Ik zag dat hier nog geen topic over was, en ik merk dat het altijd wel makkelijk en handig is om het zo overzichtelijk te houden. Dus ik maak deze topic aan. Als FC Utrecht in het nieuws komt, met wat dan ook. Kan men dat hier posten en kan men er misschien (hopelijk) een leuke discussie uit halen! Nu vooral omdat Utrecht heel goed bezig is aan het seizoen, het strijd samen met Ajax om de play-offs plaatsen.

Ik begin met wat nieuws!

Utrecht in slotseconde langs Heracles

FC Utrecht heeft een zwaarbevochten zege behaald op Heracles Almelo. In een gezapig duel was het Marc-Antoine Fortuné die in de vierde minuut van de blessuretijd zijn ploeg alsnog naar de winst bracht: 1-0. De ploeg van Foeke Booy stijgt dankzij de overwinning naar de vierde plaats, omdat Ajax vanmiddag niet verder kwam dan een gelijkspel tegen NAC Breda.

Utrecht moest het stellen zonder Sander Keller en Hans Somers, waardoor Leen van Steensel en Rick Kruys in de basisopstelling mochten startten. Heracles Almelo miste de geschorste routinier Rob Maas en werd spits Sota Hirayama op de bank gelaten.

Voor het oog van 18.000 toeschouwers in stadion Nieuw Galgenwaard probeerden de Utrechters de score te openen, maar kwamen ze niet verder dan kansen voor Nelisse (maaide over de bal) en Ramzi (schot gekeerd door Pieckenhagen). Heracles hield verder eenvoudig stand tegen de aanvalsgolven van de thuisploeg.

Ook in de tweede helft maakten beide teams er een allerminst opwindend duel van. Toch bleek Utrecht zich niet bij neer te leggen bij de brilstand. Voor het sluiten van de poorten was het wederom Ramzi die een inzet door Pieckenhagen gepareerd zag worden en was de ingevallen Fortuné ook dicht bij succes.

Dezelfde Fortuné zorgde dan toch voor de bevrijdende 1-0. De Fransman zag de bal doorgekopt worden door Rossini en wist het leer onder Piekenhagen door te schuiven. Voor scheidsrechter Van Sichem was het vlak daarna meteen gedaan en floot af.

Utrecht gaat dankzij de zege over Ajax heen en heeft 52 punten uit 30 wedstrijden. De Amsterdammers volgen op twee punten uit evenveel wedstrijden. Heracles Almelo moet blijven vrezen voor nacompetitievoetbal. De club zakt naar plaats vijftien (30 punten uit 30 wedstrijden) en ziet NAC op gelijke hoogte komen.


Bron