Bekijk resultaten enquête: De invloed van de mens op het klimaat wordt...

Aantal stemmers
18. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Onderschat

14 77,78%
  • Overschat

4 22,22%
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 46 t/m 82 van 82

Discussie: Klimaatverandering; hoe dragen we zorg voor onze aarde?

Lloro's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Leeftijd
    22
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kufibear Bekijk bericht
    2 dingen. Er is niks overdreven aan mijn post, ik was hoogstens onduidelijk over aan wie hij gericht was.
    Het tweede, je opvatting over mijn grote woorden die daardoor niet feitelijk juist zijn lijken me wat autistisch.
    Dat mensen door de teloorgang van de literatuur geen stijlvormen meer verdragen, soit. Maar ik ga me niet als een grijze politicus uitdrukken, hoeveel misverstanden dat ook moge opleveren.
    Men moet wel een beetje lol hebben.
    Zinloze hyperbolen en generalisaties maken je geen literator hoor, eerder een stiekem best goede encyclopedie in een popiejopiekaft met een afbeelding van Wilders op de voorkant.

Kufibear's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

Dat eerste klopt, alleen jouw opvatting is een autistische opvatting van taal en niet minder dan de dood voor alles wat taal de moeite waard maakt.
    Je gaat vast een mooie toekomst als accountant tegemoet....

Maar we dwalen af!

Lloro's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Leeftijd
    22
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

Standaard

Dat eerste klopt, alleen jouw opvatting is een autistische opvatting van taal en niet minder dan de dood voor alles wat taal de moeite waard maakt.
    Je gaat vast een mooie toekomst als account tegemoet....

Maar we dwalen af!
    Taal is een communicatiemiddel en als jij het als verzender niet vindt uitmaken dat het bij veel ontvangers tot misverstanden leidt omdat jij zo nodig lol moet hebben neig jij meer naar het zijn van een autist.

Maar je hebt gelijk dat de bevolkingsgroei in arme landen vooralsnog een beperkter effect heeft dan veel mensen denken op de CO2-uitstoot.

💔 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    35

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lloro Bekijk bericht
    Maar je hebt gelijk dat de bevolkingsgroei in arme landen vooralsnog een beperkter effect heeft dan veel mensen denken op de CO2-uitstoot.
    Als er te weinig mensen zijn om uit te buiten, gaat de vervuilende productie die voor ons bestemd is natuurlijk ook fors omlaag. Daarnaast zal ons financiële systeem onhoudbaar zijn. Eigenlijk is een drastische geboortebeperking in arme landen juist goed voor Kufi's agenda.

Lloro's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Leeftijd
    22
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harvey Bekijk bericht
    Als er te weinig mensen zijn om uit te buiten, gaat de vervuilende productie die voor ons bestemd is natuurlijk ook fors omlaag. Daarnaast zal ons financiële systeem onhoudbaar zijn. Eigenlijk is een drastische geboortebeperking in arme landen juist goed voor Kufi's agenda.
    Kufi wil dan ook gewoon geboortebeperking in arme landen, alleen zat-ie een beetje autistisch te doen.

Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    35

Standaard

Kufi wil dan ook gewoon geboortebeperking in arme landen, alleen zat-ie een beetje autistisch te doen.
    Ik had het ook over uitsluitend in arme landen.

Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

Standaard

Als ontwikkelingslanden zich gaan ontwikkelen zal dat toch tot meer vervuilende industrie gaan leiden, ik zie ze niet meteen een dienstenmaatschappij worden. Ik denk meer vervuilende industrie omdat alle ouwe meuk die hier verboden of vernieuwd wordt naar ontwikkelingslanden gaat. Bouwmachine moet een euro 6 motor hebben anders niet in Amsterdam draaien, diezelfde machine staat nu ergens in een Noord Irak te draaien. Dus ik vraag me dan af wat het effect nu eigenlijk per saldo is.

Jeszcze jedno piwo! King_Eric's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Dit natuurlijk ook niet helemaal waar. Het gaat ook om ouderschap, ouders 'missen' hierin natuurlijk wel wat.
    Zoals ik al zei ben ik geen voorstander van een repressief beleid. Dus dat houdt ook in het ontnemen van een kinderwens. Maar zelfs bij een sterke geboortebeperking valt ouderschap niet weg. Ik zou er de cijfers eens op moeten nakijken, maar volgens mij zit je met 2-kind gezinnen nog goed om de bevolking min of meer in evenwicht te houden. Al moet je er natuurlijk ook vanuit gaan dat de levensverwachting verder gaat stijgen, wat dat cijfer weet iets naar omlaag gaat brengen...

Ik ben er ook geen voorstander van om mensen in hun vrijheid te beknotten wat dit betreft, en zeker niet om mensen überhaupt te verbieden om kinderen te hebben (tenzij ze er niet geschikt voor zijn, maar dat is een andere discussie). Maar er zijn veel andere methoden om de populatiegroei in te dammen. Met name educatie en vrouwenemancipatie.

Edit: in ontwikkelde landen ligt het cijfer op 2.1 kind per vrouw, gemiddeld globaal gezien op 2.33. Niemand hoeft zijn of haar kinderwens dus op te bergen.
    Laatst gewijzigd door King_Eric; 5 april 2018 om 18:03

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Dat zeker. Maar de vraag is hoe lang dit nog zo zal blijven. Vanuit een ethisch standpunt kan je mensen niet verbieden om te streven naar eenzelfde welvaartsniveau als wij. Met andere woorden, wij gaan moeten inbinden, om hen te kunnen laten groeien. En als een geboortebeperking (gelijk waar) dat proces minder drastisch maakt, des te beter.

Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    35

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door King_Eric Bekijk bericht
    Ik ben er ook geen voorstander van om mensen in hun vrijheid te beknotten wat dit betreft, en zeker niet om mensen überhaupt te verbieden om kinderen te hebben (tenzij ze er niet geschikt voor zijn, maar dat is een andere discussie). Maar er zijn veel andere methoden om de populatiegroei in te dammen. Met name educatie en vrouwenemancipatie.
    Nu zou het probleem al grotendeels opgelost zijn als we dit ten uitvoering konden brengen.

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Iets anders dat me de laatste jaren meer en meer is gaan storen: zij die zogenaamd het meest inzitten met het probleem, zijn ook diegenen die bepaalde technologieën tegenhouden (niet gehinderd door enige kennis van zaken) die onze voetafdruk een stuk kleiner kunnen maken, en die ook voor welvaart zouden kunnen zorgen in minder ontwikkelde landen. Denk maar aan GGO's en kernenergie. Nee, ze hebben liever dat we allemaal op ons kleine stukje land organisch gaan produceren en compleet inefficiënt met de grondstoffen gaan omspringen. En uiteraard de kerncentrales vervangen door gascentrales. Topidee, ingegeven door radiofobie.

Ik stem nu al heel lang op Groen in België, maar dit soort idiotie doet me soms toch sterk twijfelen. Gelukkig voor hen zie ik momenteel geen enkel alternatief in ons Belgische politieke landschap. Tijd voor een ecomodernistische partij.

Eén van de bekendste ecomodernisten, Michael Schellenberger, heeft zich in California uit de Democrats afgescheurd en komt nu als independant op voor het gouverneurschap. Geen enkele kans waarschijnlijk, maar ik ga het wel op de voet volgen.

2018 ramp na ramp Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pazza-Inter Bekijk bericht
    Onjuist. De planeet kan ons makkelijk allemaal aan, mits we de planeet eerlijk met zijn allen delen.

eerlijk delen , tja, dat = al sinds mensen heugenis niet aan de orde,
    schone en vieze luchten kan je gewoon niet delen,
    armoede en rijkdom laten zich niet delen,
    mensen willen op bepaalde gebieden niet samen werken en niet delen,
    vervoer laat zich niet delen,
    werkenden en luiwammesen delen geen werk.
    Nee, mister Pazza, deze vliegen gaat niet op.

13. The Following User Says Thank You to Keiser For This Useful Post:

Pazza-Inter ( 6 april 2018)

Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Leeftijd
    36
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

Standaard

Ik kan me vergissen maar volgens mij is de belangrijkste reden waarom regenwouden nu worden gekapt, de enorm groeiende economie in oa China.

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Ik kan me vergissen maar volgens mij is de belangrijkste reden waarom regenwouden nu worden gekapt, de enorm groeiende economie in oa China.
    Vooralsnog hebben Amerikaanse en Europese bedrijven er de grootste schuld aan. En uiteraard zijn die Chinezen er nu ook bijgekomen. Een groot deel van het achterliggende probleem is onze intensieve veeteeltsector. En uiteraard ook de corruptie in oa Brazilië, Indonesië, etc. Maar zoals ik daarnet al zei, je kan nu niet zomaar naar China wijzen voor iets wat wij 100 jaar lang hebben gedaan (en ook gewoon nog altijd doen) en nu eisen dat zij ermee stoppen.

Ik vrees dat er een moment gaat komen waarop wij onze verantwoordelijkheid gaan moeten nemen en gewoon gaan moeten betalen om die regenwouden te behouden.

Aangemeld
    11 november 2010
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

Aangemeld
    11 november 2010
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

Standaard

Vooralsnog hebben Amerikaanse en Europese bedrijven er de grootste schuld aan. En uiteraard zijn die Chinezen er nu ook bijgekomen. Een groot deel van het achterliggende probleem is onze intensieve veeteeltsector. En uiteraard ook de corruptie in oa Brazilië, Indonesië, etc. Maar zoals ik daarnet al zei, je kan nu niet zomaar naar China wijzen voor iets wat wij 100 jaar lang hebben gedaan (en ook gewoon nog altijd doen) en nu eisen dat zij ermee stoppen.

Ik vrees dat er een moment gaat komen waarop wij onze verantwoordelijkheid gaan moeten nemen en gewoon gaan moeten betalen om die regenwouden te behouden.
    Vergis je niet in de eeuwen oude hout en kolen kachels over de gehele wereld in fabrieken, te huizen en burger huizen of gewoon buiten branden door bliksem inslag of anders ontstaan of aangestoken.

Vele miljoenen mensen sterven jaarlijks door luchtvervuiling.

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keiser Bekijk bericht
    Die titel klopt wel niet echt. Vliegen is niet zo heel veel vervuilender als autorijden als men denkt, afhankelijk van de afstand. Op langere afstanden is vliegen zelfs voordeliger wat CO2 uitstoot betreft dan met een personenwagen gaan. Al is dat weer afhankelijk van met hoeveel je reist. De laatste twee decennia heeft de efficiëntie-maximalisatie bij vluchten ook de uitstoot fel verminderd. Maar het massale en goedkope vliegen op korte afstanden tegenwoordig is zeker een probleem, aangezien de trein eigenlijk een prima alternatief is. Maar die prijzen liggen dan weer 5-10 keer hoger.

Wat veel zou opleveren is wat meer bewustzijn in het bedrijfsleven, en ook de academische wereld bijvoorbeeld. Volgens mij kunnen heel wat vergaderingen en zelfs conferenties vervangen worden door video-conferences. Ik besef dat er voordelen zijn aan het aanwezig zijn op dergelijke events, voor je netwerking etc. maar soms is het ook wel iets te gortig. Ik ken mensen die 3-4 keer per maand in het buitenland zitten voor een vergadering of zo. Zou me niet verbazen als universiteiten op een bepaald moment quota gaan opleggen voor dat soort buitenlandse tripjes.

19. The Following User Says Thank You to King_Eric For This Useful Post:

Hidz ( 6 april 2018)

Aangemeld
    15 januari 2009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

https://www.groene.nl/artikel/de-boer-broeit-voort

Een geweldig stuk over een sector die altijd ontzien wordt, en daarmee een illustratie is voor de gek makende inconsistentie die we aan de dag leggen op dit gebied. De veehouderij.

21. The Following User Says Thank You to Kufibear For This Useful Post:

King_Eric ( 8 april 2018)

Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

Standaard

Een geweldig stuk over een sector die altijd ontzien wordt, en daarmee een illustratie is voor de gek makende inconsistentie die we aan de dag leggen op dit gebied. De veehouderij.
    zit het even te visualiseren 7000 varkens in een stal, bizar

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Niet alleen ontzien. De landbouw-lobby is (in ons land) nog altijd zo sterk dat die zelfs nog subsidies krijgen om de ridicuul lage prijzen van vlees en melk te compenseren. Oplossing is dat vlees een pak duurder zou moeten worden. Dan krijgen de boeren een eerlijke prijs en gaat iedereen wat minder eten.

In tegenstelling tot wat het plaatje in het artikel misschien suggereert is kip niet echt het grootste probleem wat klimaat betreft. toch vele malen minder dan runderen en varkens. Hun conversieratio is vrij efficiënt en ze stoten ook rechtstreeks veel minder broeikasgassen uit.

Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    35

Standaard

Niet alleen ontzien. De landbouw-lobby is (in ons land) nog altijd zo sterk dat die zelfs nog subsidies krijgen om de ridicuul lage prijzen van vlees en melk te compenseren. Oplossing is dat vlees een pak duurder zou moeten worden. Dan krijgen de boeren een eerlijke prijs en gaat iedereen wat minder eten.

In tegenstelling tot wat het plaatje in het artikel misschien suggereert is kip niet echt het grootste probleem wat klimaat betreft. toch vele malen minder dan runderen en varkens. Hun conversieratio is vrij efficiënt en ze stoten ook rechtstreeks veel minder broeikasgassen uit.
    Per kilo vlees? Heb je hier cijfers van ook? Ben namelijk wel benieuwd hoe die verhoudingen liggen.

Aangemeld
    15 januari 2009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

Dat laatste klopt, maar het gaat in het artikel ook een aantal keer over ammoniak vanuit pluimveebedrijven ed.
    Dat bijvoorbeeld runderen voor veel meer uitstoot zorgen is evident.

26. The Following User Says Thank You to Kufibear For This Useful Post:

King_Eric ( 8 april 2018)

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Dat laatste klopt, maar het gaat in het artikel ook een aantal keer over ammoniak vanuit pluimveebedrijven ed.
    Dat bijvoorbeeld runderen voor veel meer uitstoot zorgen is evident.
    Yep, dat klopt. Genoeg andere problemen ook met pluimvee.

Aangemeld
    15 januari 2009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

Per kilo vlees? Heb je hier cijfers van ook? Ben namelijk wel benieuwd hoe die verhoudingen liggen.
    https://www.google.nl/search?ie=UTF-...RS7kl03VJHiIM:

Is veel over te vinden, ik geloof dat het een behoorlijk verschill is.

29. The Following 3 Users Say Thank You to Kufibear For This Useful Post:

Harvey ( 8 april 2018),King_Eric ( 8 april 2018),Peerk ( 8 april 2018)

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

En een ander groot probleem bij runderen is de voedsel conversie ratio. Bij runderen ligt die boven de 6:1, bij kippen is die 2:1. Met andere woorden, je hebt voor runderen 3+ keer meer voeder nodig om uiteindelijk dezelfde hoeveelheid vlees te verkrijgen als bij kippen.

Bij insecten ligt die maar net boven de 1:1 trouwens. Het voedsel van de toekomst

31. The Following 4 Users Say Thank You to King_Eric For This Useful Post:

Harvey ( 8 april 2018),Juventino ( 8 april 2018),Lloro ( 8 april 2018),Peerk ( 8 april 2018)

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Kleine noot wat bovenstaande cijfers betreft: dit gaat over de VS. En de reden dat lam zo hoog staat is omdat veel lammeren in de VS geïmporteerd worden, waardoor die uitstoot dus een stuk hoger ligt dan het in Europa zal liggen.

33. The Following User Says Thank You to King_Eric For This Useful Post:

Lloro ( 8 april 2018)

Aangemeld
    15 januari 2009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

Heb nog nooit insecten gegeten, maar de afkeer daarvan is hoogstens psychisch.
    Ook geloof ik dat je voor 1 kg rundvlees iets van 5 kg soja nodig hebt (en dan hebben we het nog eens over het waterverbruik!)
    Daar kun je ook stappen in maken dus, en al dat vegetarische vlees wordt beter en beter.

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Ook geloof ik dat je voor 1 kg rundvlees iets van 5 kg soja nodig hebt (en dan hebben we het nog eens over het waterverbruik!)
    Daar kun je ook stappen in maken dus, en al dat vegetarische vlees wordt beter en beter.
    1kg rundsvlees kost over de hele productielijn 10.000 liter water heb ik me ooit laten vertellen.

En wat die insecten betreft, we eten wel kreeft, krab en garnalen...dat zijn ook allemaal arthropoden, met als enige verschil dat die twee pootjes meer hebben.

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Vegetarisch vlees vind ik persoonlijk niks eigenlijk. Maar waarom zou je dat ook nodig hebben? Ik snap die nood niet zo om plantaardig materiaal er als vlees te doen uitzien. Veel van die dingen zijn ook gebaseerd op kikkererwten, en dat vind ik qua smaak eigenlijk niet zo lekker.

Een andere optie is in het labo geproduceerd vlees. Of dat ooit duurzaam kan worden weet ik niet, maar het lijkt me wel interessant om het verder te ontwikkelen.

37. The Following User Says Thank You to King_Eric For This Useful Post:

Keiser ( 8 april 2018)

Aangemeld
    15 januari 2009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

Het is ook niet per se nodig, maar het is wel lekker. En als die prijzen omlaag kunnen, kan het helpen de transitie te vermakkelijken. Mensen blijven gewoontedieren.

Aangemeld
    11 november 2010
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

Standaard

Gefrituurde of geroosterde insecten, man - - man, wat heerlijk.
    Ik denk goedkoper en milieu vriendelijker dan massa-vlees

FP Hoofdmoderator
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    25
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

Standaard

Vegetarisch vlees vind ik persoonlijk niks eigenlijk. Maar waarom zou je dat ook nodig hebben? Ik snap die nood niet zo om plantaardig materiaal er als vlees te doen uitzien. Veel van die dingen zijn ook gebaseerd op kikkererwten, en dat vind ik qua smaak eigenlijk niet zo lekker.

Een andere optie is in het labo geproduceerd vlees. Of dat ooit duurzaam kan worden weet ik niet, maar het lijkt me wel interessant om het verder te ontwikkelen.
    Ik heb dat ook nooit zo gesnapt. Ik kook af en toe vegetarisch en dan ga ik bijv. voor eieren, aubergine of dubbel zoveel groente. Ik heb nog nooit de neiging gehad om als vegetarische maaltijd een normale maaltijd neer te zetten waar je de hamburger door een vegaburger vervangt.

41. The Following 2 Users Say Thank You to Peerk For This Useful Post:

Harvey ( 8 april 2018),King_Eric ( 8 april 2018)

Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    35

Standaard

Iets anders dat me de laatste jaren meer en meer is gaan storen: zij die zogenaamd het meest inzitten met het probleem, zijn ook diegenen die bepaalde technologieën tegenhouden (niet gehinderd door enige kennis van zaken) die onze voetafdruk een stuk kleiner kunnen maken, en die ook voor welvaart zouden kunnen zorgen in minder ontwikkelde landen. Denk maar aan GGO's en kernenergie. Nee, ze hebben liever dat we allemaal op ons kleine stukje land organisch gaan produceren en compleet inefficiënt met de grondstoffen gaan omspringen. En uiteraard de kerncentrales vervangen door gascentrales. Topidee, ingegeven door radiofobie.

Ik stem nu al heel lang op Groen in België, maar dit soort idiotie doet me soms toch sterk twijfelen. Gelukkig voor hen zie ik momenteel geen enkel alternatief in ons Belgische politieke landschap. Tijd voor een ecomodernistische partij.

Eén van de bekendste ecomodernisten, Michael Schellenberger, heeft zich in California uit de Democrats afgescheurd en komt nu als independant op voor het gouverneurschap. Geen enkele kans waarschijnlijk, maar ik ga het wel op de voet volgen.
    Moest hieraan terugdenken, sowieso één van de betere YT-kanalen.

43. The Following 2 Users Say Thank You to Harvey For This Useful Post:

King_Eric ( 9 april 2018),Peerk ( 9 april 2018)

Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    35

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerk Bekijk bericht
    Ik heb dat ook nooit zo gesnapt. Ik kook af en toe vegetarisch en dan ga ik bijv. voor eieren, aubergine of dubbel zoveel groente. Ik heb nog nooit de neiging gehad om als vegetarische maaltijd een normale maaltijd neer te zetten waar je de hamburger door een vegaburger vervangt.
    Hier wel altijd mee eens geweest, al word ik wel steeds nieuwsgieriger. Er komen toch steeds meer positieve berichten, zo las ik laatst dat de beste burger volgens GQ Magazine een vegetarische is. Ik heb vleesvervangers die op vlees 'lijken' vooral nooit de moeite gevonden omdat ze niet op vlees leken, maar voedzame, gezonde, op vlees gelijkende producten zijn rationeel gezien natuurlijk zo gek niet. Het gaat alleen een tijd kosten voordat het breed geaccepteerd wordt, vanaf het moment dat de kwaliteit goed is.

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Moest hieraan terugdenken, sowieso één van de betere YT-kanalen.
    Dit is het beste popular science GMO-filmje dat ik ooit gezien heb. Een aanrader voor iedereen.

*NERAZZURRI*'s schermafbeelding
    Aangemeld
    22 juni 2008
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    47

Standaard

Should we create a solar shade to cool the earth?
    https://www.ted.com/talks/danny_hill...geoengineering

Hmm.. Heeft iets intrigerends.

Kunnen we met gigantische spiegeloppervlaktes niet eenzelfde iets bereiken? Het verloren poolijs daarme compenseren bijvoorbeeld.

47. The Following 2 Users Say Thank You to *NERAZZURRI* For This Useful Post:

Harvey (15 april 2018),King_Eric (15 april 2018)

Aangemeld
    12 april 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Should we create a solar shade to cool the earth?
    https://www.ted.com/talks/danny_hill...geoengineering

Hmm.. Heeft iets intrigerends.

Kunnen we met gigantische spiegeloppervlaktes niet eenzelfde iets bereiken? Het verloren poolijs daarme compenseren bijvoorbeeld.
    Echte spiegels zouden misschien wat duur zijn. Ik weet niet hoe economisch haalbaar dat zou zijn. Maar er zijn wel voorstellen om gigantische zeilen op het aardoppervlak te plaatsen. Of, iets realistischer misschien, om geen donkeren kleuren meer te gebruiken in onze bebouwde gebieden. Met andere woorden licht gekleurde daken, gebouwen, straten, etc. Of om bepaalde partikels de atmosfeer in te blazen, als een soort vulkanische uitbarsting-mimic.

Deze groep doet vrij veel onderzoek naar dit soort geo-engineering oplossingen:
    http://www.geoengineering.ox.ac.uk/g...o+Modification

49. The Following 3 Users Say Thank You to King_Eric For This Useful Post:

*NERAZZURRI* (15 april 2018),Harvey (15 april 2018),Peerk (15 april 2018)

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten