Pagina 16 van 17 EersteEerste ... 614151617 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 676 t/m 720 van 757

Discussie: Overige Competities

  1. #676
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Sex na voetbal (winst) werkt best snel gezien 9 maanden na de daad:

    https://www.telegraaf.nl/entertainme...e-op-barcelona

  2. #677
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

  3. The Following User Says Thank You to Bob Sacamano For This Useful Post:

    Pizzakoerier (15 februari 2020)

  4. #678
    Doek Inter aub op. Pizzakoerier's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Leeftijd
    32
    Berichten
    16.475
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Belachelijk.

  5. #679
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Ron Jans opgestapt.

    Bloeddorstige haat-SJW'ers zijn nietsontziend. Tot de sport aan toe.

    #JeSuisRon #ToutLeMondeDevraitÊtreRon

  6. #680
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    31
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Je mag je best wel verdiepen in de cultuur van een land voordat je er een baan aanneemt en er gaat wonen. Onhandig van Jans. Alsnog had ik het graag opgelost zien worden door een verontschuldiging en een uitleg van de reden van zijn ignorance. Niet meteen zoiets extreems. Zonde.

  7. #681
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Je mag je best wel verdiepen in de cultuur van een land voordat je er een baan aanneemt en er gaat wonen. Onhandig van Jans. Alsnog had ik het graag opgelost zien worden door een verontschuldiging en een uitleg van de reden van zijn onwetendheid. Niet meteen zoiets extreems. Zonde.
    Je draait de boel om en verdedigt die intolerante haatzaaiers. Niet chic en bovenal niet terecht. Nuance in je laatste zinnen komt te laat. Als negers niet willen dat blanken over negers zingen moeten ze het niet in hun teksten zetten. Simpel. Ajacieden moeten bijvoorbeeld ook niet zeiken dat anderen hen 'Joden' noemen (tenzij het natuurlijk in combinatie is met antisemitische teksten, dat spreekt voor zich).
    Laatst gewijzigd door Bob Sacamano; 18 februari 2020 om 17:37

  8. #682
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    31
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    Je draait de boel om en verdedigt die intolerante haatzaaiers. Niet chic en bovenal niet terecht. Nuance in je laatste zinnen komt te laat. Als negers niet willen dat blanken over negers zingen moeten ze het niet in hun teksten zetten. Simpel. Ajacieden moeten bijvoorbeeld ook niet zeiken dat anderen hen 'Joden' noemen (tenzij het natuurlijk in combinatie is met antisemitische teksten, dat spreekt voor zich).
    Ik draai niks om. Die cultuur bestaat daar al tientallen jaren. Hij gaat erheen, waarom zou je hem speciaal moeten maken in deze? Heel slecht voorbeeld trouwens. Ajacieden hebben in principe niks met Joden te maken. Ajacieden zijn niet gezweept terwijl ze zo genoemd werden, hadden niet te maken met borden voor winkels of restaurants met "Joden niet welkom", of kregen dat woord niet op hun afgevuurd in de meest negatieve manier puur op basis van hun uiterlijk en niets anders. Donkere Amerikanen wel. Dat een groep, in dit geval rappers, een woord gebruikt om elkaar aan te spreken betekent niet dat alle donkere amerikanen het gebruiken. Daarnaast speelt de hele geschiedenis van blanke slavenmeesters die het woord negatief gebruikten gewoon een enorme rol die jij nooit zal begrijpen puur omdat je het niet wil. Ik kan me voorstellen dat het anders overkomt als een blanke man dat woord gebruikt dan iemand die dat woord nooit negatief zou gebruiken omdat hij zelf daarmee beledigd kan worden. Bij een blank iemand kan je daar niet zeker van spreken.

  9. The Following User Says Thank You to RaulVilla For This Useful Post:

    somagunner (18 februari 2020)

  10. #683
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    Als negers niet willen dat blanken over negers zingen moeten ze het niet in hun teksten zetten.
    Wow. Hoe bedoel je we gaan even een hele bevolkingsgroep over één kam scheren.

  11. #684
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Wow. Hoe bedoel je we gaan even een hele bevolkingsgroep over één kam scheren.
    Gelukkig zijn er ook velen die vinden dat hun 'kleurgenoten' zich niet zo aan moeten stellen. Vaak zijn het trouwens blanke betuttelracisten (de Kufi's en Momusjes, zeg maar) die erover (beginnen) klagen hè, niet negers zelf.

  12. #685
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    Je draait de boel om en verdedigt die intolerante haatzaaiers. Niet chic en bovenal niet terecht. Nuance in je laatste zinnen komt te laat. Als negers niet willen dat blanken over negers zingen moeten ze het niet in hun teksten zetten. Simpel. Ajacieden moeten bijvoorbeeld ook niet zeiken dat anderen hen 'Joden' noemen (tenzij het natuurlijk in combinatie is met antisemitische teksten, dat spreekt voor zich).
    Eeeeyyyyy, al die asielzoekersukkeltjes moeten aanpassen hier ander oprotten, ja toch.
    Eeeeeyyyyy, al die fokking Amerikanen moeten aanpassen aan Ron Jans, ja toch.

  13. The Following 3 Users Say Thank You to Momus For This Useful Post:

    *NERAZZURRI* (19 februari 2020),Gladde Chevin (18 februari 2020),RaulVilla (18 februari 2020)

  14. #686
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Eeeeyyyyy, al die asielzoekersukkeltjes moeten aanpassen hier ander oprotten, ja toch.
    Eeeeeyyyyy, al die fokking Amerikanen moeten aanpassen aan Ron Jans, ja toch.
    In welke zin moeten ze zich 'aanpassen' aan Ron Jans? Heeft hij daar dingen lopen eisen of zo?

    Je verdedigt weer eens de verkeerde kant, beste Momus. Het begint een zorgwekkend patroon te worden.

  15. #687
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    In welke zin moeten ze zich 'aanpassen' aan Ron Jans?
    Als Ron Jans nigger wil roepen, gaat Ron Jans nigger roepen en gaat niemand zich daaraan storen!

  16. #688
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Als Ron Jans nigger wil roepen, gaat Ron Jans nigger roepen en gaat niemand zich daaraan storen!
    Want 'storen' als vorm van gewetensvrijheid is hetzelfde als er enorme stampij om maken met dit soort maatregelen als gevolg? Wat mij betreft storen ze zich een ongeluk eraan. Die vrijheid hebben ze en moeten ze blijven houden, hoe overdreven ik en vele anderen het ook vinden. Daar gaat het niet om.

  17. #689
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    Want 'storen' als vorm van gewetensvrijheid is hetzelfde als er enorme stampij om maken?
    Gozer. Hij werkte in Amerika. Daar had ie zich beter even in kunnen verdiepen.
    Overigens was er een hele waslijst met klachten ingediend.

  18. #690
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Gozer. Hij werkte in Amerika. Daar had ie zich beter even in kunnen verdiepen.
    Overigens was er een hele waslijst met klachten ingediend.
    Des te zorgwekkender. Er stemt ook een waslijst aan mensen op GroenLinks. Zegt niets.

    Nogmaals, zet die teksten niet in je muziek als je niet wil dat mensen het meezingen. Met je 'beter kunnen verdiepen.' Dus als Ron een neger geweest was, was het geen probleem geweest? Lekker zwart privilege, ouwe. Ook jij legitimeert hier haat en intolerantie.

  19. #691
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    Des te zorgwekkender. Er stemt ook een waslijst aan mensen op GroenLinks. Zegt niets.

    Nogmaals, zet die teksten niet in je muziek als je niet wil dat mensen het meezingen. Met je 'beter kunnen verdiepen.' Dus als Ron een neger geweest was, was het geen probleem geweest? Lekker zwart privilege, ouwe. Ook jij legitimeert hier haat en intolerantie.
    Hij stond in een kleedkamer met voetballers. Niet bij de vertolker van dat nummer. Fyi.

  20. #692
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    Gelukkig zijn er ook velen die vinden dat hun 'kleurgenoten' zich niet zo aan moeten stellen. Vaak zijn het trouwens blanke betuttelracisten (de Kufi's en Momusjes, zeg maar) die erover (beginnen) klagen hè, niet negers zelf.
    Ah. Dus niet alle 'negers' willen dat 'negers' over 'negers' zingen.

  21. #693
    glibber glibber Gladde Chevin's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 december 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    27
    Berichten
    13.937
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Sacamano Bekijk bericht
    Des te zorgwekkender. Er stemt ook een waslijst aan mensen op GroenLinks. Zegt niets.

    Nogmaals, zet die teksten niet in je muziek als je niet wil dat mensen het meezingen. Met je 'beter kunnen verdiepen.' Dus als Ron een neger geweest was, was het geen probleem geweest? Lekker zwart privilege, ouwe. Ook jij legitimeert hier haat en intolerantie.
    Muziek is voor velen een manier om hun persoonlijke gevoelens te uiten, daar kun je artiesten toch niet verantwoordelijk voor houden. De woordkeuze die daarbij komt kijken past bij hun eigen achtergrond, maar in deze context is het nogal ongepast als het wordt meegezongen door een bevolkingsgroep die dit eeuwenlang als kwetsende term heeft gebruikt richting zwarten. Om je voor te zijn: nee, daar kun je deze mensen natuurlijk niet verantwoordelijk voor houden. Je kunt echter wel verwachten dat ze enig historisch besef op kunnen brengen en beseffen dat het gebruik van dergelijke termen zeer gevoelig ligt in de VS. Enerzijds is het teleurstellend dat jij dit niet kunt; anderzijds denk ik niet dat iemand überhaupt iets anders van je had verwacht.

    Ik vind het lullig voor Jans want deze situatie komt natuurlijk voort uit onwetendheid, maar het is niet meer dan normaal om je taalgebruik aan te passen naar geldende normen en waarden. Ironisch genoeg kan ik me herinneren dat jij fel tegenstander bent van het gebruik van ziektes als scheldwoord. Waarom ook alweer? Omdat het ongepast is en mensen kan kwetsen? Oh, oke.

  22. The Following User Says Thank You to Gladde Chevin For This Useful Post:

    RaulVilla (18 februari 2020)

  23. #694
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.319
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Ik kan me voorstellen dat Ron er geen kwaad in zag, ik weet ook alleen dankzij dit forum dat het woord neger beter niet gebezigd kan worden. Vind de ophef overdreven, welgemeende excuus aanbieden en klaar.

    Overigens is Jans wel vaker met vreemde strapatsen in het nieuws, middelvinger scheids, bal wegtrappen en met van Gaal. Ik vind het dan ook geen sympathieke man.
    Laatst gewijzigd door Fries; 18 februari 2020 om 19:32 Reden: V

  24. #695
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fries Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat Ron er geen kwaad in zag, ik weet ook alleen dankzij dit forum dat het woord neger beter niet gebezigd kan worden. Vind de ophef overdreven, welgemeende excuus aanbieden en klaar.

    Overigens is Jans wel vaker met vreemde strapatsen in het nieuws, middelvinger scheids, bal wegtrappen en met van Gaal. Ik vind het dan ook geen sympathieke man.
    Dat eerste ben ik met je eens. Alleen had hij zich beter iets beter kunnen verdiepen in zijn nieuwe omgeving. Het is daar gewoon not done. Wat alle Bobs er ook van vinden. Maar het was niet iets op zichzelf staand, er waren meer klachten over zijn gedrag. Prima. Dan ben je dus niet geschikt voor Amerika en moet je weer lekker in de provincie gaan werken.

  25. #696
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.319
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Heb idd gelezen over meerdere klachten, wat voor klachten dat zijn is mij nog niet duidelijk.

  26. #697
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fries Bekijk bericht
    Heb idd gelezen over meerdere klachten, wat voor klachten dat zijn is mij nog niet duidelijk.
    Hem ook niet, zegt ie. Tsja, het is vooral enorm dommig. Of je het nou met de claims eens bent, of niet.

  27. #698
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Nu ben ik benieuwd of Ron de nummer My Nigga zong van YG.

  28. #699
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    31
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Nu ben ik benieuwd of Ron de nummer My Nigga zong van YG.
    Ik ben ook zo benieuwd welk nummer Ron wist mee te rappen. Maar sowieso iets wat nu ff hype is, misschien Roddy.

  29. #700
    glibber glibber Gladde Chevin's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 december 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    27
    Berichten
    13.937
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Ik dacht eigenlijk meteen aan Juicy.

  30. #701
    Barese Juventino's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 december 2005
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    13.764
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    34

    Standaard

    De discussie met Bob doet mij denken aan Joyner Lucas - I'm not racist.

  31. #702
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Wat een beginnersfout. Dan weet je ook echt niet hoe het er in Amerika aan toe gaat. Maar goed, misschien ook wat oneerlijk om te verwachten van een 61-jarige Nederlandse provinciaal.

  32. #703
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Zal me niet verbazen als hij het wist. Wat ik nog kwalijker vind is dat hij zelfs na al die commotie nog steeds niet echt een beetje “remorse” heeft.

    Het is gewoon heel simpel. Niet dingen zeggen waar mensen bij zijn die het kwetsend vinden. Ga geen redenen zoeken om het wel/niet te zeggen en proef de sfeer. Zo moeilijk is het niet.

  33. #704
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Ik draai niks om. Die cultuur bestaat daar al tientallen jaren. Hij gaat erheen, waarom zou je hem speciaal moeten maken in deze? Heel slecht voorbeeld trouwens. Ajacieden hebben in principe niks met Joden te maken. Ajacieden zijn niet gezweept terwijl ze zo genoemd werden, hadden niet te maken met borden voor winkels of restaurants met "Joden niet welkom", of kregen dat woord niet op hun afgevuurd in de meest negatieve manier puur op basis van hun uiterlijk en niets anders. Donkere Amerikanen wel. Dat een groep, in dit geval rappers, een woord gebruikt om elkaar aan te spreken betekent niet dat alle donkere amerikanen het gebruiken. Daarnaast speelt de hele geschiedenis van blanke slavenmeesters die het woord negatief gebruikten gewoon een enorme rol die jij nooit zal begrijpen puur omdat je het niet wil. Ik kan me voorstellen dat het anders overkomt als een blanke man dat woord gebruikt dan iemand die dat woord nooit negatief zou gebruiken omdat hij zelf daarmee beledigd kan worden. Bij een blank iemand kan je daar niet zeker van spreken.
    Was inderdaad niet het beste voorbeeld. Mea culpa. Rest blijft staan wat mij betreft. Wil je geen 'cUlTuReLe ToEëIgEnInG'? Prima, houd dat soort teksten uit je liedjes. Bizar hoe in dit soort discussies door de SJW'ers altijd eenzijdig naar het gevoel van de 'gekwetsten' gekeken wordr en nooit jaar de intentie van de 'dader.'

  34. #705
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.319
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Wat dat betreft maar goed dat Ron niet over bitches en hoes zong. Die spelersvrouwen zijn ook niet voor de poes.

  35. #706
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Wat blijkt: het is allemaal niet helemaal gegaan zoals Ronnie zegt.

  36. #707
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    Wat blijkt: het is allemaal niet helemaal gegaan zoals Ronnie zegt.
    Kut man. We zijn net allemaal Ron Jans!

    #JeSuisRon #ToutLeMondeDevraitÊtreRon

  37. #708
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard


  38. #709
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.319
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    Wat blijkt: het is allemaal niet helemaal gegaan zoals Ronnie zegt.
    ?

  39. #710
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fries Bekijk bericht
    ?
    https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=368048

  40. #711
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Ik draai niks om. Die cultuur bestaat daar al tientallen jaren. Hij gaat erheen, waarom zou je hem speciaal moeten maken in deze?
    Zwarte piet ook, dat is toch geen reden om niet tegen een cultuur te ageren.

    Het is en blijft belachelijk dat een woord zó beladen kan zijn als woord alleen. Ook als je je in de geschiedenis verdiept.

    Dat een groep, in dit geval rappers, een woord gebruikt om elkaar aan te spreken betekent niet dat alle donkere amerikanen het gebruiken. Daarnaast speelt de hele geschiedenis van blanke slavenmeesters die het woord negatief gebruikten gewoon een enorme rol die jij nooit zal begrijpen puur omdat je het niet wil. Ik kan me voorstellen dat het anders overkomt als een blanke man dat woord gebruikt dan iemand die dat woord nooit negatief zou gebruiken omdat hij zelf daarmee beledigd kan worden. Bij een blank iemand kan je daar niet zeker van spreken.
    Ten eerste: onwaar dat een donker iemand dat woord niet negatief kan gebruiken. Maar zelfs als we aannemen dat dat 100% zo is, dan nog is er geen reden om direct om in 100% van de gevallen ontslag te eisen als een blank persoon het woord gebruikt? Hetgeen wat jij zegt, geeft toch juist uit dat de intentie wel belangrijk is? Dan is die overspannenheid in extreme gevallen toch gewoon achterlijk. (Aangenomen dat het om slechts zingen ging)

    Ten tweede: ik blijf het gewoon zorgwekkend vinden dat mensen met een bepaalde huidskleur een woord wél kunnen gebruiken en mensen met een andere huidskleur absoluut niet. Eender welk woord, eender welke huidskleur. Het is gewoon een belachelijk concept, hoe begrijpelijk het ook is hoe het in de cultuur geslopen is.

     
    Verder natuurlijk een achterlijke post van Bob, maar zijn posts zijn het gewoon niet meer waard om inhoudelijk op in te gaan.

  41. The Following User Says Thank You to Harvey For This Useful Post:

    HighVoltage (19 februari 2020)

  42. #712
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.319
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Wat voor sanctie kreeg kenneth Perez destijds https://m.youtube.com/watch?v=dNH-jF7WXDM

  43. #713
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
    De woordkeuze die daarbij komt kijken past bij hun eigen achtergrond, maar in deze context is het nogal ongepast als het wordt meegezongen door een bevolkingsgroep die dit eeuwenlang als kwetsende term heeft gebruikt richting zwarten.
    We willen er toch juist naartoe dat we naar individuen gaan kijken en niet naar bevolkingsgroepen? Het is toch veel beter om dit op individueel niveau te bekijken en naar intentie te kijken, in plaats van nog steeds onderscheid te blijven maken op basis van bevolkingsgroepen?

    Daarnaast wordt het natuurlijk niet enkel in muziek gebruikt.

  44. #714
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    10 duels. @Fries.

  45. The Following User Says Thank You to Sampdoria For This Useful Post:

    Fries (18 februari 2020)

  46. #715
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    Wat blijkt: het is allemaal niet helemaal gegaan zoals Ronnie zegt.
    Triest als het artikel klopt natuurlijk, maar als je zo'n statement maakt als vakbond, geef dan ook even aan wat er dan wel gebeurt is.

  47. #716
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harvey Bekijk bericht
    Triest als het artikel klopt natuurlijk, maar als je zo'n statement maakt als vakbond, geef dan ook even aan wat er dan wel gebeurt is.
    De club geeft hetzelfde aan. Lijkt me sterk dat zowel de spelersvakbond als zijn ex-werkgever zoiets verzinnen.

  48. #717
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    De club geeft hetzelfde aan. Lijkt me sterk dat zowel de spelersvakbond als zijn ex-werkgever zoiets verzinnen.
    Aah, niet gelezen. Ziet er een stuk minder uit dan ja, al is er nog steeds niet duidelijk wat er dan wél gebeurd is.

  49. #718
    Playa's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 januari 2017
    Berichten
    5.374
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    10 duels. @Fries.
    5 meen ik.

  50. #719
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DB05 Bekijk bericht
    5 meen ik.
    Klopt, voor zijn racisme 5.
    Later als amateur kreeg hij er ook nog een keer 10, omdat ie een elleboogstoot gaf en toen de scheids rood gaf, gaf hij de scheids 2 tikjes in het gezicht.
    Rare jongen.

  51. #720
    HighVoltage's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 mei 2013
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4.665
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harvey Bekijk bericht
    Zwarte piet ook, dat is toch geen reden om niet tegen een cultuur te ageren.

    Het is en blijft belachelijk dat een woord zó beladen kan zijn als woord alleen. Ook als je je in de geschiedenis verdiept.



    Ten eerste: onwaar dat een donker iemand dat woord niet negatief kan gebruiken. Maar zelfs als we aannemen dat dat 100% zo is, dan nog is er geen reden om direct om in 100% van de gevallen ontslag te eisen als een blank persoon het woord gebruikt? Hetgeen wat jij zegt, geeft toch juist uit dat de intentie wel belangrijk is? Dan is die overspannenheid in extreme gevallen toch gewoon achterlijk. (Aangenomen dat het om slechts zingen ging)

    Ten tweede: ik blijf het gewoon zorgwekkend vinden dat mensen met een bepaalde huidskleur een woord wél kunnen gebruiken en mensen met een andere huidskleur absoluut niet. Eender welk woord, eender welke huidskleur. Het is gewoon een belachelijk concept, hoe begrijpelijk het ook is hoe het in de cultuur geslopen is.

     
    Verder natuurlijk een achterlijke post van Bob, maar zijn posts zijn het gewoon niet meer waard om inhoudelijk op in te gaan.
    Dat 2e idd, fuck dat serieus. Zogenaamd aanstootgevend, maar het wel zelf zowat als stopwoord gebruiken

Pagina 16 van 17 EersteEerste ... 614151617 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Overige Duitse clubs
    By viktor in forum Duits voetbal
    Reacties: 447
    Laatste bericht: 9 augustus 2023, 19:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •