Pagina 25 van 38 EersteEerste ... 15232425262735 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.081 t/m 1.125 van 1676

Discussie: Roda JC Topic

  1. #1081
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Roel Brouwers maar meteen gestopt.

  2. #1082
    Superroda's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2016
    Berichten
    162
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    4

    Standaard

    De beste oplossing voor alle partijen. Brouwers is niet meer wat hij ooit was en met Kum, Ananou en Werker hebben we in principe 3 prima CV's.

  3. #1083
    Sang culer, cor Català! Almogaver's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 januari 2010
    Locatie
    In de mooiste provincie van Nederland
    Berichten
    3.928
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Paulissen

  4. #1084
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Schitterende bal, maar weer een lachwekkende vertoning. Dit kan niet goed blijven gaan...

  5. #1085
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Kan ook niet anders. Word je in verband gebracht met Vejinovic en Havenaar en uiteindelijk krijg je de Griekse Mytidis in de naam van Papazoglou. Wat is Caanen toch ook een ontzettende lul ( en ja als die Papazoglou er straks opeens 10 inlegt dan mag er best gelachen worden ). Je hebt doelpunten nodig en dan flik je dit. Roda staat verdedigend aardig. Dat is ons geluk, anders waren we nu al gedegradeerd. 8 doelpunten in 17 wedstrijden en dan ga je je hoop vestigen op iemand die net terug is van een blessure ( Schahin ) en een spits voor de breedte halen. Schandalig beleid.

  6. #1086
    Superroda's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2016
    Berichten
    162
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    4

    Standaard

    De Silva en Noor zouden mogen vertrekken/weg willen bij Roda, gaan in ieder geval niet mee op trainingskamp. Over Noor ben ik niet heel rouwig. Vrij modale voetballer die niet echt beter is dan zijn concurrenten. Als ze met zijn vrijgekomen plaats een speler als Inceman of Zhukov kunnen halen vind ik het prima. De Silva is een leuke voetballer met de bal aan de voet, maar is nog niet compleet genoeg. Niet voor niets dat hij onder twee verschillende trainers geen basisplaats kon afdwingen.

    Tja, Papazoglou... Op het eerste oog geen heel indrukwekkende aanwinst, maar ik laat me verrassen. Zou niet de eerste keer zijn dat zo'n houthakker hier opeens begint te scoren. Ben erg benieuwd wie ze verder nog gaan halen.

  7. #1087
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Ik vind het een vreemde beslissing om onze vijfde centrale spits aan te trekken. We spelen maar met 1 spits, gaan we dat nu veranderen? Ik neem aan dat ze Schahin als 1e spits blijven zien, daarna heb je dus Church, Mytides en de nieuwe Griek. Om drie spitsen voor 1 positie te gebruiken met Blättler als alternatief vind ik een beetje gek. Dan zou ik bijna zeggen dat je met twee spitsen gaat spelen, maar dan vind ik de keuze van de nieuw griek vreemd omdat hij met 1.98m een lange kopsterke spits zou zijn. We hebben daarmee vier vrijwel dezelfde soort spitsen. Met een twee spitsen systeem moet je of een kopper-sprinter duo hebben of een werker-killer. We hebben het nu allebei niet echt. Het is allemaal een beetje van hetzelfde.

    Ik had Manu graag bij ons gezien, dan heb je tenminste snelle vleugels en een Schahin als 1e spits als afmaker. Tuurlijk, Rosheuvel heeft niet de rendement zoals we dat zouden willen, maar hij heeft ook nooit een volwaardige spits voor hem gehad. Het is een beetje een kip en ei verhaal, de spits kan niets zonder goede aanvoer, maar goede aanvoer heeft geen zin bij een slechte spits. Ik heb niet het idee dat we weinig gescoord hebben doordat we een te slechte spits hadden, ik heb het idee dat het lag aan de verdedigende spelopvatting en de weinige creativiteit, het weinig creëren van kansen en slechte voorzetten. Natuurlijk is het voor iedere matige spits makkelijk als de ballen op een presenteerblaadje worden aangeboden, maar toen wij Malki/Junker hadden was het voor de middenvelders ook handig dat nagenoeg elke bal wel erin kon gaan. Ik zie liever een creatieve speler erbij komen en een nummer 6, een vervanger voor Inceman hebben we nooit echt gehaald.

    Noor vond ik vorig seizoen erg sterk beginnen aan het seizoen, ik zag in hem echt een vaste basisspeler. Helaas is hij na zijn blessure nooit meer in diezelfde flow gekomen. Wellicht was dat niveau ook hoger dan dat hij normaliter aankan? Dan is het goed dat hij weg mag. De Silva blijf ik jammer vinden, die jongen kan zo goed voetballen, maar komt fysiek totaal niet mee.

    Ik heb er een hard hoofd in of we aan het einde van het seizoen hoger dan plek 18 zullen staan, boven plek 16 is al helemaal een utopie verwacht ik.

  8. #1088
    Superroda's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2016
    Berichten
    162
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Ik heb niet het idee dat we weinig gescoord hebben doordat we een te slechte spits hadden, ik heb het idee dat het lag aan de verdedigende spelopvatting en de weinige creativiteit, het weinig creëren van kansen en slechte voorzetten.
    Mee eens. Je kunt elke spits halen die je wil, maar met dit middenveld erachter zullen ze allemaal niet goed renderen. Er zit daar gewoon te weinig kwaliteit/creativiteit. De verdedigende spelopvatting is hier een gevolg van. Ik zie ook nog graag een nummer 6 en een buitenspeler komen. Wellicht dat Boerrigter en Lukoki nog in beeld zijn.

  9. #1089
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Ik vind het een vreemde beslissing om onze vijfde centrale spits aan te trekken. We spelen maar met 1 spits, gaan we dat nu veranderen? Ik neem aan dat ze Schahin als 1e spits blijven zien, daarna heb je dus Church, Mytides en de nieuwe Griek. Om drie spitsen voor 1 positie te gebruiken met Blättler als alternatief vind ik een beetje gek. Dan zou ik bijna zeggen dat je met twee spitsen gaat spelen, maar dan vind ik de keuze van de nieuw griek vreemd omdat hij met 1.98m een lange kopsterke spits zou zijn. We hebben daarmee vier vrijwel dezelfde soort spitsen. Met een twee spitsen systeem moet je of een kopper-sprinter duo hebben of een werker-killer. We hebben het nu allebei niet echt. Het is allemaal een beetje van hetzelfde.

    Ik had Manu graag bij ons gezien, dan heb je tenminste snelle vleugels en een Schahin als 1e spits als afmaker. Tuurlijk, Rosheuvel heeft niet de rendement zoals we dat zouden willen, maar hij heeft ook nooit een volwaardige spits voor hem gehad. Het is een beetje een kip en ei verhaal, de spits kan niets zonder goede aanvoer, maar goede aanvoer heeft geen zin bij een slechte spits. Ik heb niet het idee dat we weinig gescoord hebben doordat we een te slechte spits hadden, ik heb het idee dat het lag aan de verdedigende spelopvatting en de weinige creativiteit, het weinig creëren van kansen en slechte voorzetten. Natuurlijk is het voor iedere matige spits makkelijk als de ballen op een presenteerblaadje worden aangeboden, maar toen wij Malki/Junker hadden was het voor de middenvelders ook handig dat nagenoeg elke bal wel erin kon gaan. Ik zie liever een creatieve speler erbij komen en een nummer 6, een vervanger voor Inceman hebben we nooit echt gehaald.

    Noor vond ik vorig seizoen erg sterk beginnen aan het seizoen, ik zag in hem echt een vaste basisspeler. Helaas is hij na zijn blessure nooit meer in diezelfde flow gekomen. Wellicht was dat niveau ook hoger dan dat hij normaliter aankan? Dan is het goed dat hij weg mag. De Silva blijf ik jammer vinden, die jongen kan zo goed voetballen, maar komt fysiek totaal niet mee.

    Ik heb er een hard hoofd in of we aan het einde van het seizoen hoger dan plek 18 zullen staan, boven plek 16 is al helemaal een utopie verwacht ik.
    We hebben echt geluk dat de verdediging redelijk staat en dat je mag hopen dat je nog een paar keer per ongeluk met 1-0 wint, maar ik zie ons ook niet hoger eindigen dan plek 16. We mogen tot nu toe blij zijn dat de Eagles er nog zijn, al vind ik dat die nu wel daadkrachtig aan het handelen zijn.

  10. #1090
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Ja precies, en dat van Leer een goed seizoen heeft.

  11. #1091
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Gisteren 1-1 gespeeld tegen Estoril ( een gelijkspel, wat een verrassing ). Verder vind ik het nog steeds verdacht rustig rondom de club. Ik ben bang dat er bijna niets meer bij zal komen. En dan gaat het heel lastig worden de tweede seizoenshelft.

  12. #1092
    Superroda's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2016
    Berichten
    162
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    4

    Standaard

    Roda zou op het punt staan Bryan Verboom over te nemen van Zulte Waregem, 24-jarige Belgische linksback. Zou van Peppen dan na 5 jaar eindelijk een concurrent krijgen?

    ADO was overigens ook geïnteresseerd.

  13. #1093
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Het zou verdomme eens tijd worden.

  14. #1094
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Ben benieuwd hoe die Verboom is.

    Papazoglou was in de lucht vrij sterk, alleen stond hij niet op de plek die ik van een spits verwacht. Ik vraag me echt een aantal dingen af bij ons elftal. Simpele dingen als een vrije trap (direct, maar vooral indirect) en corners, dit zijn toch voetbalmomenten die al tig jaar bestaan? Die cornervlag staat al jaren op dezelfde plek. Een goede corner heb ik nog niet gezien, alle ballen gaan te hoog, te kort of in de handen van de keeper. Een simpele indirecte vrije trap hetzelfde, ik ben al blij als die over de muur beland, maar het is toch vaak triest.

    Je bent wat ongelukkig met het afmaken van kansen dit jaar, maar als je dan je dode spelmomenten niet benut wordt het ook wel erg lastig.

    Wie heeft in hemelsnaam Boysen gescout? Daar zit echt helemaal niets in, geen snelheid, geen actie en geen inzicht. Hij kapt de hele tijd naar zijn andere been, dat heeft een verdediger na 5 minuten ook wel door. Rosheuvel is dreigend met zijn body en snelheid, maar maakt altijd de verkeerde keuze. Hij wil voorzetten wanneer hij rustig moet passen en hij legt hem af als hij moet schieten. Hij schiet sowieso te vaak uit een positie dat een ander er beter voorstaat. Ik hoop dat we straks gewoon 4-4-2 gaan spelen en dan kun je twee centrumspitsen opstellen. De vraag is wie de 4e middenvelder moet worden, Paulissen? Of wordt het dan een zekerheidje zoals Gullon/van Son als extra slot. We hebben in ieder geval duidelijk geen spelers om met vleugelspitsen te spelen, helaas.

    Waarom wordt er door Yannis niet veel eerder gewisseld? Heel frustrerend.

    Iemand enig idee wat die ontzettend dikke zwarte rook was? Dat is toch geen normale fakkel of rookbom?

  15. #1095
    Superroda's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2016
    Berichten
    162
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    4

    Standaard

    Als ik het goed heb werd Boysen gehaald op aanraden van Plum, die zou toen de Deense competitie hebben bekeken.

    Die vrije trappen vielen mij ook op. Dat Rosheuvel en Boysen geen fatsoenlijke ballen voor de goal krijgen weten we nu wel, maar zo'n Auassar moet een bal toch zo op het hoofd van Papazoglou kunnen leggen uit een vrije trap. Daar begrijp ik ook niks van.

    Al er een goede nummer 6 gehaald wordt kun je die opstellen, en verder een ruitje maken met Ajagun op 10, van Hyfte en Rosheuvel/Auassar op de halfposities. Als er dan ook nog een redelijke buitenspeler bij komt (slechter dan dit kan eigenlijk al niet) dan beginnen Papazoglou en Schahin vanzelf met scoren.

  16. #1096
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Een goede nummer 6 is inderdaad wel nodig. Waar haal je die vandaan, zonder geld. Ik ben bang dat er weer een 5e keus Griek, Sloveen of Macedoniër uit de kast wordt getrokken.

  17. #1097
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.081
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Roda wordt een olieclubje.
    Als je denkt dat een ranzige club niet ranziger kan, word je toch ineens verrast.
    Benieuwd of die sjeiks weten dat ze niet in de Bundesliga hebben geïnvesteerd.
    Laatst gewijzigd door Momus; 24 januari 2017 om 12:29

  18. #1098
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.081
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Oh. Een Zwitserse Rus die in Dubai woont.
    Klinkt kosjer.

  19. #1099
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    NEW CO-OWNER INVESTS IN FUTURE RODA JC

    The Swiss investor Aleksei Korotaev intends to acquire a minority share in Roda JC Kerkrade and has already committed funds to strengthen the roster yet in this transfer window.
    These first steps of the new co-owner fit in his long-term strategy to bring the club back to the sub-top of the Eredivisie. The procedural settlement of the new shares ratio will be
    completed within weeks.


    Minority share
    With the acquisition of a part of the shares of the owner Frits Schrouff, Aleksei Korotaev acquires a minority share in the Kerkrade football club. This transaction responds to the desire of Schrouff to reduce his financial involvement. Obviously 0.2% of the shares remains by the club itself, here is the club culture housed (such as name, image rights and play location).
    The arrival of the new co-owner gives the club a solid foundation to build a future-proof Roda JC.

    Managing Director Wim Collard: "Aleksei Korotaev has outspoken ambitions with our club and for him the strong local anchoring remains the most important. Together with the fans, sponsors and the entire region, he wants to further develop the future of Roda JC. This is also evident from the fact that Frits Schrouff continues to play a role as co- owner. In this way we connect the local commitment to the global business network of Aleksei Korotaev ".

    Investing in the future
    Aleksei Korotaev wants to bring Roda JC back to the sub-top of the Eredivisie. The Swiss businessman therefore not only acquires shares but also investing in the current squad and improvement of the Football Academy. In the short term he has already committed funds to sign players during the transfer period that expires on 31st January. Also he wants to start this year with the further professionalization of the Football Academy, because he recognizes that youth development is an important ‘lifeline´ of the club. This creates the basis for further investment and the return of Roda JC at the level that does justice to the glorious history of the club.
    Technical Director Ton Caanen "Aleksei Korotaev not only invests, but he is above all passionately involved. His commitment is large and above all sincere. He has a big sporting heart and is a true team player. ‘Together´ is his quote. From our first meeting we had a great chemistry".

    Aleksei Korotaev
    After a career in the Swiss banking sector and international finance, Aleksei Korotaev started an investment company with interests and operations in several countries. Effective participation is the essence of his method. Korotaev: "I am very pleased, together with Mr. Schrouff and his extraordinary support for the club, to bring the club back to the sub-top of the Eredivisie. From the first moment I have appreciated the enthusiasm and passion of the people at Roda JC and especially the managing board. It gave me the feeling to have landed at the right club to accomplish my ambitions. I am very happy and proud that the intensive cooperation with Ton Caanen during the past few months and the energy that he has put into this deal, has resulted in the message of today and I am really looking forward to this close cooperation with the managing board of Roda JC."

    Subject
    The Swiss is a passionate lover of football and in his youth he was a thoroughbred sportsman who practiced a diversity of sports, such as football and diving. He knows from his experience what it takes to facilitate and supervise to enable peak performance. Now he wants to supply his business opportunities and network to one of his passions: a football club.
    One of his closest advisors is the Limburg born Stijn Janssen, a tax advisor who lives and works in Dubai. Stijn Janssen: "As a young boy I went together with my father to Kaalheide and I am worried by the current phase in which the club now finds itself. When I sensed that Aleksei Korotaev wanted to participate in a football club, I mentioned Roda JC to him. After extensive contact with Ton Caanen since November 2016, Aleksei and I thoroughly acquainted with the club in Kerkrade early January. Aleksei became even more enthusiastic and so the case gained momentum. With Aleksei Korotaev as the new co-owner, Roda JC is able to further develop his future.

    Frits Schrouff: “When I learnt to know Aleksei, I discovered that he has the same thoughts and ambitions with regard to the future of the club as when I started participating in the club. The focus on the Football Academy and bringing back the sportive successes will be our joint challenge."

    Teamwork
    The arrival of a new co-owner is a reassurance for the club, but also a boost for all involved to work with renewed vigour to the new Roda JC.
    Sales Director Nick Janssen: "Aleksei Korotaev wants together with Frits Schrouff and the Board of Roda JC continue to develop this beautiful club. I faced a business partner with a big global network who especially also cherishes our local network. We as the Board of Roda JC, play an important role in this process. The arrival of Aleksei Korotaev is fantastic for all of us and we all have to bring big affords, along with anyone with a black-yellow heart".

    The board of Stichting Administratiekantoor Roda JC (holder of the golden share) has approved with enthusiasm with this intention and sees the chance to enable the next steps within the goals of the club.
    bron. Rodajc.nl

    Het is in principe de enige hoop die wij hadden om nog in de Eredivisie te blijven. We moeten hoe dan ook spelers gaan halen die sowieso een meerwaarde hebben en in de basis staan. Ik zou zeggen ten minste twee spelers. Geen spelers die nog fit moeten worden, die moeten wennen aan de selectie/tactiek. Gewoon twee spelers die direct een meerwaarde zijn.

    Ik hoop dat er nu met dit extra geld ook aan de basis wordt gewerkt. Weg met het RvC vriendjeskliekje en de directeuren die allemaal vriendjes zijn van elkaar. Zet Wim Collard puur op financiën, dat kan die, de rest niet. Caanen moest sowieso al snel zorgen dat hij de club verlaat. Dat heeft Kalezic dus blijkbaar goed gezien. Daarna twee of drie gerichte versterkingen en we kunnen wéér eens opnieuw beginnen. Dan gaan we eindelijk eens stoppen met 15 spelers per jaar verslijten en wordt er hopelijk eens fatsoenlijk beleid gemaakt. Helaas lijkt het in het bovenstaande stuk erop alsof hij en Caanen erg blij zijn met elkaar.

    Ik hoop trouwens wel, een investeringsmaatschappij, ik denk dan aan Doyen. Hopelijk houden ze zich wel heel goed aan de financiële regels. Het zou triest zijn als we straks dachten gered te zijn en we zijn de licentie kwijt. Hopelijk doen ze nu wel de juiste dingen die ze niet hebben gedaan toen Schrouff de tent overnam. Ze hadden toen de basis goed moeten neerzetten, een fatsoenlijke scouting en een goede visie met beleid.

    Het idee klinkt op korte termijn nog niet eens als een slechte beslissing.

  20. #1100
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.343
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Fortuna heeft ook een geweldig impuls gekregen. Ik hoop dat Roda hetzelfde geluk heeft.

  21. #1101
    tie-wrap's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 december 2010
    Locatie
    Belgique
    Berichten
    4.506
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Dit moet je toch ook niet willen...

    Ik dacht trouwens dat die Schrouff alle schulden had afbetaald en dat het nu allemaal koek en ei was in Kerkrade. Los van de sportieve prestaties dan, maargoed dat ligt eerder aan een slecht aankoopbeleid, want Roda heeft ongeveer evenveel te besteden als de rest van het rechterrijtje.

  22. #1102
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tie-wrap Bekijk bericht
    Dit moet je toch ook niet willen...

    Ik dacht trouwens dat die Schrouff alle schulden had afbetaald en dat het nu allemaal koek en ei was in Kerkrade. Los van de sportieve prestaties dan, maargoed dat ligt eerder aan een slecht aankoopbeleid, want Roda heeft ongeveer evenveel te besteden als de rest van het rechterrijtje.
    De directie heeft het bewerkstelligd om het seizoen te beginnen met het oog enkele tonnen winst te schrijven, tot aan november waarbij we bijna failliet waren waar uiteindelijk Schrouff nog gaten moest dichten. Tegenvallende sponsorinkomsten en seizoenskaarten verkocht, geen spelers verkocht en er wel tig moeten kopen. Een groot wanbeleid, en dat al meer dan 10 jaar. Een wonder dat we nog bestaan.


    VI verwoordt het nu perfect. Het is de vraag of deze kans weer verprutst wordt.
    Na een jaar negatief voetbal onder Darije Kalezic moest het allemaal anders bij Roda JC Kerkrade, en dat gaat het ook: de resultaten zijn nog minder geworden, het voetbal alleen maar slechter. De vraag is of de nieuwe investeerder Aleksei Korotaev, een in Dubai woonachtige Zwitser, deze problemen kan oplossen.

    Zelfs medewerkers van tegenstander NEC kregen zondag spontaan medelijden met de trainer van het zojuist verslagen Roda JC. Yannis Anastasiou steunde tegen een muur van De Goffert. In zijn ogen een blik die het midden hield tussen droefenis en radeloosheid. De Griek zuchtte en zocht naar verklaringen voor de 2-0 nederlaag. Veel zorgelijker dan de uitslag was het spel, waarin overtuiging, vernuft en automatismen ver te zoeken waren.

    ‘We speelden allemaal de slechtste wedstrijd van onze carričre’, vonniste verdediger en aanvoerder Chris Kum. En nu was dus het aan Anastasiou om uit te leggen wat zich zojuist voor zijn bewalde ogen had voltrokken. De Griek haalde zijn schouders op en keek er haast verontschuldigend bij. ‘Ik snap het gewoon niet.’ Daarna sprak hij over een gebrek aan achtereenvolgens brains, karakter, ideeėn, scherpte en geluk. Of misschien, vroeg Anastasiou zichzelf hardop af, lag het wel aan de omschakeling van het eigen kunstgras naar de ijzige natuurmat in Nijmegen. Van die oorzaak leek hij zelf ook niet echt overtuigd.

    Nee, dan het huiveringwekkende onvermogen van de Roda-spelers een bal in het doel van de tegenstander te krijgen. Anastasiou moet het dit seizoen wekelijks aanhalen en ook in Nijmegen was dat toch weer waar hij bij uitkwam. De cijfers zijn historisch slecht: acht doelpunten wist de ploeg bijeen te sprokkelen. Op 27 november, uit tegen Sparta (2-2), scoorden de Limburgers voor het laatst. Zelfs Heracles Almelo heeft een spits (Samuel Armenteros) die er in z’n eentje net zoveel maakte als alle collega’s van Roda JC samen.

    Trainer Yannis Anastasiou oogt radeloos. Links spits Nestoras Mytides, die dit seizoen pas één keer scoorde.
    De situatie is extra pijnlijk gezien de uitspraken die afgelopen zomer in het Parkstad Limburg Stadion waren op te tekenen. De leiding van Roda rekende ondanks de veertiende plaats hard af met trainer Darije Kalezic, die betonvoetbal werd aangewreven. Onder opvolger Anastasiou zou het publiek weer worden verwend. De Griek wakkerde de verwachtingen alleen maar aan. In dit blad zei hij dat het met Roda op alle fronten beter te willen doen dan vorig seizoen: meer punten, leuker voetbal. Er is niets van terechtgekomen. In een half jaar tijd heeft het elftal geen progressie geboekt, integendeel zelfs, en toch is het te gemakkelijk alle schuld bij de oud-spits in de schoenen te schuiven. Zijn voorganger Kalezic zei het al: ‘De problemen zitten diep bij deze club.’

    In elke laag binnen Roda JC klinkt kritiek op het eigengereide functioneren van Ton Caanen
    Roda stapt al jarenlang van sloot in sloot, een duidelijke visie is niet herkenbaar en de beslissingen zijn gevoed door opportunisme. Het technische beleid wordt gekenmerkt door het voortdurend wegsturen van trainers en de komst van een peloton nieuwe miskopen in elke transferperiode. De huidige selectie vertoont zó veel gebreken, dat ook Antonio Conte er vermoedelijk weinig mee had kunnen beginnen.

    Anastasiou had tegen NEC geen enkele linksbuiten tot zijn beschikking. Lastig, want hij heeft van technisch directeur Ton Caanen de opdracht gekregen met drie spitsen te spelen. Op David Boysen, een week eerder tegen Feyenoord nog linkerspits van dienst, kon hij geen beroep meer doen. Caanen presenteerde de Deen afgelopen zomer als een grote aanwinst, die voor de neus van een aantal andere clubs was weggekaapt. De directeur maakte sceptici binnen Roda warm met het verhaal dat Maccabi Tel Aviv, waar hij eerder werkte, Boysen hoogstwaarschijnlijk snel zou overkopen. De aanvaller was in Kerkrade zelden op een geslaagde actie te betrappen, kampte met heimwee, klaagde over een gebrek aan begeleiding en leverde vorige week gedesillusioneerd zijn contract in. Hij is de zoveelste recente misser van Roda op transfergebied.

    Directeur Ton Caanen.
    Het onvermogen wordt het best geļllustreerd door de spitspositie: nadat de eerder dit seizoen aangetrokken Nestoras Mytides, Dani Schahin en Simon Church niet hadden voldaan, is het nu de beurt aan Thanasis Papazoglou. De van KV Kortrijk overgekomen Griek liep verloren over het veld van NEC, maaide in kansrijke positie finaal over de bal en dreigt zo voorin de vierde buitenlandse flop in één seizoen te worden. Caanen, al langer de gebeten hond bij de achterban, lijkt nu ook intern zijn krediet te hebben verspeeld. Van jeugdopleiding tot technische staf en raad van commissarissen; in elke laag klinkt luide kritiek op het eigengereide functioneren van de directeur. De scouting voelt zich ook niet serieus genomen, vanuit die hoek ging onlangs een mail naar de leiding met daarin een lijstje spelers die Roda óók had kunnen aantrekken: onder hen Mark van der Maarel (FC Utrecht), Stefan Thesker (FC Twente), Cyriel Dessers (NAC Breda) en Brian Hamalainen (Zulte Waregem).

    Caanen, die steevast de voorkeur zou geven aan spelers uit eigen netwerk, noemde het schrijven ‘tendentieus’. Feit is dat ook degenen die aanvankelijk nog enthousiast waren over hem, concluderen dat veel van zijn beloftes niet zijn uitgekomen. Van een samenwerking met Tottenham Hotspur tot de uitspraak dat deze winter beslist geen reparatiewerk aan de selectie verricht zou worden.

    De teller staat inmiddels op twee nieuwelingen en de Limburgers zijn naarstig op zoek naar meer vers bloed, met hulp van de nieuwe investeerder. Of dat Roda, Anastasiou en Caanen zelf veel zal helpen, is gezien het recente verleden zeer de vraag.
    Laatst gewijzigd door Michael_; 24 januari 2017 om 14:28

  23. #1103
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael_ Bekijk bericht
    Ik hoop trouwens wel, een investeringsmaatschappij, ik denk dan aan Doyen. Hopelijk houden ze zich wel heel goed aan de financiële regels. Het zou triest zijn als we straks dachten gered te zijn en we zijn de licentie kwijt. Hopelijk doen ze nu wel de juiste dingen die ze niet hebben gedaan toen Schrouff de tent overnam. Ze hadden toen de basis goed moeten neerzetten, een fatsoenlijke scouting en een goede visie met beleid.

    Het idee klinkt op korte termijn nog niet eens als een slechte beslissing.
    Een investeringsmaatschappij moet gewoon winst maken. Zoveel mogelijk. En zo snel mogelijk. Lange termijn telt niet. De voetbalclubs proberen elk jaar quitte te spelen. (Zoveel mogelijk) winst maken is geen drijfveer. En toch komen beide organisaties constant elkaar tegen. Heel veel geld investeren in een branche waar de winsten gering zijn en totaal niet kan worden gekeken naar de toekomst.

    Ik kan maar één ding bedenken dat wel winstgevend (kan) zijn. Indien je de spelers loskoppelt van de club. Daar schiet je niets mee op. Je haalt je enige winstgevende tak uit de club.

  24. #1104
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Een investeringsmaatschappij moet gewoon winst maken. Zoveel mogelijk. En zo snel mogelijk. Lange termijn telt niet. De voetbalclubs proberen elk jaar quitte te spelen. (Zoveel mogelijk) winst maken is geen drijfveer. En toch komen beide organisaties constant elkaar tegen. Heel veel geld investeren in een branche waar de winsten gering zijn en totaal niet kan worden gekeken naar de toekomst.

    Ik kan maar één ding bedenken dat wel winstgevend (kan) zijn. Indien je de spelers loskoppelt van de club. Daar schiet je niets mee op. Je haalt je enige winstgevende tak uit de club.
    En volgens mij mag zo'n constructie daarom ook niet meer toch?

  25. #1105
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Stuk uit de VI, het verklaart niet veel, maar geeft wel aan dat het niet echt namens een investeringsmaatschappij is gedaan met het oog op winst maken. Feit blijft wel dat er maar een minderheidsbelang is en het bedrag voor spelers 'niet minder dan één miljoen euro' is. Dan kun je met 1 miljoen euro erg veel doen, maar stel hij heeft maar 10/15% van de aandelen, is er totaal geen sprake van een Vitesse/ADO situatie.


  26. #1106
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.599
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Eerste blik buitenlanders is alweer geopend. Veel succes ermee! Prima beleid ook.

  27. #1107
    Superroda's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2016
    Berichten
    162
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    4

    Standaard

    Zal mij absoluut worst zijn waar ze vandaan komen, als ze ons in de Eredivisie houden is het prima.

  28. The Following User Says Thank You to Superroda For This Useful Post:

    Bob Sacamano (28 januari 2017)

  29. #1108
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.081
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superroda Bekijk bericht
    Zal mij absoluut worst zijn waar ze vandaan komen, als ze ons in de Eredivisie houden is het prima.
    Net zo identiteitsloos als die club van je, dus.

  30. #1109
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superroda Bekijk bericht
    Zal mij absoluut worst zijn waar ze vandaan komen, als ze ons in de Eredivisie houden is het prima.
    Twee gasten zonder wedstrijdritme in je elftal inpassen voor de laatste veertien wedstrijden. Als ze van een dusdanig niveau zijn dat ze daartoe in staat zijn zou je je af kunnen vragen waarom een Belgische of een Griekse middenmoter ze van de hand doet.

  31. #1110
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Nou ik ben eens benieuwd. Ken niemand van de aankopen.

  32. #1111
    .. EVert's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 juni 2007
    Berichten
    2.976
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superroda Bekijk bericht
    Zal mij absoluut worst zijn waar ze vandaan komen, als ze ons in de Eredivisie houden is het prima.
    En op die manier door gaan de komende jaren. Gaat weer helemaal goed komen, top beleid.

  33. #1112
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Dat zal het beleid zijn totdat Caanen vertrokken is.

  34. #1113
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Het is gewoon in- en intriest. Oostblok JC op deze manier. Blind spelers aantrekken is dit gewoon, kan nooit wat worden.

  35. #1114

    Aangemeld
    20 juni 2015
    Berichten
    1.550
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Eerste blik buitenlanders is alweer geopend. Veel succes ermee! Prima beleid ook.
    Treurig weer ja. Hopelijk kegelen ze eruit met dat wanbeleid van ze. Hier kun je toch geen enkel respect voor opbrengen. Ze doen maar wat en dat al jarenlang.

  36. #1115
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Sterkte.

  37. #1116
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Het boeit me niet eens zo zeer dat het buitenlanders zijn. Roda heeft daar altijd succes mee gehad. Veel Nederlanders in je team is leuk, maar Roda degradeerde ermee in 2014 + Ard van Peppen uit Leiden is net zo'n vreemdeling in Zuid-Limburg als Savic uit Oostenrijk. Ze hebben beiden geen binding met de regio. Dat boeit me dan verder ook niets. Alleen heb ik totaal niet het gevoel dat er een gedachte achter het transferbeleid zit. Ik zou graag Eric vd Luer als TD zien. Hij kwam met spelers als Ngombo en Ananou. Caanen heeft ons daarentegen nog niets goeds gebracht. Maar helaas is dit de realiteit totdat hij vertrekt. Elke winter een blik nieuwe spelers in de hoop degradatie te ontlopen totdat het één keer misgaat.

  38. The Following User Says Thank You to Miln For This Useful Post:

    Michael_ (28 januari 2017)

  39. #1117
    Superroda's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 januari 2016
    Berichten
    162
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVert Bekijk bericht
    En op die manier door gaan de komende jaren. Gaat weer helemaal goed komen, top beleid.
    Nee natuurlijk niet op deze manier doorgaan. Dit seizoen is in de Eredivisie blijven de hoogste prioriteit, maakt niet uit hoe dat gebeurd. Zo gauw het seizoen is afgelopen Caanen eruit knikkeren en iemand aanstellen die wél capabel is zodat je eens aan de lange termijn kunt gaan werken. Eric van der Luer vind ik inderdaad geen slechte optie zoals Miln al zei.

  40. The Following User Says Thank You to Superroda For This Useful Post:

    Michael_ (28 januari 2017)

  41. #1118
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.081
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superroda Bekijk bericht
    Nee natuurlijk niet op deze manier doorgaan. Dit seizoen is in de Eredivisie blijven de hoogste prioriteit, maakt niet uit hoe dat gebeurd. Zo gauw het seizoen is afgelopen Caanen eruit knikkeren en iemand aanstellen die wél capabel is zodat je eens aan de lange termijn kunt gaan werken. Eric van der Luer vind ik inderdaad geen slechte optie zoals Miln al zei.
    Jaja. Hopen dat jullie eruit vliegen met al die kansloze buitenlanders. Doeiiiii.

  42. #1119
    Winkbuul Miln's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 november 2010
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.370
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Je bent toch behoorlijk actief op het Roda-topic, Momus Veel aandacht voor een club zonder identiteit.

  43. #1120
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Jaja. Hopen dat jullie eruit vliegen met al die kansloze buitenlanders. Doeiiiii.
    Je weet dat de selectie van Ajax ook voor 40% uit buitenlanders bestaat en daarmee de 7de plek bezet in de Eredivisie?

  44. #1121
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.081
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerk Bekijk bericht
    Je weet dat de selectie van Ajax ook voor 40% uit buitenlanders bestaat en daarmee de 7de plek bezet in de Eredivisie?
    Off-topic.

  45. #1122
    Oost West, thuis best Keiser's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2010
    Locatie
    Ster van Twente
    Berichten
    23.996
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superroda Bekijk bericht
    Zal mij absoluut worst zijn waar ze vandaan komen, als ze ons in de Eredivisie houden is het prima.
    Dat zeg je spontaan of maakt het verder niks uit hoe het de club vergaat?

  46. #1123
    Sam_Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 juli 2011
    Berichten
    6.465
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Roda wilt Serero van Ajax en kan hem hetzelfde salaris aanbieden, opvallend. Serero zelf ziet het (vooralsnog) niet zitten.

    Lijkt me een goede aanwinst, zeker gezien zijn nationaliteit want die hadden jullie nog niet.

  47. #1124
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Die gast heeft ook weer nog geen minuut in Ajax 1 gespeeld en gaat daar dan 't dubbele van hun grootverdiener pakken. Als je dan toch poen hebt was ik lekker in de bovenste regionen van de JL gaan shoppen. Seuntjens en Van Crooy bij VVV halen en dan nog een paar leuke jonge gasten .

  48. #1125
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.081
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Die gast heeft ook weer nog geen minuut in Ajax 1 gespeeld en gaat daar dan 't dubbele van hun grootverdiener pakken. Als je dan toch poen hebt was ik lekker in de bovenste regionen van de JL gaan shoppen. Seuntjens en Van Crooy bij VVV halen en dan nog een paar leuke jonge gasten .
    Die gast heeft meer dan genoeg minuten in Ajax 1 gespeeld. En zelfs bij Ajax was het een prima kracht.

Pagina 25 van 38 EersteEerste ... 15232425262735 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 4 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 4 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •