Pagina 19 van 176 EersteEerste ... 917181920212969119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 811 t/m 855 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #811
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ook Suarez en Sulejmani genoemd in geruchtencircuit Schalke 04; 'Engelaar bijna rond'
    23-05-08

    Nadat eerder bekend werd dat Kennedy Bakircioglu in de belangstelling zou staan van Schalke 04 worden nu ook de namen van Luis Suarez en Miralem Sulejmani in verband gebracht met de Duitse topclub. Ook Adrian Mutu (Fiorentina), Jefferson Farfan (PSV), Nikola Kalinic (Hajduk Split) worden genoemd. Andreas Müller van de Noord-Duitse club laat tegenover fcschalke.nl echter niets los over de rits aan namen die genoemd worden: “Natuurlijk zullen er spelers afvallen, maar zonder tijdsdruk gaan we goed bekijken wie er bij ons zou passen.”

    Waarschijnlijk hoeft Schalke voor één positie niet meer te zoeken. Een bron van fcschalke.nl meldt hen dat het bijna zeker is dat Fred Rutten middenvelder Orlando Engelaar mee zal nemen naar Schalke 04. “Ik kan nog niet zeggen of hij wilt komen”, aldus Fred Rutten.


    'Schalke 04 wil Engelaar en Bakircioglu'
    22 mei 2008

    Orlando Engelaar staat hoog op het verlanglijstje van Schalke 04. De middenvelder van FC Twente kan de route volgen van trainer Fred Rutten, die deze zomer de overstap maakt van Enschede naar Gelsenkirchen. Engelaar mocht in januari al op belangstelling rekenen van Ajax en FC Porto. De hoge afkoopsom stond een transfer echter in de weg. Zijn naam wordt echter nog altijd gelinkt aan de Amsterdammers.

    De transfersom van vijftien miljoen euro die FC Twente destijds vroeg, werd door toenmalig technisch directeur Martin van Geel van Ajax 'buitenproportioneel' genoemd. Naast Engelaar zou Schalke zijn pijlen ook hebben gericht op Kennedy Bakircioglu, die bij Ajax geen basisplaats heeft weten te veroveren. Rutten werkte in het verleden bij FC Twente al samen met de vleugelaanvaller. Daarnaast gaat de naam van PSV'er Jefferson Farfán rond bij de Duitse club.

    'West Ham en Olympique azen ook op Engelaar'
    23 mei 2008

    Orlando Engelaar mag zich inmiddels in de belangstelling verheugen van een handvol clubs. Naast Schalke 04, PSV en Ajax hebben ook West Ham United en Olympique Marseille aangeklopt bij de manager van de middenvelder van FC Twente, zo schrijft het AD.

    Engelaar lijkt zelf een voorkeur te hebben voor Schalke, waar hij opnieuw kan werken met trainer Fred Rutten. FC Twente hield aanvankelijk vast aan een vraagprijs van vijftien miljoen euro, maar inmiddels lijkt hij voor een veel lager bedrag uit Enschede te kunnen vertrekken.


    Jammer van die gelimiteerde transfersom!

  2. #812
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    'Engelaar ook in belangstelling PSV en Ajax'

    Orlando Engelaar weet zich gevolgd door vele clubs. Na Schalke 04 hebben ook PSV, Ajax, West Ham United en Olympique Marseille zich voor de international gemeld, weet AD.

    Engelaar lijkt een lichte voorkeur te hebben voor Schalke, zodat hij kan blijven samenwerken met Fred Rutten. De middenvelder liet donderdag weten pas na de maand juni, die voor hem in het teken staat van het EK, een beslissing te nemen over zijn toekomst. De Tukkers zouden vijftien miljoen euro voor Engelaar verlangen bij een eventuele transfer.


    Deze laatste zin begrijp ik niet. Heeft Engelaar nu wel of geen gelimiteerde transfersom?

  3. #813
    tukker in hart en nieren tukkertje's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 januari 2006
    Locatie
    enschede
    Berichten
    41
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik heb begrepen van wel. Toen ajax hem wou hebben en twente hem definitief niet kwijt wou en engelaar er toch wel oren naar had maar niet moeilijk ging doen als twente nee bleef verkopen heeft munsterman gezegd, 15 miljoen en je mag hem hebben. Tuurlijk is hij geen 15 waard maar munsterman heeft er toen mee aan willen geven dat engelaar gewoon niet te koop was midden in t seizoen.
    Omdat engelaar toen wel heeft aangegeven naar ajax te willen maar zoals ik net zei het geen straf zou vinden om bij twente te blijven heeft munsterman zijn contract opgebroken en ze zijn er uitgekomen alleen is er wel een gelimiteerde transfersom ingekomen ondanks dat munsterman dit nooit meer zou doen. Zal nu denk ik ook echt de laatste keer zijn.

    Het zou nu gaan om een bedrag van tussen de 6 en 8 miljoen. Dus laten we maar ff uitgaan van 7.
    Volgens de laatste berichten gaat hij "gewoon"met rutten mee naar schalke.


    Ff over douglas. Cohen schijnt een vies spelletje te spelen en overal te verkondigen dat douglas naar ajax wil. Hij heeft nu zelf aangegeven dat hij gewoon bij twente wil blijven en dat hij volgend jaar wel weer verder kijkt. ZOu voor hem en twente ook t beste zijn. Als douglas zich door ontwikkelt als afgelopen seizoen dan is hij over een jaar niet meer haalbaar voor ajax en gaat hij echt naar een grote club en vangt twente behoorlijk wat geld

  4. #814
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Schijnt Munsterman niet gezegd te hebben tukkertje, maar zo werd het wel gebracht inderdaad. Als dat van Douglas waar is hoop ik dat hij z'n zaakwaarnemer snel dumpt.

  5. #815
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Het is zover.


    Orlando Engelaar lijkt deze zomer naar Schalke 04 te vetrekken. De 28-jarige middenvelder heeft volgens De Telegraaf zijn voorkeur uitgesproken om coach Fred Rutten naar Gelsenkirchen te volgen. Als de Bundesligaclub er met FC Twente weet uit te komen over de transfersom, tekent de Rotterdammer waarschijnlijk een contract voor drie of vier jaar. De aanwezigheid van Rutten is voor Engelaar één van de grootste redenen om voor Schalke te kiezen. “Fred heeft me de kans gegeven om me te ontplooien. Hij haalde me op toen ik bij Racing Genk in een mindere periode zat”, aldus de international en zegt door de trainer te zijn omgeturnd tot een aanvallende speler.

    "Hij zei me dat ik als schaduwspits een goede voetballer in Nederland kon worden. Als controleur zag hij een grotere, internationale toekomst voor me weggelegd”, vertelde Engelaar over zijn doorgemaakte ontwikkeling onder Rutten. “Had iedereen het mijn hele carrière dan verkeerd gezien? Het was even wennen als verdedigende middenvelder, maar al snel kreeg ik door dat hij het wel eens goed kon hebben gezien.”

    Over de toekomst van FC Twente maakt hij zich geen zorgen. "Een aderlating? Ach, dat weet ik niet. Ik denk dat mijn transfer wel is op te vangen. Het grootste deel van de huidige ploeg blijft staan. Maar dat ik FC Twente na mijn eventuele vertrek zal missen en ik er nog veel zal komen, staat vast”, denkt de viervoudig international, die Twente naar verluidt ongeveer acht miljoen euro gaat opleveren.

  6. #816
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    ‘FC Twente gaat praten met McClaren’
    Geschreven op dinsdag, 20 mei om 16:23

    Steve McClaren is de voornaamste kandidaat om Fred Rutten op te volgen als trainer van FC Twente. De Engelsman zou al in contact zijn geweest met de Enschedeërs, en heeft daarbij laten doorschemeren wel geïnteresseerd in een buitenlands avontuur. Dit meldt het Algemeen Dagblad. McClaren is vooral bekend van zijn periode als bondscoach van het Engelse nationale elftal. Onder zijn leiding liepen The Three Lions kwalificatie voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland mis, waarna hij op non-actief werd gesteld door de Engelse voetbalbond.

    De 47-jarige oefenmeester is sindsdien werkeloos, maar zou op advies van oud-PSV trainer Bobby Robson zijn ingegaan op het voorstel van FC Twente om een gesprek aan te gaan. Het Engelse dagblad The Times meldde dat hij afgelopen zondag ook te gast was in de Amsterdam Arena, waar de Tukkers dankzij een 0-0 gelijkspel een plaats in de voorronde van de Champions League afdwongen.

    Voordat McClaren aan de slag ging als bondscoach was hij vijf jaar lang werkzaam bij Middlesbrough. Met die club veroverde hij onder meer de League Cup, en plaatste hij zich in 2006 voor de finale van de UEFA Cup. Die ging overigens met 4-0 verloren tegen het Spaanse Sevilla.


    Het wordt steeds hardnekkiger. Ik weet niet waar AD dit vandaan haalt maar iets dergelijks stond vandaag ook al in "The Guardian".
    Ik had vandaag een voorlichting op het HBO van een werkneemster (oud student) die wat kwam vertellen. Die was tegewnoordig werkzaam bij FC Twente en die wist ons te vertellen dat de nieuwe trainer intern bij Twente al bekend is... en vandaag ergens bekend gemaakt zou moeten worden (of binnenkort) .... al nieuws?

  7. #817
    tukker in hart en nieren tukkertje's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 januari 2006
    Locatie
    enschede
    Berichten
    41
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Alles wijst op McClaren als opvolger van Rutten.
    Enschede - Steve McClaren wordt vrijwel zeker de nieuwe trainer van FC Twente. De Engelsman werd al eerder in verband gebracht met de Enschedese club en werd ook al gespot tijdens Ajax tegen Fc Twente in de Arena. Gisteren verschenen meerdere foto's van McClaren in het gezelschap van Joop Munsterman bij het Arke Stadion en ook op het Essen-trainingscomples in Hengelo in het gezeglschap van Jan van Halst. McClaren was het laatst actief als bondscoach van Engeland.
    bron: tctubantia

  8. #818
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.094
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Toto Tamuz mogelijk nieuwe spits FC Twente

    Toto Tamuz, de 20-jarige Israëlisch spits van Beitar Jerusalem, tekent mogelijk eerstdaags een contract bij FC Twente.

    De onderhandelingen schieten goed op. De transferprijs zou een miljoen euro bedragen. Daarmee snoept FC Twente dit talent weg voor de neus van onder meer Club Brugge.

    "We volgen Toto Tamuz al een paar weken en hij staat als eerste op ons verlanglijstje. We proberen de transfer zo snel mogelijk af te ronden, want er zijn meerdere ploegen geïnteresseerd!" klinkt het bij FC Twente.

    Ronen Katzav, manager van Toto Tamuz bevestigt het nieuws: "Toto Tamuz speelt volgend seizoen niet meer bij Beitar Jerusalem. We moeten nog een paar zaken afronden, maar alles komt waarschijnlijk in orde!"

    Daarnaast zou Twente vergevorderd zijn met de verdedigende middenvelder Gal Alberman. De 25-jarige speler staat ook onder contract bij Beitar Jerusalem. Gal Alberman heeft een geschatte marktwaarde van ongeveer 750.000 euro en heeft momenteel zestien interlands op zijn naam staan. De speler, die met rugnummer 19 speelt, wist daarin een doelpunt te produceren.
    Laatst gewijzigd door Momus; 2 juni 2008 om 17:54

  9. #819
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Toto Tamuz mogelijk nieuwe spits FC Twente

    Toto Tamuz, de 20-jarige Israëlisch spits van Beitar Jerusalem, tekent mogelijk eerstdaags een contract bij FC Twente.

    De onderhandelingen schieten goed op. De transferprijs zou een miljoen euro bedragen. Daarmee snoept FC Twente dit talent weg voor de neus van onder meer Club Brugge.

    "We volgen Toto Tamuz al een paar weken en hij staat als eerste op ons verlanglijstje. We proberen de transfer zo snel mogelijk af te ronden, want er zijn meerdere ploegen geïnteresseerd!" klinkt het bij FC Twente.

    Ronen Katzav, manager van Toto Tamuz bevestigt het nieuws: "Toto Tamuz speelt volgend seizoen niet meer bij Beitar Jerusalem. We moeten nog een paar zaken afronden, maar alles komt waarschijnlijk in orde!"

    Daarnaast zou Twente vergevorderd zijn met de verdedigende middenvelder Gal Alberman. De 25-jarige speler staat ook onder contract bij Beitar Jerusalem. Gal Alberman heeft een geschatte marktwaarde van ongeveer 750.000 euro en heeft momenteel zestien interlands op zijn naam staan. De speler, die met rugnummer 19 speelt, wist daarin een doelpunt te produceren.
    Dit kerel staat toch bekend als hét talent van Israel, samen met Ben Sahar (Chelsea). Maar het is wel zo dat Beitar al eens een bod van €1 miljoen van Everton had afgeslagen....

  10. #820
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Klinkt goed, Twente kan op dit moment zo'n soort transfersom betalen, al las ik ook al berichten dat de transferprijs te gortig zou zijn voor Munsterman. Wacht het af.

  11. #821
    tukker in hart en nieren tukkertje's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 januari 2006
    Locatie
    enschede
    Berichten
    41
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Toto Tamuz mogelijk nieuwe spits FC Twente

    Toto Tamuz, de 20-jarige Israëlisch spits van Beitar Jerusalem, tekent mogelijk eerstdaags een contract bij FC Twente.

    De onderhandelingen schieten goed op. De transferprijs zou een miljoen euro bedragen. Daarmee snoept FC Twente dit talent weg voor de neus van onder meer Club Brugge.

    "We volgen Toto Tamuz al een paar weken en hij staat als eerste op ons verlanglijstje. We proberen de transfer zo snel mogelijk af te ronden, want er zijn meerdere ploegen geïnteresseerd!" klinkt het bij FC Twente.

    Ronen Katzav, manager van Toto Tamuz bevestigt het nieuws: "Toto Tamuz speelt volgend seizoen niet meer bij Beitar Jerusalem. We moeten nog een paar zaken afronden, maar alles komt waarschijnlijk in orde!"

    Daarnaast zou Twente vergevorderd zijn met de verdedigende middenvelder Gal Alberman. De 25-jarige speler staat ook onder contract bij Beitar Jerusalem. Gal Alberman heeft een geschatte marktwaarde van ongeveer 750.000 euro en heeft momenteel zestien interlands op zijn naam staan. De speler, die met rugnummer 19 speelt, wist daarin een doelpunt te produceren.
    Alberman komt niet naar twente en verkast hoogstwaarschijnlijk naar gladbach

  12. #822
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/...eedcl2008.html

    Alle clubs zijn bekend op de kampioen van San Marino na.

  13. #823
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/...eedcl2008.html

    Alle clubs zijn bekend op de kampioen van San Marino na.
    Heeft Twente serieus slechts 14 punten? Dat zou beteken dat ze de afgelopen 5 jaar iedere keer 2 of 3 punten per seizoen hebben gehaald. Nederlandse teams krijgen vaak een totaal van 2 punten als ze er in de eerste ronde uitvliegen..

  14. #824
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Is niet zo vreemd. Verst dat we gekomen zijn sinds de eeuwwisseling is een 2de ronde geloof ik(toen ze nog niet met een poule-systeem werkten). Verder zijn we uitgeschakeld door Levadia en vorig jaar door Getafe.

  15. #825
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ane Lenstra Bekijk bericht
    Heeft Twente serieus slechts 14 punten? Dat zou beteken dat ze de afgelopen 5 jaar iedere keer 2 of 3 punten per seizoen hebben gehaald. Nederlandse teams krijgen vaak een totaal van 2 punten als ze er in de eerste ronde uitvliegen..
    Ze hebben niet elk jaar europees gehaald, en zijn ook nooit echt ver gekomen.
    Zo raar is het dus niet..

  16. #826
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Mooi stukje in the Sun:


    There were immense displays from FC Twente’s Orlando Engelaar and Hamburg’s Nigel de Jong as the unpredictable Dutch turned the clock back to the golden days of Johan Cruyff and Johann Neeskens.


    If anything, Engelaar — as big and powerful as Patrick Vieira in his prime — was the pick of this mouth-watering new Orange crop.

  17. #827
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    Mooi stukje in the Sun:


    There were immense displays from FC Twente’s Orlando Engelaar and Hamburg’s Nigel de Jong as the unpredictable Dutch turned the clock back to the golden days of Johan Cruyff and Johann Neeskens.

    If anything, Engelaar — as big and powerful as Patrick Vieira in his prime — was the pick of this mouth-watering new Orange crop.

    Ik had het ook gelezen. Ollie zo goed als Viera in zijn beste tijd. Hij moet zich zo langzamerhand in een jongensdroom wanen. Hoe zou zijn oud-trainer Hugo Broos zich voelen nadat hij Engelaar niet goed genoeg vond voor een basisplaats bij RC Genk?

  18. #828
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Die is dat jaar toch kampioen geworden met Genk? Geloof niet dat hij er dan wakker van ligt.

  19. #829
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Bild Zeitung

    Stürmt Schalke bald so geil wie TORANJE?
    Von CHRISTIAN KITSCH

    Hollands Nationalmannschaft ist bei der EM das Maß aller Dinge. Mit Zauber-Fußball fegten sie Weltmeister Italien 3:0 vom Platz: Oranje ist nur noch TORanje!

    Rutten, Farfan und Engelaar – stürmt Schalke bald so geil wie TORanje?

    Fakt ist: Schalke wildert vor dieser Saison wie nie zuvor bei den torgeilen Holländern: Neu-Trainer Fred Rutten (45) ist der erste Oranje-Streich. Der Ex-Trainer von Twente Enschede soll den holländischen Fußball in die Veltins-Arena bringen: offensiv, aggressiv, torgewaltig.

    Und Rutten bringt seine Lieblings-TORanje-Spieler gleich mit: Tor-Rakete Jefferson Farfan (23) kickte die letzten vier Jahre beim PSV Eindhoven, gilt trotz peruanischem Pass im Tulpen-Land längst als „halber Holländer“. Und: Farfan hat das Meister-Gen – in den letzten vier Jahren holte er mit dem PSV jede Saison den Titel.

    Auch der zweite TORanje-Transfer ist so gut wie sicher: Orlando Engelaar (28) kommt von Twente Enschede. Manager Andreas Müller (45): „Ich hoffe, dass wir das in den nächsten Tagen auch über die Bühne kriegen.“

    Engelaar überzeugte als „6er“ beim 3:0 gegen Italien. Farfan grinsend: „Er ist ein großer Spieler – nicht nur wegen seiner Körperlänge.

    Auch Ruttens Co-Trainer Youri Mulder (39) kommt aus dem TORanje-Land. Mulder zu BILD: „Es ist nicht so, dass ein paar Holländer über die Grenze kommen und plötzlich spielst du super Fußball. Das müssen wir uns noch erarbeiten...“

    Schon etwas TORanje würde Schalke ja sehr gut tun...


    "Oranje ist das Mass der Dinge" vrij vertaald: "Oranje is de nieuwe maatstaf".
    Zoals het een echte tabloit betaamd drukt Bild zich uit in superlatieven. Volgens deze krant speelt Oranje tovervoetbal en zijn de nederlandse spelers "doelpunt-geil". Naast Farfan (halve-nederlander) is volgens hun ook Engelaar al zo goed als binnen en verwacht men dat de transfer binnen enkele dagen afgerond zal zijn. We zullen zien. Rutten kan zijn borst nat maken. De verwachtingen zijn hoog.

  20. #830
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Engelaar is "hot" bij de Arsenal supporters. Zomaar een aantal reacties van hun fansite:

    ....Orlando Engelaar, What a huge player! Buy him NOW!.....Forum: The Lobby Topic: UEFA EURO 2008 Replies: 1573 Views: 12176

    ...Yeah Engelaar looked very good. He's a bit of a later bloomer. He's going to be 29 in August ......Forum: International Football Topic: Group C - Euro 2008 Replies: 236 Views: 3694

    Wonderful performance by the Dutch, easily the best we've seen so far. Van Persie had a very lively 20 minutes, good to see him back in action.
    By the way, what'd everyone think of Engelaar? Thought he was superb today.....Forum: International Football Topic: Group C - Euro 2008 Replies: 236 Views: 3694 Jump to post

    Miles G wrote:
    Engelaar impressed me greatly tonight.
    Forum: The Lobby Topic: UEFA EURO 2008 Replies: 1573 Views: 12176 Jump to post

    YAMAMAMAMEbergkamp wrote:
    Orlando Engelaar, What a huge player! Buy him NOW!
    I hope so. He seems like a perfect replacement for Flamoney.
    But he is off to Schalke.Forum: The Lobby Topic: UEFA EURO 2008 Replies: 1573 Views: 12176

    ... yea about the Dutch played great but that guy Engelaar, although slow, really impressed me. I dont care if their old but anyone that can dominate a midfield that contains Gattuso, Ambrosini and ...Forum: The Lobby Topic: UEFA EURO 2008 Replies: 1573 Views: 12176 Jump to post

  21. #831
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Tioté kostte Twente 2,5 miljoen euro

    Twente heeft 2,5 miljoen euro neergeteld om Cheik Tioté weg te kopen bij RSC Anderlecht. De verdedigende middenvelder had bij de Brusselse club nog een contract tot medio 2010.

    Tioté speelde afgelopen seizoen op uitleenbasis bij Roda JC: hij kwam 26 keer in actie bij de Eredivisionist. De club wilde hem dan ook graag behouden, maar was financieel niet bij machte om de speler definitief over te nemen van Anderlecht.

    Twente kon de vereiste afkoopsom wel op tafel leggen. Volgens Het Laatste Nieuws is er met de transfer een bedrag van 2,5 miljoen euro gemoeid. Bij een doorverkoop vangen de Brusselaren nog eens 20 procent. Tioté moet bij de Tukkers de naar Feyenoord verhuisde Karim el Ahmadi doen vergeten.


    Vind ik toch wel heel veel geld voor een speler die het allemaal nog waar moet maken. Maar het lijkt ook in Nederland bijna normaal te worden dat subtoppers bij 2, 3 of zelf 4 miljoen euro's uitgeven voor spelers. Zo bekeken is Theo Jansen eigenlijk een koopje.

  22. #832
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ben benieuwd hoeveel hier van waar is eerlijk gezegd. Tot nu toe heeft de media er geloof ik bij elke transfer van of naar Twente nog naast gezeten.

  23. #833
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Volgens "Het laatste Nieuws" komt dit nieuws uit de keuken van Anderlecht. Maar goed, van Herman van Holsbeek is bekent dat hij zichzelf graag "een veer in de kont" steekt.

  24. #834

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Geloof er eerlijk gezegd weing van. Neem aan dat Twente niet zo een bedrag voor een speler van dat kaliber neertelt.

  25. #835
    Begrijp ie? Rotjoch's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 februari 2007
    Locatie
    sassenheim
    Leeftijd
    38
    Berichten
    610
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Is toch een goede speler??? Vond hem bij Roda JC best goed hoor! En als hij dan in een beter elftal speelt, denk ik dat Tioté een heel erg bruikbare speler is. En 2.5 miljoen vind ik eigenlijk ook niet bijzonder veel voor hem als ik eerlijk ben.

  26. #836
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    De prijs zelf vind ik voor een transfer van Twente al redelijk wat, al kan ik me voorstellen dat ze dit kunnen betalen(zou dan wel bij de topbedragen van Twente horen). Van die 20% doorverkoop kan ik me niks voorstellen. Op die manier maak je het al vrijwel onmogelijk voor jezelf om nog maar iets te verdienen aan zo'n transfer.

  27. #837
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Allach van VVV naar FC Twente

    ENSCHEDE - Mohammed Allach maakt per 1 augustus de overstap van VVV-Venlo naar FC Twente. De geboren Hagenaar gaat bij de Enschedese club het voetbaltechnisch beleid ondersteunen in de functie van assistent technisch management. Bij VVV was de 34-jarige Allach de afgelopen twee jaar directeur technische zaken en hoofd opleidingen.

    Allach is geen onbekende in Enschede. Hij voetbalde er in het seizoen 2003-2004. In totaal speelde de verdediger 247 wedstrijden in het betaald voetbal voor onder meer Excelsior, Feyenoord, FC Groningen, FC Dordrecht en VVV-Venlo.

    Twente-voorzitter Joop Munsterman: „Wij hebben Mohammed Allach altijd al gevolgd. Ook toen hij bij FC Groningen speelde, ook omdat hij daar sociaal maatschappelijk heel goed bezig was. Tot onze vreugde heeft hij zich verder ontwikkeld en is hij nu, zoals hij zelf ook zegt, klaar voor FC Twente.”
    El Saviour . Heb het idee dat ze nu ook wel weten wie de manager is, en dat Allach mooi taken op zich mag nemen waar hij geen tijd voor heeft.

  28. #838

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    El Saviour . Heb het idee dat ze nu ook wel weten wie de manager is, en dat Allach mooi taken op zich mag nemen waar hij geen tijd voor heeft.
    Mijn eerste gevoel hierbij was goed. Weet echter niet , wat we hier van mogen verwachten.
    Lijkt mij inderdaad dat er nu meer bekend is. Een assistent moet met iemand samen werken,in vele gevallen worden assistenten aangesteld door het "Hoofd".Vraag me af wat dit zegt over de nieuwe TD. Als je iemand als "Assistent TD" aanstelt, kan dat twee dingen betekenen:
    -De nieuwe (coach/) TD heeft zijn kwaliteiten als TD nergens eilders bewezen, of zijn niet van dusdanig niveau.Met het aanstellen van een ATD wordt, in het totaalplaatje,op deze manier het zelfde niveau van de vorige TD nagestreefd.
    -FC Twente hoopt met het aanstellen van een ATD,de kwaliteiten van de Technische Staf naar een noh hoger plan te helpen.

    KWW..

  29. #839
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Mohamed Allach heeft uitstekend werk verricht bij VVV. Ik hoor en lees de afgelopen jaren alleen maar positieve verhalen over hem. Bovendien met zijn marokkaanse en moslim achtergrond een prima bruggenbouwer.
    Welom terug bij FC Twente Mo.

  30. #840

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    TC Tubantia weet te melden dat Alfred Schreuder tot inkeer is gekomen. hij gaat het nog een jaartje voetballend proberen bij Vitesse om vervolgens terug te keren bij FC Twente.
    Twente heeft geen enkel contact met welke club dan ook betreft Engelaar,dat bevestigd Joop Munsterman.
    Die verder ook nog vertelt dat de zoektocht inderdaad wel erg lang duurt naar een geschikte vervanger.
    Om hem te citeren : ,, Onze eisen zijn hoog, de keuze is beperkt en we zoeken in een hogere inkomstengroep.Het is lastig. "
    Hij zegt verder nog met enkele trainers in gesprek te zijn, maar nog niks is concreet. Er ligt een (nood)scenario klaar,waarin Ten Hag de voorbereiding mag leiden , met behulp van enkele assistenten.
    Ten Hag zegt met de huidige staf mans genoeg te zijn om de ploeg voor te bereiden op de voorronde CL.

  31. #841
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Vind dat toch een heel rare gang van zaken met Schreuder, ik dacht dat hij afgekeurd was, maar nee dus blijkbaar.

  32. #842

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    Vind dat toch een heel rare gang van zaken met Schreuder, ik dacht dat hij afgekeurd was, maar nee dus blijkbaar.
    Dat volgens mij niet , maar hij heeft wel gezegd dat zijn lichaam dit niveau niet meer aan kon. Vitesse is dan ook een heel ander niveau inderdaad.

  33. #843

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik had niet anders verwacht ..

    GROLSCH VESTE UITVERKOCHT

    19-06-2008

    De Grolsch Veste is voor SeizoenClubCardhouders in het seizoen 2008/2009 uitverkocht. Alle beschikbare plaatsen voor SCC-houders zijn inmiddels bezet. Drie maanden voor het eerste thuisduel in het nieuwe seizoen is hiermee een enorme ambiance verzekerd. De Grolsch Veste heeft een capaciteit van 24.000 stoelen.


    Aldus FCTwente.nl

  34. #844
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shag & Jones Bekijk bericht
    Ik had niet anders verwacht ..

    GROLSCH VESTE UITVERKOCHT

    19-06-2008

    De Grolsch Veste is voor SeizoenClubCardhouders in het seizoen 2008/2009 uitverkocht. Alle beschikbare plaatsen voor SCC-houders zijn inmiddels bezet. Drie maanden voor het eerste thuisduel in het nieuwe seizoen is hiermee een enorme ambiance verzekerd. De Grolsch Veste heeft een capaciteit van 24.000 stoelen.


    Aldus FCTwente.nl

    Op naar de volgende fase. Ik heb van Joop Munsterman begrepen dat het niet lang zal duren voordat er ook een tweede ring komt op de andere korte zijde. De capaciteit zou dan groeien naar ruim 30.000.

  35. #845
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Ik dacht sowieso nog een jaar of twee, maar ik kan d'r naast zitten. Probleem zit hem volgens mij in de milieu-eisen en de infrastructuur.

  36. #846
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    De FP meldt dat het dus toch McClaren is geworden, de interesse van Blackburn zal wel over zijn dan, en dat van zijn vrouw zal gewoon een slap smoesje zijn geweest.

  37. #847

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Sir Bobby Robson: 'Geen schande om bij FC Twente te werken'

    21 juni 2008
    ENSCHEDE - Bobby Robson is verguld met de overgang van Steve McClaren naar FC Twente. De Engelse trainerslegende, 75 jaar oud inmiddels, rept van een zeer verstandige keuze. 'Ik zei: ga daar heen, het is geen schande. Werk, leer andere delen van het voetbal', laat sir Bobby, ex-coach van PSV, optekenen in The Times.

    Robson hoopt dat het voorbeeld van McClaren navolging vindt. 'Ik vind dat meer Engelse trainers naar het buitenland moeten gaan. Het is gezond om wat van de wereld te zien, het opent deuren. En als je het goed doet, kom je vanzelf terug in Engeland.'

    Het advies van Robson was niet aan dovemansoren gericht. Na ampel beraad besloot McClaren op de avances van FC Twente in te gaan. Hij begint medio volgende week aan zijn klus in Enschede. Volgens The Sun zou McClaren George Boateng als zijn eerste aankoop willen presenteren. De trainer werkte in Middlesbrough jarenlang samen met de 32-jarige ex-international van Oranje.

  38. #848
    Potjandriedubbeltjes DutchLiam's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Locatie
    Bremen (DL)
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.279
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Werken met een beperkt budget vraagt een hoop creativiteit. Dat zal even wennen worden voor McClaren. Ben benieuwd!

  39. #849
    rutgerlam's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 februari 2007
    Locatie
    Twente
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    BILD: Wann unterschreibt Holland-Star Orlando Engelaar endlich auf Schalke?

    Andreas Müller (45), Schalke-Manager: „Ich hoffe, dass wir den Transfer diese Woche klar machen können. Orlando will nur zu uns, hat sich schon frühzeitig eindeutig für Schalke entschieden. Das ist unser Trumpf.“

    BILD: Aber auch Ajax, Arsenal und Everton jagen ihn. Platzt der Deal noch?

    Müller: „Ich weiß, dass er sehr begehrt ist. Doch Orlando kippt nicht mehr um. Ich bin mir sicher, dass er zu uns kommt!“

    BILD: Und was ist mit Enschede? Die Twente-Bosse fordern satte 8 Mio Euro...

    Müller: „Die zahlen wir nicht! Nach Hollands EM-Aus spricht Orlando jetzt selbst mit Enschedes Präsident Joop Munstermann, macht Dampf. Ich erwarte eine vernünftige Einigung.“
    FC Schalke 04

    BILD: Farfan und Engelaar – holen Sie noch einen dritten Neuen?

    Müller: „Stand jetzt nein! Nur wenn wir Spieler verkaufen, könnte sich das ändern. Dann schlagen wir vielleicht schnell zu.“

    BILD: Wer will denn Ihre Ladenhüter Peter Lövenkrands und Sören Larsen?

    Müller: „Nach ersten Anfragen aus Frankfurt und Köln für Sören gibt es im Augenblick nichts Konkretes. Auch der FC Kopenhagen, mit dem sich Peter angeblich einig sein soll, hat nicht angeklopft. Aber warten wir ab – die Transferperiode endet erst am 31. August.“

    BILD: Sind Jermaine Jones und Ivan Rakitic dann noch da? ManU und Chelsea haben sie auf dem Zettel...

    Müller: „Bislang hat kein Klub mit dem dicken Millionen-Scheck bei mir gewedelt. Grundsätzlich wollen wir beide nicht verkaufen, und Schalke ist auch nicht die schlechteste Adresse für sie. Ich mache mich nicht verrückt.“

    BILD: Wer kommt ins EM-Finale?

    Müller: Mein Tipp ist Deutschland gegen Russland. Und ich wünsche mir, dass Kevin Kuranyi doch noch ein entscheidendes Tor macht...“

  40. #850
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchLiam Bekijk bericht
    Werken met een beperkt budget vraagt een hoop creativiteit. Dat zal even wennen worden voor McClaren. Ben benieuwd!
    Hij had bij M'boro voor Engelse begrippen ook een beperkt budget. Ik hoop trouwens dat Engelaar definitief niet naar Schalke gaat. Laat hem mooi naar Engeland gaan ofzo. Kan me voorstellen dat je zo min mogelijk wilt betalen voor een speler. Maar de manier waarop hij het nu brengt komt wel erg arrogant over. Die halen wel wel even, Twente heeft maar mee te werken...

  41. #851
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    Hij had bij M'boro voor Engelse begrippen ook een beperkt budget. Ik hoop trouwens dat Engelaar definitief niet naar Schalke gaat. Laat hem mooi naar Engeland gaan ofzo. Kan me voorstellen dat je zo min mogelijk wilt betalen voor een speler. Maar de manier waarop hij het nu brengt komt wel erg arrogant over. Die halen wel wel even, Twente heeft maar mee te werken...
    Mee eens. Het irritatie-gehalte wordt steeds groter. Als ze hem niet kunnen betalen dan moeten ze maar naar een andere speler omzien.
    En Ollie zelf moet ook heel netjes blijven want zonder FC Twente speelde hij nu en vermoedelijk ook komend seizoen ergens anoniem in de middenmoot van de eredivisie tegen een salaris van mischien 250.000 euro per jaar.

  42. #852
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchLiam Bekijk bericht
    Werken met een beperkt budget vraagt een hoop creativiteit. Dat zal even wennen worden voor McClaren. Ben benieuwd!
    Beperkt budget? Dat valt wel mee, hoor. Als je voor iemand als Cheik Tioté €2,5 miljoen betaalt, Steve McClaren als coach aan kan stellen en een bod van ruim zes miljoen op Orlando Engelaar kan weigeren, heb je echt wel geld. Bovendien zal de FC Twente alleen maar blijven groeien (ook qua budget), met de nieuwe Grolsch Veste.

  43. #853
    Seguidor's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 april 2007
    Berichten
    639
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Mee eens. Het irritatie-gehalte wordt steeds groter. Als ze hem niet kunnen betalen dan moeten ze maar naar een andere speler omzien.
    En Ollie zelf moet ook heel netjes blijven want zonder FC Twente speelde hij nu en vermoedelijk ook komend seizoen ergens anoniem in de middenmoot van de eredivisie tegen een salaris van mischien 250.000 euro per jaar.
    Tja, dat was nogal zuur geweest, denk dat je daar niet mee rond kunt komen.

  44. #854
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Daar heb je een punt, profs die een club met liefde de nek om zouden draaien om hun toch al buitengewoon goede salaris nog eens met wat procenten verhoogd te zien worden snap ik ook echt nooit. Slaat niet op Engelaar trouwens, maar je hebt bijv. in Engeland genoeg spelers die herrie gaan schoppen omdat de ene speler MAAR 7,5 miljoen verdient tegenover 8 miljoen van de volgende.

  45. #855
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Engelaar heeft bijna alles te danken aan FC Twente, en nu hoor ik weer dat hij een vertrek wil forceren... Valt me tegen van hem. Zeker omdat de prijs die Schalke voor hem heeft geboden gewoon te laag is. Engelaar behoort namelijk wel tot de top van de eredivisie, is Nederlands international, ervaren, en heeft op het ek (en dan vooral in de wedstrijd tegen Italie) ook in het buitenland de aandacht naar zich toe getrokken.

Pagina 19 van 176 EersteEerste ... 917181920212969119 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 12 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 12 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •