Pagina 12 van 38 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 496 t/m 540 van 1676

Discussie: Roda JC Topic

  1. #496
    Sang culer, cor Català! Almogaver's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 januari 2010
    Locatie
    In de mooiste provincie van Nederland
    Berichten
    3.928
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard


    Met een soortgelijk einde kan ik vrede hebben.

  2. #497
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.842
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Kon me alleen herinneren dat het in de Kuip spannend was, was die pot in DTC echt vergeten.

  3. #498
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Misschien is degraderen nog zo slecht nog niet. Alles weer opnieuw opbouwen, het hele bestuur opschonen een fatsoenlijke basis neerzetten en dan zo snel mogelijk terugkomen en vanuit die rol weer groeien naar onze oude reputatie als subtopper/middenmoter. Alleen is de vraag of we dat financieel overleven.

  4. #499
    Ga vier keer naar links Kasper's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam, Netherlands, Netherlands
    Leeftijd
    34
    Berichten
    7.843
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Misschien is degraderen nog zo slecht nog niet. Alles weer opnieuw opbouwen, het hele bestuur opschonen een fatsoenlijke basis neerzetten en dan zo snel mogelijk terugkomen en vanuit die rol weer groeien naar onze oude reputatie als subtopper/middenmoter. Alleen is de vraag of we dat financieel overleven.
    Als het bestuur weggaat staat Hendriks toch garant voor 3,5 miljoen wat betreft 2014/15? Dan moet Roda gewoon capabel zijn om in dat seizoen terug te knokken met een schone lei.

  5. #500
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kasper Bekijk bericht
    Als het bestuur weggaat staat Hendriks toch garant voor 3,5 miljoen wat betreft 2014/15? Dan moet Roda gewoon capabel zijn om in dat seizoen terug te knokken met een schone lei.
    Er zijn meer clubs die dat dachten...

    3.5 miljoen is leuk, maar het gros zal nodig zijn om uit de rode cijfers te komen want in de Jupiler League valt niks te verdienen.

  6. #501
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kasper Bekijk bericht
    Als het bestuur weggaat staat Hendriks toch garant voor 3,5 miljoen wat betreft 2014/15? Dan moet Roda gewoon capabel zijn om in dat seizoen terug te knokken met een schone lei.
    Ze hebben nogal wat doorlopende dure contracten geloof ik. Net als NEC. Geen degradatieclausules.

  7. #502
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Die 3,5 miljoen zou toch het bedrag zijn wat Roda tekort zou komen als verschil tussen Eredivisie en Jupiler League. Ik ben wel benieuwd wat je met dit zooitje zou bewerkstelligen in de JL ik denk dat je het dan nog moeilijk krijgt omdat de meest gevraagde kwaliteit in de JL toch het bikkelen en vechten is, dat kunnen ze haast allemaal niet.

    Dan zullen er nog wel een paar spelers weggaan denk ik. Waar je in deze situatie alleen nog een leuke fooi voor krijgt.

  8. #503
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.065
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Roda-supporters willen steun Hendriks niet



    Door: Wilma Loop
    5-5-14 - 08:37 bron: AD Sportwereld
    © anp.

    update Suikeroom Arnold Hendriks twijfelt of hij Roda JC financieel moet redden. Tegen de plannen van Hendriks is verzet door een groep supporters die verwacht dat de hulp van Hendriks de club meer kwaad dan goed zal doen. Hendriks zegt geschrokken te zijn van die reactie. Ook zegt hij bedreigd te zijn door supporters. Reden voor de textielgigant om zich terughoudend op te stellen.


    Eerder kondigde Hendriks aan Roda te willen helpen. Hij zei meerdere miljoenen in de Kerkraadse club te willen pompen. Daarnaast wil hij onder meer voormalige trainer Sef Vergoossen als adviseur bij de club posteren.

    Vooral de komst van Vergoossen ziet een deel van supporters als een veeg teken. Vergoossen was en is nog steeds een voorvechter van een fusie van de Limburgse clubs. Volgens hem is dat de enige manier om het voetbal in Limburg ook in de toekomst in stand te houden.

    Geen functie
    'Ik wil zelf geen enkele functie binnen de club', zei de Limburgse oud-bestuurder van Roda vandaag op Radio 1. 'Ik hoef ook geen vetorecht, maar dan moeten er wel mensen in de raad van commissarissen en de directie zitten achter wie ik sta.'

    Roda zal door de degradatie naar de Jupiler League financieel een stap terug doen. 'De begroting zal met 20 tot 30 procent omlaag gaan', meldt technisch manager Leon Vlemmings. Hendriks ziet Roda het liefst over een jaar weer terugkeren in de Eredivisie. 'Want deze degradatie doet heel veel pijn en die zal nog wel lang blijven. Ik kan er mee omgaan door positief vooruit te denken en te hopen dat het maximaal een jaar duurt.'
    Oh jee.

  9. #504
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Wat doet dit topic in de Eredivisie-sectie?

  10. The Following 2 Users Say Thank You to marcel013 For This Useful Post:

    Hoogkamp ( 5 mei 2014),Johan C ( 6 mei 2014)

  11. #505
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Het begint wel een beetje lachwekkend met die Hendriks te worden. Rodajcfans.nl staat de officiële verklaring, niemand van de Roda fans is tegen zijn komst. We hebben alleen vraagtekens bij zijn beoogde trainer Sef Vergoossen omdat hij overal en altijd verteld hoe graag hij een fusie wilde. We moeten nu een trainer hebben die vertrouwen heeft in de club. Een trainer die elke mogelijkheid aangrijpt om fusies te promoten lijkt me geen goed boegbeeld.

    Nol belooft al jaren heel erg veel, maar trekt zijn keutel uiteindelijk ook weer in. Het ziet er naar uit dat hij dat dit keer weer gaat doen. Het is natuurlijk zijn goed recht, hij heeft jaren terug al veel voor ons betekend en het is zijn eigen geld en hij is natuurlijk niet meer de Nol van vroeger. Het ergert me alleen dat hij elke keer weer in de media de ideale suikeroom uithangt en als die kan helpen weer een kutsmoes verzinnen.

  12. #506
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.842
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Zo gek is het niet, dat als je een paar miljoen wilt storten, je wel iets van zeggenschap wilt hebben over het beleid.

  13. #507
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Zo gek is het niet, dat als je een paar miljoen wilt storten, je wel iets van zeggenschap wilt hebben over het beleid.
    Hij mag van ons alles bepalen. Vergoossen mag van een deel van de supporters zelfs in de RvC of als klankbord. Alleen het lijkt ons niet slim om hem als boegbeeld te hebben. Verder mag hij alles bepalen dat vind niemand een probleem. Hij heeft voetbalverstand en hart voor de club en slechter dan het huidige bestuur kan haast niet.

  14. #508
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Zo gek is het niet, dat als je een paar miljoen wilt storten, je wel iets van zeggenschap wilt hebben over het beleid.
    Dat lijkt me een logisch vervolg. Het lijkt me ook logisch dat je als supporter alles nauwlettend blijft volgen en corrigeren waar nodig. De aandeelhouders zitten immers op de tribune.

  15. #509
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.842
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Dat lijkt me een logisch vervolg. Het lijkt me ook logisch dat je als supporter alles nauwlettend blijft volgen en corrigeren waar nodig. De aandeelhouders zitten immers op de tribune.
    Ehh ja, maar clubs als Roda/Nac/Vitesse moeten uberhaupt blij zijn met investeerders. Helemaal als het iemand betreft die al zoveel voor de club betekend heeft. Dat iemand zich in het verleden eens heeft uitgesproken dat een fusie goed is, moet je volledig los zien.

  16. #510
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Ehh ja, maar clubs als Roda/Nac/Vitesse moeten uberhaupt blij zijn met investeerders. Helemaal als het iemand betreft die al zoveel voor de club betekend heeft. Dat iemand zich in het verleden eens heeft uitgesproken dat een fusie goed is, moet je volledig los zien.
    Dat o.a. deze drie clubs blij moeten zijn met elk investering ben ik met je eens. Het grote verschil tussen deze drie clubs is dat er bij Roda blijkbaar nog altijd op de achtergrond de fusie speelt. Dan zou ik ook heel wantrouwend zijn als één van de grote initiatiefnemer van dit walgelijke idee aan je club wordt verbonden. Zeker in een functie waarbij geen enkele verantwoordelijkheid komt kijken.

  17. #511
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Welke fusie? Fortuna zit toch helemaal niet meer in de acute problemen?

  18. #512
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tie-wrap Bekijk bericht
    Welke fusie? Fortuna zit toch helemaal niet meer in de acute problemen?
    Fortuna, MVV en Roda JC hebben alledrie evengrote problemen op het moment. Al is het nieteens zo zeer dat we wantrouwend zijn naar een nieuwe fusie toe. Die zal er namelijk niet meer komen aangezien er geen club meer is om mee te fuseren. Een fusie tussen de huidige 3 clubs zet geen zoden aan de dijk en dan heb je alsnog een Jupiler League club. Het is nu de kwestie van natuurlijke selectie dat er één of meerdere van de drie clubs omvalt waardoor de ander(e) er profijt van gaat hebben.

    Het is puur het idee dat iemand die niet gelooft in de zelfstandige club Roda JC als stabiele erediviseclub een boegbeeld wordt. Iemand die steevast aangeeft dat Roda JC zelfstandig geen bestaansrecht heeft, dat is zijn eigen mening en dat moet die ook lekker zo houden. Het lijkt me alleen niet wenselijk dat zo'n publiek persoon een boegbeeld van Roda JC gaat worden. Wat straalt zo'n man uit naar potentiële sponsors, investeerders en aandeelhouders als hij geen vertrouwen heeft in zijn eigen club. Aan zijn knowhow wordt niet getwijfeld, daarom dat Nol hem best mag meenemen voor een adviesfunctie, RvC lid, klankbord of de best betaalde baan in het voetbal 'Koffie drinken'. Sef een publieke functie a la TD of trainer laten uitoefenen is het enige waar de supportersgroepen geen fan van zijn.

    Dus het gaat zich nu om de media waarin Nol blijkbaar gezegd heeft dat hij zich niet gewenst voelt, bedreigd voelt. Er kunnen nu altijd individuen zijn die je bedreigen maar als ik de meningen zo om me heen hoor en op de grote Roda JC fansite dan is hier niets van waar. Enorm jammer dat Nol dan niet mans genoeg kan zijn om dan de echte reden te vertellen waarom hij het niet wil doen.

  19. The Following User Says Thank You to Michael_ For This Useful Post:

    DeTempel ( 6 mei 2014)

  20. #513
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Ja maar Michael, is meneer Hendriks zelf vóór- of tegenstander van een fusie? En, in het geval van tegenstander, is meneer Hendriks dan vermogend genoeg om Roda weer een gezonde Eredivisieclub te krijgen?

    Het blijkt geloof ik wel dat alle clubs in Zuid-Limburg op eigen benen hun niveau niet kunnen houden, dus dat je dan naar een fusie kijkt lijkt me niet zo vreemd..

  21. #514
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Zo gek is het niet, dat als je een paar miljoen wilt storten, je wel iets van zeggenschap wilt hebben over het beleid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Ehh ja, maar clubs als Roda/Nac/Vitesse moeten uberhaupt blij zijn met investeerders. Helemaal als het iemand betreft die al zoveel voor de club betekend heeft. Dat iemand zich in het verleden eens heeft uitgesproken dat een fusie goed is, moet je volledig los zien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCDutchy Bekijk bericht
    Ja maar Michael, is meneer Hendriks zelf vóór- of tegenstander van een fusie? En, in het geval van tegenstander, is meneer Hendriks dan vermogend genoeg om Roda weer een gezonde Eredivisieclub te krijgen?

    Het blijkt geloof ik wel dat alle clubs in Zuid-Limburg op eigen benen hun niveau niet kunnen houden, dus dat je dan naar een fusie kijkt lijkt me niet zo vreemd..
    Hij is niet een absolute voor of tegenstander. Hij is absoluut vermogend genoeg maar hij is ook al op leeftijd. En het gaat zich nu ook enkel voor komend seizoen zodat de begroting op nagenoeg hetzelfde peil kan blijven.

    Drie ongezonde clubs samen is geen garantie voor 1 gezonde club he. In Overijssel heb je met Go Ahead, Zwolle, Heracles en Twente vier clubs in een vergelijkbare regio allemaal Eredivisie. Dus als het daar kan, waarom hier niet?

  22. #515
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Hij is niet een absolute voor of tegenstander. Hij is absoluut vermogend genoeg maar hij is ook al op leeftijd. En het gaat zich nu ook enkel voor komend seizoen zodat de begroting op nagenoeg hetzelfde peil kan blijven.

    Drie ongezonde clubs samen is geen garantie voor 1 gezonde club he. In Overijssel heb je met Go Ahead, Zwolle, Heracles en Twente vier clubs in een vergelijkbare regio allemaal Eredivisie. Dus als het daar kan, waarom hier niet?
    Als zo'n man toch op leeftijd is zou hij toch het beste die club er gewoon bovenop helpen? Kampioen in de JL en dan gewoon in de topvijf gaan spelen..

    In Overijssel zijn er gewoon bestuurders met een stel hersens. Dat helpt wel. Van fatsoenlijk beleid is in Limburg nauwelijks sprake..

  23. #516
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Drie ongezonde clubs samen is geen garantie voor 1 gezonde club he. In Overijssel heb je met Go Ahead, Zwolle, Heracles en Twente vier clubs in een vergelijkbare regio allemaal Eredivisie. Dus als het daar kan, waarom hier niet?
    Dat wordt wel heel vaak geroepen (ook over te veel Brabantse ploegen) maar dat is nog nooit hard gemaakt door middel van cijfers. Wel dat de drie Zuid-Limburgse club al ruim 10 jaar niet meer gezamenlijk op het hoogste niveau spelen maar die tientallen jaren daarvoor (meestal) wel. De vraag is waarom het toen wel kon.

  24. #517
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Dat wordt wel heel vaak geroepen (ook over te veel Brabantse ploegen) maar dat is nog nooit hard gemaakt door middel van cijfers. Wel dat de drie Zuid-Limburgse club al ruim 10 jaar niet meer gezamenlijk op het hoogste niveau spelen maar die tientallen jaren daarvoor (meestal) wel. De vraag is waarom het toen wel kon.
    Daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven. Ik heb geen idee waarom het vroeger hier een stuk beter ging en het nu opeens niet meer kan. Ik kan me niet bedenken dat het idd zoals je zegt in Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant wel meerdere clubs op gezond niveau samen kunnen bestaan maar hier sinds tien jaar niet meer. Al is het bij ons eigenlijk pas 4 jaar geleden fout gegaan.



    Als je hier ook ziet dat Roda JC gewoon heel verdienstelijk 6e staan terwijl we altijd met de 11e - 14e begroting van de Eredivisie speelde. Ik denk dat ons stadion een grote fout geweest is. We hebben enkele leuke successen gehad met Nol Hendriks, maar hij gaf nooit geld, hij leende het. We hebben nooit het geld verdiend dat bijv. een ADO, Heerenveen en FC Groningen kan, jong kopen en daarna duur verkopen. We hebben altijd de opbrengsten moeten delen met de kosten en Nol. Heel fijn dat we zo'n goede spelers tot onze beschikking gehad, zeker in de tijd van het vreemdelingenlegioen met Koné, Sergio, Cristiano, Babangida etc.


    Het is idd 6 seizoenen geleden eenmaal gebeurd, toen wonnen we op de laatste wedstrijddag van Feyenoord waardoor we directe degradatie ontliepen met Harm van Veldhoven. Harm heeft daarna nog drie jaar goede resultaten behaald en toen ging het vorig jaar nog één keer net goed tegen Sparta en helaas ging het dit jaar helemaal fout. Sportief gezien viel het best mee, alleen financieel en bestuurlijk is het wel al jaren belachelijk slecht gegaan.

    Jammer dat Nol nu zegt dat hij enkel het geld wil lenen zoals hij dit voorheen ook deed. Hij moet toch weten dat Roda dit gewoon niet eens kan. We kunnen met een schuldenlast van >20 miljoen niet nóg meer kunnen lenen. Ik ben er bang voor dat we komend seizoen niet eens af kunnen gaan maken als er geen geldschieter komt, aangezien we nog veel afkoopsommen moeten gaan betalen en we natuurlijk een enorme daling in inkomsten gaan krijgen.

  25. #518
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard


  26. The Following User Says Thank You to Miln For This Useful Post:

    Michael_ ( 6 mei 2014)

  27. #519
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Schuldenlast van meer dan 20 miljoen???

    Bizar...

  28. #520
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven. Ik heb geen idee waarom het vroeger hier een stuk beter ging en het nu opeens niet meer kan. Ik kan me niet bedenken dat het idd zoals je zegt in Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant wel meerdere clubs op gezond niveau samen kunnen bestaan maar hier sinds tien jaar niet meer. Al is het bij ons eigenlijk pas 4 jaar geleden fout gegaan.

    Als je hier ook ziet dat Roda JC gewoon heel verdienstelijk 6e staan terwijl we altijd met de 11e - 14e begroting van de Eredivisie speelde. Ik denk dat ons stadion een grote fout geweest is. We hebben enkele leuke successen gehad met Nol Hendriks, maar hij gaf nooit geld, hij leende het. We hebben nooit het geld verdiend dat bijv. een ADO, Heerenveen en FC Groningen kan, jong kopen en daarna duur verkopen. We hebben altijd de opbrengsten moeten delen met de kosten en Nol. Heel fijn dat we zo'n goede spelers tot onze beschikking gehad, zeker in de tijd van het vreemdelingenlegioen met Koné, Sergio, Cristiano, Babangida etc.
    Zuid-Limburg is natuurlijk ook gewoon een krimpregio met vrij minimale economische waarde.activiteit. Sinds het verdwijnen van de mijnen heeft de regio nagenoeg niks groots. Ja, DSM en NedCar, maar dat is ook vrij karig voor een regio met meer dan 600.000 inwoners en de nodige werknemers van over de grenzen/buiten de regio.

    Totaal niet te vergelijken met Brabant natuurlijk, wat feitelijk een economische motor is in Nederland en grote steden heeft die wel wat profclubs kunnen dragen. Venlo profiteert daar weer van. Ik zie ook meer sportieve toekomst in VVV dan het trio uit Zuid-Limburg.

    Verder hebben wel meer clubs een leuke periode met aardige spelers gehad, maar vielen ze terug op lange termijn. AZ dat degradeerde na de jaren 80, Vitesse dat ook bijna verdween uit de Eredivisie, Willem II dat degradeerde, Roda JC nu.

  29. #521
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Begroting Roda halveert
    Roda JC Kerkrade zal fors in begroting terug moeten.

    De club verwacht komend seizoen 6,1 miljoen euro aan inkomsten. Dat is bijna de helft van de huidige begroting. Vooral de TV-gelden en sponsorinkomsten lopen terug. Ook verwacht de club minder toeschouwers, gemiddeld 7.500. Seizoenskaarten worden goedkoper.

    Huurachterstand
    Roda presenteerde maandagavond een plan van aanpak aan de gemeente Kerkrade. Daarbij werd ook duidelijk dat de club met een forse huurachterstand kampt. Die bedraagt op dit moment 2,8 ton maar daar komt op 1 juli nog eens 4 ton bij.

    Of de gemeente akkoord gaat met een regeling, is niet duidelijk.

    Personele gevolgen
    De raad van commissarissen zei verder dat binnen twee weken het personeel te horen krijgt wat de gevolgen voor hun zijn. Door de degradatie moet ook in het personeelsbestand flink worden gesneden. Daarnaast zal Roda JC afscheid moeten nemen van een aantal 'dure' spelers. Ook daarover moet snel duidelijkheid komen.

    Hendriks
    In de cijfers is geen rekening gehouden met een eventuele investering van suikeroom Nol Hendriks. Ook transferopbrengsten zijn niet in de begroting opgenomen, maar kunnen eventueel het tekort terugdringen.

    http://www.l1.nl/nieuws/254829-begroting-roda-halveert


  30. #522
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    6.1 miljoen is nog altijd meer dan welke andere club dan ook ooit te besteden heeft gehad in deze competitie. Het eerste jaar zullen relatief veel supporters en sponsors nog wel blijven hangen. Een enkel jaartje toto divisie vindt een beetje fan nog wel te doen, maar meer moet het niet worden.

  31. #523
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Nee klopt, denk ook dat Roda echt in de problemen gaat komen als het langer dan één seizoen duurt.

  32. #524

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Ja, want per seizoen gaat je begroting zakken.

  33. #525
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Ik denk dat we het seizoen niet eens af gaan maken als ik de financiële positie hoor, de spelersalarissen etc.

  34. #526
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Ik denk dat we het seizoen niet eens af gaan maken als ik de financiële positie hoor, de spelersalarissen etc.
    Tuurlijk wel joh. Die spelers zullen voor een deel vertrekken. Mannen als Dijkhuizen, Fledderus, Hupperts, etc. kun je nog wel van de hand doen en misschien een transfersommetje voor ontvangen. En een klein verlies kun je wel draaien zonder failliet te gaan.

  35. #527
    Steun de Horeca The Man's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2013
    Leeftijd
    29
    Berichten
    10.569
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    De vertrekkers bij Roda, goed nieuws zit van Peppen ook bij

    Kees Luijckx en Roly Bonevacia maken gebruik van een degradatieclausule in hun contract en verlaten de club. Mateusz Prus, Bryan Roox, Mitchell Donald, Berry Powel en Vasil Skourtai hebben te horen gekregen dat hun aflopende contract niet zal worden verlengd. Bart Biemans, Arnaud Sutchuin Djoum, Davy De Beule en Filip Kurto hebben ook een aflopende verbintenis, maar de club houdt voor het kwartet de mogelijkheid open om te praten over een nieuwe verbintenis.
    Zes spelers hebben, ondanks het feit dat ze in het bezit zijn van een doorlopend contract, te horen gekregen dat ze bij Roda JC mogen vertrekken: Wiljan Pluim, Anouar Kali, Martijn Monteyne, Ard van Peppen, Frank Demouge en Krisztian Nemeth. Guus Hupperts zal waarschijnlijk getransfereerd worden.
    Roda JC heeft de intentie uitgesproken om graag verder te willen met Marc Höcher, Guy Ramos, Mitchell Paulissen, Mark-Jan Fledderus, Anco Jansen, Timo Letschert en Henk Dijkhuizen. Zij worden aangevuld met de nieuwe selectieleden.

  36. The Following User Says Thank You to The Man For This Useful Post:

    Pizzakoerier (17 mei 2014)

  37. #528
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Is dat sneu voor Ard. Heeft-ie eindelijk z'n niveau bereikt, gaat-ie weg!

  38. #529
    Steun de Horeca The Man's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2013
    Leeftijd
    29
    Berichten
    10.569
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCDutchy Bekijk bericht
    Is dat sneu voor Ard. Heeft-ie eindelijk z'n niveau bereikt, gaat-ie weg!
    Maar niet voor Roda


  39. #530
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Om Kees Luijckx zullen ze toch ook niet kunnen jammeren dat hij gebruikt maakt van ze degradatieclausule...

  40. #531
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.065
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Ard van Peppen. Lijkt me wel wat voor Feyenoord...

  41. #532
    Steun de Horeca The Man's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2013
    Leeftijd
    29
    Berichten
    10.569
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroy Bekijk bericht
    Om Kees Luijckx zullen ze toch ook niet kunnen jammeren dat hij gebruikt maakt van ze degradatieclausule...
    Ik zou je hart maar vasthouden als ik jou was, wie weet gaat hij naar Ado....

  42. #533
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Prima.

  43. #534
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Roda JC heeft de intentie uitgesproken om graag verder te willen met Marc Höcher, Guy Ramos, Mitchell Paulissen, Mark-Jan Fledderus, Anco Jansen, Timo Letschert en Henk Dijkhuizen. Zij worden aangevuld met de nieuwe selectieleden.
    Dit rijtje spelers is dus verneukt.

  44. #535
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Voor die eerste past de JL iig perfect bij zijn niveau.

  45. #536
    Steun de Horeca The Man's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 december 2013
    Leeftijd
    29
    Berichten
    10.569
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viktor Bekijk bericht
    Voor die eerste past de JL iig perfect bij zijn niveau.
    Oud zeer?

  46. #537
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefteddy1994 Bekijk bericht
    Oud zeer?
    Nee hoor, al was ik wel blij dat ie weg was. Maar hij is gewoon niet genoeg voor de Eredivisie, simpel zat. Höcher is een mislukte variant op Beckham. Hij moet het puur hebben van zijn traptechniek (corners/vrije trappen/voorzetten) en dat gaat niet zelden mis. Voor de rest mist hij alle eigenschappen om geschikt te zijn als aanvallende middenvelder of buitenspeler. Geen snelheid, weinig bijzondere korte passwerk, geen positiespel, minimale voetbalintelligentie. Ook nog eens een ''moeilijke jongen''. Snap niet wat je daarmee aan moet.

  47. The Following User Says Thank You to viktor For This Useful Post:

    The Man (18 mei 2014)

  48. #538
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.943
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Deze topic kan naar de Jupiler afdeling.

  49. The Following User Says Thank You to Johan C For This Useful Post:

    Sam_Vitesse (26 mei 2014)

  50. #539
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Aldus L1, balen want Roda had altijd een prima grasmat

    Roda kiest voor kunstgras
    Roda JC gaat komend seizoen definitief over op kunstgras.

    Dat vertelde Wim Collard, interim-directeur, tijdens een sponsoravond van de club.

    Roda gaat ervan uit dat de investering op termijn wordt terug verdiend. In de Jupiler League speelt al een aantal clubs op kunstgras.

    De directie liet verder weten dat promoveren komend seizoen de enige doelstelling is van de club.

    Daarna wil Roda JC structureel tot de beste tien clubs van De Eredivisie gaan behoren. Eens in de 5 jaar moet Europees voetbal worden gehaald. De presentatie werd verzorgd door oud-voetballer Jan van Halst van sportmarketingbureau sportfive.

    Er waren veel sponsoren op de informatieavond afgekomen.

  51. #540

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Eerst maar is promoveren lijkt me, nu al praten over Europees voetbal haha.

Pagina 12 van 38 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 3 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 3 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •