Weergegeven resultaten: 1 t/m 45 van 1460

Discussie: Champions League 2021/2022

Hybrid View

  1. #1
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.094
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Prima schuil maar achter die coëfficiënten punten.
    Feit is dat Ajax in 15 jaar tijd maar 1 keer in de CL overwinterde. Om dan te stellen dat PSV beter behoort tot de EL vind ik een tikkeltje te arrogant want zo goed doet Ajax het niet in de CL op 1 seizoen na.
    Beide clubs hebben er net zo veel recht op.
    Nee, dat hebben ze niet. Nogmaals, Ajax is kampioen geworden vorig jaar en PSV is tweede geworden. Dus heeft Ajax recht op directe plaatsing en PSV niet. En voor het halen van punten past PSV beter in de Europa League, zo moeilijk is het allemaal niet.

  2. The Following 2 Users Say Thank You to Momus For This Useful Post:

    Johan C (19 augustus 2021),Spekkoek (19 augustus 2021)

  3. #2
    de daadwerkelykheid zelve voskat's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 juni 2006
    Locatie
    Eindhoven / Valencia
    Leeftijd
    45
    Berichten
    7.930
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Nee, dat hebben ze niet. Nogmaals, Ajax is kampioen geworden vorig jaar en PSV is tweede geworden. Dus heeft Ajax recht op directe plaatsing en PSV niet. En voor het halen van punten past PSV beter in de Europa League, zo moeilijk is het allemaal niet.
    Dit PSV is niet het PSV van vorig jaar. Dat is wel redelijk duidelijk gemaakt de afgelopen weken...

  4. #3
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.094
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door voskat Bekijk bericht
    Dit PSV is niet het PSV van vorig jaar. Dat is wel redelijk duidelijk gemaakt de afgelopen weken...
    Klopt. Afgelopen seizoen hadden ze geen kloot te zoeken in de Europa League.

  5. #4
    Ihlosi's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 mei 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.951
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Psv krijgt significant meer geld bij deelname in de CL dan in de EL. Dat verschil is aanzienlijk groter dan die 4.3 miljoen die Ajax mis zou lopen. Jullie zien psv blijkbaar als gevaar.

    Sneu dat Vitesse erbij wordt gehaald, heeft ook 0 waarde in deze discussie voor welke club je bent.
    Ze zeggen toch alleen dat het beter voor het punten aantal is als PSV EL speelt. Ajax kan geen EL spelen want die is direct voor CL geplaatst. Voor het punten aantal is het misschien wel beter als Ajax derde word (al weet ik dat niet zeker, top 2 betekend gewonnen wedstrijden en plaatsing volgende ronde geloof ik ook extra punten). Heeft toch niets met gunnen/gevaar te maken?

  6. #5
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihlosi Bekijk bericht
    Ze zeggen toch alleen dat het beter voor het punten aantal is als PSV EL speelt. Ajax kan geen EL spelen want die is direct voor CL geplaatst. Voor het punten aantal is het misschien wel beter als Ajax derde word (al weet ik dat niet zeker, top 2 betekend gewonnen wedstrijden en plaatsing volgende ronde geloof ik ook extra punten). Heeft toch niets met gunnen/gevaar te maken?
    Ik snap dat je op Hoogkamp reageert, maar ik ga toch even inhaken. Ik denk namelijk dat het vooral te maken heeft met de manier waarop en niet zo zeer met wel of niet het beste voorhebben met PSV. Ik vind je voorbeeld van Ajax dat derde wordt en meer punten kan pakken in de EL wel een mooi voorbeeld om de situatie even om te draaien.

    Scenario 1: Een PSV-fan denkt dat Ajax meer punten kan behalen in de EL. Hij hoopt daarom dat Ajax punten laat liggen zodat ze niet overwinteren in de Champions League.
    Scenario 2: Een PSV-fan denkt dat Ajax meer punten kan behalen in de EL. Hij hoopt daarom dat Ajax punten laat liggen zodat ze niet overwinteren in de CL. Om deze overtuiging te delen met de buitenwereld zoekt hij rondom de wedstrijden van Ajax de topics op om te gaan juichen voor de tegenstander.

    Scenario 1 is waarschijnlijk een normale PSV-fan, in scenario 2 heb je te maken met iemand die het Ajax misgunt.

  7. #6
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.956
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerk Bekijk bericht
    Ik snap dat je op Hoogkamp reageert, maar ik ga toch even inhaken. Ik denk namelijk dat het vooral te maken heeft met de manier waarop en niet zo zeer met wel of niet het beste voorhebben met PSV. Ik vind je voorbeeld van Ajax dat derde wordt en meer punten kan pakken in de EL wel een mooi voorbeeld om de situatie even om te draaien.

    Scenario 1: Een PSV-fan denkt dat Ajax meer punten kan behalen in de EL. Hij hoopt daarom dat Ajax punten laat liggen zodat ze niet overwinteren in de Champions League.
    Scenario 2: Een PSV-fan denkt dat Ajax meer punten kan behalen in de EL. Hij hoopt daarom dat Ajax punten laat liggen zodat ze niet overwinteren in de CL. Om deze overtuiging te delen met de buitenwereld zoekt hij rondom de wedstrijden van Ajax de topics op om te gaan juichen voor de tegenstander.

    Scenario 1 is waarschijnlijk een normale PSV-fan, in scenario 2 heb je te maken met iemand die het Ajax misgunt.
    Optie 3: de gemiddelde PSV’er, die Ajax sowieso niks gunt, en verbolgen reageert wanneer Ajacieden PSV liever geen CL gelden bijgeschreven zien krijgen.

  8. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    joost_vdv (20 augustus 2021)

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •