Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 90 van 94

Discussie: Topklasse nieuws

  1. #46
    Chief
    Guest

    Standaard

    Meerdere topics samengevoegd. Graag alleen dit topic nog gebruiken voor al je Topklasse verhalen.

  2. #47

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Joey, wie ben jij dan, dat we een topic over jou moeten maken? Mag ook in een PM hoor...

    En Mimoum wou idd niet naar de amateurs, maar op Emmen na waren er geen profclubs voor hem gekomen. En bij Emmen wou hij niet tekenen omdat hij geen zin had in die lange reis naar Emmen (2x per dag).

    Technische linksbuiten met een goede passeerbeweging? Kan hij scoren? Goede voorzet?

  3. #48

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Trouwens ook heel schandalig van het bestuur van Spakenburg om geen minuut stilte te houden voor het overlijden van de voorzitter van HHC Hardenberg, ondanks dat Kozakken Boys (de tegenstander van die middag) het wel wou en daarop had aangedrongen.

    Verder bij alle andere wedstrijden op zaterdag en zondag is een minuut stilte gehouden. Echt een schande als je het mij vraagt...

  4. #49

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Het gerucht gaat trouwens in een sneltreinvaart door de wandelgangen rondom De Westmaat dat Frans Adelaar tijdelijk aangesteld zal worden, tot het eind van het seizoen, als hoofdtrainer van IJsselmeervogels. Na het vertrek van Gert Kruys naar Sparta (wat ook geen succes blijkt te zijn voor hem) heeft Johan de Man de touwtjes in handen en erg goed gaat het niet onder zijn leiding (maar drie wedstrijden gewonnen sinds de winterstop).

    Johan de Man zou sowieso na het seizoen vertrekken naar VVA'71, maar intern is er afgelopen week door het bestuur over zijn functioneren gesproken. Ook is plotseling de trainer van VVA'71 ontslagen, allemaal ontwikkelingen die het gerucht voeden dat De Man voortijdig naar VVA'71 zal vertrekken, Adelaar de tijdelijke opvolger zal worden tot de zomer, want na de zomer komt Dogan Corneille van titelconcurrent Kozakken Boys als trainer naar IJsselmeervogels.

  5. #50

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Het gerucht die ik vijf dagen geleden al meldde blijkt geen onzin. Johan de Man is zojuist ontslagen als (interim)-hoofdtrainer van IJsselmeervogels en Frans Adelaar neemt tot het einde van het seizoen de leiding over op sportpark De Westmaat.

    Sjah, insiders hebben altijd die eckte info. Jammer dat Voetbalzone geen aandacht aan de Topklasse besteedt...

  6. #51

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Het wordt nog mooier aan de rode zijde van Spakenburg. Twee weken voor de dorpsderby bij en tegen Spakenburg wordt trainer Johan de Man ontslagen, maar weet hij zelf nog van niets.

    "Ik weet nog van niets'', liet De Man tegenover de Bunschoter weten.

    En dat terwijl zijn opvolger vanavond toch echt al voor de groep staat van IJsselmeervogels. Niet echt een goede voorbereiding op de derby, die naast de eer ook zeer belangrijk is voor de titelrace in de Topklasse Zaterdag. Sinds dit weekend gaat Spakenburg aan kop in de zaterdagtopklasse en heeft vier punten voorsprong op IJsselmeervogels en twee punten voorsprong op achtervolger GVVV.

    Zijn er nog VZ'ers die naar de derby gaan?

  7. #52
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Nee.

  8. #53
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Nee. Heb andere adresjes voor mijn drugs.

  9. #54
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Spakenburg zwaar onverdiend met 0-1 gewonnen van Lisse. Aldus een Lisse supporter aka m'n zwager.

  10. #55

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Johan, dat klopt als een bus. In de absolute slotfase scoorden zij de winnende, tegen de verhouding in. Hele wedstrijd hebben ze niks kunnen brengen. Dat kun je ook zien in de samenvatting van die wedstrijd...

    Maar ze staan wel aan kop, aangezien Kozakken Boys, Spakenburg en GVVV hebben verloren en dat zijn de drie andere titelkandidaten. Wordt iig een spannend slot.

    In de zondagtopklasse is de titelstrijd allang beslecht. Denk niet dat er nog ploegen zijn die negen punten op AFC (die elke week winnen) kunnen goedmaken in de overige zes wedstrijden...

  11. #56

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Hahaha! Die Frans Adelaar maakt meteen een mooie binnenkomer:

    "Je zal begrijpen dat ik die wedstrijd zal gebruiken als veredelde oefenwedstrijd." Dat zegt hij over een van de twee belangrijkste wedstrijden van het seizoen voor IJsselmeervogels-supporters. Veel mensen die over die woorden vallen, want een dorpsderby tegen je aartsrivaal kun je niet beschouwen als een veredelde oefenwedstrijd. Helemaal niet nu je in een titelstrijd verwikkeld bent, waar Spakenburg ingehaald dient te worden...

    Topklasse-sensatie ten top!

  12. #57
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Malle Fransie toch.

  13. #58

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Katwijk verkeerd in diepe problemen. Iemand op de hoogte met de bestuurlijke crisis? Zou gaan tussen hoofdsponsor Parlevliet, die alle macht naar zich toe wil trekken en clubvoorzitter Willem Guijt. Parlevliet heeft het geld, wil de macht en zat de overstap naar de Jupiler League in de weg...

    Iemand meer info??

  14. #59
    Volkszanger Joey's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 oktober 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.964
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Weet dat nu 3 van mijn ploeggenoten naar VVA '71 gaan en 3 naar FC Lienden. Dat krijg je als je bovenaan in de Hoofdklasse staat. De club doet niet mee met hoge vergoedingen.

  15. #60
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door analyse Bekijk bericht
    Sjah, insiders hebben altijd die eckte info. Jammer dat Voetbalzone geen aandacht aan de Topklasse besteedt...
    Ja leuk voor die 5 mensen en 3,5 paardenkop die de TK volgen.

  16. #61

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Viktor, dat vind ik echt minachting van de hoogste plank. Ik mag toch hopen dat je dat niet serieus bedoeld, want ik ken sites met maandelijks meer dan honderdduizend pageviews. Puur en alleen op basis van Topklasse nieuws en kom mij niet zeggen dat VZ niet opkijkt van honderdduizend pageviews meer of minder. Dat is namelijk een hoop advertentiegeld...

    De minachting van VZ mods over het amateurvoetbal (de bakermat van alle profvoetballers) is gewoon echt stuitend...

  17. #62
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    De topklasse. De competitie waar tuigdorpen met zwart geld selecties bij elkaar verzamelen en vol trots voetballen. Hou op zeg, wat een verschrikking.

  18. The Following 2 Users Say Thank You to Sampdoria For This Useful Post:

    analyse (26 maart 2014),viktor (19 maart 2014)

  19. #63
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door analyse Bekijk bericht
    Viktor, dat vind ik echt minachting van de hoogste plank. Ik mag toch hopen dat je dat niet serieus bedoeld, want ik ken sites met maandelijks meer dan honderdduizend pageviews. Puur en alleen op basis van Topklasse nieuws en kom mij niet zeggen dat VZ niet opkijkt van honderdduizend pageviews meer of minder. Dat is namelijk een hoop advertentiegeld...

    De minachting van VZ mods over het amateurvoetbal (de bakermat van alle profvoetballers) is gewoon echt stuitend...
    Honderdduizenden pageviews? Wat voor sextags worden er gebruikt dan?

  20. The Following User Says Thank You to Momus For This Useful Post:

    viktor (19 maart 2014)

  21. #64
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Nee, ik overdrijf niet. Daarnaast is er buiten de wekelijkse verslagen en wat nieuws over de JL en diens topclubs al amper interesse op de site. Laat staan een amateurcompetitie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    De topklasse. De competitie waar tuigdorpen met zwart geld selecties bij elkaar verzamelen en vol trots voetballen. Hou op zeg, wat een verschrikking.
    En juist selecties bestaande uit over de top zijnde voormalig ED-spelers van boven de 30 en net niet-spelers vanuit de JL. Andersom komt er haast nooit vanuit de TK naar de JL/ED.

  22. The Following User Says Thank You to viktor For This Useful Post:

    analyse (26 maart 2014)

  23. #65

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Red face

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    De topklasse. De competitie waar tuigdorpen met zwart geld selecties bij elkaar verzamelen en vol trots voetballen. Hou op zeg, wat een verschrikking.
    Welke tuigdorpen? Je weet hopelijk wel dat zwart geld in de Topklasse niet meer mogelijk is? In de tijd van de hoofdklasse was dat allemaal inderdaad mogelijk. Maar door de zeer scherpe controle's is dat allang niet meer van toepassing. Schoolvoorbeeld van vooroordelen hebben.

    Of bedoel je soms dat de clubs in de Topklasse het voordeel hebben dat zij veelal een topsport stichting zijn? Daar is gewoon niks aan te doen en daar is ook helemaal niks verkeerds aan. Het gebeurt namelijk overal, waar verenigingen op hoog niveau spelen, maar door regels niet verplicht zijn om fullprof te werken (basketbal, hockey, cricket, honkbal, wielrennen, etc etc.).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viktor Bekijk bericht
    Nee, ik overdrijf niet. Daarnaast is er buiten de wekelijkse verslagen en wat nieuws over de JL en diens topclubs al amper interesse op de site. Laat staan een amateurcompetitie.



    En juist selecties bestaande uit over de top zijnde voormalig ED-spelers van boven de 30 en net niet-spelers vanuit de JL. Andersom komt er haast nooit vanuit de TK naar de JL/ED.
    Niet serieus te nemen deze reactie. Haast nooit vanuit TK naar JL/ED? Volgens mij heb jij sinds de intrede van de Topklasse onder een steen gelegen. Hieronder een simpel en zeker nog niet compleet lijstje van spelers die al overstapten van een Topklasser naar een BVO in de JL, ED of het buitenland.

    Van TK naar JL/ED:
    T. Oostinjen (GVVV -> Go Ahead)
    D. van den Meiracker (Spakenburg -> NEC)
    D. Schet (Rijnsburgse Boys -> RKC, eerder al van IJsselmeervogels -> Haarlem (jaar van faillissement)
    N. Kuipers (IJsselmeervogels -> Telstar)
    T. Siekman (HHC -> FC Emmen)
    M. Kappenberg (HHC -> Almere City)
    A. Arslan (Barendrecht -> Sparta)
    C. Cicek (Excelsior '31 -> PEC Zwolle)
    M. Gerritsen Mulkes (Excelsior '31 -> Go Ahead Eagles)
    D. van Mieghem (AFC -> Heracles)
    J. Vet (AFC -> FC Dordrecht)
    A. Halfhuid (HBS -> FC Emmen)
    K. Knops (EVV -> MVV)
    T. Hunte (UNA -> FC Eindhoven)
    T. Nelemans (Leonidas -> FC Oss)
    D. Rienstra (ADO'20 -> Heracles)
    A. Christovao (Be Quick 1887 -> FC Groningen)
    L. Resida (FC Chabab -> Telstar)
    D. Mahmudov (Excelsior '31 -> PEC Zwolle)

    TK naar buitenland:
    F. Danquah (FC Chabab -> FC Brasov)
    J. van Engel (Scheveningen -> Boston)
    K. Gomez-Nieto (Scheveningen -> Stoke City)
    M. Holwijn (FC Lisse -> Barnet)
    R. Klaasse (HBS -> Dayton, huurbasis)
    T. Westdijk (HBS -> Dayton, huurbasis)
    Jean Black (De Treffers -> KV Turnhout)

    Ook dit seizoen staan er weer diverse spelers volop in de belangstelling van clubs in het betaald voetbal. De ene na de andere getalenteerde jongen wordt een stage aangeboden en kan in de zomer de overstapen maken.

    Daarnaast zijn er talloze jeugdspelers die elk jaar weer de overstap maken van de jeugdopleiding van een Topklasser naar de jeugdopleiding van een betaald voetbal organisatie. Zo stapten onlangs T. Screever (HSC'21 B1 -> PEC Zwolle) en Joël Drommel (IJsselmeervogels A1 -> FC Twente) al over (miv komend seizoen).

    Jouw reactie is een schoolvoorbeeld van andere mensen napraten zonder zelf ook maar enig verstand te hebben van wat er zich nou eigenlijk afspeelt in de Topklasse. De clubs daar zijn professioneler ingesteld dan de clubs in de Jupiler League en zelfs sommigen in de Eredivisie, dat is één ding wat zeker is.

    De Topklasse/-clubs is/zijn de kweekvijver voor de BVO's in Nederland. De competitie is gewoon zeer interessant, helemaal dit seizoen is het ongekend spannend op zaterdag (om de titel) en zondag (strijd tegen degradatie).

    Echt man, wat een waardeloze reacties...

  24. #66

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Honderdduizenden pageviews? Wat voor sextags worden er gebruikt dan?
    Sextags? Je weet dat SEO niet werkt als je meta tags niet overeenkomen met de content in je pagina. Dus die vlieger gaat sowieso niet op, grappenmaker

  25. #67
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    De clubs daar zijn professioneler ingesteld dan de clubs in de Jupiler League en zelfs sommigen in de Eredivisie, dat is één ding wat zeker is
    O krijgen we dit weer. Wat is je bron?

  26. #68

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    O krijgen we dit weer. Wat is je bron?
    Ik heb geen bron nodig, ik loop namelijk elk weekend (zaterdag en zondag) en doordeweeks rond bij veel clubs in de Topklasse. Dus ik weet zelf, persoonlijk, wat de status van veel clubs is.

    Daar heb je je bron. Wat is jouw bron voor je belachelijke uitspraken?

  27. #69
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door analyse Bekijk bericht
    Ik heb geen bron nodig, ik loop namelijk elk weekend (zaterdag en zondag) en doordeweeks rond bij veel clubs in de Topklasse. Dus ik weet zelf, persoonlijk, wat de status van veel clubs is.

    Daar heb je je bron. Wat is jouw bron voor je belachelijke uitspraken?
    Ik loop er ook rond. Zie allemaal zwart geld en als ik het niet zie dan ruik ik het wel.

  28. #70
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Ik loop er ook rond. Zie allemaal zwart geld en als ik het niet zie dan ruik ik het wel.
    Bij welke Topklasse clubs loop jij rond dan?

  29. #71

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Ik loop er ook rond. Zie allemaal zwart geld en als ik het niet zie dan ruik ik het wel.
    Welke clubs loop jij rond dan? Op Groote Geert (woonwagenkamp) van WKE zeker?

    Even ter verduidelijking, ik ben supporter van een Jupiler League-club en heb ook in die competitie genoeg gezien.

  30. #72
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Bij welke Topklasse clubs loop jij rond dan?
    FC Chabab.
    Ik ben aardig op de hoogte van ONS. Is dat voldoende?

  31. #73

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Ik loop toevallig ook rond bij FC Chabab. Wie ben jij dan? Want volgens mij praat jij alleen maar onzin.

    Of ben jij die gozer die al die onzin de ether in stuurt via hun 'officiele' Twitter?



    Maar aangezien jij er ook rond loopt, wat is nou de status met de KNVB? Ik kreeg vannochtend een brief onder ogen van de advocaat, maar mss dat jij wat meer info hebt?

  32. #74
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    FC Chabab.
    Ik ben aardig op de hoogte van ONS. Is dat voldoende?
    Gezien je pittige uitspraken vind ik het vrij karig. Je loopt er bij 1 rond en van een 2e weet je wat dingen.

  33. #75
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Dude ik woon in Leeuwarden, je denkt serieus dat ik bij Chabab rondhobbel? Ik volg het amateurvoetbal in mijn regio goed, lees kranten, lees nieuwssites en hoor genoeg bij mijn eigen club. Dan weet je genoeg over de topklassers hier in het Noorden, jij gaat mij niet wijs maken dat het in regio West er minder hard aan toe gaat. De budgetten van die clubs zijn zo enorm gegroeid de laatste jaren, het zijn gewoon bedrijven geworden. Zo raar is het dus net dat bepaalde ploegen niet veel onder doen voor Jupiler League clubs, alleen Achilles'29, die al jarenlang op zondag er boven uitstak, bewijst nu dat de Jupiler League qua niveau en intensiteit toch echt wel ruim boven de topklasse staat.

  34. #76
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Gezien je pittige uitspraken vind ik het vrij karig. Je loopt er bij 1 rond en van een 2e weet je wat dingen.
    Iedereen met een beetje kennis van amateurvoetbal weet toch dat er dingen gebeuren die eigenlijk helemaal niet zouden mogen. Sluit niet uit dat het vroeger veel erger was, maar kom op open je ogen.

  35. The Following User Says Thank You to Sampdoria For This Useful Post:

    marcel013 ( 3 april 2014)

  36. #77

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Dude ik woon in Leeuwarden, je denkt serieus dat ik bij Chabab rondhobbel? Ik volg het amateurvoetbal in mijn regio goed, lees kranten, lees nieuwssites en hoor genoeg bij mijn eigen club. Dan weet je genoeg over de topklassers hier in het Noorden, jij gaat mij niet wijs maken dat het in regio West er minder hard aan toe gaat. De budgetten van die clubs zijn zo enorm gegroeid de laatste jaren, het zijn gewoon bedrijven geworden. Zo raar is het dus net dat bepaalde ploegen niet veel onder doen voor Jupiler League clubs, alleen Achilles'29, die al jarenlang op zondag er boven uitstak, bewijst nu dat de Jupiler League qua niveau en intensiteit toch echt wel ruim boven de topklasse staat.
    Waarom zeg je dat dan over FC Chabab? Of wou je gewoon interessant doen?

    Trouwens, over het zwart geld, dan heb ik een nieuwtje voor je:

    Ik ken van ONS twee selectiespelers (Martijn Roosenburg en Sandor van der Heide), waarvan er laatstgenoemde hoofdtrainer gaat worden bij ONS (dat weet jij ook) en ik heb het bij jullie nieuwsjaarreceptie (4 januari als ik het me goed herinner) - na de vriendschappelijke pot tegen WHC - met hun gehad over het zwarte geld in de Topklasse en Hoofdklasse. Rara, beiden zeggen dat er juist bij ONS geen zwart geld betaald wordt en nooit gedaan is (belastingcontrole gaf eerder dit jaar ook uitsluitsel bij vrijwel alle clubs).

    Jullie hebben namelijk een hele rijke sponsor (BOSO), die er veel geld in pompt. Ook bij de buurman (SWZ) pompt BOSO er flink geld in. Je verhaal raakt kant noch wal. Jij ruikt het zwarte geld...

    Daarnaast heb ik met Frans Derks gesproken (binnenkort wordt het interview gepubliceerd) over Achilles '29 in de Jupiler League. De zaken liggen echt heel wat anders dat jij ze schetst. Heb je hun selectie weleens gezien? 0,0% fullprof, louter semi-profs die drie keer in de week trainen en gewoon een baan hebben naast het voetbal. Dat is niet te vergelijken met een fullprof club.

    Daarnaast zou jij ook gewoon moeten weten dat Achilles '29 sinds de winterstop door blessure's en afmeldingen ivm werk niet op haar sterkst heeft kunnen spelen. Frans Derks is trouwens de broer van de voorzitter en technisch directeur bij Achilles.

    Je komt op mij heel ongeloofwaardig over. Maar zal wss wel aan mij liggen...
    Laatst gewijzigd door analyse; 26 maart 2014 om 18:40 Reden: spelfouten corrigeren

  37. #78
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door analyse Bekijk bericht
    Waarom zeg je dat dan over FC Chabab? Of wou je gewoon interessant doen?

    Trouwens, over het zwart geld, dan heb ik een nieuwtje voor je:

    Ik ken van ONS twee selectiespelers (Martijn Roosenburg en Sandor van der Heide), waarvan er laatstgenoemde hoofdtrainer gaat worden bij ONS (dat weet jij ook) en ik heb het bij jullie nieuwsjaarreceptie (4 januari als ik het me goed herinner) - na de vriendschappelijke pot tegen WHC - met hun gehad over het zwarte geld in de Topklasse en Hoofdklasse. Rara, beiden zeggen dat er juist bij ONS geen zwart geld betaald wordt en nooit gedaan is (belastingcontrole gaf eerder dit jaar ook uitsluitsel bij vrijwel alle clubs).

    Jullie hebben namelijk een hele rijke sponsor (BOSO), die er veel geld in pompt. Ook bij de buurman (SWZ) pompt BOSO er flink geld in. Je verhaal raakt kant noch wal. Jij ruikt het zwarte geld...

    Daarnaast heb ik met Frans Derks gesproken (binnenkort wordt het interview gepubliceerd) over Achilles '29 in de Jupiler League. De zaken liggen echt heel wat anders dat jij ze schetst. Heb je hun selectie weleens gezien? 0,0% fullprof, louter semi-profs die drie keer in de week trainen en gewoon een baan hebben naast het voetbal. Dat is niet te vergelijken met een fullprof club.

    Daarnaast zou jij ook gewoon moeten weten dat Achilles '29 sinds de winterstop door blessure's en afmeldingen ivm werk niet op haar sterkst heeft kunnen spelen. Frans Derks is trouwens de broer van de voorzitter en technisch directeur bij Achilles.

    Je komt op mij heel ongeloofwaardig over. Maar zal wss wel aan mij liggen...
    Ik verdenk ONS ook niet van illegale praktijken, andere ploegen in deze regio wel. Maar die spelen inmiddels geen Topklasse meer. Bovendien is het toch algemeen bekend dat in de periode tot 2009 meen ik er voor miljoenen is gefraudeerd in de top van het amateurvoetbal? Ploegen die inkomstenbelasting uit de weg gingen door salarissen buiten de begroting te houden. Dat is destijds nog groot nieuws geweest. Ik geloof best dat de controle nu strenger is, maar waar prestige en dorpsbelang op het spel staat vindt misbruik plaats. What else is new in dorpen als Urk, Spakenburg, Katwijk en andere amateurvoetbalbolwerken.

  38. #79

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Ik verdenk ONS ook niet van illegale praktijken, andere ploegen in deze regio wel. Maar die spelen inmiddels geen Topklasse meer. Bovendien is het toch algemeen bekend dat in de periode tot 2009 meen ik er voor miljoenen is gefraudeerd in de top van het amateurvoetbal? Ploegen die inkomstenbelasting uit de weg gingen door salarissen buiten de begroting te houden. Dat is destijds nog groot nieuws geweest. Ik geloof best dat de controle nu strenger is, maar waar prestige en dorpsbelang op het spel staat vindt misbruik plaats. What else is new in dorpen als Urk, Spakenburg, Katwijk en andere amateurvoetbalbolwerken.
    Dat zeg ik toch ook. In de tijd van de Hoofdklasse was het nog 'common practice'. Maar dat is al jaren niet meer het geval.

    De dorpen die jij aanstippelt zijn dorpen met traditieclubs, clubs met een rijke historie en veel ondernemers. Dus geen wonder dat die clubs veel geld te besteden hebben. Jij bevestigd gewoon wat ik al eerder riep...

    Katwijk is trouwens een heel ander geval. Zij hebben namelijk Diederik Parlevliet, die naam ooit gehoord? Dat is een rijke ondernemer (eigen rederij) en die betaald ook veelal de salarissen van spelers en sowieso van de hoofdtrainer, die tevens zijn beste vriend is. Dat is ook de enige reden waarom Cees Bruinink niet ontslagen is voor zijn wanprestatie dit seizoen, maar juist technisch directeur gaat worden miv komend seizoen.

    Volgens mij snap jij niet helemaal hoe de grotere clubs in het amateurvoetbal tegenwoordig aan hun centen komen. Je blijft hangen in het verleden, terwijl de clubs al veel verder zijn dan toen.

    Een club als IJsselmeervogels heeft alle contracten aangemeld bij de KNVB. De KNVB weet dus ook precies wat een club een speler hoort te betalen en dat is voor de belastingdienst allemaal en heel gemakkelijk te controleren. Er zijn nieuwe regels en die zijn heel streng kan ik je zeggen, heb namelijk van verschillende voorzitters al gehoord hoe die worden gehanteerd door de belastingdienst, genadeloos.

    Kijk alleen naar WKE. Half miljoen belastingachterstand op dat woonwagenkamp. Ze zijn er gewoon heen gegaan. Bij welk ander woonwagenkamp loopt een schuldeiser zo naar binnen, zonder een cordon ME'ers en politie te paard?

    Ik zou zeggen, verdiep je wat meer in een van de mooiste competities van ons land en breng je kennis weer op niveau. Je had wel inzicht, dat is wel te merken...

  39. #80

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    NIEUWS: FC Chabab laat het er niet bij zitten

    Over enkele dagen staat het duel tussen FC Chabab en HSC’21 op het programma. Het duel diende van de KNVB overgespeeld te worden omdat FC Chabab, mede door toedoen van de voetbalbond, een ongerechtigde speler opstelde. Chabab laat het er echter niet bij zitten en de advocaat van de club verstuurde een brief naar de KNVB.

    Diverse media kregen inzage in de brief die de advocaat van FC Chabab verstuurde naar de KNVB. In die brief verwijst de advocaat van FC Chabab, Xander Sijmons, naar de termijnoverschrijding van het indienen van het beroep van HSC ’21 en de ‘ongerechtigde’ speler Gino Felixdaal.

    De advocaat opent zijn pleidooi dat het bezwaar van HSC’21 niet gehonoreerd had mogen worden door de KNVB, omdat deze één dag te laat op de burelen van de nationale voetbalbond zou zijn aangekomen. De KNVB hanteert namelijk een deadline van zes werkdagen, waarvan de telling begint bij de eerstvolgende werkdag. De brief van HSC’21 zou, zoals ook bevestigd door de KNVB, een dag te laat ontvangen zijn.

    Ook claimt FC Chabab niet goed geïnformeerd te zijn geweest over de kwestie omtrent Gino Felixdaal. De verdediger kreeg in de laatste wedstrijd voor de winterstop onterecht een rode kaart voorgehouden door scheidsrechter Van Dongen en werd daarop vrijgesproken door de tuchtcommissie van de voetbalbond. Normaliter zou de verdediger nog geschorst moeten zijn voor het daarop volgende duel (tegen HSC’21).

    FC Chabab houdt vol dat zij meerdere keren contact hebben gehad met de KNVB over het feit over Felixdaal geschorst zou zijn of niet en kreeg elke keer te horen dat dit niet het geval zou zijn. Echter kreeg FC Chabab al vlot na de wedstrijd te horen dat de wedstrijd overgespeeld zou moeten worden en de uitslag van 19 januari 2014 geschrapt zou worden.

    Frappanter is nog wel dat FC Chabab op 31 januari een e-mail ontving van de nationale voetbalbond waarin stond dat Felixdaal ‘geluk’ had dat de uitspraak nog voor het duel van HSC’21 plaats had, wat doet vermoeden dat de spelers inderdaad speelgerechtigd zou zijn voor het duel tegen HSC’21.

    Nu staat het duel voor komende weekend op het programma. Beide ploegen hebben moeite met het pakken van punten, al speelt de ploeg van hoofdtrainer Alami Ahannach goed voetbal, maar vergeet het zichzelf te belonen. Mocht FC Chabab een overwinning kunnen boeken op HSC’21, dan stijgt de ploeg een plaats op de ranglijst en verkleint het het gat met de plaats om nacompetitie (kans op lijfsbehoud) naar vier punten.
    De KNVB blijft toch maar een rare organisatie, met rare werknemers. Hoe kun je een club in degradatienood op deze manier duperen? Volgens mij krijgt Alami Ahannach (trainer Chabab) gelijk, de KNVB wil Chabab helemaal niet in de Topklasse hebben. Ze hebben door gezeur met de gemeente geen eigen (Topklasse-waardig) sportcomplex, geen jeugdafdeling en de fusie met DWS kent alleen maar een hoop gezeik om kleine details...

  40. #81

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    NIEUWS: Kozakken Boys ontslaat hoofdtrainer Dogan Corneille

    Kozakken Boys en hoofdtrainer Dogan Corneille scheiden per direct de wegen, zo maakt de Werkendamse zaterdagtopklasser dinsdagavond bekend. Dogan Corneille was bezig aan zijn eerste seizoen bij de Kozakken, maar zou in de zomer weer vertrekken.

    De eerdere geruchten deze week over een vertrek van Dogan Corneille bij Kozakken Boys blijken niet gestoeld te zijn op onzin. De club en hoofdtrainer scheiden namelijk inderdaad de wegen, waarbij het initiatief tot de scheiding door de club genomen is. De trainer zou na de zomer echter al overstappen naar IJsselmeervogels.

    De club maakt bekend dat de technische commissie geen chemie meer voelde tussen de hoofdtrainer en verschillende geledingen binnen de club, door een aantal gebeurtenissen in de afgelopen maanden. Daarnaast is ook een verschil van inzicht in gemaakte afspraken een reden voor de club en trainer om per direct de wegen te scheiden.

    Dogan Corneille kwam afgelopen seizoen over als hoofdtrainer van Alphense Boys en was tot een aantal weken geleden een titelkandidaat in de Topklasse Zondag met zijn formatie. In het huidige seizoen lag de trainer al overhoop met diverse spelers, wat er zelfs toe leidde dat routinier Theo Lucius zijn conclusies trok en stopte met voetballen bij de Topklasser.

    Assistent-trainer Ton Cornelissen zal voorlopig de honneurs waarnemen op sportpark De Zwaaier, maar beraadt de technische commissie zich nog over de invulling van de vacante positie, tot het einde van het seizoen. Voor het komende seizoen heeft de club al een overeenkomst met Danny Buijs, die bij Kozakken Boys zal beginnen aan zijn carrière als hoofdtrainer, momenteel is Buijs nog selectiespeler bij de zaterdagtopklasser.
    Een beetje te laat in mijn ogen, hadden ze veel eerder actie op moeten ondernemen. Nu heeft het Kozakken Boys wellicht de titel gekost...

  41. #82

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Mehmet Dingil heeft zich uitgesproken over zijn toekomst. De 24-jarige verdediger van JVC Cuijk wil graag de stap naar het betaald voetbal maken en heeft al de interesse van een aantal Turkse clubs getrokken, maar ook Achilles '29 wil Dingil aantrekken. Bij Achilles'29 zit zijn oud-trainer Francois Gesthuizen en die liet al (tussen neus en lippen door) weten dat Dingil op hun interesse kan rekenen.

    Weet iemand met verstand van Turkse voetbal, welke Turkse clubs achter hem aanzitten?

  42. #83

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Ismail Yildirim heeft Spakenburg afgezegd. Hij kan ook rekenen op de interesse van RKC en FC Emmen, maar nu kan ook FC Den Bosch aan dat rijtje worden toegevoegd. De 21-jarige aanvaller is sinds dit seizoen een van de grote smaakmakers bij Kozakken Boys en lijkt voor die club onhoudbaar te zijn geworden.

  43. #84

    Aangemeld
    28 februari 2012
    Leeftijd
    40
    Berichten
    38
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    WKE begeeft zich op de rand van de afgrond. Eerst was de fiscus er al langs geweest om beslag te leggen op roerende goederen. Maar inmiddels is duidelijk geworden dat de schuldenlast van de Kamperclub inmiddels 6 ton bedraagt.

    De leden hebben nu een advocaat en financieel adviseur benaderd om te helpen met de situatie. Want bij een faillissement zal de club een doorstart op het laagste niveau moeten maken. Er wordt nu ook al gesproken over het verhalen van de schade bij de bestuurders, die er overduidelijk een potje van hebben gemaakt.

    Het belangrijkste voor de club op dit moment is het bijeen rapen van twintigduizend euro om een veilig van de roerende goederen, door de belastingdienst, af te wenden...

    Wordt ongetwijfeld nog vervolgd!

  44. #85
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Ik waarschuwde al.

  45. #86
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    AFC kampioen! Wat zal Jack toch blij zijn.

  46. #87
    Volkszanger Joey's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 oktober 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.964
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Na anderhalve week voorbereiding staat morgen de eerste oefenpot tegen Jong De Graafschap gepland. Eens kijken hoe het ervoor staat met de conditie en of we voetballend kunnen meekomen. Ontzettend zin in komend seizoen!

    Eerste wedstrijden:
    VVSB (thuis)
    Leonidas (uit)
    Lienden (thuis)

    Laatstgenoemde wordt een leuke pot. Onze drie sterkhouders van vorig seizoen zijn naar de ploeg van Hans van der Haar vertrokken. Eens kijken of ze daadwerkelijk de juiste stap hebben gemaakt.

  47. #88
    *NERAZZURRI*'s schermafbeelding
    Aangemeld
    22 juni 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    30.780
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    60

    Standaard

    'Topklasse-kampioen Spakenburg veroverde titel met behulp van doping'
    Vrijdag, 8 augustus 2014 om 23:33

    SV Spakenburg werd in het seizoen 2011/12 kampioen van de Topklasse zaterdag, maar gebruikte op weg richting de titel doping. Dat meldt NRC Handelsblad vrijdagavond. De krant laat twee spelers aan het woord die anoniem willen blijven, maar die beiden bevestigen dat er verboden middelen aan te pas zijn gekomen om uiteindelijk beslag te kunnen leggen op het kampioenschap.

    Een meerderheid van de spelers heeft gaandeweg het seizoen supplementen met stimulerende middelen tot zich genomen, zegt het tweetal van de Blauwen. Het duo ‘pakte’ zelf eveneens doping: er werd een poeder gebruikt waarin de stof methylexanamine zit, dat sinds 2004 op de lijst met verboden middelen staat. De gebruiksnaam van het middel is CrackV3.

    Het is de eerste keer in de geschiedenis dat bekend wordt dat bij een Nederlandse voetbalclub doping is gebruikt. De KNVB wil afwachten wat de Dopingautoriteit aan het licht brengt middels een onderzoek, voordat het inhoudelijk ingaat op de bevindingen van NRC. André Paus was in het seizoen 2011/12 trainer van Spakenburg en zou ingestemd hebben met het dopinggebruik. Zijn opvolger Johan de Kock duldde het gebruik niet meer.

  48. #89
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Interessant artikel. Zeker het zoveelste ''bewijs''/zijdelingse bekentenis voor de nodige mensen die nog altijd beweren dat doping niet gebruikt wordt in het voetbal.

  49. #90
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Wat is nu echt doping in de voetballerij?

    Welk snoepje/drankje is nu ongezond of schadelijk en welk snoepje/drankje doet wat ?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •