Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Discussie: Wie moet PEC Zwolle kopen/verkopen?

Threaded View

  1. #20

    Aangemeld
    24 maart 2013
    Berichten
    116
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    PEC Zwolle is tot nu toe erg goed bezig op de transfermarkt. Erik Bakker, Diederik Boer, Younes Namli en Piotr Parzyszek hebben allemaal een 2 of 3-jarig contract getekend. Eindelijk wordt er afgestapt van het leger huurlingen. Niet langer mislukte Ajacieden opleiden en na een jaar weer opnieuw moeten beginnen. Van Piotr Parzyszek heb ik hoge verwachtingen. Erg slimme aankoop. Is 1,90 m, kan een balletje vasthouden en heeft een neusje voor de goal. In nog maar 23 jaar dus groeimogelijkheden zijn er. Verwacht dat hij ruimte die Necid en Veldwijk hebben achtergelaten, zonder enige moeite in zal vullen. Ik denk dat Zwolle komend seizoen zo zal gaan spelen:

    Thomas - Parzyszek - Ehizibue
    Mokhtar - Nijland - Ongenda

    Namli
    Israelsson

    Bakker - Saymak
    Marinus - Dekker

    Koppers - Reijnen - Marcellis - Van Polen
    Kvida - Van de Pavert - Sandler - Schenkeveld

    Boer
    Van der Hart
    Hauptmeijer

    Zoals uit bovenstaande opstelling al blijkt, acht ik nog twee aankopen noodzakelijk om de selectie rond te krijgen. Een linksback en een (linker) centraleverdediger. Wat mij betreft zijn Lucas Woudenberg en Etiënne Reijnen prima opties. Qua financiën is het de vraag of Lucas Woudenberg haalbaar is. Desnoods huren, al heeft een langdurig contract de voorkeur. Heeft bij NEC en de paar wedstrijdjes die hij bij Feyenoord mee mocht doen, laten zien prima mee te kunnen op Eredivisieniveau. Nederlandstalig, aanvallend ingesteld, enorm loopvermogen. Voor de positie van centrale verdediger zou ik eens kijken naar Etiënne Reijnen. Heeft bij AZ en FC Groningen (nog) niet een onuitwisbare indruk weten te maken, maar heeft in die jaren wel een hoop ervaring opgedaan. Heeft bovendien een Zwolle verleden. Denk dat hij wel haalbaar is voor PEC. Op deze manier is iedere positie dubbel bezet. Met Ehizibue, Bakker, Saymak, Reijnen, Van Polen en Boer maar liefst 6 jongens uit de regio in de basis, die allen een groot clubhart hebben. Dat is nog is wat anders dan een Becker, Menig, Warmerdam of Mastour die grotendeels voor hun eigen BV spelen i.p.v. voor de club Zwolle. Menig (Eredivisie)club zal er jaloers op zijn, met name vreemdelingenlegioenen als NEC en Roda JC. Verder is het een mooie mix van jong en oud. Boer, Van Polen, Marcellis, Reijnen en Bakker moeten voor de ervaring zorgen en bijdragen aan een stabiel PEC. Met Woudenberg, Saymak, Namli, Ehizibue, Parzyszek en Thomas ook voldoende jeugdigheid binnen de lijnen, wat moet resulteren in aanvallend en opportunistisch voetbal.
    __________________________________________________
    UPDATE
    Inmiddels is Dico Koppers voor de linksbackpositie gecontracteerd. Had persoonlijk liever Lucas Woudenberg gezien, maar ik denk dat Koppers ook geen slechte keus hoeft te zijn. Positief is in ieder geval dat het wederom een 'contractspeler' is. De selectie begint aardig vorm te krijgen. Hopelijk wordt er nog een centrumverdediger toegevoegd, want ik ben tot op heden niet onder de indruk van de kwaliteiten van Van de Pavert, Sandler en Schenkeveld. Als back-ups zijn dat prima spelers voor PEC, maar het is geen basis materiaal. Zou zelf een lijntje uitgooien naar Etiënne Reijnen. Verder is het zaak overbodige spelers te lozen. Met name voorin mag het een en ander weg: Ongenda, Achahbar en Karagounis mogen wat mij betref uitkijken naar een nieuwe club.
    Laatst gewijzigd door voetbal360; 25 juni 2017 om 11:48

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •