Pagina 11 van 176 EersteEerste ... 9101112132161111 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 495 van 7910

Discussie: Twente Nieuws

  1. #451
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    Ik dacht dat ie al veel eerder opengebroken had...
    Dat is indertijd ook gemeld. Het was tijdens zijn blessure aan het begin van het vorig seizoen. Een jaar geleden dus! Zal wel een mondelinge overeenkomst geweest zijn.

  2. #452
    HUP NAC Sjapperellie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Made
    Berichten
    408
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Twente-trainer Fred Rutten is kandidaat om Koeman op te volgen bij PSV, zo meldt onder meer Sportweek Nu valt het nog te bezien of Rutten uberhaupt wil vertrekken naar een club die hem anderhalf jaar geleden nog niet capabel genoeg achtte voor het hoofdtrainersschap, maar voorzitter Munsterman laat hem niet zomaar gaan. "Vanaf het begin hebben we gezegd dat we samen aan de club wilden bouwen. Rutten heeft niet voor niets een dubbele functie als technisch manager en trainer. Dat heeft alles te maken met de lange termijnvisie. We wilden een man die bij de toekomst van FC Twente past. En ja, ik heb de indruk dat Rutten positief staat tegenover een langer verblijf", aldus de voorzitter tegenover de Tubantia. Munsterman neemt een voorbeeld aan topclubs als Manchester United en Arsenal, die 'vele jaren met dezelfde technische staf werken, met de sterkste man in de top'.

  3. #453
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jordy Bekijk bericht
    Twente-trainer Fred Rutten is kandidaat om Koeman op te volgen bij PSV, zo meldt onder meer Sportweek Nu valt het nog te bezien of Rutten uberhaupt wil vertrekken naar een club die hem anderhalf jaar geleden nog niet capabel genoeg achtte voor het hoofdtrainersschap, maar voorzitter Munsterman laat hem niet zomaar gaan. "Vanaf het begin hebben we gezegd dat we samen aan de club wilden bouwen. Rutten heeft niet voor niets een dubbele functie als technisch manager en trainer. Dat heeft alles te maken met de lange termijnvisie. We wilden een man die bij de toekomst van FC Twente past. En ja, ik heb de indruk dat Rutten positief staat tegenover een langer verblijf", aldus de voorzitter tegenover de Tubantia. Munsterman neemt een voorbeeld aan topclubs als Manchester United en Arsenal, die 'vele jaren met dezelfde technische staf werken, met de sterkste man in de top'.
    Ik heb begrepen dat Jol al een oriënterend gesprek heeft gevoerd met PSV en om bedenktijd heeft gevraagd. Dat Fred Rutten naar PSV gaat lijkt mij onwaarschijnlijk. Niet omdat hij persé niet zou willen, maar omdat hij niet de uitstraling en de personality heeft om naast het trainersschap ook als uithangbord voor de club te dienen. Johan Derksen zei afgelopen dinsdag voor de TV iets van gelijke strekking. Vaak ben ik het met hem niet eens, dit keer wel.

    Lucky Twente. Laat hem mooi hier blijven.

  4. #454

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik geloof nooit dat Rutten naar PSV zou vertrekken,daar zal wel héél wat tegenover moeten staan van PSV's kant.Rutten heeft bij Twente nog altijd de dubbele functie van T/C en TD.Daarbij komt inderdaad nog dat PSV hem twee jaar terug , ondanks advies van Hiddink,keihard heeft laten vallen.

  5. #455
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Maandag 05 november 2007

    Gevonden geld

    Henk ten Cate en Ronald Koeman zijn als een donderslag bij heldere hemel opgestapt en vertrokken naar respectievelijk Chelsea en Valencia. Beide lieten hun clubs verdrietig en ontdaan achter, althans dat zeiden de beleidsmakers. Dat waren echter krokodillentranen. Beide trainers waren met hun laatste seizoen bezig dat was wel duidelijk. Ajax en PSV kregen nog een fikse som geld omdat ze hun trainer wilden afstaan. Wat een ontknoping, gevonden geld, voor iemand die ze toch op korte termijn kwijt wilden!

    Soms kan de zaak verfrissend werken als een trainer wegmoet/weggaat. Als je met een negatieve reeks bezig bent en de resultaten in een neerwaartse spiraal zitten, neemt de druk toe. Zowel van de media als van het publiek. De situatie is dan vaak onomkeerbaar. De tools van de trainer zijn uitgeput, bij de spelers is het water tot aan de lippen gestegen en hebben ze geen krediet meer. Bij een nieuwe trainer kunnen ze weer vanaf het nulpunt beginnen en zich zelf opnieuw waarmaken. Maar als echter de spelerskwaliteiten en organisatie ontbreken dan kan ook bij een nieuwe trainer de zaak niet verbeteren.

    De beide aangestelde tussenpausen Adrie Koster en Jan Wouters zullen op den duur vervangen worden. Waarbij ik denk dat PSV eerder overgaat tot het aanstellen van een nieuwe trainer dan Ajax. Jan Wouters is een typische assistent trainer zoals Tonny Bruinsslot, Bobby Haarms en dichterbij Eddy Achterberg. Die moeten geen hoofdtrainer willen zijn, maar functioneren in hun bijrol uitstekend. Adrie Koster heeft wat dat betreft wat meer bagage en is bij diverse clubs hoofdtrainer geweest. Bij al die clubs onder andere VVV, RKC en Excelsior liet hij zijn elftallen verzorgd en goed voetbal spelen en dat gaat hij bij Ajax ook doen. Toch wordt hij waarschijnlijk voor het nieuwe seizoen vervangen door Marco van Basten, omdat die meer uitstraling heeft en ook als oud-Ajax-speler door de vijfde colonne gedoogd wordt.

    FC Twente trainer Fred Rutten zou ook kandidaat zijn bij PSV. Ik denk niet dat dit gebeurt. Niet omdat PSV niet zou willen, maar omdat hij, denk ik, kiest voor de lange termijn bij FC Twente. Op de langere termijn zal hij dan alleen de functie van technisch directeur uitoefenen en Erik ten Hag als hoofdtrainer aanstellen en zodoende de Otto Rehhagel/Alex Ferguson van FC Twente worden. Dit scenario had voorzitter Joop Munsterman al jaren voor ogen.


    Theo Vonk

  6. #456
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    FC Twente-spelers in nationale selecties


    Naast Orlando Engelaar, die opgenomen werd in de voorselectie van Nederland, zijn er zes andere FC Twente-spelers opgeroepen voor nationale selecties.
    Wout Brama en Eljero Elia zijn opgenomen in de voorselectie van Jong Oranje. Het elftal van Foppe de Haan speelt op 16 november in Nijmegen tegen Jong Macedonië. Vier dagen later speelt het Olympisch Elftal ter voorbereiding van de Olympische Spelen tegen Roemenië. Foppe de Haan maakt op 9 november de definitieve selectie bekend.
    Luke Wilkshire is door bondscoach Rob Baan opgeroepen voor Australië. Australië speelt op 17 november in Londen tegen Nigeria.
    Marko Arnautovic zit in de voorselectie van het nationale elftal van Oostenrijk. Oostenrijk speelt op 16 november tegen Engeland. Op 21 november komt Tunesië naar Oostenrijk. Dinsdag 6 november weet Arnautovic of hij in de definitieve selectie zit.
    Karim El Ahmadi zit in het Olympisch Elftal van Marokko, dat op 17 november de kwalificatiewedstrijd tegen Botswana speelt.
    Ook Nikolay Mihaylov zit in de nationale selectie. De doelman is geselecteerd voor de EK-kwalificatiewedstrijden van Jong Bulgarije tegen Jong Engeland op 16 november en Jong Ierland op 20 november.

  7. #457
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Gerritsen maakt rentree bij de beloften

    Dinsdag 6-11-2007

    Na lang blessureleed maakte Patrick Gerritsen zijn rentree bij de beloften in de wedstrijd tegen Utrecht. In de met 2-1 gewonnen wedstrijd viel de jonge Oldenzaler na 60 minuten in voor Colak. De doelpunten voor Jong Twente werden gemaakt door Tjaronn Chery uit een vrije trap en door Marko Arnautovic uit een hoekschop.

    Door de overwinning zijn de beloften opgeklommen naar een knappe tweede plek.



    Vraag mij af of Gerritsen met al die beschikbare spitsen veel aan spelen toekomt dit seizoen.

  8. #458
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Tussenstand "Speler van het seizoen"
    copyright: Twente online

    Gemiddelde beoordeling.

    1) Karim El Ahmadi - 7,7
    2) Rob Wielaert - 7,7
    3) Edson Braafheid - 7,4
    4) Orlando Engelaar - 7,2
    5) Luke Wilkshire - 7,2
    6) Romano Denneboom - 7,1
    7) Jeroen Heubach - 7,0
    8) Sander Boschker - 7,0
    9) Eljero Elia - 6,9
    10) Blaise N'Kufo - 6,8
    11) Niels Wellenberg - 6,7
    12) Stein Huysegems - 6,2

  9. #459
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Engelaar, de nieuwe Schreuder

    BN - De Stem: door Dennis van Bergen


    Woensdag 7 november 2007 - VOETBAL - De één verkeert in de vorm van zijn leven, de ander bouwt langzaam af. Orlando Engelaar (28) en Alfred Schreuder (35); beiden middenvelders, beiden op en top prof. En liefhebbers, dát vooral. Zaterdagavond ontmoeten ze met FC Twente hun oude werkgever NAC. Voor de één, Engelaar, een wedstrijd als zovele. Voor de ander, Schreuder, een weerzien met de club die nog zielsveel voor hem betekent.


    - Twente-NAC; een makkie?

    Orlando Engelaar: "Ik verwacht wel dat wij winnen, ja. Zeker thuis hoeft Twente voor geen enkele ploeg bang te zijn. Onderschatten doen we NAC niet. Ze voetballen misschien niet goed; punten pakken doen ze wél."

    Alfred Schreuder: "FC Twente wil structureel mee doen in de top vijf van de eredivisie. In dat opzicht zul je in wedstrijden tegen NAC de punten moeten pakken."

    - Wat is de kracht van Twente?

    Schreuder: "We beschikken over prima voetballers en een geweldige trainer. Fred Rutten heeft ongelooflijk veel verstand van het spelletje; een topcoach. Hij hamert er altijd op van onze kracht uit te gaan. Dat geeft voetbalplezier."

    Engelaar: "Naast ons voetballende vermogen en de goede organisatie, zijn we in de breedte sterk."

    - Zo sterk dat Schreuder zijn wedstrijdjes speelt met de beloften.

    Schreuder: "Een rol als mentor? Dat was niet mijn insteek. Toch kun je het zo wel noemen. Na een moeilijke periode bij Feyenoord, ging ik naar Enschede om weer lekker te voetballen. Maar nu blijkt dat Engelaar en El Ahmadi beter zijn, moet je niet zeuren. Als 35-jarige ben ik reëel: ik geef alles in Twente 2 en als Rutten me nodig heeft, stá ik er."

    - Niet meer als aanvoerder. Engelaar draagt de band die Schreuder járen droeg. Toeval?

    Engelaar: "Als speler van NAC heb ik enorm van geleerd van Alfred. Ik was jong, kwam net kijken. Hij ontfermde zich over mij, heeft me tactisch en technisch gevormd. Een speler als Alfred heeft voor elke club zijn waarde. Nog steeds. Je leert zo ontzettend veel van zo'n man. Een op en top prof."

    Schreuder: "Aan Orlando zag je gelijk dat hij kon voetballen. Alleen 'vergat' hij nog wel eens mee te verdedigen. Aan de bal was hij ook in zijn beginjaren bij NAC al heel sterk. Nu Orlando ook in defensief opzicht zijn mannetje staat, heeft hij status, is het een heel complete voetballer."

    - Die international is en dus rijp voor een topclub?

    Schreuder: "Absoluut, dat niveau kan hij aan. Al doet Twente niets onder voor Ajax of Feyenoord. Het verschil zit 'm in de druk en de entourage."

    Engelaar: "En dat verschil hoop ik als 28-jarige nog te beleven. De extra dingetjes, zeg maar."

    - Waarin is Twente verder dan NAC?

    Schreuder: "Over twee jaar staat er in Enschede een stadion waar 40.000 man in kan. Dat geeft het verschil in ambities wel weer, denk ik. De organisatie stáát, is professioneel. De club is flink aan het groeien."

    - Groeien jullie mee?

    Engelaar: "Het zou geen straf zijn, maar ik ben ambitieus. Als Rotterdammer hoef ik niet per se naar Feyenoord; er zijn meer mooie clubs in Nederland. En ja, het zou natuurlijk fantastisch zijn als ik deze zomer mee mag naar het EK. Ik praat niet veel met Marco van Basten, maar de bondscoach heeft wel gezegd dat hij me tijdens het seizoen blijft volgen."

    Schreuder: "Mijn gevoel zegt me dat het na dit jaar genoeg is geweest als voetballer. Ik richt me, zoals ik er nu over denk, op het trainersvak. Die functie heeft me altijd al getrokken."

    - Dus wie weet keer je als coach ooit terug bij NAC?

    Schreuder: "NAC is heel speciaal voor me; ik heb er de mooiste jaren van mijn carrière beleefd. Dus natúúrlijk hoop ik er ooit terug te keren. Maar zaken lopen niet altijd, zoals je zou willen dat ze lopen. Het blijft de voetballerij."

  10. #460
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    'Jol verkoopt PSV een nee'

    Martin Jol wordt niet de nieuwe coach van PSV. De bij Tottenham Hotspur ontslagen oefenmeester heeft volgens RTV Oost de clubleiding van de Eindhovenaren laten weten niet in te gaan op de interesse.

    PSV zal nu zijn aandacht verleggen naar Fred Rutten. De coach van FC Twente heeft een vertrekclausule in zijn contract, waardoor het financiële verhaal geen probleem zal zijn. Het is echter nog maar de vraag of Rutten zelf wel interesse heeft.

    Eerder gaven Huub Stevens en Dick Advocaat al aan geen interesse te hebben om Ronald Koeman op te volgen in Eindhoven.



    Ik hoop echt dat hij blijft. Het zou een dreun zijn voor FC Twente indien hij vertrekt.

  11. #461
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Rutten hoofdkandidaat bij PSV

    Geschreven & gepubliceerd op 07-11-07 om 15:02

    FC Twente-trainer Fred Rutten kan naar PSV vertrokken. De geboren Wijchenaar heeft een vertrekclausule in zijn contract bij FC Twente. Rutten geldt als vice-kandidaat om opvolger te worden van Ronald Koeman bij PSV. Eerste keus Martin Jol, onlangs ontslagen bij Tottenham Hotspur, vroeg aan PSV bedenktijd. Wanneer Martin Jol nee zegt tegen PSV wordt Rutten de volgende kandidaat, aldus Voetbal International. Dick Advocaat en Huub Stevens hebben al een negatief antwoord over een mogelijk trainerschap bij PSV gegeven. Rutten was eerder assistent-trainer bij PSV en ligt goed binnen de spelersgroep. Ook het technische kader is positief over de Twentse oefenmeester.

  12. #462
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Jol zegt af, Rutten in de picture?

    FC Twente online - Donderdag 8-11-2007 - JPM

    Verschillende media kwamen vanavond met het bericht dat Martin Jol bedankt heeft voor de functie van hoofdtrainer bij PSV.

    Dat heeft gevolgen voor 'het lijstje' van PSV waarop Fred Rutten bovenaan zou zijn komen te staan.

    PSV sprak na het vertrek van trainer Koeman uit dat zijn vervanger een Nederlands sprekende toptrainer met ruime internationale ervaring zou moeten worden, maar de verschillende media bleven rekening houden met Fred Rutten als kandidaat.

    Rutten: 'PSV is geen thema', Munsterman: 'Ik heb de indruk dat Rutten positief staat tegenover een langer verblijf' en PSV-directeur Reker: 'Rutten staat niet op ons lijstje' nodigen ons uit om het bericht met een stevige korrel zout te nemen, maar waar rook is is vuur.

  13. #463
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Handen af van Fred Rutten

    08 November 2007 08:55: JPM

    VI meldt, RTV Oost meldt en Jack van Gelder meldt; Rutten favoriet voor trainersjob PSV na afzegging Jol.

    Buiten de vraag of dit een voorbeeld is van het betere papegaaiwerk, is het toch een zorgwekkend bericht. Tel daarbij de vertrekclausule die Rutten volgens Derksen en co. heeft, en je zou nog echt zenuwachtig worden.

    Toch is er nog niet echt een man overboord. Rutten gaf onlangs aan dat PSV geen thema is, en Munsterman sprak uit dat Rutten een langer verblijf bij onze trots wel ziet zitten.

    Tel daarbij op dat Rutten ondanks het advies van PSV-goeroe Guus Hiddink afgeserveerd werd als zijn opvolger en dat hij nu wederom geen eerste keus is, en het goede karakter van onze hoofdcoach lijkt in ons voordeel te gaan beslissen.

    Voor PSV, dat vanavond toch al een flinke klap te verwerken kreeg, zou het aantrekken van Rutten ook gezichtsverlies betekenen. Eerder had hij niet de juiste uitstraling en werd Ronald Koeman binnengehaald als gezicht van de club.

    Nu Koeman het gestelde vertrouwen van afgelopen zomer terugbetaald met een gelijke portie integriteit, ligt volgens de vertegenwoordigers van de club de focus op een Nederlands sprekende toptrainer met ruime internationale ervaring. Dat geldt natuurlijk nog niet voor Fred Rutten, al spreekt hij perfect Nederlands.

    Na deze afweging van voors en tegens rest ons nog een ding te zeggen; Handen af van Fred Rutten.

  14. #464
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    FC TWENTE – NAC BREDA

    FC Twente kan zich deze week opmaken voor het thuisduel met NAC Breda. Na twee overwinningen krijgt de ploeg aanstaande zaterdag opnieuw de kans drie punten aan het totaal toe te voegen. Makkelijk zal dat echter niet worden. NAC Breda bezet op dit moment de zevende plek en staat op slechts één punt achterstand van FC Twente.

    De laatste twee wedstrijden wist FC Twente het maximale aantal punten te behalen. Afgelopen weekend werd de Twentse derby tegen Heracles met 0-3 in Almelo gewonnen. Een week eerder wisten de Tukkers thuis voormalig koploper Feyenoord te verslaan met 2-0. Mede door deze zes punten staat FC Twente op dit moment op de vierde positie achter Ajax, Feyenoord en PSV.

    Ook NAC Breda maakt een goede periode door. Afgelopen zondag werd er gewonnen in Utrecht (0-1) en een paar dagen eerder wist het in een sensationele wedstrijd Sparta Rotterdam te verslaan in de KNVB Beker. In de competitie wist de formatie van Ernie Brandts tot dusver zeventien punten te behalen, één minder dan FC Twente.

    Vorig seizoen ontmoetten beide ploegen elkaar op de slotdag van de reguliere competitie. FC Twente wist toen de wedstrijd met 2-1 te winnen door doelpunten van Bakircioglu en N’Kufo. In de uitwedstrijd werd er noch door NAC Breda noch door FC Twente gescoord. De laatste overwinning van NAC Breda in Enschede dateert van 17 februari 2002. Toen werd het 1-2. Vorig jaar schakelde NAC Breda de Enschedeërs uit in het bekertoernooi, ook toen werd het 1-2.

    Het duel begint aanstaande zaterdag om 20.00 uur.

  15. #465
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    Handen af van Fred Rutten

    08 November 2007 08:55: JPM

    VI meldt, RTV Oost meldt en Jack van Gelder meldt; Rutten favoriet voor trainersjob PSV na afzegging Jol.

    Buiten de vraag of dit een voorbeeld is van het betere papegaaiwerk, is het toch een zorgwekkend bericht. Tel daarbij de vertrekclausule die Rutten volgens Derksen en co. heeft, en je zou nog echt zenuwachtig worden.

    Toch is er nog niet echt een man overboord. Rutten gaf onlangs aan dat PSV geen thema is, en Munsterman sprak uit dat Rutten een langer verblijf bij onze trots wel ziet zitten.

    Tel daarbij op dat Rutten ondanks het advies van PSV-goeroe Guus Hiddink afgeserveerd werd als zijn opvolger en dat hij nu wederom geen eerste keus is, en het goede karakter van onze hoofdcoach lijkt in ons voordeel te gaan beslissen.

    Voor PSV, dat vanavond toch al een flinke klap te verwerken kreeg, zou het aantrekken van Rutten ook gezichtsverlies betekenen. Eerder had hij niet de juiste uitstraling en werd Ronald Koeman binnengehaald als gezicht van de club.

    Nu Koeman het gestelde vertrouwen van afgelopen zomer terugbetaald met een gelijke portie integriteit, ligt volgens de vertegenwoordigers van de club de focus op een Nederlands sprekende toptrainer met ruime internationale ervaring. Dat geldt natuurlijk nog niet voor Fred Rutten, al spreekt hij perfect Nederlands.

    Na deze afweging van voors en tegens rest ons nog een ding te zeggen; Handen af van Fred Rutten.
    Al die voors en tegens zal allemaal wel, vaak als d'r belangstelling is zijn de meeste spelers en trainers dat allemaal toch weer vergeten. Zal me benieuwen of Rutten anders in elkaar zit.

  16. #466
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
    Al die voors en tegens zal allemaal wel, vaak als d'r belangstelling is zijn de meeste spelers en trainers dat allemaal toch weer vergeten. Zal me benieuwen of Rutten anders in elkaar zit.
    Mij ook!

  17. #467
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Twente kan rustig gaan slapen, Fred blijft

    08 november 2007

    Er jaagt een gure, onheilspellende zuidenwind door hoofden en onderbuiken van Twentse voetbalvolgers, aangewakkerd door de flirt van PSV met Fred Rutten. Ik proef iets van angst, van paniek.

    Heel gek is dat niet. De opvolging van Ronald Koeman neemt zo langzamerhand de proporties aan van een brede maatschappelijke discussie; er worden nog nét geen Kamervragen gesteld. In die polemieken is Rutten onmiskenbaar ‘hotter dan hot’. De afzegging van Martin Jol maakt hem, als kennelijke nummer één op het Eindhovense verlanglijstje, tot de meest besproken voetbalfiguur van Nederland, ver vóór pakweg Johan Cruijff en Marco van Basten.

    Een tussentijds vertrek van Rutten is voor supporters een onverteerbare gedachte, in de wetenschap dat de making of van FC Twente tot (sub)topclub grotendeels gestoeld is op zijn persoonlijkheid, kennis en voetbaltechnische ideologieën. Maar ik heb nieuws. Fred blijft!

    Dat hij niet happig is op de camera’s? Dat hij misschien niet bij elke PSV-commissaris een goed gevoel heeft? Dat hij ‘pas’ de nummer twee is op het lijstje? Het zal misschien best een rolletje spelen in zijn besluitvorming, maar belangrijker is dat familieman Rutten op dit moment kiest voor twee pijlers: levenskwaliteit én zijn missie met FC Twente. Natuurlijk bevat zijn contract een mooie vertrekclausule, maar in de huidige, cruciale fase van het opbouwtraject laat Rutten zíjn club heus niet in de steek.

    Nee, Rutten is teveel een man van zijn woord. En och, ik weet best hoe het werkt in de voetballerij: wat vandaag een leugen is, kan morgen een waarheid zijn. Maar niet bij Rutten. In de ratrace van het voetballeven houdt hij het hoofd koel en het hart warm.

    Twente kan rustig gaan slapen, Fred blijft.

    Eddy van de Ley


    Ps: Fred, stel me niet teleur. Als je toch gaat (PSV is natuurlijk best een geinig provincieclubje), sta ik publiekelijk voor lul. Bespaar me die schande. Doe het dan op z’n minst voor mij…




    Eddy van der Ley is verslaggever van (onder meer) het Algemeen Dagblad en Voetbal Magazine.

  18. #468
    Amateur
    Aangemeld
    14 augustus 2007
    Berichten
    10
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Gelukkig blijft hij.
    Hij doet het namelijk geweldig bij twente en zou jammer zijn dat hij weg gaat

  19. #469
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twentevent Bekijk bericht
    Gelukkig blijft hij.
    Hij doet het namelijk geweldig bij twente en zou jammer zijn dat hij weg gaat

    Als je het goed leest dan schrijft hij alleen maar dat hij hoopt dat Fred Rutten bij FC Twente blijft. Maar Eddy van der Ley heeft wel gelijk. Bij de meeste voetbaltrainers zou je nu al het gevoel hebben dat een vertrek onontkoombaar is. Maar Fred is inderdaad een famillieman die bovendien tijdens zijn PSV-jaren in Overdinkel is blijven wonen en dagelijks op en neer is blijven rijden. Iets waar hij best eens tabak van zou kunnen hebben. Bovendien is hij bij FC Twente méér dan een gewone trainer. Als technisch direkteur binnen de troyka met Joop Munsterman en Jan van Halst is hij een van de beleidsbepalers en samen hebben zij grootse plannen. Ik beweer dus niet dat jij per definitie blijft maar ik vind het nog niet vanzelfsprekend dat hij voor PSV kiest.

  20. #470
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Amerikaanse verdediger op stage in Enschede

    Voetbal International

    09/11/2007 09:19

    Sheanon Williams krijgt de kans zich te manifesteren bij FC Twente. De Amerikaanse jeugdinternational meldt zich volgende week in Enschede voor een stage.

    Williams maakte deel uit van de Amerikaanse jeugdploeg tijdens het WK Onder-17 van 2007. De zeventienjarige verdediger kwam op het toernooi in Zuid-Korea alle vier duels van de VS in actie.

  21. #471
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    PSV meldt zich officieel voor Rutten

    Fred Rutten is na het afketsen van de komst van Martin Jol de grootste kandidaat om trainer bij PSV te worden. De Eindhovenaren hebben zich inmiddels bij FC Twente gemeld voor de oefenmeester, zo bevestigt preses Joop Munsterman.

    De voorzitter van de Tukkers laat aan het Eindhovens Dagblad weten niet de intentie te hebben om mee te werken aan een vertrek van Rutten. "Fred heeft een contract bij ons. Wij houden ons daaraan en ik neem aan dat hij dat ook doet. In ieder geval hoop ik dat hij dat doet."

    "We hebben hem niet voor niets hierheen gehaald" , vervolgt hij. "De intentie is om langjarig met hem verder te gaan en zeker niet om hem na anderhalf jaar alweer te laten gaan. We zijn gehecht aan Fred. Wat als hij toch gaat? Daar denk ik echt niet over na, daar wil ik ook niet over nadenken", aldus Munsterman.

    Van de vermeende ontsnappingsclausule in Ruttens contract is geen sprake, weet de preses te verzekeren. "Er is geen clausule."
    Rutten vertrok medio 2006 als assistent-trainer bij PSV. De vertrekkende Guus Hiddink raadde hem destijds aan als nieuwe hoofdtrainer, maar PSV koos voor Ronald Koeman.

  22. #472
    Amateur
    Aangemeld
    14 augustus 2007
    Berichten
    10
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    'PSV in gesprek met zaakwaarnemer Rutten'
    Geschreven door Franklin Stoker op vrijdag, 9 november om 11:12

    PSV gaat definitief werk maken van Fred Rutten. Volgens het Eindhovens Dagblad wil algemeen directeur Jan Reker een gesprek met zaakwaarnemer Kees Ploegsma aangaan om de trainer van FC Twente naar de lichtstad terug te halen. De Tukkers staan bij monde van voorzitter Joop Munsterman niet te springen bij het mogelijk vertrek van de hoofdcoach.

    “Fred heeft een contract bij ons. Wij houden ons daaraan en ik neem aan dat hij dat ook doet”, vertelde de Enschedese preses, die hiermee interesse van PSV bevestigt, maar niets van een eventuele ontsnappingsclausule in het contract van Rutten weet. “In ieder geval hoop ik dat hij dat doet. En nee, ik weet niets van een clausule in zijn contract, er is geen clausule.”

    “We hebben hem niet voor niets hierheen gehaald”, ging Munsterman verder. “De intentie is om langjarig met hem verder te gaan en zeker niet om hem na anderhalf jaar alweer te laten gaan. We zijn gehecht aan Fred. Wat als hij toch gaat? Daar denk ik echt niet over na, daar wil ik ook niet over nadenken.”

    De PSV-omgeving is Rutten niet vreemd, hij werkte er al voor een periode van vijf jaar. Eerst als hoofd van de jeugdopleiding en daarna als rechterhand van toenmalig trainer Guus Hiddink. Bij het vertrek van Hiddink droeg hij Rutten voor als ideale opvolger, maar werd door de Raad van Commissarissen te licht bevonden voor een dergelijke functie.

    Zelf wilde Rutten nog weinig kwijt over de interesse van de huidige nummer drie uit de eredivsie. “Pas als er iets concreet is, kan ik er meer over zeggen”, zei hij donderdag.

  23. #473
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    'Ook Rutten niet naar PSV'
    door onze Telesportredactie

    AMSTERDAM - Het aanstellen van een opvolger voor de vertrokken trainer Ronald Koeman blijkt voor PSV een moeilijke opgave. Nadat de landskampioen al de afzeggingen van Martin Jol en Dick Advocaat binnenkreeg, lijkt nu ook Fred Rutten niet naar Eindhoven te komen. Volgens FC Twente dient Rutten zijn contract in Enschede gewoon uit. Dat meldt de NOS.

    PSV had de belangstelling voor Rutten officieel bij FC Twente kenbaar gemaakt. "Ik maak me niet ongerust. We hebben een contract met Fred Rutten en we gaan ervan uit dat hij uitdient", verklaarde voorzitter Joop Munsterman.

    Munsterman gaf aan dat Jan Reker (red. technisch directeur PSV) een initiërend gesprek met Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Rutten, wil voeren. Volgens Ploegsma wil Rutten pas na het weekeinde nadenken over de interesse van PSV.

    Rutten was eerder werkzaam in Eindhoven als hoofd opleidingen en assistent-trainer van Guus Hiddink. De 44-jarige oefenmeester vertrok medio 2006 naar Enschede om daar als hoofdcoach bij FC Twente aan de slag te gaan. Hij tekende bij FC Twente een contract voor drie jaar. "Ik ga ervan uit dat hij die tijd volmaakt", aldus Munsterman.

  24. #474
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Na Jol valt Rutten af bij PSV
    Door PETER VAN DUYL EDDY VAN DER LEY

    EINDHOVEN - Hoewel Fred Rutten gisteren bedankte voor de baan van hoofdtrainer van PSV hopen de Eindhovenaren de opvolger van Ronald Koeman toch nog deze week te presenteren.

    Na het afhaken van Rutten en in een eerder stadium Martin Jol wordt het lijstje met kandidaten almaar kleiner.

    In paniek zijn ze in Eindhoven niet. Volgens de clubleiding is de situatie rond de trainersstoel ‘volledig onder controle’ en worden er geen overhaaste beslissingen genomen. Na het afhaken van Rutten werd onmiddellijk de naam van Erwin Koeman genoemd als belangrijkste gegadigde. Afgezien van zijn kwaliteiten als trainer heeft de oudste Koeman (46) het grote voordeel dat hij vrij is.

    Erwin Koeman is wel kandidaat in Eindhoven, maar op dit moment niet de belangrijkste.

    ,,Erwin is een heel goede trainer, maar op dit moment niet de eerste optie,’’ zei algemeen-directeur Jan Reker gisteren. ,,Of we nu denken aan een interim-trainer? Op dit moment is alles denkbaar. Ook nu Rutten nee heeft gezegd hebben we, denk ik, een goed scenario klaar.’’

    De profielschets die PSV eerder opstelde – Nederlandstalige trainer, ruime internationale ervaring – staat nog altijd recht overeind. Van de kandidaten van het eerste uur is echter bijna niemand meer over. Rutten en Jol hebben bedankt, Dick Advocaat doet het zeker niet, Huub Stevens (HSV) lijkt een onhaalbare kaart. De clubleiding in Eindhoven weigert op namen in te gaan maar het is de bedoeling dat de nieuwe man in het tweede deel van de week wordt gepresenteerd.

    Bij die gelegenheid zal Fred Rutten zeker niet achter de tafel zitten, zo veel is nu al zeker. De oefenmeester van FC Twente werd eind vorige week officieel benaderd door de Eindhovense landskampioen.

    Uit respect voor PSV – dat hij niet direct een publiekelijk ‘nee’ wilde verkopen – maakte de oefenmeester van FC Twente zijn beslissing pas gistermiddag kenbaar. In zijn hart en achterhoofd heeft hij een tussentijds vertrek bij FC Twente nooit serieus overwogen.

    ,,Met PSV heb ik alleen oriënterend gesproken. Zondagmiddag heb ik Jan Reker laten weten niet tot onderhandelingen over te gaan. Ik heb aangegeven dat ik pas zou reageren als alle wedstrijden dit weekeinde gepeeld zouden zijn. In het voetbal ligt alles meteen op straat, maar ik bepaal altijd mijn eigen agenda.’’

    De 44-jarige oefenmeester is er de man niet naar een contract tussentijds te verbreken, hij voelt zich thuis in zijn functie als hoofdtrainer/technisch directeur bij het ambitieuze FC Twente én hij kiest op dit moment voor levenskwaliteit.

    ,,Ik heb niet voor niets een dubbelfunctie en dat gaat goed. Daar wil ik na elf wedstrijden niet uitstappen.

    ,,Ik neem mijn verantwoordelijkheid serieus ten opzichte van de club waarmee ik dagelijks werk. Natuurlijk voel ik me vereerd door de interesse van PSV. Het is een topclub waar ik een warm gevoel bij heb en vijf jaar met plezier heb gewerkt. Ik gun de club alles, maar het is nu niet het moment om de overstap te maken.

    ,,Natuurlijk ben ik ambitieus. Daarom geeft de vraag van PSV mij een goed gevoel. Dat ik even de tijd nodig had om na te denken, is logisch. Maar ik zit bij FC Twente, een fantastische club met een fantastische aanhang én ambitie.’’


    Voor Jan Wouters eindigde gisteren in het duel met AZ (1-1) een interim-periode die anderhalve week duurde. De Utrechter was drie wedstrijden verantwoordelijk. Hij verloor er twee en behaalde gisteren zijn eerste punt als hoofdtrainer.

    Hoewel Wouters graag terugtreedt, weerspreekt hij de suggestie dat er nu een last van zijn schouders is gevallen.

    ,,Ik heb steeds gezegd dat ik dit niet voor een langere periode ambieer,’’ aldus de trainer. ,,Maar als PSV zou zeggen ‘we hebben je langer nodig’, dan hadden we dat gedaan.’’

    Wouters had geen slecht gevoel over zijn korte regeerperiode. ,,Ik had liever drie wedstrijden gewonnen, wat dat betreft is het niet de beste week geweest. Maar we staan nog steeds maar één punt achter de koplopers. Wat dat betreft is er dus nog van alles mogelijk.’’

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Dit is geweldig nieuws voor de spelers, de club en de supporters van FC Twente. Hij laat de buitenwereld zien dat er ook in de professionele voetballerij nog mensen zijn die je op hun woord kunt vertrouwen. De redactie van TC Tubantia heeft direkt na het bekent maken van het nieuws diverse spelers gebeld. Spelers als Braafheid, Engelaar en Wielaert waren opgelucht en blij dat de trainer blijft. Zelfs de altijd zo nuchtere N'Kufo was opgelucht. Hij noemde Rutten "de beste coach met wie hij ooit had gewerkt".

  25. #475
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Rutten: ‘Raar als die spandoeken me niets zouden doen’

    --------------------------------------------------------------------------------

    Datum: 12-nov-2007 10:37


    Door Rogier Cuypers

    De kogel is door de kerk. FC Twente-coach Fred Rutten (foto) verkast definitief niet naar PSV. Afgelopen zaterdag in de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (1-1) probeerden de supporters hem al op allerlei manieren te overtuigen inderdaad te blijven. Met spandoeken als ‘Ga je serieus als vierde keus?’ en ‘Fred, het karwei is nog niet af bij de club die je wél het vertrouwen gaf’, wilden de supporters hun coach op andere gedachten brengen. Rutten hield na afloop van Twente-NAC de kaken op elkaar, maar liet wel weten dat alle aandacht hem wel wat deed. “We zijn allemaal mensen, het zou raar zijn als het mij niets zou doen. Ik denk dat die spandoeken het hele stadion wel wat doen.”

    Dat de actie van de supporters wellicht heeft meegespeeld in zijn beslissing, liet hij zaterdag enigszins doorschemeren. “Er speelt een aantal facetten mee in mijn beslissing. Daar is deze er misschien ook wel één van geweest.”

  26. #476
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Voetballer v/h Jaar: Twee spelers van FC Twente aan kop

    -------------------------------------------------------------------------

    Datum: 13-nov-2007 09:25

    Het blijft een komen en gaan aan kop van Sportweek’s ‘Voetballer van het Jaar-klassement.’ Net als vorige week wordt de eerste plek gedeeld door vier spelers. Heurelho Gomes (PSV) en Piet Velthuizen (Vitesse) hebben hun plaatsen evenwel moeten afstaan aan Orlando Engelaar (FC Twente) en Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord). Timmy Simons (PSV) en Karim El Ahmadi (FC Twente) handhaafden zich aan de leiding.

    Het topkwartet heeft een gemiddelde van 6,82. Nieuw in de top tien is SC Heerenveen-spits Afonso Alves, die voor het eerst voldoende duels in actie is gekomen voor een notering. Alves kreeg een 3 voor zijn (korte) optreden tegen Vitesse en doet daarmee een eerdere 10 en 9 teniet.

    In de flop tien weinig wijzigingen. De flop drie deed onvoldoende speelminuten op voor een cijfer. Paul Jans van VVV-Venlo behoudt zijn floppositie met een moyenne van 4,50. (MA)

    Top-10

    1. Karim El Ahmadi (FC Twente) 6,82 (11)
    Orlando Engelaar (FC Twente) 6,82 (11)
    Gio van Bronckhorst (Feyenoord) 6,82 (11)
    Timmy Simons (PSV) 6,82 (11)
    5. Patrick Zwaanswijk (NAC Breda) 6,75 (8)
    6. Heurelho Gomes (PSV) 6,73 (11)
    Piet Velthuizen (Vitesse) 6,73 (11)
    8. Moussa Dembélé (AZ) 6,70 (10)
    Danijel Pranjic (SC Heerenveen) 6,70 (10)
    10. Afonso Alves (SC Heerenveen) 6,67 (6)

    Flop-10
    1. Paul Jans (VVV-Venlo) 4,50 (8)
    2. Siebe Blondelle (VVV-Venlo) 4,63 (8)
    3. Kwame Quansah (Heracles Almelo) 4,75 (8)
    4. Alexander Prent (NEC) 5,00 (8)
    Leon Kantelberg (VVV-Venlo) 5,00 (7)
    Sjors Verdellen (VVV-Venlo) 5,00 (7)
    7. Edwin Linssen (VVV-Venlo) 5,11 (9)
    8. Kevin Bobson (Willem II) 5,13 (8)
    9. Mark-Jan Fledderus (FC Groningen) 5,14 (7)
    Kevin Begois (VVV-Venlo) 5,14 (7)

    Alleen spelers die in minimaal zes van de elf duels een beoordelingen hebben gekregen, zijn opgenomen in de klassementen. Tussen haakjes het aantal wedstrijden waarin een speler is beoordeeld.

  27. #477
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Liefde

    Hij blijft en dat is maar goed ook. Stel dat je weer aan een andere kop moet wennen die je kunt beschuldigen van een verkeerde wissel en/of het hebben van het tactisch inzicht van een dooie egel.

    Beetje continuïteit is belangrijk in dit verband. Dat je niet iemand anders voor je hebt als je weer eens flink hebt uitgehaald tijdens de wedstrijd in Epy’s place of een rokend toetsenbord hebt achtergelaten. ‘Fred wisselt weer zoals rooie truus bij ons achter van maandverband. Veel te langzaam.‘ Zoiets. Maar dan blijkt er opeens ene Jan of Erwin voor de groep te staan. Wil je allemaal niet.

    Hoe dan ook. We kunnen weer in de kast. Onze liefde is weer is tot volle wasdom gekomen en op allerlei manieren geventileerd. Is weer iets anders dan met witte zakdoekjes zwaaien. We zwaaien iemand in, in plaats van uit. Is weer iets anders. Aandoenlijke liefdesverklaringen van spelers ook.

    Edson Braafheid. Wordt in de auto gebeld door het plaatselijke sufferdje. "Hij kiest gewoon voor ons, dat is gruwelijk, geweldig", roept de verdediger. "Ik kan het niet geloven, wow. We moeten het hem driedubbel terugbetalen.” Niks mis mee lijkt me. Betaal de aanhang ook gelijk even uit als je wilt.

    Aanvoerder Orlando Engelaar: "We willen hier iets neerzetten met z'n allen. Het verbaast me daarom niet dat hij blijft." Dus die verwacht ik ook nog wel een paar jaartjes te zien ballen in Epy’s place. Die wil graag iets neerzetten met z’n allen. Hij dus ook.

    En dan de beste voorzitter van Nederland. "Ik reageer misschien minder uitgelaten dan de rest, maar dat komt omdat ik me niet ongerust maakte, ik heb steeds vertrouwen gehad. Al weet je nooit hoe het loopt. Ik ben natuurlijk wel uitermate verheugd dat hij de club trouw blijft."
    Hoe onderkoeld kun je zijn. Ben zo vrij dat niet te geloven.

    Menigeen slaakte zondag een zucht van verlichting. De drankvoorraad werd ernstig aangetast, een aantal slikte even en keek de ander kant op om niet betrapt te worden op een paar glinsterende oogjes. Zelfs de reeds afbestelde behanger van vrouw Rutten liep juichend door de kamer. Maar de beste voorzitter van Nederland was ozo koel.

    Maar Joop is een emotiemannetje. Zie ik zo. Heeft er ook het perfecte hoofd voor.

    Ik laat me niets wijs maken. Die is, nadat Fred zijn kantoor had verlaten die zondagmiddag, naar de maquette van uitbreiding gelopen en heeft heel even Vak P gestreeld en zijn blik laten gaan over elk van die andere vakken. En in de rust en de eenzaamheid van zijn kantoor is hij heel aarzelend en zachtjes begonnen te neuriën: eenmaal zullen wij…, eenmaal zullen wij… en toen harder: eenmaal zullen wij …en toen uit volle borst EENMAAL ZULLEN WIJ DE KAMPIOEN ZIJN !
    Terwijl een traan langzaam van z’n wang afrolt en keurig op de middenstip valt.

    Iedereen houdt van Fred. En de club wil misschien wel tot 2011 getrouwd blijven las ik ergens. Dat liefde niet blind mogen maken. In dat verband bij deze graag de oproep aan de voetbalkenners hier, om toch vooral de fluwelen handschoenen uit te trekken en nietsontziend uw kritiek t.a.v. opstelling, tactiek en aankoopbeleid te blijven spuien.
    Houdt u niet in! Doe elkaar dat niet aan. Bedenk maar ‘Waar je het meest van houdt doe je het meest zeer.’ Is tegelwijsheid. Borduur het rustig.

    Dus keep up die snoeiharde commentaren a.u.b. Zodat Fred (of mag ik nu ‘onze‘ Fred zeggen?) zijn voordeel kan doen met uw glasharde analyses. Blijven doen zoals we het altijd doen. Doorgaan waar we mee bezig waren. Fred met zijn manier om met het team het linkerrijtje te blijven bevolken, liefst bovenin, en wij ondersteunen op onze manier.

  28. #478
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Heel Twente is blij dat Fred Rutten blijft
    door Fardau Wagenaar


    ENSCHEDE - De opluchting is groot: de trainer van Twente gaat niet naar PSV.


    Fred Rutten heeft besloten niet in te gaan op de aanbieding om trainer van PSV te worden.

    Een gil, gelach, blijdschap, Edson Braafheid hoort net dat zijn trainer in Enschede blijft. Het is zondagavond, even voor zevenen. De verdediger van FC Twente is onderweg naar zijn ouders in Amsterdam. "Hij kiest gewoon voor ons, dat is gruwelijk, geweldig", roept de verdediger. "Ik kan het niet geloven, wow. We moeten het hem driedubbel terugbetalen. Dit is wel een oppepper voor ons, voor iedereen bij Twente! Ik dacht: maandagmorgen komt hij op de training en vertelt dat hij afscheid zal nemen. Gelukkig is dat niet zo. Ik ga hier wat op drinken en morgen ben ik als eerste op de club."

    De onzekerheid is na een kleine week voorbij, de meestbesproken man van Twente gaat niet naar PSV, maar blijft waar hij is. Twente-supporters blij, spelers blij en de voorzitter tevreden. "Ik reageer misschien minder uitgelaten dan de rest", zegt Joop Munsterman net nadat hij Rutten heeft gesproken en het verlossende woord heeft gehoord. "Maar dat komt omdat ik me niet ongerust maakte, ik heb steeds vertrouwen gehad. Al weet je nooit hoe het loopt. Ik ben natuurlijk wel uitermate verheugd dat hij de club trouw blijft."

    Zaterdag speelde FC Twente tegen NAC Breda en het werd 1-1. Maar er was werkelijk niemand die het die avond over de uitslag had. De supporters zongen: "Fredje, Fredje hier ben je eerste keus." Ze hingen spandoeken op: 'Standbeeld of passant.' En: 'Fred het karwei is nog lang niet af bij de club die je wel het vertrouwen gaf', refererend aan het feit dat PSV hem anderhalf jaar geleden te licht vond om Guus Hiddink op te volgen en hem deze week zo ongeveer smeekte om te komen.

    De spelers van Twente reageerden na het gelijkspel tegen NAC openhartig, ze waren oprecht bang dat Rutten zou gaan en de ontwikkeling van hun team zou stagneren. "Het zou heel erg zijn als hij gaat", zeiden ze. Vooral bij de jonge jongens en de spelers die door hem naar Enschede werden gehaald, knaagde de twijfel. Maar ook een veteraan als Blaise N'Kufo sprak openlijk over zijn angst. "Dit is de beste trainer die ik ooit heb gehad en hij is de beste voor de club. Het zou verschrikkelijk zijn als hij niet blijft."

    De discussie werd zaterdag niet alleen in het spelershome gevoerd, ook op de tribunes, in de businessruimtes en ver buiten het stadion werden de voors en tegens van een vertrek van Rutten naar PSV besproken. De één was overtuigd: Hij gaat. De ander twijfelde, het kan alle kanten op. De oefenmeester hield zijn mond dicht en wilde pas na de voetbalwedstrijden van dit weekeinde reageren.

    "Wat? Is het zeker? Blijft hij? Dit is geen geintje hè?" Verdediger Robbie Wielaert is opgelucht, net als de rest. "Hartstikke goed, anders had Twente een probleem gehad. Ik begrijp zijn ambitie en PSV is een topclub, maar het is voor ons goed dat hij niet gaat. Zo, echt mooi om te horen."

    Ook verderop in Enschede springt iemand uitgelaten rond in de kamer. Karim El Ahmadi heeft een speciale band met Rutten, die hem door liet breken. Keeper Sander Boschker zei zaterdag nog dat hij het vooral erg zou vinden voor jonge jongens als El Ahmadi als de trainer zou vertrekken, omdat hij hen beter maakt. Maar hij blijft. El Ahmadi: "Is het zeker? Vet man! Dit is een mooi gebaar van hem. Het kon beide kanten op, maar ergens had ik wel het gevoel dat hij voor Twente zou kiezen. Maar ik dacht dat hij volgende week pas een beslissing zou nemen, het is goed om het nu al te weten. We kunnen weer verder kijken." Ook een jonkie dat onder de vleugels van Rutten groeit, is Eljero Elia. Hij had zaterdag al bijna afscheid genomen van de trainer: "Yes! Ik weet niet wat ik moet zeggen, dit is heel belangrijk voor mij. Hij verbaast iedereen en mij zeker, ik dacht dat hij zou gaan."

    De mobiele telefoon van Stein Huysegems ligt zondagavond niet binnen handbereik. De speler heeft een familiefeestje in België. Om een uur of acht ziet hij pas het smsje: 'de trainer blijft'. "Super. Ik moet me vandaag melden bij de Belgische selectie. Ik ga met een lekker gevoel, anders had ik toch stress gehad. Het is in orde nu."

    Een roerige week is voorbij, het gespeculeer is over. Rutten heeft voor FC Twente gekozen, de club die met hem wil bouwen aan een succesvolle toekomst. Aanvoerder Orlando Engelaar: "We willen hier iets neerzetten met z'n allen. Het verbaast me daarom niet dat hij blijft."

  29. #479

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Hoop dat Twente vanavond komt met flink wat nieuws tijdens de supportersavond.

  30. #480
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    FC Twente wil Piet Velthuizen als opvolger Sander Boschker

    28 november 2007

    ENSCHEDE - Piet Velthuizen moet bij FC Twente de opvolger van Sander Boschker worden. De Enschedese club ziet in de 21-jarige doelman van Vitesse en Jong Oranje de ideale doelman voor de komende jaren.

    FC Twente volgt de uiterst talentvolle Velthuizen al maanden intensief en gaat een poging doen hem los te weken bij Vitesse, waar hij nog een contract heeft tot 2010. Omdat de goalie nog een bescheiden salaris toucheert, kan de Arnhemse club niet de hoofdprijs voor hem vragen.

    Zaakwaarnemer Louis Laros van de doelman bevestigt de vergaande interesse van de Enschedeërs, maar geeft aan dat er meer kapers op de kust zijn. Ook vanuit Duitsland, Engeland en Italië is er belangstelling voor de net 21 jaar geworden Velthuizen, maar die lijkt zich eerst in de Nederlandse competitie te willen doorontwikkelen. FC Twente lijkt daarom goede papieren te hebben, helemaal als de ploeg van Fred Rutten opnieuw Europees voetbal weet af te dwingen. Ook Vitesse wil hem graag een nieuw contract laten tekenen.

    Velthuizen, een man van katachtige reflexen, geldt als het grootste keeperstalent van Nederland. De komende tijd zal hij de vaste doelman zijn van Jong Oranje en het Olympisch elftal. FC Twente zoekt al een tijdje naar een opvolger van Sander Boschker, die inmiddels 37 jaar is.

    Volgens Russische media heeft FC Twente ook belangstelling voor Andrey Rebko, een 21-jarige middenvelder van Spartak Moskou. Hij zou de ploeg van Fred Rutten met ingang van het nieuwe seizoen moeten versterken.

  31. #481
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Hiddink tipt FC Twente over Rebko

    29 november 2007

    ENSCHEDE - De warme band tussen Guus Hiddink en Fred Rutten heeft geleid tot de stage van de 21-jarige Andrej Rebko bij FC Twente. De bondscoach van Rusland tipte de trainer-coach over de middenvelder van Spartak Moskou, die vijf jaar geleden te boek stond als het grootste talent van Rusland, maar die belofte nog niet heeft kunnen waarmaken. Hiddink ziet echter wel degelijk toekomst in Rebko, die de komende dagen met de Enschedese hoofdmacht zal meetrainen. Dit seizoen kwam de middenvelder nog maar acht keer in actie voor Spartak Moskou, grotendeels als invaller.


    Ik had nog nooit van deze jongen gehoord maar het schijnt dat hij al enkele keren onder Hiddink heeft meegespeeld in het russiche nationale team. Hiddink heeft al eerder aangekondigd dat hij jonge russische spelers die bij hun eigen club te weinig aan spelen toekomen wil onderbrengen bij FC Twente. Als deze "tip" net zo goed uitpakt als Luke Wilkshire dan zijn we binnenkort misschien een goede speler rijker. Ga zo door Guus.

  32. #482
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Wel mooi zo'n Russische voetballer, als hij wat toevoegt. Maar het hoeft wat mij betreft geen trend te worden. Zie toch het liefst Nederlandse jongens, als het even kan uit Twente zelf bij Twente. Heb er geen behoefte aan een verlengstuk van Hiddink te worden.

  33. #483

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Nee inderdaad,dat was ook het eerst wat ik dacht toen ik het deze week hoorde.Als het een absolute versterking is , heb ik verder niets gezegd. Maar heb weer het gevoel dat het weer zo Shoukov-spelertje is,wel leuk maar voegt niks toe.

    Wat Pietje Veldhuizen betreft,ben ik vrij enthoussiast.Twente heeft hele goede papieren inderdaad,Twente kan hem financieel betreft meer bieden dan Viteße , kan hem sportief meer bieden en Veldhuizen wordt het liefst groot in de vaderlandse eredivisie.Je hebt van de gehele eredivisie de beste papieren lijkt me. PSV heeft al "wat leuks",Ajax is ook tevreden met Stekelenburg, je hebt alleen een probleem als Feyenoord er bij komt kijken.

  34. #484

    Aangemeld
    15 mei 2006
    Berichten
    287
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Twente heeft haar oog laten vallen op een 18-jarig talent van Anderlecht.Vadis' contract loopt aan het einde van het seizoen af en is daarmee dus transfervrij.

    Ik weet niet hoe serieus Twente er mee is ,maar lijkt wel of Twente op 't moment alleen nog maar bezig is met talentvolle tieners.

  35. #485
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shag & Jones Bekijk bericht
    Twente heeft haar oog laten vallen op een 18-jarig talent van Anderlecht.Vadis' contract loopt aan het einde van het seizoen af en is daarmee dus transfervrij.

    Ik weet niet hoe serieus Twente er mee is ,maar lijkt wel of Twente op 't moment alleen nog maar bezig is met talentvolle tieners.

    Rutten heeft anders afgelopen zomer met Denneboom, Hersi en Schreuder en eerder met Engelaar ook geïnvesteerd in ervaren spelers. En dat is maar goed ook. Alleen met talenten redt je het niet. Tegelijkertijd is het geweldig om te zien wat hij doet met jonge talenten. Als Braafheid dit niveau vasthoud of zelfs nog beter wordt dan is hij een potentieel international. En dat zeg ik niet alleen omdat Hugo Borst gisteravond op TV hetzelfde zei. Ook Elia ontwikkeld zich in een hoog tempo en dat terwijl hij vorig seizoen nog bij ADO op de bank zat. Veel mensen uit mijn omgeveing in het stadion waren gistermiddag zelfs van mening dat hij de "man of the match" was. Ik zelf vond trouwens Edson Braafheid de terechte keuze. Ook Luke Wilkshire speelde weer eens een beresterke wedstrijd. Met zijn perfecte traptechniek geeft hij Twente een extra wapen. Hij kreeg trouwens opvallend veel ruimte aan de rechterkant. Mede gezien zijn privé-omstandigheden zou het mij niet verbazen dat hij in de winterstop naar de engelse premier league verhuist. Er schijnt daar belangstelling voor hem te zijn. Ook met Denneboom gaat het steeds beter. Hij moest schijnbaar even wennen aan het hoge baltempo maar hij wordt steeds belangrijker voor het elftal. Als hij en Elia ook nogeens beginnen te scoren dan zijn deze posities weer perfect ingevuld. Wielaert, Engelaar en El Ahmadi waren als vanouds weer de sterkdragers. Het begint al bijna normaal te worden dat deze jongens week in week uit zo belangrijk zijn.

    Over de inbreng van Hiddink kun je alleen maar positief zijn. Hij heeft ons met Luke Wilkshire een prima voetballer gebracht en wanneer hij nu een russisch talent naar voren schuift (international!) dan kan ik zoiets alleen maar toejuichen. Als je verdere stappen wilt maken (zoals Rutten dat altijd zo mooi zegt) dan kun je niet alleen maar bouwen op de eigen jeugd. Deze russische jongen schijnt een hele snelle linkspoot te zijn die bij voorkeur op het middenveld speelt. Ik ben benieuwd wat Rutten van hem vindt.

  36. #486
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Vadis Odjidja Ofoe in beeld bij FC Twente

    FC Twente heeft interesse in Vadis Odjidja Ofoe, die momenteel onder contract staat bij Anderlecht. Het contract van de middenvelder loopt af aan het einde van dit seizoen.

    De 18-jarige verdedigende middenvelder was zondag aanwezig bij het duel tussen FC Twente en AZ, zo meldt de Gazet van Antwerpen. Vadis Odjidja Ofoe maakte dit seizoen zijn debuut voor Anderlecht in het bekerduel tegen Tweedeklasser Hamme.

    Het talent heeft vooralsnog niet aangegeven of een langer verblijf in Brussel ook tot de mogelijkheden kan behoren.


    Vadis Odjidja Ofoe

    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
    Vadis Odjidja Ofoe (Gent, 21 februari 1989) is een Belgische voetballer.

    Odjidja, een centrale verdediger, begon op jonge leeftijd te voetballen bij AA Gent, de club uit zijn geboortestad. Vadis was op dat moment nog maar 5 jaar. In 1999 werd de verdediger al door RSC Anderlecht opgemerkt en dus meteen naar Brussel gehaald.

    De grote verdediger maakte eerste nog deel uit van de jeugd van Anderlecht maar bleek ook daar al bij de top te behoren. In 2006 maakte hij zijn debuut in het A-elftal van trainer Franky Vercauteren. Jammer genoeg voor Vadis kreeg hij nooit een speelkans bij Anderlecht, maar nu trainer Vercauteren ontslagen is, kreeg hij op zaterdag 24/11/2007 van de nieuwe trainer Arjel Jacobs zijn eerste speelwedstrijd bij het A-elftal. Hij mocht de bekerwedstrijd tegen Hamme in Brussel (2-1 eindstand) starten en speelde toen een redelijk goede wedstrijd. Na de 75ste minuut werd hij dan toch gewisseld door een blessure met publiekslieveling Walter Bassegio. Anderlecht hoopt zo snel mogelijk op zijn handtekening voor een contract verlenging.

    Het seizoen 2007-2008 is hij het uithangbord van één van de grote sponsers namelijk Adidas voor Anderlecht

    Vadis geniet van veel interesse uit binnen -en buitenland zoals Standard, HSV en enkele topploegen uit de eredevisie, premier league en andere topploegen uit de bundesliga.

  37. #487
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    "Middenvelder Camus op lijstje Twente"

    Donderdag 6-12-2007 - Mastho

    FC Twente lijkt druk bezig om een nieuwe middenvelder te scouten in België. Na de naam Vadis Odjidja Ofoe duikt nu weer een naam op in de Belgische media: Fabien Camus.

    De Fransman Camus is een aanvallende middenvelder die momenteel indruk maakt bij het Waalse Charleroi. Daarvoor speelde hij bij Olympique Marseille. De 22-jarige spelmaker kan overigens rekenen op interesse van meerdere clubs. Het Franse Lille en het Roemeense Steau Boekarest zouden al concrete belangstelling hebben getoond voor Camus, die tot 2008 in Wallonië onder contract staat.

    Sportwereld

    Fabien Camus


    Voornaam: Fabien
    Naam: Camus
    Geboortedatum: 28/02/1985
    Gewicht: 67 kg
    Lengte: 179 cm
    Nationaliteit: Frankrijk
    Ploeg: Charleroi

    Charleroi strikte twee jaar geleden bij de vrienden van Olympique Marseille een offensieve middenvelder. Niemand kon toen voorspellen dat de inmiddels 22-jarige Fabien Camus tot een echt goudhaantje zou uitgroeien. De jonge Fransman, een moderne spelverdeler met grote infiltratiekracht, groeide uit tot de patron bij Charleroi. Hij verdeelt het spel, strooit met assists en scoort ook zelf. Vorig seizoen alleen 6 keer. Camus heeft een geweldige versnelling in de benen en is uiterst doelgericht. Het mag een klein wonder heten dat de Carolo's hun spelverdeler langer aan zich konden binden.

  38. #488
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Daar hoor ik steeds goede verhalen over, over die Camus. Schijnt dat Anderlecht en AZ er voor dit seizoen ook al eens achteraan hebben gezeten. Klinkt als de ontbrekende schakel op het middenveld, helemaal door z'n infiltratiekracht en scorend vermogen, iets wat nu nog ontbreekt. Ben benieuwd of het lukt, en hoe goed ie is.

  39. #489
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    VITESSE - FC TWENTE


    Vrijdag 7-12-2007 - Mastho

    Zaterdagavond kruist Twente de degens met Vitesse. De Arnhemse formatie van Aad de Mos staat momenteel op een twaalfde stek op de ranglijst, met zes punten minder dan Twente. Voor Vitesse is de wedstrijd tegen Twente dan ook een mogelijkheid om een sprongetje naar de subtop te maken. Mocht dat lukken, dan zal het van tijdelijke aard zijn. Afgelopen week kwam weer eens in het nieuws dat Vitesse nog altijd een forse schuldenlast van 27 miljoen heeft. Zodoende is het onwaarschijnlijk dat het de Gelderse club sportief wél voor de wind zal gaan de komende jaren.

    Compact Vitesse
    “Haagse Aad” is erop gebrand om weer eens een overwinning te boeken in eigen huis. Hij stemt zijn elftal meestal vaak af op de bezoekende ploeg. Het ligt in de lijn der verwachting dat de Arnhemmers zich tegen Twente zullen ingraven om vervolgens via de counter toe te slaan. Dat zal overigens zonder Theo Janssen en Anduele Pryor zijn, want beide kampen met een blessure.

    Aanvallend Twente
    Twente kent nog altijd weinig personele problemen. Dezelfde elf spelers die AZ vorige week op de pijnbank legden, zullen waarschijnlijk ook in het Gelredome aan de aftrap verschijnen. Dat betekent dus op papier wederom een ultra-offensieve formatie, als ligt de kracht van het huidige ook in de verdedigende discipline van alle veldspelers

  40. #490
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    'FC Twente onderhandelt met belofte Ofoe'
    09/12/2007 18:47


    Voetbal International

    Vadis Odjida Ofoe (Anderlecht) lijkt te gaan kiezen voor FC Twente. Opnieuw liet de Belgische belofte zich zien in Enschede.

    De achttienjarige Ofoe zou dit weekeinde al hebben onderhandeld met FC Twente, dat daarbij concurrentie heeft van onder andere Hamburger SV en Standard Luik.

    Anderlecht wil het aflopende contract van Ofoe verlengen. De middenvelder wil echter eerst meer speeltijd krijgen voor hij een nieuwe verbintenis in Brussel ondertekent. Dit seizoen kwam hij alleen in de bekerwedstrijd tegen Hamme aan de aftrap.

  41. #491
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    FC Twente in Europese top-100

    12 december 2007
    ENSCHEDE - FC Twente staat in de top-100 van best presterende Europese voetbalclubs. Op de computerlijst van de UEFA neemt de club uit Enschede een met SC Heerenveen gedeelde 93ste positie in. Arsenal is koploper, voor Manchester United, Real Madrid, Liverpool en Barcelona. PSV is de hoogst geklasseerde Nederlandse club in de lijst, op een 28ste plaats. Ajax staat 60ste, Feyenoord 77ste en AZ 86ste. De ranglijst is door de UEFA opgemaakt aan de hand van competitie-, beker - en Europa Cup-resultaten uit de eerste helft van het seizoen 2007/2008. Op de site van het Duitse voetbalblad 'der Kicker' (www.kicker.de) is de complete lijst te zien.

  42. #492
    Solstice's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2006
    Berichten
    507
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pegasus1 Bekijk bericht
    'FC Twente onderhandelt met belofte Ofoe'
    09/12/2007 18:47


    Voetbal International

    Vadis Odjida Ofoe (Anderlecht) lijkt te gaan kiezen voor FC Twente. Opnieuw liet de Belgische belofte zich zien in Enschede.

    De achttienjarige Ofoe zou dit weekeinde al hebben onderhandeld met FC Twente, dat daarbij concurrentie heeft van onder andere Hamburger SV en Standard Luik.

    Anderlecht wil het aflopende contract van Ofoe verlengen. De middenvelder wil echter eerst meer speeltijd krijgen voor hij een nieuwe verbintenis in Brussel ondertekent. Dit seizoen kwam hij alleen in de bekerwedstrijd tegen Hamme aan de aftrap.
    Gezien de clubs die er nu achteraan zitten lijkt het een groot talent te zijn, zou mooi zijn als dit lukt.

  43. #493
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    AD, woensdag 19 december 2007

    Braafheid op weg naar Oranje

    Door EDDY VAN DER LEY

    ENSCHEDE - Hij voetbalde al met het hart, maar nu ook met het hoofd. Edson Braafheid maakt bij FC Twente een spectaculaire ontwikkeling door. Een verdediger met Oranje-potentie.

    ,,FC Twente kan mij naar mijn top brengen,?? zegt Edson Braafheid. FOTO PICS UNITED Het Nederlands elftal? ,,Ben ik niet mee bezig, al durf ik met iedereen de concurrentiestrijd aan.’’

    Op het trainingscomplex van FC Twente gaan ernst en luim traditiegetrouw hand in hand. Als de fotograaf een portret van Edson Braafheid wil schieten, galmt opeens de bulderlach van Youri Mulder door de catacomben. ,,Houd je deze keer je kleren aan, Edson?’’ roept de part-time spitsentrainer quasi-sarrend.

    En: ,,Kun je ook wat vrolijker kijken, alsof je níet eens net uit bed bent!’’

    Braafheid, na de fotosessie, quasi-trots: ,,Youri, je kunt tevreden zijn. Ik heb speciaal voor jou mijn mooiste lach opgezet.’’

    Braafheid is thuis in Twente, zoveel is duidelijk. De verdediger vertrok medio vorig seizoen na contractuele perikelen bij FC Utrecht, maar hoeft bij de juistheid van zijn keuze geen vraagtekens te plaatsen.

    Na een klein jaartje is de club uit Enschede zijn slijpsteen voor geest, lichaam en talent gebleken. Onder de boetserende handen van Fred Rutten en zijn assistenten maakt Braafheid in Enschede op alle fronten een voortvarende groei door.

    Het meest opvallend is zijn bijna geruisloze transformatie tot centrumverdediger. Waar Braafheid bij FC Utrecht te boek stond als een onstuimige, soms dromerige en vaak wisselvallige linksback, verbaast hij in Enschede vriend en vijand als partner van Robbie Wielaert in het verdedigingshart.

    Hij heeft zijn lengte (1,78 meter) tegen, maar veel mee: dynamiek, snelheid, duelkracht en voetballend vermogen. In het aanvallende concept van FC Twente is hij, bij balverlies, het elastieken vangnet.

    ,,Hoewel ik vooraf nog mijn bedenkingen had bij de positie van centrale verdediger, ben ik de trainer er nu erg dankbaar voor,’’ zegt Braafheid.

    ,,Ik vind het nu juist een verrijking om centraal te spelen. Je wordt meer in het spel betrokken, je staat aan de basis van de opbouw, je moet tactisch veel nadenken en ‘schakelen’ en door je goed op te stellen, kun je ook kopduels winnen. De verantwoordelijkheid is groot op deze positie, maar dat is alleen maar goed voor mijn ontwikkeling. Ik speelde altijd al met het hart, maar nu ook met het hoofd, letterlijk en figuurlijk.’’

    Braafheid zegt precies te weten hoe hij een tegenstander moet bespelen. Daar kan iemand als Moussa Dembélé over meepraten. De Belgische krachtpatser laat zich niet snel uit de wedstrijd spelen, maar tijdens FC Twente - AZ (2-1) lag hij negentig minuten aan de ketting bij de ‘nieuwe’ Edson Braafheid. De verdediger van FC Twente toonde zich sneller, feller, alerter. ,,Het ging inderdaad erg lekker, maar ook dankzij mijn medespelers,’’ blijft hij bescheiden. ,,Als je qua taken en verantwoordelijkheid op elkaar kun vertrouwen, kun je als individu ook uitblinken.’’

    De naam van Braafheid valt de laatste weken steeds vaker in relatie met Oranje, dat zucht en kreunt onder een gebrek aan goede centrale verdedigers. De speler, in 2006 Europees kampioen met Jong Oranje, kent de geluiden, maar het opzetten van een lobby is aan hem niet besteed.

    ,,Natuurlijk zou het fantastisch zijn om voor Oranje uit te komen,’’ zegt hij. ,,Spelen met wereldtoppers, dat wil iedere voetballer. Ik zou ook best de concurrentie aandurven, maar ik wil ook realistisch blijven. Daar heb ik genoeg zelfkritiek voor. Ik vind van mezelf dat ik nog stappen moet maken, vooral als het op details aankomt. En die zijn in het voetbal beslissend. Ik ben ook helemaal niet met Oranje bezig, ik focus me op FC Twente en mijn eigen ontwikkeling.’’

    Feit is dat zijn ambities ver reiken. ,,Als kind droomde ik al van mooie clubs in landen als Engeland, Spanje of Frankrijk, het zou prachtig zijn om daar ooit te spelen. Het is echter logischer om eerst voor een Nederlandse topclub uit te komen, maar het zou ook niet erg zijn om nog een paar jaartjes in Enschede te blijven. FC Twente kan me naar mijn top brengen, daar ben ik van overtuigd.’’

  44. #494
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Edson Braafheid:clap:. Ik vind dat hij groot gelijk heeft. maar Oranje komt nog iets te vroeg.

  45. #495
    mattievlaar's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 september 2006
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    40
    Berichten
    1.443
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Denk ook niet dat hij (al) de potentie heeft om op dat niveau uit de voeten te kunnen. Aan de andere kant bakken de backs die er nu staan er ook vrij weinig van, dus het zou me niets verbazen als de nieuwe bondscoach na het EK een beroep op hem doet.

Pagina 11 van 176 EersteEerste ... 9101112132161111 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 9 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 9 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FC Twente Wedstrijdentopic
    By Keiser in forum FC Twente
    Reacties: 3862
    Laatste bericht: 24 maart 2024, 19:19
  2. FC Twente transfergeruchten
    By TwenteTom in forum FC Twente
    Reacties: 2515
    Laatste bericht: 2 februari 2024, 10:57
  3. FC Twente Supportersnieuws
    By Radicofani in forum FC Twente
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 18 augustus 2023, 16:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •