Pagina 100 van 176 EersteEerste ... 50909899100101102110150 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.456 t/m 4.500 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #4456

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard


  2. #4457
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.995
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Haha. Je hebt nog steeds koorts, ouwe.
    Ik neem geen risico en zal zo dadelijk de term weer op laten lopen.

  3. #4458
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    De oorzaak =
    1. Bestuur FC Twente. FC Twente rekende zich rijk door de te ontvangen CL euro s al vast in te delen.
    2. Ajax. Ajax heeft in beginsel zwaar roet in het eten van FC Twente gegooid. Daar waar ongeveer geheel FC Twente ervan uitging dat FC Twente voor de tweede keer op rij kampioen (2010/2011) ging worden ging het mis, Ajax klopte thuis FC Twente verrassend.

    Het gevolg = dat je achter de feiten aan loopt. Hier kan je meerdere teksten zelf bij bedenken.
    1) De eenmalige CL inkomsten uit 2010 zijn NIET voor de toen lopende begroting gebruikt. Dat geld is rechtstreeks in het stadion gegaan.

    2) Hoewel het een kern van waarheid bevat (ik denk namelijk ook dat het geld van de CL uit dat jaar wel begroot was, of via plaats 1 of via plaats 2) was het niet Ajax die roet in het eten gooide maar Twente zelf. Met nog 3 ronden te spelen stond Twente 5 punten voor op nummer 2 Ajax. Door in de 2 na laatste speelronde in de 93 minuut een goal van De Graafschap toe te laten speelden we daar gelijk. Het verschil was nog ineens 3 punten. In de voorlaatste speelronde speelden we wederom gelijk gelijk, thuis tegen Roda. Weet je nog? De gemiste Panenka van Ruiz? Het verschil werd 1 punt. Gelijk spelen in Amsterdam was voldoende geweest, maar dat ging mis. Had Twente gewoon één van die wedstrijden gewonnen, was het nog voor de laatste speelronde kampioen geweest. En hadden we Twente A1 kunnen sturen om wat ervaring op te doen. Het was Twente dat zichzelf te kort deed. Twente verspeelde 7 punten van de 9 nog te vergeven punten in de laatste 3 speelronden. wellicht herinner je je nog de kans van Ruiz na 3 minuten in het zijnet?

  4. #4459
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.995
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    1) De eenmalige CL inkomsten uit 2010 zijn NIET voor de toen lopende begroting gebruikt. Dat geld is rechtstreeks in het stadion gegaan.
    Ik bedoelde 2011, het jaar na het eerste kampioenschap.

  5. #4460
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    De oorzaak =
    1. Bestuur FC Twente. FC Twente rekende zich rijk door de te ontvangen CL euro s al vast in te delen.
    2. Ajax. Ajax heeft in beginsel zwaar roet in het eten van FC Twente gegooid. Daar waar ongeveer geheel FC Twente ervan uitging dat FC Twente voor de tweede keer op rij kampioen (2010/2011) ging worden ging het mis, Ajax klopte thuis FC Twente verrassend.

    Het gevolg = dat je achter de feiten aan loopt. Hier kan je meerdere teksten zelf bij bedenken.
    Bekerfinale een week eerder heeft heel Twente zand in de oogjes gestrooid. Maar dat Ajax thuis van Twente won was natuurlijk alles, behalve een verrassing.

  6. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    LostWords ( 5 maart 2015)

  7. #4461
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.995
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Na afloop kijk je een koe in de kont Johan.

  8. #4462
    Alcolico Astore's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    5.369
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Sowieso daar je beleid op afstemmen is natuurlijk bezopen.

  9. #4463
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    FC Twente is trots dat het aansluiting heeft gevonden bij de Europese top. Dankzij de grote schuldenlast hoort de club nu bij een select gezelschap van clubs als Barcelona, Real Madrid en Manchester United. Vicevoorzitter Van der Laan: “Een prestatie van formaat. De president van Barcelona heeft mij gebeld om ons te complimenteren met ons financiële wanbeleid."

  10. #4464
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Na afloop kijk je een koe in de kont Johan.
    Jij wel. Voetbalkenners niet.

  11. #4465
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Denk datwe wederom geen inhoudelijke reacties gaan krijgen uit Tukker hoek, behalve van Radio dan.
    What's to say? Radicofani heeft het geweldig verwoord, ben het helemaal met hem eens.

    Ben in ieder geval blij dat het nu met de grootheidswaanzin afgelopen is. Twente is groot geworden door aankopen te doen als Chadli, Douglas, Elia, ga zo maar door, spelers die voor een prikkie gekocht werden en, door goede prestaties, met flinke winst verkocht te worden. Spelers halen voor 5+ miljoen is een veel te groot risico voor een club als Twente, voor zo'n beetje elke club in Nederland.

    Het komt op mij wel raar over dat een Aldo van der Laan wel gewoon blijft. Hij is gewoon mede met Munsterman verantwoordelijk voor de gigantische troep die bij Twente ontstaan is, en mag het nu zelf allemaal gaan opruimen. Het is tijd om flink met de bezem door de club te gaan, ook in de RvC, iedereen daar heeft zichzelf flink te kakken gezet afgelopen jaren en moet zich goed afvragen of ze nog wel genoeg geloofwaardigheid en kunde hebben om te blijven zitten (bijv. Arjan Hoop).

    Top ook dat het vrouwenvoetbal ook weg is, kostte alleen maar geld en aandacht, je hebt er geen klote aan.

    Hopelijk is het hele wanbeleid snel weggewerkt, zodat er weer gebouwd kan worden aan de geweldige club die Twente is.

  12. The Following 4 Users Say Thank You to TwenteTom For This Useful Post:

    Bernardo ( 5 maart 2015),Caelis ( 5 maart 2015),Hoogkamp ( 4 maart 2015),Radicofani ( 4 maart 2015)

  13. #4466
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.995
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    All sooh simple.

    Wanneer je iemand moet verwoorden en je kan niet in zijn gedachten kijken, dan is ieder commentaar raak, hoe kort ook door de bocht.

  14. #4467
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.995
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht

    2) Hoewel het een kern van waarheid bevat (ik denk namelijk ook dat het geld van de CL uit dat jaar wel begroot was, of via plaats 1 of via plaats 2) was het niet Ajax die roet in het eten gooide maar Twente zelf. Met nog 3 ronden te spelen stond Twente 5 punten voor op nummer 2 Ajax. Door in de 2 na laatste speelronde in de 93 minuut een goal van De Graafschap toe te laten speelden we daar gelijk. Het verschil was nog ineens 3 punten. In de voorlaatste speelronde speelden we wederom gelijk gelijk, thuis tegen Roda. Weet je nog? De gemiste Panenka van Ruiz? Het verschil werd 1 punt. Gelijk spelen in Amsterdam was voldoende geweest, maar dat ging mis. Had Twente gewoon één van die wedstrijden gewonnen, was het nog voor de laatste speelronde kampioen geweest. En hadden we Twente A1 kunnen sturen om wat ervaring op te doen. Het was Twente dat zichzelf te kort deed. Twente verspeelde 7 punten van de 9 nog te vergeven punten in de laatste 3 speelronden. wellicht herinner je je nog de kans van Ruiz na 3 minuten in het zijnet?
    Ja,
    7 punten verspelen.
    De speler s destijds hebben net zo goed schuld denk ik.
    Het bestuur ging er 100% vanuit dat het kampioenschap binnen was en gind de te ontvangen gelden al vast maar indelen.

    Met alle gevolgen vandien tot op de dag van gisteren toe.
    Want je blijft bezig het ene gat met het andere te vullen totdat je je zelf tegen komt.
    Het is zo gelopen, maar wie had dit niet zo gedaan??????????????

  15. #4468
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.065
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Ja,
    7 punten verspelen.
    De speler s destijds hebben net zo goed schuld denk ik.
    Het bestuur ging er 100% vanuit dat het kampioenschap binnen was en gind de te ontvangen gelden al vast maar indelen.

    Met alle gevolgen vandien tot op de dag van gisteren toe.
    Want je blijft bezig het ene gat met het andere te vullen totdat je je zelf tegen komt.
    Het is zo gelopen, maar wie had dit niet zo gedaan??????????????
    Geld uitgeven wat je niet hebt. Tja.
    Alsof er al geld is uitgegeven in die laatste weken van het seizoen.
    Lul toch niet zo slap man.

  16. #4469
    Alcolico Astore's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    5.369
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Je begroting baseren op 2 weken competitie. Klinkt bijzonder plausibel.

  17. The Following User Says Thank You to Astore For This Useful Post:

    Bernardo ( 5 maart 2015)

  18. #4470
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Het is zo gelopen, maar wie had dit niet zo gedaan??????????????
    De clubs met wel een gezond verstand!!!!!!!!!!!!!!

  19. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    Bernardo ( 5 maart 2015)

  20. #4471
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    "Clubs als Ajax en PSV moeten leren om de nieuwe realiteit te accepteren dat Twente definitief Nederlandse top is"

    (Youri Mulder, 2 mei 2010)


    Het kan verkeren.
    Een chauffeur bij ons is Twente-supporter en beweert nog steeds dat Twente structureel top drie (Ajax, PSV en Twente) is. Ik moest me oprecht en met moeite inhouden hem niet vol in zijn gezicht uit te lachen...

  21. #4472
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Twente zal nooit structureel in de top 3 kunnen komen. PSV, Ajax en Feyenoord zullen gewoon altijd groter zijn, grotere achterban, meer historie, veel interessanter voor sponsors etc. vanwege die (internationale) uitstraling (al is dat bij Feyenoord wel even anders nu). Het is wel zo dat Twente op die drie clubs na het grootste stadion van Nederland heeft, en als alle schulden zijn weggewerkt, ze echt wel weer boven komen drijven. De achterban van Twente is groot genoeg om het stadion te blijven vullen, al zal het wel teruglopen volgend jaar. De begroting zal uiteindelijk ook weer hoger komen, 35+ miljoen is wel haalbaar.

    Twente zit gewoon net onder de absolute top dan, en zal gewoon incidenteel een aanval kunnen doen op het kampioenschap. Dit zal alleen kunnen gebeuren als alles perfect is, de selectie goed gebalanceerd is en er een echte toptrainer is met een winnaarsmentaliteit. En dan geen Schreudertje met zijn 'We hebben ons ondanks de 3-0 nederlaag goed kunnen meten met PSV', maar volle bak vooruit, passie, strijd, vol dr op knallen, dat topsportklimaat dat Fredje Rutten gelegd heeft weer terug laten keren.

    En Keiser, zet alsjeblieft even die twintig rode brillen van je af, dit wanbeleid is echt niet te verdedigen.

  22. The Following 2 Users Say Thank You to TwenteTom For This Useful Post:

    Bernardo ( 5 maart 2015),Peerk ( 6 maart 2015)

  23. #4473
    O Fenômeno LostWords's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    4.657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TwenteTom Bekijk bericht
    Twente zal nooit structureel in de top 3 kunnen komen. PSV, Ajax en Feyenoord zullen gewoon altijd groter zijn, grotere achterban, meer historie, veel interessanter voor sponsors etc. vanwege die (internationale) uitstraling (al is dat bij Feyenoord wel even anders nu). Het is wel zo dat Twente op die drie clubs na het grootste stadion van Nederland heeft, en als alle schulden zijn weggewerkt, ze echt wel weer boven komen drijven. De achterban van Twente is groot genoeg om het stadion te blijven vullen, al zal het wel teruglopen volgend jaar. De begroting zal uiteindelijk ook weer hoger komen, 35+ miljoen is wel haalbaar.

    Twente zit gewoon net onder de absolute top dan, en zal gewoon incidenteel een aanval kunnen doen op het kampioenschap. Dit zal alleen kunnen gebeuren als alles perfect is, de selectie goed gebalanceerd is en er een echte toptrainer is met een winnaarsmentaliteit. En dan geen Schreudertje met zijn 'We hebben ons ondanks de 3-0 nederlaag goed kunnen meten met PSV', maar volle bak vooruit, passie, strijd, vol dr op knallen, dat topsportklimaat dat Fredje Rutten gelegd heeft weer terug laten keren.

    En Keiser, zet alsjeblieft even die twintig rode brillen van je af, dit wanbeleid is echt niet te verdedigen.
    Wat maakt het uit dat je niet 'groter' bent dan de traditionele top drie?

    Succes en beleid is wat je in de top brengt en doet blijven. Twente kan, als het dit te boven komt, weer aansluiten en met gezond beleid ook prima de vierde of vijfde club van Nederland worden. En als je succesvolle periodes kent waarin je af en toe kampioen wordt, dan is het volgens mij fantastisch. En dit hoeft niet 'af en toe' te zijn als je club beter bestuurd wordt. Moest net denken aan Nottingham Forest...wat kopen zij voor hun historie van traditionele topclub met enorme successen? Voor mij en andere voetbalromantici zijn het schitterende clubs maar je (kans op) succes wordt uiteindelijk niet minder als je niet een rijk verleden hebt als bijv. Feyenoord.

    Ik vind het heerlijk voor Munsterman maar baal er toch ergens wel van. Het liefst heb ik eigenlijk géén concurrenten maar als je het ietwat objectiever probeert te benaderen is het voor een competitie alleen maar leuker als er sterke teams/clubs zijn. Twente was daar toch de afgelopen jaren zeker één van. Ik hoop voor de supporters van de club dat het beter zal gaan maar vooralsnog is het eigenlijk gewoon verdiende loon van de club. Helemaal met Ziyech bijv. nog in ogenschouw nemend, dan kan ik dáár weinig medelijden mee hebben. Maar pfoe, wat zal o.a. die jongen maar vooral iedereen om de club heen zich toch enorm genaaid voelen zeg...niet te zuinig.

  24. The Following 2 Users Say Thank You to LostWords For This Useful Post:

    DonK ( 5 maart 2015),TwenteTom ( 5 maart 2015)

  25. #4474
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.995
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Geld uitgeven wat je niet hebt. Tja.
    Alsof er al geld is uitgegeven in die laatste weken van het seizoen.
    Lul toch niet zo slap man.
    Ergens moet een verval beginnen.

  26. #4475
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Laf om de spelers de schuld te geven. Getuigt ook wel van een ernstig beperkte kijk.

  27. #4476
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LostWords Bekijk bericht
    Wat maakt het uit dat je niet 'groter' bent dan de traditionele top drie?

    Succes en beleid is wat je in de top brengt en doet blijven. Twente kan, als het dit te boven komt, weer aansluiten en met gezond beleid ook prima de vierde of vijfde club van Nederland worden. En als je succesvolle periodes kent waarin je af en toe kampioen wordt, dan is het volgens mij fantastisch. En dit hoeft niet 'af en toe' te zijn als je club beter bestuurd wordt. Moest net denken aan Nottingham Forest...wat kopen zij voor hun historie van traditionele topclub met enorme successen? Voor mij en andere voetbalromantici zijn het schitterende clubs maar je (kans op) succes wordt uiteindelijk niet minder als je niet een rijk verleden hebt als bijv. Feyenoord.

    Ik vind het heerlijk voor Munsterman maar baal er toch ergens wel van. Het liefst heb ik eigenlijk géén concurrenten maar als je het ietwat objectiever probeert te benaderen is het voor een competitie alleen maar leuker als er sterke teams/clubs zijn. Twente was daar toch de afgelopen jaren zeker één van. Ik hoop voor de supporters van de club dat het beter zal gaan maar vooralsnog is het eigenlijk gewoon verdiende loon van de club. Helemaal met Ziyech bijv. nog in ogenschouw nemend, dan kan ik dáár weinig medelijden mee hebben. Maar pfoe, wat zal o.a. die jongen maar vooral iedereen om de club heen zich toch enorm genaaid voelen zeg...niet te zuinig.
    Ik zeg helemaal niet dat dit uitmaakt, ik reageerde op de post van Viktor en Johan C boven mij. Ik heb zelf ook duizend keer liever dat Twente om de vierde/vijfde plek strijdt en incidenteel om het kampioenschap, gewoon met normaal beleid, het eigen zuur verdiende geld, geen aankopen voor meer dan 5 miljoen, dan een aanval doen op de top drie met vage constructies of met grote suikerooms. Dat is en zou geen club zijn waar ik me mee zou kunnen identificeren en trots op zou kunnen zijn, en past ook helemaal niet in Twente (en eigenlijk überhaupt niet in heel Nederland).

    Blijf er nog wel bij dat Twente Munsterman alsnog erg dankbaar moet zijn, deze troep valt allemaal goed op te ruimen en wanneer alles weggewerkt is, hebben we ten opzichte van toen hij het overnam toch flink grote stappen gezet. Alleen gigantisch jammer dat hij op zo'n manier de club moet verlaten en het eigenlijk zo verpest heeft.

  28. #4477
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Ergens moet een verval beginnen.
    Snap jij jezelf nog wel eens eigenlijk, Keiser?

  29. #4478
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Gisteren een paar mensen gesproken en uit 2 bronnen het verhaal gehoord dat de situatie inmiddels zo ernstig is dat Twente per maand bekijkt wat er betaald gaat worden. Er is onvoldoende geld om alle rekeningen te betalen. Twente zou per maand bekijken of ze salarissen uitkeren, belasting betalen en/of leveranciers betalen. Alle schulden, lang- en kortlopende schulden samen zouden ca. 60 miljoen bedragen. Hoe ik dat moet zien weet ik niet. De hypotheekschuld bedraagt nog ca. 17 miljoen volgens bronnen bij de gemeente. Dan lijkt me dat laatste een broodje aap, maar dat hebben we al vaker gedacht.

  30. The Following 3 Users Say Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    DeTempel ( 6 maart 2015),DonK ( 6 maart 2015),TwenteTom ( 6 maart 2015)

  31. #4479
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Hahaha....... Schreuder "verdient" 8 ton per jaar en die kloothommel had vorig jaar nog niet eens zijn diploma oefenmeester I. Waar was mijn club mee bezig man....... Wie heeft hier medewerking aan verleent? Allemaal er uit man........... met pek en veren........

  32. The Following User Says Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    TwenteTom ( 6 maart 2015)

  33. #4480
    Alcolico Astore's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    5.369
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Er wordt natuurlijk vaak gekankerd op het strakke financiële beleid van de KNVB, zeker ten opzichte van bonden in het buitenland, maar uiteindelijk red dat nu wel de club Twente. Als zij niet in categorie 1 waren geplaatst was dit ongetwijfeld nog langer doorgegaan en was er mogelijk geen redden meer aan geweest.

  34. The Following 3 Users Say Thank You to Astore For This Useful Post:

    Ihlosi (11 maart 2015),Peerk ( 6 maart 2015),Radicofani ( 6 maart 2015)

  35. #4481
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.842
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Spelers doen ook hun best door zo min mogelijk winstpremies te pakken

  36. The Following 4 Users Say Thank You to Hoogkamp For This Useful Post:

    Bernardo ( 6 maart 2015),Ihlosi (11 maart 2015),Peerk ( 6 maart 2015),Radicofani ( 6 maart 2015)

  37. #4482
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Spelers doen ook hun best door zo min mogelijk winstpremies te pakken
    Dat doet die Schreuder dan wel weer goed..........

  38. #4483
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Gisteren een paar mensen gesproken en uit 2 bronnen het verhaal gehoord dat de situatie inmiddels zo ernstig is dat Twente per maand bekijkt wat er betaald gaat worden. Er is onvoldoende geld om alle rekeningen te betalen. Twente zou per maand bekijken of ze salarissen uitkeren, belasting betalen en/of leveranciers betalen. Alle schulden, lang- en kortlopende schulden samen zouden ca. 60 miljoen bedragen. Hoe ik dat moet zien weet ik niet. De hypotheekschuld bedraagt nog ca. 17 miljoen volgens bronnen bij de gemeente. Dan lijkt me dat laatste een broodje aap, maar dat hebben we al vaker gedacht.
    Dat haalde ik eigenlijk ook al uit het artikel met 'technisch failliet'. Dat is eigenlijk niet de juiste benaming maar indien dat gebruikt wordt, bedoeld men daarmee dat 'de salarissen niet meer betaald kunnen worden indien men aan andere verplichtingen zal voldoen'. De kennis van financiën ontbreekt volledig bij de sportjournalistiek maar ze zijn blijkbaar ook te beroerd om kennis te vergaren bij anderen. Hierdoor krijg je vaak halve artikelen die eigenlijk vrij weinig zeggen. Veel verder dan dat Twente failliet zou zijn indien alle schuldeisers nu hun bedrag zouden opeisen kwamen ze niet. Philips ook. Shell ook.

    Situatie lijkt vergelijkbaar als die van de V&D kortgeleden. Die betaalde de leveranciers niet meer omdat ze anders de salarissen niet meer konden betalen.

  39. The Following 2 Users Say Thank You to DeTempel For This Useful Post:

    DonK ( 6 maart 2015),Radicofani ( 6 maart 2015)

  40. #4484
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Komt Joopie nog even langs bij VI? Benieuwd wat Johan Derksen te melden heeft.

  41. #4485

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Jopie laten ze echt niet meer aan het woord. Vd Belt is zondag te gast bij tafel van kees.

  42. #4486
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Jopie laten ze echt niet meer aan het woord. Vd Belt is zondag te gast bij tafel van kees.
    En dat is maar beter ook, die vuile narcist.

  43. #4487
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LostWords Bekijk bericht
    Wat maakt het uit dat je niet 'groter' bent dan de traditionele top drie?

    Succes en beleid is wat je in de top brengt en doet blijven.
    Hierover gaat de column van Thijs Zonneveld vandaag in het AD. In principe heb je gelijk hoor, maar dat succes en 'goede beleid' (ik neem aan dat je doelt op het scouten en contracteren van goede voetballers) is wel te koop. Het is een rat-race, want als jij uit financiële overwegingen een goede speler niet haalt en je concurrent doet dat wel kan jij aan t einde van het seizoen misschien de rekening betalen. Zoveel mogelijk uitgeven, geld lenen, zo groot mogelijk worden en als je de grootste bent verdien je het geld wel weer terug, dat is hoe er in het voetbal gedacht wordt. Wie daar niet aan meedoet stijgt nooit langdurig boven zichzelf uit. Kijk naar AZ, kijk naar Twente, maar het geldt eigenlijk voor elke andere club in de Eredivisie. Iedereen neemt financiële risico's (dure langlopende contracten zijn voor elke middenmoter een risico in geval van degradatie) en loopt vooruit op het succes dat ze denken te behalen. Zolang je goed presteert is dat niet eens zo erg. Wie had het over financiën bij FC Utrecht toen ze een paar keer de bekerfinale speelden en in de subtop bivakkeerden? Als Twente inderdaad een paar jaar CL had gehaald was er nu geen groot probleem geweest. Maar vroeg of laat is er iemand de pineut, want als jij net een paar dure spelers koopt en het gaat onverhoopt mis (je haalt een paar jaar geen CL, of op een lager niveau; je degradeert), dan heb je dus een probleem. Vorig jaar waren het onderin RKC, Roda en NEC (stuk voor stuk financiële problemen na degradatie). Voeren die dan financieel wanbeleid? Ja, ik denk van wel, maar uiteindelijk ze doen precies hetzelfde als elke andere club. Veel geld betalen voor een paar spelers waarvan je maar moet hopen dat ze het voor je gaan doen. Alleen zij hadden de pech (of noem het technische onkunde) dat hun aankopen toch niet zo goed bleken te zijn. Hadden ze die spelers niet gehaald en het met een 'goedkope' selectie zonder versterkingen gedaan, dan hadden ze het waarschijnlijk ook niet gered. Kijk naar NAC in de eerste seizoenshelft. Met een goedkope selectie kun je incidenteel boven jezelf uitstijgen, maar meestal komt de ranglijst akelig goed overeen met de kosten van de selecties.

  44. The Following 2 Users Say Thank You to tie-wrap For This Useful Post:

    DeTempel ( 6 maart 2015),Keiser ( 6 maart 2015)

  45. #4488
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tie-wrap Bekijk bericht
    Wie daar niet aan meedoet stijgt nooit langdurig boven zichzelf uit. Kijk naar AZ, kijk naar Twente, maar het geldt eigenlijk voor elke andere club in de Eredivisie.
    Er is ook bijna geen club die niet in deze situatie heeft gezeten. Bovenin moet je aanhaken en onderin mag je vooral niet degraderen.

  46. #4489
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tie-wrap Bekijk bericht
    Hierover gaat de column van Thijs Zonneveld vandaag in het AD. In principe heb je gelijk hoor, maar dat succes en 'goede beleid' (ik neem aan dat je doelt op het scouten en contracteren van goede voetballers) is wel te koop. Het is een rat-race, want als jij uit financiële overwegingen een goede speler niet haalt en je concurrent doet dat wel kan jij aan t einde van het seizoen misschien de rekening betalen. Zoveel mogelijk uitgeven, geld lenen, zo groot mogelijk worden en als je de grootste bent verdien je het geld wel weer terug, dat is hoe er in het voetbal gedacht wordt. Wie daar niet aan meedoet stijgt nooit langdurig boven zichzelf uit. Kijk naar AZ, kijk naar Twente, maar het geldt eigenlijk voor elke andere club in de Eredivisie. Iedereen neemt financiële risico's (dure langlopende contracten zijn voor elke middenmoter een risico in geval van degradatie) en loopt vooruit op het succes dat ze denken te behalen. Zolang je goed presteert is dat niet eens zo erg. Wie had het over financiën bij FC Utrecht toen ze een paar keer de bekerfinale speelden en in de subtop bivakkeerden? Als Twente inderdaad een paar jaar CL had gehaald was er nu geen groot probleem geweest. Maar vroeg of laat is er iemand de pineut, want als jij net een paar dure spelers koopt en het gaat onverhoopt mis (je haalt een paar jaar geen CL, of op een lager niveau; je degradeert), dan heb je dus een probleem. Vorig jaar waren het onderin RKC, Roda en NEC (stuk voor stuk financiële problemen na degradatie). Voeren die dan financieel wanbeleid? Ja, ik denk van wel, maar uiteindelijk ze doen precies hetzelfde als elke andere club. Veel geld betalen voor een paar spelers waarvan je maar moet hopen dat ze het voor je gaan doen. Alleen zij hadden de pech (of noem het technische onkunde) dat hun aankopen toch niet zo goed bleken te zijn. Hadden ze die spelers niet gehaald en het met een 'goedkope' selectie zonder versterkingen gedaan, dan hadden ze het waarschijnlijk ook niet gered. Kijk naar NAC in de eerste seizoenshelft. Met een goedkope selectie kun je incidenteel boven jezelf uitstijgen, maar meestal komt de ranglijst akelig goed overeen met de kosten van de selecties.
    Maar dit is toch gewoon een kwestie van risicospreiding en inschatting. Voor zover ik het begrijp is het stadion ook niet zozeer het probleem, het is vooral misgegaan nadat men meer risico is gaan nemen salarissen, aankopen én die gekke constructie met de investeringsmaatschappij. Dat terwijl ze net een flinke investering gedaan hebben in hun stadion met het plan dat versnelt af te lossen.

    Overigens denk ik niet dat Radico zich echt zorgen hoeft te maken over het omvallen van Twente. Je zult drastisch moeten saneren, maar echt omvallen? Dat zie ik niet gebeuren. De merknaam Twente is veel te waardevol voor de regio. Je ziet dat wel vaker bij clubs. Valencia viel niet om door allerlei rare constructies en Feyenoord heeft het ook gered. De enige reden dat clubs als RBC dat niet redden is omdat ze domweg niet belangrijk genoeg zijn.

  47. #4490
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Uit het recente verleden;

    PSV: netto-verlies van 15,5 miljoen, zonder hulp van gemeente club failliet

    Tiny Sanders dinsdagochtend tijdens de persconferentie waarin de PSV-cijfers werden toegelicht.



    EINDHOVEN - PSV heeft over het boekjaar 2010-2011 een netto-verlies van 15,5 miljoen euro geleden. De club is in de rode cijfers terechtgekomen doordat plaatsing voor de Champions League uitbleef.


    PSV leed afgelopen jaar opnieuw een verlies van ongeveer 10 miljoen euro op het spelerskapitaal, vooral door het uitblijven van transfers. Het vertrek van Balász Dzsudzsák is in die cijfers nog niet meegenomen.

    Volgens directeur Tiny Sanders is PSV ondanks het grote verlies financieel gezond en wordt het in de toekomst allemaal beter.

    PSV kon door de grondtransactie met de gemeente Eindhoven een boekwinst van ongeveer 40 miljoen euro bijschrijven.

    Het eigen vermogen bedraagt daardoor nu een kleine 40 miljoen euro.
    Zonder het reddingsplan van de gemeente Eindhoven was het eigen vermogen van PSV op 30 juni 2011 uitgekomen op een min van ruim vier miljoen euro. Daarmee was de club technisch failliet en zouden liquiditeitsproblemen zijn ontstaan.

    Dat laatste gaf directeur Tiny Sanders van PSV toe tijdens de persconferentie. "Daarom zijn we blij dat we met de gemeente, bedrijven en investeerders tot een aantal verbintenissen zijn gekomen."
    Voor Twente zal er ook heus wel een oplossing komen.

  48. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    qsh0x ( 6 maart 2015)

  49. #4491
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Maar dit is toch gewoon een kwestie van risicospreiding en inschatting. Voor zover ik het begrijp is het stadion ook niet zozeer het probleem, het is vooral misgegaan nadat men meer risico is gaan nemen salarissen, aankopen én die gekke constructie met de investeringsmaatschappij. Dat terwijl ze net een flinke investering gedaan hebben in hun stadion met het plan dat versnelt af te lossen.

    Overigens denk ik niet dat Radico zich echt zorgen hoeft te maken over het omvallen van Twente. Je zult drastisch moeten saneren, maar echt omvallen? Dat zie ik niet gebeuren. De merknaam Twente is veel te waardevol voor de regio. Je ziet dat wel vaker bij clubs. Valencia viel niet om door allerlei rare constructies en Feyenoord heeft het ook gered. De enige reden dat clubs als RBC dat niet redden is omdat ze domweg niet belangrijk genoeg zijn.
    Het is zelfs zo dat ondanks alle financiele risico's die genomen zijn, en het wanbeleid wat dat inhoudt, FC Twente er per saldo beter uit gaat komen. Want inderdaad, failliet gaan ze toch niet. En het Nederlandse voetballandschap is relatief klein, waardoor je niet heel diep kunt vallen als je het sportief met wat minder geld moet doen. Eigenlijk is er zolang je niet degradeert niks aan de hand in Nederland. In dat opzicht lopen de subtoppers en topclubs in Nederland maar weinig risico. De gemeente, provincie of sponsoren staan toch wel garant omdat ze de club niet willen kwijtraken. Dat soort chantage heeft al veel te veel plaatsgevonden de laatste jaren en dat zal ook vrolijk doorgaan.

  50. #4492
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Voor Twente zal er ook heus wel een oplossing komen.
    Er wordt veel gewezen naar de gemeente Eindhoven maar daarbij vergeet men de rol die Philips, ASML en VDL bij de herfinanciering hebben gespeeld. Renteloze leningen van resp. € 20 miljoen, € 5 miljoen en € 5 miljoen. Dat zijn alle drie bedrijven van een totaal andere categorie dan een Arke of Grolsch. De oplossing van Twente is niet zo een als de oplossing van PSV die op hetzelfde niveau door kon gaan.

    Ik heb niet zo'n zicht op de economische regio Enschede. Door de sterke economische regio Zuidoost-Brabant is PSV lang geleden sportief kunnen aansluiten bij Feyenoord en Ajax. Dat lijkt mij echt essentieel wil je voor lange tijd kunnen aansluiten bij de top.

  51. The Following User Says Thank You to DeTempel For This Useful Post:

    Keiser ( 6 maart 2015)

  52. #4493
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.842
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Deze is wel ironisch:

    image.jpg

  53. The Following 4 Users Say Thank You to Hoogkamp For This Useful Post:

    Johan C ( 8 maart 2015),marcel013 ( 7 maart 2015),Peerk ( 9 maart 2015),Sam_Vitesse ( 8 maart 2015)

  54. #4494

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Munsterman per direct weg bij Twente!
    Maakt de club meteen een stuk leuker
    Laatst gewijzigd door Bernardo; 8 maart 2015 om 17:06

  55. #4495
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Dan zal de beerput nu wel echt open gaan..

  56. #4496
    Sam_Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 juli 2011
    Berichten
    6.465
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Munsterman per direct weg bij Twente!
    Maakt de club meteen een stuk leuker
    Waar haal je die onzin vandaan?

  57. #4497
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
    Waar haal je die onzin vandaan?
    http://www.nusport.nl/voetbal/400665...fc-twente.html

  58. #4498
    Sam_Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 juli 2011
    Berichten
    6.465
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

  59. #4499
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    RTV Oost meldt het.

  60. #4500
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Dit dus:

    Joop Munsterman vertrekt per direct bij FC Twente. De voorzitter gaf eerder aan dat hij aan het einde van het seizoen de club zou verlaten, maar stopt er dus per direct mee.
    De club kwam deze week negatief in het nieuws door financiële problemen. Daardoor kreeg het elftal drie punten in mindering en zakte het in de stand van de eredivisie. Uit onderzoek van RTV Oost blijkt dat de Raad van Commissarissen en het management willen dat Munsterman alle banden met de club verbreekt om ook naar buiten toe duidelijk te maken dat Aldo van der Laan en Gerald van den Belt nu de leidende personen zijn bij de Enschedese club. Munsterman was deze week al niet meer aanwezig op de club en was ook niet bij het duel bij Willem II.
    Munsterman is tien jaar lang voorzitter van FC Twente geweest. Daarvoor was hij ook al twee jaar als bestuurslid actief bij de voetbalclub uit Enschede. Onder zijn leiding ontwikkelde FC Twente zich tot de club die in 2010 landskampioen werd. "Het mooiste wat je als club, en misschien ook wel als regio kan meemaken", zei Munsterman bij het aankondigen van zijn afscheid in januari. Toen werd ook al bekend dat Aldo van der Laan zijn taken over gaat nemen.
    Munsterman ontkent zelf dat hij vertrekt. Hij gaf bij Langs de Lijn op Radio 1 aan dat hij tot het einde van het seizoen zal aanblijven in Enschede.

Pagina 100 van 176 EersteEerste ... 50909899100101102110150 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 12 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 12 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •