Pagina 9 van 176 EersteEerste ... 78910111959109 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 405 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #361
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Kesler deelt compliment uit aan Huysegems07 september 2007


    Stein Huysegems heeft een goede beurt gemaakt bij KNVB-preses Henk Kesler. De aanvaller van FC Twente gaf na afloop van de wedstrijd tegen PSV toe dat scheidsrechter Luinge een goede beslissing had gemaakt, door géén strafschop toe te kennen na een overtreding van Carlos Salcido. "Als variant op de bekende reclame: 'Dat zouden meer spelers moeten doen'", zegt Kesler.


    Huysegems werd naar de grond gewerkt door Salcido, waarna Luinge de bal aanvankelijk op de stip legde. Deze beslissing draaide hij even later, na overleg met zijn assistent, terug. "Assistent Olde Olthof had gezien dat Salcido zijn overtreding buiten het strafschopgebied inzette. FC Twente kreeg 'slechts' een vrije schop op de rand van de zestien. Huysegems gaf na de wedstrijd voor de tv-camera's aan dat een goede beslissing van de arbitrage te vinden. Daar heb ik veel waardering voor."

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Dat was voordat Huysegems de beelden had gezien. In de herhaling zag je dat hij binnen de zestien nog altijd aan zijn shirtje werd vastgehouden. Volgens de regels is dit een strafschop. Maar okay, who cares. Tis een gelopen zaak.

  2. #362
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.065
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Volgens de regels is het een overtreding op de plek waar de overtreding gemaakt wordt...
    Daar waar het shirt vastgepakt wordt dus...

  3. #363
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Volgens de regels is het een overtreding op de plek waar de overtreding gemaakt wordt...
    Daar waar het shirt vastgepakt wordt dus...
    Ik heb Luinge anders horen uitleggen. Wanneer de overtreding voor de zestien wordt ingezet, bijvoorbeeld vasthouden aan het shirt, en binnen de zestien heeft de verdediger nog altijd niet losgelaten, dan is het strafschop.
    Althans, zo heb ik zijn uitleg begrepen.

    Maar zelfs ik kan mij vergissen natuurlijk.

  4. #364
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Touma niet in actie tegen oude club

    07 september 2007


    Sharbel Touma doet vanavond niet mee in de vriendschappelijke wedstrijd tussen Borussia Mönchengladbach en zijn oude club FC Twente. De Zweedse aanvaller kampt met een knieblessure en moet enkele dagen rust houden.

    De in Beiroet (Libanon) geboren Touma speelde tussen 2004 en de zomer van 2007 in Enschede. In die periode speelde hij 79 wedstrijden, waarin hij achttien keer scoorde. Deze zomer maakte hij, transfervrij, de overstap naar Gladbach.

  5. #365
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Kesler deelt compliment uit aan Huysegems07 september 2007


    Stein Huysegems heeft een goede beurt gemaakt bij KNVB-preses Henk Kesler. De aanvaller van FC Twente gaf na afloop van de wedstrijd tegen PSV toe dat scheidsrechter Luinge een goede beslissing had gemaakt, door géén strafschop toe te kennen na een overtreding van Carlos Salcido. "Als variant op de bekende reclame: 'Dat zouden meer spelers moeten doen'", zegt Kesler.


    Huysegems werd naar de grond gewerkt door Salcido, waarna Luinge de bal aanvankelijk op de stip legde. Deze beslissing draaide hij even later, na overleg met zijn assistent, terug. "Assistent Olde Olthof had gezien dat Salcido zijn overtreding buiten het strafschopgebied inzette. FC Twente kreeg 'slechts' een vrije schop op de rand van de zestien. Huysegems gaf na de wedstrijd voor de tv-camera's aan dat een goede beslissing van de arbitrage te vinden. Daar heb ik veel waardering voor."

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Dat was voordat Huysegems de beelden had gezien. In de herhaling zag je dat hij binnen de zestien nog altijd aan zijn shirtje werd vastgehouden. Volgens de regels is dit een strafschop. Maar okay, who cares. Tis een gelopen zaak.
    Grotere huichelaar dan Kesler bestaat er ook niet trouwens.

  6. #366
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Oud-voorzitter Vak P in dienst bij FC Twente

    ENSCHEDE - Eugenio Porcu wordt manager operationele zaken bij FC Twente. De Enschedeër wordt verantwoordelijk voor het stadion en zal een belangrijke taak krijgen in de uitbreiding van het Arke Stadion.

    Porcu is een goede bekende van de club, hij vervulde sinds 1991 een bestuurdersrol bij Vak P en was jarenlang voorzitter van de vaste supportersvereniging. Bovendien introduceerde hij in 1993 de sfeeractie in Nederland. "Het is een nieuwe functie", zegt FC Twente voorzitter Joop Munsterman. "Eugenio was de beste kandidaat."

  7. #367
    Eredivisiefetisjist Scarbir's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 september 2007
    Locatie
    Elp
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Gaaf dat ze iemand uit eigen achterban halen en niet iemand van buitenaf aanstellen. Hopelijk pakt het goed uit!

  8. #368
    Voetbal 'Alles-volger' Flow's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 september 2007
    Berichten
    18
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Oud-voorzitter Vak P in dienst bij FC Twente

    ENSCHEDE - Eugenio Porcu wordt manager operationele zaken bij FC Twente. De Enschedeër wordt verantwoordelijk voor het stadion en zal een belangrijke taak krijgen in de uitbreiding van het Arke Stadion.

    Porcu is een goede bekende van de club, hij vervulde sinds 1991 een bestuurdersrol bij Vak P en was jarenlang voorzitter van de vaste supportersvereniging. Bovendien introduceerde hij in 1993 de sfeeractie in Nederland. "Het is een nieuwe functie", zegt FC Twente voorzitter Joop Munsterman. "Eugenio was de beste kandidaat."
    Wel een aparte naam voor een Enschedeër...

  9. #369

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk bericht
    Wel een aparte naam voor een Enschedeër...
    Gaat volgens mij ook niet om de naam,maar om de persoon.

    Een zeer goede zaak dat Twente,een echte supporter deze functie gunt.Porcu is iemand die de club door en door kent.Ook was hij samen met een groepje andere rebelse jongeren een van de grondleggers van het welbekende Vak-P.Ook het ontstaan van Tifo bij Twente is aan hem te danken,dit misschien mede door zijn Italiaanse bloed.
    Ben benieuwd hoe het zal uitpakken,kijk er iig positief tegenaan.

  10. #370
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Blaise N'Kufo is dood, leve Blaise Nkufo


    Eerst was daar Epy Drost. Jarenlang werd zijn naam, die trouwens officiëel gewoon Eimert was, verkeerd geschreven. Nu Epi is opgehelderd dient zich een nieuwe spraakverwarring aan.

    Niemand was helemaal zeker over de uitspraak, maar de schrijfwijze was helder; Blaise N'Kufo. Tot voor kort in ieder geval.

    Ten overstaan van een Zwitserse zondagskrant laat Blaise weten : "Mein Name zum Beispiel wird seit Jahren falsch geschrieben, obwohl ich immer sage, Nkufo schreibe sich ohne Apostroph. Trotzdem wird er mit Apostroph geschrieben."

    Wij pleiten ervoor dat er vanaf nu met respect omgegaan wordt met de naam van onze topspits. Blaise N'Kufo is dood, leve Blaise Nkufo.


    Interessant. :bf_nonew:

  11. #371
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Dat las ik laatst ook al ergens. Eigenlijk niet zo boeiend.

    Had ie ook wel eerder kunnen vertellen

  12. #372
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TwenteTom Bekijk bericht
    Dat las ik laatst ook al ergens. Eigenlijk niet zo boeiend.

    Had ie ook wel eerder kunnen vertellen
    Komkommertijd.

  13. #373
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Huysegems: "Ik wil weer Rode Duivel worden"


    Na een mislukt seizoen bij Feyenoord wil Stein Huysegems bij FC Twente opnieuw zijn oude niveau halen. Ook denkt de Belgische spits weer aan de nationale ploeg.

    Stein Huysegems voelt zich goed bij Twente. "De aanpassing is heel goed verlopen", vertelt hij tegenover Sporza. "Ik ben perfect opgevangen en het niveau ligt vrij hoog."

    Huysegems maakte furore als spits bij Lierse en AZ, maar bij Feyenoord kwam hij nauwelijks aan de bak. Hij wil nu een nieuwe start maken en zijn oude niveau opnieuw bereiken.

    "Ik heb nog tijd nodig om weer helemaal top te worden. Maar ik krijg het vertrouwen van de coach en mag een reeks neerzetten. Alleen zo kan ik naar mijn oude niveau groeien."

    Ondertussen is het wel bijna een jaar geleden dat Huysegems nog eens voor de Belgische nationale ploeg uitkwam. "Dat is normaal. Als je niet speelt dan wordt je ook niet opgeroepen."

    Maar nu hoopt Huysegems opnieuw op een selectie. "Het belangrijkste is Twente nu. Als ik goed presteer komen de Duivels wel vanzelf. En of ik nu over drie of zes maanden terugkeer, maakt niet uit. Maar dat is uiteindelijk wel het doel."

  14. #374
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    D'r staat ook een heel stuk op de belgische teletekst over Huysegems.

  15. #375
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Demouge had eigen treffer niet door

    Willem II-aanvaller Frank Demouge maakte net als zijn collega-debutant Darl Douglas een ongelukkige entree in een officiële wedstrijd van zijn club. De invaller kopte de gelijkmaker achter zijn eigen doelman, maar dat moest hem later worden verteld.

    "Er liep een speler van FC Twente bij zijn directe tegenstan*der weg. Dat wilde ik corrigeren. Maar het voelde alsof ik die bal niet raakte. Ik zou het moment nog eens terug moeten kijken om zeker te zijn. Maar als het zo is, dan is het klote", stamelde Demouge tegenover een journalist van het Brabants Dagblad.

    De van een blessure herstelde spits speelde sowieso een ongelukkig duel. Hij kwam al vroeg de geblesseerd geraakte Darl Douglas vervangen. Mogelijk te vroeg. "Het was niet best", vond Demouge zelf. Zijn trainer Dennis van Wijk had wel een verklaring voor het stroeve spel van zijn speler: "Demouge is maar zelden goed aangespeeld. Hij komt boven*dien nog ritme en kracht tekort. In de laatste minuten zat hij er flink doorheen

    ================================================== ================


  16. #376
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Jubilerende Twente-doelman Boschker allerminst tevreden

    --------------------------------------------------------------------------------

    Datum: 17-sep-2007 10:04


    Door Jouke Zijlstra

    Sander Boschker speelde zondag tegen Willem II zijn 450ste wedstrijd in dienst van FC Twente, maar hij was er niet erg over te spreken. De tukker gaf in de negentiende minuut van de wedstrijd een penalty weg. ‘Ik dacht dat ik op tijd mijn doel uitkwam en de bal nog weg kon schieten. Ik was duidelijk te laat echter. Een 100% penalty, geen twijfel mogelijk.’

    De strafschop die volgde, werd gestopt door Boschker. Een aardig jubileumcadeau. ‘Dat is altijd een lekker gevoel. Over de rest van de wedstrijd ben ik veel minder tevreden. Als ploeg denken we te makkelijk over bepaalde situaties. Tegen Willem II loopt het dan nog goed af, maar als we dit in een wedstrijd tegen ploegen als Heerenveen en Groningen uithalen, krijgen we het deksel flink op de neus. Daar zullen we de komende dagen eens goed over moeten praten. Ik ben absoluut niet tevreden met het spel dat wij vandaag hebben laten zien.’

    ================================================== ================


    Zelfkennis is de bron van alle wijsheid!

  17. #377
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Braafheid heeft zijn plekje gevonden: 'Gaat lekker bij Twente'

    --------------------------------------------------------------------------------

    Datum: 17-sep-2007 10:14


    DOor Jouke Zijlstra

    Edson Braafheid speelt dit seizoen in het hart van de defensie bij FC Twente. Elke wedstrijd functioneert de van origine linksback beter. “Het gaat inderdaad heel lekker. De trainer heeft vertrouwen in mij, want ik krijg al vier competitieduels de voorkeur boven anderen.”

    Over de wisseling van de linksbackpositie naar een centrale verdedigingsrol, zegt Braafheid nog altijd zoekende te zijn naar de juiste aanpak: “Hier en daar maak ik nog wel eens een foutje. Door iedere week te spelen, doe ik steeds meer ervaring op en leer ik de kneepjes van het vak. Bij het tweede van Utrecht heb ik natuurlijk ook een paar keer centraal gespeeld, maar dat is toch heel anders als bij Twente. Hier ligt de nadruk veel meer op het positiespel. Dat moet even wennen, maar dan heb je ook wat. Kijk maar naar de resultaten!”


    ================================================== ================

    Het is inderdaad verbazingwekkend dat Braafheid in zo'n korte tijd een monument uit de eigen jeud als Ramon Zomer uit de basis heeft gespeeld. Ramon gold (geldt) als een beloftevolle centrumverdediger die de afgelopen jaren veel waardering kreeg en eigenlijk nooit ter discussie stond. De huidige situatie moet hem pijn doen.

  18. #378

    Aangemeld
    17 september 2007
    Berichten
    5
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Inderdaad..Ik zie Zomer er ook niet zo snel meer inkomen..Braafheid doet het prima daar samen met Wielaart..Ben benieuwd of Zomer dit jaar nog van de bank af komt.

  19. #379
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huissman Bekijk bericht
    Inderdaad..Ik zie Zomer er ook niet zo snel meer inkomen..Braafheid doet het prima daar samen met Wielaart..Ben benieuwd of Zomer dit jaar nog van de bank af komt.
    Ik vrees dat wanneer Zomer het gevoel krijgt dat hij definitief de 5e man voor de achterhoede is, hij zal uitkijken naar een andere club. Hij is gewoon te goed voor de bank. Eerder had Heerenveen al belangstelling. Ik zou het heel jammer vinden als hij vertrekt.

  20. #380
    Roel's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Hoogeveeen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    25
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huissman Bekijk bericht
    Inderdaad..Ik zie Zomer er ook niet zo snel meer inkomen..Braafheid doet het prima daar samen met Wielaart..Ben benieuwd of Zomer dit jaar nog van de bank af komt.
    er komen vanzelf blessures en schorsingen, of een vormcrisis bij 1 van de basiskrachten en dan kan hij weer een poging wagen zich in de basis 11 te knokken.

  21. #381

    Aangemeld
    17 september 2007
    Berichten
    5
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
    er komen vanzelf blessures en schorsingen, of een vormcrisis bij 1 van de basiskrachten en dan kan hij weer een poging wagen zich in de basis 11 te knokken.
    Tuurlijk komen die er wel, maar als je al op de bank zit heb je nou eenmaal weinig zelfvertrouwen.Dan is het moeilijk om te knallen en jezelf weer in de basis te spelen!

  22. #382
    Roel's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Hoogeveeen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    25
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huissman Bekijk bericht
    Tuurlijk komen die er wel, maar als je al op de bank zit heb je nou eenmaal weinig zelfvertrouwen.Dan is het moeilijk om te knallen en jezelf weer in de basis te spelen!
    Zou niet weten waarom heeft paar leuke jaren gedraaid interesse gewekt bij diverse clubs dan heb je wel zelfvertrouwen mag ik hopen...

  23. #383
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Jong Twente wint van 'dure jongens' AZ


    Jong FC Twente heeft maandagavond de eerste overwinning van het seizoen behaald. De ploeg uit Enschede versloeg Jong AZ door een doelpunt in de slotfase met 2-1.

    Zes van de elf spelers die maandagavond bij Jong AZ in de basis stonden, zaten zondagmiddag bij het eerste elftal van coach Louis van Gaal. Ondanks de aanwezigheid van onder andere de aankopen Pellè en El-Hamdaoui lukte het AZ echter niet om de mannen van Cees Lok in Enschede te verslaan.

    In de eerste helft gebeurde er erg weinig op het wedstrijdveld in Hengelo. FC Twente-aanvaller Sergio Zijler kwam enkele malen gevaarlijk op langs de lijn maar in de afwerking miste hij de kracht om het AZ-keeper Sergio Ramos moeilijk te maken. Mede daardoor werd het vooral een duel tussen de middenvelders Wout Brama en Ruud Vormer. Beide spelers dirigeerde op het middenveld en schaamde zich er ook niet voor af en toe flink door te halen als dat nodig was.

    Graziano Pellè deed dit ook, al leek het vooral door frustratie. De aanvaller liet vaak aan zijn medespelers merken dat hij het ergens niet mee eens was. De toon van de Italiaan was duidelijk, het Italiaans voor de meeste spelers onbegrijpelijk. Een onnodige charge op het middenveld kwam hem op geel te staan.

    Kort voor rust scoorde Marko Arnoutovic de 1-0 voor de thuisploeg. Tot dat moment was de jonge aanvaller nog ongelukkig in zijn spel. Toen hij de bal via Zijler voor zijn voeten kreeg twijfelde hij niet. De uit Oostenrijk afkomstige spits schoot de bal beheerst langs de tot dan toe overtuigend keepende Ramos.

    Het eerste kwartier na rust stond er een ander AZ op het veld. Vooral Mounir El Hamdaoui trok het spel meer naar zich toe. De beloften van de Alkmaarse ploeg lieten af en toe voetbal zien dat het eerste elftal ook speelt. Snel, kort en aanvallend. Na een uur spelen zorgde een snelle en goede aanval voor de gelijkmaker. El-Hamdaoui, zondag nog goed voor de 2-2 bij het eerste elftal, stuurde Julien Jenner de diepte in. De vleugelspeler, die zondag ook al scoorde, zette direct voor en de Italiaan Pellè schoot de bal hard en loepzuiver in de kruising. 1-1.

    Grote kansen waren er na de gelijkmaker niet meer te zien. Beide elftallen speelde verdedigend erg sterk en kwamen aanvallend kracht en slimheid te kort om het de verdedigers moeilijk te maken. Pellé en Eljerio Elia kwamen goed weg toen de sterk fluitende Gozubuyuk hen beide na het nodige duw- en trekwerk een tweede gele kaart bespaarde.

    Twee minuten voor tijd zorgde Elia ervoor dat Twente alsnog de eerste overwinning van het seizoen behaalde. Uit een hoekschop van Tjaronn Chery kopte de van ADO den Haag overgekomen speler de 2-1 binnen. Een slotoffensief met extra spits Chevello de Rijp voor verdediger Joona Tovia zorgde niet voor de, aan Alkmaarse zijde gewenste, gelijkmaker. Twente gaat door de overwinning AZ voorbij op de ranglijst en heeft nu vier punten uit drie wedstrijden.

  24. #384
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    RTV Oost wil FC Twente life


    RTV Oost in in verregaande onderhandeling om de wedstrijd Getafe - FC Twente van aanstaande donderdag live uit te zenden.

    De rechten van het duel zijn in handen van een Europees rechtenbureau. Dat bureau wil vooralsnog een te hoog bedrag ontvangen voor een life-uitzending. De directie van RTV Oost zegt er tot het laatste moment alles aan te zullen doen om de wedstrijd live uit te zenden.

    Radio Oost zendt in elk geval wel live uit vanaf 19.00 uur, de wedstrijd in Madrid start om 21.00 uur.

  25. #385
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Wisgerhof: "Twente twee keer zo goed als NAC"

    Peter Wisgerhof had zondag een heldere analyse voor de nederlaag tegen NAC. De centrumverdediger van NEC: "Niets lukte bij ons. Zo begin je niks."

    "We verliezen van onszelf", zegt de aanvoerder tegen Omroep Gelderland. "Tegen dit elftal moeten wij thuis gewoon winnen. Dat was gezien het gebrek aan punten ook hard nodig. Maar op deze manier was er geen beginnen aan."

    De volgende wedstrijd spelen de Nijmegenaren tegen FC Twente. Een hels karwei in de huidige vorm van NEC, meent Wisgerhof. "We maken het ons zo wel heel moeilijk. Zeker als je weet dat volgende week FC Twente wacht. Die zijn twee keer zo goed als NAC."

  26. #386
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Getafe CF - FC Twente (UEFA Cup) (Donderdag, 20 september 2007 21:00)

    Voorbeschouwing

    Aanstaande donderdag is het dan eindelijk zover, FC Twente gaat voor het eerst sinds zes jaar weer echt Europa in. Vorig seizoen strandde de ploeg van Fred Rutten nog in de voorronde, maar na de vierde plaats in het afgelopen competitieseizoen zijn de Tukkers geplaatst voor de eerste ronde. FC Twente begint met een uitwedstrijd in Spanje. Getafe CF is de tegenstander, een debutant in de UEFA Cup, dat vorig seizoen de Spaanse bekerfinale verloor, maar zich daardoor wel plaatste voor de UEFA Cup. FC Twente neemt voor de zestiende keer deel aan het hoofdtoernooi van de UEFA Cup, voorheen Jaarbeursstedenbeker en Europa Cup II.

    De tegenstander
    Getafe Club de Fútbol werd in 1983 opgericht in de gelijknamige plaats met 160.000 inwoners ten zuiden van Madrid. Onder trainer Quique Sánchez Flores promoveerde Getafe in 2004 naar de Primera División. Hij wist zich met Los Azulones in het eerste jaar te handhaven en vertrok vervolgens naar Valencia CF. Bernd Schuster nam zijn plaats over en werd in het eerste seizoen met Getafe negende. Een jaar later werd Getafe opnieuw negende en wist Schuster zich te verzekeren van de bekerfinale, voor het eerst in de geschiedenis van de club. Getafe verloor in de heenwedstrijd in de halve finale met maar liefst 5-2 van Barcelona. In de return herstelde de Spaanse nummer negentien zich echter sterk en won met 4-0. De finale werd overigens wel verloren, met 1-0 van Sevilla. Bernd Schuster vertrok afgelopen seizoen naar Real Madrid en oud-Ajacied Michael Laudrup is tegenwoordig trainer van Getafe. Getafe begon slecht aan het seizoen en pakte slechts één punt uit drie wedstrijden. Er werd verloren van Sevilla en Espanyol. In het eigen Coliseum Alfonso Pérez werd gelijkgespeeld tegen Recreativo Huelva. Opvallend is het aantal rode kaarten dat Getafe tot dusver pakte, maar liefst vier spelers kregen in drie competitieduels de rode kaart. FC Twente kan dus een 'schopploeg' verwachten onder de Spaanse zon. Los Azulones kende veel mutaties in de zomerperiode. Alexis, Jaja Coelho, Güiza, Paredes, Pulido, Verpakovskis en Dorado verlieten de stad onder de rook van Madrid. Cata, Molina, Kepa, Mario Alvarez, Mario Cotelo, Nobrega, Pablo, Pallardó, De la Red, Signorio, Uche en Ustari kwamen de ploeg van voorzitter Ãngel Torres Sánchez versterken. Getafe CF is geen onbekende in Nederland. De ploeg van Michael Laudrup speelde in de voorbereiding tegen Sparta Rotterdam (1-6), Roda JC (0-3), NEC (0-1) en NAC Breda (0-0). Drie overwinningen en één gelijkspel is dus de balans na vier oefenwedstrijden in Nederland.

    FC Twente
    FC Twente gaat weer Europa in en dat willen de Tukkers graag weten. Het UEFA Cup-avontuur kan echter snel voorbij zijn. In de eerste ronde geldt een knock-outfase. Wanneer FC Twente de tweestrijd met Getafe CF winnend afsluit, dan plaats het zich voor de groepsfase met vijf ploegen. FC Twente heeft al een redelijke Europese historie, vooral in de jaren negentig presteerden de Tukkers goed. In 1973 werd de halve finale gehaald, waarin verloren werd van Borussia Mönchengladbach. In 1973 verloor FC Twente in de achtste finale van Ipswich Town. Het jaar erop was opnieuw Borussia Mönchengladbach over twee wedstrijden te sterk, dit keer in de finale. In 1978 werd de halve finale behaald, waarin verloren werd van het Belgische Anderlecht. Verder werd er in Europees verband niet om de prijzen gespeeld door de club uit Enschede. Wel zijn er opvallende resultaten tegen bijvoorbeeld Juventus (3-0, 1-0), FC Bayern München (3-4) en Borussia Mönchengladbach (0-0). Vorig seizoen strandde FC Twente in de tweede voorronde van de UEFA Cup tegen FC Levadia Talinn (zie tweede foto). De Intertotofinale werd gewonnen van het Zweedse Kalmar FF (zie eerste foto). Vorig seizoen presteerde FC Twente goed in de nationale competitie, het baarde opzien van diverse gerenommeerde personen in de voetballerij. Het positiespel was prachtig en ook nog eens effectief. FC Twente eindigde op de vierde plaats achter PSV, Ajax en AZ, maar voor SC Heerenveen, Roda JC, Feyenoord, FC Groningen en FC Utrecht. De ploeg van Fred Rutten plaatste zich met de vierde plaats automatisch voor UEFA Cup-voetbal. Tegen Getafe CF kan Fred Rutten nog niet beschikken over Patrick Gerritsen, die inmiddels de individuele training heeft hervat. Ook kan FC Twente Youssouf Hersi niet inzetten. Hersi heeft nog een Europese schorsing van twee wedstrijden staan uit zijn tijd bij NEC. De middenvelder kreeg in november 2003 de rode kaart in de wedstrijd tegen het Poolse Wisla Kraków

  27. #387
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Hersi en Rendla mee naar Spanje

    Dinsdag 18-9-2007 - Fawkes

    Youssouf Hersi en Andrej Rendla zijn de opvallenste namen in de selectie van Fred Rutten voor de ontmoeting met Getafe. Hersi is namelijk de eerste twee duels geschorst naar aanleiding van zijn rode kaart in zijn laatste europese wedstrijd met NEC tegen Wisla Krakow. In dat duel kregen maar liefst drie spelers van NEC de rode kaart, waaronder Hersi en Zonneveld. Voor Rendla is het dit seizoen de eerste keer dat hij bij de wedstrijdselectie zit bij een officiëel duel van het eerste elftal.

    De volledige selectie telt 20 man, er zullen dus nog twee spelers moeten afvallen. Rutten selecteerde de volgende spelers:

    doel: Boschker en Paauwe.
    verdediging: Wilkshire, Wielaert, Braafheid, Zomer, Wellenberg en Heubach.
    middenveld: Engelaar, El Ahmadi, Schreuder, Brama en Hersi.
    aanval: Nkufo, Denneboom, Huysegems, Zijler, Elia, Arnautovic en Rendla.

    UPDATE:
    Hersi mag gewoon spelen, daar hij zijn schorsing al bij SC Heerenveen heeft uitgezeten, dus in tegenstelling tot wat deze week in de media werd beweerd is hij gewoon speelgerechtigd.

  28. #388
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Luke Wilkshire weer beschikbaar

    door onze Telesportredactie

    ENSCHEDE - FC Twente kent geen personele problemen voor de UEFA-Cupwedstrijd tegen Getafe in Spanje. De Tukkers kunnen op de lang geblesseerde Patrick Gerritsen na bogen op een fitte selectie. Dit houdt in dat ook de zondag tegen Willem II met duizelingen uitgevallen Luke Wilkshire van de partij is.

    De Australiër hield aan het gewonnen duel (1-3) slechts een blauw oog over. In Overijssel zal de wedstrijd wellicht live op de beeldbuis zijn te zien. TV-Oost zendt de wedstrijdbeelden, mits het aan de financiële voorwaarden kan voldoen, vanaf 21.00 uur uit.

  29. #389
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    FC Twente kan toch beschikken over Hersi


    Youssouf Hersi is door FC Twente-trainer Fred Rutten opgenomen in de selectie voor het duel met Getafe. Aanvankelijk werd aangenomen dat de spelmaker geschorst zou zijn.

    Hersi kreeg in zijn periode bij NEC in Europees verband een rode kaart. De uitsluiting in 2003 tegen het Poolse Wisla Krakow leverde de middenvelder een schorsing op. Lang werd aangenomen dat Hersi, net als bijvoorbeeld toenmalig ploeggenoot Mike Zonneveld, bij een eerst volgend Europees avontuur de eerste wedstrijden zou moeten toekijken.

    De situatie van Hersi is echter anders dan die van Zonneveld. Hersi blijkt in zijn tijd bij sc Heerenveen de schorsing al te hebben 'uitgezeten'. Daardoor kan Rutten vanavond in het uitduel met Getafe gewoon over hem beschikken. Ook het talent Andrej Rendla werd door de technische staf toegevoegd aan de in totaal 20-koppige selectie

  30. #390
    Eredivisiefetisjist Scarbir's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 september 2007
    Locatie
    Elp
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Het zou een mooie comeback zijn als Hersi er nu gewoon een intikt vanavond. Wordt een spannende (intensieve) bak tegen Getafe.

  31. #391
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scarbir Bekijk bericht
    Het zou een mooie comeback zijn als Hersi er nu gewoon een intikt vanavond. Wordt een spannende (intensieve) bak tegen Getafe.
    Ik denk niet dat Hersi in de basis zal staan nu Wilkshire weer terug is. Ben zelf ook erg nieuwsgierig hoe het Twente vergaat morgenavond.

  32. #392
    Eredivisiefetisjist Scarbir's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 september 2007
    Locatie
    Elp
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Excuses.

  33. #393
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Rutten: ‘Scoren is het allerbelangrijkste’
    Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 20 september om 07:19

    Na een afwezigheid van zes jaar komt FC Twente donderdagavond weer in actie in het hoofdtoernooi van de UEFA Cup. Het duel tegen het Spaanse Getafe is de 75ste Europese wedstrijd in het bestaan van de Enschedese club.


    Van de 74 eerdere duels won de ploeg er 31, speelde er vijftien gelijk en leed 28 nederlagen. Met twintig spelers vertrok coach Fred Rutten woensdagochtend naar de voorstad van Madrid, waar de formatie van Michael Laudrup geenzins van plan is om de zege cadeau te geven.

    “We hebben beelden van Getafe bekeken met de spelersgroep”, vertelde Rutten woensdagavond. “Daarop zagen we dat het een goed voetballende ploeg was. Getafe heeft spelers die stuk voor stuk technisch vaardig en fysiek sterk zijn, en ook nog eens over een uitstekend loopvermogen beschikken.’’

    Het ene punt uit drie duels van Getafe zegt Rutten helemaal niets. “De stand op de ranglijst geeft een vertekend beeld. Getafe was ongelukkig in zijn eerste wedstrijden. Het beeld dat ik van de ploeg heb is niet anders dan bij de loting. Om een ronde verder te komen, is het voor ons belangrijk hier te scoren.’’

  34. #394
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    RTV Oost zendt Getafe - FC Twente live uit

    De fans van FC Twente kunnen aanstaande donderdag toch hun helden in actie zien in het UEFA Cup-duel met Getafe. De regionale omroep heeft de rechten gekocht voor het duel van de Tukkers met de Spanjaarden.

    De wedstrijd zal om 21:00 uur uitgezonden worden. Vanaf 20:30 uur zal de regionale zender beginnen met de voorbeschouwing. De winnaar van de tweestrijd in de UEFA Cup plaatst zich voor de groepsfase.

  35. #395
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    FC Twente-speler Wielaert: 'Getafe goed voetballende ploeg'

    --------------------------------------------------------------------------------

    Datum: 20-sep-2007 09:35

    Twente keert woensdagavond terug in Europa met een uitwedstrijd tegen het Spaanse Getafe CF. De Tukkers speelden vorig jaar weliswaar in de voorronde van de UEFA Cup, maar bereikten het hoofdtoernooi niet. Het Estse FC Levadia Tallinn bleek te sterk. "We hebben beelden van Getafe bekeken en we zagen dat het een goed voetballende ploeg was", zegt Robbie Wielaert op de clubsite.
    "Getafe heeft spelers die allemaal technisch en fysiek erg sterk zijn en over een uitstekend loopvermogen beschikken. Het zou fantastisch zijn als we de groepsfase halen. Daar gaan we voor werken."

  36. #396
    Eredivisiefetisjist Scarbir's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 september 2007
    Locatie
    Elp
    Berichten
    16
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Netjes geregeld van RTV Oost! Daar kan RTV Drenthe met het cluppie uit Emmen nog een voorbeeld aan nemen.

  37. #397
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Rutten wijt verlies mede aan arbiter

    Fred Rutten sprak van een 'zure nederlaag' tegen Getafe. De Spanjaarden wonnen met 1-0 door een treffer in de blessuretijd. Op dat moment stonden de Tukkers met tien man, door een rode kaart van Edson Braafheid.

    De verdediger kreeg na een klein uur spelen zijn tweede gele kaart. Op dat moment waren er twee ballen in het spel. "We wisten dat het moeilijk zou worden, maar op deze manier is het een zure nederlaag geworden. Door een discutabele beslissing van de scheidsrechter liep het voor ons verkeerd af", vertelde Rutten aan de VI.

    Over het spel van zijn ploeg kon hij wel tevreden zijn. Het favoriete Getafe creërde nauwelijks kansen. De grootste kans in de officiële speeltijd was zelfs voor de Twente-aanvaller Stein Huysegems, die alleen op het Spaanse doel afliep. "Met tien man hebben we het goed opgepakt en de goal had ook aan de andere kant kunnen vallen. De mogelijkheid van Huysegems was een goede scoringskans."

    Wat mij betreft heeft deze wedstrijd opnieuw aangetoond dat Denneboom en Huysegems (voorlopig?) verzwakkingen zijn in vergelijking met Touma en Kennedy.
    In het korte en snelle combinatiespel van El Ahmadi, Engelaar en Wilkshire komt hun gebrekkige techniek nadrukkelijk naar voren. Het duurt veel te lang voordat deze jongens de bal onder controle hebben waardoor het verassingseffect er niet meer is. Vaak ook komt het niet eens zover omdat zij balverlies lijden.
    Hopelijk zijn Rutten em ten Hag in staat om hun vaardigheden in het combinatiespel bij te spijkeren.

  38. #398
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Twente nieuwsbrief


    FC Twente heeft deze weken een drukbezette agenda. Afgelopen zondag werd er nog gewonnen in Tilburg, gisteren stond het uitduel met Getafe FC in de UEFA Cup op het programma, terwijl zondag NEC al op bezoek komt in het Arke Stadion.

    NEC zal met een slecht gevoel richting het Arke Stadion komen. De Nijmeegse formatie die onder leiding staat van Mario Been kent een uiterst moeizame seizoensstart. De ploeg pakte tot dusver slechts een punt uit de eerste vier duels. Afgelopen weekend werd er in eigen huis verloren van NAC Breda. De thuisploeg kon geen vuist maken en had geen antwoord op het spel van de bezoekers. Aan het Arke Stadion heeft NEC ook geen goed gevoel overgehouden vorig jaar. Toen ontmoetten FC Twente en NEC elkaar tweemaal kort achter elkaar. De Enschedeërs trokken toen vrij eenvoudig tweemaal aan het langste eind. Dat deden de Tukkers ook in Nijmegen, toen daar in competitieverband met 3-0 werd gewonnen.

    De seizoensstart van FC Twente is goed. Uit werden er overwinningen behaald op Excelsior en Willem II, terwijl thuis gelijk werd gespeeld tegen FC Utrecht en PSV. Met deze resultaten heeft FC Twente samen met de traditionele ‘top drie’ een ongeslagen status in de competitie. Tegen NEC krijgt FC Twente de mogelijkheid deze status te behouden. Dan zullen de bezoekers, die ongetwijfeld per se een goed resultaat willen halen, moeten worden verslagen.

    Het duel begint zondag om 14.30 uur.

  39. #399
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Epy Drost; In alles anders


    Op 22 september verschijnt: ‘In alles anders’. Het boek over de voetbalcarrière en het leven van Epy Drost. In deze biografie, dat 320 pagina’s telt, ontleedt auteur Bert Nederlof het soms opmerkelijke leven van de onvergetelijke libero van FC Twente. Tevoorschijn komt een bijzonder mens met zeer eigenzinnige, maar ook kwetsbare kanten.

    Nederlof over het ontstaan van het boek: “Ik was vroeger al fan van de speler Epy Drost. Tussen de degelijke Twentse verdedigers was hij met zijn opvallende en frivole spel toch een opmerkelijke verschijning. Ik heb mij dan ook afgevraagd waarom er in Twente, waar toch ook heel goede sportjournalisten zijn, niemand een boek over Drost heeft geschreven. Ik heb contact gezocht met de broer en zussen van Epy en hun verteld over mijn wens een dergelijk boek te schrijven.

    ‘In alles anders’ verschijnt in twee versies van elk 320 bladzijden. De reguliere editie van het rijk geïllustreerde hard cover boek kost € 29,-. Tevens verschijnt een luxe versie in een oplage van 1945 (het geboortejaar van Epy) exemplaren. Dit boek wordt geschoven in een luxe cassette, van 1 tot en met 1945 genummerd, en daarop uw naam gekalligrafeerd. Deze luxe editie kost € 39,-.

    Het boek kan online besteld worden. (Meer informatie op FC Twente.nl). Uit de opbrengst van het boek wordt een bronzen beeld van Epy Drost gefinancierd.

  40. #400
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Wat mij betreft heeft deze wedstrijd opnieuw aangetoond dat Denneboom en Huysegems (voorlopig?) verzwakkingen zijn in vergelijking met Touma en Kennedy.
    In het korte en snelle combinatiespel van El Ahmadi, Engelaar en Wilkshire komt hun gebrekkige techniek nadrukkelijk naar voren. Het duurt veel te lang voordat deze jongens de bal onder controle hebben waardoor het verassingseffect er niet meer is. Vaak ook komt het niet eens zover omdat zij balverlies lijden.
    Hopelijk zijn Rutten em ten Hag in staat om hun vaardigheden in het combinatiespel bij te spijkeren.
    Heb je gelijk in, al is Getafe een goede ploeg, die wel steeds zorgt dat er 2 man om de aanvallers heen staan. Maar het verschil in balcontrole tussen N'kufo en de andere 2 aanvallers was wel opvallend ja. Maar ik denk toch dat er gisteren op handigheid verloren is. Even de bal oppakken bij zo'n vrije trap tegen bijvoorbeeld en af en toe is met de scheids praten, bijvoorbeeld als die Nigeriaan zich voor de zoveelste keer laat vallen. Allemaal van die kleine dingetjes die ervoor kunnen zorgen dat de score in jouw voordeel uitvalt. Twente was wat mij betreft iets te lief.

  41. #401
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    Heb je gelijk in, al is Getafe een goede ploeg, die wel steeds zorgt dat er 2 man om de aanvallers heen staan. Maar het verschil in balcontrole tussen N'kufo en de andere 2 aanvallers was wel opvallend ja. Maar ik denk toch dat er gisteren op handigheid verloren is. Even de bal oppakken bij zo'n vrije trap tegen bijvoorbeeld en af en toe is met de scheids praten, bijvoorbeeld als die Nigeriaan zich voor de zoveelste keer laat vallen. Allemaal van die kleine dingetjes die ervoor kunnen zorgen dat de score in jouw voordeel uitvalt. Twente was wat mij betreft iets te lief.

    De scheidsrechter vond anders Edson Braafheid niet lief genoeg. :annoyed:

  42. #402

    Aangemeld
    17 september 2007
    Berichten
    5
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Een goed herstel tegen Nec, alhoewel de score misschien wel hoger had moeten uitvallen!!

  43. #403
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Met name in de eerste helft was het genieten geblazen. De oh's en ah's waren niet van de lucht wanneer El Ahmadi het weer eens op de heupen kreeg. Fantantisch, wat een voetballer. Voor zo iemand ga je naar het stadion. Maar oom Wilshire speelde beresterk. Goeie techniek gekoppeld aan goeie werklust en ook nog eens longen als een paard. Met zijn traptechniek is hij nu ook de opvolger van Kennedy Barkicioglu bij de vrije trappen en hoekschoppen.
    Ik stel voor dat Guus Hiddink nog een keer zo'n voetballer naar Enschede stuurt.

  44. #404
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    FC Twente-aanvaller Denneboom: 'Ik ga niet over contracten'

    --------------------------------------------------------------------------------

    Datum: 24-sep-2007 10:15


    Door Rogier Cuypers

    Voor Romano Denneboom was het zondag een prettig weerzien met zijn oude teamgenoten. De rechtsbuiten speelde verdienstelijk en zag zijn FC Twente met 3-0 van NEC winnen. “We hadden het niet moeilijk vandaag. Het is lekker dat we die snelle goal maakten en verder hebben we nog genoeg kansen gehad. Dit was een belangrijke zege na het verlies van donderdag. De wedstrijd van aankomende donderdag in het bekertoernooi zal een heel ander verhaal worden. Dan zal Mario Been zijn ploeg wel op scherp zetten.”

    Net als de toeschouwers, genoot ook Denneboom van zijn teamgenoot Karim El Ahmadi. De jonge Marokkaan was een lust voor het oog. Of hij nog lang in Enschede te bewonderen valt? “Ik ga niet over contracten, haha. Maar hij speelde ongelooflijk goed, ondanks dat hij met de ramadan zit. Er zullen genoeg clubs hem in de gaten houden.”

  45. #405
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    El Ahmadi: ‘Alleen Feyenoord meldde zich bij FC Twente’

    24 september 2007
    ENSCHEDE - Karim El Ahmadi verkeert bij FC Twente in een bloedvorm. Tegen NEC was hij de beste man van het veld. ‘Ik liep zelf ook te genieten’, zegt hij. ‘In de eerste helft liep het voortreffelijk, bijna alles liep zoals ik het in mijn hoofd had.’

    Veel mensen vragen zich waarom de lichtvoetige middenvelder nog in Enschede speelt. ‘Ik voel me prettig bij FC Twente, heb een sterke band met de club uit mijn stad’, zegt hij. ‘Daarnaast is de interesse van andere clubs nog niet heel concreet geweest. Alleen Feyenoord heeft zich in de zomer officieel bij de club gemeld, maar kwam er met FC Twente niet uit, waardoor ik zelf ook geen gesprek heb gehad. Geen probleem, ik voel me prettig hier en kan me prima doorontwikkelen.’

    El Ahmadi is te spreken over de ontwikkelingen bij FC Twente, zegt hij in het AD. ‘In het begin van het seizoen is het altijd even wennen, maar het draait nu al behoorlijk. Vorig jaar speelde ik op een middenveld met Ismaïl Aissati, die elke bal in zijn voet wilde hebben en zelf voor de actie ging, nu speelt Luke Wilkshire naast me op het middenveld, een speler die veel de diepte zoekt, en die je met passes kunt bedienen.’

    Hij acht FC Twente volgende week, in de Europese return tegen Getafe FC, nog altijd kansrijk, de 1-0 achterstand ten spijt. ‘We draaien lekker in de competitie en hebben de wedstrijd in Spanje ook onder controle gehad, tot aan de rode kaart voor Edson Braafheid. Voetballend doen we niets voor ze onder. Ik heb het volste vertrouwen in een goed resultaat.’’

Pagina 9 van 176 EersteEerste ... 78910111959109 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 6 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 6 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3863
    Laatste bericht: 14 april 2024, 19:38
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 09:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 15:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •