Weergegeven resultaten: 1 t/m 45 van 757

Discussie: Overige Competities

Hybrid View

  1. #1
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Dat ingrijpen krijg je van zelf als je ze zulke acties laat maken, alsof de verdediging van United of Chelsea die goal wel had voorkomen als ze zo passief staan te verdedigen en enkel reageren. Er is 0,0 druk op de bal en dat is de enige manier om dit Barcelona van scoren af te houden; zorg dat ze die combinaties niet aan kunnen gaan. Dat heeft Chelsea destijds laten zien, Valencia heeft het al meerdere keren aangetoond en ook Sevilla liet het zien in Nou Camp.
    Hij kreeg die bal strak lang z'n lichaam, of misschien nog wel daarbinnen, met een pistempo'tje. Dan mag je toch aannemen dat hij in elk geval de bal kan onderscheppen. Wat er vervolgens mee gebeurt is een raadsel, maar ik geloof inderdaad dat een speler als Vidic of Terry die bal makkelijk had onderschept. Ik weet niet wat de centrale man probeerde, maar het zag er behoorlijk spastisch uit. Het zal best dat de formatie ook niet klopt, maar in een ander systeem zijn die jongens niet plots verdedigers van het niveau van de Europese top.

  2. #2
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Hij kreeg die bal strak lang z'n lichaam, of misschien nog wel daarbinnen, met een pistempo'tje. Dan mag je toch aannemen dat hij in elk geval de bal kan onderscheppen. Wat er vervolgens mee gebeurt is een raadsel, maar ik geloof inderdaad dat een speler als Vidic of Terry die bal makkelijk had onderschept. Ik weet niet wat de centrale man probeerde, maar het zag er behoorlijk spastisch uit. Het zal best dat de formatie ook niet klopt, maar in een ander systeem zijn die jongens niet plots verdedigers van het niveau van de Europese top.
    Dat bedoelde ik ook helemaal niet, maar de insteek die je daar neerzet is gewoon helemaal fout. Het maakt namelijk niet uit wie er staat tegen dit Barcelona. Het is niet dat Vidic of Terry, Messi wel kan tegenhouden. Je zult dat dus sowieso als team moeten doen en niet moeten gaan discussiëren over individuele kwaliteit. Sowieso kun je wanneer je als collectief verdedigd 'meer hebben' dan wanneer je dit als individuen doet. Een onderdeel daarvan is dat de spitsen vroeg drukzetten op dan wel de middenvelders of de verdedigers. Om zo te voorkomen dat het een trainingspartijtje wordt.

    Ik zie nu bijvoorbeeld, terwijl ik dit schrijf ook dat Borges, Neymar en Ganso naar voren lopen zonder dat het middenveld en de verdediging aansluit. Het gevolg is dat de ploeg helemaal uit elkaar getrokken wordt en een simpele breedte paas al genoeg is om deze drie jongens helemaal uit positie te spelen. Vervolgens kun je als Barça op tempo een man meer creëren en ben je als individu gewoon kansloos. Of je nou Terry, Vidic of Edu heet.

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 4 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 4 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Overige Duitse clubs
    By viktor in forum Duits voetbal
    Reacties: 447
    Laatste bericht: 9 augustus 2023, 18:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •