Pagina 4 van 20 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 180 van 896

Discussie: FC Utrecht nieuws topic

  1. #136
    jvb1990's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 juni 2007
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    8
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Leroy George, Jahrizino Valentijn en Erik Pieters zijn de genomineerden voor het Talent van het Jaar 2006/2007. De verkiezing vindt plaats op 18 november. Het Talent van het Jaar wordt gekozen door de leden van de Business Associates van FC Utrecht.

  2. #137
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Phanos: "FC Utrecht wordt zo tweederangs club"

    Woensdag 21 november 08:24 - Jasper Wiss

    Eredivisie - Topman Geert Ensing van Phanos heeft de hoop om FC Utrecht over te nemen nog niet opgegeven. In de zomer probeerde hij de club over te kopen, maar het voorstel werd destijds afgewezen. Tijdens een bijeenkomst van de Business Association gaf Ensing tekst en uitleg over de huidige situatie over de mogelijk overname van Phanos.

    “De laatste tijd was het akelig stil omtrent de overname omdat we geen gesprekspartner meer hadden omdat de Raad van Commissarissen was opgestapt”, aldus Ensing. Een paar maanden geleden een voorstel van de vastgoedontwikkelaar van de hand, omdat het als voorwaarde stelde dat er een nieuw stadion zou komen. Daarna werd er een nieuw voorstel gedaan maar de toenmalige RvC beweerde dat Phanos nog steeds een nieuw onderkomen wilde laten bouwen. “Dat is geen voorwaarde meer om de club over te nemen, maar wel om ons plan te realiseren. Om de begroting te verdubbelen moet je een breder draagvlak hebben. Het stadion moet er dus wel komen, maar dat stellen we niet meer als voorwaarde.”

    Toch is Geert Ensing van plan om snel met de gemeente om de tafel te gaan om te praten over een nieuw stadion, als de overname een feit is. “Het moet niet te lang duren, want dan krijg je de zelfde situatie als in Alkmaar. Daar hebben ze lang moeten wachten en dat heeft Dirk Scheringa veel geld gekost. Daar ben ik natuurlijk niet op uit.”

    Inmiddels praat het bedrijf uit Houten weer met FC Utrecht, al is het nog niet officieel aangezien er nog geen nieuw bestuur is aangesteld. “Zodra het nieuwe bestuur is aangesteld, moeten zij met ons gaan praten.” Als de overname rond is het de bedoeling dat de Domstedelingen meer mogelijkheden hebben om versterkingen aan te trekken. “FC Utrecht kan de schaarse middelen die het heeft niet gebruiken om spelers op het veld te zetten. Ik vind dat bij een voetbalclub het kapitaal op het veld moet staan in plaats van op de bank. Dat is het eerste wat echt gaat veranderen. Daarnaast komen er in het nieuwe seizoen mogelijkheden om de club te versterken met nieuwe spelers. Ik denk dat als er geen drastische maatregelen genomen worden, ook qua accommodatie, dat FC Utrecht een tweederangs club wordt”, besluit Ensing op de bijeenkomst.

  3. #138
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Het feit dat Utrecht eindelijk weer eens lijkt te winnen thuis is toch wel een vermelding in dit topic waard, 3-2 Rossini!

  4. #139
    Limburgse trots Joël's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 augustus 2007
    Locatie
    Grevenbicht
    Berichten
    163
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Utrecht begroet buitenlandse delegatie voor Nelisse
    29/12/2007 13:31

    FC Utrecht wil het aflopende contract met de opgebloeide Robin Nelisse graag verlengen, maar er ligt buitenlandse concurrentie op de loer. Rapid Wien heeft belangstelling getoond voor de spits.

    De Oostenrijkers zaten donderdag op de tribune van de Galgenwaard tijdens FC Utrecht-Excelsior (4-1). 'De delegatie van Rapid Wien heeft zich voor de wedstrijd netjes voorgesteld en aangegeven voor Robin te komen', zegt technisch directeur Piet Buter in De Telegraaf.

    Nelisse scoorde dit seizoen al tien keer in zeventien competitiewedstrijden. En dat terwijl de aanvaller vorig seizoen nog een gebrek aan instelling werd verweten door de toenmalige trainer Foeke Booy. Onder de nieuwe coach Willem van Hanegem heeft Nelisse zijn basisplaats én zijn vorm terug.

  5. #140
    Limburgse trots Joël's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 augustus 2007
    Locatie
    Grevenbicht
    Berichten
    163
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Broerse verkast naar Cyprus


    Joost Broerse verruilt per direct FC Utrecht voor het Cypriotische Apoel FC. Zo weet RTV Utrecht woensdag te melden op hun website. De middenvelder zou zijn handtekening gezet hebben onder een contract dat hem voor anderhalf jaar verbindt aan de Cypriotische club. Broerse genoot zijn jeugdopleiding in de Domstad, maar maakte naam bij FC Groningen waar hij zes seizoenen actief was. In 2003 keerde de 29-jarige Broerse terug naar Utrecht, waar hij tot 104 duels kwam.

    Dit seizoen kon Broerse niet op een basisplaats rekenen onder trainer Willem van Hanegem. FC Utrecht had eerder dit seizoen al aangegeven dat de middenvelder op zoek mocht naar een nieuwe club. Bij Apoel wordt Broerse teamgenoot van een oude bekende: oud-Ajacied Nikos Machlas.

  6. #141
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Utrecht-trainer Willem van Hanegem vindt het onbegrijpelijk dat scheidsrechter Bas Nijhuis hem zondag in de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen (2-2) naar de tribunes stuurde. Dit zegt hij in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad. Daarin beschrijft hij de gang van zaken.

    ‘Op een gegeven moment vond ik mezelf terug in het veld. Dat mag niet en dat snap ik. De grensrechter begon toen meteen met zijn vingertje te wijzen. Zó arrogant. Het ging uiteindelijk mis omdat ik Nijhuis een ‘lulhannes’ noemde. Toen moest ik naar de tribune van deze jongeman. Ongelooflijk vind ik dat. Wij bereiden ons voor in Nederland op de tweede helft van de competitie. Die scheidsrechters gingen helemaal naar Turkije om zich op te laden. Nou, het pakte allemaal wat verkeerd uit, als ik naar de beslissingen van het afgelopen weekeinde kijk. Vooral Nijhuis zat er vaak naast en daarom noemde ik hem een lulhannes. Ik vind dat dat best mag. Of had ik misschien ‘sukkel’ moeten zeggen?’

    Van Hanegem kreeg van de KNVB een boete van 500 euro voor zijn uitlating. (JvE)
    Altijd zelfde liedje met die Nijhuis! Hij kreeg het gister maar even voor elkaar dat zowel uit als thuispubliek het niet met hem eens waren, en stuurt zomaar weer even iemand naar de tribune.. Toen met Verbeek ook al zo in de Arena, sloeg ook al nergens op..

    Rare scheidsrechter

  7. #142
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foodi3 Bekijk bericht
    Team: FC Utrecht B1

    Geb. datum: 01-07-1992

    Positie: Aanval





    Alsof ik het niet dacht: 1 juli.
    Deze jongen kan nooit 15 zijn ...
    Wat denken jullie?
    Als hij niet in Nederland is geboren is die kans inderdaad heel klein. In Afrika houden ze in sommige landen ja geen geboorteregister bij...

  8. #143
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    D'r loopt bij ons in de C's een gewoon Nederlandse jongen rond die net zo groot is. Hoeft dus niet per se dat hij geen 15 is. Orlando Engelaar bijvoorbeeld stak in de jeugd ook een kop boven iedereen uit.

  9. #144
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    De enige reden die ik me kan bedenken dat hij niet 15 jaar oud is, is dat er misschien gesjoemeld is met zijn leeftijd op zijn paspoort in zijn geboorteland. Als ie al in een ander land is geboren...

  10. #145
    Sponsored by: Fred & ED UltraMarijn's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 december 2006
    Locatie
    Venusheuvel
    Leeftijd
    32
    Berichten
    11.825
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    D'r loopt bij ons in de C's een gewoon Nederlandse jongen rond die net zo groot is. Hoeft dus niet per se dat hij geen 15 is. Orlando Engelaar bijvoorbeeld stak in de jeugd ook een kop boven iedereen uit.
    Ik ben 1.92 m, en ook 15. Lengte zegt niks

  11. #146
    Lekker bezig Freek! dawasiknie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Tussen de uitlaatgassen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Die gast is dus never nooit 15. Als ik in zijn gezicht kijk geloof ik echt niet dat het een pubertje is. Die kan je met gemak 5 jaar ouder maken.

  12. #147
    Alino Diamanti Gasparroni's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 november 2006
    Locatie
    Brescia
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.065
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dawasiknie Bekijk bericht
    Die gast is dus never nooit 15. Als ik in zijn gezicht kijk geloof ik echt niet dat het een pubertje is. Die kan je met gemak 5 jaar ouder maken.
    Dat kun je nooit voor een ander bepalen, er zijn wel meer jongens en ook meisjes die veel ouder lijken dan ze daadwerkelijk zijn.

    Nog een goed voorbeeld.......Balotelli was 16 jaar op deze foto, terwijl hij qua uiterlijk net zo goed 28 had kunnen zijn:



    Over het algemeen zijn Afrikaanse mensen toch sneller volgroeid en ogen ze ouder.

  13. #148
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foodi3 Bekijk bericht
    Maar, in dat soort landen ben je of 1 juli jarig of een andere datum...(weet ik even niet meer)
    1 januari, 01-01 dus Dat werd vroeger veel gedaan door Marokkanen (Mijn ma werkte bij de bank dus die werkte daar altijd mee, was in de meeste gevallen 01-01 )

  14. #149
    tjust's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 november 2005
    Locatie
    ROTTERDAM
    Leeftijd
    35
    Berichten
    4.652
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Ik dacht dat men het over zijn voetballende kwaliteiten zou hebben... Daarin ben ik wel geinteresseerd.

  15. #150
    Bas1975's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 augustus 2007
    Locatie
    Limburg (België)
    Leeftijd
    49
    Berichten
    472
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    In veel Afrikaanse landen en ook in Irak en Iran weten ze alleen het geboorte jaar. Andere gegevens zijn nooit opgeschreven of zijn verloren gegaan. En dan wordt voor het gemak 1 januari als datum genomen

  16. #151
    Limburgse trots Joël's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 augustus 2007
    Locatie
    Grevenbicht
    Berichten
    163
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Van Hanegem moet puzzelen met opstelling
    Geschreven door Bart Kruyt op vrijdag, 15 februari om 17:00

    WIllem van Hanegem moet er behoorlijke hoofdpijn van krijgen. De coach van FC Utrecht weet dat hij dit weekend tegen VVV liefst negen spelers moet missen. Daarnaast is Alje Schut nog een twijfelgeval; morgen zal de verdediger een laatste test ondergaan.

    Sander Keller, Cedric van der Gun, Lucian Sanmartean, Peter Kopteff, Etienne Shew-Atjon, Loïc Loval, Michel Vorm, Erik Pieters en Gregoor van Dijk zullen allen in ieder geval niet op het veld verschijnen. Zeven spelers van dit negental zijn geblesseerd; Pieters en Van Dijk zullen ontbreken vanwege een schorsing.

    Goed nieuws was er echter ook voor de Domstedelingen. Doelman Wesley de Ruiter, die evenals Schut voor vraagtekens zorgde bij de technische staf, kan gewoon spelen. De jonge keeper zal opnieuw in de basiself starten. "Wesley heeft het goed gedaan, dus we zien geen reden om hem te vervangen", stelt assistent-trainer David Nascimento op de officiële website van FC Utrecht.

    Nascimento is onder de indruk geraakt van VVV. Zijn ploeg is gewaarschuwd. "VVV is een leuk team dat graag wil voetballen, steeds beter is geworden dit seizoen en op ons een goede indruk heeft gemaakt. Vorige week waren ze ook veel sterker dan Willem II, dat de laatste weken ook beter presteert. Voor het voetbal dat ze laten zien, staat VVV nu veel te laag op de ranglijst."

  17. #152
    Limburgse trots Joël's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 augustus 2007
    Locatie
    Grevenbicht
    Berichten
    163
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Rossini verruilt Utrecht voor Mechelen

    Giuseppe Rossini hoopt in Mechelen datgene te krijgen wat hij in Utrecht ontbeert: speelminuten. FC Utrecht maakte eerder op de dag bekend dat zijn aflopende contract niet zou worden verlengd en de aanvaller gaf vervolgens zelf aan dat hij de komende drie jaar bij KV Mechelen aan de slag gaat.

    "Ik kijk er erg naar uit", licht de Italiaanse Belg in het Algemeen Dagblad toe. "Mijn gevoel bij KV Mechelen is goed. De club is op de weg terug. En de gesprekken die ik er heb gehad, zijn prima geweest. Ik krijg volgend jaar in Mechelen in elk geval meer speelminuten dan hier in Utrecht."

    Rossini (21) kwam in de Domstad niet verder dan de reservebank en stond dit seizoen slechts een keer in de basis. "Ik ben tevreden over hoe ik me heb ontwikkeld. Alleen die volgende stap is moeilijk te maken, als je niet langer dan een kwartiertje mag spelen. Dan krijg je niet een lekker ritme. En de wedstrijden bij Jong FC Utrecht zijn toch weer van een heel ander niveau dan je in de eredivisie speelt."

    Nog in de winterstop leek FC Utrecht voor een verlenging van het aflopende contract van Rossini te opteren. Breekpunt was met name de garantie om meer te spelen. Beide partijen besloten daarop de onderhandelingen over een nieuw contract te staken.

  18. #153
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Willem van Hanegem, nog steeds de trainer-coach van FC Utrecht, heeft dinsdag in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad keihard uitgehaald naar de arbitrage. "Ze denken allemaal dat ze Robbie Williams zijn", sneerde De Kromme.

    Van Hanegem doelde met die opmerking vooral op de nieuwe 'headsets' die de arbiters en grensrechters in de eredivisie tijdens de wedstrijd gebruiken om beter met elkaar te communiceren. "Sinds ze die microfoontjes voor hun gezicht hebben hangen, ziet dat er potsierlijk uit."

    De legendarische nummer 10 had met name geen goed woord over voor Pieter Vink, die Nederland vertegenwoordigt op het EK. "Hoor ik hem ineens Johnnie, Johnnie roepen tegen Heitinga. Houd toch op, zeg. Popie Jopie-gedrag van een heel vervelende soort. Moet ik nu onder de indruk zijn, omdat Vink een international bij de voornaam kent? Doe even normaal, houd afstand en neem goede besluiten."

    Van Hanegem: "Zagen ze nu maar eens in dat ze fouten maken en gaven ze maar eens toe dat ze vaak irritant gedrag vertonen. Maar ze zijn zo eigenwijs als ik weet niet wat. Elk weekeinde zie ik een serie waardeloze beslissingen. Ik zeg dit om de ogen van de scheidsrechters en hun bazen te openen. We leven in een maatschappij die steeds asocialer wordt en juist daarom heb je arbiters nodig die kwaliteit leveren en daarmee respect zullen oogsten."

  19. #154

    Aangemeld
    11 april 2008
    Berichten
    4
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Willem moet niet zo zeuren want vroeger schroomde hij zelf ook niet om hier en daar een tik uit te delen en dan nu mekkerren dat onze spelers te hard aangepakt worden. Ze moeten gewoon zelf ook op het randje spelen, daar staat een club als fcu om bekend en daar moeten we het juist van hebben.

    Ze denken tegenwoordig allemaal dat ze het wel redden met 'mooi' en aanvallend voetbal maar er komt meer bij kijken dan dat. Strijd leveren en voor elkaar door het vuur is er niet meer bij. Stelletje inspiratieloze verwende voetballers zijn het.

  20. #155

    Aangemeld
    11 april 2008
    Berichten
    4
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Tuurlijk, als er mooi voetbal gespeeld kan worden dan vind ik dat ook leuker om naar te kijken. Utrecht heeft alleen niet de kwaliteiten om dit elke wedstrijd en tegen elke tegenstander te doen.

    Als ik zie hoe wij bijv. thuis tegen Ajax, Twente en Feyenoord de wedstrijd in gaan dan is dat echt schandalig. Tegen zulke tegenstanders moet je er juist vol inkleunen omdat je kwalitatief tekort komt. Als je dan 3 x 90 minuten zo machteloos en strijdloos speelt dan vind ik dat een slechte zaak. Daar is een trainer mede verantwoordelijk voor.

    Daarnaast vind ik dat het technische beleid op de schop moet. Er zitten veel te veel mannetjes die er alleen in hun eigen belang zitten en niet in het belang van de club. Hoe kan het dat een club als FC Utrecht af moet haken voor de strijd om de 1e 6. Heerenveen, Groningen en Twente hebben gewoon een veel beter scoutingsapparaat dan FCU. Nu vind ik NAC niet tot deze categorie horen, die hebben dit seizoen gewoon geluk gehad met dat laffe counter voetbal van ze maar volgend seizoen staan die gewoon weer rond de 8e plaats.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foodi3 Bekijk bericht
    Hm, ik wil juist dat FCU van het 'vechtvoetbal' afkomt. Jarenlang hebben we dat onder Booy gespeeld, maar er komen nieuwe tijden aan. Met Willem gaan we voor hét voetbal, en niet voor een potje fysiek geweld. In bepaalde wedstrijden is de hand van Willem duidelijk zichtbaar op het spel; denk aan de thuiswedstrijd waarin er diverse hakballen werden gegeven, die óók nog eens aankomen bij een medespeler, dat wíl ik zien.

    En voor het 'fysieke' voetbal hebben we dit seizoen, naar mijn mening, alleen Van Dijk. Caluwé kan er ook wat van, maar die zal dit seizoen niet meer in actie komen. Met Nelisse in de spits, en George en Loval aan de flanken spelen we redelijk goed voetbal. Ook tegen Feyenoord voetbalde we tot de eerste tegentreffer goed.

  21. #156
    ... oomjeroom's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2007
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    39
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    'Schut twee jaar langer bij FC Utrecht'
    FC Utrecht staat op het punt het contract met Alje Schut te verlengen, zo meldt RTV Utrecht. Volgens de lokale omroep tekent de verdediger deze week voor twee jaar bij in de Galgenwaard.

    Schut (27) is bezig aan zijn negende seizoen in de hoofdmacht van de Domstedelingen. In deze tijdspanne kwam hij tot 108 competitieduels en scoorde hij zeven doelpunten. De geboren Utrechter heeft een aflopend contract.

    Door een gebroken jukbeen is het seizoen voor Schut vrijwel voorbij. De verdediger botste eind maart in het competitieduel tegen FC Twente met zijn ploeggenoot Loïc Loval. Hij stond dit seizoen ook al aan de kant met een scheur in een middenhandsbeentje.

  22. #157
    Begrijp ie? Rotjoch's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 februari 2007
    Locatie
    sassenheim
    Leeftijd
    38
    Berichten
    610
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Drietal clubs in de markt voor Kruys
    De Graafschap, Willem II en Heracles Almelo hopen Ricky Kruys te huren van FC Utrecht. De 23-jarige middenvelder wil elders ervaring op doen in het eerste elftal, omdat trainer Willem van Hanegem slechts sporadisch een beroep op hem doet.

    De drie Eredivisionisten onderzoeken de mogelijkheid om Kruys voor één seizoen te huren van de Domstedelingen. "Maar tot nu toe heeft geen van deze clubs zich officieel gemeld voor Rick", aldus technisch manager Piet Buter tegenover VI.

    De voormalig jeugdinternational maakt al vijf jaar deel uit van het eerste elftal. Tot dusver kwam Kruys tot 102 optredens in de hoofdmacht waarin hij zes keer scoorde.



    Toch wel appart dat deze jongen weg mag bij FC Utrecht, had nou nooit echt het idee dat hij te kort komt voor de club...

  23. #158
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Rapid Wien: ‘Nelisse te duur’

    Door HANS WESTERVOORDE

    UTRECHT/WENEN - Rapid Wien - de kersverse kampioen van Oostenrijk - wordt niet de nieuwe werkgever van FC Utrecht-spits Robin Nelisse.
    Robin Nelisse. FOTO PIM RAS

    Dat stelt de perswoordvoerder van Rapid. In Nederland circuleert het gerucht dat Nelisse - dit jaar met 15 goals topscorer van FC Utrecht - bijna rond zou zijn met Rapid.

    De zegsman van de club kent de geruchten ook, maar zegt dat Nelisse niet in beeld is: ,,We hebben daar ook van Oostenrijkse media vragen over gehad. Maar het verhaal klopt niet. Robin Nelisse is te duur voor onze club.’’

    Nelisse is na drie jaar bij FC Utrecht transfervrij. Trainer Willem van Hanegem wil de topscorer graag voor de club behouden, er is Nelisse ook een nieuwe aanbieding gedaan. Een riante voor Utrechtse begrippen.

    Maar de club houdt rekening met het vertrek van Nelisse en is inmiddels druk bezig met een andere invulling van de spitspositie voor volgend seizoen.

    Nelisse zelf wil niets over zijn toekomst kwijt, zolang de zaak nog niet is beklonken. De Telegraaf meldt donderdagmorgen dat FC Utrecht als mogelijke vervanger voor Nelisse spits Geert den Ouden van Excelsior op de korrel heeft.

  24. #159
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    'Utrecht strikt Deense middenvelder'

    FC Utrecht heeft zich voor komend seizoen versterkt met Michael Silberbauer, zo meldt De Telegraaf. De 26-jarige middenvelder komt over van het Deense FC Kopenhagen en tekent bij de Domstedelingen een contract voor twee seizoenen. Silberbauer doorliep alle Deense nationale jeugdelftallen en kwam acht keer keer uit voor het Deense elftal. Daarin scoorde hij één keer. Zijn laatste interland dateert echter alweer van twee jaar terug, op 31 mei 2006 tegen Frankrijk (2-0 verlies).

    In 127 competitieduels voor Kopenhagen was hij negentien maal trefzeker. Vorig jaar scoorde hij nog in de derde voorronde van de Champions League tegen Ajax.
    Zeer goede aankoop voor Utrecht... Zal Van Seumeren die hebben betaald?

  25. #160
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    FC Utrecht trekt Silberbauer aan

    Geschreven op maandag, 26 mei om 11:06

    Michael Silberbauer speelt vanaf komend voetbaljaar in het shirt van FC Utrecht. De Deense middenvelder wordt dinsdag gepresenteerd in de Domstad. De international komt over van FC Kopenhagen.

    “Hij brengt onze ploeg een stap verder in het proces van volwassen wordenâ€, verklaart technisch directeur Piet Buter aan Voetbal International. “Met hem en Barry Maguire hebben we op het middenveld wat we wíllen hebben: een jonge speler en een ervaren man die zich bij ons verder kunnen ontwikkelen.â€

    Utrecht is verder nog zoekende naar een vervanger van Robin Nelisse. De spits verkaste recentelijk naar het Red Bull Salzburg van Co Adriaanse. Ook Giuseppe Rossini vertrekt. De lange aanvaller maakt de overstap naar KV Mechelen.

    In dit licht gelden Geert den Ouden en Luis Coelho als mogelijke vervangers. Coach Willem van Hanegem heeft voor de eerstgenoemde een pinchhittersrol in gedachte. Coelho is momenteel bij Utrecht op proef.


    Goede aankoop van de FC, vond hem toen echt één van de betere spelers aan de kant van Kopenhagen tegen Ajax, indrukwekkende aankoop, eentje die Utrecht er zeker niet slechter op maakt!

  26. #161
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Gregoor van Dijk langer bij FC Utrecht

    UTRECHT - FC Utrecht heeft het contract met Gregoor van Dijk opengebroken en verlengd. De 26-jarige middenvelder tekende bij tot medio 2012. Zijn huidige verbintenis liep aan het eind van komend seizoen af.
    Gregoor van Dijk. FOTO WFA

    Voorzitter Jan Willem van Dop is blij met de contractverlenging van Van Dijk. ,,Het is een goede zaak, dat we zo’n vaste waarde in het team, de aanvoerder ook, voor langere tijd hebben kunnen vastleggen,’’ aldus Van Dop op de website van FC Utrecht.

    Van Dijk kwam in de zomer van 2006 van Roda JC naar FC Utrecht. Hij werd afgelopen seizoen door de supporters gekozen tot speler van het jaar.
    Had hem graag in Rdam gezien. !

  27. #162
    Eens per jaar.. Vvvs's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    521
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Sanmartean langer bij FC Utrecht


    Lucian Sanmartean blijft nog minimaal een jaar lang te bezichtigen in het shirt van FC Utrecht. Het contract van de Roemeense technicus is met één seizoen verlengd. Daarnaast is er een optie opgenomen voor nog eens een jaar.

    De 28-jarige Roemeen kampte lange tijd met een buikspierblessure en speelde daardoor het afgelopen seizoen slechts veertien duels, waarvan tien in de basis. Vorig jaar speelde de spelmaker slechts een officiële wedstrijd voor Utrecht. De clubleiding twijfelde dan ook lang over het aanbieden van een nieuwe contract.

    ”Lucian is in potentie één van de beste spelers van de Nederlandse competitie,” meent technisch directeur Piet Buter. “Maar door zijn blessures hebben we hier nog te weinig van gezien. Nu hij weer zo goed als fit is, hopen we komend seizoen optimaal te kunnen profiteren van zijn creativiteit als middenvelder.”
    Had ik niet verwacht, aangezien hij toch veel wedstrijden heeft gemist door blessures. Is wel een hele goede speler met een goede techniek.

  28. #163

    Aangemeld
    11 april 2008
    Berichten
    4
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Willem wil het 'AS Roma-systeem' met 4 verdedigers, 5 middenvelders en een aanvaller gaan spelen. Daarom hebben ze nu 5 sterke middenvelders (silberbauer, sanmartean, maguire, aisatti, van dijk) aangetrokken/behouden. Met een goede keeper (michel vorm) op doel hebben ze nu alleen nog maar 1 spits en 1 goede verdediger nodig om voor de bovenste 6 plekken mee te doen aankomend seizoen.

    Nu alleen nog even somers, kruys, schut, shew-atjon, grandel, van buuren en kopteff een rotschop verkopen en het begint eindelijk ergens op te lijken.

  29. #164
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard Ook Utrecht op de Braziliaanse tour.

    FC Utrecht verwelkomt binnenkort twee nieuwe spelers in de voorste linie. Technisch directeur Piet Buter bevestigde tegenover RTV Utrecht dat de club inmiddels met zowel de spelers als de clubs tot een akkoord is gekomen. Nog niet bekend is om welke namen het gaat.

    Buter liet weten dat slechts een medische keuring de overgang van de nieuwe krachten in de weg kan staan. Hoogstwaarschijnlijk is de 20-jarige Braziliaan Rafael Coelho Luiz één van de twee die het aankomend seizoen te bezichtigen is in de Galgenwaard. Hij was eerder op proef, en maakte een prima indruk op trainer Willem van Hanegem.

    Momenteel beschikken de Utrechters slechts over vier aanvallers in de selectie. De Belg Kevin Vandenbergh is van hen met zijn 25 jaar de oudste. Leroy George (21), Ingmar Maayen (20) en Randy Wolters (18) beschikken nog over weinig ervaring op het hoogste niveau. Buter gaf eerder al aan dat de tweede aanvaller een speler moet zijn die al enige tijd meeloopt in het profcircuit.
    Het werd tijd voor versterking bij de FC en hopelijkt volgt er meer om Willem van Hanegem meer speelruimte te geven.
    Wij hebben inmiddels al 3 van dir Brazilian Boys onder contract en je ziet ze steeds meer komen bij de diverse clubs.

  30. #165
    ... oomjeroom's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2007
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    39
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Verlies FC Utrecht door uitblijvende transfers
    FC Utrecht heeft het vorige seizoen afgesloten met een verlies van 2,9 miljoen euro. De omzet bedroeg 15,8 miljoen euro. Die jaarcijfers maakte de clubleiding donderdagmorgen op het eigen digitale thuis bekend.

    De directie van FC Utrecht schrijft het negatieve resultaat vooral toe aan het uitblijven van opbrengsten uit de verkoop van spelers. De voetbaljaargang daarvoor bleef er nog een bedrag van 2,8 miljoen euro uit transfers over. De omzet was in dat jaar ook iets hoger: 16,1 miljoen.Om de tekorten op de balans op te vangen, heeft FC Utrecht in de persoon van Frans van Seumeren een nieuwe geldschieter binnengehaald. In ruil voor 63 procent van de aandelen investeerde hij zestien miljoen euro in de club.

    "Het was niet alleen een belangrijk moment in het boekjaar, maar ook en vooral in de geschiedenis van FC Utrechtâ€, benadrukt directievoorzitter Jan-Willem van Dop. “Met deze transactie zijn we namelijk met zijn allen een weg ingeslagen die kan leiden tot een structureel betere toekomst voor de club, zowel sportief als financieel. We kunnen nu in de toekomst echt vooruit, hebben een stevig fundament en een gezonde huishouding. Alle seinen staan op groen.â€

    Ook de voorzitter van de Raad van Commissarissen Jacques van Ek kijkt positief vooruit. “Het afgelopen seizoen moeten we echt zien als een overgangsjaar. Helaas hebben we dat boekjaar met een verlies moeten afsluiten. Overigens werd dat negatieve resultaat onvermijdelijk, omdat de verkopen van Erik Pieters en Rick Kruys te laat tot stand kwamen om nog te worden meegenomen in de cijfers van 2007/08."

  31. #166
    Hoofdredactie Daninho's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 november 2005
    Locatie
    Benicassim
    Leeftijd
    45
    Berichten
    10.429
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

  32. #167
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.065
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Dit komt toch zelden voor....


    Van Hanegem krijgt nieuwe technische staf
    Uitgegeven: 23 oktober 2008 14:41
    Laatst gewijzigd: 23 oktober 2008 14:45

    AMSTERDAM - Willem van Hanegem blijft ook na dit seizoen aan als hoofdtrainer van FC Utrecht. De oefenmeester heeft zijn contract met de Domstedelingen met een jaar verlengd.
    ANP

    Utrecht heeft de assistenten John van Loen en David Nascimento, keeperstrainer Maarten Arts en conditietrainer Rob Druppers per direct de deur gewezen.

    Ton du Chatinier, nu nog coach van zaterdaghoofdklasser Spakenburg, wordt de nieuwe assistent-trainer van Van Hanegem. Du Chatinier kwam voorheen uit voor FC Utrecht.

    De directie van de club zegt de technische staf van nieuw elan te willen voorzien. FC Utrecht staat momenteel twaalfde in de eredivisie.

  33. #168
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.065
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foodi3 Bekijk bericht
    Rafael Coelho komt sowieso!
    Hoe doet deze jongen het? Nog weinig van gezien...

  34. #169
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Dit komt toch zelden voor....


    Van Hanegem krijgt nieuwe technische staf
    Uitgegeven: 23 oktober 2008 14:41
    Laatst gewijzigd: 23 oktober 2008 14:45

    AMSTERDAM - Willem van Hanegem blijft ook na dit seizoen aan als hoofdtrainer van FC Utrecht. De oefenmeester heeft zijn contract met de Domstedelingen met een jaar verlengd.
    ANP

    Utrecht heeft de assistenten John van Loen en David Nascimento, keeperstrainer Maarten Arts en conditietrainer Rob Druppers per direct de deur gewezen.

    Ton du Chatinier, nu nog coach van zaterdaghoofdklasser Spakenburg, wordt de nieuwe assistent-trainer van Van Hanegem. Du Chatinier kwam voorheen uit voor FC Utrecht.

    De directie van de club zegt de technische staf van nieuw elan te willen voorzien. FC Utrecht staat momenteel twaalfde in de eredivisie.

    Ik begrijp hier helemaal niets van. Van Hanegem is toch als hoofd van de technische leiding verantwoordelijk voor het functioneren van de technische staf!? Of ben ik nou gek? Hoe kun je dan in hemelsnaam blijven zitten als de rest er uit wordt geflikkerd?

  35. #170
    HUP NAC Sjapperellie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Made
    Berichten
    408
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Bij FC Utrecht wordt ervan uitgegaan dat het ziekteverlof van hoofdtrainer Willem van Hanegem niet tot vijf dagen beperkt blijft en dat 'De Kromme' op zijn vroegst pas maandag zijn werkzaamheden hervat. "Ik zou blij zijn als Van Hanegem dan de draad weer oppakt", bevestigt technisch directeur Piet Buter.







    Dit zou betekenen dat Van Hanegem behalve de wedstrijden tegen NAC Breda (afgelopen zondag) en De Graafschap (morgen) ook het thuisduel met Heracles Almelo van komende zondag mist. "Misschien komt hij zondag wel kijken", aldus Buter, die tegen De Graafschap weer met de nieuwe assistent-trainer Ton du Chatinier op de bank plaatsneemt.
    De mogelijkheid dat Van Hanegem er na alle commotie helemaal de brui aan geeft, wordt door Buter niet volledig uitgesloten. "Afgelopen zondag hield ik daar serieus rekening mee. Toen achtte ik die kans zelfs fifty-fifty. Maar inmiddels zijn er via zijn vertrouwensarts Ben de Pauw en zijn echtgenote Marianna betere berichten doorgekomen en zie ik het positief in. Maandag en dinsdag is Du Chatinier afwezig, omdat hij dan naar de cursus Coach Betaald Voetbal moet, en ik hoop dat Van Hanegem dan weer van de partij is."
    Tot die tijd krijgt Du Chatinier op het trainingsveld ondersteuning van jeugdtrainer en oud-speler Robert Roest, die tijdelijk is doorgeschoven naar het eerste elftal.

  36. #171
    Superboer
    Aangemeld
    16 februari 2007
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    3
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Van Hanegem: "Ik sta achter de directie"
    Willem van Hanegem heeft middels een bericht op de clubsite van FC Utrecht duidelijkheid gebracht over de situatie bij de club. De coach zegt het volledig eens te zijn met het besluit om de technische staf de laan uit te sturen.


    Het was een beslissing die mede kwam van de kant van Van Hanegem zelf. "Ik wil daarover geen misverstand laten bestaan. Door mijn afwezigheid is dat misschien niet zo duidelijk geworden, maar ik stond en sta volledig achter de beslissing om in de trainersgroep in te grijpen."

    De oefenmeester vindt het besluit om zijn assistenten te ontslaan pijnlijk, maar logisch. "Maar het was ook onvermijdelijk. Er moest echt iets gebeuren en de directie heeft terecht haar verantwoordelijkheid genomen. En als de directie van mening was geweest, dat ook ik zou moeten vertrekken, dan had ik dat in het belang van de club ook aanvaard."

    Van Hanegem ontbrak tegen NAC op de bank vanwege griep. "Het was natuurlijk een ongelukkig moment dat ik zaterdagmiddag ziek werd, zo kort na die beslissing van de leiding van de club en zo vlak vóór de belangrijke wedstrijd tegen NAC. Ik had het persoonlijk moeilijk met de ingreep van de directie, vooral uit menselijke overwegingen. Zakelijk was ik het er zeker mee eens, maar ik ben ook maar een mens en emotioneel had ik er veel moeite mee."

    Toch is De Kromme absoluut niet van plan om op te stappen bij FC Utrecht. "Ik had het afgelopen week flink te pakken, maar het gaat nu de goede kant op. Het zal nog wel een paar dagen duren, maar direct na het weekend ben ik er zeker weer. Ik heb er erg veel zin in weer lekker met 100 procent enthousiasme en verantwoordelijkheid aan de slag te gaan. Ik verheug me ook op de samenwerking met mijn nieuwe assistent Ton du Chatinier. Ik ken hem al lang en ik weet zeker dat we een goed duo vormen."

  37. #172
    Sponsored by: Fred & ED UltraMarijn's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 december 2006
    Locatie
    Venusheuvel
    Leeftijd
    32
    Berichten
    11.825
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Lage actie van Van Hanegem. Had niet verwacht dat hij zijn assistenten zo zou naaien. Vind dat hij eerder zijn biezen had moeten pakken dan zij.

  38. #173
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    vrijdag 14 november 2008

    Kromme stuurt Leroy George weg

    UTRECHT - Willem van Hanegem heeft vrijdagmorgen Leroy George van de training gestuurd. De Kromme ergerde zich aan de manier waarop de Amsterdamse aanvaller op het trainingsveld van FC Utrecht rond liep.

    Daarop kon de 20-jarige George zijn biezen pakken en zich aansluiten bij de beloften die op een ander veld trainden. George staat in Utrecht bekend als een groot talent, maar is al maanden hopeloos uit vorm.

    Tot dusver hield Van Hanegem hem de hand boven het hoofd, maar tijdens zijn recente afwezigheid belandde de grillige buitenspeler onder het interim-duo Du Chatinier/Buter op de bank. George moet bij de beloften zijn goede wil tonen om weer in genade van de technische staf te worden genomen.



    Tja, als van Hanegem nou zelf eens het goede voorbeeld zou geven. Hij staat zelf bij de trainingen toe te kijken met de handen in zijn zakken.

  39. #174
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Voor iedereen die anders niet kan kijken:

    Eredivisie Live attendeerde ons op het volgende via onze mailbox. Discovery Channel zendt aankomend weekend in samenwerking met Eredivie Live 3 eredivisie duels live uit. Dit ivm met het themaweekend over voetbal op de zender.

    Discovery Channel speelt tijdens het voetbalweekend in op de passie voor voetbal van vele mannen en past het programmaschema daarop aan met verschillende programma's.

    Programmering Eredivisie op Discovery Channel, tijden zijn inclusief vooren nabeschouwing:
    Vrijdag 28 november 20.00 – 23.00 uur: FC Groningen – AZ
    Zaterdag 29 november 20.00 – 23.00 uur: sc Heerenveen – PSV
    Zondag 30 november 11.30 – 15.00 uur: Ajax - FC Utrecht

    Zie ook: www.eredivisielive.nl/discoverychannel

  40. #175
    FP Moderators fc030's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 augustus 2008
    Locatie
    IJsselstein
    Leeftijd
    62
    Berichten
    2.234
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foodi3 Bekijk bericht
    'FC Utrecht probeert Sahar te verleiden'

    FC Utrecht heeft belangstelling getoond voor Ben Sahar. De Israëlische aanvaller van Chelsea bekeek zondag in samenzijn van technisch directeur Piet Buter de uitwedstrijd tegen NEC, zo weet RTV Utrecht te melden. Wellicht dat de Domstedelingen in de winterstop een huurovereenkomst met het talent aangaan.

    Sahar speelt dit seizoen tot de winterstop op huurbasis voor Portsmouth, maar heeft tot nu toe geen enkele minuut voor de ploeg van Tony Adams gemaakt. Onlangs liet Championship-club Crystal Palace doorschemeren de twaalfvoudig international, die eerder ook in de belangstelling van NEC stond, in januari van Chelsea te willen huren.

    De negentienjarige maakte in eigen land zijn profdebuut bij Hapoel Tel Aviv. Vervolgens wist Chelsea Sahar aan de haak te slaan en maakte hij in het seizoen 2006/07 zijn debuut voor de Londenaren. Vervolgens werd de speler onder meer gestald bij Queens Park Rangers en Sheffield Wednesday.
    Zou mooi zijn.
    Wie met 17 jaar al basisspeler is in het Israelisch elftal en zijn debuut maakt in het eerste van Chelsea, moet wel iets kunnen !

  41. #176
    FP Moderators fc030's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 augustus 2008
    Locatie
    IJsselstein
    Leeftijd
    62
    Berichten
    2.234
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Leon de Kogel nieuwe spits voor FC Utrecht A1
    Prachtige naam voor een spits :thumbs:

  42. #177

    Aangemeld
    8 december 2008
    Berichten
    3
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Willem kan vandaag niet bij de supportersavond zijn omdat hij een speler gaat bekijken.

    Hij moest vliegen, en het ging niet om Ben Sahar (die had ie al gezien)

    Iemand enig idee om welke speler het zou kunnen gaan? (willem kon niet bevestigen dat het om een spits ging)

  43. #178

    Aangemeld
    8 december 2008
    Berichten
    3
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foodi3 Bekijk bericht
    Misschien nog een keer Coelho?
    Hmmm, ik denk het niet...
    Die was niet haalbaar door al die zaakwaarnemers waar Utrecht geen zaken mee MAG doen. Ook presteert ie niet best bij fiquerense.

    Ik dacht dat het misschien wel bernburg was of een andere speler uit die buurt. Maar het zou misschien ook wel een verdediger kunnen zijn.
    Het ging om een afspraak die al 6 weken stond dus ze hebben hem al even op het oog (en stilgehouden).

    Of het is natuurlijk gewoon Brouwer. Nascimento was de vorige die hem had bekeken, en die vond hem te vergelijkbaar met skoubo (behalve de blessures dan mag ik hopen). Nu nascimento weg is lijkt het me logisch dat hij nog eens bekeken word, al ben ik niet geheel overtuigd van deze speler.

  44. #179

    Aangemeld
    8 december 2008
    Berichten
    3
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Zwaanswijk over Utrecht: "Uit het oog, uit het hart"

    Patrick Zwaanswijk is niet meer weg te denken bij NAC Breda, maar was ooit een boegbeeld in de achterhoede van FC Utrecht. De blonde dertiger voelt echter niet veel meer voor de club uit de Domstad.

    In gesprek met Sportweek zegt de centrale verdediger: "Utrecht heb ik helemaal afgesloten. Ik ben een emotionele jongen en moet het gevoel hebben dat ik er bij hoor. Ik heb alle successen van de club meegemaakt, maar kreeg een afscheid alsof ik er nooit enig aandeel in heb gehad. Ik kreeg een beeldje en een bloemetje en werd half uitgefloten door de supporters. Als ik nu terugkom word ik nog steeds uitgesnauwd."

    De linkspoot heeft de situatie rondom de ontslagen bij FC Utrecht wel gevolgd. Van medeleven is door het verleden evenwel geen sprake. "Ik vind het sneu voor John van Loen en consorten, maar op het moment dat ik wegging hebben ze ook niets van zich laten horen. Voel me dus niet verplicht. De voetballerij is hard, het is niet mijn wereld", erkent Zwaanswijk. "Het is uit het oog, uit het hart."

    Vlak nadat de vier leden van de technische staf van Utrecht hun congé hadden gehad bleef trainer Willem van Hanegem ziek thuis. Na het duel tussen FC Utrecht en NAC Breda oordeelde de NAC-er hard over de oefenmeester, die naar zijn mening gewoon op de bank had moeten zitten. "Iedereen moet een mening kunnen hebben als voetballer. Mensen vonden dat ik een harde mening had over Willem van Hanegem, maar dat was helemaal niet zo. Ik vond alleen dat hij na het ontslag van zijn staf op de bank had moeten zitten."

    "Maar hij was te ziek en ik ben niet bij hem langs gegaan om dat te controleren", vervolgt de verdediger van NAC Breda. "Voor de club was het wel beter geweest om zo de rust te bewaren. Ik was een van de weinigen die er zijn mening over durfde te geven. In de machowereld van het voetbal wil niemand op zijn bek gaan en daarom durft bijna niemand zich uit te spreken."
    --------------------------------------------------------------------------------

    Pfffffffft, die gast houdt ook maar niet op met natrappen he. Ieder interview wil die per se vertellen dat hij een slecht afscheid heeft gehad bij Utrecht.
    Hij denkt ook dat hij het helemaal heeft uitgevonden heeft, met zijn uitspraken hier en bij voetbal international. Hij is er volgens mij heilig van overtuigd dat hij: ' te goed voor deze wereld is'

    Toen hij wegging was schut beter dan hem, en hij ging weg voor het grote geld. Als er dan bij de spelerspresentatie door de presentator gevraagd word wie zwaanswijk nog kent, bij het presenteren van zijn vervanger (ik denk dat dit Dito was, maar ben niet 100% zeker), vind hij het nodig om daar 5! jaar later weer over te beginnen.

    Iedereen in Utrecht is hem al lang vergeten, maar hij is Utrecht duidelijk nog niet vergeten. Je mag toch aannemen dat de meeste spelers hebben hun oude club met 5 jaar toch wel afgesloten hebben.

    Het was namelijk niet zo dat hij publiekslieveling was, of aan de basis van het succes stond, zoals hij wel eens voor doet. Het was een hele aardige verdediger voor ons, die nog niet in de schaduw van JP de jong mocht staan in die tijd. Hij draaide gewoon goed mee, meer niet. Daarna ging die weg naar Japan voor het grote geld en dan moeten wij daar verdrietig van worden?

    wat word ik moe moe van die gast zeg!
    Laatst gewijzigd door vakJKL; 11 december 2008 om 23:42 Reden: stond iets dubbel in

  45. #180
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    FC Utrecht moet op zoek naar nieuwe coach
    Geschreven op woensdag, 7 januari om 16:41
    Ton du Chatinier zal Willem van Hanegem niet opvolgen als hoofdcoach van FC Utrecht. Gerard Marsman, directeur van de vereniging Coaches Betaald Voetbal, laat in de Voetbal International weten dat er geen dispensatie wordt verleend aan de interim-trainer. Hierdoor moeten de Domstedelingen voor eind maart een nieuwe coach presenteren.

    “Soms is er sprake van overmacht en verlenen we dispensatie, maar in dit geval niet”, aldus Marsman in het weekblad. “FC Utrecht heeft dit zelf bedacht, door de gediplomeerde trainer te ontslaan. Dan moet je ook nadenken over oplossingen.” Utrecht wilde Nol de Ruiter, die wel over een diploma beschikt, als stroman laten fungeren. Du Chatinier zou in de praktijk echter de touwtjes in handen krijgen.

    De beslissing van de CBV is een streep door de rekening van voorzitter Jan Willem van Dop, die onlangs nog liet weten het liefst door te gaan met DuChat aan het roer. “Dan moeten we dan wel de KNVB mee hebben”, zei hij twee weken terug. Du Chatinier zal, mits alles volgens plan verloopt, aan het eind van dit seizoen het fel begeerde papiertje binnen hebben.
    Misschien een lijstje maken met wat opties die ze op dit moment hebben. Zelf zou ik Menzo proberen te halen, hij heeft zowel bij Volendam als nu bij Cambuur zwaar boven verwachting gepresteerd maar ik betwijfel of hij nu al weer weg wilt bij Cambuur.

Pagina 4 van 20 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. NAC nieuws topic
    By ~NAC PB~ in forum NAC Breda
    Reacties: 1006
    Laatste bericht: 2 januari 2024, 17:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •