Pagina 169 van 176 EersteEerste ... 69119159167168169170171 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.561 t/m 7.605 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #7561
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.047
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ik snap deze redenering niet. Wat is precies het voordeel van geld doorsluizen van partij A naar partij B, terwijl je dat geld nodig hebt om te investeren en zelf weer winstgevend te worden?
    Vraag dat eens aan al die bedrijven die failliet gaan, omdat ze bepaalde vorderingen niet meer kunnen betalen omdat ze het belangrijker vinden hun geld in investeringen te steken ipv in aflossingen.

  2. #7562
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ik snap deze redenering niet. Wat is precies het voordeel van geld doorsluizen van partij A naar partij B, terwijl je dat geld nodig hebt om te investeren en zelf weer winstgevend te worden?
    Dat partij B recht heeft op betaling. Leuk dat Twente misschien door kan maar lullig dat partij B failliet gaat en niet bij de gemeente hoeft aan te kloppen.

  3. #7563
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Dat partij B recht heeft op betaling. Leuk dat Twente misschien door kan maar lullig dat partij B failliet gaat en niet bij de gemeente hoeft aan te kloppen.
    Er is helemaal niemand die belang heeft bij het feit dat Twente failliet gaat, dus dat lijkt mij wat kort door de bocht.

  4. #7564
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.047
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Er is helemaal niemand die belang heeft bij het feit dat Twente failliet gaat, dus dat lijkt mij wat kort door de bocht.

    Bij een faillissement hebben sowieso weinig mensen baat.

  5. #7565
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.903
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

  6. #7566
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.773
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ik snap deze redenering niet. Wat is precies het voordeel van geld doorsluizen van partij A naar partij B, terwijl je dat geld nodig hebt om te investeren en zelf weer winstgevend te worden?
    Er wordt geld beschikbaar gesteld onder de voorwaarde dat de gemeente twee jaar niks terug krijgt. Ik zal mijn hypotheekverstrekker eens bellen of ik een tijd kan stoppen met betalen zodat ik het geld kan investeren om later wel weer te gaan betalen.

  7. The Following 2 Users Say Thank You to Hoogkamp For This Useful Post:

    Ihlosi (18 juli 2018),Laird (18 juli 2018)

  8. #7567
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Er wordt geld beschikbaar gesteld onder de voorwaarde dat de gemeente twee jaar niks terug krijgt. Ik zal mijn hypotheekverstrekker eens bellen of ik een tijd kan stoppen met betalen zodat ik het geld kan investeren om later wel weer te gaan betalen.
    Vreemde vergelijking maar ik wens je alle succes.

  9. #7568
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Vreemde vergelijking maar ik wens je alle succes.
    Is het niet. Omdat hij n particulier is? Het vergelijk is prima.

  10. #7569
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Er wordt geld beschikbaar gesteld onder de voorwaarde dat de gemeente twee jaar niks terug krijgt. Ik zal mijn hypotheekverstrekker eens bellen of ik een tijd kan stoppen met betalen zodat ik het geld kan investeren om later wel weer te gaan betalen.
    Als jij met een heel goed verhaal komt waaruit aantoonbaar blijkt dat je straks waarschijnlijk wel weer voldoende kan verdienen om rente en aflossing te betalen maak je een goede kans.

    Ter info van NHG:
    De Woonlastenfaciliteit: een regeling bij tijdelijke inkomensdaling waarbij de geldnemer de maandlasten naar draagkracht blijft betalen en NHG aanvullend borg staat voor de betalingsachterstand./li>
    De Haircut-regeling: een regeling bij structurele inkomensdaling waarbij NHG een deelaflossing op de hoofdsom doet zodat de maandlasten weer betaalbaar worden.
    https://www.nhg.nl/Professional/Prev...tensief-beheer

    Weet ik wel dat NHG een bijzondere positie inneemt als garantiefonds, maar toch.

  11. #7570
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.773
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caelis Bekijk bericht
    Als jij met een heel goed verhaal komt waaruit aantoonbaar blijkt dat je straks waarschijnlijk wel weer voldoende kan verdienen om rente en aflossing te betalen maak je een goede kans.

    Ter info van NHG:
    De Woonlastenfaciliteit: een regeling bij tijdelijke inkomensdaling waarbij de geldnemer de maandlasten naar draagkracht blijft betalen en NHG aanvullend borg staat voor de betalingsachterstand./li>
    De Haircut-regeling: een regeling bij structurele inkomensdaling waarbij NHG een deelaflossing op de hoofdsom doet zodat de maandlasten weer betaalbaar worden.
    https://www.nhg.nl/Professional/Prev...tensief-beheer

    Weet ik wel dat NHG een bijzondere positie inneemt als garantiefonds, maar toch.
    Ja, gemeente lijkt me niet bepaald een garantiefonds.

  12. #7571
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Ja, gemeente lijkt me niet bepaald een garantiefonds.
    Daarbij schikken ze zich naar een bewezen onbetrouwbare partij die uitblinkt in leugens, bedrog en chantage. Van een goed verhaal kan bij twente geen sprake zijn.

  13. #7572
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Is het niet. Omdat hij n particulier is? Het vergelijk is prima.
    Ik weet niks van Hoogkamp' bedrijf, maar het lijkt mij sterk dat hij dezelfde casus kan voorleggen aan degene die hij moet overhalen om te investeren.

  14. #7573
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Ja, gemeente lijkt me niet bepaald een garantiefonds.
    Klopt, in die zin is een gemeente bijna altijd genereuzer bij een voetbalclub.

    Een bank zal je eerder opschorting met een inhaalverplichting opleggen.

  15. #7574
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Er is helemaal niemand die belang heeft bij het feit dat Twente failliet gaat, dus dat lijkt mij wat kort door de bocht.
    Waar zeg ik dat dan? Ik zeg dat bedrijven die geld geleend hebben aan Twente misschien wel failliet gaan door dat ze niet betalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Vreemde vergelijking maar ik wens je alle succes.
    Wat is er vreemd aan?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caelis Bekijk bericht
    Als jij met een heel goed verhaal komt waaruit aantoonbaar blijkt dat je straks waarschijnlijk wel weer voldoende kan verdienen om rente en aflossing te betalen maak je een goede kans.

    Ter info van NHG:
    De Woonlastenfaciliteit: een regeling bij tijdelijke inkomensdaling waarbij de geldnemer de maandlasten naar draagkracht blijft betalen en NHG aanvullend borg staat voor de betalingsachterstand./li>
    De Haircut-regeling: een regeling bij structurele inkomensdaling waarbij NHG een deelaflossing op de hoofdsom doet zodat de maandlasten weer betaalbaar worden.
    https://www.nhg.nl/Professional/Prev...tensief-beheer

    Weet ik wel dat NHG een bijzondere positie inneemt als garantiefonds, maar toch.
    Een bank zal betaling mogelijk opschorten maar niet kwijtschelden. Twente krijgt hier gewoon twee jaar rente geschonken. Daarom vraag ik me ook af waarom dit geen staatshulp zou zijn.

  16. #7575
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ik weet niks van Hoogkamp' bedrijf, maar het lijkt mij sterk dat hij dezelfde casus kan voorleggen aan degene die hij moet overhalen om te investeren.
    Ik ook niet maar een betrouwbaardere partij om mee in zee te gaan dan fc twente lijkt me geen probleem,
    Normaal moet je met een betrouwbaar plan aan komen. twente voldoet daar verre van.

  17. #7576
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.903
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    FC Twente is emotiewerk. Geen gezond bedrijf zonder emotionele band met FC Twente zal er 1 euro insteken. Omdat je weet dat je besodemietert gaat worden, en dat je never nooit je geld terug zal vangen.
    Sterker, je moet nu storten, om straks na de vakantie langs te komen voor het saneringsplan

  18. #7577
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Een bank zal betaling mogelijk opschorten maar niet kwijtschelden. Twente krijgt hier gewoon twee jaar rente geschonken. Daarom vraag ik me ook af waarom dit geen staatshulp zou zijn.
    Zou ten alle tijden natuurlijk het eerste uitgangspunt zijn, maar kwijtschelding is niet persé ongebruikelijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    FC Twente is emotiewerk. Geen gezond bedrijf zonder emotionele band met FC Twente zal er 1 euro insteken. Omdat je weet dat je besodemietert gaat worden, en dat je never nooit je geld terug zal vangen.
    Sterker, je moet nu storten, om straks na de vakantie langs te komen voor het saneringsplan
    Als er een boekhoudschandaal is o.i.d. wordt er meestal voor gekozen om de leiding naar huis te sturen. Dan begint het nieuwe bestuur weer enigszins neutraal, ondanks dat men hard moet werken om het geschonken vertrouwen terug te winnen. Je raad echt nooit wat er met het bestuur van Fc Twente is gebeurd.
    Laatst gewijzigd door Caelis; 18 juli 2018 om 17:22

  19. The Following User Says Thank You to Caelis For This Useful Post:

    Radicofani (18 juli 2018)

  20. #7578
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caelis Bekijk bericht
    Zou ten alle tijden natuurlijk het eerste uitgangspunt zijn, maar kwijtschelding is niet persé ongebruikelijk.
    Niet voor dat ze het onderpand naar de veiling hebben gebracht. Daarna via schuldsanering mogelijk wel. Maar zeker bij de fraude gevallen gaan ze lang door.

  21. #7579
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Ik ook niet maar een betrouwbaardere partij om mee in zee te gaan dan fc twente lijkt me geen probleem,
    Normaal moet je met een betrouwbaar plan aan komen. twente voldoet daar verre van.
    Dus eigenlijk zijn het allemaal kneuzen die hier aan meewerken en in het plan geloven? Of wat wil je eigenlijk zeggen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Waar zeg ik dat dan? Ik zeg dat bedrijven die geld geleend hebben aan Twente misschien wel failliet gaan door dat ze niet betalen.
    Waarom zou partij B een lening afgeven als dat geld uitgegeven wordt om partij A te kunnen aflossen zonder dat daar een terugverdienplan aan gekoppeld wordt. Hoe werkt dat?

    Dit zo financieel bekijken gaat tevens voorbij aan de maatschappelijke functie van FC Twente in de regio. Dat is de reden dat er zoveel draagvlak is voor het behoud van de club. Bij Valencia gebeurde hetzelfde dat maar lening, na lening kreeg. Dat ging om veel grotere bedragen, met slechtere bestuurders en veel minder plannen. Twente heeft mazzel dat het zo groot en belangrijk is, de schade van een faillissement is veel te groot om niet elke strohalm aan te pakken.

  22. The Following User Says Thank You to qsh0x For This Useful Post:

    Radicofani (18 juli 2018)

  23. #7580
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Er wordt geld beschikbaar gesteld onder de voorwaarde dat de gemeente twee jaar niks terug krijgt. Ik zal mijn hypotheekverstrekker eens bellen of ik een tijd kan stoppen met betalen zodat ik het geld kan investeren om later wel weer te gaan betalen.
    In dit geval wordt er door de gemeente géén geld beschikbaar gesteld onder de voorwaarde dat er 2 jaar niets terug betaald wordt.

    Ik schreef al eerder: Twente vroeg een garantstelling van ca. 8 miljoen en 3 jaar uitstel van betaling van de rente en aflossing op een lopende verplichting. Het kreeg: géén garantstelling, 2 jaar uitstel van betaling van de rente en aflossing op een lopende verplichting en een boete omdat het niet voldoet aan de betaalverplichting van de rente en aflossing op de lopende verplichting.

  24. #7581
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Waarom zou partij B een lening afgeven als dat geld uitgegeven wordt om partij A te kunnen aflossen zonder dat daar een terugverdienplan aan gekoppeld wordt. Hoe werkt dat?

    Dit zo financieel bekijken gaat tevens voorbij aan de maatschappelijke functie van FC Twente in de regio. Dat is de reden dat er zoveel draagvlak is voor het behoud van de club. Bij Valencia gebeurde hetzelfde dat maar lening, na lening kreeg. Dat ging om veel grotere bedragen, met slechtere bestuurders en veel minder plannen. Twente heeft mazzel dat het zo groot en belangrijk is, de schade van een faillissement is veel te groot om niet elke strohalm aan te pakken.
    Het een staat niet los van het ander. Maar als ik partij A was zou ik per direct beslag laten leggen op alles van FC Twente. Ze hebben de mzzl dat partij A waarschijnlijk emotioneel gehecht aan Twente is (misschien zelfs wel de zelfde partijen als die nu het geld schenken) anders hadden ze allang klaar geweest.

  25. #7582
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    In dit geval wordt er door de gemeente géén geld beschikbaar gesteld onder de voorwaarde dat er 2 jaar niets terug betaald wordt.

    Ik schreef al eerder: Twente vroeg een garantstelling van ca. 8 miljoen en 3 jaar uitstel van betaling van de rente en aflossing op een lopende verplichting. Het kreeg: géén garantstelling, 2 jaar uitstel van betaling van de rente en aflossing op een lopende verplichting en een boete omdat het niet voldoet aan de betaalverplichting van de rente en aflossing op de lopende verplichting.
    Is het uitstel van betaling? ik dacht kwijt schelden van twee jaar rente (vandaar dat er gesproken word van een besparing van 4 mln). Maar jij zegt dat die betaling alleen voor uit geschoven word?

  26. #7583
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Dus eigenlijk zijn het allemaal kneuzen die hier aan meewerken en in het plan geloven? Of wat wil je eigenlijk zeggen?
    Dat inderdaad en dat er al zeker niemand het woord trots in mond moet nemen maar dat ze heel dankbaar en bescheiden moeten zijn.

  27. #7584
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Het een staat niet los van het ander. Maar als ik partij A was zou ik per direct beslag laten leggen op alles van FC Twente. Ze hebben de mzzl dat partij A waarschijnlijk emotioneel gehecht aan Twente is (misschien zelfs wel de zelfde partijen als die nu het geld schenken) anders hadden ze allang klaar geweest.
    In het geval van beslag valt alles in elkaar en krijgt niemand geld. Buiten deze regeling, er ligt een schuldenlast van ca. 60 miljoen. Dus bij de eerste de beste die beslag legt krijgt helemaal niemand geld. Werkelijk niemand ziet dan iets van zijn geld terug.

  28. #7585
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Dat inderdaad en dat er al zeker niemand het woord trots in mond moet nemen maar dat ze heel dankbaar en bescheiden moeten zijn.
    In mijn beleving sluiten die dingen elkaar niet uit.

  29. The Following User Says Thank You to qsh0x For This Useful Post:

    Caelis (18 juli 2018)

  30. #7586
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    In mijn beleving sluiten die dingen elkaar niet uit.
    Zou je denken maar bij twente blijven ze hoog van de toren blazen en twente is n bodemloze put. Per saldo zal er nu nog meer verloren gaan. Beter de pleister snel verwijderen.

  31. #7587
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    In het geval van beslag valt alles in elkaar en krijgt niemand geld. Buiten deze regeling, er ligt een schuldenlast van ca. 60 miljoen. Dus bij de eerste de beste die beslag legt krijgt helemaal niemand geld. Werkelijk niemand ziet dan iets van zijn geld terug.
    Op deze manier krijgt ook niemand geld en loopt die schuld op.

    Is de grond van de FC of de gemeente? Anders zou ik gewoon beslag leggen en de boedel/grond opkopen valt er nog wel wat te verdienen.

  32. #7588
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Op deze manier krijgt ook niemand geld en loopt die schuld op.

    Is de grond van de FC of de gemeente? Anders zou ik gewoon beslag leggen en de boedel/grond opkopen valt er nog wel wat te verdienen.
    De investeerders en gemeente denken daar blijkbaar anders over.

  33. The Following User Says Thank You to qsh0x For This Useful Post:

    Radicofani (18 juli 2018)

  34. #7589
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Op deze manier krijgt ook niemand geld en loopt die schuld op.
    Exact de reden dan de gemeente niet meer wilde doen dan dit. Maar nu is er in ieder geval nog de mogelijkheid dat er iets terug gaat komen. Zonder de regeling en/of beslag is die kans nul.

  35. #7590
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Exact de reden dan de gemeente niet meer wilde doen dan dit. Maar nu is er in ieder geval nog de mogelijkheid dat er iets terug gaat komen. Zonder de regeling en/of beslag is die kans nul.
    Die gedachtegang is begrijpelijk maar waarschijnlijk is het een nog duurder afstel.

  36. #7591
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    De investeerders en gemeente denken daar blijkbaar anders over.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Exact de reden dan de gemeente niet meer wilde doen dan dit. Maar nu is er in ieder geval nog de mogelijkheid dat er iets terug gaat komen. Zonder de regeling en/of beslag is die kans nul.
    Ik denk dat het voor veel van die investeerders sentiment is of een Hail Mary.

    Ik weet niet hoeveel die investeerders die nu samen 14 mln storten gezamenlijk aan schuld al hadden uitstaan maar het is nu een blinde gok dat er gepromoveerd kan worden. Wat dat betreft snap ik wel dat ze liever dat geld in spelers stoppen dan zichzelf uitbetalen (vestzak broekzak hebben ze niets aan).

    Maar van wie is de grond waar het stadion op staat en het trainingscomplex etc?

  37. #7592
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    http://www.architectuurgidsenschede....bject00000089/


    Bijnaam Epi Drost Stadion
    Plaats Nederland Enschede
    Capaciteit 30.205
    Bouwjaar 1997-1998
    Geopend 10 mei 1998
    Kosten ƒ 33 miljoen (bouw)
    € 50 miljoen (uitbreiding 1)
    € 15 miljoen (uitbreiding 2)
    Architect(en) IAA Architecten
    Eigenaar FC Twente
    Beheerder FC Twente
    Bespelers FC Twente
    Eerste wedstrijd FC Twente - PSV (3-0)
    Gerenoveerd 2007-2008 (uitbreiding)
    2011 (uitbreiding)
    Vroegere namen Arke Stadion (1998-2008)
    Naam tribunes Cor Hilbrink Tribune (hoofd)
    Diekman Tribune
    Vak-P Tribune
    Laatst gewijzigd door Keiser; 18 juli 2018 om 18:01

  38. #7593
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Niet voor dat ze het onderpand naar de veiling hebben gebracht.
    Dat is echt de allerlaatste stap en wordt bij partijen en wordt bij partijen met een aanzienlijk vermogen en inkomen maar zelden toegepast.

    Daarna via schuldsanering mogelijk wel.
    Schuldsanering is een heel ander traject en wordt bij partijen met een aanzienlijk vermogen en inkomen maar zelden toegepast.

    Maar zeker bij de fraude gevallen gaan ze lang door.
    Bij zuivere privé personen wel, bij rechtspersonen met een dergelijke publieke omvang is het toch meer een kwestie van de bestuurders vervangen.

  39. #7594
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Moet toch wel een ontwikkelaar zijn te vinden die daar een mooi herontwikkeling in ziet en er appartementen van maakt.

  40. #7595
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caelis Bekijk bericht
    Dat is echt de allerlaatste stap en wordt bij partijen en wordt bij partijen met een aanzienlijk vermogen en inkomen maar zelden toegepast.
    Toch heb ik de huizen van behoorlijk wat voetballers op de veiling voorbij zien komen. Probleem is ook juist dat dat vermogen en inkomen er niet meer is..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caelis Bekijk bericht
    Bij zuivere privé personen wel, bij rechtspersonen met een dergelijke publieke omvang is het toch meer een kwestie van de bestuurders vervangen.
    We hadden het toch over de hypotheek van Hoogkamp?

  41. #7596
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Toch heb ik de huizen van behoorlijk wat voetballers op de veiling voorbij zien komen. Probleem is ook juist dat dat vermogen en inkomen er niet meer is..
    Dat het de allerlaatste stap is betekent het niet dat deze niet gezet had kunnen worden. Overigens is het bijna altijd dom om een woning te veilen aangezien deze via een minnelijk traject veel meer oplevert.

    We hadden het toch over de hypotheek van Hoogkamp?
    Ik las
    Twente krijgt hier gewoon twee jaar rente geschonken. Daarom vraag ik me ook af waarom dit geen staatshulp zou zijn.
    , al kun je het ook zo lezen zoals jij bedoelt. In dat geval zijn we het eens.

  42. #7597
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    FC Twente heeft het hoogste spelersbudget van de eerste divisie
    FC Twente kan komend seizoen dankzij de kapitaalinjectie van de investeerders beschikken over een spelersbudget van 4,5 miljoen euro. Dat is het hoogste van alle clubs in de Keuken Kampioen divisie.

    De helpende hand van de gemeente Enschede, die de betaling van rente en aflossing twee jaar opschort, en de 10 miljoen die investeerders tot op heden bijeen brachten, betekenen de redding van de club.

    FC Twente dankzij gemeente en miljoeneninjectie gered
    Lees meer
    Directeur Erik Velderman zei onlangs tegen raadsleden dat het club failliet zou gaan als er geen hulp kwam. En dat was volgens Velderman geen bluf.

    poll

    FC Twente kan verder na akkoord met gemeente en bedrijven
    Een grote opluchting, nu positief het nieuwe seizoen in (32%)

    Onbegrijpelijk voor een gemeente die fors moet bezuinigen (41%)

    Nu nog goede spelers, anders staan we hier over twee jaar weer (27%)

    3480 stemmen

  43. #7598
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Een blij hart klopt het langst,
    ben b lij dat je voor FC Twente bent Laird.

  44. #7599
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Een blij hart klopt het langst,
    ben b lij dat je voor FC Twente bent Laird.
    Ik ben er inderdaad voor dat fc twente verdwijnt idd. Kwestie van geduld.

  45. #7600
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    FC Twente heeft het hoogste spelersbudget van de eerste divisie
    FC Twente kan komend seizoen dankzij de kapitaalinjectie van de investeerders beschikken over een spelersbudget van 4,5 miljoen euro. Dat is het hoogste van alle clubs in de Keuken Kampioen divisie.

    De helpende hand van de gemeente Enschede, die de betaling van rente en aflossing twee jaar opschort, en de 10 miljoen die investeerders tot op heden bijeen brachten, betekenen de redding van de club.

    FC Twente dankzij gemeente en miljoeneninjectie gered
    Lees meer
    Directeur Erik Velderman zei onlangs tegen raadsleden dat het club failliet zou gaan als er geen hulp kwam. En dat was volgens Velderman geen bluf.

    poll

    FC Twente kan verder na akkoord met gemeente en bedrijven
    Een grote opluchting, nu positief het nieuwe seizoen in (32%)

    Onbegrijpelijk voor een gemeente die fors moet bezuinigen (41%)

    Nu nog goede spelers, anders staan we hier over twee jaar weer (27%)

    3480 stemmen
    Waardeloze poll gemaakt door mensen die enkel en alleen clicks willen binnenhalen op de frontpage. Het wil maar niet indalen; de gemeente heeft dit keer NIETS gedaan. Ze hebben de poot stijf gehouden. Géén garantie, géén geld, en 2 in plaats van de gevraagde 3 jaar uitstel.

  46. #7601
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    De kampioen van vorig jaar besteedde aan één speler meer dan het hele spelersbudget van Twente.

  47. #7602
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Waardeloze poll gemaakt door mensen die enkel en alleen clicks willen binnenhalen op de frontpage. Het wil maar niet indalen; de gemeente heeft dit keer NIETS gedaan. Ze hebben de poot stijf gehouden. Géén garantie, géén geld, en 2 in plaats van de gevraagde 3 jaar uitstel.
    Dont shoot the Messenger. Vind t niet meer dan vermakelijk. Maar hulp van de gemeente kun je ook samenvatten in de bereidheid niet dwars te liggen natuurlijk.

  48. The Following User Says Thank You to Laird For This Useful Post:

    Radicofani (18 juli 2018)

  49. #7603
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingKerrie Bekijk bericht
    De kampioen van vorig jaar besteedde aan één speler meer dan het hele spelersbudget van Twente.
    Normaal zal ook niemand over dat budget vallen maar in deze situatie is het nogal wrang voor de andere clubs.

  50. #7604
    Handige kloot Radicofani's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 maart 2009
    Locatie
    Hengelo (ov)
    Berichten
    4.582
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Dont shoot the Messenger. Vind t niet meer dan vermakelijk. Maar hulp van de gemeente kun je ook samenvatten in de bereidheid niet dwars te liggen natuurlijk.
    Dat kun je de gemeente natuurlijk niet kwalijk nemen, om een heleboel redenen. Een van de belangrijkste is natuurlijk dat ze nu een kaartje kopen op de toekomst en de kans vergroten het geld terug te krijgen. In elke andere situatie was die kans nagenoeg gelijk aan nul.

  51. #7605
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    54
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radicofani Bekijk bericht
    Dat kun je de gemeente natuurlijk niet kwalijk nemen, om een heleboel redenen. Een van de belangrijkste is natuurlijk dat ze nu een kaartje kopen op de toekomst en de kans vergroten het geld terug te krijgen. In elke andere situatie was die kans nagenoeg gelijk aan nul.
    Begrijpelijk. Lullig alleen voor hen die nu om geld van FC Twente zitten te springen en het niet krijgen en dat bv die Velderman nog hoog van de toren durft te blazen ook. Ik begrijp het maar ergerlijk dat chantage. list en bedrog loont.

Pagina 169 van 176 EersteEerste ... 69119159167168169170171 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 17 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 17 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3862
    Laatste bericht: 24 maart 2024, 19:19
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 10:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 16:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •