Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 46 t/m 70 van 70

Discussie: WK Qatar nieuws

  1. #46
    No lloro Río's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Locatie
    Wereld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    11.054
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Argentinië had alles in hun team wat er bij NL ontbrak. Hard maar waar.
    Een goede doelman?

  2. #47
    Ajacied16's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 september 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    27
    Berichten
    15.031
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Argentinië had alles in hun team wat er bij NL ontbrak. Hard maar waar.
    Je hebt de wedstrijd tegen Argentinie niet gezien? Zat toch aardig gif bij het hele team in. Of bedoel je de beste speler ter wereld? Want die hebben wij inderdaad niet.

  3. #48
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.320
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Río Bekijk bericht
    Een goede doelman?
    Tja ik vind het een machtig figuur, knettergek maar staat er wel

  4. #49
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.773
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Río Bekijk bericht
    Een goede doelman?
    Keepers zijn een beetje gek.

    Paar pingels gepakt en en de laatste seconde van de finale de 2-3 eruit gehaald. Meer dan Noppert gebracht heeft.

  5. #50
    No lloro Río's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Locatie
    Wereld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    11.054
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Keepers zijn een beetje gek.

    Paar pingels gepakt en en de laatste seconde van de finale de 2-3 eruit gehaald. Meer dan Noppert gebracht heeft.
    Ja dat zeg ik, de reden dat Argentinië het WK pakte en niet Nederland is in feite de doelman.
    Messi ten spijt.

  6. #51
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Leuk dat cherry picking. Waar was jij toen het in Rusland werd gehouden en waar is je mond toen het werd aangekondigd dat het in de VS, Canada en Maxico gehouden wordt? Mexico met een enorme kartel probleem, Canada dat tot in de jaren 70 de eskimo's probeerde uit te roeien of de VS(genoeg voorbeelden)

    Je bent niets anders dan een Westerse gehersenspoeld slaaf als ik jouw teksten zo lees. Poppetje. Ik vond het voetbal geweldig maar ik weet van mezelf dat ik niets kan doen tegen de hypocrisie. En probeer er gewoon van te genieten. Dat Qatar duizenden arbeiders gebruikte en duizenden dood zijn dat weten we ondertussen nu al. Dat broken record hoef je niet nog eens af te spelen.
    "we weten nou wel dat er duizenden mensen dood zijn gegaan" Ik weet niet eens hoe ik daar op moet reageren.. Maar gelukkig dat jij ervan genoten hebt.

    Rusland en Qatar werden trouwens op dezelfde dag bekend gemaakt en beide keuzes kregen genoeg kritiek, ook van mij. Allebei pure corruptie. Geen idee wat je punt daarbij is. Het is whataboutism optima forma.

  7. #52
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    "we weten nou wel dat er duizenden mensen dood zijn gegaan" Ik weet niet eens hoe ik daar op moet reageren.. Maar gelukkig dat jij ervan genoten hebt.

    Rusland en Qatar werden trouwens op dezelfde dag bekend gemaakt en beide keuzes kregen genoeg kritiek, ook van mij. Allebei pure corruptie. Geen idee wat je punt daarbij is. Het is whataboutism optima forma.
    Ja tuurlijk genoeg kritiek van jou en anderen bij Rusland . Alsof jij vier jaar geleden bekommerde om de politieke tegenstanders van Putin tijdens een WK voetbal forumtopic en daarover uitsprak.

  8. #53
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Ja tuurlijk genoeg kritiek van jou en anderen bij Rusland . Alsof jij vier jaar geleden bekommerde om de politieke tegenstanders van Putin tijdens een WK voetbal forumtopic en daarover uitsprak.
    Huh? Dat jij niet zoveel weet van Russische politiek betekent niet dat anderen niet op de hoogte waren. Rusland kreeg het WK 2 jaar nadat het Georgie binnenviel. Ik kan me herinneren dat we hier in 2010 nadat beide landen het WK kregen op dit platform discussies hadden over de corruptie in FIFA.

  9. #54
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Huh? Dat jij niet zoveel weet van Russische politiek betekent niet dat anderen niet op de hoogte waren. Rusland kreeg het WK 2 jaar nadat het Georgie binnenviel. Ik kan me herinneren dat we hier in 2010 nadat beide landen het WK kregen op dit platform discussies hadden over de corruptie in FIFA.
    Je hebt het over het moment dat ze het toegekend kregen. Maar waar was jij en vele anderen met dezelfde energie bij andere dubieuze landen met grote sportevenementen.
    Ik krijg zwaar de indruk dat Qatar hoe ze hun arbeiders behandelen het grootste kwaad op aarde was.
    Het is hip om Qatar te bekritiseren en je staat vooraan in de lijn.

    Over de VS ga je natuurlijk niets zeggen wanneer zij het WK houden hoe slecht de drone bommen waren in een Syrische dorp bij wijze van. Als men zegt dat het een leuk WK was.

  10. #55
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Je hebt het over het moment dat ze het toegekend kregen. Maar waar was jij en vele anderen met dezelfde energie bij andere dubieuze landen met grote sportevenementen.
    Ik krijg zwaar de indruk dat Qatar hoe ze hun arbeiders behandelen het grootste kwaad op aarde was.
    Het is hip om Qatar te bekritiseren en je staat vooraan in de lijn.

    Over de VS ga je natuurlijk niets zeggen wanneer zij het WK houden hoe slecht de drone bommen waren in een Syrische dorp bij wijze van. Als men zegt dat het een leuk WK was.
    Het is niet hip om Qatar te bekritiseren, het is terecht. Dat gaf jij zelfs initieel aan maar nu zet je je hakken in het zand. Bovendien is het WK nu dus natuurlijk is het nu het moment om ze te bekritiseren. Rusland was ik net zo op tegen als Qatar, je verzint maar wat. Mijn droom was altijd om een WK te bezoeken. Ik heb bewust de keuze genomen om niet naar deze laatste 2 WKs te gaan.

    de VS is ook een schurkenstaat ja. Maar je moet wel nuance zien. Ten eerste boeit de VS regering dat hele WK niet. Biden gaat niet zijn halve budget uitgeven aan een WK om het imago van de VS op te poetsen (sportswashing zoals Qatar en Rusland). Hij is dan waarschijnlijk niet eens meer president. Dat WK wordt vooral gefinancierd door sponsoren en de bond. Ten tweede, als er andere bids waren had ik het liever ergens anders gezien maar die waren er niet.
    Laatst gewijzigd door Benni; 20 december 2022 om 12:05

  11. #56
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Het is niet hip om Qatar te bekritiseren, het is terecht. Dat gaf jij zelfs initieel aan maar nu zet je je hakken in het zand. Bovendien is het WK nu dus natuurlijk is het nu het moment om ze te bekritiseren. Rusland was ik net zo op tegen als Qatar, je verzint maar wat. Mijn droom was altijd om een WK te bezoeken. Ik heb bewust de keuze genomen om niet naar deze laatste 2 WKs te gaan.

    de VS is ook een schurkenstaat ja. Maar je moet wel nuance zien. Ten eerste boeit de VS regering dat hele WK niet. Biden gaat niet zijn halve budget uitgeven aan een WK om het imago van de VS op te poetsen (sportswashing zoals Qatar en Rusland). Hij is dan waarschijnlijk niet eens meer president. Dat WK wordt vooral gefinancierd door sponsoren en de bond. Ten tweede, als er andere bids waren had ik het liever ergens anders gezien maar die waren er niet.
    Wat Qatar deed kan natuurlijk niet en ze horen uiteindelijk wel iets voor terug te doen. Het is niet zozeer aan jou gericht. Maar de enorme hetze tegen Qatar was te overdreven. Fake WK, ieder keer aanhoren het aantal doden door slechte arbeidsomstandigheden, zelfs de mantel die Messi droeg was er kritiek over. Zelfs een kantine dame begon over de doden te praten van Qatar terwijl ik praatte over de wedstrijden.
    Dan vraag ik me af waar dezelfde energie was bij andere sportevenementen. Krijg zwaar de indruk omdat Arabieren zijn nog veel meer te verduren krijgen.

    De term sportwashing popt ook meer naar voren door de rijke Arabieren. Toen Russen en Amerikanen het deden waren de voetbalclubs hun speeltjes en speelden ze real life Fifa. Bij de Arabieren hoor je vaker sportwashing.
    Misschien ben jij wel de persoon die daar over bekommert en ook niet blij is met een VS WK bid. Maar wat ik online en in mijn omgeving meemaak krijg ik de indruk dat het niet helemaal eerlijk is.

  12. #57
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.016
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Het is niet hip om Qatar te bekritiseren, het is terecht. Dat gaf jij zelfs initieel aan maar nu zet je je hakken in het zand. Bovendien is het WK nu dus natuurlijk is het nu het moment om ze te bekritiseren. Rusland was ik net zo op tegen als Qatar, je verzint maar wat. Mijn droom was altijd om een WK te bezoeken. Ik heb bewust de keuze genomen om niet naar deze laatste 2 WKs te gaan.

    de VS is ook een schurkenstaat ja. Maar je moet wel nuance zien. Ten eerste boeit de VS regering dat hele WK niet. Biden gaat niet zijn halve budget uitgeven aan een WK om het imago van de VS op te poetsen (sportswashing zoals Qatar en Rusland). Hij is dan waarschijnlijk niet eens meer president. Dat WK wordt vooral gefinancierd door sponsoren en de bond. Ten tweede, als er andere bids waren had ik het liever ergens anders gezien maar die waren er niet.
    Marokko wilde dat WK ook.

  13. The Following 2 Users Say Thank You to Maradona10 For This Useful Post:

    DanielAlves (20 december 2022),Río (20 december 2022)

  14. #58
    DanielAlves's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 september 2018
    Berichten
    4.896
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Het is niet hip om Qatar te bekritiseren, het is terecht. Dat gaf jij zelfs initieel aan maar nu zet je je hakken in het zand. Bovendien is het WK nu dus natuurlijk is het nu het moment om ze te bekritiseren. Rusland was ik net zo op tegen als Qatar, je verzint maar wat. Mijn droom was altijd om een WK te bezoeken. Ik heb bewust de keuze genomen om niet naar deze laatste 2 WKs te gaan.

    de VS is ook een schurkenstaat ja. Maar je moet wel nuance zien. Ten eerste boeit de VS regering dat hele WK niet. Biden gaat niet zijn halve budget uitgeven aan een WK om het imago van de VS op te poetsen (sportswashing zoals Qatar en Rusland). Hij is dan waarschijnlijk niet eens meer president. Dat WK wordt vooral gefinancierd door sponsoren en de bond. Ten tweede, als er andere bids waren had ik het liever ergens anders gezien maar die waren er niet.
    Marokko, wat een echt voetballand is itt Qatar, VS en Rusland hebben ze het WK ontnomen. Net als in 2010. Volgens mij is er ook een docu uitgekomen hoe erg de case WK'26 stinkt.

  15. The Following User Says Thank You to DanielAlves For This Useful Post:

    Río (20 december 2022)

  16. #59
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.773
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    en 2030 wordt er ook weer een discutabele. Het is allemaal wat.

  17. #60
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielAlves Bekijk bericht
    Marokko, wat een echt voetballand is itt Qatar, VS en Rusland hebben ze het WK ontnomen. Net als in 2010. Volgens mij is er ook een docu uitgekomen hoe erg de case WK'26 stinkt.
    Marokko moet het gewoon een keer organiseren met Spanje en/of Portugal. Lijkt me wel mooie combi

  18. #61
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielAlves Bekijk bericht
    Marokko, wat een echt voetballand is itt Qatar, VS en Rusland hebben ze het WK ontnomen. Net als in 2010. Volgens mij is er ook een docu uitgekomen hoe erg de case WK'26 stinkt.
    Rusland geen voetballand? Wat is dat voor revisionisme.

  19. #62
    PP FernandoC's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juli 2007
    Berichten
    4.496
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Marokko moet het gewoon een keer organiseren met Spanje en/of Portugal. Lijkt me wel mooie combi
    Nee, Marokko kan een WK prima zelf organiseren.

  20. #63
    No lloro Río's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Locatie
    Wereld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    11.054
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Trump 2018.

    “The US has put together a STRONG bid w/ Canada & Mexico for the 2026 World Cup,” Trump tweeted.

    “It would be a shame if countries that we always support were to lobby against the U.S. bid. Why should we be supporting these countries when they don’t support us (including at the United Nations)?

    Kan gewoon toch
    https://www.google.com/amp/s/www.ind...766.html%3famp

  21. #64
    No lloro Río's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Locatie
    Wereld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    11.054
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FernandoC Bekijk bericht
    Nee, Marokko kan een WK prima zelf organiseren.
    Was mooi geweest maar heb bij Marokko wel het idee dat geduld een schone zaak is, in 2030 zijn ze rijper dan nu in 2022.
    Beter organiseer je het gelijk echt goed want vaak krijg je de kans natuurlijk niet.

  22. #65
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Argentinië had alles in hun team wat er bij NL ontbrak. Hard maar waar.
    Sommige goals van Messi, Argentijnse goals met geniale assist van Messi of de 2-0 tegen Frankrijk. Er had er zeker 1 bij moeten zitten.

    Maar nee, ze waren stom tegen ons dus lekker puh, ze komen er niet in.

    Het is bijna altijd zo als er verloren wordt. In het verleden vaak tegen Portugal die toen de gebeten hond waren terwijl "wij" oh zo braaf waren. Van dit genante gedrag distantieert de PoeSimao zich.

    Gelukkig druist de Ajax-cultuur tegen dit alles in. Nooit heeft men het over externe factoren, maar altijd over zichzelf.

    Hoop echter dat dat ze blijft en dat we niet afglijden naar dit trieste niveau.

  23. #66
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.773
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Noem je jezelf nou Ajacied?

  24. #67
    No lloro Río's schermafbeelding
    Aangemeld
    26 januari 2012
    Locatie
    Wereld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    11.054
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
    Sommige goals van Messi, Argentijnse goals met geniale assist van Messi of de 2-0 tegen Frankrijk. Er had er zeker 1 bij moeten zitten.

    Maar nee, ze waren stom tegen ons dus lekker puh, ze komen er niet in.

    Het is bijna altijd zo als er verloren wordt. In het verleden vaak tegen Portugal die toen de gebeten hond waren terwijl "wij" oh zo braaf waren. Van dit genante gedrag distantieert de PoeSimao zich.

    Gelukkig druist de Ajax-cultuur tegen dit alles in. Nooit heeft men het over externe factoren, maar altijd over zichzelf.

    Hoop echter dat dat ze blijft en dat we niet afglijden naar dit trieste niveau.
    Man Argentinië vraagt er dit WK vrij letterlijk om gehaat te worden door NL. Bobos.
    Kan me ook niet herinneren dat er dergelijke emoties waren in 2014 of tegen Tsjechië of zelfs tegen Spanje in 2010.

  25. The Following User Says Thank You to Río For This Useful Post:

    FernandoC (20 december 2022)

  26. #68
    PoeSimao's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2010
    Berichten
    22.912
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Río Bekijk bericht
    Man Argentinië vraagt er dit WK vrij letterlijk om gehaat te worden door NL. Bobos.
    Kan me ook niet herinneren dat er dergelijke emoties waren in 2014 of tegen Tsjechië of zelfs tegen Spanje in 2010.
    Nederland is in het verleden 2x achter elkaar uitgeschakeld door Portugal. Zelfde verhaal als nu: "Hunnie zijn vals en gemeen".

    Veel mensen zijn heel erg tegen die doelman en al zn streken. Toegegeven, het is een oppertokkie, maar stonden "we" niet allemaal op de banken toen Tim Krul zich min of meer net zo gedroeg? Op vz staan meerdere stukken die negatief zijn over het feit dat Emiliano Martinez die Fransen uit hun concentratie haalde. Helaas heb ik die boodschap over Dumfries gemist.

    Als Ajax tegen zo'n echec aanloopt, heeft niemand (behalve types als C) het over de tegenstander of de scheids, maar richt men zich op de eigen ploeg. De trainer plus het halve elftal moet oprotten en we moeten een andere strategie hanteren. Heerlijk die introspectie en die zelfkritiek.

  27. #69
    Fries's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 maart 2009
    Locatie
    Ureterp-zuid
    Berichten
    14.320
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FernandoC Bekijk bericht
    Nee, Marokko kan een WK prima zelf organiseren.
    Hoeveel publiek trekt een nummer 4-5-6 in Marokko ? Dat vind ik wel van belang dat wat er na een wk met zo’n stadion gebeurt. In zuid Afrika verpauperen die helemaal las ik.

    Qua tijdzone ook mooi, of moet het dan weer in winter ?

  28. #70
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Ondanks het tijdverschil zou het ergens natuurlijk ook wel fraai zijn als het nog een keer in Australië en eventueel Nieuw Zeeland gehouden gaat worden.

    Sydney
    Melbourne
    Brisbane
    Perth
    Adelaide
    Gold Coast
    Auckland
    Wellington
    Christchurch

    Fraaie speellocaties.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •