Pagina 2 van 86 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 90 van 3860

Discussie: FC Twente Wedstrijdentopic

  1. #46
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Geen goede kennissen in het oosten des lands Momus?
    Geen familie of toekomstig familie in de FC Twente regio?
    Twents succes is toch goed voor ons aller Nederland?
    Sinds ik een biertje heb gehad van je mede Twente forummer pegasus, niets dan respect voor de Tukkers.
    Maar eigen club eerst. Die hele coefficienten lijst interesseert me geen reet.

  2. #47
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Sinds ik een biertje heb gehad van je mede Twente forummer pegasus, niets dan respect voor de Tukkers.
    Maar eigen club eerst. Die hele coefficienten lijst interesseert me geen reet.
    Dat mag, een ieder mag zijn zegje/mening kenbaar maken.

    Al vind het wel kort door de bocht door niet als 1 man achter het Nederlands voetbal te gaan staan.
    Mensen met club ideeen en zakelijk inzicht zoals bij FC Twente Joop Munsterman en bij Ajax voorzover mogelijk Johan Cruijff het voetbal willen uitdragen, daar moeten we achter gaan staan.Misschien willen nog wel meer mensen en clubs dit nadoen.
    Uiteindelijk moeten we terug naar meer en hogere plaatsingen op de coefficienten lijst voor Nederlandse clubs.

  3. #48
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Dat mag, een ieder mag zijn zegje/mening kenbaar maken.

    Al vind het wel kort door de bocht door niet als 1 man achter het Nederlands voetbal te gaan staan.
    Mensen met club ideeen en zakelijk inzicht zoals bij FC Twente Joop Munsterman en bij Ajax voorzover mogelijk Johan Cruijff het voetbal willen uitdragen, daar moeten we achter gaan staan.Misschien willen nog wel meer mensen en clubs dit nadoen.
    Uiteindelijk moeten we terug naar meer en hogere plaatsingen op de coefficienten lijst voor Nederlandse clubs.
    We moeten helemaal niets. Als we niet goed genoeg zijn, zijn we niet goed genoeg.

  4. #49
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Ik ben het zowaar een keer eens met Keiser (heb mezelf zojuist nog in de arm geknepen, ik droom niet). In Europees verband hoop ik altijd op de best mogelijke resultaten voor Nederlandse club. Maar niks moet inderdaad

  5. #50
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Sinds ik een biertje heb gehad van je mede Twente forummer pegasus, niets dan respect voor de Tukkers.
    Maar eigen club eerst. Die hele coefficienten lijst interesseert me geen reet.
    Meer dan zomaar een biertje. Het was Grolsch en het bleek doping op jullie dart-prestatie in Vriezenveen. Hoe meer Grolsch er vloeide, des te beter jullie gingen spelen.

  6. #51
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Meer dan zomaar een biertje. Het was Grolsch en het bleek doping op jullie dart-prestatie in Vriezenveen. Hoe meer Grolsch er vloeide, des te beter jullie gingen spelen.
    Haha, zoist. Afgelopen seizoen weer 2 keer met Vriezeveen afgerekend en zo promotie naar de hoofdklasse bewerkstelligd! Maar goed, das off-topic...

  7. #52
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Ik ben het zowaar een keer eens met Keiser (heb mezelf zojuist nog in de arm geknepen, ik droom niet). In Europees verband hoop ik altijd op de best mogelijke resultaten voor Nederlandse club. Maar niks moet inderdaad
    Ik vind ook eigen club eerst. Als de eigen club een flinke financiele en daarmee dus sportieve injectie kan krijgen door het falen van een andere Nederlandse club dan graag. Als die andere club het eenmaal gehaald heeft, ja dan wel hup die andere club als het europees betreft.

  8. #53
    Squadron's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 februari 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    3.242
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Bovendien heb ik laatst al in een ander topic aangetoond dat het voor de coefficienten beter is dat Twente in de EL gaat spelen. Door de mindere tegenstanders is de kans op een heleboel punten veel groter dan in de CL.

    Zie Twente het sowieso niet redden tegen elk van de 5 die ze kunnen treffen, maar lijkt me dat ze tegen Benfica het meeste kans maken.

  9. #54
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadron Bekijk bericht
    Bovendien heb ik laatst al in een ander topic aangetoond dat het voor de coefficienten beter is dat Twente in de EL gaat spelen. Door de mindere tegenstanders is de kans op een heleboel punten veel groter dan in de CL.

    Zie Twente het sowieso niet redden tegen elk van de 5 die ze kunnen treffen, maar lijkt me dat ze tegen Benfica het meeste kans maken.
    Daarom geef ik ook de voorkeur aan Bayern. Levert veel geld en publiciteit op.

  10. #55
    Chief
    Guest

    Standaard

    Meeste kans zou denk tegen Lyon zijn, minste kans tegen Bayern.

    Denk niet dat Twente dit gaat redden. Daarvoor vind ik Twente ook niet meer zo bijzonder. Dan is het echt hopen op flitsen van Ruiz, zoals in de Cruijffschaal.

    Ik hoop ieder geval op 2 leuke potjes. Wat dat betreft is het wel lachen als Bayern of Arsenal geloot wordt.

  11. #56
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Vrijdag weten we weer meer.
    De loting zal altijd verrassingen loten.
    FC Twente heeft altijd een kans om door te komen, echter de tegenstander is bepalend wel/niet.
    Een voorsprong van minimaal twee doelpunten, daar zal FC Twente dit seizoen voor moeten gaan in meerdere wedstrijden. Tenzij de stand tegen het einde van de wedstrijd helaas nog steeds gelijk is.
    Dan kan 1 doelpunt genoeg zijn soms.
    Wat ben je toch ook een orakel af en toe.

  12. #57
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadron Bekijk bericht
    Bovendien heb ik laatst al in een ander topic aangetoond dat het voor de coefficienten beter is dat Twente in de EL gaat spelen. Door de mindere tegenstanders is de kans op een heleboel punten veel groter dan in de CL.
    Dat klopt, maar wel aan discussie onderhevig. Als je 1 of 2 keer geluk hebt met de loting/resultaat ga je als Twente zijnde hoger geplaatst toekomstige lotingen in waardoor het waarschijnlijker is dat je in de toekomst wel degelijk meer punten gaat halen voor de coefficiency-lijst. Doordat Twente pas recentelijk echt wat beter presteert zijn ze in de CL tot nu toe mega laag geplaatst geweest, geen wonder dat je dan minder punten scoort. Dat middelt zich pas na een x-aantal jaar uit.

  13. #58
    Squadron's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 februari 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    3.242
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Dat klopt, maar wel aan discussie onderhevig. Als je 1 of 2 keer geluk hebt met de loting/resultaat ga je als Twente zijnde hoger geplaatst toekomstige lotingen in waardoor het waarschijnlijker is dat je in de toekomst wel degelijk meer punten gaat halen voor de coefficiency-lijst. Doordat Twente pas recentelijk echt wat beter presteert zijn ze in de CL tot nu toe mega laag geplaatst geweest, geen wonder dat je dan minder punten scoort. Dat middelt zich pas na een x-aantal jaar uit.
    Ik volg je niet. De lijst op basis waarvan ze bepalen wie geplaatst is en wie niet wordt gemaakt aan de hand van je resultaten in de afgelopen 5 jaar. Als Twente dus in de EL speelt en daar vaker wint (en dus veel punten scoort) schuiven ze vanzelf op naar de hoger geplaatste teams. Door in de EL uit te komen gaat dat dus alleen maar sneller en die punten tellen ook gewoon voor de CL in de komende jaren. Het is niet zo dat je punten uit de EL alleen voor de EL tellen.

    Het principe is hetzelfde als bij de landenranking...

  14. #59
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Bayern, Arsenal, Lyon, Benfica, Villarreal

    Ga er maar aanstaan bij de loting. Pfoe.
    De 1e twee moet je sowieso niet loten. Villarreal lijkt me ook veel te sterk.
    Zijn dat de enige mogelijke tegenstanders of de beste uit het rijtje?

    edit: zie nu pas dat er nog een pagina was!

    Lyon zou de best mogelijke tegenstander zijn. Bayern, Arsenal en Villareal zijn te sterk en Benfica vermoed ik ook, al zouden ze dan nog een klein kansje hebben.
    Laatst gewijzigd door Ihlosi; 4 augustus 2011 om 13:23

  15. #60
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadron Bekijk bericht
    Ik volg je niet.
    Inderdaad

    Ik doel op je uitspraak dat Twente in de EL meer punten gehaald heeft dan in de CL, met daaruit jouw conclusie dat het dus beter is voor het NL-voetbal dat Twente straks uitgeschakeld wordt in de voorronde.

    Daarvan zeg ik dat het geen eerlijke vergelijking is, aangezien Twente nog niet zo lang goed is dat ze überhaupt nog niet veel punten hebben waardoor ze standaard geconfronteerd werden met een mega moeilijke loting in de CL (Sporting, Arsenal, Inter, Tottenham) de afgelopen jaren. Misschien dat ze ondertussen al een plaatsje opgeschoven zijn mochten ze het eindtoernooi halen en daardoor dit jaar bij plaatsing wel degelijk meer punten kunnen halen in de CL (iig meer kans daarop dan).

  16. #61
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Zijn dat de enige mogelijke tegenstanders of de beste uit het rijtje?
    De enige.

  17. #62
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Wat een enorm verschil trouwens tussen het ene geplaatste rijtje clubs dat Twente kan treffen en het rijtje dat Genk kan treffen....

  18. #63
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Nog even afgezien van het feit dat het voor het aanzien van het Nederlandse voetbal (en deels dus de aantrekkingskracht voor buitenlanders om hier te willen spelen) ook niet echt goed is als de Nederlandse clubs standaard worden uitgeschakeld in de voorronde van de CL. Nee, ik blijf erbij dat het voor het Nederlands voetbal echt niet beter is als Twente uitgeschakeld wordt. Op korte termijn voor Ajax misschien wel (meer geld), op lange termijn een slechte ontwikkeling.

  19. #64
    Squadron's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 februari 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    3.242
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Inderdaad

    Ik doel op je uitspraak dat Twente in de EL meer punten gehaald heeft dan in de CL, met daaruit jouw conclusie dat het dus beter is voor het NL-voetbal dat Twente straks uitgeschakeld wordt in de voorronde.

    Daarvan zeg ik dat het geen eerlijke vergelijking is, aangezien Twente nog niet zo lang goed is dat ze überhaupt nog niet veel punten hebben waardoor ze standaard geconfronteerd werden met een mega moeilijke loting in de CL (Sporting, Arsenal, Inter, Tottenham) de afgelopen jaren. Misschien dat ze ondertussen al een plaatsje opgeschoven zijn mochten ze het eindtoernooi halen en daardoor dit jaar bij plaatsing wel degelijk meer punten kunnen halen in de CL (iig meer kans daarop dan).
    Ok, nu snap ik het.

    En je heb een punt, maar dat gaat voor Twente nog wel even duren voor ze in de CL daadwerkelijk gaan opschuiven. Voorlopig staan nog altijd 49e op de ranglijst voor Clubs aan de hand waarvna bepaald waar je wordt ingedeeld. (Dat is overigens nog onder AZ!)

    49 FC Twente Enschede Ned 1.6428 3.0000 9.2666 9.8832 17.2332 41.025
    Dikgedrukt is het totaal aantal punten en de 17.2 is van vorig seizoen. de 9.8 van het jaar daarvoor etc. Het duurt dus nog zeker twee seizoenen voor een echte sprong gemaakt. Vergelijk het maar eens met Ajax dat 34e staat of Psv dat 21e staat:

    34 Ajax Ned 12.6428 3.0000 14.2666 10.8832 15.2332 56.025
    21 PSV Eindhoven Ned 16.6428 17.0000 6.2666 13.8832 20.2332 74.025
    Gezien de ploegen die er nog boven staan zal het voor Ajax pot 3 worden en voor Twente pot 4. Psv had eventueel in pot 2 terecht kunnen komen..

  20. #65
    Squadron's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 februari 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    3.242
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Nog even afgezien van het feit dat het voor het aanzien van het Nederlandse voetbal (en deels dus de aantrekkingskracht voor buitenlanders om hier te willen spelen) ook niet echt goed is als de Nederlandse clubs standaard worden uitgeschakeld in de voorronde van de CL. Nee, ik blijf erbij dat het voor het Nederlands voetbal echt niet beter is als Twente uitgeschakeld wordt. Op korte termijn voor Ajax misschien wel (meer geld), op lange termijn een slechte ontwikkeling.
    Daar kan ik me wel in vinden. Voor het imago is het waarschijnlijk beter, voor de coefficienten duidelijk niet.

  21. #66
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Wat een enorm verschil trouwens tussen het ene geplaatste rijtje clubs dat Twente kan treffen en het rijtje dat Genk kan treffen....
    Genk zit in het kampioenenspoor, Twente niet. Ze willen schijnbaar de kampioenen van kleinere landen een zetje in de rug geven om de CL te bereiken. Op zich een nobel streven, maar de nr 2 uit landen als Nederland kan het wel bijna zeker vergeten met de nieuwe aanpassingen.

  22. #67
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Genk zit in het kampioenenspoor, Twente niet. Ze willen schijnbaar de kampioenen van kleinere landen een zetje in de rug geven om de CL te bereiken. Op zich een nobel streven, maar de nr 2 uit landen als Nederland kan het wel bijna zeker vergeten met de nieuwe aanpassingen.
    En terecht. Het heet niet voor niets Champions League.
    Opbokken met al die nummers 2 en die poulefase.

  23. #68
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    En terecht. Het heet niet voor niets Champions League.
    Opbokken met al die nummers 2 en die poulefase.
    Ik was er vorig jaar toch wel blij mee dat de nummer 2 nog aan de CL voorrondes deel kon nemen....

    En zolang de 1e 3 ploegen uit Engeland en Spanje al directe tickets krijgen slaat het woord Champions League toch nergens op.

  24. #69
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Ik was er vorig jaar toch wel blij mee dat de nummer 2 nog aan de CL voorrondes deel kon nemen....

    En zolang de 1e 3 ploegen uit Engeland en Spanje al directe tickets krijgen slaat het woord Champions League toch nergens op.
    Dat zeg ik.
    Opbokken met al die losers die geen eerste kunnen worden.

  25. #70
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Dat zeg ik.
    Opbokken met al die losers die geen eerste kunnen worden.
    Denk toch dat Ajax en de meeste supporters, als ze mogen kiezen, liever tegen Chelsea of Real Madrid spelen dan tegen, ik noem maar wat, de kampioenen van Bulgarije en Roemenië.

  26. #71
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCDutchy Bekijk bericht
    Denk toch dat Ajax en de meeste supporters, als ze mogen kiezen, liever tegen Chelsea of Real Madrid spelen dan tegen, ik noem maar wat, de kampioenen van Bulgarije en Roemenië.
    Dat interesseert me helemaal geen reet. De Europacup I zoals die vroeger gespeeld werd, was zoals het zou moeten zijn. Niet dat commerciële gedrocht wat er nu is.

  27. #72
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Nog even afgezien van het feit dat het voor het aanzien van het Nederlandse voetbal (en deels dus de aantrekkingskracht voor buitenlanders om hier te willen spelen) ook niet echt goed is als de Nederlandse clubs standaard worden uitgeschakeld in de voorronde van de CL. Nee, ik blijf erbij dat het voor het Nederlands voetbal echt niet beter is als Twente uitgeschakeld wordt. Op korte termijn voor Ajax misschien wel (meer geld), op lange termijn een slechte ontwikkeling.
    Voor aanzien maakt het misschien uit. voor punten na langdurig rekenen niet. CL krijg je geloof ik 4 bonuspunten maar van de 6 wedstrijden verliest Twente er minimaal 3 en speelt er misschien 1 gelijk wint er dan 2 krijgen ze 3x 0 punten + 1x 1 punt + 2x 3 punten = 7 punten + 4 bonus = 11 punten dan worden ze derde en stromen in bij de EL 16e finales.

    Als je meteen in de EL speelt heb je met de playoff ronde (2 wedstrijden waarbij je er minimaal 1 wint en misschien 1 gelijk speelt) [of slaan ze die over?] en daarna de groepsfase (6 wedstrijden) waarvan je er inprencipe minimaal 3 kan winnen en 1 gelijk speelt. Dan heb je 4x 3 punten + 2x 1 punt = 14 punten. Daarna kom je in de EL 16e finales.

    Al met al is de kans op punten groter in de EL dan CL voor Twente. Overigens krijgen ze voor de vCL ook nog punten.

  28. #73
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCDutchy Bekijk bericht
    Denk toch dat Ajax en de meeste supporters, als ze mogen kiezen, liever tegen Chelsea of Real Madrid spelen dan tegen, ik noem maar wat, de kampioenen van Bulgarije en Roemenië.
    Lijkt me niet. Liever een reeële kans in een echt kampioenenbal dan van te voren weten wat je mee mag hobbelen in de parade van de grote voetballanden.

  29. #74
    Chief
    Guest

    Standaard

    Als ik de regels zou mogen bepalen dan zouden landen maximaal 2 ploegen mogen sturen. 1 direct en 1 via een voorronde. En dat geldt ook voor toplanden als Spanje en Engeland. Compleet bezopen dat in Belgie de kampioen nog play offs moet spelen terwijl de nr 3 van Engeland/Spanje zelfs direct mag. De verhoudingen slaan nergens meer op.

    Ik hoef ook niet alleen kampioenen, want dan zakt het niveau wel heel hard, maar 2 ploegen max per land lijkt me prima.

  30. #75
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Als ik de regels zou mogen bepalen dan zouden landen maximaal 2 ploegen mogen sturen. 1 direct en 1 via een voorronde. En dat geldt ook voor toplanden als Spanje en Engeland. Compleet bezopen dat in Belgie de kampioen nog play offs moet spelen terwijl de nr 3 van Engeland/Spanje zelfs direct mag. De verhoudingen slaan nergens meer op.

    Ik hoef ook niet alleen kampioenen, want dan zakt het niveau wel heel hard, maar 2 ploegen max per land lijkt me prima.
    Gewoon de oude situatie terug met een Europacup 1 voor enkel en alleen de kampioenen, de europacup 2 voor bekerwinnaars (moeten ze in bijvoorbeeld Engeland die League cup maar afschaffen) en de europacup 3 voor de overigen.

    Is natuurlijk niet realistisch meer, maar dat vond ik wel het mooiste. En dan op dinsdag de europacup 2, woensdag EC1 en donderdag EC 3.

  31. #76
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Gewoon de oude situatie terug met een Europacup 1 voor enkel en alleen de kampioenen, de europacup 2 voor bekerwinnaars (moeten ze in bijvoorbeeld Engeland die League cup maar afschaffen) en de europacup 3 voor de overigen.

    Is natuurlijk niet realistisch meer, maar dat vond ik wel het mooiste. En dan op dinsdag de europacup 2, woensdag EC1 en donderdag EC 3.
    Mhow, 3x een EC toernooi vind ik wat overdreven. Maar ze mogen wel minder topteams in de CL toelaten. Dan houdt in dat ploegen als Liverpool, Villarreal en Juventus in de EL in gaan stromen, standaard. Is ook goed voor dat toernooi.

  32. #77
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Als ik de regels zou mogen bepalen dan zouden landen maximaal 2 ploegen mogen sturen. 1 direct en 1 via een voorronde. En dat geldt ook voor toplanden als Spanje en Engeland. Compleet bezopen dat in Belgie de kampioen nog play offs moet spelen terwijl de nr 3 van Engeland/Spanje zelfs direct mag. De verhoudingen slaan nergens meer op.

    Ik hoef ook niet alleen kampioenen, want dan zakt het niveau wel heel hard, maar 2 ploegen max per land lijkt me prima.
    Inderdaad! Hiermee maak je het verschil ook alleen maar groter... zowel financieel als sportief.

  33. #78
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Mhow, 3x een EC toernooi vind ik wat overdreven. Maar ze mogen wel minder topteams in de CL toelaten. Dan houdt in dat ploegen als Liverpool, Villarreal en Juventus in de EL in gaan stromen, standaard. Is ook goed voor dat toernooi.
    Hehe kunnen clubs als Ajax, PSV en Anderlecht in iedergeval beide toernooien nooit meer winnen

  34. #79
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Als ik de regels zou mogen bepalen dan zouden landen maximaal 2 ploegen mogen sturen. 1 direct en 1 via een voorronde. En dat geldt ook voor toplanden als Spanje en Engeland. Compleet bezopen dat in Belgie de kampioen nog play offs moet spelen terwijl de nr 3 van Engeland/Spanje zelfs direct mag. De verhoudingen slaan nergens meer op.

    Ik hoef ook niet alleen kampioenen, want dan zakt het niveau wel heel hard, maar 2 ploegen max per land lijkt me prima.
    Denk eens aan de consequentie van wat je zegt. Dat betekent automatisch dat ook de EL geregeerd gaat worden door dat soort clubs en er voor landen als Nederland helemaal nooit niet meer wat te winnen en halen valt in zowel de CL als de EL. Lekker, de 3de en 4de van Engeland met mogelijk de 2de plaats (als afvaller in je voorronde) in de EL, samen met landen als Italie, Spanje en Duitsland. Dat betekent voor alle Nederlandse clubs een (voor)rondje Europa en daarna mag je je geheel richten op de nationale competitie en beker.

  35. #80
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Denk eens aan de consequentie van wat je zegt. Dat betekent automatisch dat ook de EL geregeerd gaat worden door dat soort clubs en er voor landen als Nederland helemaal nooit niet meer wat te winnen en halen valt in zowel de CL als de EL. Lekker, de 3de en 4de van Engeland in de EL, samen met landen als Italie, Spanje en Duitsland. Dat betekent voor alle Nederlandse clubs een (voor)rondje Europa en daarna mag je je geheel richten op de nationale competitie en beker.
    Te kort door de bocht. Voor buitenlandse toppers is het namelijk door die regel aantrekkelijker om voor bijvoorbeeld Ajax of Twente te kiezen (en niet voor de nummers 3 of 4 van land x (Tottenham, Sevilla etc.) omdat ze dan geen CL spelen. Tevens wordt de geldpot van de CL over minder teams verdeeld (of in ieder geval eerlijker) waardoor er meer geld het Nederlands voetbal in stroomt. De verschillen in zowel budget als sportief opzicht zullen dus kleiner worden. Wel op de langere termijn pas...

  36. #81
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Denk eens aan de consequentie van wat je zegt. Dat betekent automatisch dat ook de EL geregeerd gaat worden door dat soort clubs en er voor landen als Nederland helemaal nooit niet meer wat te winnen en halen valt in zowel de CL als de EL. Lekker, de 3de en 4de van Engeland met mogelijk de 2de plaats (als afvaller in je voorronde) in de EL, samen met landen als Italie, Spanje en Duitsland. Dat betekent voor alle Nederlandse clubs een (voor)rondje Europa en daarna mag je je geheel richten op de nationale competitie en beker.
    Het betekent ook dat clubs in de grote landen niet meer per definitie CL kunnen begroten en dus ook wat meer beleid moeten gaan voeren.
    En ook dat je als club als Ajax weer kunt gaan concurreren met clubs als Roma of Spurs, omdat je met Ajax een grotere kans hebt om je te tonen op het hoogste podium.

  37. #82
    Chief
    Guest

    Standaard

    Wat is het verschil met nu? Nu hebben we als Nederland vanaf pakweg de 8ste finales tot maximaal de kwartfinales ook niks meer in te brengen in de EL.

    Ik maak liever een betere kans in de CL. Als daar kampioenen van pakweg België, Tsjechië, Schotland, Denemarken etc in spelen dan kan je nog wel eens ver komen.

  38. #83
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Te kort door de bocht. Voor buitenlandse toppers is het namelijk door die regel aantrekkelijker om voor bijvoorbeeld Ajax of Twente te kiezen (en niet voor de nummers 3 of 4 van land x (Tottenham, Sevilla etc.) omdat ze dan geen CL spelen. Tevens wordt de geldpot van de CL over minder teams verdeeld (of in ieder geval eerlijker) waardoor er meer geld het Nederlands voetbal in stroomt. De verschillen in zowel budget als sportief opzicht zullen dus kleiner worden. Wel op de langere termijn pas...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Het betekent ook dat clubs in de grote landen niet meer per definitie CL kunnen begroten en dus ook wat meer beleid moeten gaan voeren.
    En ook dat je als club als Ajax weer kunt gaan concurreren met clubs als Roma of Spurs, omdat je met Ajax een grotere kans hebt om je te tonen op het hoogste podium.
    Beide punten kloppen als een bus. Ik zie vooral voordelen. Dan is plots spelen voor de Spurs of een soortgelijke club niet meer extreem aantrekkelijk, terwijl je met een NLse topclub juist weer kans maakt op een mooi CL avontuur.

  39. #84
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Denk eens aan de consequentie van wat je zegt. Dat betekent automatisch dat ook de EL geregeerd gaat worden door dat soort clubs en er voor landen als Nederland helemaal nooit niet meer wat te winnen en halen valt in zowel de CL als de EL. Lekker, de 3de en 4de van Engeland met mogelijk de 2de plaats (als afvaller in je voorronde) in de EL, samen met landen als Italie, Spanje en Duitsland. Dat betekent voor alle Nederlandse clubs een (voor)rondje Europa en daarna mag je je geheel richten op de nationale competitie en beker.
    Sorry...maar dit vind ik toch zo'n kul verhaal. Dan moeten de Nederlandse clubs maar zorgen dat ze sterk genoeg zijn, wat een onzin om de angst te laten regeren ivm de EL.
    Wanneer je niet sterk genoeg bent heb je ook geen recht op de EL, die pas serieus genomen gaat worden wanneer sterkere teams daar ook aan mee doen.
    Prima optie van Jos, landskampioenen CL, nummers 2 voorronde CL, de afvallers daarvan naar de EL.
    EL is nu een stiefkindje, geen sponsor wil erin stappen. Logisch, alle beetje clubs spelen in de CL.

  40. #85
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    En als je in de EC1 weer gewoon een knock out systeem invoert zonder allerlei onzin als "geplaatste" en "ongeplaatste" clubs, heb je als relatief kleinere club weer meer kans om verder door te stoten.
    Het huidige systeem is helemaal op maat gemaakt voor de grote voetballanden.

  41. #86
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Denk na, het grote geld wordt pas binnengeharkt vanaf de kwart-finale. Daar staan nu al dezelfde clubs en dat zal niet veranderen. Het voorgestelde systeem zal de verschillen enkel groter maken. Daar hoef je geen econoom voor te zijn. Ajax en Twente hebben een schijntje verdient in vergelijk met de clubs die wél door zijn gegaan. 10 miljoen lijkt veel maar kom op zeg, wat kan Ajax of Twente nu met 10 miljoen. Daar haal je zeggen schrijven één speler voor inclusief zijn salaris voor een langlopend contract. Een keer mis zitten en je hebt een gevalletje PSV.

  42. #87
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Denk na, het grote geld wordt pas binnengeharkt vanaf de kwart-finale. Daar staan nu al dezelfde clubs en dat zal niet veranderen. Het voorgestelde systeem zal de verschillen enkel groter maken. Daar hoef je geen econoom voor te zijn. Ajax en Twente hebben een schijntje verdient in vergelijk met de clubs die wél door zijn gegaan. 10 miljoen lijkt veel maar kom op zeg, wat kan Ajax of Twente nu met 10 miljoen. Daar haal je zeggen schrijven één speler voor inclusief zijn salaris voor een langlopend contract. Een keer mis zitten en je hebt een gevalletje PSV.
    Denk na, de grote pot moet onder veel minder clubs worden verdeeld. Dat betekent dat ook relatief kleinere clubs een substantieel bedrag bij kunnen schrijven. Vervolgens is het een kwestie van beleid voeren en opleiden. Iets wat we in Nederland ooit succesvol deden.

  43. #88
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Ik maak liever een betere kans in de CL. Als daar kampioenen van pakweg België, Tsjechië, Schotland, Denemarken etc in spelen dan kan je nog wel eens ver komen.
    Dat is pas grote onzin. Dat gaat enkel werken als je de huidige opzet van de CL verlaat en gewoon weer het hele toernooi volgens het knock-out systeem gaat spelen. Alleen dan heeft ook een club als Ajax een kans.

  44. #89
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Denk na, de grote pot moet onder veel minder clubs worden verdeeld. Dat betekent dat ook relatief kleinere clubs een substantieel bedrag bij kunnen schrijven. Vervolgens is het een kwestie van beleid voeren en opleiden. Iets wat we in Nederland ooit succesvol deden.
    Op zich nog steeds, maar er valt tegen het grote geld echt niet te concurreren. Maar de laatste 10 jaar hebben we nog genoeg mooie Nederlandse CL uitslagen gezien. Maar uiteindelijk verlies je het gewoon hard door financiele verschillen. Misschien voetbalt Twente wel beter als Bayern als ze hen morgen loten, maar je verliest het dan alsnog omdat Bayern individuele klasse van 45 miljoen kan kopen en wij niet.

  45. #90
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Denk na, het grote geld wordt pas binnengeharkt vanaf de kwart-finale. Daar staan nu al dezelfde clubs en dat zal niet veranderen. Het voorgestelde systeem zal de verschillen enkel groter maken. Daar hoef je geen econoom voor te zijn. Ajax en Twente hebben een schijntje verdient in vergelijk met de clubs die wél door zijn gegaan. 10 miljoen lijkt veel maar kom op zeg, wat kan Ajax of Twente nu met 10 miljoen. Daar haal je zeggen schrijven één speler voor inclusief zijn salaris voor een langlopend contract. Een keer mis zitten en je hebt een gevalletje PSV.
    Dan moet Ajax, Twente zie ik de CL niet halen, maar zorgen dat ze verder komen. Verdienen ze ook meer.

Pagina 2 van 86 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 4 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 4 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 10:57

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •