Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonevacia Bekijk bericht
Ramselaar speelt niet voor niets in Jong PSV die is niet goed genoeg., Ihattaren en Ibi zijn twijfelgevalletjes zoals ik al zei, Pereiro zal weggaan en Guti is niet die creatieve speler.
Ramselaar wordt gewoon niet gebruikt door Van Bommel. Speelde onder Cocu nog wel vaker, met wisselend succes. Heb nooit de indruk gehad dat hij nou echt te kort komt. Van Bommel mag hem gewoon niet ofzo. In de oefenwedstrijden dit seizoen mocht hij ook een paar keer meedoen, als rechtsback. Dan geef je hem ook niet de kans iets te laten zien.

Ihattaren is geen twijfelgeval, maar is een talent. Wisselvallig. Je kunt die jongen prima de kans geven, alleen moet je zorgen dat er ook een plan B is, want talenten gaan ook hun mindere dagen hebben. Gelukkig is Afellay er, dus ik denk dat die met zijn tweeën samen prima één goede speler kunnen zijn. Ihattaren staat er als Afellay niet fit is, Afellay staat er als Ihattaren zijn dag niet heeft.

Pereiro zal weggaan, althans als zijn zaakwaarnemer een beetje meewerkt, maar kon dus tegen Basel prima spelen. Zat ook gewoon op de bank, dus had ook ingezet kunnen worden lijkt me.

Guti is inderdaad niet de creatieve speler, maar de aansluitingsspeler tussen het verdedigende blok en het aanvallende blok. Met Rosario en Hendrix (of Sadilek) heb je spelers die niets durven en geen inzicht hebben. Guti zoekt vaak de oplossing naar voren en heeft een prima pass in huis. Moet zeggen dat hij dit seizoen nog niet echt lekker begonnen is, maar zoals ik al aangaf in die eerste reactie komt dat ook omdat heel PSV stil staat en er niets gebeurt op het veld. Heb er wel het vertrouwen in dat Guti prima die speler kan zijn, zoals hij wel liet zien toen hij net arriveerde in Eindhoven.