Pagina 29 van 29 EersteEerste ... 19272829
Weergegeven resultaten: 1.261 t/m 1.283 van 1283

Discussie: Champions League 2020/2021

Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Leeftijd
    40
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    86

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingKerrie Bekijk bericht
    Wat je dan weer niet kunt zeggen van Ajax vs. Atalanta. Waar gaat het dan fout?
    Ajax heeft blijkbaar wat moeite met die hotseknotsbegoniaploegjes dit seizoen.

Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

Standaard

Wat je dan weer niet kunt zeggen van Ajax vs. Atalanta. Waar gaat het dan fout?
    Daar waar Ajax geen actie speler heeft die met 1 of meer acties enkele speler s opzij zet om vervolgens een splijtende pass te kunnen geven.
    De enige die dat af en toe kan, Tadic speelt over het algemeen te ver naar voren, want hij komt vanaf de zijkant meestal.
    Maar het moet vanuit het middenveld komen, en daar valt Ajax uit de boot.
    Tevens achterin heeft Ajax ook te matige verdedigers om in CL niveau mee te kunnen.
    Slechts de keeper kan mee komen, alle overige achterhoede speler komen gewoon te kort.

Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    28
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

Maar goed, uiteindelijk dus weer 4 Spaanse, 4 Duitse 3 Engelse, 3 Italiaanse, 1 Franse en 1 Portugese ploeg bij de laatste 16. Leuke competitie man!

Is ook wel een trend te zien, heb ik het idee.

KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    36
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerk Bekijk bericht

Is ook wel een trend te zien, heb ik het idee.
    Is het niet sinds 2018 dat er 16 clubs uit de grote 4 automatisch zijn geplaatst voor de groepsfase?

☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielAlves Bekijk bericht
    Lekker CL-weekje was dit man.

Kan slechts één conclusie trekken: had die ticket gewoon aan AZ gegeven.
    Ja man.

Aangemeld
    2 augustus 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harvey Bekijk bericht
    Ik vind dat daar nog een groot verschil tussen zit ja. Het kan prima (in het meest gunstige realistische scenario) zijn dat de scheidsrechter hem vroeg wie het was, en hij niet op zijn naam kon komen en hij daarom een uniek uiterlijk kenmerk opnoemde (als het uniek was dan, ik heb geen idee of dat het geval is) 'die zwarte man'. In dat geval zou het imo niet anders zijn dan die blanke man, die blonde, die met dat rode haar als dat het unieke onderscheidende kenmerk zou zijn.

Het lijkt me vooral verstandig dat er onderzocht wordt wat er daadwerkelijk gezegd is en wat de daadwerkelijke lading van de gebruikte termen zijn. Tot die tijd lijkt het me beter dat die man niet zomaar aan de schandpaal genageld wordt. Daar is toch nog genoeg tijd voor als hij daadwerkelijk (fors) over de schreef gegaan is.

7. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

Keiser (12 december 2020)

HighVoltage's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 mei 2013
    Leeftijd
    26
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Of wat dacht je hiervan:

Pierre Webó heeft de gebeurtenissen die plaatsvonden tijdens de gestaakte wedstrijd tussen Paris Saint-Germain en Istanbul Basaksehir als 'zeer stressvol' ervaren. De assistent-coach van de Turkse topclub voelt zich racistisch bejegend door een van de Roemeense officials, die hem aanduidde als 'die zwarte'. "Het is heel stressvol. Ik heb van de dokter slaappillen gekregen", zegt Webó in gesprek met de BBC.

Webó noemt de afgelopen dagen 'de zwaarste' uit zijn carrière. "Ik denk dat er een tijdperk vóór 8 december en een tijdperk erna is", aldus de assistent van trainer Okan Buruk bij Basaksehir.
    Ja mensen, denk erom: er bestaat een tijdperk vóór 8 december en een tijdperk erna. Man wat heb ik een hekel aan mensen die zó overdrijven. Gast doet net of hij de nieuwe Martin Luther King is.
    Ik ben ook meerdere malen gediscrimineerd geweest om mijn huidskleur of afkomst, en die keren ging het wel verder dan alleen het benoemen van mijn huidskleur. Dat was ook verre van prettig, maar om het nou zó uit te gaan melken als deze gast is echt belachelijk.

9. The Following 2 Users Say Thank You to HighVoltage For This Useful Post:

Johan C (12 december 2020),Keiser (12 december 2020)

Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    28
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

Wat een site zeg. "De zwarte trainer beweerde racistisch bejegend te zijn, dat blijkt niet te kloppen. En uit audio-opnames blijkt nu .." En dan op de site zelf: "Verschillende zwarte analisten en bekende ex-voetballers hebben inmiddels gereageerd en stellen uitdrukkelijk dat wat de Roemeense scheidsrechter zei geen racisme is." En die worden niet eens bij naam genoemd.

Het is me niet duidelijk waar het nou allemaal uit blijkt dat de assistent niet racistisch bejegend is, uit de woorden van niet nader genoemde zwarte analisten dus?

Aangemeld
    2 augustus 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerk Bekijk bericht
    Wat een site zeg. "De zwarte trainer beweerde racistisch bejegend te zijn, dat blijkt niet te kloppen. En uit audio-opnames blijkt nu .." En dan op de site zelf: "Verschillende zwarte analisten en bekende ex-voetballers hebben inmiddels gereageerd en stellen uitdrukkelijk dat wat de Roemeense scheidsrechter zei geen racisme is." En die worden niet eens bij naam genoemd.

Het is me niet duidelijk waar het nou allemaal uit blijkt dat de assistent niet racistisch bejegend is, uit de woorden van niet nader genoemde zwarte analisten dus?
    Of je kunt niet lezen, of je quote selectief zodat het lijkt alsof je een punt hebt. Op de site zelf; "Vanaf de eerste minuut zou het zwarte staflid van Basaksehir zelf racistische dingen hebben geroepen naar de Roemeense scheidsrechters. Zo riep hij meermaals “gipsy gipsy”, wat zigeuner betekent, en zei hij dat Roemenen in zijn land allemaal zigeuners zijn. Dat blijkt nu uit onderzoek van de opgenomen geluidstapes". En na jouw quote van de site, citeren ze een tweet van John Barnes. Heb je je naam.

Het is wel duidelijk dat het jou niet duidelijk is. Ziek.

Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Leeftijd
    29
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

Standaard

Of je kunt niet lezen, of je quote selectief zodat het lijkt alsof je een punt hebt. Op de site zelf; "Vanaf de eerste minuut zou het zwarte staflid van Basaksehir zelf racistische dingen hebben geroepen naar de Roemeense scheidsrechters. Zo riep hij meermaals “gipsy gipsy”, wat zigeuner betekent, en zei hij dat Roemenen in zijn land allemaal zigeuners zijn. Dat blijkt nu uit onderzoek van de opgenomen geluidstapes". En na jouw quote van de site, citeren ze een tweet van John Barnes. Heb je je naam.

John Barnes heeft hier van de zwarte gemeenschap wel best veel kritiek (en ook wat bijval) op gekregen. Dat één zwarte analist het ergens mee eens is, betekent niet dat de rest ongelijk heeft.

Zonder dat ik daarmee wil oordelen over het voorval overigens.

De uitspraken over 'gypsy' waren overigens uitgesproken met 'een zwaar Turks accent', wat me ongebruikelijk lijkt voor Webo.

Aangemeld
    2 augustus 2007
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    John Barnes heeft hier van de zwarte gemeenschap wel best veel kritiek (en ook wat bijval) op gekregen. Dat één zwarte analist het ergens mee eens is, betekent niet dat de rest ongelijk heeft.

Zonder dat ik daarmee wil oordelen over het voorval overigens.
    Eens. Dat zei ik dan ook niet. Maar bedankt voor het woorden in mijn mond leggen.

PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

Standaard

Het Roemeense scheidsrechterskorps beweert dat Webo zich vanaf de start van de wedstrijd hen op een denigrerende manier "gypsy" genoemd heeft. Er zijn opnames van de discussie tussen twee van de betrokken lijnrechters, maar die in het Roemeens dus word ik daar niet echt wijzer uit. Ook is de authenticiteit niet zeker. Er is ook een fragment van het voorval waarbij iemand (met vermoedelijk Turks accent) iets roept als "In my country, Romanians are gypsy". Ook daarvan weet ik niet of het echt is, maar zo ja, dan gaat het een stuk verder dan wat de Roemenen tegen Webo gezegd hebben. Onderzoek zal uit moeten wijzen wat er allemaal heeft plaatsgevonden.

Zelf ben ik van mening dat het een non-schandaal is. Een zwarte man een ... zwarte man noemen is wellicht wat ongepast en onnodig, maar dat op zichzelf is geen racisme. Hoe die Webo zich erover aanstelt is buiten alle proporties en hoe iedereen dit incident behandelt ook. Dat hele racisme-awareness gebeuren is veel te ver doorgeschoten.

15. The Following User Says Thank You to PoeSimao For This Useful Post:

Keiser (12 december 2020)

Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    28
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

Standaard

Dat had ik gelezen, maar daar stond geen bron bij waar dat dan te horen is of uit welk onderzoek dat dan naar voren is gekomen. Daarnaast staat er uiteraard ook niet voor niets 'zou [...] hebben geroepen.' Als iets 'blijkt' dan verwacht je dat er ook bewijs op tafel kan worden gelegd. De naam van John Barnes heb ik wel gemist.

Maar het is me wel duidelijk, namelijk dat dit een artikel is gebaseerd op uitspraken van mensen, niet op een bewijs wat nu boven water is gekomen of zo. Je zou hetzelfde artikel andersom kunnen schrijven, "dat de scheids racistisch bejegend is, blijkt te kloppen." Er zijn zwarte analisten en ex-voetballers die reageren dat er sprake is van racisme.

Het zou best kunnen kloppen dat de assistent fout is geweest, daar weet ik ook niet meer van. Maar dit artikel zegt niets meer dan dat artikel wat al in de Roemeense media opdook.

Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

Standaard

Doe maar Chelsea.

Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

Standaard

Oké dan.

KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    36
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

Standaard

Hopen dat Veronica Leipzig-Liverpool en Barça-PSG uitzendt.
    Atalanta-Real lijkt me ook nog wel vermakelijk.

Café con leche Lloro's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Leeftijd
    25
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

Standaard

Oké dan.
    PSG is ook niet echt in topvorm hé. Kreupel topteam tegen kreupel topteam zo lijkt het, van de groepswinnaars hebben jullie niet bepaald de beste geloot lijkt me.

As it was. Kinggerrard's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 februari 2012
    Leeftijd
    35
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

Standaard

Oké dan.
    Goeie loting toch voor Barca? Zouden het tegen iedere geplaatste club moeilijk krijgen, PSG is achterin kwetsbaar en heeft een heel matig middenveld. Alleen de snelheid voorin is uiteraard een probleem

Aangemeld
    15 januari 2006
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    42

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kinggerrard Bekijk bericht
    Goeie loting toch voor Barca? Zouden het tegen iedere geplaatste club moeilijk krijgen, PSG is achterin kwetsbaar en heeft een heel matig middenveld. Alleen de snelheid voorin is uiteraard een probleem
    Dortmund, City en Chelsea waren natuurlijk (een stuk) beter geweest, Liverpool en Bayern een stuk slechter.

Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Leeftijd
    32
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    71

Standaard

Krijgt Neymar toch z'n zin dat ie nog een keer met Messi wilde voetballen.

As it was. Kinggerrard's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 februari 2012
    Leeftijd
    35
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

Standaard

Dortmund, City en Chelsea waren natuurlijk (een stuk) beter geweest, Liverpool en Bayern een stuk slechter.
    Dortmund inderdaad eens, maar ik denk dat het niet heel veel uitmaakt tussen PSG/City/Chelsea.

DanielAlves's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 september 2018
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

Standaard

Pffffff. Beter is Neymar geblesseerd.. anders wordt het heel lelijk.

Ajacied16's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 september 2007
    Leeftijd
    24
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

Standaard

Gare loting, weer dezelfde ploegen. Alle topteams zijn niet echt in vorm, maar treffen redelijk gunstige clubs. PSG en Barca een beetje lamme vs de blinde vrees ik, al doen de Parijzenaren het Europees nog wel prima. Leipzig - Liverpool als leukste pot en ook de grootste kans op een 'stunt' denk ik. Atletico - Chelsea ook een gelijkwaardig potje, maar zie ik niet als een leuke pot.

27. The Following User Says Thank You to Ajacied16 For This Useful Post:

Keiser (14 december 2020)

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten