Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 226 t/m 270 van 757

Discussie: Overige Competities

  1. #226
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Na 9 nederlagen dus de eerste overwinning voor de mannen van Winter door een goal van Koevermans

  2. #227
    Ajacied16's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 september 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    27
    Berichten
    15.031
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Voetbalzone doet altijd een rondje langs de iets onbekendere velden. Ik post het ook maar even hier.

    Neeskens grijpt naast beker, 'slechtste team ter wereld' wint dankzij Koef
    Zondag, 27 mei 2012 om 17:07

    Nederland geldt sinds jaar en dag als belangrijke exporteur van voetbal-knowhow. Na mannen als Rinus Michels, Johan Cruijff en Louis van Gaal trokken coaches van Hollandse bodem overal de aandacht. Niet enkel vanuit de grote competities maar ook (ver) daar buiten. Hoe brachten zij het er vanaf? Voetbalzone struint langs de minder bekende velden van het mondiale voetbal.

    Eindelijk, eindelijk, eindelijk. Toronto FC moest er lang op wachten, maar in de tiende speelronde is de ploeg van Aron Winter dan toch van de gehate nul punten afgekomen. Toronto won in de Major League Soccer met 1-0 van Philadelphia Union, dankzij een doelpunt van Danny Koevermans. De spits noemde Toronto afgelopen week nog 'het slechtste team ter wereld', maar midweeks werd wel het Canadese kampioenschap binnengehaald en zaterdag volgde dus de eerste competitiezege. De achterstand op Philadelphia Union, dat voorlaatste staat, bedraagt nog wel zes punten. Op een niveau lager speelt FC Edmonton zondagnacht tegen San Antonio, de nummer drie van de North American Soccer League. Edmonton, getraind door Harry Sinkgraven, staat zelf zesde met zeven punten uit evenveel wedstrijden. Op het derde niveau, de USL Pro, moest Ivar van Dinteren een teleurstelling zien te verwerken. Zijn ploeg, Dayton Dutch Lions, was verrassend de betere ploeg tegen Rochester Raging Rhinos en stond na negentig minuten met 2-1 voor. In blessuretijd viel echter alsnog de gelijkmaker, waardoor Dayton Dutch Lions blijft wachten op de eerste zege. Na acht wedstrijden is er wel vier keer gelijkgespeeld, maar daarmee staat de ploeg van Van Dinteren gewoon laatste.

    Johan Neeskens is er niet in geslaagd om zijn eerste hoofdprijs als trainer te pakken. De voormalig verdediger stond zaterdag met 'zijn' Mamelodi Sundowns in de finale van de Zuid-Afrikaanse beker, waarin Supersport United echter met 2-0 te sterk bleek te zijn. In de competitie is Sundowns als vierde geëindigd, terwijl het Ajax Cape Town van Maarten Stekelenburg negende werd. Mart Nooij eindigde als voorlaatste met Santos FC en moet daardoor promotie/degradatieduels spelen met Blackburn Rovers. Vooralsnog zijn er geen data gevonden voor deze wedstrijden. Ernie Brandts was een stuk succesvoller in Afrika: hij prolongeerde vorige week de landstitel met APR FC in Rwanda. De ploeg eindigde op 52 punten, twee meer dan achtervolger Police FC. Brandts gaat nu lekker op vakantie, maar dat geldt niet voor Jan Brouwer. In Angola is het seizoen immers pas twaalf duels onderweg en Sagrada Esperança staat tiende in de competitie met zestien ploegen. Vorige week werd er met 1-0 gewonnen van Progresso do Sambizanga; dit weekend werd er niet gespeeld wegens interlandvoetbal.

    In Nigeria werd er wel gewoon gevoetbald. Heartland FC speelde zondag uit tegen Kaduna United, maar van dit duel is nog geen resultaat bekend. De ploeg van Lodewijk de Kruijf stond voor dit weekend in ieder geval dertiende in de competitie met twintig ploegen en had vier punten meer dan Niger Tornadoes, dat onder de degradatiestreep staat. Hans van der Pluijm zat zondag voor het laatst dit seizoen op de bank bij Berekum Chelsea, dat het seizoen in Ghana beëindigde met een thuiswedstrijd tegen Mighty Jets. Ook van dit duel hebben we helaas nog geen uitslag gevonden. Na de voorlaatste speelronde stond Berekum vierde, met twee punten minder dan nummer twee Medeama Sporting Club. Asante Kotoko is al een tijdje kampioen van Ghana. In de Zwitserse Challenge League is men sinds woensdagavond klaar en FC Vaduz beëindigde het seizoen met een 1-2 nederlaag tegen kampioen St. Gallen, dat promoveert. Vaduz speelt volgend seizoen nog gewoon op het tweede niveau: de ploeg van Eric Orie eindigde op een achtste plaats in de competitie. Vorig seizoen haalde Vaduz vijftien punten meer en eindigde het als vierde.

    Brengt ons bij de coaches voor wie het seizoen er al langer op zit. Ricardo Moniz pakte met Red Bull Salzburg de Oostenrijkse dubbel, Frans Adelaar deed dat met MSK Zilina in Slowakije en Guus Hiddink eindigde met Anzhi Makhachkala als vijfde in de Premier Liga, waardoor het volgend seizoen in de Europa League uitkomt. Ook Mario Been meldt zich in dit toernooi, met het Belgische Racing Genk, en komt in de competitie mogelijk Dennis van Wijk tegen. Die promoveerde met Charleroi naar de hoogste Belgische afdeling, maar de coach heeft nog geen akkoord bereikt over een nieuw contract. Adrie Koster zien we volgend seizoen in ieder geval wel terug in de Jupiler Pro League, bij Germinal Beerschot, en Harm van Veldhoven heeft bij KV Mechelen getekend. Leon Vlemmings heeft afscheid genomen van AEK Larnaca en gaat aan de slag bij Excelsior, terwijl de namen van Arie van Lent (Kickers Offenbach, Duitse 3. Liga) en John van 't Schip (Chivas de Guadalajara, Mexico) volgend seizoen nog wel in deze rubriek terug te vinden zijn.

    Henk ten Cate en Jan Versleijen kunnen nog geen reisje naar de Bahama's of een andere zonnige bestemming boeken, want het seizoen in China is nog in volle gang. Ten Cate's Shandong Luneng kwam vrijdagavond al in actie tegen Guangzhou Evergrande, de kampioen en rijkste club van China, dat sinds kort Marcello Lippi voor de groep heeft staan. Ten Cate mag trots zijn op zijn mannen, want Shandong hield de koploper van de Super League op een 1-1 gelijkspel. Na elf speelronden staat Shandong echter nog wel op slechts elf punten, waarmee het voorlaatste staat. Henan Jianye, getraind door Versleijen, heeft twee punten meer, maar ook een wedstrijd meer gespeeld. Zondag nam Henan het op tegen Hangzhou en dit duel eindigde in een 2-0 overwinning voor de thuisploeg. Versleijen en zijn mannen zakken daardoor een plaatsje en staan nu twaalfde. Ook in Finland wordt nog gevoetbald en Inter Turku, getraind door Job Dragtsma, komt woensdagavond pas in actie tegen FC Lahti. Concurrent HJK Helsinki speelde zondag al tegen FC Lahti en sloot de ontmoeting af met een 2-0 zege, waardoor het gat tussen koploper Helsinki en achtervolger Inter nu drie punten bedraagt. HJK heeft na zondag wel twee wedstrijden meer gespeeld.

  3. #228
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    De Mexicaanse Competitie zit er inmiddels op maar in andere delen van Zuid Amrika zijn de Play-Offs inmiddels begonnen, of staan op het punt van beginnen. Zo ook in Chile.
    Vandaag, wegens een haperende stream van Boca, terechtgekomen bij een wedstrijd van O'Higgins vx. Union la Calera (kwartfinale). Daar heb ik nog geen spijt van. Heerlijke 2de helft met 3 doelpunt in 5 minuten. de 2-1, was tevens de 2e van Gutierrez en de 2e "Bicicleta dit weekend.
    De goal is ongeveer een minuut geleden gemaakt, dus filmpje komt nog.
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 28 mei 2012 om 06:00

  4. #229
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PanchoVilla Bekijk bericht
    De Mexicaanse Competitie zit er inmiddels op maar in de rest van Zuid Amrika zijn de Play-Offs inmiddels begonnen, of staan op het punt van beginnen. Zo ook in Chile.
    Vandaag, wegens een haperende stream van Boca, terechtgekomen bij een wedstrijd van O'Higgins vx. Union la Calera (kwartfinale). Daar heb ik nog geen spijt van. Heerlijke 2de helft met 3 doelpunt in 5 minuten. de 2-1, was tevens de 2e van Gutierrez en de 2e "Bicicleta dit weekend.
    De goal is ongeveer een minuut geleden gemaakt, dus filmpje komt nog.
    O'Higgins lijkt nu bijna zeker van plaatsing voor de volgende ronde. Eerste wedstrijd wonnen ze ook met 1-0.

    Andere wedstrijd vandaag voor de play offs in Chili. Cobreloa - Universidad de Chile 0-2. Helaas nog geen beelden van te vinden op youtube.

  5. #230
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Het is uiteindelijk 3-2 gewordens O'Higgins dus inderdaad door naar de volgende ronde. De beelden van O'Higgins kon ik op youtube nog niet vinden, wel op een andere site. Ik weet alleen niet of dat hier geplaatst mag worden. Dus wacht ik liever op de youtube beelden. Naast O'Higgins zijn ook Colo Colo en Union Espanola al naar de halve finale. Universidad de Chile moet het thuis, een paar dagen voor de wedstrijd tegen Boca, nog even afmaken
    Inmiddels stonden ook de beelden van Cobreloa tegen Universidad de Chile op youtube en ook daar werd middels een omhaal gescoord.

    Nu ik toch bezig ben ook maar even de beelden van Union La Calera - O'Higgins (heenwedstrijd) en ook die vond ik vanwege een mooie afgekeurde goal, een "mislukte" omhaal en een aardige treffer het plaatsen waard.


    Toen heb ik dus ook de rest bekeken en die deel ik ook graag, Colo Colo - Deportes Iquique (heen- en terugwedstrijd):



    Dan had je nog de 2 wedstrijden tussen Universidad Catolica en Union Espanola, die hebben dit jaar aardig wat tegen elkaar gespeeld, dit waren volgens mij pot 4 en 5 al. Omdat ik de beelden van de 3 rode kaarten van dit weekeinde ook nog niet op youtube kon vinden, hier alvast de heenwedstrijd:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ajacied16 Bekijk bericht
    Voetbalzone doet altijd een rondje langs de iets onbekendere velden. Ik post het ook maar even hier.
    Mooi stukje. Met van 't Schip zal ik ze overigens de eerste competitie ronde voorblijven . Vraag me wel af of ze daarin ook over Westerhof posten?
    van 't Schip heeft een abonnement met vorig jaar Australia. Over van 't Schip gesproken, die stond dus deze week op voorpagina. Zo gaat dat hier, is het geen lijk, dan is het voetbal. Hij werd namelijk deze week gepresenteerd. Dat ziet er dan zo uit:

    Mooie aanstelling, omdat het wat Nederland hierheen haalt en omdat ik niet verwacht dat Chivas het nu een stuk beter gaat doen.
    Aan de andere kant jammer dat ze bij Chivas geen buitenlandse spelers willen, wie weet hadden van 't Schip en Cruijff anders nog Nederlanders zo ver kunnen krijgen.
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 28 mei 2012 om 07:21

  6. #231
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard




  7. #232
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Inmiddels zijn de beelden van O'Higgins inclusief de 3 van Gutierrez ook op youtube verschene. Niet al te beste kwaliteite, maar goed genoeg om de goals te kunnen bewonderen:


    En zo ook de 3 rode kaarten van de katholieke:
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 29 mei 2012 om 05:02

  8. #233
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Guangzhou Evergrande - FC Tokyo aan het kijken, en de thuisploeg staat met 1-0 voor. Zojuist een kopbal op de paal van FC Tokyo, maar over het algemeen is de ploeg uit China de betere ploeg. Cleo maakte de treffer voor Guangzho, en ik vind het mooi om Lippi weer eens langs te lijn te zien. Het is een wedstrijd in de groep van de AFC Champions league Final Stages. Bij deze stand is Guangzhou Evergrande groepswinnaar.

    edit: 3 minuten extra tijd.

    Muriqui ( Guanghzou) voor mij de uitblinker deze wedstrijd

  9. #234
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard





    Ik heb ook mijn twijfels of die 2-1 wel over de lijn was. Helaas kan ik nog geen betere beelden vinden.

    Vannacht om 2 uur USA - Brazil. Onder Klinsmann is de USA nu 6 wedstrijden op rij ongeslagen, en ik verwacht een mooie wedstrijd.

  10. #235
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Zojuist ingeschakeld bij USA - Brazilie. Het stond toen 0-2 voor de Brazilianen, maar vlak voor rust maakt Herculez Gomez de 1-2.. Bij de Brazilianen scoorde Neymar vanaf de stip, en Thiago Silva.

    Wat een prachtige counter van de Brazilianen. Neymar met de pass en Marcelo met de 1-3.

    Wat speelt Neymar fenomenaal deze eerste 10 minuten van de 2e helft. Al is het wel duidelijk dat hij tegen trage verdedigers speelt. Jones geeft hem nu een flinke schop.

    Pato in de ploeg bij de Brazilianen.

    Neymar wederom met een versnelling en daarna een voorzet op Pato die de paal raakt. Ik heb Neymar nog nooit zo goed zien spelen als vandaag deze 2e helft, en eindelijk is hij ook niet constant bezig met op de grond liggen

    Pato nog met de 1-4 ( al leek het buitenspel). De Brazilianen speelde het samba voetbal van weleer, en ik heb de ploeg lang niet meer zo goed zien spelen. Absolute uitblinker deze 2e helft Neymar!
    Laatst gewijzigd door kitno; 31 mei 2012 om 04:02

  11. #236
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard


  12. #237
    Sang culer, cor Català! Almogaver's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 januari 2010
    Locatie
    In de mooiste provincie van Nederland
    Berichten
    3.928
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kitno Bekijk bericht

    Lijkt me beter. Zie je meer dan een doelpunt.

  13. #238
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kitno Bekijk bericht
    Nog wat geruchten:

    - Mouche heeft ondanks dat hij de laatste tijd steeds meer speeltijd krijgt aangegeven dat hij aan het einde van dit seizoen wil vertrekken. Ik heb het gevoel dat hij naar de Braziliaanse competitie gaat. Boca beschikt natuurlijk ook over erg veel aanvallers, en lijkt mij niet moeilijk te gaan doen bij een goed bod. Momenteel heeft de club de beschikking over: Silva, Viatri, Cvitanich ( gehuurd), Mouche, Blandi, Araujo en Gaona Lugo. Boca heeft ook interesse om Cristaldo terug te halen naar de Argentijnse competitie.
    Laat ik hier even op dat gerucht ingaan en meteen wat andere benoemen waarvan de spelersnamen wellicht bekend in de oren klinken. Ook zal ik de nieuwtjes plaatsen die met Chivas te maken hebben, dit vanwege de Nederlandse invloeden aldaar.

    Hier gaat het gerucht dat Club America achter de krabbel van Mouche aanzit. Ze zouden daarvoor 10 miljoen dollar over moeten maken naar Boca.
    Ik denk wel dat het bij een gerucht blijft. Van halve finale CL en kampioen van Argentinie naar Club America ik zie het niet snel gebeuren, al betalen ze wel behoorlijk als "rijkste" club van Mexico. Weet niet welke positie zijn voorkeur heeft, maar hij zou niet misstaan naast Benitez voorin. Zeker nu Vuoso (helaas) naar Atlas is overgestapt.
    America heeft tevens een andere Argentijn overgenomen van degradant Estudiantes de Tecos, Rubens Sambueza (ex-riverplate) maakt de overstap naar de Aguila, de 2e aanwinst na Mexicaans international Adrian Aldrete.

    Jackson Martinez, in de winter nog in verband gebracht met o.a. Liverpool en Manchester City staat nu in de belangstelling van Monterrey en Tigres. Dit zal te maken hebben met de geruchten rondom De Nigris die in de belangstelling schijnt te staan van Cruz Azul, America, Chivas maar ook Europese clubs als Bordeaux, Toulouse, Real Sociedad, Chievo Verona en Anderlecht. De Mexicaan die deze week nog 2 keer doel trof tegen Wales heeft een prijskaartje van 2,6 miljoen.

    Chivas gaat op trainingskamp naar Spanje en heeft 2 oefenwedstrijden in, jawel en niet geheel toevallig, Barcelona. 17 en 24 juni, tegenstanders zijn helaas nog onbekend. Van 't Schip kan zo maar 1 van zijn belangrijkere spelers moeten afstaan voor de start van het seizoen, Marco Fabian.
    De speler maakt een goede indruk in Toulon na 6 goals in de poulefase kwam er vandaag tegen Nederland nummertje 7 bij. Dit heeft de interesse gewekt van een engelse club, om welke club het gaat is nog onbeken. Wie weet schrikken ze af van het prijskaartje, de kerel heeft een clausule in zijn contract die bepaald dat hij voor 4,8 miljoen naar een andere club mag. Dit is enkel geldig voor clubs die niet in Mexico actief zijn. Mocht de mysterieuze club toch door willen zetten dan is dit de op 1 na duurste verkoop uit de historie van Chivas. Chicharito is de duurste, die wordt momenteel gevolgd door ex-psv'er "Maza" Rodriguez.

  14. #239
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard


  15. #240
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Na De Nigris, Martinez, Marco Fabian is er wederom een speler die deze zomer wel eens de overstap naar Europa zou kunnen maken.
    Herrera, momenteel uitkomend voor Pachuca, heeft zich tijdens het toernooi in Toulon in de kijker gespeeld. Liverpool, Udinese en Manchester United zouden al geinformeerd hebben naar de transfersom van de speler die in Toulon tot speler speler van het toernooi werd verkozen.
    Hans Westerhof mag dus in actie komen, of juist niet, want ook Pachuca kent het standaard zinnetje: "We laten hem niet gaan".

    Laat ik dit ook maar even melden. Tigres UANL speler en tevens ex-PSV'er, Carlos Salcido, speelde tegen Bosnie zijn 100ste interland. Gisteren was dus de 101ste interland voor de man die Londen verliet vanwege een onveilig gevoel.
    o_seleccion_mexicana_carlos_salcido-4628160.jpg
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 4 juni 2012 om 07:17

  16. #241
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Club America is van plan serieus werk te maken van De Nigris. Cruz Azul is eerder afgehaakt voor de spits van Monterrey. Ze zien het als een onmogelijke opgave gezien de interesse van de rijkere Mexicaanse clubs en de EUropese belandstelling die na de afgelopen interlands niet minder zal zijn geworden. Geen idee hoe America dan wil gaan spelen met Benitez en De Nigris, maar dit zou natuurlijk een aanwinst zijn.
    Vizcarrondo, die deze week nog in de basis begon bij Venezuela, mag alweer vertrekken.

    Pumas is na een teleurstellend seizoen druk bezig met het halen van ervaring. De Argentijnen Emmanuel Villa (Cruz Azul) en Martín Romagnoli (Toluca) zullen vanaf komend seizoen actief zijn voor Pumas. De meest in het oogspringende naam is toch wel Luis Garcia Sanz.
    De ex-speler van onder andere Barcelona, Atletico Madrid en Liverpool heeft zijn krabbel gezet onder een contract dat hem aan Pumas zal verbinden.


    Anders dan dat, de nieuwe voorzitter van de FMF, Decio de Maria, denkt erover om de Mexicaanse teams niet meer aan de Libertadores te laten deelnemen.
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 5 juni 2012 om 18:43

  17. #242
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Vandaag zowaar de eerste helft deels gezien van de Dutch Lions. 2 Nederlanders in de basis (Gerrit Jan Bartels en Nixon Dias) en ze hebben de volgende ronde gehaald van de US Open Cup. Daarin mogen de mannen van Ivar van Dinteren aantreden tegen Kansas City.
    New York Red Bulls heeft me geld gekost doordat ze niet konden winnen van Harrisburg City Islanders
    Van Seattle Sounders tegen Cal FC heb ik flarden van de 2e helft gezien. Volgens de verslaggevers werd daar een schitterende goal gemaakt door Osvaldo Alonso. Ik heb hem nog niet kunnen vinden.
    (MAGICA, jij bent hier handig mee, dus mocht je hem tegenkomen twijfel niet om hem te plaatsen. Ik ben benieuwd of de lyrische woorden van de commentatoren terecht waren).

    Inmiddels is er ook geloot voor de CONCACAF Champions League. Koevermans zijn droom wordt waarschijnlijk werkelijkheid, er ligt een tripje naar El Salvador in het vooruitzicht. Ook zullen ze in de groep al Mexicaans kamipoen en de finalist van de vorige editie treffen.
    Ook David Beckham mag richting El Salvador, al heb ik het vermoeden dat hij dat niet doet.
    Voor van 't Schip ziet het er beter uit, die mag naar Xeluja (Jawel, het team in Guatemala dat ik live heb mogen aanschouwen) en veel leuker naar de nummer 2 van de Cariben. Dat wordt in elk geval 1 van de 3 volgende landen/gebieden: Antigua en barbuda, Trinidad en Tobago of Puerto Rico. 22 juni zal bekend worden waar van 't Schip op vakantie mag met zijn team.

    Grupo 1
    Santos (México)
    Águila (El Salvador)
    Toronto (Canadá)

    Grupo 2
    Herediano (Costa Rica)
    Tauro (Panamá)
    Real Salt Lake (USA)

    Grupo 3
    Houston Dynamo (USA)
    Fas (El Salvador)
    Olimpia (Honduras)

    Grupo 4
    Seattle Sounders (USA)
    Marathon (Honduras)
    Equipo Caribeño 1

    Grupo 5
    LA Galaxy (USA)
    Isidro Metapan (El Salvador)
    Equipo Caribeño 3

    Grupo 6
    Tigres (México)
    Alajuelense (Costa Rica)
    Real Esteli (Nicaragua)

    Grupo 7
    Monterrey (México)
    Municipal (Guatemala)
    Chorrillo (Panamá)

    Grupo 8
    Guadalajara (México)
    Xelaju (Guatemala)
    Equipo Caribeño 2

    - Nog een ander gerucht betreffende J. Martinez. De man wordt nu in verband gebracht met Porto. Dat lijkt me nou een mooie stap voor hem.

    - Monterrey heeft America al laten weten dat De Nigris voor de Aguilas niet te koop is, helaas.
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 6 juni 2012 om 08:32

  18. #243
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Zal zeker even op zoek gaan naar die goal PanchoVilla.

  19. #244
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Alstublieft PanchoVilla de goal op 4:20

    Osvaldo Alonso (Seattle Sounders) v Cal FC



  20. #245
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Om De Nigris even hierheen te verplaatsen:

    - De Nigris gat, als hij al vertrekt, naar Europa. America heeft een poging trachten te wagen. Tot onderhandelingen kwam het nooit. Monterrey weigert om hem te laten gaan (naar een Mexicaanse club).

    - Jaguares denkt er hetzelfde over, Jackson Martinez mag enkel naar een team buiten Mexico. Volgens het nieuws van vandaag is de Colombiaans International dicht bij een overgang naar Porto. Lijkt me een uitstekende keus.

  21. #246
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    35 year old midfielder Jorge Andres Ormeño Guerra has left Universidad Catolica to sign for the Santiago Wanderers.
    19 year old defender Stefano Magnasco has left Universidad Catolica to sign a five year deal with Groningen.
    Toch redelijk goed scountingswerk van FC Groningen, en voor de jonge opkomende back een uitstekende stap in zijn ontwikkeling. Ik verwacht dat hij het goed gaat dien in de eredivisie. Een jaar terug was hij volgens mij nog op stage bij Bolton Wanderes maar die vonden hem toen nog te licht. Hij heeft dacht ik ook een Italiaans paspoort. Hij speelde ook bij Chili -18.

    Enzo Andia vind ik ook een speler die in de toekomst bij een Europese club kan slagen. Groot voordeel van hem is ook dat hij op alle posities uit de voeten kan. Momenteel speelt hij ook bij Universidad Católica. Hij speelde ook al een aantal wedstrijden voor de Chileense nationale ploeg.

    34 year old striker Raul Tamudo has left Rayo Vallecano to sign a one year deal with Pachuca.

    On the verge to leave Tottenham on a full basis for a long time, Mexican international half-forward Giovani Dos Santos (23), recently drawn towards FC Seville and Udinese again, has been targeted back by Galatasaray, which he's already been playing for during 2009/10 second half.
    Bij de Mexicaanse ploeg vind ik hem over het algemeen een goede indruk maken, en ik zou hem persoonlijk graag nog eens in de Serie A zien spelen. Udinese zou een mooie ploeg voor hem zijn, maar Galatasaray lijkt de beste papieren te hebben.

  22. #247
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Dos Santos is hier nog steeds heel populair. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij altijd in de basis staat bij het nationale team.

    Laat ik er verder nog aan toevoegen dat Cruz Azul, nadat ze van de nodige spelers afscheid hebben genomen inmiddels "de Tank" Pavone binnen hebben en dat Perea, die recentelijk nog de Europe League won, op het punt staat om te tekenen bij Cruz Azul.

  23. #248
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Lionel Messi scores twice in charity match between his Amigos & Mexican All Stars

    Just a week after a sensational performance for Argentina against Brazil, Lionel Messi performed in a charity match in Mexico on Saturday night in aid of disabled children.
    Alongside Messi, in his Amigos team, were the likes of Javier Mascherano, Ezequiel Lavezzi and Robinho as well as two Dos Santos brothers (Giovani and Jonathan) and they were coached by Dunga.
    Messi and co. ran out 5-3 winners thanks to two strikes from the Barcelona forward as well as goals by John Viafara, Diego and Daniel Osvaldo.
    Damian Alvarez, Darwin Quintero and Daniel Montenegro notched for the Mexico All Stars.
    Due to an issue with his flights Messi missed a planned dinner with fans on Friday night and “The Flea” said afterwards: ”I apologize because I was expected here yesterday, but I had problems with the flight, but I’m here to help, it’s lovely to have the opportunity to play with so many stars.”
    There was also confirmation after the match that Messi’s girlfriend is pregnant. “We didn’t want to say anything because we never talk about our private lives, but the rumours became too strong so we confirmed it. It’s a great joy for us and for our families. We’re living this moment with a lot of joy. Will it be a boy or a girl? It’s a boy.”



    - - - Updated - - -

    Still got it! Alvaro Recoba scores another title winning goal for Nacional v Defensor Sporting


    In December we reported how former Inter Milan and Uruguay legend Alvaro Recoba had guided Nacional to the Apertura title in his home country with a goal against Liverpool.
    Article and video of that success here.
    Alvaro Recoba has only gone and done it again. Scoring the only goal of the game in a 1-0 victory for Nacional against Defensor Sporting (Clausura champions) to secure the Uruguayan Cup on Saturday night.
    Now 36, Recoba has been heavily involved in the Clausura success, bagging three goals in his last seven matches and the classy chip in the 41st minute against Liverpool created another successful chapter in Nacional’s history books.
    The Recoba winner against Defensor Sporting is here:



  24. #249
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Mooi beelden Magica. Eerste werd hier vanzelfspreken uitgezonden, niet gekeken. Jammer dat ze zo'n pot niet in Azteca deden, dan was ik wel gaan kijken.
    Tweede wedstrijd was helaas tegelijkertijd met het EK geloof ik.

    Om je vraag over van 't Schip te beantwoorden Kitno, ik verwacht er maar weinig van.
    In Australie heeft hij volgens mij ook geen geweldige prestatie neer gezet. Hij spreekt geen Spaans (dat zal nog wel veranderen) al gingen de berichten na zijn eerste werkdag vooral daarover en de cultuur kent hij ook niet.
    Ze gaan nu voor het eerst sinds hun bestaan (zijn in 1908 opgericht) 4-3-3 spelen, is ook maar afwachten hoe dat uitpakt.
    Wel heeft hij aardige speler en met Rafael Marquez Lugo een goede aanvalsleider erbij. Dat konden ze wel gebruiken, aan talent is geen gebrek.
    Vrees echter voor van 't Schip dat de beste speler nog vertrekt, Marco Fabian. Sowieso zal die de nodige wedstrijden missen, aangezien het de aanvoerder is van het Olympisch team.
    Daar komt bij dat de 3 sterkste teams (Tigres, Monterrey en Santos) weinig veranderingen in hun selecties hebben.
    Verder vind ik dat Cruz Azul zich, ondanks het verlies van Villa, met Perea en Pavone goed vesterkt hebben. Datzelfde geldt voor Pumas die dus Villa en Luis Garcia binnen hebben gehaald. Die 2 teams verwacht zie ik nu wel op een play-off plek eindigen.
    Ik verwacht dat achter deze teams Chivas en America zullen komen. Weliswaar een play-off plek, maar meer ook niet. Pachuca, wat alweer afscheid neemt van Franco zit denk ik ook op dat niveau, sowieso heeft men veel respect voor de legende die daar coach is. Die 3 op plek 6, 7 en 8 en zijn alle drie kansloos tegen de top 3.
    Nog verder "nieuws" over Chivas en van 't Schip. Hij heeft zijn eerste oefenpot erop zitten. Eerder had ik gemeld dat ze rond deze tijd in Spanje zouden zitten, de oefenpot was dan ook niet geheel verassend tegen een spaanse opponent. CF Peralada(?) werd met 2-5 verslagen.

    Puebla, wat dus hun aanvoerder kwijt is, zal het nu heel zwaar krijgen. Die hebben wel Miranda overgenomen van Nacional Paraguay, ken hem niet goed, maar van wat ik zag is het een goede verdediger. Ook huren ze Matias Abelairas van Vasco, die moet jij kennen gezien zijn Riverplate verleden. Ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten.
    Tot zover mijn verwachtingen voor Mexico.

    Op naar Chile, waar Universidad de Chile in een dipje lijkt te zitten. Tegen Boca Junior werden ze al weggepoetst, dit weekend kwam daar nog een klap bovenop.
    In de wedstrijd die volgens mij "Superclasico"wordt genoemd in Chile, ging men wederom met 2-0 ten onder.
    De wedstrijd werd zonder publiek gespeeld, wegens wangedrag van supporters tijdens eerdere duels. Dat wangedrag werd door Colo Colo op het veld doorgezet kreeg ik de indruk. Na 35 minuten stonden ze al met 1-0 voor maar ook met een man minder. Na een uur spelen was het 2-0 en stonden er nog maar 9 Colo Colo spelers op het veld. ondanks dat La "U" 30 minuten tegen 30 minuten tegen 10 en 30 minuten tegen 9 man stond te spelen, lukte het ze niet om de marge terug te brengen naar een iets fijnere uitganspositie voor de return.
    Nu moeten ze in een week tijd dus 2 keer een 2-0 achterstand thuis goedmaken.
    Helaas zijn de beelden inmiddels van youtube afgehaald, op de officiele website is het nog steeds te zien.

    Ter vervanging een mooi promotie filmpje voor de Chileense competitie:
    http://www.youtube.com/watch?v=GulQ01EUpIY
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 20 juni 2012 om 19:52

  25. #250
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PanchoVilla Bekijk bericht
    Grupo 4
    Seattle Sounders (USA)
    Marathon (Honduras)
    Equipo Caribeño 1

    Grupo 5
    LA Galaxy (USA)
    Isidro Metapan (El Salvador)
    Equipo Caribeño 3

    Grupo 8
    Guadalajara (México)
    Xelaju (Guatemala)
    Equipo Caribeño 2

    van 't Schip weet inmiddels, net als Rosales, dat het 3e team in de groep uit Trinidad en Tobago afkomstig is. De finale van de CFU cup gaat immers tussen Caledonia AIA en W Connection. Dat zijn de uitstapjes waar je trainer van Chivas voor wordt.
    Dat wil zeggen dat Beckham en zijn mannen of tegen Antigua Barracuda spelen of tegen Puerto Rico Islanders mogen aantreden.

    Verder heeft Cruijff weer van zich doen spreken, hij zegt weinig nieuws, althans voor on Nederlanders.
    Enkel dat het een land proces gaat worden dat een goede start zou fijn zijn, maar niet van wereld belang omdat ze in een proces zitten. Hij wil hetzelfde bewerkstelligen als in Amsterdam en Barcelona, "totaalvoetbal" en goede talenten afleveren.
    Dit sluit dus eigenlijk aan bij mijn eerdere post, waarin ik aangeef dit seizoen nog geen te hoge klassering te verwachten, maar vooral een omschakeling naar een andere manier van spelen.
    Het afleveren van goede talenten zal heel dit land mee geholpen zijn. Internationaal stellen ze schrikbarend weinig voor voor een land dat voetbalgek is en echt voldoende potentie heeft. Niet voor niks doen de jeugdteams het altijd behoorlijk. Nu de 'senioren' nog.

    De selectie voor de Olympische spelen is ook bekend. De 3 dispensatie spelers zijn Jesús Corona, Carlos Salcido en Oribe Peralta.
    Israel Jiménez (Tigres), Carlos Salcido (Tigres), Hiram Mier (Rayados), Darvin Chávez (Rayados), Miguel Ponce (Chivas), Néstor Vidrio (Pachuca), Néstor Araujo (Chivas), Diego Reyes (América).
    Héctor Herrera (Pachuca) Jorge Enríquez (Chivas) Marco Fabián (Chivas), Javier Cortés (Pumas), Giovani dos Santos (Tottenham) en Javier Aquino (Cruz Azul), Oribe Peralta (Santos), Raúl Jiménez (América).

    Enigszins vreemd dat de andere Dos Santos niet present is. Giovani dos Santos de enige speler die buiten Mexico voetbald.
    Zie hier ook mijn volgende punt, waarom ik vooral het komende seizoen nog niet te veel van Chivas verwacht. Ze zijn ook voor dit team hofleveranciers en moeten dus 4 spelers missen, allen basisspeler.

    - Nog een gerucht omtrent Giovani dos Santos, Atletico Madrid zou belangstelling hebben. Volgens de berichten is dat afgewezen omdat hij bij Tottenham wil blijven. Lijkt me dus kul, aangezien hij daar nooit speelt.

    - En jawel, Kitno, ook de geruchtenstroom voor Darwin Quitero komt op gang. Wigan Athletic zou hem ovrer willen neme, voor 4.3 dollar mag hij weg.

    - De ex-spaans international Raúl Tamudo is deze week gepresenteerd bij de club van Westerhof, Pachuca. Datzelfde Pachuca zit ook achter een handtekening van Maxi Lopez of Germán Dennis.
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 21 juni 2012 om 01:19

  26. #251
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    When Superstars Collide: Messi (3), Suarez (3), Drogba, Falcao, Cavani all score in a 7-7 All-Star game



    Black Masters 7 – Red Stars 7 (World Soccer Masters, June 23, 2012) (Extended highlights) Lionel Messi got the ball rolling on a miserable night in Miami with a booming from the edge of the box in the 11th. The Red Stars equalised courtesy of a Luis Suarez chip in the 13th minute, and in the 26th the Red Stars took the lead in the 26th minute through Radamel Falcao. Deigo Milito made in 2-2 in the 29th, Lionel Messi then found the net again for 3-2 to the Black Masters, while Didier Drogba made it 4-2 in the 42nd with a tap in. The Red Stars hit back after the break as Luis Suarez closed the gap in the 51st minute with a solo golazo, while just two minutes later the Liverpool forward had levelled the match 4-4. The Red Stars then pressed home their momentum as James Rodriguez and Nene both found the target. Jose Rondon and Lionel Messi’s hat-trick goal made it 6-6. Edison Cavani lifted the Red Stars to a 7-6 lead in the 88th minute, only for Ariel Ortega to level the match 7-7 at the death.



  27. #252
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Even een update van de afgelopen week:

    MLS
    Toronto FC forward Danny Koevermans is Major League Soccer’s player of the week after scoring two goals in two games.

    The Dutch striker scored his first goal of the week in the 78th minute of Toronto’s 3-0 win over the Montreal Impact last Wednesday. He struck again on Saturday as Toronto came back to draw the New York Red Bulls 1-1.

    The two-goal week extended Koevermans’ scoring streak to four games.

    It’s Koevermans’ second player of the week award, previously winning in Week 27 of the 2011 season.

    The 33-year old edged out TFC teammate Torsten Frings and Chicago’s Sean Johnson.
    De 3e en 18e in het filmpje, Beckham schiet er ook nog een vrije trap in:


    Mexico
    Na Pavone en Perea komt nu waarschijnlijk ook Barrera richting Mexico om Cruz Azul te versterken. De speler die aan het WK van 2010 een transfer overhield naar West Ham, speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Zaragoza.

    Zoals ik eerder heb gemeld stond Jackson Martinez op het punt te tekenen bij Porto, dit is inmiddels rond. Liverpool, dat ook belangstelling kan dus verder kijken. Goede keus van de Colombiaans International om bij Porto aan de slag te gaan.

    Ook Westerhof zijn Pachuca zaken gedaan in Spanje. Nadat eerder al Raul Tamudo overkwam hebben ze nu de Paraguayaanse verdediger Paulo da Silva over genomen van Zaragoza. De Madrid legende, Hugo Sanchez, zal het alweer zonder Guillermo Franco moeten stellen. De Argentijnse Mexicaan die nog op 2 WK's minuten heeft gemaakt, zal nu zijn kunsten in de MLS bij Montreal Impact tonen.

    Bij America is het rustig, na de komst van Efrain Juarez zijn er niet veel gebeurtenissen meer. Wel is het inmiddels bekend waar "miskoop" en Venezolaans International Vizcarrondo heen gaat, Columbus Crew is zijn nieuwe werkgever.
    Verder, maar daar geloof ik niet te veel van, zou America een poging willen wagen om Forlan naar Mexica Stad te halen, zou natuurlijk fantastisch zijn, maar lijkt me een broodje aap. Die geruchten waren er een jaar geleden ook en nu weer, ze zijn inmiddels ook al van tafel geveegd.

    Ook bij Tigres blijft het bij geruchten. Men verwacht dat Hugo Ayala deze transferperiode nog richting Europa zal vertrekken. Ook waren er geruchten dat Tigres David Suazo over zou willen nemen van Catania, dit heeft men inmiddels ontkent. Wel heeft men de interesse in Luis García Fernández van Zaragoza en voorheen Espanyol willen bevestigen. Een andere speler die op het lijstje zou staan werkt nu onder Arveladze an samen met Ex-Feyenoorder Biseswar bij Kayserispor, Paraguayaans international Riveros. Verder staat nog de Colombiaan Mot

    Chivas mag natuurlijk niet ontbreken, die hebben inmiddels 3 oefenpotjes erop zitten en alle 3 gewonnen, jawel. Niets indrukwekkends gezien de tegenstanders. Peralada (5-2), Figueres (4-2) en Vilamalla (4-0). Tijdens de 2e pot maakte Marco Fabion, die dus spoedig begint met de voorbereidingen op London, een hattrick. Daarna is het nog maar de vraag of die terugkomt. De aanvoerder, Reynoso loopt ook op krukken, dus ik verwacht dat ook die niet op tijd fit zal zijn.
    Hij/Chivas heeft alweer kritiek gehad, maar het slaat nergens op. Net als bij alle grote clubs wordt er naar gezocht. Dit keer ging het erover dat ze slechts vakantie zijn gaan houden in Spanje. Al was dat zo, dan leek me dat ook niet verkeerd, om zo aan teambuilding te doen.
    In het onderstaande filmpje gaat hij er een beetje op in, verder zei hij dat het een nuttige ervaring was. Hij heeft met iedere speler 1 op 1 gesproken, hard trainen in de ochten en dan nog 3 potjes voetballen en tussendoor team activiteiten.

    Het gaat alles behalve een makkelijke start worden voor van 't Schip. Zijn volgende oefenpot zal zijn tegen het Monarcas Morelia, dat aardig leeg is gekocht. Daarna zal men aantreden tegen Pumas, waar Luis Garcia nu dus actief is. Ben benieuwd naar de resultaten.
    De eerste competitie wedstrijden zijn uit naar Toluca, thuis tegen regerend kampioen Santos Laguna en dan naar Cruz Azul. Ik heb het gevoel dat ze de eerste 3 wedstrijden nog even doorgaan daar waar ze tijdens de Clausura mee eindigde, verliezen. Genoeg voer voor kritiek zal dat weer opleveren.

    Chile
    Universidad de Chile is maandag wederom kampioen van Chile geworden:


    Copa Sudamericana
    Deze maand begint ook dit toernooi weer. Nog niet alle teams zijn bekend, maar de meeste wel. De Argentijnen en Brazilianen stromen pas tijdens de 2e ronde in, titelverdediger La "U" weer een ronde later en zal dan Olimpia, Danubio, Universidad of "Ecuador 4" treffen.

    Argentinie
    Independiente
    Racing Club
    Tigre
    Argentinos Juniors
    Colón
    Argentina 6

    Bolivia
    Oriente Petrolero
    Universitario de Sucre
    Aurora
    Blooming

    Brazilie
    São Paulo
    Figueirense
    Coritiba
    Botafogo
    Palmeiras
    Grêmio
    Atlético Goianiense
    Bahía

    Chili
    Universidad de Chile
    Universidad Católica
    Cobreloa
    O'Higgins
    Deportes Iquique

    Colombia
    Millonarios
    Envigado F.C.
    Deportes Tolima
    La Equidad

    Ecuador
    Ecuador 1
    Ecuador 2
    Deportivo Quito
    Ecuador 4

    Paraguay
    Olimpia
    Cerro Porteño
    Tacuary
    Guaraní

    Perú
    Universidad San Martín
    León de Huánuco
    Unión Comercio
    Inti Gas

    Uruguay
    Nacional
    Cerro Largo
    Liverpool
    Danubio

    Venezuela
    Mineros de Guayana
    Deportivo Lara
    Monagas
    Deportivo Táchira
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 3 juli 2012 om 19:37

  28. #253
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    A brilliant flying back heel goal you won’t have seen: Nick Hegarty (Hume City) v Moreland Zebras

    To call Nick Hegarty a journey man footballer seems accurate after spells at Grimsby Town, Whitby Town, St Mirren & Mansfield Town.
    The English left winger, who had spells at Nottingham Forest and Sheffield Wednesday as a kid, looks set to become a more familiar name to fans across the globe after scoring a pretty impressive flying back heel golazo last week.
    The moment in question came in Hume City’s 2-1 defeat to Moreland Zebras in the Victorian Premier League, Australia.
    Featuring some horrific defending, the flying back heel volley also saw Hegarty pick up an injury…



  29. #254
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    - Tigres heeft zich inmiddels versterkt met Luis Garcia, die overkomt van Zaragoza.

    - Porto heeft de aankoop van Jackson Martinez inmiddels wereldkundig gemaakt. Kennelijk is er 9 miljoen euro overgemaakt richting Jaguares.

    - Chivas heeft de eerste pot tegen een geduchte tegenstander en zonder de olympische spelers verloren. 0-1 tegen Monarcas Morelia, later dit weekend nog tegen Pumas.
    van 't Schip weet inmiddels ook de speeldat voor de Concacaf CL.
    De eerste pot is tegen Xelaju op 21 Augustus (uit).
    29 august tegen W Connection (thuis)
    18 spetember tegen Xelaju (thuis)
    En men sluit de poulefase af 25 oktober op Trinidad tegen W Connection.

    - Nesta bij Montreal:
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 7 juli 2012 om 22:26

  30. #255
    The Invisible Man Galasek's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 januari 2006
    Locatie
    Limburg-Noord
    Leeftijd
    33
    Berichten
    937
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

  31. #256
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Die beelden heb ik rechtstreeks gezien, de commentatoren begrepen het wel. Je volledig inzetten voor het VK om vervolgens niet mee naar de OS spelen te mogen.
    Hij staat nog wel in het meest recente All-star team, met onder andere Henry en Donovan.
    Goalkeeper: Jimmy Nielsen (Sporting Kansas City)

    Defenders: Steven Beitashour (San Jose Earthquakes), Aurélien Collin (Sporting Kansas City), Jay DeMerit (Vancouver Whitecaps FC), Heath Pearce (New York Red Bulls)

    Midfielders: David Beckham (LA Galaxy), Dwayne De Rosario (D.C. United), Landon Donovan (LA Galaxy), Graham Zusi (Sporting Kansas City)

    Forwards: Thierry Henry (New York Red Bulls), Chris Wondolowski (San Jose Earthquakes)

    Het (incomplete) Chivas van Van 't Schip heeft met 3-1 van Pumas gewonnen, had ik niet verwacht.


    Tigres heeft als opvolger van de naar Porto vertrokken Jackson Martinez wederom een speler opgepikt in Colombia. Jhon Andrés Córdoba (19) wordt gezien als de Colombiaanse Drogba.

  32. #257
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Like A Rockstar: Shanghai Shenhua fans welcome Didier Drogba at the airport

    He has finally arrived in China.
    Hundreds of fans gathered to welcome Ivory Coast striker Didier Drogba on his much-anticipated arrival on Saturday to play for Chinese Super League strugglers Shanghai Shenhua.
    To recap, the current Champions League winner Drogba signed a two-and-a-half-year contract with the big-spending club for a reported salary of $300,000 a week.
    Drogba must surely have been enthused by his opening moments in his new China career.
    As he exited customs in the airport, tons of Shanghai Shenhua erupted into song as they saw their new mega-money striker for the first time. Then, after Drogba was chaperoned through the airport to the outside, hundreds more fans welcome the ex-Chelsea forward as he stepped into his chauffeured car waiting outside the doors.




  33. #258
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    DARIO CONCA TRANSFER REQUEST DENIED

    Dario CONCA, who handed in a transfer request last week, saw it being rejected by manager Marcello LIPPI.

    LIPPI told the media that he wanted to keep CONCA and that he plays in important role in the team.

    "CONCA will stay in my team. CONCA plays an important role in the team. He played almost every match since I took charge of the team."

    "We have to make changes in and between matches, so will make substitutes, not because of the condition of the player, but for the balance of the team."
    Was al benieuwd hoe lang hij het vol zou houden in China.

  34. #259
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard





    Fernando Mendes ( Portugese komiek)

  35. #260
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    De Mexicaanse competitie is weer van start en ik heb het weekend benut om de nodige potjes te bekijken. Na naamsverandering van de league, een ander logo voor de league en de herinvoering van de Mexicaanse beker (die belachelijk is gezien Chivas, Monterrey, Santos en Tigres niet meedoen vanwege CL verplichtingen) kon dan nu de Mexicaanse Primera Division weer beginnen. Ik heb meteen van de gelegheid gebruik gemaakt om de nodige potjes live te kijken (5,5).

    Jaguares-Tigres 0-4
    Jaguares, wat het dus zonder de naar Porto vertrokken moest stellen, begon thuis tegen 1 van de titelkandidaten. Tigres moest het doen zonder hun aanvoerder, Salcido, maar dat leek ze niet te deren. Het leek eerder een positieve uitwerking te hebben dan een Negatieve, nog voor rust werd de eindstand bepaald. Het krachtsverschil was zeer groot te noemen en dat kwam ook in de score tot uiting, bij het rust signaal stond het al 0-4 en dit was niet eens geflatteerd. Onder andere door goals van reserveaanvoerder en voor mij man of the match Lobos en van de kerel die mijn inziens momenteel in het verenigd koninkrijk had moeten zijn, Pulido.
    De tweede helft deed er dus niet meer toe, de Colombiaanse Drogba viel nog in maar Tigres, kwam zonder zich nog in te spannen, niet meer in de problemen.

    Tijuana-Puebla 2-0
    Na afloop van de openingspot werd aan de andere kant van het land de wedstrijd gespeeld tussen Xolos Tijuana en het al zwakke Puebla, wat met het vertrek van Luis Garcia nog zwakker werd. Dat laatste werd deze pot bevestigd. Waar ik geen moment de indruk kreeg dat Xolos zich 100% in moest spannen werd er makkelijk gewonnen met 2-0 (daar waar er nog 2 goals wegens buitenspel afgekeurd werden). Voor ex-Nederlands Kampioen Beasley, liep de eerst wedstrijd van het nieuwe seizoen uit op een deceptie, al na 20 minuten moest de Amerikaan het veld geblesseerd verlaten. Nog iets wat wel het vermelden waard is, is dat de “Ecuadoriaanse(?) Neymar” nog in mocht vallen de 2de helft. Waar het bij de Colombiaanse Drogba waarschijnlijk vooral met het spel te maken heeft, heeft het Neymar ook met zijn uiterlijk te maken, buiten de “hanenkam” was ook de nutteloze schaar aanwezig, om het plaatje compleet te maken kreeg hij bij zijn 2e balcontact geel voor een schwalbe. Wel kreeg ik de indruk dat hij meer zijn medespelers in het spel betrekt ipv eerst voor de rush te gaan en dan te kijken wie er nog meer mee doen.

    Cruz Azul-Monarcas 0-0
    Cruz Azul wat inmiddels kersverse UEFA-Cup winnaar Perea in de gelederen heeft stelde teleur. Een bloedeloze 0-0, met weinig wapenfeiten. Pavone maakte in de voorbereiding indruk door 2 goals tegen rivaal en stadsgenoot America, vandaag wist hij niet te scoren. Wel werd hij verkozen tot Man of the Match.

    Queretaro-Leon 0-2

    Monterrey-America 0-0
    Alhoewel de regerend kampioen op hetzelfde tijdstip bezig was, besloot ik, tegen beter weten in, toch voor America te kiezen. De kans dat ze dit gingen verliezen leek toch zo’n 90%.
    Monterrey, dat enkel Mier achterin moet missen, liet dan op het veld ook zien waarom zij favoriet waren voor de eindzege. Het 1-richtingsverkeer gedurende de eerste helft leverde ook vele kansen op, echter wisten onder andere De Nigris en Suazo deze niet in een doelpunt om te zetten. Na een dik uur spelen leek ook America te gaan geloven in een stuntje, de verdediging gaf weinig meer weg en de uitvallen werden iets gevaarlijker. Het kreeg zowaar de kans op de 0-1 maar het mocht niet zo zijn. America wel de morele winnaar. Een puntje uit is niet onverdienstelijk, en gedurende de partij begon de verdediging ook beter te functioneren. Het moest achterin nog Reyes missen, maar ik betwijfel of die anders wel had gespeeld. Voorhoede speler Jimenez is sowieso een wissel speler.

    Santos Laguna-San Luis 2-1

    Atlas-Pumas 1-1
    Enkel het eerste uur gezien, van Pumas verwacht ik een hogere klassering dan afgelopen seizoen. Aanwinst Luis Garcia, vorig seizoen nog aanvoerder bij Puebla begon op de bank. Pumas ging furieus van start wat resulteerde in een vroeg doelpunt. Het was Bravo die van een slordige Atlas pass porfiteerde. Dit beloofde veel goeds voor het verdere verloop van de wedstrijd en gedurende de eerste helft ging het dan ook redelijk op en neer. Het begin van de 2e helft was minder aantrekkelijk. Wellicht omdat Pumas opdracht had gehad om vooral de voorsprong vast te houden. Ex-Liverpool speler Luis Garcia mocht na ongeveer een uur invallen. 5 minuten voor tijd viel blijkbaar alsnog de 1-1. Gezien het eerste uur heeft Pumas dat vooral aan zichzelf te danken.

    Toluca-Chivas
    Chivas wat hun sterspeler moet missen vanwege de Olympische spelen. Ik betwijfel sowieso of Marco Fabian na de spelen nog terugkeert. Eerlijk is eerlijk deze speler is wel een gemis voor het team van John van ’t Schip. Toluca moest het stellen zonder Alonso, de speler uit Uruguay die de laatste seizoen telkens topscoorder werd van Toluca, is met pensioen.
    De eerste 3 minuten waren heel open wat voor Toluca al meteen in een doelpunt resulteerde. Daarna kon Chivas het spel oefenen waar ze uiteindelijk heen willen, zoals het in Barcelona gespeeld wordt. Het zag er allemaal leuk uit tot aan 20 meter voor de goal, dat was zo ongeveer de afstand tot waar Toluca het in de eerste helft toeliet. Achteruit hangend en voorin en op het middenveld weinig energie verspillend, gaf Toluca geen kans weg de eerste helft. Wachten op een foutje van Chivas om zo met een snelle uitbraak voor gevaar te zorgen, dat werkte prima want na ongeveer een half uur viel de 2-0 al. Een afstandschot wat door een slechte buitenspel val mogelijk werd gemaakt. Arellano die normaal door zijn snelheid voor gevaar kan zorgen als er ruimte licht, zorgt dus ook niet voor meer gevaar, gezien Toluca compact verdedigd sinds minuut 3. Van ’t Schip wat 4 spelers moet missen heeft voor de 2e helft volgens mij weinig alternatieven achter de hand.
    De 2e helft begon Toluca iets minder verdedigend, dat wil zeggen ze begonnen iets eerder met het opvangen van Chivas. Dit zorgde voor ruimte en zowaar de eerste kans voor Chivas na ruim 50 minuten uit een Arellano, de kopbal werd echter gekeerd.
    Het vele balbezit leverde nu wel kansen op na nog 3 schoten (over, naast, naast) liet Rafael Marquez zien waarom Chivas hard een spits nodig had. Leuk spel, veel balbezit, maar scoren gebeurde sporadisch. Marquez vorig seizoen nog met regelmaat trefzeker voor Monarcas gaf met zijn eerste officiële goal voor Chivas en nog ruim 20 minuten op de klok Chivas weer hoop op minimaal een punt. Dit deed wel Toluca besluiten om de speelstijl van de eerste helft weer te handhaven. Dit resulteerde verder slechts in wat kleine speldenprikjes aan beide kanten, een goal kwam er niet meer. Van ’t Schip heeft zijn eerste officiele pot dus verloren, volgende week ontvangen ze regerend kampioen Santos.
    Het is te hopen dat ze in Guadalajara geloven in het lange termijn proces van Nederlands beste voetballer ooit. Talenten hebben ze in de jeugd waarschijnlijk voldoende gezien de resultaten, men moet echter wel de tijd krijgen. Reynoso, dus op tijd hersteld van zijn blessure en de keeper (toevallig 2 clubmannen) heb ik mijn twijfels over. Reynoso is een uitstekende laatste man, geeft prima rugdekking, maar als je dominant wil spelen zal hij wellicht ook vaak 1 tegen 1 komen te staan (zoals bij de 0-1) en dan wordt hij over de grond 9 van de 10 geklopt en met een andere keeper had het nog geen 0-2 gestaan bij rust.

    Atlante-Pachuca
    Wordt later vandaag nog gespeeld.
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 22 juli 2012 om 23:19

  36. #261
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Laat ik ditmaal mijn post plaatsen voor dat Chivas van start gaat, om zo de geinteresseerde in te lichten dat vanacht 0.00 uur Nederlandse tijd Chivas de degens kruist met de regerend kampioen.
    2 teams die doorgaans leuk voetbal op de mat willen leggen, een leuke gelegenheid om te zien of de "hand van Cruijff" al zichtbaar is.

    Tot zover heb ik dit weekend weer wat potjes mogen aanschouwen, hier een kort resume.

    Morelia-Monterrey 1-0
    Monterrey, kampioen van Noord-Amerika en present tijdens het WK voor clubteams, heeft na 2 wedstrijden nog maar 1 punt.
    In Morelia ging men met 1-0 ten onder. Waardoor Monterrey ook nog steeds op hun eerste doelpunt wacht.
    De eerste 25 minuten kregen beide teams behoorlijke kansen, Morelia meer dan Monterrey en het kwam dan na 25 minuten ook op voorsprong. Ook de rest van de eerste helft bleef Morelia aan de hand van de Colombiaan Ramirez de betere ploeg.
    Helaas voor Morelia en de wedstrijd moest Ramirez zich laten vervangen in de rust. Morelia beperkte zich tot verdedigen, saii maar wel succesvol, het gevreesde duo de Nigris/SUazo kwam er niet aan te pas, mede om Huiqui weer eens erg sterk stond te verdedigen.

    Tigres - Atlante 2-1
    Tigres een stuk minder indrukwekkend dan vorige week, wist na een achterstand toch de 3 punten in Nuevo Leon te houden.
    Ayal, wat ik een puike verdediger vind, zag er bij de 0-1 niet zo goed uit. Tigres had ook geluk dat dit pas de 0-1 was, eerder werd een goal (onterecht) wegens buitenspel afgekeurd. Ook bij de geleijkmaker kreeg Tigres de helpende hand aangeboden, een makkelijk gegeven penalty zorgde voor de 1-1. 5 minuten voor tijd maakte Ayala zijn fout goed, door met een knappe kopbal Tigres de overwinning te bezorgen.

    America - Jaguares 4-2
    Een terechte en verwachtte overwinning. Jaguares deed nog even leuk mee, tot een 5 minuten na rust, daarna was het toch America wat de klok sloeg. Onder andere 2 goals van Chucho Benitez.
    Jaguares gaat een zware competitie tegemoet, van wat ik tot op heden gezien heb, echt de minste ploeg. Daar kan de Colombiaanse Drogba, die gisteren ontbrak, tot op heden geen verandering in brengen.

    San Luis - Cruz Azul 1-2
    De eerste overwinning van Cruz Azul is een feit. Heb al eerder laten vallen dat ik van Cruz Azul wel flink wat meer verwacht dan tijdens de vorige temporada. Helaas wordt toch wel duidelijk dat ze op het middenveld kwaliteit missen. De eerste competitie goal van Pavone is inmiddels een feit. Hij bracht de hoofdstedelingen in de eerste helft op voorsprong.
    10 minuten na rust viel, door een blunder van de 2e keeper de 1-1. Gelukkig wist invaller Orozco met een nette goal de overwinning voor Cruz Azul binnen te halen. Volgende week ontvangen ze het Chivas van van 't Schip. Een wedstrijd die ik in Estadio Azul zal gaan bezichtigen.

    Promovendus Leon staat inmiddels met 6 punten en een doelsaldo van 6 voor 0 tegen bovenaan. Dit weekend werd Tijuana, wat vorige week heer en meester was tegen Puebla met 4-0 naa huis gestuurd.
    Ik heb ze helaas nog niet kunnen bewonderen in de competitie, enkel in de voorbereiding tegen het olympisch twam, toen ze ondanks het 1-1 gelijk spel veel beter waren.

  37. #262
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Chivas-Santos 0-1
    Laat ik het maar toegeven, ondanks dat ik Chivas liever zie verliezen, werden ze gisteren toch wel benadeeld.
    Ze kregen ook te weinig gezien het spelbeeld, wellicht 80% balbezit en dat tegen de kampioen.
    In de eerste 15 minuten werden er al 2 goals van Chivas afgekeurd, beide zijn te zien in het filmpje hieronder.
    Oordeel zelf of het terecht is of niet, in mijn optiek hadden beide goals gewoon moeten tellen.
    Echter liet Chivas zich niet van de wijs brengen en was het gedurende de gehele wedstrijd in balbezit. Wat dat betreft had het veel weg van een ander team van Cruijff, met het verschil dat er na die 2 goals weinig meer gecreerd werd.
    Chivas rook hun kansen en ging dan ook de laatste 10 minuten vol voor de winst, wellicht niet heel verstandig met trage verdedigers en snelle spitsen bij de tegenstander. Dit leverde voor Santos dan ook 3 reusachtige kansen op. De eerste werd er door de keeper uit gehouden (niet in het filmpje), de tweede werd belabberd ingeschotenafgemaakt waardoor Reynoso redding kon bieden en de 3e ging er in de 90ste minuut alsnog via de voet van de Colombiaan Darwin Quintero.



  38. #263
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Tijdens de vakantie in Praag ben ik eens wezen kijken naar Slavia Praag op maandagavond. Ik ben op slag een klein beetje verliefd op de roodwitten.

    Slavia Praag, in 2007 deelnemer van de Champions League en de kampioen van 2009, is de tweede club van Tsjechië, achter de gehate aartsrivaal en stadgenoot Sparta. Bekende jeugdproducten van de club zijn voormalig Liverpudlians Vladimir Smicer en Patrik Berger, alsook de held Karel Poborsky.

    Toch is Slavia geen ploeg van wereldfaam, zoals het voetbal in Praag überhaupt niet massaal leeft. De stadsderby tussen Dukla en Sparta leverde in het kleine Juliska(4.500 toeschouwers) al geen vol huis. Die wedstrijd leek lang op een verrassende 1-0 voor Dukla af te stevenen, maar in de slotfase maakten de Spartanen nog gelijk.

    Maandag was het in het Eden-stadion ook absoluut niet druk.Vanaf waar wij zaten in Zizkov was het een kilometer of vier lopen naar Slavia, wat een mooie wandeling was. Echter was er onderweg niets, maar dan ook helemaal niets aan Slavia te merken tot we het stadion zagen. Dat lag naast een grote Tesco en een McDonald's. Van een kraampje voor stadionfastfood was niks te merken en de fanshop, hoewel best groot, verkocht niet het thuisshirt van de club. De kaartjes waren zo'n 250 Kc(€10) voor de best mogelijke plekken in het stadion.

    Eenmaal in het stadion was het heel ordelijk. Gewoon vier ingangen die je naar iedere tribune leidden. Binnen kon je ook een aantal artikelen van de lokale 'ultra'-vereniging krijgen(dat leek vooral gericht op het uiten van een hekel aan Sparta), alsook goed Tsjechisch stadionvoedsel: goede worsten.

    Toen we onze stoelen innamen bleek het stadion vrij leeg. Van de 21.000 stoelen waren er iets meer dan één derde bezet. Begrijpelijk, want Slavia was in het voorgaande seizoen slechts teleurstellend twaalfde geworden en de tegenstander deze dag, FC Vysočina Jihlava, was een promovendus van het voorgaande seizoen. Op de zuidtribune, die goed gevuld was, zat de harde kern onder de Slavisti. De westtribune, waar wij zaten, was net als de oosttribune meer een familietribune die beiden halfvol waren. Op onze tribune zaten ook een stuk of tweehonderd aanhangers van Jihlava, uit het noordoosten van het land. De grootste tribune, de noordtribune, was geheel leeg.

    De wedstrijd was bizar. Gelijk in de eerste minuten van het seizoen liet de zuidtribune merken dat het er zin in had met oorverdovend gezang. Ze verkeerden in de verwachting dat deze promovendus wel even opzij geschoven zou worden, maar Jihlava kwam binnen tien minuten op 0-1 door een knappe counter, hetgeen de Slavisti niet ontmoedigden, tenminste, de fans niet. De spelers, met als treurig dieptepunt de gehele achterhoede(niveau Almere City) zakten volledig in. Jihlava bleef eenvoudig overeind en counterde zich zowaar naar 0-2. Dit was niet volgens plan. Petr Rada, de trainer die Slavia had gehaald na een knap seizoen bij Teplice, stond recht voor onze neus te gebaren en te schreeuwen. Het haalde niks uit, het werd enkel erger. Uit een strafschop maakte Jihlava op slag van rust 0-3. De sfeer begon compleet om te slaan. Het werd sinister, maar niet echt agressief.

    In de pauze zei ik, Nederlandse cynicus als ik ben, tegen mijn broertje dat 'er veel mensen met hun broodje worst lekker naar de uitgang zouden lopen'. Niks minder waar. Terwijl het Jihlava-vak carnaval vierde, druppelde de roodwitte kern weer binnen met broodjes worst en bier(daar gewoon in het stadion in grote pullen te verkrijgen). Maar het bleef nog altijd niet lopen. Op het uur begon Rada wat te wisselen, de belangrijkste aanpassing was dat centrale verdediger Martin Latka naar voren werd gestuurd. En Latka, nummer 28, is niet iemand die je 's nachts in een donkere steeg tegen wil komen. Deze aanpassing sorteerde wel effect, Latka ging voorop in de strijd. Zijn wapenfeiten waren eerstmaals een scrimmage waarin hij zich persoonlijk door drie gele verdedigers vocht, om de lat te treffen. Als dat het publiek nog niet genoeg had opgezweept was zijn spijkerharde tackle op de Jihlava-keeper wel genoeg.

    Toen begon het weer te kolken. Twintig minuten voor tijd maakte Vosahlik na een goede actie 1-3 met een spijkerharde knal. In de 2-3 stond Latka, de kale held, weer centraal. Hij kopte een lange bal perfect in het pad van Karol Kisel, die de 2-3 voor het intikken had. Toen stonden er nog twee minuten met blessuretijd op de klok. Bij de 3-3, precies bij het ingaan van drie minuten extra tijd, kopte Latka de bal tegen de lat waarna Vosahlik de bal binnenlegde en de comeback was compleet. Het Eden-stadion werd gek en de 4-3 had nog zomaar kunnen vallen, maar dat gebeurde niet.

    Daardoor was iedereen blij. Het Slavia-publiek werd beloond voor de onvoorwaardelijke steun, Jihlava heeft een waardevol punt in de strijd om lijfsbehoud en trainer Rada hoeft nog niet voor z'n baan te vrezen. Het publiek werd uitgebreid bedankt. Maar de echte winnaars? Dat waren wij, de neutralen uit Nederland. Wat een pot, wat een ambiance.

  39. #264
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Everyone remembers their 1st: Didier Drogba maiden Shanghai Shenhua goal v Hangzhou Lucheng

    Shanghai Shenhua smashed Hangzhou Lucheng 5-1 in the Chinese Super League on Saturday and Didier Drogba notched his first two goals for his new club.
    The Chelsea legend equalised on seven minutes with a low left-footed strike and notched the third with a right footer into the far corner on 84.
    Nicolas Anelka also played for Shanghai but failed to get on the scoresheet.



  40. #265
    La Nostra Unica Fede MAGICA's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 november 2006
    Locatie
    Napels(In de toekomst!!)
    Berichten
    6.441
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

    Standaard

    Raul scores first goal for Al Sadd v Al Mesaimeer

    Its a little difficult to get too excited about this goal since it is a penalty but it does mark Raul’s first goal for Al Sadd after his recent move from Schalke.
    Al Sadd defeated Al Mesaimeer in the Sheikh Jassem Cup 2-0 on Saturday and Raul took a typically calm left-footed penalty.



  41. #266
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Mexicaanse Liga MX
    Weer een mooi weekendje, en waarschijnlijk mijn laatste, wat zou starten met Santos Laguna-Puebla wat verplaatst werd van van Zaterdag naar vrijdag, om zo Santos voldoende rust te geven voor de topper van dinsdag tegen Aguila.
    Helaas moest ik dit potje aan me voorbij laten gaan en begon het voor mij 30 minuten later met Tijuana-Pumas UNAM. Zelf dit weekend weer een potje bezocht. Van ‘t Schip kwam richting de hoofdstad om het op te nemen tegen Cruz Azul, een mooie gelegenheid om de Nederlandse enclave eens van dichtbij aan het werk te zien.
    Santos Laguna – Puebla 2-2
    Na een 2-0 voorsprong kon Santos de punten toch niet in Torreon houden. Via 2 doelpunten van aanwinst Gustavo Alustiza kan Puebla hun eerste puntje meenemen terug naar huis.

    Tijuana - Pumas UNAM 1-0
    Een wedstrijd waar ik wel nieuwsgierig naar was. Pumas stelde echter weer teleur, 1-0 voor de noordelingen. Van een Pumas wat begint met Luis Garcia, Emanuel Villa en Martin Bravo als 3 aanvallenste spelers mag je meer verwachten, vooral de voormalig Liverpool ster kwam amper in het spel voor. Ik heb voor Pumas geen kans geteld (wel een buitenspelgoal). Een terechte overwinning dus, helaas heft de Ecuadoriaanse Neymar (Fidel Martinez) geen minute gemaakt.

    Morelia - San Luis 3-3
    Morelia wat nog geen tegendoelpunt hoeft incasseren ontving nu San Luis die nog geen punt hadden gehaald, anders dan Jaguares en Puebla gingen hun in de voorgaande wedstrijden wel onderuit met hoop op betere tijden en bij vlagen leuk spel. Met Trellez en Fernandez heft het ook 2 jongelingen in huis gehaald die wel wat willen laten zien. Desondanks keek San Luis snel tegen een achterstand aan, Huiqui (van beroep central verdediger, leek verdwaald en scoorde zomaar een prima spitsen goal.
    Heel lang duurde het niet voordat ook Vilar getest werd. San Luis kreeg de helpende hand aangeboden, een makkelijk gegeven penalty na een “overtrading” op Fernandez. Sowieso was het een dome actie van Morales om er op die plek zo in te komen. Trellez mocht gaan voor zijn eerste van het seizoen, het was echter Vilar (die Magica misschien wel kent) die de penalty deed keren. Vlak voor rust was het na een van richting veranderde voorzet dan toch raak voor San Luis via Fernandez. Iets na rust kreeg de uitploeg wederom de helpende hand aangeboden, weer een penalty, dit keer nam Fernandez plaats achter de bal en tekende zo voor zijn 2e van de avond. De achterstand uit een makkelijk gegeven penalty bracht Monarcas even uit hun concentratie, Trellez profiteered hiervan en nam na een assist van Fernandez met een bekeken stift sportieve revenche op zijn eerder gemiste strafschop. Monarcas was echter niet van plan om op te geven wat voor een leuke slotfase zorgde. 5 minuten voor tijd was het de van Crystal Palace overgekomen Pedroza die de 2-3 erin schoot. Dit zorgde voor nog meer geloof bij de thuisploeg op minimal een punt, Huiqui die in de slotfase overall te vinden was, haalde zowel achterin een bal van “de doellijn” om niet veel later de 3-3 er met de borst in te werken. Iets later was hij nog dicht bij de 4-3 maar die makkelijk gekeerd door Perez.

    Cruz Azul – Chivas 0-0
    Ik dacht dat het wellicht leuk was om tijdens mijn laatste weken Mexico nog eens een potje te gaan bewonderen in het stadion, Azteca ken ik inmiddels, Estadio Azul was ik echter nog nooit geweest voor een wedstrijd.
    Dit keer kwamen de mannen van John van ‘t Schip op bezoek, dus dat wekt toch interesse een Nederlander en bovendien het grootste team van Mexico.
    Zodoende een bezocht ik deze zaterdag de clash tussen en enige 2 Mexicaanse teams die ooit de finale van de Copa Libertadores hebben gehaald.
    Chivas liet ondanks 2 nederlagen aardig spel zien en van Cruz Azul wordt veel verwacht. Dit was tevens 1 van de vele clasicos die Mexico kent en het stadion zou goed volzitten (ondanks dat het hier op de gratis kanalen te zien is). Alle ingredienten voor een mooie pot waren aanwezig. Het begon goed toen ik opweg naar het stadion op een blauwe zingende menigte stuitte, ik had er weer ouderwets zin in.
    Helaas bleek dit bij de 22 spelers op het veld niet het geval. Een zeer saaie pot, waar geen van beide teams recht had op 3 punten. Natuurlijk wat kansen over en weer, Chivas kreeg 2 reusachtige kansen daar waar Cruz Azul in de blessure tijd de doelman van de “geiten” nog op de proef stelde. Echter bleef het dus bij 0-0 en van ‘t Schip leek er content mee, gezien zijn tijdrekwissel in de blessure tijd. Hopelijk tikt ome Johan hem even op de vingers voor zulke fratsen. DIt is wel het eerste puntje voor Chivas deze competitie en na 10 nederlagen op rij (in officiele duels (3 CL 7 Competitie)
    Hopelijk kunnen de Londengangers bij terugkomst beide teams van wat inspiratie voorzien.
    Wat fotootjes:


    Queretaro – Pachuca
    Monterrey – Jaguares 2-1
    Atlas – Tigres UANL 0-0
    Toluca – Leon 2-1
    Atlante – America 2-2

    Recopa Sudamerica
    De winnaar van de meest recente Copa Sudamericana is al een geruime tijd bekend, dat is Universidad Chile, die met mooi aanvallend voetbal terecht de cup omhoog mochten tillen. De winnaar van de Copa Libertadores 2011 is al langer dan een jaar bekend, Santos. Eventjes geleden heeft Corinthians al de 2012 editie op hun naam geschreven en Santos is inmiddels al in Japan geweest om de te proberen de wereldbeker te veroveren. Waardoor ik het presoonlijk een wat eigenaardige Supercup vind, evenals de opzet. Gelukkig trekken ze in Zuid-Amerika niet veel van mijn mening aan en zal de wedstrijd, wat een prachtig affiche is, toch gespeeld worden.
    Anders dan we in Europa gewend zijn gaat het hier over 2 wedstrijden en spelen beide teams dus 1 keer thuis.
    In Nederlandse tijd en data:
    Donderdag 23/08/12 Universidad Chile – Santos 03:00
    Donderdag 26/09/12 Santos – Universidad Chile 03:00

    Copa Sudamericana
    De heenwedstrijden van de voorrondes van de Copa Sudamericana zijn inmiddels afgewerkt.
    Tijdens de loting warden de teams opgesplitst in groep noord (Venezuela/ Colombia/ Ecuador/ Peru) en groep zuid (Paraguay/ Uruguay/ Bolivia/ Chile), groep noord en Zuid konden elkaar nog niet treffen.
    Hieronder de resultaten, de returns zullen (lokaal) op 7,8,9,14,15,16 en 21 augustus worden afgewerkt. Daarna kan de poulefase, waar allegekwalificeerde Braziliaanse en Argentijnse teams direct voor geplaatst zijn, van start gaan.
    -Danubio (URU) - Olimpia (PAR) 0-0
    -Tacuary (PAR) - Cobreloa (CHI) 0-1
    -Liverpool (URU) - Universitario (BOL) 3-0
    -Deportivo Tachira (VEN) – Barcelona (ECU) 0-0
    -Guarani (PAR) – Oriente Petrolero (BOL) 0-1
    -O’Higgins (CHI) – Cerro Porteno (PAR) 3-3
    -Aurora (BOL) – Cerro Largo (URU) 2-1
    -Union Comercio (PER) – Envigado (COL) 0-0
    -Deportes Iquique (CHI) – Nacional (URU) 2-0
    -Emelec (ECU) – Universidad San Martin (PER) 1-0
    -Deportes Tolima (COL) – Deportivo Lara (VEN) 3-1
    -Deportivo Quito (ECU) – Leon de Huanuco (PER) 1-0
    -Inti Gas (PER) – Millonarios (COL) 0-0
    -La Equidad (COL) – Mineros de Guayana (VEN) 0-1
    -Blooming (BOL) – Universidad Catolica (CHI) 1-1
    -Monagas (VEN) – LDU Loja (ECU) 0-2

    CONCACAF Champions League
    Ook hier is de eerste speelronde inmiddels voorbij. Het gaat hier om poules van 3 die ik volgens mij al eens eerder heb geplaatst.
    Ook zijn er met van ‘t Schip (Chivas), Koevermans (momenteel niet actief) en SPITS (beide Toronto) de nodige Nederlandse invloeden.
    Toronto kwam al wel in actie en won gemakkelijk. Chivas moet nog even geduld hebben, maar zag al wel hun 2 groepsgenoten in Trinidad en Tobago gelijk spelen. LA Galaxy kwam ook nog in actie, ik ben benieuwd of Beckham mee af zal reizen naar El Salvador als het zover is. De broer van Suarez begon ook met een overvwinning. Titelverdediger Monterrey won ook gemakklijk (gek genoeg hechten ze in Mexico meer waarde aan dit toernooi dan aan de Copa Libertadores, er wordt momenteel aan gedacht om de Mexicaanse teams uit de Copa Libertadores te halen).
    Groep 1:
    Toronto (CAN) – Aguila (SAL) 5-1
    Groep 2:
    Herediano (CR) – Real Salt Lake (USA) 1-0
    Groep 3:
    Olimpia (HON) – FAS (SAL) 3-0
    Groep 4:
    Seattle Sounders (USA) – Caledonia AIA (T&T) 3-1
    Groep 5:
    Isidro Metapan (SAL) – Puerto Rico Islanders (PR) 3-1
    Groep 6:
    Tigres UANL (MEX) – Real Esteli (NIC) 4-0
    Groep 7:
    Monterrey (MEX) – Chorrillo (PAN) 5-0
    Groep 8:
    W Connection (T&T) – Xelaju (GUA) 2-2
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 6 augustus 2012 om 23:22

  42. #267
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard




  43. #268
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    LIGA MX

    Er zit weer een speelronde op hier in Mexico en na bijna een kwart van de competitie heeft van 't Schip inmiddels 2 volle punten binnen gesleept. Ik heb me dit weekend beperkt tot het kijken van 2 potjes, waaronder die van Chivas.
    Dit keer stond een ontmoeting tegen Monarcas op het programma, geen gemakkelijke tegenstander. Monarcas begona dan ook veel beter aan de wedstrijd dan Chivas en na 25 minuten had Monarcas al 3 enorme mogelijkheden om zeep geholpen, toen na 34 minuten dan toch de 0-1 werd ingekopt daar de Argentijnse verdediger Romero, de "kansenteller" van Chivas stond op dat moment nog op 0.
    Het duurde echter niet lang voor dat Chivas de kans op de gelijkmaker kreeg, na een overtreding van Huiqui mocht de Reynoso vanaf elf meter aanleggen om de de gelijkmaker tegen de touwen te schieten. Echter faalde de aanvoerder oog in oog met Vilar.
    Dit was niet het enigste voorval in de eerste helft waar Chivas niet mocht klagen over een beslissing van de arbitrage, een toch geldig lijkend doelpunt werd afgekeurd wegens "buitenspel". De tweede helft kreeg een ander beeld, Monarcas vond het wel prima en probeerde het tandenloze Chivas enkel van scoren af te houden. Dit kwam de wedstrijd niet ten goed, al had de uitploeg daar maling aan. Toen Rafael Marquez, deze zomer overgekomen van Monarcas, na ruim een uur spelen ook nog een rode kaart voorgehouden kreeg dacht men helemaal binnen te zijn. Chivas wat nog geen kans had gecreerd moest nu met tien man op zoek naar de gelijkmaker.
    Dit ging succesvoller dan met elf man, want 10 minuten voor tijd maak Baez de 1-1 en zodoende haalde van 't Schip zijn 2 puntje binnen na 4 wedstrijden.
    Van 't Schip zal volgende week naast Marquez ook Sanchez moeten missen, deze maakte wel een hele ongelukkige val en brak waarschijnlijk zijn arm. Gelukkig voor de 'Nederlandse' trainer zullen de Olympische Kampioen snel aansluiten
    Na 4 speelrondes staat Toluca met 12 punten bovenaan. Promovendus Leon, wat dit weekend met 3-0 van de kampioen won, volgt met 9 punten. Cruz Azul, misschien wel het saaiste team van de competitie (hopelijk brngt Auino daar verandering in), blijft ongeslagen en won dit weeken met 1-0 door een goal van Pavone. America, Atlas, Tigres en Morelia zijn ook nog zonder verlies.
    Bij Jaguares lijkt het verlies van Martinez zwaar te vallen, momenteel bezet mijn de laatste plaats met 0 punten uit 4 en een gemiddelde van 3 tegendoelpunten per wedstrijd.

    Sambueza, ex-River Plate en tevens Ex-Flamengo doet het overigens verassend goed bij America. Hij scoorde dit weekend wederom. Waar Chucho opzichtig faalde.

    De samenvatting:


    De blessure:



    Copa SudAmericana
    Ook dit toernooi heeft een ietwat merkwaardige opzet. Zo zijn de 8 braziliaanse teams al begonnen aan de 2e fase, waar de winnaars van de eerste fase nog niet bekend zijn.
    Ook de club van Seedorf doet hier aan me, de eerste pot werd verloren tegen Palmeiras.
    Mocht Botafogo dit alsnog overleven, dan staat Seedorf een tripje naar Paragua, Peru of Colombia te wachten.
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 14 augustus 2012 om 02:27

  44. #269
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Verkozen tot goal van de week, Juninho van Tigres:

  45. #270
    PanchoVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 augustus 2011
    Locatie
    Nabij Tilburg
    Berichten
    1.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Het is zover, van 't Schip heeft zijn eerste overwinning in de competitie binnen.
    Gelukkig had ik hier een betere kijk op dan met het olympische team en heeft Chivas inderdaad moeten wachten op de terugkomst van de Londen-gangers alvorens ze een keer zouden winnen.
    Van 't Schip kon beschikken over de gouden medaille winnaars en dat leverde dan ook direct een andere opstelling op, zowel Marco Fabian, Enriquez en Ponce begonnen in de basis 11. De geschorste spits Rafael Marquez was vanzelfsrpekend ook niet aanwezig.
    Ondanks de inbreng van de 3 teruggekeerde jongelingen, was het de 18-jarige invaller Fierro geheel vrij de 0-1 mocht inkoppen.
    San Luis stelde daar niks meer tegenover en zo kan van 'Schip de 3 punten mee nemen naar Guadalajara, dit was voor Chivas na 7 verliezen en 2 gelijke spelen hun eerste competie overwinning sinds maart. Van 't Schip kende in de eerste 4 wedstrijden een slechtere start dan zijn Nederlandse voorgangers (Beenhakker, Westerhof).

    Santos heeft opnieuw stelt opnieuw teleur. In eigen huis werd met 1-2 van Pumas verloren.
    Er was hoop op vooruitgang bij de kampioen, nu dat de meest recente nationale volksheld Oribe Peralta weer opgesteld kon worden, maar het heeft niet geholpen. Luis Garcia, toch de bekendste naam van de hele competitie bleef de hele wedstrijd op de bank.

    De andere van de 2 kampioenskandidaten stelde eveneens teleur, in eigen huis wist Monterrey niet te winnen van Atlante. Het werd uiteindelijk 1-1 en daar had Monterrey een eigen goal van Atlanta voor nodig. Echter konden "de gestreepte"de voorsprong niet vast houden en maakte Atlante toen het met 10 man stond nog 1-1 uit een strafschop. De Nigris, toch international, wacht na 5 wedstrijden nog altijd op zijn eerste van dit "seizoen". Mier deed vanzelfsprekend weer mee.

    Cruz Azul kreeg promovendus en wrassing Leon op bezoek, wederom stond Cruz Azul garant voor een slaapverwekkende pot. De basisplaats voor Aquino en Corona bracht daar geen verandering in. Pas na de 0-1 van Leon begon Cruz Azul watactiever te worden. Het was uiteindelijk Barrera, de man die vorig seizoen nog minuten maakte bij Zaragoza en tevens international die ondanks zijn wekelijkse slechte spel de 1-1 binnen krulde uit een vrije trap.

    Ook bij America mochten er 2 van de uit Londen teruggekeerde spelers in de basis starten. Onder andere 1 van mijn favorieten D. Reyes. Dit resulteerde meteen in 0 tegen doelpunten wat inmiddels 6 wedstrijden niet gelukt was. Jimenez mocht na zijn inval beurten in Londen nu in de basis starten, hij wist het net niet te vinden. 4 andere deden dat wel, waaronder Chucho en wederom Sambueza. Dat de tegenstander Queretaro was, die met 1 punt laatste staan, maakt de prestatie minder indrukwekkend.

    Jaguares, die nog altijd geen punt hadden gehaald zijn ook van de hatelijke 0 af, nu is het een 1tje.
    Mijn andere favoriet, Vidrio die tevens in de belangstelling zou staan van o.a. Lille komt morgen in actie. Pachuca, wat tegen lijstaanvoerder Toluca zal aantreden kan die versterking goed gebruiken. Op Herrera, moeten ze nog even wachten, de speler van het toernooi in Toulon is deze week geopereerd.
    Laatst gewijzigd door PanchoVilla; 19 augustus 2012 om 08:46

Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 4 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 4 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Overige Duitse clubs
    By viktor in forum Duits voetbal
    Reacties: 447
    Laatste bericht: 9 augustus 2023, 18:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •