Pagina 9 van 54 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 405 van 2422

Discussie: Champions League 2020/2021

  1. #361
    Feis forever Zeus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    rotterdam
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.971
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Vond Martinez eigenlijk zo slecht nog niet. Vond het vooral pijnlijk dat Liverpool echt op 70% leek te spelen en dat die drama keeper van hun gewoon serieus de nul heeft weten te houden.

    Klaassen deed het wel aardig, maar dat is ook meteen het probleem. Hij past uitstekend bij het niveau terwijl met de toppers die zijn vertrokken je juist spelers nodig hebt die het niveau weten op te krikken. Nu blijf je maar hangen op een net-niet niveau.

  2. #362
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Traore is niks en wordt niks. Het laatste product dat van dat falende Ajax Cape Town vandaan is gekomen, blij dat ze daar uitgestapt zijn.

    Schuurs komt tekort voor dit soort wedstrijden, die gaat er niet komen. Alvarez idem dito, die is qua verdediger niet heel veel anders en net zo traag. Timber mist gewoon lengte.

    Labyad ook helemaal niks.
    Buiten dat is ten Hag het ook helemaal kwijt. Klaassen en Neres, twee van de betere (voor zover je daarvan kan spreken) spelers wisselen voor Labyad en Ekkelenkamp, dan ben je toch niet goed bij je hoofd?

    En als je dan toch wil pompen of verzuipen, neem dan tenminste Brobbey met zn lengte en kracht mee.

  3. The Following User Says Thank You to PoeSimao For This Useful Post:

    Johan C (22 oktober 2020)

  4. #363
    Feis forever Zeus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    rotterdam
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.971
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Buiten dat is ten Hag het ook helemaal kwijt. Klaassen en Neres, twee van de betere (voor zover je daarvan kan spreken) spelers wisselen voor Labyad en Ekkelenkamp, dan ben je toch niet goed bij je hoofd?

    En als je dan toch wil pompen of verzuipen, neem dan tenminste Brobbey met zn lengte en kracht mee.
    Weet wel zeker dat de wissel van Neres puur vanwege zijn fitheid was. Zou bij Klaassen ook zomaar het geval kunnen zijn.

  5. #364
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Buiten dat is ten Hag het ook helemaal kwijt. Klaassen en Neres, twee van de betere (voor zover je daarvan kan spreken) spelers wisselen voor Labyad en Ekkelenkamp, dan ben je toch niet goed bij je hoofd?

    En als je dan toch wil pompen of verzuipen, neem dan tenminste Brobbey met zn lengte en kracht mee.
    Neres begreep ik nog wel, die komt net terug van een zware blessure. Klaassen vond ik twijfelachtiger. Ik vond het ook twijfelachtig dat hij z'n complete centrum wisselde, iets teveel va banque. Had dan Schuurs of Martinez (die trouwens goed speelde) eruit gehaald ipv Klaassen.

  6. #365
    Ik denk 2-0 Thomas83's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    40
    Berichten
    26.205
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Sinds wanneer is Brobbey lang? Dacht bij de wissels van Neres en Klaassen eigenlijk dat ze gewoon op waren, maar uit dat interview met Klaassen bleek dat voor hem niet op te gaan. Klaassen was gewoon goed. Mag best toegegeven worden. Vond Gravenberch ook geen slechte indruk maken, en je echte wapen is natuurlijk Kudus. Het was niet het middenveld maar de aanval die faalde vanavond. Antony, Tadic en Neres zou gewoon een fijne voorhoede zijn. Je hebt alleen wel twee spitsen van gelijkwaardig niveau nodig als je potten wil breken in Europa.

  7. #366
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Neres begreep ik nog wel, die komt net terug van een zware blessure. Klaassen vond ik twijfelachtiger. Ik vond het ook twijfelachtig dat hij z'n complete centrum wisselde, iets teveel va banque. Had dan Schuurs of Martinez (die trouwens goed speelde) eruit gehaald ipv Klaassen.
    Ik vind het daarnaast ook apart om en Traore en Huntelaar in te brengen. Het zijn allebei pure spitsen die in elkaars ruimte gaan staan. Terwijl ze juist ruimte nodig hebben, gezien hun beider nogal matige basistechniek.

  8. #367
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas83 Bekijk bericht
    Sinds wanneer is Brobbey lang? Dacht bij de wissels van Neres en Klaassen eigenlijk dat ze gewoon op waren, maar uit dat interview met Klaassen bleek dat voor hem niet op te gaan. Klaassen was gewoon goed. Mag best toegegeven worden. Vond Gravenberch ook geen slechte indruk maken, en je echte wapen is natuurlijk Kudus. Het was niet het middenveld maar de aanval die faalde vanavond. Antony, Tadic en Neres zou gewoon een fijne voorhoede zijn. Je hebt alleen wel twee spitsen van gelijkwaardig niveau nodig als je potten wil breken in Europa.
    1.80 maar lees ik, had altijd een idee dat ie veel langer was. My bad.

  9. The Following User Says Thank You to PoeSimao For This Useful Post:

    Thomas83 (22 oktober 2020)

  10. #368
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Ik vind het daarnaast ook apart om en Traore en Huntelaar in te brengen. Het zijn allebei pure spitsen die in elkaars ruimte gaan staan. Terwijl ze juist ruimte nodig hebben, gezien hun beider nogal matige basistechniek.
    Eens, ik heb het niet zo op dat pompen. Kudus valt al vroeg uit en hou dan in ieder geval Blind en Klaassen tot het einde voor wat voetbal. Ten Hag had gewoon óf Huntelaar óf Traoré in moeten brengen en dan Schuurs óf Martinez eruit. Ook een aanvallende wissel en eentje waar je gewoon op twee manieren (voetballen of pompen) kunt blijven spelen. Dat was echt een minpunt van Ten Hag. Jammer, want tactisch gezien had hij het goed neergezet. Die drie voorin van Liverpool waren een groot deel van de wedstrijd niet heel gevaarlijk.

  11. #369
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Eens, ik heb het niet zo op dat pompen. Kudus valt al vroeg uit en hou dan in ieder geval Blind en Klaassen tot het einde voor wat voetbal. Ten Hag had gewoon óf Huntelaar óf Traoré in moeten brengen en dan Schuurs óf Martinez eruit. Ook een aanvallende wissel en eentje waar je gewoon op twee manieren (voetballen of pompen) kunt blijven spelen. Dat was echt een minpunt van Ten Hag. Jammer, want tactisch gezien had hij het goed neergezet. Die drie voorin van Liverpool waren een groot deel van de wedstrijd niet heel gevaarlijk.
    Ik heb het idee dat Liverpool het niet heel serieus nam, ze wisselden hun goudhaantjes ook al in de 55e minuut ofzo. Buiten dat heeft Ajax ook niet echt heel potten kunnen breken. Ik vind het wederom een slecht optreden van ten Hag.

  12. #370
    Ik denk 2-0 Thomas83's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    40
    Berichten
    26.205
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Vind anders dat Ten Hag het in defensief opzicht heel aardig voor elkaar had. Hij kan er verder ook niets aan doen dat er zo'n lullige eigen goal wordt gemaakt en voorin die kansen er niet in gaan. Alleen die wissels zijn echt wat minder.

  13. #371
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat Liverpool het niet heel serieus nam, ze wisselden hun goudhaantjes ook al in de 55e minuut ofzo. Buiten dat heeft Ajax ook niet echt heel potten kunnen breken. Ik vind het wederom een slecht optreden van ten Hag.
    Mwah, ik vind dat eerste te gemakkelijk. Daarvoor hebben ze teveel kansen weggegeven. Was het 1-1 of 2-1 geweest, wat niet onrealistisch was, zaten we hier net wat anders te lullen denk ik. Na die 0-1 hebben ze nog meer gefocust op de omschakeling, maar houden ze hun verdedigende organisatie wel intact. Ik vind dat Ajax het niet slecht heeft gedaan en het had hier minimaal een punt verdiend. Wanneer je meest creatieve middenvelder zo vroeg uitvalt en je meest gevaarlijke aanvaller van de laatste weken er niet bij is, dan is het al lastiger. Dan heb je ook te weinig voetbal in je elftal zitten om ook echt een deel van de wedstrijd te controleren. Van de bank werd je ook niet vrolijk. Gravenbergh deed het ook prima trouwens, is nog een broekie.

    Ten Hag had het in het begin prima voor elkaar, vooral defensief, maar heeft gewoon ruk gewisseld. Verder is het balen en falen dat we geen fatsoenlijke spits hebben.

  14. #372
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Mwah, ik vind dat eerste te gemakkelijk. Daarvoor hebben ze teveel kansen weggegeven. Was het 1-1 of 2-1 geweest, wat niet onrealistisch was, zaten we hier net wat anders te lullen denk ik. Na die 0-1 hebben ze nog meer gefocust op de omschakeling, maar houden ze hun verdedigende organisatie wel intact. Ik vind dat Ajax het niet slecht heeft gedaan en het had hier minimaal een punt verdiend. Wanneer je meest creatieve middenvelder zo vroeg uitvalt en je meest gevaarlijke aanvaller van de laatste weken er niet bij is, dan is het al lastiger. Dan heb je ook te weinig voetbal in je elftal zitten om ook echt een deel van de wedstrijd te controleren. Van de bank werd je ook niet vrolijk. Gravenbergh deed het ook prima trouwens, is nog een broekie.

    Ten Hag had het in het begin prima voor elkaar, vooral defensief, maar heeft gewoon ruk gewisseld. Verder is het balen en falen dat we geen fatsoenlijke spits hebben.
    Dit is weer de typische Ajax in Europa mentaliteit van een paar jaar terug. "We hebben best leuk meegespeeld" , "We hadden meer verdiend" etc.etc.

    We hebben er nauwelijks wat van gebakken tegen een team dat er niet 100% voor ging.

  15. The Following 3 Users Say Thank You to PoeSimao For This Useful Post:

    chuchu (22 oktober 2020),Johan C (22 oktober 2020),Zeus (22 oktober 2020)

  16. #373
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Dit is weer de typische Ajax in Europa mentaliteit van een paar jaar terug. "We hebben best leuk meegespeeld" , "We hadden meer verdiend" etc.etc.

    We hebben er nauwelijks wat van gebakken tegen een team dat er niet 100% voor ging.
    Je kon erop wachten. Schiet niet zo gelijk uit de bocht.

    Ajax heeft ruim een uur lang goed gespeeld, genoeg kansen gecreëerd en tot de aanvallende wissels weinig kansen tegen gekregen. Voetballend kan het zeker beter, er is nog genoeg op aan te merken maar jij doet net alsof Ajax volstrekt kansloos was tegen Liverpool. Dan hebben wij een andere wedstrijd gezien.

  17. The Following User Says Thank You to Spekkoek For This Useful Post:

    Thomas83 (22 oktober 2020)

  18. #374
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Je kon erop wachten. Schiet niet zo gelijk uit de bocht.

    Ajax heeft ruim een uur lang goed gespeeld, genoeg kansen gecreëerd en tot de aanvallende wissels weinig kansen tegen gekregen. Voetballend kan het zeker beter, er is nog genoeg op aan te merken maar jij doet net alsof Ajax volstrekt kansloos was tegen Liverpool. Dan hebben wij een andere wedstrijd gezien.
    Als jij van mening bent dat er een uur goed gespeeld is, denk ik dat we wel dezelfde wedstrijd gezien hebben, maar dat jouw referentiekader wat anders is. Verder denk ik dat je, zoals zo vaak in het verleden, de writing on the wall mist.

    Deze ploeg is nu al volledig afhankelijk van Antony en Kudus. We moeten zo snel mogelijk weer flink puin ruimen en betere spelers inkopen, anders komen er weer mindere jaren aan. Had eigenlijk deze zomer moeten gebeuren, maar ten Hag wilde o.a. zijn lievelingetje die er geen zak van kan behouden. Die kale ook gewoon weg.

  19. #375
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Als jij van mening bent dat er een uur goed gespeeld is, denk ik dat we wel dezelfde wedstrijd gezien hebben, maar dat jouw referentiekader wat anders is. Verder denk ik dat je, zoals zo vaak in het verleden, de writing on the wall mist.

    Deze ploeg is nu al volledig afhankelijk van Antony en Kudus. We moeten zo snel mogelijk weer flink puin ruimen en betere spelers inkopen, anders komen er weer mindere jaren aan. Had eigenlijk deze zomer moeten gebeuren, maar ten Hag wilde o.a. zijn lievelingetje die er geen zak van kan behouden. Die kale ook gewoon weg.
    Ik denk niet dat het aan mijn referentiekader ligt, maar meer aan het feit dat je weinig genuanceerd redeneert. Of het is kut of het is goed en no excuses. Maakt het natuurlijk wel makkelijk.

    Verder ga je het nu het technische beleid erbij halen terwijl ik nu puur enkel en alleen de wedstrijd beoordeel. En dan vind ik dat Ajax meer verdiende tegen Liverpool en het zeker niet zo slecht is als jij het hier verkondigt.

    Het technische beleid is een andere discussie en daar kan ik al een eind meer met je meekomen. Ajax mag misschien niet afhankelijk zijn van Antony of Kudus, maar is dat omdat ze zo jong zijn of wat?

  20. #376
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Ik denk niet dat het aan mijn referentiekader ligt, maar meer aan het feit dat je weinig genuanceerd redeneert. Of het is kut of het is goed en no excuses. Maakt het natuurlijk wel makkelijk.

    Verder ga je het nu het technische beleid erbij halen terwijl ik nu puur enkel en alleen de wedstrijd beoordeel. En dan vind ik dat Ajax meer verdiende tegen Liverpool en het zeker niet zo slecht is als jij het hier verkondigt.
    Denk je dat als Liverpool echt volle bak ging, die sterren voorin er na een klein uur allemaal al afgehaald werden? En dat die mensen niet een tandje bijgeschakeld zouden hebben? En dan te bedenken dat ze al diverse sterspelers misten, zo bijzonder was het assemblage houthakkers van vandaag niet. En dan is de conclusie dat daar nauwelijks een vuist tegen gemaakt is. Er zijn een paar kansen geweest na aardige aanvallen, maar over 90 minuten vond ik het mager. En boven alles vond L'pool het ook allemaal wel best.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Het technische beleid is een andere discussie en daar kan ik al een eind meer met je meekomen. Ajax mag misschien niet afhankelijk zijn van Antony of Kudus, maar is dat omdat ze zo jong zijn of wat?
    Omdat het onderstreept hoe slecht de rest is. Ik zei het vorig jaar al dat er heel veel verbloemd werd door het goede spel van Ziyach. Leuk, maar op het niveau van de CL moet je als ploeg meer brengen. We hebben er teveel die daar niet in mee kunnen.

  21. #377
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Ajax laat 3 punten liggen.

  22. #378
    Kinggerrard's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 februari 2012
    Leeftijd
    38
    Berichten
    3.304
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Helaas erg bedroevende pot, de gelukkigste wint hier. Zuur voor Ajax, want minimaal een puntje uit deze wedstrijd zou wel eens cruciaal kunnen zijn aan het einde van de poulewedstrijden.

    Klaassen viel me erg positief op, net als Neres. Als die laatste een seizoen blessurevrij blijft, zou ik die graag naar Anfield zien komen

    Eervolle vermelding trouwens voor Fabinho, wat een beest achterin.

  23. #379
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.759
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Paar jaar geleden speel je juve en Madrid van de mat en nu wat pech maar vooral veel onkunde bij sommige spelers.

    Gravenberch vond ik goed spelen, maar als je aan het einde met labyad en ekkelenkamp en traore en hunter staat dan verdien je ook geen punt.

  24. The Following User Says Thank You to Hoogkamp For This Useful Post:

    PoeSimao (22 oktober 2020)

  25. #380
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kinggerrard Bekijk bericht
    Helaas erg bedroevende pot, de gelukkigste wint hier. Zuur voor Ajax, want minimaal een puntje uit deze wedstrijd zou wel eens cruciaal kunnen zijn aan het einde van de poulewedstrijden.

    Klaassen viel me erg positief op, net als Neres. Als die laatste een seizoen blessurevrij blijft, zou ik die graag naar Anfield zien komen

    Eervolle vermelding trouwens voor Fabinho, wat een beest achterin.
    Neres viel je positief op?

  26. #381
    Kinggerrard's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 februari 2012
    Leeftijd
    38
    Berichten
    3.304
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Neres viel je positief op?
    Bij volgens mij alle gevaarlijke momenten van Ajax een belangrijke rol gespeeld.

  27. #382
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kinggerrard Bekijk bericht
    Bij volgens mij alle gevaarlijke momenten van Ajax een belangrijke rol gespeeld.
    En dat terwijl hij enorm matig was, gisteren.

  28. #383
    Kinggerrard's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 februari 2012
    Leeftijd
    38
    Berichten
    3.304
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    En dat terwijl hij enorm matig was, gisteren.
    Ik vond hem veruit de gevaarlijkste speler van Ajax, en dat tegen een van de betere linksbacks van Europa op dit moment.

  29. #384
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.988
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    En dat terwijl hij enorm matig was, gisteren.
    Neres heeft veel meer goede acties laten zien dan mindere foutieve.
    Ik geeff hem wel een 7+

  30. #385
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kinggerrard Bekijk bericht
    Ik vond hem veruit de gevaarlijkste speler van Ajax, en dat tegen een van de betere linksbacks van Europa op dit moment.
    Die linksback heeft zelden een directe tegenstander, misschien is ie verdedigend toch wat minder dan jullie graag geloven.

  31. #386
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Dikke tranen bij de broer van Kudus...


  32. The Following 4 Users Say Thank You to Momus For This Useful Post:

    Gladde Chevin (22 oktober 2020),Keiser (22 oktober 2020),somagunner (22 oktober 2020),Wastum (22 oktober 2020)

  33. #387
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Denk je dat als Liverpool echt volle bak ging, die sterren voorin er na een klein uur allemaal al afgehaald werden? En dat die mensen niet een tandje bijgeschakeld zouden hebben? En dan te bedenken dat ze al diverse sterspelers misten, zo bijzonder was het assemblage houthakkers van vandaag niet. En dan is de conclusie dat daar nauwelijks een vuist tegen gemaakt is. Er zijn een paar kansen geweest na aardige aanvallen, maar over 90 minuten vond ik het mager. En boven alles vond L'pool het ook allemaal wel best.
    Ze misten vooral Van Dijk en Alisson, voor de rest stonden er het eerste uur gewoon zeven spelers in de basis (gelijk na rust acht met Henderson) die twee jaar geleden de CL wonnen. Prima dat we het er niet mee eens zijn, maar ik vond Ajax in dat eerste uur minimaal gelijkwaardig aan Liverpool. Dat het voetballend beter kan en moet, eens. Klaassen, Neres, Gravenbergh, Martinez en Blind waren gisteren prima, aan de andere kant vooral Promes en Mazraoui klote. Promes die twee keer slap inschiet is wel een gebrek aan kwaliteit.


    Omdat het onderstreept hoe slecht de rest is. Ik zei het vorig jaar al dat er heel veel verbloemd werd door het goede spel van Ziyach. Leuk, maar op het niveau van de CL moet je als ploeg meer brengen. We hebben er teveel die daar niet in mee kunnen.
    Wij hebben allebei regelmatig kritiek gehad op het aankoopbeleid van Overmars en ik ben het met je eens dat er afgelopen zomer wederom te laat is geanticipeerd op het gebrek aan een echte spits. Dat er vertrouwen wordt uitgesproken in Schuurs en hem de kans te geven begrijp ik wel, maar de conclusie is dat hij het waarschijnlijk niet gaat redden. Fair enough, dat wordt wederom repareren in de winterstop. Antony, Kudus en Klaassen lijken me wel prima aankopen.

    Misschien vind je dit een slap excuus, prima... maar hoe realistisch is het voor een club als Ajax om Ziyech, Van de Beek, De Jong en De Ligt binnen anderhalf jaar te vervangen door vrijwel gelijkwaardige spelers? 2018/2019 was een uitzondering en zal echt niet vaak gebeuren, dan moet alles goed vallen en je vrijwel blessurevrij blijven. Ik ben blij dat Ajax groter is gaan denken en dat salarisplafond heeft losgelaten, maar 2018/2019 was gewoon uitzonderlijk.

    Maar dan mijn vraag aan jou: Welke spelers wil je per direct dumpen (voor zover een club er fatsoenlijk voor betaalt) en wil je deze kapitaalvernietiging opvangen door met geld te smijten voor vervangers?

  34. The Following User Says Thank You to Spekkoek For This Useful Post:

    Thomas83 (22 oktober 2020)

  35. #388
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.759
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Promes Huntelaar en Labyad om mee te begonnen.

  36. #389
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Maar dan mijn vraag aan jou: Welke spelers wil je per direct dumpen (voor zover een club er fatsoenlijk voor betaalt) en wil je deze kapitaalvernietiging opvangen door met geld te smijten voor vervangers?
    We hebben een grotendeels aanvaardbare basis met Onana, Tagliafico (zal zichzelf wel heel snel moeten herpakken), Blind, X, Mazraoui (voordeel van de twijfel vooralsnog), Gravenberch, Kudus, Klaassen, Neres, Tadic, Antony. Redelijk wat jeugd en in iedere linie een ervaren man.

    Daarachter wordt het al heel snel heel dubieus en zou ik vrijwel niemand (afgezien van de jeugdspelers) houden. Alleen van Martinez kun je nog zeggen dat het een geschikte multifunctionele backup is, maar verder?

    Ik zou Huntelaar, Labyad, Traore, Schuurs, Ekkelenkamp, Stekelenburg, Promes en Alvarez eruit zetten. Ik had de laatstgenoemde graag een kans als cv gegeven, maar het feit dat ie daar helemaal niet in beeld is zal wel iets zeggen.

    Sowieso moeten we daar een "kast" voor naast Blind voor halen en verder vooral spelers die de concurrentie aan kunnen gaan met wat er nu in de basis staat. Op iedere positie zit je naar mijn mening krap als je niet terug wil vallen op het rijtje van net.

  37. The Following 2 Users Say Thank You to PoeSimao For This Useful Post:

    Gladde Chevin (22 oktober 2020),Spekkoek (22 oktober 2020)

  38. #390
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    31
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Eens, al zou ik Schuurs nog wel kansen geven. Had gisteren ook goede momenten. Rio vond hem geweldig trouwens, die zal wel wat zien.

  39. #391
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Eens, al zou ik Schuurs nog wel kansen geven. Had gisteren ook goede momenten. Rio vond hem geweldig trouwens, die zal wel wat zien.
    Houden als backup, ok, anders moet je echt heel veel nieuwe spelers halen. Maar iemand halen voor zijn positie lijkt me niet meer dan logisch.

  40. #392
    DanielAlves's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 september 2018
    Berichten
    4.896
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Wat was die Klaassen goed he boys? We zijn officieel weer terug bij af. Denk dat er weer zo'n 15 jaar overheen moet voor we iets soortgelijks als 18/19 zullen meemaken. Tot die tijd gaan we weer spelers van het niveau Klaassen en Mazraoui en zo ophypen.

  41. The Following 2 Users Say Thank You to DanielAlves For This Useful Post:

    Playa (22 oktober 2020),Zeus (22 oktober 2020)

  42. #393
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielAlves Bekijk bericht
    Wat was die Klaassen goed he boys? We zijn officieel weer terug bij af. Denk dat er weer zo'n 15 jaar overheen moet voor we iets soortgelijks als 18/19 zullen meemaken. Tot die tijd gaan we weer spelers van het niveau Klaassen en Mazraoui en zo ophypen.
    Zoist. Die Koopmeiners had het veel beter gedaan, ja.

  43. #394
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Zoist. Die Koopmeiners had het veel beter gedaan, ja.
    Laten we wel zijn, als Klaassen een van de betere spelers is, zegt dat wat over de staat van Ajax. Terechte opmerking.

  44. #395
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Laten we wel zijn, als Klaassen een van de betere spelers is, zegt dat wat over de staat van Ajax. Terechte opmerking.
    Zeker terecht, gezien zijn Koopmeiners gezanik.

  45. #396
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Zeker terecht, gezien zijn Koopmeiners gezanik.
    Maak het toch niet altijd zo persoonlijk G.

  46. #397
    DanielAlves's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 september 2018
    Berichten
    4.896
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Zoist. Die Koopmeiners had het veel beter gedaan, ja.
    Koopmeiners is beter dan Klaassen, zit nog rek in en kan je itt Klaassen wellicht nog met dikke winst doorverkopen. Zeker niet de reddende engel, maar leek me wel een betere, leukere aankoop dan Klaassen.

  47. #398
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielAlves Bekijk bericht
    Koopmeiners is beter dan Klaassen, zit nog rek in en kan je itt Klaassen wellicht nog met dikke winst doorverkopen. Zeker niet de reddende engel, maar leek me wel een betere, leukere aankoop dan Klaassen.
    Op geen enkele manier beter. Alleen langer, meer niet.

  48. #399
    Mzungu chuchu's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 december 2010
    Locatie
    Zuidoost
    Berichten
    12.235
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Eens, al zou ik Schuurs nog wel kansen geven. Had gisteren ook goede momenten. Rio vond hem geweldig trouwens, die zal wel wat zien.
    Rio vond Van Rhijn - balt nu op zn 29e in Emmen - destijds ook geweldig.

  49. The Following User Says Thank You to chuchu For This Useful Post:

    RaulVilla (22 oktober 2020)

  50. #400
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Geen CR7 volgende week tegen Barcelona...

  51. #401
    Spekkoek's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 augustus 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    41
    Berichten
    4.998
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    We hebben een grotendeels aanvaardbare basis met Onana, Tagliafico (zal zichzelf wel heel snel moeten herpakken), Blind, X, Mazraoui (voordeel van de twijfel vooralsnog), Gravenberch, Kudus, Klaassen, Neres, Tadic, Antony. Redelijk wat jeugd en in iedere linie een ervaren man.

    Daarachter wordt het al heel snel heel dubieus en zou ik vrijwel niemand (afgezien van de jeugdspelers) houden. Alleen van Martinez kun je nog zeggen dat het een geschikte multifunctionele backup is, maar verder?

    Ik zou Huntelaar, Labyad, Traore, Schuurs, Ekkelenkamp, Stekelenburg, Promes en Alvarez eruit zetten. Ik had de laatstgenoemde graag een kans als cv gegeven, maar het feit dat ie daar helemaal niet in beeld is zal wel iets zeggen.

    Sowieso moeten we daar een "kast" voor naast Blind voor halen en verder vooral spelers die de concurrentie aan kunnen gaan met wat er nu in de basis staat. Op iedere positie zit je naar mijn mening krap als je niet terug wil vallen op het rijtje van net.
    Oké, dus je zou kunnen stellen dat er zes basisspelers voldoen die daar ook in stonden in 2018-2019. Verder stonden De Ligt, Schone, De Jong, Van de Beek en Ziyech erin. Grof gezegd zijn die vervangen door Schuurs, Gravenbergh, Kudus, Klaassen en Antony.

    Het verschil zit 'm echt in De Jong en De Ligt, die Ajax een klasse beter maakten. Toptalenten die je één keer in de zoveel jaren maar hebt. Ziyech was ook ontzettend belangrijk, maar die is in mijn ogen meer vervangbaar dan die andere twee. Antony speelt nu op rechtsbuiten en vult dat heel anders in. De creativiteit van De Jong is vervangen door die van Kudus, maar vult dat anders in. Klaassen zou je als stofzuiger en de balansbewaker meer met Schone kunnen vergelijken en Gravenbergh dan met Van de Beek. Ik heb wel vertrouwen in dit huidige middenveld, maar dat wordt nu om zeep geholpen door de blessure van Kudus.

    Als ik het zo zie, vind ik het qua basis qua potentie niet heel veel slechter dan twee seizoenen geleden. Maar het grote verschil zit 'm gewoon in de genialiteit van De Jong en de onverzettelijkheid van De Ligt. Die zorgden ervoor dat Ajax dat seizoen écht top was en zijn simpelweg één op één lastig te vervangen.

    Qua spelers achter de basis kom ik een eind met je mee. Ik zou Promes wel houden, want ik denk dat hij beter kan. Vorig jaar kreeg hij ze op een presenteerblaadje van Ziyech en maakte hij ze. Gisteren kreeg hij ze op een presenteerblaadje, maar was het niks. Of dat nu vorm is of dat hij vorig seizoen boven zichzelf uitsteeg, het zal wel ergens in het midden liggen. Maar ik denk wel prima speler voor op de bank. Van Alvarez en Schuurs zou ik er eentje houden en eentje dumpen. Traoré, Ekkelenkamp, Stekelenburg en Labyad inderdaad verkopen.

    Maargoed, spelers halen die de concurrentie aan kunnen gaan. Ajax zal nooit een bank hebben die zo enorm competitief is. Ekkelenkamp, De Wit, een niet geschikte Dolberg en kreupele Sinkgraven zaten destijds ook op de bank. En waar is er in jouw plaatje dan plaats voor de jeugd? Kijk, een centrale verdediger naast Blind, eens. Een nieuwe spits, eens.
    Laatst gewijzigd door Spekkoek; 22 oktober 2020 om 19:27

  52. The Following 2 Users Say Thank You to Spekkoek For This Useful Post:

    Keiser (22 oktober 2020),PoeSimao (22 oktober 2020)

  53. #402
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spekkoek Bekijk bericht
    Oké, dus je zou kunnen stellen dat er zes basisspelers voldoen die daar ook in stonden in 2018-2019. Verder stonden De Ligt, Schone, De Jong, Van de Beek en Ziyech erin. Grof gezegd zijn die vervangen door Schuurs, Gravenbergh, Kudus, Klaassen en Antony.

    Het verschil zit 'm echt in De Jong en De Ligt, die Ajax een klasse beter maakten. Toptalenten die je één keer in de zoveel jaren maar hebt. Ziyech was ook ontzettend belangrijk, maar die is in mijn ogen meer vervangbaar dan die andere twee. Antony speelt nu op rechtsbuiten en vult dat heel anders in. De creativiteit van De Jong is vervangen door die van Kudus, maar vult dat anders in. Klaassen zou je als stofzuiger en de balansbewaker meer met Schone kunnen vergelijken en Gravenbergh dan met Van de Beek. Ik heb wel vertrouwen in dit huidige middenveld, maar dat wordt nu om zeep geholpen door de blessure van Kudus.

    Als ik het zo zie, vind ik het qua basis qua potentie niet heel veel slechter dan twee seizoenen geleden. Maar het grote verschil zit 'm gewoon in de genialiteit van De Jong en de onverzettelijkheid van De Ligt. Die zorgden ervoor dat Ajax dat seizoen écht top was en zijn simpelweg één op één lastig te vervangen.

    Qua spelers achter de basis kom ik een eind met je mee. Ik zou Promes wel houden, want ik denk dat hij beter kan. Vorig jaar kreeg hij ze op een presenteerblaadje van Ziyech en maakte hij ze. Gisteren kreeg hij ze op een presenteerblaadje, maar was het niks. Of dat nu vorm is of dat hij vorig seizoen boven zichzelf uitsteeg, het zal wel ergens in het midden liggen. Maar ik denk wel prima speler voor op de bank. Van Alvarez en Schuurs zou ik er eentje houden en eentje dumpen. Traoré, Ekkelenkamp, Stekelenburg en Labyad inderdaad verkopen.

    Maargoed, spelers halen die de concurrentie aan kunnen gaan. Ajax zal nooit een bank hebben die zo enorm competitief is. Ekkelenkamp, De Wit, een niet geschikte Dolberg en kreupele Sinkgraven zaten destijds ook op de bank. En waar is er in jouw plaatje dan plaats voor de jeugd? Kijk, een centrale verdediger naast Blind, eens. Een nieuwe spits, eens.
    Wat mij betreft is er zeer veel plek voor de jeugd, ik heb 11 namen genoemd die moeten blijven, als je uitgaat van een selectie van 23 man zijn dat 12 posities voor jeugdspelers. Wellicht moet je sommige spelers uit "het lijstje" houden als backup en sowieso zou ik de markt op gaan, maar feit blijft dat er daar veel kansen liggen voor de jeugd. Taylor, Hansen, Brobbey etc. Breng ze toch gewoon, de kans lijkt me zeer klein dat ze slechter zijn dan Labyad, Jurgen, Traore en dat soort jongens.

    Maar het meest frustrerende is dat velen van de zomer al zagen wat de zwakke plekken waren en dat EtH vol goede moed die gasten kansen geeft, om uiteindelijk tot dezelfde conclusie te komen als die de meesten al maanden eerder getrokken hadden. Ook van Overmars vind ik het weer lui, het lijkt wel alsof hij na Kudus en Antony dacht dat ie er al was en daarom geen zin had om serieus door te gaan met versterken. We hebben voor iedere positie wel veel spelers, maar de kwaliteit laat in de breedte zeer te wensen over. Of je ziet het niet of je bent te beroerd er wat aan te doen, maar sowieso is het slecht.

  54. #403
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.759
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Tadic komt ook niet meer helemaal mee in de CL. Daar mis je ook wat.

  55. #404
    Ik denk 2-0 Thomas83's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    40
    Berichten
    26.205
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Tadic is nog precies dezelfde speler als twee jaar geleden. Dezelfde sterke punten en dezelfde gebreken. Ik ben erg blij dat hij nog in deze ploeg speelt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao
    Taylor, Hansen, Brobbey etc. Breng ze toch gewoon, de kans lijkt me zeer klein dat ze slechter zijn dan Labyad, Jurgen, Traore en dat soort jongens.
    Laat jongens als Hansen en Unuvar eerst maar eens weer helemaal fit worden en goed spelen in Jong Ajax. Jammer dat Lang maar geen kans kreeg. Die viel goed in tegen Zenit. Een creatieve speler op de bank was geen overbodige luxe geweest. En je moet ook twee spitsen hebben die serieus met elkaar kunnen concurreren. Voor de rest is het niet realistisch om een heel indrukwekkende bank te verwachten van een club als Ajax.

  56. #405
    Feis forever Zeus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    rotterdam
    Leeftijd
    33
    Berichten
    5.971
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Tadic komt ook niet meer helemaal mee in de CL. Daar mis je ook wat.
    Was samen met Onana de enige die liet zien mee te kunnen. Blind, Gravenberch, Klaassen en Martinez waren ook niet verkeerd, maar Tadic was gisteren echt verreweg de beste veldspelers van Ajax.

Pagina 9 van 54 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •