Bekijk resultaten enquête: Ik ben:

Aantal stemmers
41. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Voor

    2 4,88%
  • Tegen

    30 73,17%
  • Voor, maar met promotie/degradatie

    5 12,20%
  • Tegen, ondanks promotie/degradatie

    2 4,88%
  • Geen mening

    2 4,88%
Pagina 14 van 30 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 586 t/m 630 van 1330

Discussie: Super League

  1. #586
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Dat fans opeens zullen stoppen stadions te bezoeken lijkt me sowieso wat overdreven. Bij Internazionale en Milan zat het sowieso al halfvol, tenzij ze tegen Juventus of elkaar spelen. In Camp Nou of Bernabeu is dat misschien iets beter. In Engeland hebben ze sinds jaar en dag regels (geen live wedstrijden om 1500uur op tv) om supporters naar stadions te trekken.

  2. #587
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Perez heeft gewoon heel duidelijk gemaakt dat de Super League in plaats komt van de Champions League voor een 20-tal clubs. Deze clubs zijn het er niet mee eens hoe de opzet daar is en hoe het geld wordt verdeeld, ze kunnen meer geld verdienen etc. Wat er dus eigenlijk concreet gebeurd is dat het voor Arsenal en Spurs minder relevant wordt om 4de te worden. De rest van de ploegen zijn titelkandidaten in hun competities en blijven dat ook. De veranderingen, alle clubs hebben nog steeds de intenties te blijven in hun nationale competitie, hoeven helemaal niet zo groot te zijn in praktijk.
    Van Arsenal is het begrijpelijk. Die weten de CL zelf niet (meer) te bereiken, dus is dit dé kans om toch een schip met (nog meer) geld te scoren. Met de SL is de top 6 van de PL bekend, waarbij elk jaar de grote vier uit gaan maken wie er kampioen gaat worden. Arsenal en Spurs spelen voor plek 5 en 6. De rest speelt voor plek 7 t/m 20. Kan het ze niet kwalijk nemen dat die daar hun bedenkingen bij hebben.

  3. #588
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Perez heeft gewoon heel duidelijk gemaakt dat de Super League in plaats komt van de Champions League voor een 20-tal clubs. Deze clubs zijn het er niet mee eens hoe de opzet daar is en hoe het geld wordt verdeeld, ze kunnen meer geld verdienen etc. Wat er dus eigenlijk concreet gebeurd is dat het voor Arsenal en Spurs minder relevant wordt om 4de te worden. De rest van de ploegen zijn titelkandidaten in hun competities en blijven dat ook. De veranderingen, alle clubs hebben nog steeds de intenties te blijven in hun nationale competitie, hoeven helemaal niet zo groot te zijn in praktijk.
    Nee hoor, alleen krijgen die 6 Engelse clubs nog eens jaarlijks 300 miljoen euro er bovenop. Verder zal dat in praktijk idd vast voor geen enkele verandering zorgen hoor. Kom nou....

  4. #589
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Van Arsenal is het begrijpelijk. Die weten de CL zelf niet (meer) te bereiken, dus is dit dé kans om toch een schip met (nog meer) geld te scoren. Met de SL is de top 6 van de PL bekend, waarbij elk jaar de grote vier uit gaan maken wie er kampioen gaat worden. Arsenal en Spurs spelen voor plek 5 en 6. De rest speelt voor plek 7 t/m 20. Kan het ze niet kwalijk nemen dat die daar hun bedenkingen bij hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Nee hoor, alleen krijgen die 6 Engelse clubs nog eens jaarlijks 300 miljoen euro er bovenop. Verder zal dat in praktijk idd vast voor geen enkele verandering zorgen hoor. Kom nou....
    Ook zónder die SL is die top zes bekend. Dat is mijn punt. Dat er af en toe een ploeg door de ondergrens zakt, zoals Liverpool en wij dit jaar, veranderd dat niet.

  5. #590
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Dat fans opeens zullen stoppen stadions te bezoeken lijkt me sowieso wat overdreven. Bij Internazionale en Milan zat het sowieso al halfvol, tenzij ze tegen Juventus of elkaar spelen. In Camp Nou of Bernabeu is dat misschien iets beter. In Engeland hebben ze sinds jaar en dag regels (geen live wedstrijden om 1500uur op tv) om supporters naar stadions te trekken.
    Mij niet. Zeker in Engeland.

  6. #591
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Ook zónder die SL is die top zes bekend. Dat is mijn punt. Dat er af en toe een ploeg door het ijs zakt, zoals Liverpool en wij dit jaar, veranderd dat niet.
    Volgens mij staat Leicester er weer tussen. Die miste CL voetbal vorig jaar op een haar na, en zijn niet heel lang geleden kampioen geworden. Geen idee waarom die geen kans meer verdienen. Spurs is in 1961 voor het laatst kampioen geworden... Hoeveel krommer wil je het hebben?

  7. #592
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Volgens mij staat Leicester er weer tussen. Die miste CL voetbal vorig jaar op een haar na, en zijn niet heel lang geleden kampioen geworden. Geen idee waarom die geen kans meer verdienen. Spurs is in 1961 voor het laatst kampioen geworden... Hoeveel krommer wil je het hebben?
    Een kans in de Super League bedoel je? Volgens mij is Perez er duidelijk in geweest dat dit allemaal niets te maken heeft met sportieve prestaties. Ik snap niet waarom daar dan telkens naar teruggegrepen wordt?

  8. #593
    Hidz's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 november 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.763
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Een kans in de Super League bedoel je? Volgens mij is Perez er duidelijk in geweest dat dit allemaal niets te maken heeft met sportieve prestaties. Ik snap niet waarom daar dan telkens naar teruggegrepen wordt?
    Noem het dan de '$uper Rich League'. Alleen 'Super' impliceert, mijn inziens, dat de beste clubs mee doen.

  9. #594
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hidz Bekijk bericht
    Noem het dan de '$uper Rich League'. Alleen 'Super' impliceert, mijn inziens, dat de beste clubs mee doen.
    Aan de Champions League doen ook niet alleen kampioenen mee....

  10. The Following User Says Thank You to SuriGooner For This Useful Post:

    Hidz (20 april 2021)

  11. #595
    Cudi's schermafbeelding
    Aangemeld
    8 december 2008
    Berichten
    10.757
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    23

    Standaard

    Perez heeft gelijk. De huidige format van de CL is gedateerd. Zoveel clubs die voor spek en bonen meedoen, de ludogoretzjes enz. Is gewoon niet interessant, zowel voor de grote clubs als de kijker. Beter idd een grote competitie met de grootste clubs, maar dan met een promotie/degradatie systeem.

    Denk dat de meesten vooral bang zijn voor verandering. Het hoort er nou eenmaal bij.

  12. The Following User Says Thank You to Cudi For This Useful Post:

    Zeus (20 april 2021)

  13. #596
    Barese Juventino's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 december 2005
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    13.764
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Volgens mij staat Leicester er weer tussen. Die miste CL voetbal vorig jaar op een haar na, en zijn niet heel lang geleden kampioen geworden. Geen idee waarom die geen kans meer verdienen. Spurs is in 1961 voor het laatst kampioen geworden... Hoeveel krommer wil je het hebben?
    Er is overduidelijk op populariteit/maximalisatie van inkomsten geselecteerd. Dat is wel slecht idd, zelfs coëfficiënten gebruiken had beter geweest, dan zag je Sevilla ipv Arsenal. Vind dit, en een eventuele gesloten competitie zonder de mogelijkheid om te degraderen, wel terechte kritiekpunten.

  14. #597
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hidz Bekijk bericht
    Noem het dan de '$uper Rich League'. Alleen 'Super' impliceert, mijn inziens, dat de beste clubs mee doen.
    Laten we dan maar bij de 'Champions' League blijven, of de Europa League met Israëlische ploegen erin. Vind Super League qua naam nog het meest accuraat van de drie.

  15. The Following User Says Thank You to Harvey For This Useful Post:

    Hidz (20 april 2021)

  16. #598
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Een kans in de Super League bedoel je? Volgens mij is Perez er duidelijk in geweest dat dit allemaal niets te maken heeft met sportieve prestaties. Ik snap niet waarom daar dan telkens naar teruggegrepen wordt?
    Jij zegt dat de top 6 altijd wel al min of meer bekend was. Leicester is volgens mij een duidelijk voorbeeld dat het tegendeel bewijst. Al meerdere jaren.

  17. #599
    Hidz's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 november 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.763
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Aan de Champions League doen ook niet alleen kampioenen mee....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harvey Bekijk bericht
    Laten we dan maar bij de 'Champions' League blijven, of de Europa League met Israëlische ploegen erin. Vind Super League qua naam nog het meest accuraat van de drie.
    Hahah ja, daar hebben jullie ook wel gelijk. In dat opzicht ligt de naam van het nieuwe concept wel het dichtst bij de waarheid.

  18. #600
    Cudi's schermafbeelding
    Aangemeld
    8 december 2008
    Berichten
    10.757
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lloro Bekijk bericht




    Ook geen wetenschappelijke onderzoeken natuurlijk maar dit lijken me realistischer cijfers ja dan die van de peilinkjes van die clubs.
    Pérez leek al wel op zo'n foute dictator die met fakepopulariteitscijfers in een of ander voor hem georchestreerd tv-programma deed alsof-ie het verdiende de baas te zijn en 't goede voor heeft met de mensen ofzo.
    Schokeffect. Men is nou eenmaal autistisch, maar als je er stil bij staat is het idd de toekomst. Veel te veel geld blijf onnodig bij de UEFA, hoort allemaal door te stromen naar de clubs. Clubs organiseren het zelf en opeens hebben ze 3x zoveel geld als de winnaar van de CL. En zo hoort het ook.

  19. #601
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juventino Bekijk bericht
    Er is overduidelijk op populariteit/maximalisatie van inkomsten geselecteerd. Dat is wel slecht idd, zelfs coëfficiënten gebruiken had beter geweest, dan zag je Sevilla ipv Arsenal. Vind dit, en een eventuele gesloten competitie zonder de mogelijkheid om te degraderen, wel terechte kritiekpunten.
    Op dit moment zijn we volgens mij 10de in club coefficient bro... Dan zouden we het juist verdienen .

  20. The Following 2 Users Say Thank You to SuriGooner For This Useful Post:

    Harvey (20 april 2021),Juventino (20 april 2021)

  21. #602
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juventino Bekijk bericht
    Er is overduidelijk op populariteit/maximalisatie van inkomsten geselecteerd. Dat is wel slecht idd, zelfs coëfficiënten gebruiken had beter geweest, dan zag je Sevilla ipv Arsenal. Vind dit, en een eventuele gesloten competitie zonder de mogelijkheid om te degraderen, wel terechte kritiekpunten.
    Als ze blijven deelnemen aan andere competities wel. Als ze een eigen bond oprichten en zich volledig afzonderen vind ik het prima. Dan zet je gewoon samen een eigen merk op, een commercieel marketing gedrocht waar je je puur focust op het ophalen van het meeste geld. Onsympathiek? Ja. Oneerlijk? Ik zie niet in hoe.

    Het lijkt er na het interview van Perez toch steeds meer op dat de UEFA niet heel veel kan en ze vooral hard blaffen nu. Dat zou het wel wat zorgelijker maken. Maar goed, er gaan veel wilde verhalen en er zijn eigenlijk nog maar weinig feiten bekend. Hoe zeker is het gesloten concept nu eigenlijk?

  22. #603
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Jij zegt dat de top 6 altijd wel al min of meer bekend was. Leicester is volgens mij een duidelijk voorbeeld dat het tegendeel bewijst. Al meerdere jaren.
    Met de toevoeging dat ploegen wel eens door het ijs zakken. Zoals Liverpool dit seizoen. Dit is het tweede jaar dat ze meedoen om Champions League plaatsen, maar daarvoor 3 jaar op rij in de middenmoot.

  23. #604
    Barese Juventino's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 december 2005
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    13.764
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Op dit moment zijn we volgens mij 10de in club coefficient bro... Dan zouden we het juist verdienen .
    My bad, dacht (een stuk) lager.

  24. The Following User Says Thank You to Juventino For This Useful Post:

    Harvey (20 april 2021)

  25. #605
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juventino Bekijk bericht
    My bad, dacht (een stuk) lager.
    Snap ik. Onze 'redding' is dat ver komen in de EL net zo goed telt .

  26. #606
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.341
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cudi Bekijk bericht
    Perez heeft gelijk. De huidige format van de CL is gedateerd. Zoveel clubs die voor spek en bonen meedoen, de ludogoretzjes enz. Is gewoon niet interessant, zowel voor de grote clubs als de kijker. Beter idd een grote competitie met de grootste clubs, maar dan met een promotie/degradatie systeem.

    Denk dat de meesten vooral bang zijn voor verandering. Het hoort er nou eenmaal bij.
    Ik weet niet of het komt omdat ik zelf supporter van een kleine club ben, maar is het dan echt zo erg dat een club als Ludogorets (als ze door alles voorrondes hebben weten heen te komen) in de Champions League spelen. Vind dat eigenlijk wel een behoorlijke charme hebben, zeker in de zeldzame gevallen dat ze punten van de absolute topclubs kunnen afsnoepen. Vond de wedstrijden van Chelsea vroeger tegen Levski Sofia ook helemaal geen probleem.

    Het beetje aanhang wat veel kleinere clubs hebben gaan ze nog meer kwijtraken. De Age of Successupporters dit.

  27. The Following User Says Thank You to Yakovlev For This Useful Post:

    Hidz (20 april 2021)

  28. #607
    Amoré's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    1.055
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hidz Bekijk bericht
    Las dit als reactie van FC Porto over de regels in de EU: ,,De Europese Unie staat een gesloten competitie, zoals bijvoorbeeld de NBA in de Verenigde Staten, niet toe.

    Is natuurlijk niet vanuit de EU zelf, dus weet niet of deze regel bestaat. Anders is het natuurlijk wel een steekhoudend argument om of de opzet te veranderen of er vanaf te zien.
    Maar alleen is er hier toch geen sprake van een gesloten competitie aangezien je wel in en uit kan stromen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Tuurlijk mag het, maar dan mogen andere bonden toch ook vrij zijn om ze uit de door hun georganiseerde competities te weren?
    Waarom mag het wel? Dat zou best kunnen ja maar waarom zouden ze dat willen doen?

  29. #608
    No lloro Río's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Locatie
    Wereld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    11.054
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cudi Bekijk bericht
    Schokeffect. Men is nou eenmaal autistisch, maar als je er stil bij staat is het idd de toekomst. Veel te veel geld blijf onnodig bij de UEFA, hoort allemaal door te stromen naar de clubs. Clubs organiseren het zelf en opeens hebben ze 3x zoveel geld als de winnaar van de CL. En zo hoort het ook.
    Mêhh, dat idee is op zich aardig maar de voorgestelde uitvoering niet zo. Van de drup in de regen zeg maar. Intermediaire organisaties weghalen is naast een aardig idee ook wel per definitie een riskant idee want zoals je ziet gaan clubs voor eigenbelangen. UEFA/FIFA zijn organisaties die in principe (!) meer boven de partijen staan en dat is wel een wezenlijk verschil.

  30. #609
    PP FernandoC's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juli 2007
    Berichten
    4.496
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard




    Jahahahahha hij pullt gwn de demo kaart. Eerlijk is eerlijk, ik zou liever in CL blijven, maar hoe heerlijk is het om al deze opaatjes te zien zweten voor hun plek/geld.

  31. The Following 7 Users Say Thank You to FernandoC For This Useful Post:

    chuchu (20 april 2021),J-Roc (20 april 2021),Juventino (20 april 2021),RaulVilla (20 april 2021),Río (20 april 2021),Wastum (20 april 2021),Zeus (20 april 2021)

  32. #610
    PP FernandoC's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juli 2007
    Berichten
    4.496
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    oh ja vanavond deel 2


  33. #611
    Cudi's schermafbeelding
    Aangemeld
    8 december 2008
    Berichten
    10.757
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yakovlev Bekijk bericht
    Ik weet niet of het komt omdat ik zelf supporter van een kleine club ben, maar is het dan echt zo erg dat een club als Ludogorets (als ze door alles voorrondes hebben weten heen te komen) in de Champions League spelen. Vind dat eigenlijk wel een behoorlijke charme hebben, zeker in de zeldzame gevallen dat ze punten van de absolute topclubs kunnen afsnoepen. Vond de wedstrijden van Chelsea vroeger tegen Levski Sofia ook helemaal geen probleem.

    Het beetje aanhang wat veel kleinere clubs hebben gaan ze nog meer kwijtraken. De Age of Successupporters dit.
    Het is gewoon absoluut niet logisch dat dergelijke clubs meedoen. Je hoort alleen mee te kunnen doen als er ook een kans bestaat om de competitie te winnen.

  34. #612
    2010 Pazza-Inter's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.911
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cudi Bekijk bericht
    Het is gewoon absoluut niet logisch dat dergelijke clubs meedoen. Je hoort alleen mee te kunnen doen als er ook een kans bestaat om de competitie te winnen.
    Die kans bestaat er altijd.

  35. The Following User Says Thank You to Pazza-Inter For This Useful Post:

    Río (20 april 2021)

  36. #613
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lloro Bekijk bericht
    Mêhh, dat idee is op zich aardig maar de voorgestelde uitvoering niet zo. Van de drup in de regen zeg maar. Intermediaire organisaties weghalen is naast een aardig idee ook wel per definitie een riskant idee want zoals je ziet gaan clubs voor eigenbelangen. UEFA/FIFA zijn organisaties die in principe (!) meer boven de partijen staan en dat is wel een wezenlijk verschil.
    In de praktijk gebeurd dat dus niet. Daar is die regel die ze 4 jaar geleden hebben ingevoerd, 4 beste landen krijgen 4 automatische startbewijzen voor de CL, een voorbeeld van. Die denken net zo goed in het belang van de grote clubs.

  37. #614
    Cudi's schermafbeelding
    Aangemeld
    8 december 2008
    Berichten
    10.757
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pazza-Inter Bekijk bericht
    Die kans bestaat er altijd.
    Ja 1 op de miljard.

    Maar of je nu wel of geen fan bent van de format, de clubs moeten een eigen bond oprichten. Ze zijn inmiddels sterk genoeg om zich van de UEFA te scheiden.

  38. #615
    Cudi's schermafbeelding
    Aangemeld
    8 december 2008
    Berichten
    10.757
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lloro Bekijk bericht
    Mêhh, dat idee is op zich aardig maar de voorgestelde uitvoering niet zo. Van de drup in de regen zeg maar. Intermediaire organisaties weghalen is naast een aardig idee ook wel per definitie een riskant idee want zoals je ziet gaan clubs voor eigenbelangen. UEFA/FIFA zijn organisaties die in principe (!) meer boven de partijen staan en dat is wel een wezenlijk verschil.
    Ben daar niet op tegen, wel tegen de UEFA. Is duidelijk hoeveel geld ze stelen van de clubs voor niks.

  39. The Following User Says Thank You to Cudi For This Useful Post:

    Río (20 april 2021)

  40. #616
    No lloro Río's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Locatie
    Wereld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    11.054
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    In de praktijk gebeurd dat dus niet. Daar is die regel die ze 4 jaar geleden hebben ingevoerd, 4 beste landen krijgen 4 automatische startbewijzen voor de CL, een voorbeeld van. Die denken net zo goed in het belang van de grote clubs.
    Daarom mijn uitdrukking "van de drup in de regen", je dak is lek dus je haalt je dak maar weg. Niet echt een verbetering. En daarom zijn supporters ook zo ongelukkig met dit idee zonder per se blij te zijn met de UEFA/FIFA.

  41. #617
    No lloro Río's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Locatie
    Wereld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    11.054
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cudi Bekijk bericht
    Ben daar niet op tegen, wel tegen de UEFA. Is duidelijk hoeveel geld ze stelen van de clubs voor niks.
    Zolang clubs dat stoppen in exorbitante spelerssalarissen, makelaarsvergoedingen en dividenden van aandeelhouders vind ik 't allemaal lood om oud ijzer.
    Er is gewoon geld te veel, en 't is niet per se zo dat clubs er beter mee omgaan dan de UEFA.

  42. #618
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lloro Bekijk bericht
    Daarom mijn uitdrukking "van de drup in de regen", je dak is lek dus je haalt je dak maar weg. Niet echt een verbetering. En daarom zijn supporters ook zo ongelukkig met dit idee zonder per se blij te zijn met de UEFA/FIFA.
    En in de ogen van Perez wordt zijn dak hierdoor wel gefikst. Het is de middenklasse in het voetbal (meer competitief zijn met de grotere clubs) die hun daken niet gefikst zien worden. Daarom heb ik het idee dat we ook een beetje langs elkaar discussiëren. Iedereen stipt vanuit het eigen belang een ander probleem aan.

  43. The Following 2 Users Say Thank You to SuriGooner For This Useful Post:

    Juventino (20 april 2021),Río (20 april 2021)

  44. #619
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Met de toevoeging dat ploegen wel eens door het ijs zakken. Zoals Liverpool dit seizoen. Dit is het tweede jaar dat ze meedoen om Champions League plaatsen, maar daarvoor 3 jaar op rij in de middenmoot.
    En het jaar daarvoor kampioen. En Spurs? En Arsenal?

  45. #620
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    En het jaar daarvoor kampioen. En Spurs? En Arsenal?
    Onze gemiddelde positie is over die vijf jaar, dus exclusief dit seizoen, genomen hoger dan die van Leicester. Tottenham hoger dan die van ons. Dus dan is de vraag waar hecht je het meeste waarde aan? Leicester moet dan voorrang krijgen vanwege dat kampioenschap?

  46. #621
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cudi Bekijk bericht
    Ja 1 op de miljard.

    Maar of je nu wel of geen fan bent van de format, de clubs moeten een eigen bond oprichten. Ze zijn inmiddels sterk genoeg om zich van de UEFA te scheiden.
    Veel plezier samen.

  47. #622
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Onze gemiddelde positie is over die vijf jaar, dus exclusief dit seizoen, genomen hoger dan die van Leicester. Tottenham hoger dan die van ons. Dus dan is de vraag waar hecht je het meeste waarde aan? Leicester moet dan voorrang krijgen vanwege dat kampioenschap?
    Ze horen in ieder geval niet bij voorbaat uitgesloten te worden. Enne, hoe staat het er voor inclusief dit seizoen?

  48. #623
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Overigens is de discussie wel of geen Arsenal/Spurs/Leicester nou niet het belangrijkste hoor. Het is gewoon een kutplan dat alleen maar goed is voor die 12 clubs.

  49. The Following 2 Users Say Thank You to Maradona10 For This Useful Post:

    Hidz (20 april 2021),Wastum (20 april 2021)

  50. #624
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Ze horen in ieder geval niet bij voorbaat uitgesloten te worden. Enne, hoe staat het er voor inclusief dit seizoen?
    Als wij 10de (op dit moment 9) worden en Leicester 3de (op dit moment 3), is het voor Arsenal 6 en Leicester 6.5 zeg ik snel.

  51. #625
    centrale middenvelder joost_vdv's schermafbeelding
    Aangemeld
    17 augustus 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Leeftijd
    32
    Berichten
    2.315
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Die Pérez ook, met z'n 'het voetbal' is dood in 2024. Nee, 'Real Madrid' en nog wat andere volgevreten kutclubs zijn dood in 2024 als ze zo doorgaan. Dat is niet het probleem van de rest van de voetbalwereld.

  52. The Following 3 Users Say Thank You to joost_vdv For This Useful Post:

    Aardbei (20 april 2021),Johan C (20 april 2021),LostWords (20 april 2021)

  53. #626
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Overigens is de discussie wel of geen Arsenal/Spurs/Leicester nou niet het belangrijkste hoor. Het is gewoon een kutplan dat alleen maar goed is voor die 12 clubs.
    Snap ik. Maar die discussie over wie het het meest verdiend spitst zich het meest toe op Arsenal, omdat die twee seizoenen zwaar ondermaats presteren. Niet alleen hier, maar ook een Ian Wright stelt hoe kut het allemaal is dat Arsenal mee gaat doen.

    Er zijn ook nog andere clubs die ervan kunnen profiteren.

  54. #627
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.064
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Snap ik. Maar die discussie over wie het het meest verdiend spitst zich het meest toe op Arsenal, omdat die twee seizoenen zwaar ondermaats presteren. Niet alleen hier, maar ook een Ian Wright stelt hoe kut het allemaal is dat Arsenal mee gaat doen.

    Er zijn ook nog andere clubs die ervan kunnen profiteren.
    Ik had al ergens gezegd dat ik AC Milan net zo ridicuul vind. Evenals Spurs. Maar goed, welke clubs er nou wel of niet meedoen, het gaat ten koste van de rest.

  55. The Following User Says Thank You to Maradona10 For This Useful Post:

    Hidz (20 april 2021)

  56. #628
    PP FernandoC's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juli 2007
    Berichten
    4.496
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joost_vdv Bekijk bericht
    Die Pérez ook, met z'n 'het voetbal' is dood in 2024. Nee, 'Real Madrid' en nog wat andere volgevreten kutclubs zijn dood in 2024 als ze zo doorgaan. Dat is niet het probleem van de rest van de voetbalwereld.
    Hahah natuurlijk, als het bij Real slecht gaat, moet het bij de kleinere clubs natuurlijk fantastisch gaan hè. Die zijn niet getroffen door corona joh, clubs staan niet op omvallen.

  57. #629
    Ajacied16's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 september 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    27
    Berichten
    15.031
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FernandoC Bekijk bericht
    Hahah natuurlijk, als het bij Real slecht gaat, moet het bij de kleinere clubs natuurlijk fantastisch gaan hè. Die zijn niet getroffen door corona joh, clubs staan niet op omvallen.
    Uiteindelijk wordt elke club hier negatief door geraakt, maar er zijn ook clubs die verstandig en gezond beleid voeren. Of clubs die hierdoor niet de transfermarkt op kunnen gaan en creatief moeten zijn. En dat is precies waar het mis gaat bij al deze Super League clubs ongeveer.

  58. The Following User Says Thank You to Ajacied16 For This Useful Post:

    joost_vdv (20 april 2021)

  59. #630
    Hidz's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 november 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.763
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amoré Bekijk bericht
    Maar alleen is er hier toch geen sprake van een gesloten competitie aangezien je wel in en uit kan stromen?

    De twaalf founding clubs kunnen niet uitstromen. Dus dat lijkt me toch wel degelijk een (deels) gesloten competitie.
    Ben nu overigens ook wel benieuwd wie de andere deelnemers gaan worden. Na alle (eerste) tegenreacties is er niet heel veel meer over volgens mij.

    Misschien toch Ludogeretz maar een keer bellen.

Pagina 14 van 30 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 2 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 2 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •