Pagina 12 van 176 EersteEerste ... 210111213142262112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 496 t/m 540 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #496
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Met de winterstop in aantocht, heeft FC Twente zich opnieuw bij de beste vijf ploegen van de Eredivisie gevoegd. De Tukkers mogen, ondanks enkele magere weken, zelfs hopen op groter succes. "Gelukkig zijn de ploegen boven ons ook slordig", zegt Orlando Engelaar tegen FCUpdate.nl.

    Twente deed zaterdagavond uitstekende zaken door concurrent SC Heerenveen met 1-2 opzij te zetten. Door de winst haken de Tukkers aan in de strijd om een ticket voor de voorronde van de Champions League. "Ik vond ons voetballend een stuk beter dan Heerenveen", stelt de 28-jarige Engelaar. "We hadden vaker het initiatief in handen. Echt uitgespeelde kansen heb ik bij Heerenveen niet gezien. Het is verdiend dat de drie punten uiteindelijk onze kant op vielen."

    In het Abe Lenstra Stadion zag de Twentse aanvoerder naar eigen zeggen een botsing van speelstijlen. "Heerenveen speelde heel opportunistisch, met veel lange ballen op Gerald Sibon. Dat zorgde voor incidenteel gevaar, maar ik denk dat wij meer 100 procent kansen hebben gehad. Ze hadden natuurlijk wel weer de beschikking over een geweldenaar als Afonso Alves, waarvan je nooit weet wat hij gaat doen. Toch hebben we hem goed aan banden hebben gelegd met Edson Braafheid en Ramon Zomer."

    Door de overwinning tegen Heerenveen, de nummer vier van de Eredivisie, groeit bij Twente het geloof op een fraaie eindklassering. "Vooraf beseften we al dat Heerenveen een goede graadmeter zou zijn", aldus de drievoudige international. "Er zijn een paar ploegen die na de topclubs in aanmerking komen voor de vijfde plek. Daar zijn wij, net als Heerenveen, er een van. Dat we nu een concurrent in eigen huis hebben verslagen, geeft veel vertrouwen."

    De positie van Twente op de ranglijst had nóg beter kunnen zijn, beseft Engelaar. Het team van coach Fred Rutten morste de afgelopen weken een pak punten, zoals de remise in eigen stadion tegen VVV Venlo (1-1). "We hebben eigenlijk al te veel punten verspeeld", weet Engelaar. "In een aantal wedstrijden waren wij duidelijk de bovenliggende partij, maar pakten we uiteindelijk niet de overwinning. Gelukkig zijn de ploegen boven ons ook slordig, waardoor we alsnog bij de top kunnen aanhaken."

  2. #497

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Gisteren ook uit de ArenA maar weer een verdiende punt meegenomen.
    Had verwacht dat we uit de afgelopen 2 duels 0 punten zouden halen, maar het team verrast me positief.

  3. #498
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shag & Jones Bekijk bericht
    Gisteren ook uit de ArenA maar weer een verdiende punt meegenomen.
    Had verwacht dat we uit de afgelopen 2 duels 0 punten zouden halen, maar het team verrast me positief.

    Ik begrijp niet dat je zo weinig vertrouwen hebt in dit elftal. Natuurlijk kun je uit tegen Heerenveen en Ajax verliezen, maar tegen dit Twente heeft iedereen het moeilijk. Jammer alleen dat ze tegen mindere tegenstanders niet diezelfde "drive" kunnen opbrengen. Ik verheug me op a.s. zondag. Hopelijk zijn ze scherp en pakken ze de drie punten.

  4. #499
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Kan het me wel voorstellen van Shag & Jones. Ik had zelf datzelfde gevoel. Komt omdat Twente het zoals jij zegt het iedereen moeilijk maakt, eigenlijk bijna elke wedstrijd de betere ploeg is. Maar het bijna nooit afmaakt. Nu eigenlijk ook weer tegen Ajax, als er ooit een kans was om veel te scoren tegen Ajax was het nu. En weer worden de grootste kansen gemist.

  5. #500
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Swerts schijnt naar overijssel te vertrekken. Iemand die hier meer van weet?

  6. #501
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Nee, en ik zie hem ook niet komen. Misschien naar Heracles?

  7. #502
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TwenteTom Bekijk bericht
    Nee, en ik zie hem ook niet komen. Misschien naar Heracles?
    nee het ging over twente:23:

  8. #503
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Kan er niks over vinden op het Twente.net forum, maar het gerucht gaat al langer dat Swerts deze winterstop, of eind dit jaar naar Twente komt. Zie toch liever een goede aanvallende middenvelder of rechterspits komen. Rechts op het middenveld loopt met El Ahmadi en Brama talent genoeg lijkt me.

  9. #504

    Aangemeld
    27 april 2007
    Locatie
    hengelo
    Berichten
    9
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    Kan er niks over vinden op het Twente.net forum, maar het gerucht gaat al langer dat Swerts deze winterstop, of eind dit jaar naar Twente komt. Zie toch liever een goede aanvallende middenvelder of rechterspits komen. Rechts op het middenveld loopt met El Ahmadi en Brama talent genoeg lijkt me.
    ja, de verdediging is beter dan de aanval(te zien aan de doelpunten)

  10. #505
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Aanvoerder Jong Oostenrijk naar Twente
    Zaterdag 29-12-2007 - Fawkes
    Verschillende media melden dat FC Twente de eerste aankoop voor de winterstop binnen heeft: Michael Schimpelsberger, de aanvoerder van het Oostenrijkse nationale elftal onder 17.

    Twente zou hem voor een bedrag van 30.000 euro overnemen van Red Bull Salzburg. De 16-jarige middenvelder tekent een contract tot medio 2010. Fred Rutten zou zich persoonlijk sterk hebben gemaakt voor deze aankoop, voor Schimpelsberger zelf is het dan ook "een droom die uitkomt".
    Van fctwente.net. Hieronder nog een bericht in het duits

    http://www.sport1.at/911+M5fa1cb6d21e.html

  11. #506
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    http://media.putfile.com/FC-Twente-k...ll-in-the-team zo creëer je dus ruimte als team.

  12. #507
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=50327
    daar staat het wel van swerts maar van mij mag hij daar blijven

  13. #508
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rutgerlam Bekijk bericht
    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=50327
    daar staat het wel van swerts maar van mij mag hij daar blijven
    Geschreven door Bart Kruyt op vrijdag, 26 oktober om 16:19

  14. #509
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    ja vond ik ook al raar

  15. #510
    Limburgse trots Joël's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 augustus 2007
    Locatie
    Grevenbicht
    Berichten
    163
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Twente laat Zijler naar Tilburg vertrekken


    FC Twente en Willem II hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Sergio Zijler naar Tilburg. De transfer van de twintigjarige aanvaller, die een contract tekent voor tweeënhalf jaar, is alleen nog afhankelijk van een medische keuring.

    Eerder dit seizoen verlengden de Tukkers nog het contract van de Rotterdammer tot medio 2010. “Voor Zijler en zijn ontwikkeling is deze oplossing het beste”, vertelt trainer en technisch directeur Fred Rutten echter op de Twentse website.

    Zijler genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax en trok in de zomer van 2006 naar Enschede. In anderhalf seizoen kwam de aanvaller tot dertien competitieduels, waarin hij tweemaal scoorde. Dit seizoen kwam hij alleen tegen De Graafschap (0-0) in actie.

  16. #511
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Jammer voor hem dat hij het niet gehaald heeft. Maar ik had er ook al niet echt meer op gerekend. Razendsnel maar komt toch technisch iets tekort, wat je ook weer in z'n overzicht terug ziet. Ik hoop wel dat dit een aanzet is om geld vrij te krijgen voor v.d. Meyde.

  17. #512
    FC Twente koenFCT's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 oktober 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    171
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    'Ajax, PSV en AZ volgen Twente-speler El Ahmadi'

    Volgens de papieren editie van Sportweek houden Ajax, PSV en AZ een oog op FC Twente-spelmaker Karim El Ahmadi. De jonge middenvelder imponeert sinds vorig seizoen op het middenveld van de club uit Enschede.

    Als één van de betere spelers bij de club blijkt dat de topclubs in Nederland een oogje in het zeil houden. Ajax, PSV en AZ zouden daarbij de voetballer graag willen inlijven. De Marokkaan heeft momenteel nog een contract tot medio 2011 met een optie voor nog een jaar.



    Laten we hopen dat ie nog lang bij Twente blijft!

  18. #513
    pino's schermafbeelding
    Aangemeld
    31 januari 2006
    Locatie
    hengelo (o)
    Berichten
    2
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joel Bekijk bericht
    Twente laat Zijler naar Tilburg vertrekken


    FC Twente en Willem II hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Sergio Zijler naar Tilburg. De transfer van de twintigjarige aanvaller, die een contract tekent voor tweeënhalf jaar, is alleen nog afhankelijk van een medische keuring.

    Eerder dit seizoen verlengden de Tukkers nog het contract van de Rotterdammer tot medio 2010. “Voor Zijler en zijn ontwikkeling is deze oplossing het besteâ€, vertelt trainer en technisch directeur Fred Rutten echter op de Twentse website.

    Zijler genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax en trok in de zomer van 2006 naar Enschede. In anderhalf seizoen kwam de aanvaller tot dertien competitieduels, waarin hij tweemaal scoorde. Dit seizoen kwam hij alleen tegen De Graafschap (0-0) in actie.
    mooi dat ie vertrokken is :clap:

    had hier niks toe te voegen ,:ranting:veel te veel met um zelf bezig

  19. #514
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Kan gewoon neit doorbreken bij Twente. Met spelers als Arnautovic en Rendla heb je denk ik wel genoeg potentiëel.

  20. #515
    Twente!'s schermafbeelding
    Aangemeld
    1 maart 2007
    Locatie
    In Nederland
    Leeftijd
    31
    Berichten
    24
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    in z'n eerste seizoen dat ie speelde zag ik hem nog als een groot talent, maar hij lijkt steeds slechter te worden en heb hem niet meer gezien. Maakt me niks uit dat hij weg is

  21. #516
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    YEAAAAAAAAaAhHH

    Wegens de slechte weersomstandigheden is besloten het duel tussen FC Twente en BV Veendam te verplaatsen van het Arke Stadion naar het complex van TVC '28 in Tubbergen. De aanvang van het duel is ongewijzigd: 15.30 uur. Het duel is gratis toegankelijk.

    In de voorverkoop gekochte kaarten kunnen vanaf maandag bij de receptie van het Arke Stadion worden ingeruild. Het geld krijgt men dan retour.

    Door de verplaatsing van dit duel is de SSU vandaag de gehele dag gesloten. Kaarten voor de uitduels met NEC en Feyenoord zijn vanaf maandag weer verkrijgbaar bij het Arke Stadion.


    Is gewoon bij ons op het compleX!

  22. #517
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    FC Twente heeft zaterdagmiddag in Tubbergen de vriendschappelijke wedstrijd tegen BV Veendam met 3-1 gewonnen. Op Sportpark De Grote Moat van TVC'28 maakten Ramon Zomer, Youssouf Hersi en Eljero Elia de doelpunten voor de Tukkers.

    Wegens de slechte weersomstandigheden kon de wedstrijd niet in het Arke Stadion plaatsvinden en werd er op het allerlaatste moment uitgeweken naar het kunstgrasveld van TVC'28 in Tubbergen.

    Ondanks een veldoverwicht van FC Twente kwam Veendam na twintig minuten spelen verassend op voorsprong. Ruben Schaken zorgde na een hoekschop voor de 0-1. Ruim tien minuten later maakte Ramon Zomer uit een cornerbal van Luke Wilkshire de gelijkmaker.

    In de tweede helft wisselde trainer/coach Fred Rutten zijn gehele elftal. FC Twente bleef echter domineren en na tien minuten zette Youssouf Hersi de Tukkers, na goed voorbereidend werk van Karim El Ahmadi, op voorsprong. Zeven minuten voor tijd zorgde Eljero Elia, op aangeven van Hersi, voor de 3-1 eindstand.

    FC Twente hervat aanstaande vrijdag de competitie met de uitwedstrijd tegen NEC.


    FC Twente- BV Veendam 3-1 (1-1)

    Scoreverloop:
    20' Schaken 0-1
    32' Zomer 1-1
    55' Hersi 2-1
    83' Elia 3-1

    Toeschouwers: 2000
    Scheidsrechter: Van der Heide


    Opstelling FC Twente eerste helft:
    Mihaylov, Wilkshire, Wielaert, Zomer, Heubach, Brama, Huysegems, Schreuder, Colak, N'Kufo, Denneboom.

    Opstelling FC Twente tweede helft:
    Paauwe, Wellenberg, Douglas, Braafheid, Droste, El Ahmadi, Rendla, Cherry, Hersi, Arnautovic, Elia.

    In oons mooie Tubbig

  23. #518
    "Luna" Carina's schermafbeelding
    Aangemeld
    17 december 2005
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    17
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Uitslag valt me nog mee.. kwas er zelf niet bij.. ging toch liever naar het twente stadion dan amateur gevalletje xD

  24. #519
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    over dat van Karim el Ahmadi, ik ben bang dat twente weer een veel te laag prijzenkaartje aan hem hangt, zelfde als bij bakircioglu. Dat was ook maar iets van 1 miljoen (voor hem veel te laag)

  25. #520
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rutgerlam Bekijk bericht
    over dat van Karim el Ahmadi, ik ben bang dat twente weer een veel te laag prijzenkaartje aan hem hangt, zelfde als bij bakircioglu. Dat was ook maar iets van 1 miljoen (voor hem veel te laag)
    Bakircioglu had nog maar een contract voor 1 seizoen dacht ik, en hij wilde niet verlengen, goed te begrijpen dat Twente hem laat gaan dan.

  26. #521
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rutgerlam Bekijk bericht
    over dat van Karim el Ahmadi, ik ben bang dat twente weer een veel te laag prijzenkaartje aan hem hangt, zelfde als bij bakircioglu. Dat was ook maar iets van 1 miljoen (voor hem veel te laag)
    Voor Karim zal diep in de buidel moeten worden getast. Hij heeft nog een langlopend contract (tot 2011). Maar dan nog...............Ik ben er van overtuigd dat Twente er alles aan zal doen om hem niet te laten gaan.

  27. #522
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik hoop het, dan kunnen ze goede spelers hier naar twente halen, of het geld gebruiken voor de stadion uitbreiding. Maar ik hoop dat ze hem kunnen aanhouden

  28. #523
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Dat geld gaan ze dan neit gebruiken voor de stadionsuitbreiding, hoop ik. (De kosten van de stadionsuitbreiding worden opgelost door het nieuwe stadion. Er wordt een vervanger aangetrokken dan, maar eerst moet El Ahmadi nog vertrekken.

    Wat een wereld van verschil trouwens, FC Twente - BV Veendam: 1e helft speelde FC Twente bar slecht zonder Karim, en de tweede helft kwam El Ahmadi erin (Engelaar was ziek), en meteen begon het vloeiender te lopen. Is ook echt een koningskoppel El Ahmadi-Engelaar.

  29. #524
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephanovic Bekijk bericht
    Bakircioglu had nog maar een contract voor 1 seizoen dacht ik, en hij wilde niet verlengen, goed te begrijpen dat Twente hem laat gaan dan.
    Had volgens mij met een clausule te maken, weet het niet helemaal zeker.

  30. #525
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    FC Twente: geen geld wel talent

    ENSCHEDE - FC Twente staat bij het ingaan van de tweede competitiehelft op de vijfde plaats, boven Heerenveen én AZ. Die clubs hebben geld voor investeringen.
    De ploeg van Fred Rutten niet. Maar de Tukkers hebben wél talent, dat de club blijft dragen.

    FC Twente hoopt het aantal ongeslagen wedstrijden vanavond tegen NEC uit te breiden tot elf. De club uit Enschede zint dan ook op een succesrijke tweede competitiehelft, maar verliest de realiteit niet uit het oog. ,,Het is verdomd moeilijk om de concurrentie financieel bij te benen,’’ beseft trainer Fred Rutten.

    Rutten hoopt de voorsprong op de grote concurrenten AZ en Heerenveen te kunnen continueren. Maar hij mist dus de financiële middelen om zijn selectie tussentijds te versterken. ,,Als je ziet dat AZ achttien miljoen euro kan vrijmaken voor Alves en Heerenveen tussentijds een Noorse international voor 2,5 miljoen kan contracteren,’’ stelt hij, ,,zie je dat de financiële verschillen in de subtop behoorlijk groot zijn. FC Twente kan zich geen grote uitgaven permitteren. In die zin moeten we flink aanpoten om bij vergelijkbare clubs te kunnen aanhaken.’’

    De financiële groeispurt van FC Twente staat pas geprogrammeerd voor de komende jaren, als de uitbreiding van het Arke-stadion is voltooid. Het dwingt de club tot het creatief omgaan met geld én scouting, een proces dat vrij succesvol verloopt.

    In de eerste competitiehelft maakten de 17-jarige Slowaak Andrej Rendla en de 18-jarige Oostenrijker Marko Arnautovic hun debuut in de hoofdmacht; jonge, talentvolle aanvallers met ambitie en groeipotentie, gerecruteerd uit Midden-Europa. De laatste versterking is er eentje uit dezelfde categorie en betreft de 16-jarige middenvelder Michael Schimpelsberger, de aanvoerder van het Oostenrijkse nationale elftal onder 17 jaar.

    Gevraagd naar de winstpunten uit de eerste competitiehelft, noemt Rutten bewust het debuut van Arnautovic en Rendla. ,,Erg jonge spelers, die nu al op een hoog niveau zitten. Een goed signaal naar onze jeugdopleiding en scouting.’’

    Andere punten die hem tot tevredenheid stemmen: ,,Het hoge acceptatieniveau van de spelers onderling en de stabiliteit die we al etaleren. We hebben vijf nieuwe spelers moeten inpassen, zijn aan het stoeien gegaan en over het resultaat ben ik tevreden.’’

    Al zijn er altijd dingen voor verbetering vatbaar. Zoals het rendement. In verhouding met het hoge percentage aan balbezit en de daaruit voortvloeiende kansen, scoort FC Twente te weinig. Aanvalsleider Blaise N’Kufo doet zijn werk met dertien doelpunten naar behoren, maar de aanvoer vanaf de vleugels laat te wensen over. Eljero Elia begint op links zijn draai te vinden, maar is nog niet effectief genoeg. Aan de rechterkant kan Romano Denneboom de hoge verwachtingen nog niet waarmaken en heeft zijn stand-in Youssouf Hersi de vertaalslag naar het gewenste niveau gemist. Ook Stein Huysegems, de meest aanvallende middenvelder, moet beter kunnen dan hij tot dusverre laat zien.

    Toch is FC Twente, door het bij vlagen superieure spel van de middenvelder Karim El Ahmadi en Orlando Engelaar, in vrijwel alle wedstrijden baas over bal én tegenstander geweest.

    Rutten zegt: ,,Er zijn wel wedstrijden waarin het spelbeeld op en neer golfde, maar meestal hadden wij het meeste balbezit. Van de punten die we gepakt hebben, is niets gestolen. Hooguit was de winnende treffer tegen Heerenveen (1-2, red.) wat gelukkig. Vorig seizoen hadden we in de eerste competitiehelft veel meer geluk. Toen heb ik vaak gedacht dat Onze Lieve Heer met ons was.’’

    AD

  31. #526
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    NEC - FC Twente: begin van zware serie in Nijmegen

    NEC heeft een pittig programma voor de boeg. Vrijdag wacht de thuiswedstrijd tegen FC Twente, een week later komt Ajax op bezoek en drie dagen daarna moeten de Nijmegenaren afreizen naar de Euroborg. Tussendoor wacht nog een bekerduel met FC Zwolle. Het worden cruciale weken voor de ploeg van Mario Been.

    Er moet in Nijmegen onderhand toch sprake zijn van lichte paniek. Dertien punten uit achttien duels is slechts één puntje meer dan hekkensluiter Excelsior. Met name in de belangrijke duels tegen concurrenten VVV-Venlo (2-2) en Willem II (3-0 verlies) lieten de Nijmegenaren het enorm afweten.

    Aanvoerder Peter Wisgerhof was hierover duidelijk tegenover Sportweek. “Dit is absoluut het dieptepunt van het seizoen. Dramatisch, andere woorden heb ik er niet voor. De trainer hamert er een week op dat we scherp moeten beginnen. Zij kunnen het wél opbrengen, wij niet. Onbegrijpelijk.”

    In Tilburg verloor de ploeg van Been niet alleen drie punten, maar ook nog Jonas Olsson en Lorenzo Davids vanwege een directe rode kaart. “Sommige jongens laten het team enorm vallen. We kunnen niemand missen op dit moment”, baalde Wisgerhof achteraf.


    De Nijmegenaren willen versterking in elke linie. De naam van Sander van Gessel (NAC Breda) werd in verband gebracht met de Nijmegenaren, maar trainer Mario Been heeft inmiddels laten weten dat Van Gessel geen toegevoegde waarde zou hebben.

    FC Twente gaat het wel voor de wind. Na de overwinning op De Graafschap (2-0) staat de ploeg weer waar het hoort, namelijk bij de beste vijf ploegen van Nederland. Omdat de top-drie wekelijks punten verspeelt, kan een geconcentreerd FC Twente zelfs stiekem omhoog kijken.

    Afgaand op de statistieken zou FC Twente geen moeite mogen hebben in Nijmegen. In de laatste vier onderlinge duels wist de thuisclub niet te scoren en deden de Tukkers dat minimaal twee keer. De laatste keer dat beide clubs elkaar troffen in Nijmegen werd het 0-3 door treffers van de inmiddels vertrokken spelers Kennedy Bakircioglu (Ajax) en tweemaal Sharbel Touma (Borussia Mönchengladbach). De Tukkers werden echter in Enschede door NEC uitgeschakeld in de nationale beker.

    De vraag zal zijn of NEC de knop heeft kunnen omzetten in de korte winterstop. FC Twente is uitstekend bezig en moet in staat worden geacht met drie punten weer richting Enschede terug te keren. Beide ploegen hebben slechts baat bij een overwinning, wat hopelijk een voorbode is voor een mooi duel.

    Blessures en schorsingen:

    NEC: Dominique Scholten (arm), Jonas Olsson (schorsing), Lorenzo Davids (schorsing), Mark Otten (knie), Mark van den Boogaart (knie).

    FC Twente: Patrick Gerritsen (geen wedstrijdritme)

    De voorspelling: NEC - FC Twente: 1-2

  32. #527
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Tegen Nec moeten ze toch kunnen winnen. Kan nog mooi worden na Nec moeten ze tegen FC Groningen en Feyenoord achter elkaar. Als we die winnen.........

  33. #528
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Een drama van een wedstrijd gisteren. Boschker, N'kufo, Engelaar en Wielaert waren nog "redelijk", Boschker zelfs goed. De rest was beneden peil, heb me vooral lopen ergeren aan Denneboom(alweer) en El Ahmadi(voor de verandering). En Braafheid was d'r ook niet helemaal bij natuurlijk, al beginnen zijn fouten ook weer met fouten bij de andere verdedigers.

    Het gerucht op twente.net gaat trouwens dat Twente Ibrahim Maaroufi haalt voor 1,5 jaar op huur met een optie tot koop.

  34. #529
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ibrahim Maaroufi ken ik niet waar speelt hij....?

    Inderdaad Denneboom speelde heel slecht, gleed hele tijd uit (lag ook aan het veld) en geen bal speelde hij goed in, hier hadden er wel meer last van.

  35. #530
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Inter Milan. Was een van de grote talenten bij PSV maar omdat hij daar een veredeld jeugdcontract had kon Inter hem voor weinig overnemen. 19-jarige speler die volgens mij op elke plek op het middenveld kan spelen. Heeft tot nu toe 1 wedstrijd mogen meedoen in Italië.

  36. #531
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Mij viel het vooral op dat de balcirculatie bij El Ahmadi vertraagd werd. Daardoor kwam er nauwelijks tempo in het spel van FC Twente, en was het voetballend vermogen (mede door het veld) ook beneden peil. Gelukkig kon Engelaar in de blessuretijd nog de reddende engel uithangen.

  37. #532
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Klopt, hij was iets te veel met z'n eigen trucjes bezig, in plaats van de bal snel rond te spelen. Al was er ook niet heel veel aanbod aan afspeelmogelijkheden, maar het viel me toch op dat Huysegems bijvoorbeeld een paar keer goed diep ging en de bal niet kreeg.

  38. #533
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Twente hoopt op Ibrahim Maaroufi
    Dinsdag 15-1-2008 - Fawkes


    FC Twente hoopt zich op korte temijn te versterken met Ibrahim Maaroufi. De 19-jarige Belgische allround middenvelder van Marokkaanse afkomst komt momenteel uit voor Inter Milaan, waar hij weinig aan spelen toekomt.

    Maaroufi is een goede bekende van trainer Fred Rutten. Hij maakte hem tot 2006 mee in de jeugdopleiding van landskampioen PSV, waar hij voor tween ton werd weggekocht door Inter. Hij maakte datzelfde jaar nog zijn debuut. Ook Karim El Ahmadi is voor hem geen onbekende. De twee kennen elkaar van het Olympisch elftal van Marokko.

  39. #534
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    oud nieuws..... zei Solstice al paar dagen geleden in dit forum

  40. #535
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Het begint nu toch wat officiëler te worden. Eerst was er alleen een (betrouwbare) forummember op twente.net die hier iets van wist. Nu begint de TC Tubantia d'r dus ook al over. Al weet je nooit of ze dat ook niet van het forum hebben geplukt, net als wij.

  41. #536
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    MAAROUFI ROND MET FC TWENTE

    ENSCHEDE - FC Twente is rond met Ibrahim Maaroufi . De 19-jarige Belgische middenvelder van Marokkaanse afkomst wordt gehuurd van Inter Milaan . Maaroufi wordt dinsdagmiddag gekeurd en zal zich woensdag bij de eerste selectie aansluiten. Twente heeft een optie tot koop bedongen.

    Maaroufi speelt sinds 2006 voor Inter, maar genoot zijn jeugdopleiding bij PSV. Daarvoor speelde hij bij Anderlecht.
    Meer over de nieuwste aanwinst van Twente in de krant van woensdag.

  42. #537
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Goed nieuws, schijnt een heel groot talent te zijn, dat Twente dit soort talenten nu ook al weet binnen te halen zegt toch wat over de ambitie van de club.

  43. #538
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    MAAROUFI ROND MET FC TWENTE

    ENSCHEDE - FC Twente is rond met Ibrahim Maaroufi . De 19-jarige Belgische middenvelder van Marokkaanse afkomst wordt gehuurd van Inter Milaan . Maaroufi wordt dinsdagmiddag gekeurd en zal zich woensdag bij de eerste selectie aansluiten. Twente heeft een optie tot koop bedongen.

    Maaroufi speelt sinds 2006 voor Inter, maar genoot zijn jeugdopleiding bij PSV. Daarvoor speelde hij bij Anderlecht.
    Meer over de nieuwste aanwinst van Twente in de krant van woensdag.

    edit* probeerde het op het fok forum te posten, ben d'r niet helemaal bij met de kop.

  44. #539
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    De onderhandelingen hebben ze goed stil weten te houden. Andere clubs hadden ongetwijfeld meebedongen wanneer de onderhandelingen waren uitgelekt.
    Opnieuw prima gedaan door FCT. Mijn complimenten aan Fred Rutten, Joop Munsterman en Jan van Halst.

  45. #540
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Misschien dat Engelaar nu doorgeschoven wordt naar achter de spitsen dan? Als ze nu nog een rechtsbuiten weten te contracteren is de wintertransferperiode helemaal een groot succes. Dan heb je eigenlijk alle zwakke plekken in je elftal versterkt.

Pagina 12 van 176 EersteEerste ... 210111213142262112 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 12 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 12 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •