Pagina 3 van 35 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 135 van 1574

Discussie: FC Groningen nieuws

  1. #91
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Nou ja, er zit een keeper bij. Lijkt me aannemelijk dat die beter is dan Van loo en Luciano.

  2. #92
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Mooi, jonge Nederlandse keeper. Altijd goed. Gaat om Bizot dus en ene Magnasco die ik verder niet ken.

  3. #93
    Watta's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 december 2007
    Locatie
    schiedam
    Leeftijd
    32
    Berichten
    457
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Bizot is wel een hele goede aanwinst, heeft een goed seizoen gespeeld bij Cambur en is zeker niet minder dan Luciano of Van Loo. Die Chilleense back kan ik echter niet en dat is gewoon afwachten.

  4. #94

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Bizot is een prima keeper die op zeker Luciano gaat aftroeven. Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat Ajax hem laat gaan, al hebben die natuurlijk nog twee relatief jonge keepers. Ook heeft Groningen in het verleden vaak een gelukkige hand gehad in aankopen uit Zuid-Amerika. Sowieso erg netjes dat Groningen de selectie al zo vroeg vrijwel rond heeft. Ik verwacht dat Groningen een serieuze gooi gaat doen naar minimaal plek acht, aankomend seizoen.

  5. #95

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Al voorspeld, toen Bizot wegging bij Cambuur, dat ie naar Groningen zou gaan. Ze waren daar al weg van hem, nadat hij bij hun een paar wedstrijden in het tweede had gedaan. Klasse aankoop van Groningen, nou hopen dat Maaskant hem eerste keeper maakt.

  6. #96
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Groningen is hard op weg de selectie voor 1 juli klaar te hebben, de vraag is alleen in hoeverre spelers als Bizot, de Leeuw en Schet zich aan kunnen passen op het niveau.

  7. #97
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Tis nu wel een beetje jong allemaal...

  8. #98
    Watta's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 december 2007
    Locatie
    schiedam
    Leeftijd
    32
    Berichten
    457
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ane Lenstra Bekijk bericht
    Groningen is hard op weg de selectie voor 1 juli klaar te hebben, de vraag is alleen in hoeverre spelers als Bizot, de Leeuw en Schet zich aan kunnen passen op het niveau.
    Met name Schet vind ik echt een waardeloze speler, ik heb hem nog geen enkele keer een back zien passeren dit seizoen, De Leeuw scoorde toch 10 keer bij De Graafschap wat echt puur anti voetbal speelde. Die Bizot heeft echt een onwijs goed seizoen gekeept bij Cambur en zal wellicht makkelijk Luciano eruit spelen.

  9. #99

    Aangemeld
    24 december 2010
    Berichten
    7.253
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    0

    Standaard

    Vadócz blijft mogelijk behouden voor de Eredivisie. Gaat voor Groningen tekenen als we het Hongaarse Nemzeti Sport mogen geloven. Zou het een vreemde keuze vinden, maar goed.

  10. #100
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Heeft Barcelona zich nog niet gemeld voor Vadocz dan?

  11. #101
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Die komen zich uiteraard morgen ook nog wel melden.

  12. #102
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Nou, die Bizot heeft Groningen mooi even 1,2 miljoen door de neus geboord. Misschien handig om je eigen hoek ook af te dekken bij een vrije trap...

    Groningen speelt momenteel in de 'Peace Cup' in Zuid-Korea. Overige deelnemers zijn de Zuid-Koreaanse kampioen, HSV en Southampton. Startgeld: 200.000. Overige prijzen: 1 --> 1.500.000; 2--> 700.000; 3 --> 300.000

    Leuk lucratief toernooitje. Gisteren verloren tegen HSV. Groningen was in de tweede helft de betere ploeg, maar 10 minuten voor tijd lette Bizot dus even niet op.
    Opmerkelijke opstellingen overigens: 4-3-3 met de punt naar achteren. Femi scheen het heel aardig te doen als controleur, hopelijk dat Maaskant hem nu eindelijk zo ver krijgt dat hij zijn centjes een keer waard is. Sparv speelde centraal achterin naast Van Dijk, middenveld bestond dus uit Femi, Kwakman en Bacuna. Voorin speelde Suk centraal, maar dat was contractueel vastgelegd, hij was zelfs aanvoerder. Ik vermoed dat hij na dit toernooi alsnog vertrekt naar Aachen.

  13. #103
    Chief
    Guest

    Standaard

    Ook met 3-2 van Sunderland verloren. Vrij bizar, tot de 89e minuut stond het 1-2 voor Groningen.

  14. #104
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Heeft Groningen dankzij de belchinezen waarschijnlijk meer dan 1,2 miljoen verdiend Bizot deed dat dus uitstekend hehe

  15. #105
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Wat vinden de Groningers ( forum hier) van de nieuwe trainer Maaskant ?

  16. #106
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Valse start gehad, zondag 0 punten incalculeren met de laatste plaats en dan kan het alleen maar beter gaan. Het elftal is te jong, en de ervaren spelers (Kwakman, Sparv) komen juist te kort. Hopen dat Nijland nog een ervaren kracht uit de hoge hoed kan toveren. Daarbij moeten Burnet en De Leeuw terugkomen van blessures, even afwachten nog.

  17. #107
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Het gaat lekker allemaal met die transfers:

    - Flores leek binnen, nu gezeik met de eigenaren en waarschijnlijk naar Villareal
    - Kirm lijkt binnen, blijken die Polen ineens veel meer geld te willen
    - Ekstrand, deal met Udinese rond, salariseisen te hoog.
    - Wisgerhof wil bij Twente blijven
    - Derijck gaat ook niet door.

    Wordt een lang seizoen

  18. #108
    En dan denk ik aan ...... Phermes's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 november 2008
    Locatie
    Veldhoven
    Leeftijd
    63
    Berichten
    3.372
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Hyun-Jun Suk heeft vanavond zijn derde rode kaart in twee jaar tijd geincasseerd.

    Zijn eerste rode kaart ontving hij nog in zijn Ajax periode. De tweede kaart kreeg hij in januari van dit jaar, evenals zijn kaart van vanavond, in een wedstrijd voor het beloftenelftal van FC Groningen.

    Suk kreeg een directe rode kaart voor een slaande beweging. Direct rood wil nu meteen zeggen dat hij ook geschorst is voor wedstrijden van het eerste elftal van FC Groningen.

  19. #109
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Ha die kaart in januari zal ie dan tegen Vitesse hebben gekregen. Hij heeft tenminste voor Groningen een keer direct rood gekregen voor hard doorgaan op Room (tweede doelman Vitesse) terwijl die de bal al gespeeld had. Vitesse TV had daar toen beelden van, dat sloeg werkelijk nergens op. Kreeg daarvoor toen ook een viertal duels schorsing geloof ik.

  20. #110
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Maaskant: ‘Aantal jongens is door de ondergrens in zwak presteren gezakt’

    Vrijdag, 21 september 2012 om 11:54
    FC Groningen is het nieuwe seizoen niet bijzonder goed begonnen. Met vier punten in vijf wedstrijden staat de ploeg van trainer Robert Maaskant in het rechterrijtje en vooral de 0-3 thuisnederlaag tegen Vitesse kwam hard aan in het hoge noorden. Maaskant gaat ingrijpen na het debacle tegen Vitesse, dat bovendien een uur lang met tien man speelde.

    “Johan Kappelhof komt terug van een blessure en verdient een basisplaats”, laat de oefenmeester optekenen in Voetbal International. “Er volgen waarschijnlijk wel meer wisselingen. Je hebt een bepaalde ondergrens in zwak presteren en daar is een aantal jongens doorheen gezakt. Hoewel het een proces is, moet ik wel ingrijpen.”
    Zaterdag gaat Maaskant met zijn ploeg op bezoek bij PEC Zwolle. De nederlaag tegen Vitesse kan de coach snel van zich afschuiven. “Zij hebben een ploeg die bij de eerste vijf moet eindigen”, zegt de coach. “Wij kunnen alleen nog maar groeien. Of er crisis is? Nee, dat is onzin.”
    Dus Kwakkert en Sparv er ein-de-lijk uit? De creatieve spelers (Kostiç, Jones, Bos) erin? Vrees dat Maaskants vriendje Kirm nog wel even mag blijven staan.

  21. #111
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Die Kostic is toch nieuw bij de club? Hoe kan het zijn dat je al zó overtuigd van hem bent? Ik kende hem in elk geval niet voordat ie naar Grunn ging. Die Jones heeft me vorig seizoen ook niet kunnen overtuigen. Bovendien is dat een aanvaller, hoe wil je die inpassen voor Kwakman of Sparv?

  22. #112
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Die Kostic is toch nieuw bij de club? Hoe kan het zijn dat je al zó overtuigd van hem bent? Ik kende hem in elk geval niet voordat ie naar Grunn ging. Die Jones heeft me vorig seizoen ook niet kunnen overtuigen. Bovendien is dat een aanvaller, hoe wil je die inpassen voor Kwakman of Sparv?
    Kwakman en Sparv worden óf centraal achterin opgesteld, daar komt Kappelhof voor terug. Daarnaast wordt één van hen links op het middenveld opgesteld, met controlerende rol. Met de komst van Kirm is dat niet meer nodig, en die werd afgelopen zondag met een verdedigende rol op linksbuiten geplaatst. Jones heeft vorig jaar een aantal keer prima gespeeld. Kostiç ken ik niet zo goed, dat is meer gebaseerd op verwachtingen. Het gaat mij nog niet zozeer om de kwaliteit van de spelers, het gaat mij erom dat er iemand staat die een mannetje voorbij komt en wat aanvallende intenties heeft. Dat werd afgelopen zondag behoorlijk gemist.

    Overigens lijkt het 4-3-3 mij nou niet echt het optimale systeem voor deze spelersgroep. Ik zou het team graag in een traditionele ruit zien voetballen, met 1 balvaste spits en een beweeglijke spits en 10 erom heen. Maar goed, Maaskant ziet ze vaker dan ik...

    Wat me overigens wel opvalt is dat Maaskant zich behoorlijk negatief uitlaat over de spelersgroep of spelers.
    Eerst Kostiç, toen kon Johanson geen kut dekken, Zeefuik is een dikke Surinamer en nu heeft een aantal spelers de ondergrens van hun niveau bereikt. Tis allemaal wel heel negatief. Je zou haast hopen op wat 'aanknopingspunten' van Huistra
    Laatst gewijzigd door KingKerrie; 21 september 2012 om 13:38

  23. #113
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Ben bang dat we mogen concluderen dat Maaskant ab-so-luut niet de geschikte trainer is voor dit FC Groningen. Tellen we even mee?

    - In de voorbereiding zet Maaskant Kostiç publiekelijk te kijk met zijn uitspraak `mij is de nieuwe Tadiç beloofd, ik zie er niets van`. Lekker voor zo`n jong ventje
    - Eerste competitiewedstrijd: Johansson die nog geen kut kan dekken
    - De onbekende en al wat oudere Kirm wordt gehaald voor de positie van 3 jonge potentiële spelers (kostiç, Jonès, Texeira en Bos)
    - De uitspraak volgt dat sommige spelers door de mand zijn gevallen en de piepjonge Magnasco wordt vervolgens naar de tribune verwezen.
    - Het goed draaiende duo Van Dijk/kappelhof wordt uit elkaar gehaald omdat Kwakkerd, op faalt op het middenveld, zo nodig spelen. Sindsdien de `nul` niet meer gehouden en een mindere opbouw.
    - Kappelhof wordt linksback geplaatst in plaats van 2 `echte` linkbacks
    - Bacuna, hard nodig op het middenveld, wordt verpest op rechtsback. Waarschijnlijk speelt hij vanavond rechtsbuiten, maar 5 wedstrijden voor niets daar gespeeld met menig dekkingsfout.
    - Kirm en Kwakkerd mogen blijven aanklooien en worden zelden tot niet gewisseld voor jong potentieel.
    - Texeira, een jongen die vorig jaar zonder zomerstop in een halfjaar 8 goals maakte, en daarna een terugval kreeg (door de zomerstop), even publiekelijk afvallen.

    Al met al kunnen we nog tevreden zijn over de ontwikkeling van Van Dijk, Kieftenbelt en Zeefuik doet het ook aardig. Maar voor de rest heeft Maaskant er een onzeker (bankzitters) en kwalitatief zwak (basisspelers als Kwakkerd, Kirm, Schet, Sparv) zooitje van gemaakt. En dat in 10 weken tijd. Chapeau!

    Het wordt hoog tijd dat er weer gespeeld wordt met de traditionele en voor Groningen bekende ruit met jong potentieel en niet met oudere middelmaat. Dan maar een paar keer op je bek gaan met jong spul, spelers als Kwakkerd, Sparv en Kirm voegen he-le-maal niets toe!

    -------------------Luciano-------------------
    Magnasco---Van Dijk----Kappelhof-----Burnet
    -----------------Kieftenbelt------------------
    -------Bacuna-----------------Kositç/Bos----
    -----------------De Leeuw/Van Moorsel------
    ------------Zeefuik-------De Leeuw/Texeira--

    Dan maar een paar keer flink de mist in. Voor dit seizoen hoeven er toch geen wonderen worden verwacht. Feyenoord heeft vorig jaar laten zien dat je met een jonge groep het heel ver kunt schoppen.
    Wat heb je nu aan zo'n dure, niets toevoegende Sloveen en Fin terwijl je ook Nederlandse of talentvolle buitenlandse spelers hebt?

    Oh, en Jos, kom niet met 'Groningen heeft een matige selectie' want daar gaat het hier helemaal niet om. Het gaat erom dat jong potentieel door Maaskant wordt verneukt en publiekelijk te kijk wordt gezet en dat de oudere garde, de vriendjes van Maaskant Kirm en Kwakkerd, week aan week laten zien niet in de Eredivisie thuis te horen. En dat Groningen laf, onherkenbaar en flets voetbal laat zien, terwijl dit helemaal niet nodig is.

  24. #114
    facta non verba Noordzijde's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 oktober 2010
    Locatie
    Kralingen
    Berichten
    1.258
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Zeefuik uit de selectie gezet volgens 'PSV-watcher' Rik Elfrink, Groningen wilt dat hij fit wordt.

  25. #115
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    En terecht.

  26. #116
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Goed zo, nu eerst 10 kilo kwijt en alle vertrouwen aan Texeira geven. Neem aan dat er dit weekend wel afgestapt wordt van 4-3-3, aangezien Texeira hier geen geschikte spits voor is.

    Proteïne dieet kan hard gaan, misschien iets voor Zeefuik. Wel sneu, net voor de decembermaand...
    Laatst gewijzigd door KingKerrie; 23 november 2012 om 19:02

  27. #117
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Goh dat maaskant dat nu pas zag

  28. #118
    Chief
    Guest

    Standaard

    Lingren terug naar Groningen.

  29. #119
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Tscheu La Lingren?

  30. #120
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Kijk aan, een controlerende middenvelder, de enige positie die 15dubbel bezet is in de selectie.
    Neem aan dat Femi en Hiariej in de winterstop vertrekken. Hiariej naar VVV ofzo, Femi terug naar Scandinavië

    Overigens lijkt het een goede aankoop, het vertrek van Lindgren en Nevland betekende het begin van de teloorgang van FCG. Het is natuurlijk altijd wel de vraag wat er van Lindgren is geworden na een paar jaar banken bij Ajax en Red Bull
    Laatst gewijzigd door KingKerrie; 30 november 2012 om 13:40

  31. #121
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Tscheu La Lingren?
    Het is zeker heel saai op het werk of niet?

  32. #122
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    En wéér hangt Maaskant de vuile was buiten, nu ten koste van Burnet.
    Heb het wel gehad met deze meneer. Belooft spectaculair voetbal, maar heeft dit nog geen second laten zien. Hele spel is gebaseerd op tegenhouden en hopen op een dood spelmoment. Spelen met buitenspelers die nog geen boom kunnen passeren, af en toe een voorzetje uit de 2e lijn, jippie! Het is nog saaier dan het Nac onder Ernie Brands.
    Seizoen afmaken en volgend jaar Erwin Koeman voor de groep. Maaskant samen met Kwakman (wat verdedigde hij weer sterk bij beide penalty's) naar Nac, daar past hij het beste met zijn arrogante harses.

  33. #123
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Het is zeker heel saai op het werk of niet?
    Zeker.

  34. #124
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingKerrie Bekijk bericht
    En wéér hangt Maaskant de vuile was buiten, nu ten koste van Burnet.
    Heb het wel gehad met deze meneer. Belooft spectaculair voetbal, maar heeft dit nog geen second laten zien. Hele spel is gebaseerd op tegenhouden en hopen op een dood spelmoment. Spelen met buitenspelers die nog geen boom kunnen passeren, af en toe een voorzetje uit de 2e lijn, jippie! Het is nog saaier dan het Nac onder Ernie Brands.
    Seizoen afmaken en volgend jaar Erwin Koeman voor de groep. Maaskant samen met Kwakman (wat verdedigde hij weer sterk bij beide penalty's) naar Nac, daar past hij het beste met zijn arrogante harses.
    Zag hem toevallig voor de camera's van (ik meen) NOS Studio Sport ook nog doodleuk verkondigen dat hij 'altijd binnen de grenzen van de geldende normen en waarden blijft.' (o.i.d.) Mist dus ook nog eens de nodige zelfreflectie.

    Overigens is je tonatie ten aanzien van het NAC van Ernie Brandts nogal negatief, terwijl hij toch mooi 3e (?) werd destijds. Dan maar saai zou ik zeggen.

  35. #125
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    Overigens is je tonatie ten aanzien van het NAC van Ernie Brandts nogal negatief, terwijl hij toch mooi 3e (?) werd destijds. Dan maar saai zou ik zeggen.
    Jij hebt echt teveel spaghetti gevreten de laatste tijd.

  36. #126
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingKerrie Bekijk bericht
    Jij hebt echt teveel spaghetti gevreten de laatste tijd.
    Daarvan kun je nooit teveel eten.

  37. #127
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

  38. #128
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=178619

    Vrij bijzonder dit. Zowel Heerenveen als Groningen zijn blij met een winst van ongeveer 1,5 miljoen euro, terwijl deze winst voornamelijk komt door transfers. Niets om trots op te zijn, want structureel maak je gewoon verlies.

  39. #129
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Och, inlcuis de mindering in televisierechten en kaartverkoop, de aankoop van 5 spelers, het ontslag en afkoopsom van een trainer, en gezien de gezamenlijk Eredivisieclubs een verlies maken van 15 miljoen is deze nettowinst niet slecht. Zeker niet in deze tijd.

  40. #130
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Maar het is zorgwekkend. Op het moment dat geen excellerende spelers meer binnen je selectie hebt, maak je gewoon verlies. Je bent dus afhankelijk van transfers. Wat de andere clubs doen vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Ik heb liever dat Heerenveen winst maakt zonder uitgaande transfers. Denk dat je er nu wel rekening mee kunt houden dat er volgend jaar weer enkele sponsoren omvallen.

  41. #131
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Je vergeet dat de begroting en omzet al waren verkleind. Dus met een lagere omzet is er winst geboekt, wat betekent dat er vooral in de kosten zijn gesnoeid. Zo zijn de personeelskosten al met €1 miljoen gedaald, en zal met een vertrek van Femi of Sparv in de winterstop wederom een flinke kostenpost verdwijnen. Daarnaast zijn er bepaalde latenties en voorzieningen opgebouwd, wat dit jaar dus extra drukt op de kosten.

    De netto-transferwinst bestond uit 3,2 miljoen. Dit zijn vooral de verkopen van Matavz en Tadic (en en klein beetje Holla, Lachman, die twee eikels van een Denen, etc.) tegenover de aankopen Texeira, De Leeuw, Zeefuik, Magnasco, Kostiç en Schet (Kirm was na 1 juli)
    Dit betekent een normaal negatief bedrijfsresultaat van 1,8 miljoen, waarbij er veel latenties en voorzieningen zijn opgebouwd en het veld een beste beurt heeft gekregen.

    Voorlopig zul je nog wel afhankelijk blijven van transfers. Op zich niets mis mee, maar van de 5 aankopen heb je toch wel twee klappers nodig. Het is de realiteit, niets zorgwekkend aan. De selectie bevat echt wel en paar jongens die binnen nu en een paar jaar weer een klapper worden. Van Texeira hoop ik stiekem nog op een Matavz-effect, Van Dijk zal komende zomer verkocht worden, Magnasco, Bacuna, Kostiç en Zivkovic zijn ook jongens die straks zomaar wat extra's in het laatje kunnen brengen. Zoals momenteel bij Heerenveen Finboasson en Djuricic dat kunnen zijn en in de toekomst VLP, die zwarte Rene van Rijswijk, Gouweleeuw, en vast nog wel een paar.

    Sponsoren ben ik niet zo bang voor, Groningen blijft 'hot' in de provincie Groningen en de kop van Drenthe. Daarbij ook geen concurrenten in de regio. Lagere omzet lag ook niet aan de sponsoren, meer aan de lagere televisie-opbrengsten (welkom fox) en kaartverkoop
    Laatst gewijzigd door KingKerrie; 20 december 2012 om 14:56

  42. The Following User Says Thank You to KingKerrie For This Useful Post:

    Feankenner (20 december 2012)

  43. #132
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    KNVB deelt gezond FC Groningen in categorie 3 in

    FC Groningen is door de KNVB ingedeeld in categorie 3. De voetbalbond heeft per jaar drie meetmomenten om de gezondheid van de clubs in het betaalde voetbal te peilen. De KNVB hanteert bij de indeling drie categorieën. Tot categorie 3, waarin nu dus ook FC Groningen zit, behoren de clubs die financieel het meest gezond zijn.

    FC Groningen meldde woensdag al dat de club over het seizoen 2011/2012 zwarte cijfers heeft geschreven. De Trots van het Noorden sloot het vorige seizoen af met een positief netto resultaat van ruim 1,4 miljoen euro en hiermee werd het eigen vermogen van het voetbalbedrijf verder versterkt tot ruim 4 miljoen euro.
    Mooi zo

  44. #133
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Everton wil Van Dijk. Zou niet zo mooi zijn, vrees dat bij een goed bod Nijland haast geen nee kán zeggen.
    Nederlandse top loopt te slapen btw.

  45. #134
    Denk aan de kinderen! joplang's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 januari 2009
    Locatie
    Stad
    Leeftijd
    30
    Berichten
    1.133
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Of heeft het geld niet, natuurlijk.

  46. #135
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Of alternatieven.

Pagina 3 van 35 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 8 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 8 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. AZ nieuws
    By Garry in forum AZ Alkmaar
    Reacties: 660
    Laatste bericht: 17 januari 2024, 18:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •