heeft grotendeels gelijk - al is het niet voor niets dat ook alle clubs in de Eerste Divisie een fanshop hebben die regelmatig, zo niet iedere dag geopend is.
    Die percentages zeggen natuurlijk niet heel veel zonder de omzet behalve dan dat Feyenoord het gewoon voor 1/5 van merchandise moet hebben qua inkomsten. Zou deze cijfers wel eens willen zien qua kaartverkoop (gezien COVID19).

  34. #569
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Die percentages zeggen natuurlijk niet heel veel zonder de omzet behalve dan dat Feyenoord het gewoon voor 1/5 van merchandise moet hebben qua inkomsten. Zou deze cijfers wel eens willen zien qua kaartverkoop (gezien COVID19).
    18/19;
    Feyenoord 70.822.000 omzet, 14.555.000 merchandise, Ajax 199.495.000 omzet, 21.224.000 merchandise.

  35. #570
    Jack's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 november 2010
    Berichten
    8.068
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Feyenoord verdiende 14,5 miljoen aan merchandising en PSV 4,7 miljoen. Had niet gedacht dat het verschil zó groot zou zijn, eerlijk gezegd.
    Feyenoord is in aantallen supporters natuurlijk een veel grotere club dan PSV. Des te treuriger dat we die club al tientallen jaren voorrang moeten geven. Feyenoord is er overigens wel beter in geworden, de salesafdeling is echt gegroeid en men heeft veel geld verdient door de merchandising sinds de Adidas-deal niet meer uit te besteden en dan een fee van 5 miljoen (voorheen) te pakken, maar het in eigen beheer te houden en diverse shops in Rotterdam e.o. te openen. Daar pakken ze nu dus bijna 10 miljoen per jaar extra mee, inflatie niet meegerekend.

  36. #571
    Jack's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 november 2010
    Berichten
    8.068
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    18/19;
    Feyenoord 70.822.000 omzet, 14.555.000 merchandise, Ajax 199.495.000 omzet, 21.224.000 merchandise.
    Omzet Ajax is inclusief Europees. 'Kale' omzet ligt zo rond 120M, dan kom je bij Ajax ook uit op 1/6. Ontloopt mekaar niet zoveel uiteindelijk.

  37. #572
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack Bekijk bericht
    Omzet Ajax is inclusief Europees. 'Kale' omzet ligt zo rond 120M, dan kom je bij Ajax ook uit op 1/6. Ontloopt mekaar niet zoveel uiteindelijk.
    Feyenoord is niet inclusief Europees?

  38. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    Jack (12 mei 2020)

  39. #573
    Jack's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 november 2010
    Berichten
    8.068
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Trencin. Nemen we niet serieus in Rotterdam

  40. #574
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard



    AZ zint op juridische stappen om ticket Champions League in de wacht te slepen

    Bij AZ is de onvrede over de afloop van het seizoen zo groot dat het een beroep bij het in Zwitserland gevestigde sporttribunaal CAS niet uitsluit. De Alkmaarse club meent recht te hebben op het startbewijs voor de Champions League.

    De KNVB heeft dat toegewezen aan Ajax na de door corona afgebroken competitie. Rechtstreekse deelname aan het toptoernooi levert pakweg 35 miljoen euro op. AZ speelt als beoogde nummer twee voorronden met onzekere afloop.

    ‘KNVB-directeur Gudde heeft objectief en aantoonbaar gelogen’, stelt Karim Aachboun, tot voor kort juridisch adviseur van AZ inzake de toewijzing van het startbewijs in het Europees voetbal. Vanwege de coronacrisis stelde de KNVB dat het reglement niet van toepassing was bij de aanwijzing van clubs voor Europese toernooien, waarna een paragraaf uit datzelfde reglement is gebruikt om het verschil te maken. Dat klopt niet, vindt AZ.

    Ajax kreeg het Champions League-ticket op grond van een beter doelsaldo. Bij AZ vinden ze dat het objectiever was geweest als het onderling resultaat had beslist. AZ won twee keer van Ajax en beroept zich op Uefa-richtlijnen van objectiviteit, transparantie en non-discriminatie.

    Spoedprocedure
    De Uefa neemt op 3 augustus een besluit over Europese inschrijvingen. Bij een voor AZ onbevredigende beslissing stapt de club mogelijk naar het CAS voor een spoedprocedure. Woordvoerder Katy Hogg van het sporttribunaal zegt dat een uitspraak in zo’n zaak binnen een paar uur kan volgen.

    Aachboun onderbouwt zijn beschuldiging door correspondentie te tonen met de Uefa en KNVB, alsmede krantenstukken. Zo zegt directeur betaald voetbal van de KNVB Eric Gudde op 18 juni in De Telegraaf over de afloop van de competitie: ‘Nu moest het bestuur betaald voetbal beslissen, omdat er geen reglement is.’

    Aachboun: ‘Nederland is op het verkeerde been gezet, omdat in de media het beeld verscheen dat AZ oeroude spelregels wil veranderen en opeens het onderling resultaat wil laten tellen. Zo simpel ligt dat niet. Gudde heeft gelogen tegen de Uefa en het voetbalpubliek, althans, Gudde heeft de Uefa verkeerd voorgelicht. Eerst is schriftelijk, meermaals, door de KNVB bevestigd dat er geen reglement van toepassing is.

    ‘Het bestuur betaald voetbal beslist dan op basis van Uefa-richtlijnen waaronder objectiviteit. Onderling resultaat is objectiever dan doelsaldo, vinden wij. Maar in plaats van die Uefa-richtlijnen te volgen, valt de KNVB terug op doelsaldo, uit artikel 17 van het reglement. Dat deugt niet. Gudde is hierdoor ongeloofwaardig als KNVB-directeur.’

    Geprikkeld
    Gudde reageert geprikkeld: ‘In alle stukken naar KNVB en Uefa laat deze meneer blijken het niet te begrijpen of willen begrijpen. Wij hebben steeds gezegd dat het moeten beëindigen van de competitie vanwege corona niet is geregeld in de reglementen. Het besluit om voortijdig te moeten stoppen is daarom genomen op grond van artikel 1 lid 6 RWBV (reglement wedstrijden betaald voetbal, red.): het bestuur betaald voetbal beslist in gevallen waarin het reglement niet voorziet.’

    Gudde: ‘Voor wat betreft de verdeling van Europese tickets schreef de Uefa voor dat deze verdeling gebaseerd moet zijn op de sportieve resultaten in het seizoen 2019-2020. Om hieraan invulling te geven, hebben wij gekeken naar de ranglijst op het moment van stoppen. De regels voor deze ranglijst staan in de reglementen, artikel 17. Kortom, hier is sprake van verschillende besluiten, niet van één besluit.’

    Niemand is op het verkeerde been gezet, vindt Gudde. ‘Dat blijkt ook uit de antwoorden van de Uefa over het correct handelen van de KNVB. Daarin staat dat Ajax behandeld zal worden als winnaar van het nationale kampioenschap. Aachboun heeft dezelfde reactie gehad, tot twee keer toe. Er is maar één iemand die een loopje met de waarheid neemt. Ik heb bovendien de indruk dat de heer Aachboun om publiciteit verlegen zit.’

    Aachboun ontkent dat ten stelligste: ‘Ik hoef geen sympathie. Het gaat mij alleen om rechtvaardigheid.’

    Vechter
    Aachboun heeft een bijnaam: de Rocky Balboa van de Zuidas. Hij is een vechter die het in een arbeidsconflict onverschrokken opnam tegen minister van Justitie en Veiligheid Ferdinand Grapperhaus. Hoewel Aachboun officieel niet langer namens AZ spreekt, distantieert AZ zich na lezing van het artikel niet van zijn uitspraken.

    ‘Ik kan inhoudelijk niet reageren op vragen’, aldus een woordvoerder. AZ wacht de uitslag van het bij de Uefa aangetekende protest af en mag tot die tijd geen commentaar leveren. De Uefa liet bij het laatste overleg met de bonden weten te studeren op de Nederlandse situatie, vanwege het protest van AZ.

    AZ voelt zich genegeerd. Vragen aan de KNVB zijn onbeantwoord gebleven, zo blijkt ook uit een interview met algemeen directeur Robert Eenhoorn in Het Parool van zaterdag 27 juni. ‘We ontvingen verzoeken van meerdere clubs’, schrijft Gudde in een in het Engels gestelde brief aan Aachboun, die ook naar de Uefa is gestuurd.

    ‘We besloten geen individueel antwoord te sturen naar die clubs, maar hun opmerkingen samen te bespreken in de videovergadering van 24 april.’ Gudde voegt nu toe: ‘We stonden en staan open voor iedereen. Er was bij de KNVB geen enkel loket gesloten.’

  41. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    Giovani (10 juli 2020)

  42. #575
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Het houdt niet op niet vanzelf.

    'Principekwestie' voor AZ: 'Gaat niet om compensatie, gaan we Ajax niet vragen'

    AZ heeft de hoop op een Champions League-ticket nog altijd niet opgegeven, vertelt juridisch adviseur Karim Aachboun aan het Algemeen Dagblad. Hij is nog altijd niet te spreken over de handelswijze van KNVB-directeur Eric Gudde.

    AZ was één van de clubs die eind april pleitte voor het stopzetten van het Eredivisie-seizoen, in het kader van de volksgezondheid. Dat Ajax vervolgens is aangewezen als nummer één van de competitie – en hoogstwaarschijnlijk direct de Champions League in mag – zorgt echter voor wrevel in Alkmaar. "Gudde heeft het steeds letterlijk gezegd: er ís in deze geen reglement. 'Het telt niet'. Maar het merkwaardige is nu net: bij het beargumenteren van de beslissing om Ajax aan te wijzen als nummer 1, wijst Gudde steeds op artikel 17 van 'de reglementen'", aldus Aachboun.

    Volgens de juridisch adviseur is het volledig verklaarbaar dat AZ nu een juridische strijd is begonnen. "Ik ben nog steeds de juridisch adviseur van AZ, maar heb me formeel teruggetrokken uit dit dossier. Daarom kan ik nu wel vrijuit praten", aldus Aachboun. "Dat AZ geen kinderachtig spelletje speelt, maar gewoon in zijn recht staat." Aachboun vermoedt dat Gudde en de KNVB zich 'betrapt' voelen. "Hij weet dat het niet klopt: een reglement toepassen waarvan je zélf erkent dat het niet van toepassing is. Dat is toch zo krom als wat? De KNVB dacht ermee weg te komen. Waarschijnlijk uit politieke motieven."

    '20 miljoen op het spel, maar primair rechtvaardigheid'
    Volgens de competitiereglementen is doelsaldo beslissend als twee clubs gelijk staan, waardoor Ajax boven AZ is geëindigd. Die reglementen zijn echter terzijde geschoven na het beëindigen van de competitie, benadrukt Aachboun. "De KNVB erkent dat nota bene zelf, behalve als het de bond beter uitkomt om een artikel uit dat reglement tóch toe te passen. Gudde is hier gewoon niet eerlijk", laat hij weten.

    Aachboun noemt het aanvechten van het KNVB-besluit een 'principekwestie'. "Natuurlijk staat er veel geld op het spel, in het geval van AZ 20 miljoen euro, maar het gaat primair om rechtvaardigheid. Wij vinden dat AZ recht heeft op een Champions League-plek", vertelt hij. "Als het om compensatie ging, was ik hier niet eens aan begonnen. Dat gaan we aan Ajax zeker niet vragen."

    De KNVB heeft in reactie op de aantijgingen van Aachboun laten weten dat die beweringen 'afdoende en meermaals weerlegd' zijn en gaat er niet op in, laat de voetbalbond weten aan het AD.

  43. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    Giovani (10 juli 2020)

  44. #576
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Wat een juridisch slap drekverhaaltje.

  45. #577

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Kansloos.

  46. #578
    Voorheen Fer28 PrideOfSouth28's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 juni 2009
    Locatie
    Sommelsdijk, Rotterdam
    Leeftijd
    28
    Berichten
    1.401
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Kan er wel van genieten hoe AZ zijn reputatie als braafste jongetje van de klas vakkundig om zeep weet te helpen.

  47. #579
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Daar is de door Zeus zo benodigd gevonden centrale verdediger voor AZ.
    Timo Letschert.
    Denk dat Koopmeiners lekker op het middenveld moet blijven hardlopen.

  48. #580
    Vite$$e X's schermafbeelding
    Aangemeld
    31 augustus 2018
    Berichten
    7.456
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Ach, die is de helft van het jaar geschorst.

  49. #581
    Feis forever Zeus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    rotterdam
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.971
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Geen idee hoe goed of slecht hij is, maar dat is iig een van de benodigde twee centrale verdedigers.

  50. #582
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Ik vond de Letschert die destijds bij Utrecht speelde toch echt heel sterk. Geen idee hoe hij zich bij HSV heeft ontwikkeld

  51. #583
    Jack's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 november 2010
    Berichten
    8.068
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Van Geel zou zich hier voor schamen. Ik vind het aankoopbeleid van Huiberts doorgaans maar om te huilen. Jeugdintegratie en verkopen gaan natuurlijk uitstekend daar.

    Ook wel een teken dat het daar qua € ook heel behelpen is.

  52. #584
    Ik denk 2-0 Thomas83's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    40
    Berichten
    26.205
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    https://nos.nl/artikel/2346745-ameri...eel-in-az.html

    Dit is wel erg interessant. Een minderheidsbelang in de club voor Billy Beane, die Amerikaan die bekend is van moneyball.

  53. #585
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Nog een berg besmettingen bij AZ. Donderdag lijkt lastig te gaan worden.

Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 31112131415 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •