Pagina 3 van 86 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 135 van 3860

Discussie: FC Twente Wedstrijdentopic

  1. #91
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Dat is pas grote onzin. Dat gaat enkel werken als je de huidige opzet van de CL verlaat en gewoon weer het hele toernooi volgens het knock-out systeem gaat spelen. Alleen dan heeft ook een club als Ajax een kans.
    Want? Je maakt een goede kans de groepsfase te overleven en je hebt bij de KO fase ook nog wel kans dan, aangezien er veel minder topclubs mee mogen doen. Kan je nog de pech hebben dat je Barca of Man Utd loot, maar voor hetzelfde geldt tref je daarna Anderlecht of Celtic. Zou fijn zijn als het huidige concept eens herbekeken wordt.

  2. #92
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Denk na, de grote pot moet onder veel minder clubs worden verdeeld. Dat betekent dat ook relatief kleinere clubs een substantieel bedrag bij kunnen schrijven. Vervolgens is het een kwestie van beleid voeren en opleiden. Iets wat we in Nederland ooit succesvol deden.
    Hoe een CL in afgeslankte vorm eruit gaat zien weet ik niet, wat ik wel weet is dat men er nog maar een schijntje van de huidige inkomsten uit zal halen met als gevolg minder inkomsten voor de clubs die er in spelen. De grote sponsoren stoppen geen geld in een CL met daarin enkel kampioenen en de helft van de beste nummer 2's van de grote voetballanden.

  3. #93
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Denk na, het grote geld wordt pas binnengeharkt vanaf de kwart-finale. Daar staan nu al dezelfde clubs en dat zal niet veranderen.
    Tuurlijk verandert dat wel. De verschillen in het internationale voetbal zijn pas echt gemaakt op het moment dat de CL met steeds groter wordende stappen werd uitgebreid. Als er nu een topteam uit een land een misstap maakt, wordt zijn plek ingenomen door een ander team uit dat grote land. Dat zou met die regel die hierboven wordt voorgesteld niet zo zijn omdat zijn plek wordt ingenomen door een team uit een 'klein' land. Daarnaast wordt hetzelfde geld gewoon over minder teams verdeeld (ze zullen wel niet met 32 teams blijven ballen dan). En het lijkt mij niet te ontkennen dat als bepaalde teams die nu vaak CL spelen omdat ze 3e of 4e worden het gewoon minder aantrekkelijk wordt voor spelers om daarvoor te kiezen, en iets aantrekkelijker om voor teams als Ajax etc. te kiezen waardoor dat soort teams domweg meer kwaliteit zullen hebben.

  4. #94
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Want? Je maakt een goede kans de groepsfase te overleven en je hebt bij de KO fase ook nog wel kans dan, aangezien er veel minder topclubs mee mogen doen. Kan je nog de pech hebben dat je Barca of Man Utd loot, maar voor hetzelfde geldt tref je daarna Anderlecht of Celtic. Zou fijn zijn als het huidige concept eens herbekeken wordt.
    Dat zeg je goed, die afvallers spelen dan in de EL waar wij met Ajax, Twente en PSV dan ook al niets te zoeken hebben, dat hebben we nu ook al nauwelijks na de 1/8 en/of 1/4 finale. Da's juist mijn punt.

  5. #95
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Dat zeg je goed, die afvallers spelen dan in de EL waar wij met Ajax, Twente en PSV dan ook al niets te zoeken hebben, dat hebben we nu ook al nauwelijks na de 1/8 en/of 1/4 finale. Da's juist mijn punt.
    En ik redeneer nu dat je juist meer kans maakt om langer in de CL te blijven.

    En wat Johan C al zei...je moet maar zorgen dat je goed genoeg bent in de EL. In de huidige vorm gaan we er ook in de 8ste finales uit. Wat is het verschil?

  6. #96
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    En ik redeneer nu dat je juist meer kans maakt om langer in de CL te blijven.

    En wat Johan C al zei...je moet maar zorgen dat je goed genoeg bent in de EL. In de huidige vorm gaan we er ook in de 8ste finales uit. Wat is het verschil?
    Dat het winnen van de CL al lastig genoeg was voor een NL club en door je voorstel het winnen van de EL tot hetzelfde lastige gaat behoren. Bovendien nivelleer je de inkomsten in de CL die dan zal overgaan naar de EL. Gevolg daarvan is dat de beste clubs minder inkomsten hebben uit de CL dan voorheen maar nu het geld én de prijzen van zowel de CL als de EL verdelen.

  7. #97
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Op korte termijn heb je minder kans in de EL, op de lange termijn zou dit juist een heel erg goede ontwikkeling zijn om de verschillen minder groot te laten worden..

  8. #98
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Op korte termijn heb je minder kans in de EL, op de lange termijn zou dit juist een heel erg goede ontwikkeling zijn om de verschillen minder groot te laten worden..
    Die naïeve gedachte had men ook toen men de huidige opzet van de CL bedacht. Gevolg is dat al een jaar of 10 dezelfde clubs elk jaar de cup met de grote oren en het grote geld verdeelt. Juist in de EL heb je elk jaar kans op sensatie in de kwart, halve of finale. In de CL zijn het elk jaar dezelfden. Zelfde spel, enkel ander shirtje en naampje.

  9. #99
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Die naïeve gedachte had men ook toen men de huidige opzet van de CL bedacht.
    Huh?
    Bij de huidige opzet van de CL schreeuwde juist iedereen (terecht) dat dit de verschillen alleen maar groter zou maken.

    Je kunt toch niet ontkennen dat de verschillen in de CL juist ontstonden na al die structurele uitbreidingen? Daarvoor had je ook winnaars uit Frankrijk, Joegoslavie, Nederland, Oekraine enz.

  10. #100
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    De CL bestaat sinds '93, ik praat enkel over de laatste 10 jaar.

    Ik geloof er niet in dat we de zaak nu moeten nivelleren. Dat zou pas slecht zijn voor het internationale voetbal. Dan gaan de grote clubs ook de EL regeren.

    Ik zou voor een terugkeer van de oude opzet zijn, een ECI, ECII en een ECIII waar men in ieder geval in de ECII ook gewoon volgens het knock-out systeem speelt. In alle toernooien zou weer het winnen van de prijs het hoogste doel moeten zijn, en niet het winnen van al dat geld. Ik denk echter dat het al veel te ver heen is. Ajax kon vorig jaar maar met moeite aanklampen in de CL waar Twente eigenlijk geheel kansloos was, ondanks een dikverdiende 3de plaats. In de EL ging het beide al niet beter, ik geloof er niet in dat het in een andere opzet juist beter zou zijn voor NL clubs. Verre van dat zelfs.

  11. #101
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Ook moeten we eens af van al die gekunstelde lotingen. Voor alle niet geplaatste clubs staat de uitslag van de vrijdag te loten wedstrijden al voor 80 tot 90 % vast, alleen weten ze nog niet van wie ze gaan verliezen. Dat geldt tevens voor de CL poulefase en de EL.

    Neem 3 jaar geleden. De ultieme beloning voor een uitstekend seizoen voor Twente was een wedstrijd tegen Arsenal die men domweg niet kon winnen. En daar stond en staat Twente niet alleen in. Deze voorrondes CL hebben op incidenten na toch ook helemaal geen zin. Het is een gekunstelde vorm van inloten van ploegen wie uiteindelijk CL en EL mag spelen.
    Laatst gewijzigd door Radicofani; 4 augustus 2011 om 15:29

  12. #102
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    De ultieme beloning voor een uitstekend seizoen voor Twente was een wedstrijd tegen Arsenal die men domweg niet kon winnen.
    En dat zou dus niet voor kunnen komen indien Engeland niet meer de nummers 3 en 4 ook mag afleveren voor de CL

    Sowieso ga jij steeds uit van de veronderstelling dat de teams die (bij het nieuwe voorstel) plots in de EL moeten spelen even sterk blijven als dat ze nu zijn. Het lijkt mij echter waarschijnlijker dat die teams aan kwaliteit gaan inleveren. Spelers willen namelijk CL spelen en dat kan dan niet meer bij die teams (maar wel bij de kampioen van Nederland, Belgie etc.). Tevens kunnen die teams die hele reeks spelers ook niet meer betalen want ze hebben te maken met lagere budgetten.... het immers geen zekerheidje meer dat je CL speelt. Ik ben zeker niet bang voor een grote EL-dominatie van teams uit die landen.

  13. #103
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    En dat zou dus niet voor kunnen komen indien Engeland niet meer de nummers 3 en 4 ook mag afleveren voor de CL
    Dat is maar de vraag, die clubs spelen dan in de EL, samen met datzelfde Twente. Die zal zich als runner-up ook niet voor de CL kwalificeren maar voor de EL.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Sowieso ga jij steeds uit van de veronderstelling dat de teams die (bij het nieuwe voorstel) plots in de EL moeten spelen even sterk blijven als dat ze nu zijn. Het lijkt mij echter waarschijnlijker dat die teams aan kwaliteit gaan inleveren. Spelers willen namelijk CL spelen en dat kan dan niet meer bij die teams (maar wel bij de kampioen van Nederland, Belgie etc.).
    Dat waag ik dus te betwijfelen. Nivellering van de Ere-divisie kan je al terugvinden in de gevolgen dat spelers van Twente niet zondermeer naar Ajax willen en spelers van de nu mindere clubs, zoals Feyenoord, Roda, enz... wel naar Twente willen komen. Toch betaald Twente nog steeds niet wat Ajax kan (en wil) betalen, evenzo geldt dat voor PSV. Zeg zelf, spelers als Janssen zouden 10 jaar geleden niet eens nadenken over Twente, laat staan de coaches die Twente nu al 4 jaar op rij heeft. Die nivellering zal ook in de CL plaats vinden zodat de mindere Goden daar vanzelf de grote clubs zullen gaan worden in de EL. Bedenk maar waarom het grote geld in de CL zit en niet in de EL. Omdat de grote clubs in de CL voetballen en niet in de EL. Ga je dus de CL nivelleren dan krijg het je hetzelfde effect wat je in de Ere-divisie in het klein zag, in het groot in de CL met als gevolg dat de EL een grotere en beter betaalde competitie zal worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Tevens kunnen die teams die hele reeks spelers ook niet meer betalen want ze hebben te maken met lagere budgetten.... het immers geen zekerheidje meer dat je CL speelt. Ik ben zeker niet bang voor een grote EL-dominatie van teams uit die landen.
    Zie mijn eerdere verhaal over nivellering. Overigens gaat het systeem van marktwerking nog steeds op, in zowel de CL als de EL. Met betaald naar wat men kan missen en men vraagt naar wat men kan betalen.
    Laatst gewijzigd door Radicofani; 4 augustus 2011 om 15:46

  14. #104
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Ik snap je niet meer.

    Je zegt zelf dat spelers van Feyenoord, Roda etc. nu (in tegenstelling tot vroeger) graag naar Twente willen komen. Waarschijnlijk o.a. omdat Twente CL speelde/speelt. Dat is dan toch een argument om aan te nemen dat hetzelfde internationaal gebeurt wanneer spelers bij Tottenham, Sevilla etc. geen CL meer spelen maar dat bij Twente (of Ajax) wel kunnen? Het gevolg is dan tweeledig: teams als Twente worden sterker, teams als nummers 3 en 4 uit die andere landen worden zwakker.

  15. #105
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Je zou me prima moeten snappen. Zoals ik al aangeef gaat je voorbeeld niet op. In het voorstel hier gedaan kunnen de 3de en 4de plaatsen van de grote landen zich niet meer voor de CL kwalificeren. Maar ook de 2de plaatsen van de kleinere landen niet meer, immers enkel de 2de plaatsen van grote landen kwamen in aanmerking. Dus is de CL voorronde van 3 jaar geleden is nu in deze tijd een EL voorronde geworden. En dan is Twente nog steeds kansloos tegen Arsenal, enkel gaan de grote clubs uit de CL van nu dus ook de EL van de voorgestelde toekomst beheersen.

  16. #106
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    immers enkel de 2de plaatsen van grote landen kwamen in aanmerking.
    Er is prima een systeem te bedenken waarbij er al standaard 10 landen 2 teams afvaardigen (dan heb je 20 teams en dus nog 12 plekken over). Dan zou je in theorie de echt kleine landen nog wel iets met voorronde kunnen laten doen mocht dat gewenst zijn, je zult altijd iets van een bepaalde schifting houden.

  17. #107
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    En dat was nu juist niet de bedoeling, dan verandert er immers niets.

  18. #108
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Laat ik van mijn kant dan maar stoppen met deze discussie... heb net een pagina lang uitgelegd wat er naar mijn mening verandert als je niet 4 teams per land in de CL dropt maar het iets breder trekt.

  19. #109
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Leg me dan tenminste uit wat in jouw beleving de meerwaarde is van clubs als Arsenal en de Spurs in de EL, voor clubs als Ajax en Twente, om de discussie maar even klein te houden.

  20. #110
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Ik snap je niet meer.
    Ben de weg ook compleet kwijt.

    Las ergens iets over Arsenal...lijkt me een mooie tegenstander voor Twente in de volgende ronde.

  21. #111
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Ben de weg ook compleet kwijt.

    Las ergens iets over Arsenal...lijkt me een mooie tegenstander voor Twente in de volgende ronde.
    Wat maar weer aantoont dat het huidige systeem enkel goed is voor de grote(re) clubs, aangenomen dat ook Ajax een grotere club is als Twente. Daarmee heb je mijn punt mede gemaakt, dank daarvoor.

  22. #112
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Leg me dan tenminste uit wat in jouw beleving de meerwaarde is van clubs als Arsenal en de Spurs in de EL, voor clubs als Ajax en Twente, om de discussie maar even klein te houden.
    De meerwaarde is dat Ajax en Twente ze in ieder geval niet tegenkomen in de CL, in plaats daarvan komen teams uit Belgie, Denemarken, Zweden etc. erin.

    Op korte termijn zijn teams als Arsenal idd te goed voor de EL. Op langere termijn heb ik echter aangegeven dat naar mijn mening de kwaliteit van dergelijke teams minder wordt. Tevens zullen in Nederland de teams onder Twente ook aantrekkelijker worden voor buitenlanders (2e in Nederland (dus CL halen) kan nog altijd sneller dan 2e in bv Spanje waardoor teams eronder ook sterker worden (zowel in Nederland als in de EL)

  23. #113
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Als we als voorbeeld maar even bij de Nederlandse clubs en de Engelse clubs blijven. Het maakt toch geen ene fuck uit of PSV, Twente of Ajax als NL kampioen tegen Manchester of Chelsea als Engels kampioen speelt in de CL, of als 2de in Nederland tegen de 3de en 4de plaats in Engeland, zullen we zeggen Arsenal en de Spurs in de El speelt? In beide gevallen staat de uitkomst al voor 80 tot 90% vast.

  24. #114
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Zucht nee, maar de kans dat je tegen zo'n team komt te staan is toch veel kleiner? Een loting waarbij Twente bij Inter, Tottenham en Werder Bremen zit behoort dan toch tot het verleden? In plaats van 16 clubs uit Italie, Spanje, Engeland en Duitsland zijn er nog maar 8 clubs uit die landen. De opvulling komt vanuit andere (ofwel: mindere) teams waardoor Twente sowieso al niet meer laatste geplaatst is zoals nu.

  25. #115
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    De meerwaarde is dat Ajax en Twente ze in ieder geval niet tegenkomen in de CL, in plaats daarvan komen teams uit Belgie, Denemarken, Zweden etc. erin.

    Op korte termijn zijn teams als Arsenal idd te goed voor de EL. Op langere termijn heb ik echter aangegeven dat naar mijn mening de kwaliteit van dergelijke teams minder wordt. Tevens zullen in Nederland de teams onder Twente ook aantrekkelijker worden voor buitenlanders (2e in Nederland (dus CL halen) kan nog altijd sneller dan 2e in bv Spanje waardoor teams eronder ook sterker worden (zowel in Nederland als in de EL)
    Maar dan verandert er toch niets? Uiteindelijk zullen alle kleine clubs ook in de EL niet verder komen, sterker, de grote clubs uit de CL nemen letterlijk bezit van de EL. Of ik ze nu in de (voorronde) CL tegenkom of in de (voorronde)EL, dat is het zelfde als of ik nu door de kat of de hond gebeten wordt.

    In het huidige systeem zit in ieder geval de valkuil dat na de poulefase CL er een 3de plaast terugvalt naar de EL en dat de 2 beste clubs uit de CL nooit terugvallen naar de EL. Zo kunnen kleine clubs in de EL doorbekeren maar de grote clubs in de CL uiteindelijk afvallen. Zo kon Twente vorig jaar via Kazan ver komen, iets wat in de CL nooit niet was gelukt. Zouden alle 3de en 3de sterke clubs uit de sterke competities nu in de EL uitkomen dan is het ook voor Twente afgelopen naar een 2, misschien 3 rondjes Europa. Datzelfde geldt voor Ajax en PSV.

  26. #116
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Zucht nee, maar de kans dat je tegen zo'n team komt te staan is toch veel kleiner? Een loting waarbij Twente bij Inter, Tottenham en Werder Bremen zit behoort dan toch tot het verleden? In plaats van 16 clubs uit Italie, Spanje, Engeland en Duitsland zijn er nog maar 8 clubs uit die landen. De opvulling komt vanuit andere (ofwel: mindere) teams waardoor Twente sowieso al niet meer laatste geplaatst is zoals nu.
    Nogmaals, dat was niet de stelling. Twente zou zich als 2de in NL niet plaatsen voor de voorronde CL, maar voor de (voorronde) EL en daar dus nog steeds clubs als Arsenal tegen kunnen komen, zeker als we blijven doormodderen met het huidige systeem van EUFA ranking waarbij de loting gewoonweg gekunsteld wordt. Nogmaals, er verandert dan niets, alleen nemen de 4de en 3de grote clubs uit de sterke competities dan ook de EL over.

    Een CL loting met alleen 2 sterke clubs uit de sterke competities en verder de overige clubs uit andere landen betekent dat na één ronde CL alleen weer de sterke landen over zijn, dankzij de UEFA ranking en de daarbij behorende regels voor lotingen.
    Laatst gewijzigd door Radicofani; 4 augustus 2011 om 16:26

  27. #117
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Voor het Europese voetbal zou het beter zijn als de grote landen (Engeland, Spanje, etc.) niet meer 4 clubs zouden mogen sturen en in plaats daarvan maar 3. Dat zou namelijk betekenen dat kleinere landen meer clubs zullen mogen sturen wat het niveau van hun competities ten goede zou komen. Als Nederland elk seizoen zonder voorrondes twee clubs naar de Champions League zou mogen sturen dan zullen spelers sneller naar Ajax, FC Twente en PSV komen omdat de kans dan groot is dat ze Champions League voetbal zullen spelen. Daarbij zullen spelers minder snel dan nu voor clubs als Tottenham kiezen omdat de kans daar erg klein is dat ze ooit Champions League zullen spelen. Ik denk dat de competities zo dichter bij elkaar zullen komen te liggen.

  28. #118
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Nogmaals, dat was niet de stelling. Twente zou zich als 2de in NL niet plaatsen voor de voorronde CL, maar voor de (voorronde) EL
    De originele stelling van AjaxLitmanen was maximaal 2 clubs per land (ook voor grote landen, niet alleen voor grote landen, wezenlijk verschil), eventueel met 1 voorronde. Zijn stelling was nergens dat alleen Engeland en Spanje de nummer 2 naar de CL gaat en van Nederland niet.

  29. #119
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    De originele stelling van AjaxLitmanen was maximaal 2 clubs per land (ook voor grote landen, niet alleen voor grote landen, wezenlijk verschil), eventueel met 1 voorronde. Zijn stelling was nergens dat alleen Engeland en Spanje de nummer 2 naar de CL gaat en van Nederland niet.
    Zo las ik het niet, maar dan nog zal je ook het systeem van ranking en loting op de helling moeten gooien. Pas dan zal er iets kunnen veranderen.

  30. #120
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Voor het Europese voetbal zou het beter zijn als de grote landen (Engeland, Spanje, etc.) niet meer 4 clubs zouden mogen sturen en in plaats daarvan maar 3. Dat zou namelijk betekenen dat kleinere landen meer clubs zullen mogen sturen wat het niveau van hun competities ten goede zou komen. Als Nederland elk seizoen zonder voorrondes twee clubs naar de Champions League zou mogen sturen dan zullen spelers sneller naar Ajax, FC Twente en PSV komen omdat de kans dan groot is dat ze Champions League voetbal zullen spelen. Daarbij zullen spelers minder snel dan nu voor clubs als Tottenham kiezen omdat de kans daar erg klein is dat ze ooit Champions League zullen spelen. Ik denk dat de competities zo dichter bij elkaar zullen komen te liggen.
    2 is echt de max. Liever gewoon 1 per land.

  31. #121
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Knappe discussie.

    Hoe zouden de hogere geleerden in het Uefa bestuur er over denken?

  32. #122
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Wat maar weer aantoont dat het huidige systeem enkel goed is voor de grote(re) clubs, aangenomen dat ook Ajax een grotere club is als Twente. Daarmee heb je mijn punt mede gemaakt, dank daarvoor.
    Schiet mij maar lek, haha.

  33. #123
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Gewoon de oude situatie terug met een Europacup 1 voor enkel en alleen de kampioenen, de europacup 2 voor bekerwinnaars (moeten ze in bijvoorbeeld Engeland die League cup maar afschaffen) en de europacup 3 voor de overigen.

    Is natuurlijk niet realistisch meer, maar dat vond ik wel het mooiste. En dan op dinsdag de europacup 2, woensdag EC1 en donderdag EC 3.
    Is toch helemaal geen zak aan? Dan heb je de kampioenen van Spanje en Engeland die de dienst uitmaken. De kampioenen van Italie, Duitsland, Frankrijk, Portugal en misschien Rusland zijn dan outsiders en de rest doet alleen maar voor spek en bonen mee.

  34. #124
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElSimao Bekijk bericht
    Is toch helemaal geen zak aan? Dan heb je de kampioenen van Spanje en Engeland die de dienst uitmaken. De kampioenen van Italie, Duitsland, Frankrijk, Portugal en misschien Rusland zijn dan outsiders en de rest doet alleen maar voor spek en bonen mee.
    Ligt natuurlijk ook aan de loting. Wie weet treffen de Spaanse en Engelse kampioen elkaar wel in de 1e ronde.
    Verder is er toch al vaker uitgelegd dat je de financiële middelen zo over minder clubs verdeeld en je dus ook minder grote verschillen krijgt tussen de landen die 4 clubs mochten afvaardigen en landen die 1 of 2 clubs mochten afvaardigen.
    Moet ik wel zeggen dat je het probleem van de rijke eigenaren blijft houden ja.
    Ik denk echter dat spelers nog wel eens nadenken voordat ze naar een Liverpool, Roma of Valencia gaan als alleen de kampioenen EC 1 spelen.

  35. #125
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Vrijdag weten we weer meer.
    De loting zal altijd verrassingen loten.
    FC Twente heeft altijd een kans om door te komen, echter de tegenstander is bepalend wel/niet.

    Hup Twente

    De loting heeft Benfica opgeleverd als komende tegenstander.
    FC Twente heeft mijns inzien een gunstige tegenstander geloot om door te dringen tot de groepsfase CL

  36. #126
    Chief
    Guest

    Standaard

    Maak eens een vergelijking tussen Twente en Benfica, keiser!

    Opnieuw 9-2 in jullie voordeel?
    Laatst gewijzigd door Chief; 5 augustus 2011 om 19:37

  37. #127
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Maak een een vergelijking tussen Twente en Benfica, keiser!

    Opnieuw 9-2 in jullie voordeel?
    Waarom nu zo flauw doen omdat er een gunstige tegenstander is geloot Litmanen?

  38. #128

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Twente heeft de minst zware tegenstander geloot, geef Twente zeker kans.

  39. #129
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Nº Name Position Games Goals
    1 Artur Moraes GoalKeeper 0 0
    13 Júlio César GoalKeeper 0 0
    47 Eduardo GoalKeeper 0 0
    14 Maxi Pereira Defender 0 0
    18 Daniel Wass Defender 0 0
    34 André Almeida Defender 0 0
    4 Luisão Defender 0 0
    24 Garay Defender 0 0
    27 Miguel Vítor Defender 0 0
    33 Jardel Defender 0 0
    40 Fábio Faria Defender 0 0
    3 Emerson Defender 0 0
    38 Capdevila Defender 0 0
    5 Ruben Amorim Midfielder 0 0
    6 Javi Garcia Midfielder 0 0
    16 Nuno Coelho Midfielder 0 0
    21 Matic Midfielder 0 0
    23 Urreta Midfielder 0 0
    35 Enzo Peréz Midfielder 0 0
    37 Ruben Pinto Midfielder 0 0
    20 Gaitán Midfielder 0 0
    26 David Simão Midfielder 0 0
    8 Bruno César Midfielder 0 0
    10 Aimar Midfielder 0 0
    17 Carlos Martins Midfielder 0 0
    28 Witsel Midfielder 0 0
    Nélson Oliveira Forward 0 0
    Rodrigo Forward 0 0
    7 Cardozo Forward 0 0
    9 Nolito Forward 0 0
    11 Jara Forward 0 0
    22 Rodrigo Mora Forward 0 0
    30 Saviola Forward 0 0
    Geen misselijke selectie

  40. #130
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Geen misselijke selectie
    Bedoel je:

    Qua aantal of ken je alle speler s en hun voetbal vermogen?

  41. #131
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Waarom nu zo flauw doen omdat er een gunstige tegenstander is geloot Litmanen?
    Excuses waarde keiser. Maar ik vrees dat je Benfica een beetje onderschat.

  42. #132
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Er loopt in elke linie natuurlijk wel erg veel kwaliteit rond, maar van de vier opties is dit nog de meest haalbare kaart.
    Het is vooral belangrijk om in de uitwedstrijd niet weggeblazen te worden. Die gasten zijn echt in staat om je met de rug tegen de muur te zetten. PSV liet zich er onlangs door verrassen; Twente moet daar beter op in weten te spelen.

  43. #133
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Bedoel je:

    Qua aantal of ken je alle speler s en hun voetbal vermogen?
    Maxi Pereira, Luisão, Capdevila, Aimar, Witsel, Cardozo en Saviola vind ik kwalitatief wel indrukwekkend. De anderen zeggen me niet direct heel veel, maar de aanwezigheid van de zojuist genoemde spelers doen me vermoeden dat het geen koekenbakkers zijn.

  44. #134
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DMF Bekijk bericht
    Er loopt in elke linie natuurlijk wel erg veel kwaliteit rond, maar van de vier opties is dit nog de meest haalbare kaart.
    Het is vooral belangrijk om in de uitwedstrijd niet weggeblazen te worden. Die gasten zijn echt in staat om je met de rug tegen de muur te zetten. PSV liet zich er onlangs door verrassen; Twente moet daar beter op in weten te spelen.
    Lyon was ook een optie... In mijn ogen was dat de zwakste broeder. Maar goed, het had idd ook beroerder gekund.

  45. #135
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Lyon was ook een optie... In mijn ogen was dat de zwakste broeder. Maar goed, het had idd ook beroerder gekund.
    Ah, klopt ja. Maar Lyon of Benfica zal geen wereld van verschil maken, denk ik. Die andere drie zouden toch een stukje sterker moeten zijn.

Pagina 3 van 86 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 10:57

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •