Pagina 121 van 176 EersteEerste ... 2171111119120121122123131171 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.401 t/m 5.445 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #5401
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Niet lullig bedoelt, maar er blijkt achteraf wel vaker iets meer aan de hand te zijn geweest dan op het blote oog waarneembaar was. Wellicht is dat kampioenschap idd behaald op basis van visie en goed beleid, maar het kan ook gewoon het gevolg zijn van het inzetten van het risicovolle beleid waar je nu eventjes de minieme gevolgen van voelt. Ik bedoel, je hebt de schijn ondertussen wel enigszins tegen.
    Nee, dat laten de cijfers van toen ook zien. En die zijn goedgekeurd door zowel de KNVB als de accountant. Maar laat verder maar. Dit kleeft aan het kampioenschap. Dat kan ik verder niemand kwalijk nemen, ikzelf noem het inmiddels ook al een hel. In financieel opzicht was dat kampioenschap schoon, maar alles wat zich daarna in sneltreinvaart voltrok heeft alle glans van dat kampioenschap afgehaald. Je zei net dat over 20 jaar niemand zicg dat herinnert. Nou, daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Als fan van FC Twente zijn dit geen fijne dagen. Wat zeg ik, weken, wat zeg ik, maanden en eigenlijk al een paar jaar.

  2. #5402
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ach ach Bekijk bericht
    Radicofani, dan zijn we er toch? Of de regels voor een licentie zijn in Nederland (KNVB) minder streng of de controle hierop is minder goed.
    Ik denk dat de controle hierop in Nederland juist bijzonder streng is. FC Twente heeft de laatste jaren de hele trukendoos open moeten trekken om de zaak draaiende te houden terwijl de licentiecommissie met een schuin oog toekeek.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ach ach Bekijk bericht
    Dat de licentie inmiddels onder druk staat, komt door de stukken die naar buiten zijn gekomen.
    Nee, dat komt door alle ellende van de laatste jaren. Via een tweetal waarschuwingen en een handjevol puntenaftrek naar deze voorwaardelijk ingetrokken licentie. En dat naast een mogelijk straf van de FIFA, een Europees speelverbod en een boete van bijna 50 mille. Ik kan je eigenlijk geen club noemen met zo'n waslijst aan straffen in Nederland.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ach ach Bekijk bericht
    Dat v/d Belt overspannen thuis zit en dat hij heel transparant is, maakt natuurlijk niet uit: hij doet zijn best om de zooi van anderen op te ruimen, is prima en heel goed, maar mag niet lijden tot strafvermindering. Zou wat zijn als dat bijvoorbeeld met Volkswagen met hun fraude daarmee weg zou komen. Zo geldt het ook voor een voetbalclub: de straf is tot nu toe mild in dit geval.
    Je vergelijking met Volkswagen kan ik niet zo goed plaatsen. Maar goed. Ik vind de straf zeker niet mild, maar inderdaad ook niet overdreven zwaar. Maar zeker gezien de mogelijke straffen is dit niet mild te noemen. Ik kan geen club noemen die er qua straffen en mogelijk zware gevolgen ooit zo voor heeft gestaan. Op korte termijn lijkt de licentie gered, maar op de middellange termijn zijn er nog problemen genoeg. Iemand die me een lampje kan bijschijnen of er ooit hogere boetes zijn opgelegd door de licentiecommissie?

  3. #5403
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Hahahahaha. Kansloze.
    Inderdaad. Dus waarom quote je het dan?

  4. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    DonK (15 december 2015)

  5. #5404
    Hidz's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 november 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.763
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Je vergelijking met Volkswagen kan ik niet zo goed plaatsen. Maar goed. Ik vind de straf zeker niet mild, maar inderdaad ook niet overdreven zwaar. Maar zeker gezien de mogelijke straffen is dit niet mild te noemen. Ik kan geen club noemen die er qua straffen en mogelijk zware gevolgen ooit zo voor heeft gestaan. Op korte termijn lijkt de licentie gered, maar op de middellange termijn zijn er nog problemen genoeg. Iemand die me een lampje kan bijschijnen of er ooit hogere boetes zijn opgelegd door de licentiecommissie?
    Voor een club die willens en wetens valsheid in geschrifte pleegt vind ik de boete ontzettend mild. Het is inderdaad afwachten wat er verder nog op het strafbankje gaat komen. Maar als het hier bij blijft, dan is het bijna een vrijbrief voor andere clubs om een zelfde beleid te hanteren.

    Daarnaast, en meteen het belangrijkste, moeten vooral de mensen die op dat moment het voor het zeggen hadden, of die hier vanaf wisten, ontzettend hard worden aangepakt.

  6. #5405
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hidz Bekijk bericht
    Voor een club die willens en wetens valsheid in geschrifte pleegt vind ik de boete ontzettend mild. Het is inderdaad afwachten wat er verder nog op het strafbankje gaat komen. Maar als het hier bij blijft, dan is het bijna een vrijbrief voor andere clubs om een zelfde beleid te hanteren.

    Daarnaast, en meteen het belangrijkste, moeten vooral de mensen die op dat moment het voor het zeggen hadden, of die hier vanaf wisten, ontzettend hard worden aangepakt.
    Geheel eens met het dikgedrukte. Maar dat kan alleen civielrechtelijk, door FC Twente, niet strafrechtelijk of via de KNVB.

    Verder is valsheid in geschrifte wel heel zwaar uitgedrukt. Het heeft er toch alle schijn van dat er maar een paar mensen binnen Twente weet hadden van die clausule. En die mensen zijn allemaal met de noorderzon vertrokken. Belangrijkste is nu om herhaling te voorkomen, bij Twente in het bijzonder maar binnen alle clubs in Nederland in het algemeen. En juist dat is een onderdeel van de straf. FC Twente heeft een inspanningsplicht om alle voorgestelde veranderingen in de bestuursorganisatie door te voeren op straffe van het definitief intrekken van de licentie.

    Als je daar bij telt dat de tuchtcommissie zich hier ook over gaat buigen en er mogelijk weer puntaftrek komt, dan hangt de licentie dus eigenlijk al boven de schredder. Nog één straf van de licentiecommissie en het is exit, of niet voldoen aan de inspanningsplicht inzake de organisatiestructuur en het is exit. En dan komt daar nog het nog steeds dreigende faillissement, de financiële problemen zijn nog steeds erg groot, dan is het ook exit licentie, noem het allemaal maar mild.

  7. #5406
    Hidz's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 november 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.763
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Geheel eens met het dikgedrukte. Maar dat kan alleen civielrechtelijk, door FC Twente, niet strafrechtelijk of via de KNVB.

    Verder is valsheid in geschrifte wel heel zwaar uitgedrukt. Het heeft er toch alle schijn van dat er maar een paar mensen binnen Twente weet hadden van die clausule. En die mensen zijn allemaal met de noorderzon vertrokken. Belangrijkste is nu om herhaling te voorkomen, bij Twente in het bijzonder maar binnen alle clubs in Nederland in het algemeen. En juist dat is een onderdeel van de straf. FC Twente heeft een inspanningsplicht om alle voorgestelde veranderingen in de bestuursorganisatie door te voeren op straffe van het definitief intrekken van de licentie.

    Als je daar bij telt dat de tuchtcommissie zich hier ook over gaat buigen en er mogelijk weer puntaftrek komt, dan hangt de licentie dus eigenlijk al boven de schredder. Nog één straf van de licentiecommissie en het is exit, of niet voldoen aan de inspanningsplicht inzake de organisatiestructuur en het is exit. En dan komt daar nog het nog steeds dreigende faillissement, de financiële problemen zijn nog steeds erg groot, dan is het ook exit licentie, noem het allemaal maar mild.
    Grotendeels mee eens. Maar het is op dit moment ook ontzettend oneerlijk voor alle clubs die tegen Twente moet spelen.
    Het is sneu dat een hele club moet boeten voor de daden van een kleine groep, maar zo werken die dingen in het (bedrijfs-)leven.

    Op dit moment vind ik het een schijnstraf, maar we moeten inderdaad niet op de zaken vooruit lopen. De donkere wolken zijn voorlopig nog niet verdwenen. Ik hoop op de lange termijn dat Twente er als club, zelfstandig, weer bovenop komt. En weer een mooie regionale (sub)topper kan worden =).

  8. #5407
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Verder is valsheid in geschrifte wel heel zwaar uitgedrukt. Het heeft er toch alle schijn van dat er maar een paar mensen binnen Twente weet hadden van die clausule. En die mensen zijn allemaal met de noorderzon vertrokken. Belangrijkste is nu om herhaling te voorkomen, bij Twente in het bijzonder maar binnen alle clubs in Nederland in het algemeen. En juist dat is een onderdeel van de straf. FC Twente heeft een inspanningsplicht om alle voorgestelde veranderingen in de bestuursorganisatie door te voeren op straffe van het definitief intrekken van de licentie.
    Dit is natuurlijk totaal irrelevant. Het is zeer vervelend voor Twente dat een paar personen fouten maken, waar de club dan voor op moet draaien, maar als dat niet gebeurt, is het hek van de dam. Dan kan je bijv. een persoon aanstellen, die laten frauderen en zodra het naar buiten komt, hem ontslaan en met het vingertje wijzen. De personen in kwestie handelen nu eenmaal uit naam van de club en de club wordt er dus terecht op aangesproken. Er had gewoon een constructie moeten zijn waarbij de directie gecontroleerd werd, maar dat gebeurde nu dus door Munsterman zelf. Dat had een Raad van Commissarissen natuurlijk nooit mogen goedkeuren, dus er zijn wel meer fouten gemaakt dan alleen door die twee.

  9. The Following User Says Thank You to Peerk For This Useful Post:

    Bernardo (15 december 2015)

  10. #5408

    Aangemeld
    14 maart 2014
    Berichten
    1.566
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Wat Peerk zegt: daar sloeg mijn vergelijking met VW op: handelen uit naam van een club en als de opvolger enorm zijn best doet om dit op te lossen, dan verdiend dat geen lagere straf oid.

  11. #5409
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Ik ben wel benieuwd naar al die schreeuwers die dit een milde straf vinden. Wat had de straf dan moeten zijn volgens jullie? En waarom?

  12. The Following User Says Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    Keiser (16 december 2015)

  13. #5410
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.073
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Mwoah, als je ziet wat een karrevracht aan punten Ziyech jullie heeft bezocht, lijkt een karrevracht aan puntenaftrek me redelijk fair. Ik snap dat er op de positie van Ziyech een andere speler had gestaan, maar die had natuurlijk nooit zo'n impact gehad. Die Ziyech is de reden dat je nu nog redelijk in de buurt van plek 15 staat. Die jongen is gehaald met geld dat er niet was, met een verhaal dat nergens op sloeg. Unfair tegenover de clubs die nu onder jullie staan en geen spelers onder valse voorwendselen met geld dat er niet was, hebben aangetrokken. Dus minimaal een puntje of 9? Aangezien je al tweemaal eerder 3 punten in mindering hebt gekregen, is het ook wel tijd voor een wat zwaardere straf.
    Want je kunt wel blijven wijzen naar alle ellende die Munsterman en vd Laan hebben achter gelaten, ze hebben Twente ook met prachtig stadion achtergelaten, prijzen en momenteel een sterspeler die ze eigenhandig naar overwinningen/punten schiet. Maar daar wil men een stuk minder snel afstand van doen dan van een wurgcontractje met Doyen. Begrijpelijk, maar selectief natuurlijk. Bij alle negatieve gevolgen wijzen naar die twee en bij alles wat het je heeft opgeleverd zeggen dat Twente er niets meer aan kan veranderen. Idd, Twente niet, de KNVB zou het echter best mogen proberen.

  14. #5411
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    En die puntenaftrek komt er misschien ook wel, daarvoor ligt het nu bij de tuchtcommissie.

  15. #5412
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.066
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Je weet dat puntaftrek nog altijd tot de mogelijkheden behoort?

    Edit; ga ff lekker borsjtsj klaarmaken ofzo, Don.
    Laatst gewijzigd door Momus; 16 december 2015 om 07:49

  16. #5413
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.073
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Aangezien ze al twee keer puntenaftrek hebben gehad, is het bij een derde keer sowieso intrekken van licentie. Maar goed, daar zal ongetwijfeld wel weer een uitzondering op worden gemaakt. "Kunnen geen club straffen vanwege de daden van twee personen". Dat soort slap geouwehoer. Nee, ze hebben twee keer niet voldaan aan het plan van aanpak, nu dit, je moet ergens een grens trekken. Er zijn in andere landen grotere clubs terug gezet hoor. Zowel vanwege fraude alsvanwege financieel wanbeleid. Twente deed het allebei...

  17. #5414
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Mwoah, als je ziet wat een karrevracht aan punten Ziyech jullie heeft bezocht, lijkt een karrevracht aan puntenaftrek me redelijk fair. Ik snap dat er op de positie van Ziyech een andere speler had gestaan, maar die had natuurlijk nooit zo'n impact gehad. Die Ziyech is de reden dat je nu nog redelijk in de buurt van plek 15 staat. Die jongen is gehaald met geld dat er niet was, met een verhaal dat nergens op sloeg. Unfair tegenover de clubs die nu onder jullie staan en geen spelers onder valse voorwendselen met geld dat er niet was, hebben aangetrokken. Dus minimaal een puntje of 9? Aangezien je al tweemaal eerder 3 punten in mindering hebt gekregen, is het ook wel tijd voor een wat zwaardere straf.
    Want je kunt wel blijven wijzen naar alle ellende die Munsterman en vd Laan hebben achter gelaten, ze hebben Twente ook met prachtig stadion achtergelaten, prijzen en momenteel een sterspeler die ze eigenhandig naar overwinningen/punten schiet. Maar daar wil men een stuk minder snel afstand van doen dan van een wurgcontractje met Doyen. Begrijpelijk, maar selectief natuurlijk. Bij alle negatieve gevolgen wijzen naar die twee en bij alles wat het je heeft opgeleverd zeggen dat Twente er niets meer aan kan veranderen. Idd, Twente niet, de KNVB zou het echter best mogen proberen.
    Je wijst steeds naar Ziyec. Dat zit je hoog niet? Een van de redenen dat hij bij Twente voetbalt en niet bij Feyenoord ligt ook in het feit dat hij bij Twente op 10 kon spelen en bij Feyenoord niet. Je kan wel blijven wijzen naar de financiën, maar dat is slechts een onderdeel van het verhaal en daar zit Twente al ruim voldoende voor op de blaren. Me dunkt dat Twente aardig in de financiële shit zit, mede door de aankoop van Ziyec.

  18. The Following User Says Thank You to Radicofani For This Useful Post:

    Keiser (16 december 2015)

  19. #5415
    Totti_Nr10's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2012
    Berichten
    362
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Ik hoop eigenlijk dat FC Twente zich de komende drie jaar gewoon voor de CL weet te kwalificeren ...

  20. The Following 2 Users Say Thank You to Totti_Nr10 For This Useful Post:

    Keiser (16 december 2015),Radicofani (16 december 2015)

  21. #5416
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Totti_Nr10 Bekijk bericht
    Ik hoop eigenlijk dat FC Twente zich de komende drie jaar gewoon voor de CL weet te kwalificeren ...
    Waarom zouden ze eigenlijk hun best doen als ze wellicht een keertje play-offs halen? Vind het maar een rare straf.

  22. #5417
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.066
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Het lijkt me dat hun deelname aan de play offs ook vervalt.

  23. #5418
    Totti_Nr10's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2012
    Berichten
    362
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Waarom zouden ze eigenlijk hun best doen als ze wellicht een keertje play-offs halen? Vind het maar een rare straf.
    Ik vind het zelf ook een aparte straf.

    Maar als ze zich de komende drie jaar voor de CL kwalificeren, worden ze toch gestraft omdat ze vervolgens Europa toch niet in mogen.
    Dan zijn degene die de straffen te laag vinden ook wat meer tevreden.

    En de FC Twente supporters zullen vooral blij zijn dat ze nog voortbestaan en het voetballend weer op de rit hebben gekregen.

  24. #5419
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Als er geen transferverbod komt, wordt het alsnog erg lastig om spelers van het niveau subtop te halen dus. De komende drie jaar doet Twente eigenlijk voor spek en bonen mee en is handhaving het enige doel. Niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht voor een ambitieuze speler.

  25. The Following User Says Thank You to DMF For This Useful Post:

    Radicofani (16 december 2015)

  26. #5420

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    De licentiecommissie deed dinsdag uitspraak over de straf die is opgelegd aan FC Twente, naar aanleiding van het feit dat de club bepaalde toevoegingen in het contract met investeringsmaatschappij Doyen Sports heeft verzwegen. Naar aanleiding van uiteenlopende vragen die onder supporters en voetbalvolgers kwamen, zetten we een aantal feiten op een rijtje.

    De straf

    FC Twente verliest de licentie betaald voetbal, tenzij de club volledig meewerkt aan een onafhankelijk onderzoek naar de huidige structuur van de club. Bovendien mag de club uit Enschede de komende drie seizoenen niet deelnemen aan Europese competities en is er een geldboete van € 45.250,- opgelegd.

    Is dit een unieke straf?

    Het is de zwaarste straf die de licentiecommissie ooit heeft opgelegd. De straf is in die zin dus uniek. FC Twente moet volledig meewerken aan een onderzoek in de organisatie en de aanbevelingen daarvan doorvoeren. Bovendien mogen bestuurders en toezichthouders die betrokken waren bij de overeenkomst met Doyen, geen dergelijke functie meer bekleden bij de club. FC Twente moet dus echt dit seizoen nog volledig schoon schip maken.

    Er wordt de vergelijking gemaakt met clubs als AGOVV, Veendam en MVV. Wat is het verschil met deze straf?

    Het is begrijpelijk dat die vergelijking wordt gemaakt, maar in principe gaat die niet op. Clubs als AGOVV en BV Veendam gingen failliet, waardoor zij de licentie niet konden behouden. Dat is bij FC Twente niet het geval. De situatie van MVV en FC Emmen, die in het verleden punten in mindering kregen, is ook anders. Die clubs voldeden toentertijd niet aan de afspraken in het plan van aanpak. Daar staat punten in mindering tegenover. Overigens is die situatie te vergelijken met die van FC Twente in het seizoen 2014/’15. Zij kregen toen voor deze overtreding zes punten in mindering.

    Waarom wordt de club ook Europees gestraft?

    FC Twente heeft, nu is gebleken, in het seizoen 2014/’15 ten onrechte een UEFA-licentie ontvangen en deelgenomen aan de Europa League. Zij verkregen deze licentie namelijk op basis van onvolledige en onjuiste informatie. De club heeft daar, ten koste van een andere Nederlandse club, dus sportief en financieel voordeel van gehad. Dat heeft de licentiecommissie meegenomen in de strafmaat.

    Is voor FC Twente nu de zaak afgesloten?

    Dat nog niet. De licentiecommissie kan alleen het handelen van FC Twente beoordelen aan de hand van het licentiesysteem. Vanwege het achterhouden van informatie, zijn ze gestraft. De zaak wordt nu ook voorgelegd aan de aanklager betaald voetbal en FIFA. Zij kunnen oordelen of de contracten tussen FC Twente en Doyen inhoudelijk tegen de regels zijn. Het is lastig om te zeggen wat daar uit gaat komen. Daar is deze zaak te uniek voor.

    Wat vindt de KNVB van deze hele kwestie?

    Het is al langer bekend dat de situatie bij FC Twente zorgelijk is. We juichen het dan ook toe dat een onafhankelijke partij de bestuurlijke inrichting van de club tegen het licht houdt. Voor het Nederlandse voetbal en met name de supporters van de club is het te hopen dat FC Twente voor het voetbal behouden blijft en zich houdt aan de voorwaarden die de licentiecommissie heeft gesteld.

    knvb.nl

  27. #5421
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Heeft FC Twente zich überhaupt ooit gehouden aan een plan van aanpak?

  28. The Following 2 Users Say Thank You to Johan C For This Useful Post:

    Hidz (16 december 2015),tie-wrap (16 december 2015)

  29. #5422
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.844
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Nou Keiser, wat is hierop je antwoord:

    Voor het eerst sinds zijn veelbesproken vertrek heeft Joop Munsterman, oud-voorzitter van FC Twente, zich openlijk uitgelaten over de chaos bij de Enschedese voetbalclub. Munsterman hekelt de wijze waarop zijn meesterwerk te gronde is gericht: “Enorm pijnlijk om te zien hoe ze zijn afgegleden.”

    “Sinds mijn vertrek verkeert FC Twente continu in zwaar weer”, zegt Munsterman hoofdschuddend. “De club hangt nu alwéér puntenaftrek en een geldboete boven het hoofd. Tot overmaat van ramp is de proflicentie voorwaardelijk ingetrokken. Toen ik de club nog onder mijn vleugels had, was er geld zat en stond de proflicentie geen moment ter discussie.”

    Naar wedstrijden gaat Munsterman nog wel, maar het kost hem steeds meer moeite. “In mijn tijd speelden we hier Champions League-wedstrijden. Toen kwamen Internazionale en Tottenham Hotspur op bezoek. Nu vecht de club tegen degradatie.”

    De oud-voorzitter zegt er een hard hoofd in te hebben dat Twente zich de komende jaren gaat plaatsen voor Europees voetbal. “Ik vraag me af hoe de beleidsbepalers die hiervoor verantwoordelijk zijn zichzelf nog durven aankijken in de spiegel.”

  30. #5423
    Chief
    Guest

    Standaard

    Pierre is boos.

    'Met de wetenschap van nu is de landstitel van FC Twente niks waard'

    Woensdag, 16 december 2015 om 18:30

    Pierre van Hooijdonk heeft zijn column in Voetbal International aangegrepen om hard uit te halen naar FC Twente. De club verkeert in zwaar weer en werd dinsdag opnieuw bestraft door de KNVB. Eerder dit jaar werden de Enschedeërs al geconfronteerd met puntaftrek. “Met de wetenschap van nu kun je je afvragen wat de landstitel in 2010 waard is. Niks”, vindt de oud-international.

    FC Twente heeft onder het bewind van de vertrokken Joop Munsterman vals gespeeld, stelt Van Hooijdonk. Het succes van de club is te danken aan spelers die enkel en alleen naar Enschede kwamen voor een waanzinnig salaris. Zij werden betaald van geld dat er dus eigenlijk niet was. “Natuurlijk is het sneu dat het voortbestaan op de tocht staat, maar ze hebben de misère aan zich zelf te wijten.”

    Dat het zo ver heeft kunnen komen, wijt Van Hooijdonk aan slapheid bij de KNVB. “Henk Kesler was bij de KNVB de ideale man om de clubbelangen te behartigen. Voorzitter Joop Munsterman werd gedekt door Johan Derksen en in scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg hadden ze een pionnetje op het arbitragevlak. Jan van Halst mocht op televisie vertellen wat voor een mooie club FC Twente wel niet was.” De oud-speler van onder meer Feyenoord en Benfica vindt het dan ook niet meer dan terecht dat FC Twente nu de tol betaalt.

  31. The Following User Says Thank You to Chief For This Useful Post:

    Johan C (16 december 2015)

  32. #5424
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Kan die zich niet beter druk maken om NAC?

  33. #5425
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Zoals ik al eerder schreef:

    3 jaar geen Europees voetbal is best een zware straf.
    Stel dat hierbij nog een straf zoiets als: Geen buitenlandse transfers de komende drei jaar en dan zijn de rapen echt zuur.

  34. #5426

    Aangemeld
    14 maart 2014
    Berichten
    1.566
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Zoals ik al eerder schreef:

    3 jaar geen Europees voetbal is best een zware straf.
    Stel dat hierbij nog een straf zoiets als: Geen buitenlandse transfers de komende drei jaar en dan zijn de rapen echt zuur.
    Dit jaar haalt Twente sowieso geen Europees voetbal, volgend jaar zouden ze weer iets kunnen op krabbelen met de steun van de gemeente, maar verwacht ik ook geen Europees voor Twente. Het jaar erna is het misschien met een wonder weer eens mogelijk. Dus dat is geen zware straf, Keiser.

    En Radicofani, hier boven staat een deel van het antwoord op de vraag waarom het een milde straf is, nu de rest: die € 40k is natuurlijk ook een lachtertje. Verder moet Twente volledig meewerken aan een onderzoek, dit is natuurlijk iets anders dan zich ook neerleggen bij de uitkomsten van het onderzoek en er naar handelen.

    Wat ik mij afvraag, als Twente weer puntenaftrek krijgt (3e keer in 1,5 jaar tijd), wat gebeurd er dan?

  35. #5427
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.073
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Je wijst steeds naar Ziyec. Dat zit je hoog niet? Een van de redenen dat hij bij Twente voetbalt en niet bij Feyenoord ligt ook in het feit dat hij bij Twente op 10 kon spelen en bij Feyenoord niet. Je kan wel blijven wijzen naar de financiën, maar dat is slechts een onderdeel van het verhaal en daar zit Twente al ruim voldoende voor op de blaren. Me dunkt dat Twente aardig in de financiële shit zit, mede door de aankoop van Ziyec.
    Ja, hij viel idd voor het prachtige verhaal dat Twente hem voorschotelde. Lullig voor hem. Ook kut voor Feyenoord. Had hem uiteraard graag bij Feyenoord gezien. Maar daar gaat het niet om. Ziyech is simpelweg het verschil tussen boven of onder de streep eindigen. Richting de andere clubs die wel binnen de lijntjes kleuren is dat natuurlijk enorm unfair. Een boete van een paar euro staat in geen enkele verhouding tot wat Twente er mee wint. En nogmaals, Twente heeft al twee keer puntenaftrek gekregen vanwege het niet na (kunnen) komen van afspraken. Derde keer is volgens mij intrekken licentie. Geldt voor alle profclubs. Dus ik mag aannemen dat men gewoon de regels gaat hanteren en Twente de licentie afneemt/terug zet naar topklasse oid. En dat is geen wrok die ik koester jegens Twente, maar een signaal dat afgegeven moet worden imo. De maatschappelijke functie van Twente of grote achterban vind ik niet van belang. Dat heeft een Glasgow Rangers of Juventus ook niet gered.

  36. The Following User Says Thank You to Maradona10 For This Useful Post:

    Bernardo (17 december 2015)

  37. #5428
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Ik zal Rutte effe inlichten.
    Komt goed.

  38. #5429
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Het lijkt me dat hun deelname aan de play offs ook vervalt.
    Worden de TV inkomsten niet bepaald op basis van de ranglijst ná de play offs?

  39. #5430
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Nou Keiser, wat is hierop je antwoord:

    Voor het eerst sinds zijn veelbesproken vertrek heeft Joop Munsterman, oud-voorzitter van FC Twente, zich openlijk uitgelaten over de chaos bij de Enschedese voetbalclub. Munsterman hekelt de wijze waarop zijn meesterwerk te gronde is gericht: “Enorm pijnlijk om te zien hoe ze zijn afgegleden.”

    “Sinds mijn vertrek verkeert FC Twente continu in zwaar weer”, zegt Munsterman hoofdschuddend. “De club hangt nu alwéér puntenaftrek en een geldboete boven het hoofd. Tot overmaat van ramp is de proflicentie voorwaardelijk ingetrokken. Toen ik de club nog onder mijn vleugels had, was er geld zat en stond de proflicentie geen moment ter discussie.”

    Naar wedstrijden gaat Munsterman nog wel, maar het kost hem steeds meer moeite. “In mijn tijd speelden we hier Champions League-wedstrijden. Toen kwamen Internazionale en Tottenham Hotspur op bezoek. Nu vecht de club tegen degradatie.”

    De oud-voorzitter zegt er een hard hoofd in te hebben dat Twente zich de komende jaren gaat plaatsen voor Europees voetbal. “Ik vraag me af hoe de beleidsbepalers die hiervoor verantwoordelijk zijn zichzelf nog durven aankijken in de spiegel.”
    Die laatste zin ook, de man is niet goed.

  40. #5431
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Die laatste zin ook, de man is niet goed.
    Je hebt er toch mooi eentje te pakken Hoogkamp.

  41. The Following User Says Thank You to Chief For This Useful Post:

    Hoogkamp (17 december 2015)

  42. #5432
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Zet de bron er dan ook bij.

  43. #5433
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ach ach Bekijk bericht
    En Radicofani, hier boven staat een deel van het antwoord op de vraag waarom het een milde straf is, nu de rest: die € 40k is natuurlijk ook een lachtertje. Verder moet Twente volledig meewerken aan een onderzoek, dit is natuurlijk iets anders dan zich ook neerleggen bij de uitkomsten van het onderzoek en er naar handelen.
    Volgens de KNVB: "FC Twente moet volledig meewerken aan een onderzoek in de organisatie en de aanbevelingen daarvan doorvoeren." (zie ook het bericht #5420 van Bernardo hierboven ergens)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Ja, hij viel idd voor het prachtige verhaal dat Twente hem voorschotelde. Lullig voor hem. Ook kut voor Feyenoord. Had hem uiteraard graag bij Feyenoord gezien. Maar daar gaat het niet om. Ziyech is simpelweg het verschil tussen boven of onder de streep eindigen. Richting de andere clubs die wel binnen de lijntjes kleuren is dat natuurlijk enorm unfair. Een boete van een paar euro staat in geen enkele verhouding tot wat Twente er mee wint. En nogmaals, Twente heeft al twee keer puntenaftrek gekregen vanwege het niet na (kunnen) komen van afspraken. Derde keer is volgens mij intrekken licentie. Geldt voor alle profclubs. Dus ik mag aannemen dat men gewoon de regels gaat hanteren en Twente de licentie afneemt/terug zet naar topklasse oid. En dat is geen wrok die ik koester jegens Twente, maar een signaal dat afgegeven moet worden imo. De maatschappelijke functie van Twente of grote achterban vind ik niet van belang. Dat heeft een Glasgow Rangers of Juventus ook niet gered.
    Glasgow ging failliet, dan kun je niet anders, Juventus had o.a. scheidsrechters omgekocht en dat lijkt me nog wel even net een stukje erger dan wat Twente nu misdaan heeft.

  44. The Following User Says Thank You to Peerk For This Useful Post:

    Radicofani (17 december 2015)

  45. #5434
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.073
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Twente is ook failliet. Het wordt alleen via allerlei constructies kunstmatig in leven gehouden. Het kan echter bij lange na niet de eigen broek omhoog houden.

  46. #5435
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Twente is ook failliet. Het wordt alleen via allerlei constructies kunstmatig in leven gehouden. Het kan echter bij lange na niet de eigen broek omhoog houden.
    Oftewel zijn ze niet failliet. Je bent pas failliet als je niet meer aan je betalingen kunt voldoen, tot nu toe lukt dat ze blijkbaar wel of weten ze er afspraken met schuldeisers over te maken. Mocht Twente écht failliet gaan, dan gaan ze natuurlijk net als Glasgow eindigen en ook weg uit het profvoetbal.

  47. #5436
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.066
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Twente is ook failliet. Het wordt alleen via allerlei constructies kunstmatig in leven gehouden. Het kan echter bij lange na niet de eigen broek omhoog houden.
    Zozo, in Rotterdam is het sinds tijden ook weer eens gezond gezien het bekkie?

  48. The Following User Says Thank You to Momus For This Useful Post:

    Keiser (17 december 2015)

  49. #5437
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.073
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Zozo, in Rotterdam is het sinds tijden ook weer eens gezond gezien het bekkie?
    Niet zo rond en gezond als jij, maar er ontstaat weer een beetje vet op de botten ja.

  50. #5438
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.844
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Volgens mij heeft Twente nog altijd salarissen op tijd uitbetaald, dat is ook al heel wat.

  51. #5439
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.066
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Niet zo rond en gezond als jij, maar er ontstaat weer een beetje vet op de botten ja.
    En dat na een zooi kunstgrepen en beademingsapparatuur om in leven te blijven. Tiswat.

  52. #5440
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Twente is ook failliet. Het wordt alleen via allerlei constructies kunstmatig in leven gehouden. Het kan echter bij lange na niet de eigen broek omhoog houden.
    Ik vind dat je maar een vervelend grote muil hebt hiero. Je lijkt wel verwaand.

  53. #5441
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Opnieuw een stap vooruit in de overlevings kansen van FC Twente :
    De gemeente heeft voor het steun pakket van 32 miljoen gestemd.

  54. #5442
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Leg dat maar uit met al die zorgbezuinigingen in de regio.

  55. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    KingKerrie (21 december 2015)

  56. #5443

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Twente bezig met een toptalent uit Honduras. Hoe betalen ze die? Gemeente zeker

  57. #5444
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Twente bezig met een toptalent uit Honduras. Hoe betalen ze die? Gemeente zeker
    Misschien moeten ze het eens via externe financiers proberen. Zo'n Doyen Sports Group schijnt wel een goed netwerk en veel geld te hebben.

  58. #5445
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Misschien moeten ze het eens via externe financiers proberen. Zo'n Doyen Sports Group schijnt wel een goed netwerk en veel geld te hebben.
    Niks voor Ajax? Betere scouts als bij Ajax.

Pagina 121 van 176 EersteEerste ... 2171111119120121122123131171 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •