Pagina 50 van 176 EersteEerste ... 40484950515260100150 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.206 t/m 2.250 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #2206
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Objectief en re-eel iets bekijken mag ook Nightspawn

  2. #2207
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Douglas ging over de rooie na het geven van de rode kaart, ook volgens Douglas onterecht rood. Geel was meer dan voldoende geweest.
    Gast, het zijn gewoon regels. Slaande beweging maken is een rode kaart. Maar omdat het Twente is, had een gele kaart ook wel gemogen? We leven in seizoen 2010-2011, Kesler is er dit seizoen niet meer hoor...

  3. #2208
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Gast, het zijn gewoon regels. Slaande beweging maken is een rode kaart. Maar omdat het Twente is, had een gele kaart ook wel gemogen? We leven in seizoen 2010-2011, Kesler is er dit seizoen niet meer hoor...

    Het is aan de scheidsrechter om te beoordelen en vervolgens te oordelen en iedere situatie heeft nu eenmaal een eigen karakter.

    Zwaaien en slaan blijft verschillend.

    Indien iedere speler die zwaait met 1 der armen en een tegenstander raakt in een weekend betaald voetbal en zou zou worden bestrafd volgens jou met een rode kaart hou je niet veel elftallen op de been.
    Er zouden elftallen van minder dan 8 speler s overblijven.

  4. #2209
    Chief
    Guest

    Standaard

    Ik zie het verschil wel tussen slaan en zwaaien. Douglas had na de overtreding op hem nou niet het idee om met zijn arm te zwaaien. Was gewoon een slaande beweging. Of het nou bedoeld was om zijn belager van hem af te krijgen of dat hij daadwerkelijk iemand wilde neerslaan boeit dan niet zoveel.

  5. #2210
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.073
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Of het zwaaien of slaan was, is ook niet echt van belang. Hij moet in die situatie zijn arm sowieso niet naar achteren laten gaan. Dan heb je meteen de schijn tegen.

  6. #2211
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Die onnatuurlijke handbeweging naar achteren van Douglas is gewoon een rode kaart en daarmee schorsing waard. Dat die gast van AZ zich wat theatraal gedraagt, is van ongeschikt belang. Laat staan het domme gedrag na/tijdens de rode kaart tegen Bossen (verijdelde moordaanslag) en die duw tegen die AZ'er bij het weglopen.

    En zich zo frustrerend gedragen tegen een arbiter is volstrekt niet normaal, gezien ook het feit dat het praktisch nooit voorkomt. Ook niet bij overduidelijk onterechte rode kaarten. Schorsing is terecht (zelfs al heet je Twente) en zelfs tekort durf ik te stellen.

  7. #2212
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    FC Twente laat Douglas een cursus volgen om zichzelf te controleren in het veld.
    Gelukkig zijn er nog goede ideen bij FC Twente.

  8. #2213
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    FC Twente laat Douglas een cursus volgen om zichzelf te controleren in het veld.
    Gelukkig zijn er nog goede ideen bij FC Twente.
    Zoals Derksen al opperde, laat ze de trainer ook maar meesturen.

  9. #2214
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    De nieuwe Veste.

    Vaart achter de nieuwe Veste
    zondag 13 maart 2011 | 22:13 | Laatst bijgewerkt op: maandag 14 maart 2011 | 08:40

    Foto: Reinier van Willigen

    ENSCHEDE - FC Twente is begonnen aan de uitbouw van De Grolsch Veste tot vierde voetbalstadion van Nederland.Vanaf 1 augustus kunnen er ruim 30.000 supporters in, 6.000 meer dan nu. Supporters van de tegenpartij verhuizen naar de tweede ring zodat het hekwerk buiten het stadion overbodig wordt.


    Door de bouw van de tweede ring krijgen de eigen supporters meer ruimte rond het stadion. De fans van de bezoekende club worden straks rechtstreeks van hun parkeervakken naar de tribune gedirigeerd. Het hekwerk buiten het stadion wordt zo overbodig. De voorbereidende grondwerkzaamheden begonnen enkele weken terug. Over anderhalve maand worden de betonnen contouren zichtbaar en in augustus, bij de start van de nieuwe competitie, wordt in het vernieuwde stadion gevoetbald.

    De Grolsch Veste wordt het vierde voetbalstadion van Nederland, na de Arena (51.628 plaatsen) in Amsterdam, de Kuip (51.137) in Rotterdam en het Philips Stadion (35.000) in Eindhoven. De landskampioen kan straks meer dan 30.000 bezoekers ontvangen.

    „Wanneer de KNVB dan een keer interlands organiseert waarmee ze de Kuip of de Arena niet vol krijgt, zijn ze van harte welkom in Enschede’’, aldus manager algemene zaken Jan van Halst zondagmiddag bij de presentatie. In de tweede ring komen tweehonderd ‘maatschappelijke plaatsen’ bedoeld voor mensen met een smalle beurs. De ‘maatschappelijke tribune’ biedt plaats aan deelnemers aan de Scoren in de Wijk-activiteiten. Deelnemers aan dat sociaal maatschappelijk programma van FC Twente worden op die manier voor hun inzet met een wedstrijdbezoek beloond.



    >>Bron<<

  10. #2215
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Je kan niet anders zeggen dan:

    Hup Twente

  11. #2216
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Nog nooit van die jongen gehoord, maar vond het wel het vermelden waard.

    FC Twente-huurling Kastrati komt met de schrik vrij
    14/03/2011 12:05

    VFL Osnabrück verkeerde zondagmiddag in grote shock. FC Twente-huurling Flamur Kastrati kwam op bezoek bij Energie Cottbus hard in botsing met Markus Brzenska. De Noor greep naar zijn hoofd, alvorens hij in elkaar zakte.

    De 19-jarige Noor werd op het veld behandeld (foto), waarna hij met een ambulance werd afgevoerd. De scheidsrechter legde het duel twaalf minuten stil na het incident.

    Beide geschrokken teams deden na de hervatting geen moeite meer om te scoren, maar speelden de bal plichtmatig rond. Cottbus won het merkwaardige duel met 2-0.

    'Een precieze diagnose moet de ernst van de blessure uitwijzen. Wel is duidelijk dat Kastrati niet in levensgevaar verkeert', meldt de Duitse tweededivisionist op de officiële clubsite.

    Kastrati speelt sinds dit seizoen op huurbasis voor Osnabrück. De aanvaller doorliep een deel van zijn jeugdopleiding bij regerend landskampioen FC Twente.

  12. #2217
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    De nieuwe Veste.
    Goed nieuws voor het Nederlands voetbal. De Grolsche Veste zag er sowieso al tof uit en het wordt er zo ogenschijnlijk zeker niet minder op. Wel lachen dat een 'relatief' kleine club als Twente ongeveer net zo'n groot stadion heeft als de grote drie in België.

    Sinds mid jaren negentig hebben in Nederland toch wel enorme stappen gezet qua stadions en uitstraling (zowel qua stadions als bezoekers aantallen). De vooruitgang is denk ik het meest zichtbaar in Arnhem, Amsterdam, Heerenveen en nu ook Enschede. Terwijl ook Alkmaar, Groningen, Kerkrade, Nijmegen en Utrecht een forse stap vooruit hebben gezet.

    ---------- Post toegevoegd om 17:43 ---------- vorige post was om 17:42 ----------

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Je kan niet anders zeggen dan:

    Hup Twente
    Nou, dat is niet het eerste wat in me opkomt, om het maar heel mild te zeggen, zelfs niet als ik dagelijks aan het Grolsch infus zou liggen.

    Je vindt het niet gewoon een knappe en mooie stap vooruit Keiser?

  13. #2218
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Man als ik dat zo zie krijg ik echt spontaan kippenvel. Verheug me echt op het moment dat de U-vorm in gebruik wordt genomen. Geweldige sfeer zal er hangen denk ik, op naar augustus!

  14. #2219
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Tom Cornelisse transfervrij naar Twente aldus Derksen bij VI. Leuke tribuneklant...

  15. #2220
    Chief
    Guest

    Standaard

    De nieuwe Diba/Bruggink. Nutteloos. Snap hier niks van.

  16. #2221
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Diba kon het niveau misschien wel aan, maar daar zat het tussen de oren gewoon niet goed. Bruggink had ik trouwens ook nog wel wat van verwacht, in elk geval meer dan hij heeft laten zien. Speelde vorig jaar bijna nog wekelijks in de Bundesliga. Cornelisse speelt alleen nu al op een beduidend minder niveau.

  17. #2222
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Bruggink was vorig jaar gewoon aanvoerder bij Hannover. Dat lijkt me zeker niet slecht, zeker niet met zijn ervaring. Dat Twente er niet meer gebruik van maakt heeft natuurlijk ook veel te maken met de prestaties van de Jong, Janssen en Landzaat.

    ---------- Post toegevoegd om 20:59 ---------- vorige post was om 20:57 ----------

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Tom Cornelisse transfervrij naar Twente aldus Derksen bij VI. Leuke tribuneklant...
    Is toch een prima subtop back? Lijkt me helemaal niet verkeerd als je net iets minder middelen hebt dan Ajax of PSV om zoiets achter de hand te hebben.

  18. #2223
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Hier en daar waren wat mindere geluiden maar uit onderzoek blijkt:

    FC Twente heeft wederom beste imago van alle clubs uit Nederland


    Gelukkig zijn er toch nog voldoende mensen die FC Twente een warm hart toe dragen.

  19. #2224
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.073
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Dat is toch gewoon een wetenschappelijk feitje. Beetje cijfertjes vergelijken e.d. Heeft weinig met gunnen te maken.

  20. #2225
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Gelukkig zijn er toch nog voldoende mensen die FC Twente een warm hart toe dragen.
    Jij snapt echt geen snors van imago hé? Ajax is qua supporters zo groot dat het ongeveer dezelfde fanbase heeft als Twente, PSV en Feyenoord, samen.

    Dat Twente een goed imago heeft komt doordat Twente prettig (of als je studiovoetbal mag geloven: nog al eens hypocriet) handelt in de media en in het echie. Ajax schakelt zichzelf wegens eerdere succesen en gebrek aan zelfkritiek bij voorbaat uit voordergelijke peilingen (zie ook andere succesvolle clubs). Neemt niet weg dat de Tukkers die een paar jaar geleden langs het randje van een faillissement gleden een zeer knappe prestatie hebben neergezet op het PR-vlak.

  21. #2226
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Zuid-Amerikaanse talenten van ManUnited naar Twente

    ENSCHEDE – Als alles meezit, wordt de samenwerking tussen FC Twente en Manchester United nog dit seizoen beklonken. Het houdt in dat de beste spelers (18 of 19 jaar) van het opleidingsproject dat door de Engelse club is opgezet binnen Desportivo Brasil (een voetbalschool en club in Porto Feliz) naar FC Twente komen.


    Op de academie in Brazilië heeft Manchester United de vier grootste talenten ondergebracht. Zij zitten daar met de 144 andere potentiële toppers uit landen als Brazilië, Argentinië, Uruguay en Chili. De school wordt gerund door Carlos Alberto Parreira, de oud-bondscoach die in 1994 met Brazilië wereldkampioen werd.

    FC Twente krijgt de eerste mogelijkheid om de beste Zuid-Amerikaanse voetballers van de Engelse club te kopen. Spelers die beide clubs geschikt vinden, gaan naar Twente. In Enschede kan de speler zich ontwikkelen en laten zien wat hij in huis heeft. Als blijkt dat hij na twee of drie jaar goed genoeg is voor de wereldtop, krijgt hij een werkvergunning voor Engeland en koopt Manchester United de speler terug. „Onze technische staf bepaalt of een speler goed genoeg is om naar Twente te komen. En ook of hij speelt of niet. Manchester United zal zich daar niet mee bemoeien” , licht voorzitter Joop Munsterman toe.

  22. #2227
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Dan moet dat onderzoek eerder dan de laatste paar weken gehouden zijn....

  23. #2228
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    FC Twente krijgt de eerste mogelijkheid om de beste Zuid-Amerikaanse voetballers van de Engelse club te kopen. Spelers die beide clubs geschikt vinden, gaan naar Twente. In Enschede kan de speler zich ontwikkelen en laten zien wat hij in huis heeft. Als blijkt dat hij na twee of drie jaar goed genoeg is voor de wereldtop, krijgt hij een werkvergunning voor Engeland en koopt Manchester United de speler terug. „Onze technische staf bepaalt of een speler goed genoeg is om naar Twente te komen. En ook of hij speelt of niet. Manchester United zal zich daar niet mee bemoeien†, licht voorzitter Joop Munsterman toe.
    Ik krijg hier toch altijd het gevoel van 'slavenhandel' bij. Die jongens zitten vaak in een situatie dan bij alles wat begint met 'eur' onmiddelijk ja gaan knikken. Ook in dit artikel zie ik alleen de wensen van zowel Manchester als Twente maar het zijn toch nog altijd de spelers die bepalen waar ze gaan voetballen.

  24. #2229
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.065
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Tom Cornelisse transfervrij naar Twente aldus Derksen bij VI. Leuke tribuneklant...
    Is dat de broer van Tim en Yuri?

  25. #2230
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Ik krijg hier toch altijd het gevoel van 'slavenhandel' bij. Die jongens zitten vaak in een situatie dan bij alles wat begint met 'eur' onmiddelijk ja gaan knikken. Ook in dit artikel zie ik alleen de wensen van zowel Manchester als Twente maar het zijn toch nog altijd de spelers die bepalen waar ze gaan voetballen.
    Tja, het is maar net hoe je wilt bekijken. Zelf denk ik dat die jongens het als een grote kans zien om van het voetballen hun beroep te maken om zich zodoende te kunnen onttrekken aan de armoede waarin zij veelal leven. Overigens weet ik niet vanaf welke leeftijd de allergrootste talenten bij Twente terechtkomen. Als dat op een leeftijd van zo'n 17 jaar is dan heb ik daar niet zo veel moeite mee. Volgens mij was dat ook de leeftijd dat Ronaldo bij PSV kwam. Of vergis ik mij?

  26. #2231
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Hier en daar waren wat mindere geluiden maar uit onderzoek blijkt:

    FC Twente heeft wederom beste imago van alle clubs uit Nederland


    Gelukkig zijn er toch nog voldoende mensen die FC Twente een warm hart toe dragen.
    Ik zou RTL mailen als ik jou was, onderzoekje erbij...grote kans van slagen.

  27. #2232
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Is dat de broer van Tim en Yuri?
    Typefoutje jong, kijk eens waar de 'i' en 'o' op het toetsenbord zitten

  28. #2233
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Tja, het is maar net hoe je wilt bekijken. Zelf denk ik dat die jongens het als een grote kans zien om van het voetballen hun beroep te maken om zich zodoende te kunnen onttrekken aan de armoede waarin zij veelal leven. Overigens weet ik niet vanaf welke leeftijd de allergrootste talenten bij Twente terechtkomen. Als dat op een leeftijd van zo'n 17 jaar is dan heb ik daar niet zo veel moeite mee. Volgens mij was dat ook de leeftijd dat Ronaldo bij PSV kwam. Of vergis ik mij?
    Die werd direct na het WK aangetrokken toen hij 17 jaar oud was.

    Ik kan niet meteen moeite met het systeem maar vraag me gewoon af in hoeverre de spelers zelf nog mogen bepalen waar ze gaan spelen. Ze staan daar onder contract? maar indirect lijkt Manchester de eigenaar? Is het verplicht om naar Twente te gaan? Is het verplicht om naar Manchester te gaan? Welke gevolgen heeft dat bij een weigering? Kunnen andere clubs die spelers ook gewoon overnemen? Etc.

  29. #2234
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Die werd direct na het WK aangetrokken toen hij 17 jaar oud was.

    Ik kan niet meteen moeite met het systeem maar vraag me gewoon af in hoeverre de spelers zelf nog mogen bepalen waar ze gaan spelen. Ze staan daar onder contract? maar indirect lijkt Manchester de eigenaar? Is het verplicht om naar Twente te gaan? Is het verplicht om naar Manchester te gaan? Welke gevolgen heeft dat bij een weigering? Kunnen andere clubs die spelers ook gewoon overnemen? Etc.
    Het is volgens mij een opleidingscentrum van en dus ook voor Manchester United. De echt goede spelers komen uiteindelijk bij FC Twente. Manchester claimt het eerste recht om deze spelers van Twente terug te kopen. Het principe van "eigendomsrecht" zal niet zoveel afwijken van de regels die wij in Nederland respectievelijk Engeland kennen met betrekking tot de eigen opgeleide jeugd. Althans dat vermoed ik. Verder heb ik begrepen dat er nogal wat details moeten worden ingevuld en dat men pas in de loop van dit jaar een definitief accoord verwacht.

  30. #2235
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Zuid-Amerikaanse talenten van ManUnited naar Twente

    ENSCHEDE – Als alles meezit, wordt de samenwerking tussen FC Twente en Manchester United nog dit seizoen beklonken. Het houdt in dat de beste spelers (18 of 19 jaar) van het opleidingsproject dat door de Engelse club is opgezet binnen Desportivo Brasil (een voetbalschool en club in Porto Feliz) naar FC Twente komen.


    Op de academie in Brazilië heeft Manchester United de vier grootste talenten ondergebracht. Zij zitten daar met de 144 andere potentiële toppers uit landen als Brazilië, Argentinië, Uruguay en Chili. De school wordt gerund door Carlos Alberto Parreira, de oud-bondscoach die in 1994 met Brazilië wereldkampioen werd.

    FC Twente krijgt de eerste mogelijkheid om de beste Zuid-Amerikaanse voetballers van de Engelse club te kopen. Spelers die beide clubs geschikt vinden, gaan naar Twente. In Enschede kan de speler zich ontwikkelen en laten zien wat hij in huis heeft. Als blijkt dat hij na twee of drie jaar goed genoeg is voor de wereldtop, krijgt hij een werkvergunning voor Engeland en koopt Manchester United de speler terug. „Onze technische staf bepaalt of een speler goed genoeg is om naar Twente te komen. En ook of hij speelt of niet. Manchester United zal zich daar niet mee bemoeien†, licht voorzitter Joop Munsterman toe.
    Nu heeft natuurlijk niet alleen Ajax een roemruchte jeugdopleiding. Ook bij de Tukkers zelf ging dat in het verleden aardig. Ben je niet bang dat deze nu vermoord wordt door deze samenwerking Pegasus?

  31. #2236
    Watta's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 december 2007
    Locatie
    schiedam
    Leeftijd
    32
    Berichten
    457
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    De nieuwe Diba/Bruggink. Nutteloos. Snap hier niks van.
    Ik snap dat je vooroordelen hebt maar had je dat ook niet bij Tiendalli en Landzaat die zich ook prima aanpaste aan het niveau van FC Twente.

  32. #2237
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Watta Bekijk bericht
    Ik snap dat je vooroordelen hebt maar had je dat ook niet bij Tiendalli en Landzaat die zich ook prima aanpaste aan het niveau van FC Twente.
    Tiendalli was tenminste nog een talent dat weliswaar mislukt was in De Kuip, maar blijkbaar wist Twente wel die potentie eruit te halen voor de Nederlandse top. Bij Cornelisse heb ik het gevoel dat middenmoot/subtop echt zijn plafond is. Landzaat kende ook niet zijn sterkste periode bij Feyenoord, maar zijn kwaliteiten stonden wel buiten kijf. Net als bij Bruggink. Van die had ik ook meer verwacht daarom. Wat dat betreft vind ik Cornelisse dus een veel opvallendere keuze dan die namen.

  33. #2238
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caelis Bekijk bericht
    Nu heeft natuurlijk niet alleen Ajax een roemruchte jeugdopleiding. Ook bij de Tukkers zelf ging dat in het verleden aardig. Ben je niet bang dat deze nu vermoord wordt door deze samenwerking Pegasus?
    In de VI van vandaag staat letterlijk: "Ons huidige ambitieniveau kunnen we niet meer voeden met jeugd uit een straal van pakweg vijftig kilometer rond Hengelo en Enschede". Recent zijn b.v. alleen Leugers en John aan de eerste selectie toegevoegd. Als je het mij vraagt heeft alleen Ola John het talent om ooit basisspeler te worden. Twente vindt dat te weinig. De vergelijking met Ajax vind ik trouwens niet helemaal opgaan. Ajax heeft altijd een nationale aantrekkingskracht gehad op grote talenten. Bij Twente was daar tot nu toe nooit spraken van. Twente wil in de toekomst blijven meedoen voor de landstitel en dat lukt niet met eigen jeugd in de huidige opzet. De grenzen worden verlegd met de bedoeling om straks met het eerste elftal met hoofdzakelijk "eigen" spelers in de nederlandse top mee te draaien. Het klinkt allemaal heel ambitieus en we moeten nog maar afwachten wat er allemaal in de praktijk van terecht komt, maar het verhaal klinkt goed doordacht.

  34. #2239
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Ik zou RTL mailen als ik jou was, onderzoekje erbij...grote kans van slagen.
    FC Twente blijft nu groeien en op andere gebieden ook blijft FC Twente voorlopig groeien.

    Hier is geen onderzoek voor nodig.

  35. #2240
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    FC Twente lijkt weer een echte topper te hebben binnen gehaald.

    Tim Cornelisse speelt vanaf volgend seizoen voor FC Twente. Nadat vorige week al het bericht naar buiten kwam dat de Tukkers de transfervrije rechtsback wilden overnemen van FC Utrecht, doorstond Cornelisse dinsdag de medische keuring. Aansluitend tekende hij een tweejarige verbintenis bij de landskampioen, die aankomende zomer ingaat.

    De 32-jarige Cornelisse wordt bij Twente de vervanger van Dwight Tiendalli, die geen overeenkomst wist te bereiken met de Tukkers en daardoor transfervrij kan vertrekken uit Enschede. Cornelisse (32) is ook gratis, daar FC Utrecht eerder dit seizoen had aangegeven het contract van de back niet te willen verlengen. Met Twente zet hij echter alsnog een stap vooruit in zijn loopbaan.
    “We zijn zeer verheugd dat Tim Cornelisse komende seizoenen voor FC Twente voetbalt”, zei Michel Preud’homme op de website van Twente. “Tim is een goede betrouwbare verdediger met aanvallende kwaliteiten. Een speler die uitstekend bij FC Twente past. Tim heeft veel competitiewedstrijden in de Eredivisie gespeeld. In het drukke programma hebben we een breed kader nodig met ervaren spelers.”

  36. #2241
    Chief
    Guest

    Standaard

    Hehe, hopelijk haalt Twente nog veel meer van dat soort spelers.

  37. #2242
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Dit is gewoon goed zaken doen, je op de toekomst richten. Wel raar dat hij maar een contract krijgt voor twee jaar, meteen vast leggen voor vijf.

  38. #2243
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Zo'n rare aankoop is dit toch niet? Achter Rosales tweede keus op rechtsachter. Ervaren, Nederlandse jongen. Die krijgt zijn wedstrijdjes volgend jaar wel.

  39. #2244
    Chief
    Guest

    Standaard

    Wat jij wil. Cornelisse is toch geen niveau voor een club die kampioen wil worden en CL wil spelen? Rosales overigens ook niet echt, maar om er nu 2 van dat niveau te hebben?
    Utrecht wilde al niet meer verder met hem, al weet ik de reden waarom trouwens niet.

  40. #2245
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik vond Tiendalli het prima doen bij Twente daar. En dat Rosales minuten kan maken bij Twente is ook door een gebrek aan beter, betekent niet dat het een goede speler is. Ik heb het gevoel dat Twente, als ze wat beter zou zoeken, een goede jonge rechtback hadden kunnen halen met de potentie om nog eens iets te worden.

  41. #2246
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Tsjah je als backup rechtsachter kun je moeilijk jongens gaan halen voor veel geld? Dan moet je dus op zoek naar goedkopere in dit geval ervaren spelers. Dan is Tim Cornelisse toch geen rare keus? Rosales hebben ze wel vertrouwen in ondanks al zijn tekortkomingen. Vind hem ook enorm wisselvallig maar daar zit nog wel meer in dan wat er tot nog toe uitgekomen is.

  42. #2247
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Tsjah je als backup rechtsachter kun je moeilijk jongens gaan halen voor veel geld? Dan moet je dus op zoek naar goedkopere in dit geval ervaren spelers. Dan is Tim Cornelisse toch geen rare keus? Rosales hebben ze wel vertrouwen in ondanks al zijn tekortkomingen. Vind hem ook enorm wisselvallig maar daar zit nog wel meer in dan wat er tot nog toe uitgekomen is.
    Achter je basisspeler zet je een speler uit eigen jeugd neer. Dat is beleid voeren. Niet een Cornelisse van 32 jaar oud halen. Twente is op bepaalde posities enorm sterk, maar op bepaalde posities ook erg kwetsbaar.

  43. #2248
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Daar ben ik het niet met je eens. Je moet een uitgebalanceerde selectie hebben en schijnbaar was Twente op zoek naar ervaring, Blijkbaar zien ze ook geen rechtsbacks in de jeugd die volgend jaar de stap naar de eerste selectie kunnen maken. Moet je ook een beetje geluk mee hebben natuurlijk.

  44. #2249
    Hallelujah wardzijden's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2010
    Locatie
    Eindhoven
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.756
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Tsjah je als backup rechtsachter kun je moeilijk jongens gaan halen voor veel geld? Dan moet je dus op zoek naar goedkopere in dit geval ervaren spelers. Dan is Tim Cornelisse toch geen rare keus? Rosales hebben ze wel vertrouwen in ondanks al zijn tekortkomingen. Vind hem ook enorm wisselvallig maar daar zit nog wel meer in dan wat er tot nog toe uitgekomen is.
    Laat ik het zo zeggen, ik vind het niet erg dat een concurrent besluit om een speler als Tim Cornelisse aan te trekken. En ik betwijfel echt of Rosales nog veel beter kan worden dan dat hij nu laat zien. In dat geval is het helemaal beter om je te richten op een jonge speler zodat die zich na verloop van tijd, voor Twente mag je dan hopen zo snel mogelijk, de basisplaats kan overnemen.

  45. #2250
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Achter je basisspeler zet je een speler uit eigen jeugd neer. Dat is beleid voeren. Niet een Cornelisse van 32 jaar oud halen. Twente is op bepaalde posities enorm sterk, maar op bepaalde posities ook erg kwetsbaar.
    Vooral op de back. Het wordt anders bij een cruciale positie in bijv. de as. Ik snap de aankoop dus ook niet.

Pagina 50 van 176 EersteEerste ... 40484950515260100150 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 6 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 6 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •