Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 495 van 519

Discussie: Die Mannschaft, Het Duitse elftal

  1. #451
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Niemand hier die er problemen mee had om naar het WK te kijken (en dus te steunen) georganiseerd door het Rusland van Putin.

    Slecht moraal.
    Niet waar.

  2. #452
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DB05 Bekijk bericht
    Gast. Wat zit er in die scheldinhoud van jou?

    Het kijken/verslaggeven van een evenement staat niet gelijk aan steunen.
    Als we allemaal een grote moraalridder waren dan moesten we het boycotten. Heb wel respect voor dat de Russen en de Amerikanen het vroeger wel deden bij de Olympische spelen.

  3. #453
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Even voor de duidelijkheid wat verwacht je nou precies van hem? Ik zie mensen ook niet massaal roepen om een boycot van Turkije wegens de slechte situatie voor bepaalde groepen in die maatschappij. Ik las twee dagen nog een artikel dat de relatie tussen Nederland en Turkije weer is hersteld. Als een bekende voetballer een foto met Erdogan maakt, gaan we echter wel op de stoelen staan?
    Je ziet het onderscheid niet tussen bv een politicus die moet dealen met een noodzakelijk kwaad en een voetballen die geen contact hoeft te hebben anders dan uit vrije wil die lachend met een dictator op de foto gaat?

  4. The Following User Says Thank You to Laird For This Useful Post:

    Río (23 juli 2018)

  5. #454

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Niet waar.
    Het geen problemen hebben ermee?

    Vind die Erdogan maar een enge vent, moet er niets van hebben. Maar de manier waarop men reageert op een foto van Ozil en dat hij hand in eigen boezem zou moeten steken. Onzin allemaal.

  6. #455
    Playa's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 januari 2017
    Berichten
    5.374
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Lol, je steunt het direct financieel door te kijken.

    Scheldinhoud?
    Schedelinhoud.

  7. #456
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Als we allemaal een grote moraalridder waren dan moesten we het boycotten. Heb wel respect voor dat de Russen en de Amerikanen het vroeger wel deden bij de Olympische spelen.
    De Engelse regering heeft dit WK ook geboycot. En veel mensen hoopten ook dat de russen er zo snel mogelijk uit lagen pm heel veel goede redenen.

  8. The Following User Says Thank You to Laird For This Useful Post:

    somagunner (22 juli 2018)

  9. #457

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DB05 Bekijk bericht
    Schedelinhoud.
    Owh okay tof. Kan het ook zonder direct op de man te spelen? Nogal kinderachtig.

  10. The Following User Says Thank You to Matto For This Useful Post:

    Laird (22 juli 2018)

  11. #458
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Het geen problemen hebben ermee?

    Vind die Erdogan maar een enge vent, moet er niets van hebben. Maar de manier waarop men reageert op een foto van Ozil en dat hij hand in eigen boezem zou moeten steken. Onzin allemaal.
    Nee hoor. En dat is al prima uitgelegd. Hij had n keuze en heeft met veel plezier de verkeerde gemaakt. ,naar ik doelde op je niemand had er moeite mee verhaal.

  12. #459
    Playa's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 januari 2017
    Berichten
    5.374
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Owh okay tof. Kan het ook zonder direct op de man te spelen? Nogal kinderachtig.
    Je stelt het verslaggeven/bekijken van een evenement gelijk aan het goedkeuren van het regime dat erachter zit. Dat is niet slim.

  13. #460
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Dat is vreemd, over de rest wel.
    Als ik eerlijk ben vond ik het wel een beetje dom van Ozil maar ik kan het wel begrijpen. Ik vond het interessanter om over de gevolgen te praten omdat ik meer uit eigen ervaring kan praten.

  14. #461
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Owh okay tof. Kan het ook zonder direct op de man te spelen? Nogal kinderachtig.
    Idd,

  15. #462
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Als ik eerlijk ben vond ik het wel een beetje dom van Ozil maar ik kan het wel begrijpen. Ik vond het interessanter om over de gevolgen te praten omdat ik meer uit eigen ervaring kan praten.
    Ik vond t meer dan dom en kan dat niet begrijpen. Kijk ook eens naar zijn blik op de foto. Dat was geen verplicht nummer hoor.
    En ik ga met je mee over hoe hij misschien eerder bejegent is maar wat hij nu doet lijkt op om zich heen schoppen omdat ie die foto met geen mogelijkheid recht kan lullen.

  16. #463
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Je ziet het onderscheid niet tussen bv een politicus die moet dealen met een noodzakelijk kwaad en een voetballen die geen contact hoeft te hebben anders dan uit vrije wil die lachend met een dictator op de foto gaat?
    Dat is net zo goed een keus natuurlijk. Je moet helemaal niet met dat noodzakelijk kwaad dealen.

    Nogmaals, dat wij Erdogan op een bepaalde manier zien, betekent niet per definitie dat iedereen dat doen. Mocht je Ozil daarom een rat of zo vinden, prima.

  17. #464

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DB05 Bekijk bericht
    Je stelt het verslaggeven/bekijken van een evenement gelijk aan het goedkeuren van het regime dat erachter zit. Dat is niet slim.
    1. Dan nog kun je dat prima verwoorden zoals je nu doet, in plaats van passief-agressief te reageren. Maar goed, lijkt wel een groter probleem op dit forum.

    2. Ozil die dus een foto neemt staat echter wel gelijk aan het goedkeuren van het regime? Als de critici zo moreel superieur zijn als ze beweren, dan hadden ze dit WK geboycot. Maar kennelijk past dat niet in het straatje.

  18. #465
    Playa's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 januari 2017
    Berichten
    5.374
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    2. Ozil die dus een foto neemt staat echter wel gelijk aan het goedkeuren van het regime? Als de critici zo moreel superieur zijn als ze beweren, dan hadden ze dit WK geboycot. Maar kennelijk past dat niet in het straatje.
    Komt uiteraard wel een stuk dichterbij dan het eerste.

  19. #466
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Dat is net zo goed een keus natuurlijk. Je moet helemaal niet met dat noodzakelijk kwaad dealen.

    Nogmaals, dat wij Erdogan op een bepaalde manier zien, betekent niet per definitie dat iedereen dat doen. Mocht je Ozil daarom een rat of zo vinden, prima.
    Een politicus of de politiek moet zich manoeuvreren op het politieke schaakbord en tegen heug en meug soms met dit soort mensen omgaan.
    Een voetballer hoeft anders dan uit eigen wil op geen enkele manier om te gaan met een dictator en als je dan toch op de foto gaat haal dan die brede grijns van je gezicht.

  20. #467
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    2. Ozil die dus een foto neemt staat echter wel gelijk aan het goedkeuren van het regime? Als de critici zo moreel superieur zijn als ze beweren, dan hadden ze dit WK geboycot. Maar kennelijk past dat niet in het straatje.
    Ja want voor een voetballer is die keus simpel. Voor de politiek minder.

  21. #468
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    De discussie over die foto was toch al voor het WK? Toen half Duitsland nog dacht aardige kansen te hebben.

    Gewoon een olie-domme actie van hem. Die man schent de mensenrechten en heeft bovendien van alles geroepen over Duitsland. "Mijn president" tja, dan kan je reactie verwachten. En mag je best wat meer naar je eigen aandeel in deze discussie kijken.

    En nee, ik wil hiermee niet de manier waarop er gereageerd is goed praten maar dat er gereageerd wordt begrijp ik wel.

  22. The Following 3 Users Say Thank You to FCLD For This Useful Post:

    Bob Sacamano (23 juli 2018),Laird (22 juli 2018)

  23. #469
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Ik wil niet te veel hebben over die foto omdat ik daar geen echte mening over kan hebben. Erdogan boeit mij niet. Ik ben geïnteresseerd wat er daarna gebeurde en geloof mij een heleboel ging fout. Ozil neemt juist verantwoordelijkheid door niet meer te spelen voor Duitsland en zei dat hij het alsnog nog een keer zal doen.

    Ik vind het ergerlijk dat mensen Ozil in een hoek willen duwen. Een generatie nieuwe Turkse voetballers zal deze dingen niet zo gauw vergeten wat er met Ozil gebeurde en zullen zich niet meer identificeren als Duitser.

    De Duitse bond en politici hadden dit veel beter aan kunnen pakken. Maar zij dachten natuurlijk aan eigen belang.
    Ja hallo, dat is makkelijk, zo werkt het niet hè. De man is zelf verantwoordelijk voor de aanleiding, dat er in de nasleep dingen zijn gebeurt die niet door de beugel kunnen ontslaat Özil niet van zijn eigen aandeel en verantwoordelijkheid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Even voor de duidelijkheid wat verwacht je nou precies van hem? Ik zie mensen ook niet massaal roepen om een boycot van Turkije wegens de slechte situatie voor bepaalde groepen in die maatschappij. Ik las twee dagen nog een artikel dat de relatie tussen Nederland en Turkije weer is hersteld. Als een bekende voetballer een foto met Erdogan maakt, gaan we echter wel op de stoelen staan?
    Een volwassen verklaring waarin hij de hand in eigen boezem steekt. Wat een boycot daarmee te maken heeft of de relaties van de EU met Turkije, weet ik niet. Onderaan de streep is het gewoon een domme actie die voorkomen had kunnen worden. Dit is precies waarom publieke figuren vaak omringt zijn door PR-mensen.

  24. The Following User Says Thank You to qsh0x For This Useful Post:

    Laird (22 juli 2018)

  25. #470

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Ja want voor een voetballer is die keus simpel. Voor de politiek minder.
    Politiek? Heb het over de criticasters in de vorm van de kranten en de toeschouwers. Ook vrij simpel om het WK niet te kijken en dus je stem te laten horen.

    En voor de politici is het dus niet zo simpel om Rusland tegen het zere been te storen maar hier wel een probleem van maken wanneer het om Turkije gaat? Geloof je zelf toch niet.

  26. #471
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Politiek? Heb het over de criticasters in de vorm van de kranten en de toeschouwers. Ook vrij simpel om het WK niet te kijken en dus je stem te laten horen.

    En voor de politici is het dus niet zo simpel om Rusland tegen het zere been te storen maar hier wel een probleem van maken wanneer het om Turkije gaat? Geloof je zelf toch niet.
    Volgens mij is alles al prima uitgelegd,

  27. #472

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DB05 Bekijk bericht
    Komt uiteraard wel een stuk dichterbij dan het eerste.
    Totaal niet mee eens dan. In je originele post had je het over Westerse waarden en wat niet. Kennelijk hecht je daar zelf niet zo heel veel waarde aan als je maar de wedstrijden kon volgen. Dat het werd gehouden in een land met een dictator aan het roer die het WK kon inzetten voor zijn eigen politieke doeleinden...ach soit.

  28. #473

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Volgens mij is alles al prima uitgelegd,
    Wat een dooddoener.

  29. #474
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Zonde dat 't zo moet aflopen. Jammer dat journalisten vanuit hun luxe persruimtes in nagelnieuwe arena's ter ere van een PR-feestje voor Poetin een oordeel gaan vellen over wat anderen doen.

    Het is idioot hoe die man is afgefikt voor een fotootje met Erdogan. Het aantal kritische vragen bij het spelen, verslaan of bekijken van het WK van überschurk Poetin is op één hand te tellen. Heeft de DFB(of eenieder welke bond) al gezegd dat voetballen in het nog veel ergere Qatar gewoon geen optie mag zijn? Het is ronduit hypocriet hoeveel shit die jongen heeft gehad en ik ben blij dat-ie zich uitspreekt. Hup Özil.

  30. The Following 7 Users Say Thank You to LFCMokum For This Useful Post:

    *NERAZZURRI* (22 juli 2018),Gladde Chevin (22 juli 2018),Matto (22 juli 2018),somagunner (22 juli 2018),SuriGooner (22 juli 2018)

  31. #475
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Zonde dat 't zo moet aflopen. Jammer dat journalisten vanuit hun luxe persruimtes in nagelnieuwe arena's ter ere van een PR-feestje voor Poetin een oordeel gaan vellen over wat anderen doen.

    Het is idioot hoe die man is afgefikt voor een fotootje met Erdogan. Het aantal kritische vragen bij het spelen, verslaan of bekijken van het WK van überschurk Poetin is op één hand te tellen. Heeft de DFB(of eenieder welke bond) al gezegd dat voetballen in het nog veel ergere Qatar gewoon geen optie mag zijn? Het is ronduit hypocriet hoeveel shit die jongen heeft gehad en ik ben blij dat-ie zich uitspreekt. Hup Özil.
    Dit vind ik zo'n flauwekul. Alsof je een WK voetbal zo even over kan slaan als (sport)journalist. Je kan wel stoppen als bedrijf als je dat doet. Daarbij, het is nou niet of je zo'n Russisch regime steunt als je voor een potje voetbal daar heen gaat. Of voor een vakantie.

    Ozil heeft met zijn foto + bijgevoegde tekst gewoon een duidelijk statement destijds gemaakt, iets wat hij nooit had moeten doen. Hij moet wel enorm naïef of dom zijn als hij dacht dat het geen enorme ophef had veroorzaakt. En pech voor hem, Duitsland speelde een slecht WK. Dan komt er nog extra stront achteraan. En dat had hij nog op kunnen lossen door excuus te maken, maar schijnbaar ziet hij zelfs nu nog niet wat hij fout deed door trouw te beloven aan een dictator.

  32. The Following User Says Thank You to Chief For This Useful Post:

    Laird (22 juli 2018)

  33. #476
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Wat een dooddoener.
    Kan ook quoten maar het staat er gewoon allemaal. Het kracht van n argument zit hem sowieso niet in herhaling.

  34. #477
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Politiek? Heb het over de criticasters in de vorm van de kranten en de toeschouwers. Ook vrij simpel om het WK niet te kijken en dus je stem te laten horen.

    En voor de politici is het dus niet zo simpel om Rusland tegen het zere been te storen maar hier wel een probleem van maken wanneer het om Turkije gaat? Geloof je zelf toch niet.
    Trots zijn op zijn roots vind ik geen probleem. Maak een foto in Istanbul, wat mij betreft nog met een hartje erbij.. Geen probleem. Turkije is meer dan alleen Erdogan. Al ziet die man dat graag anders. Maar met die man op de foto gaan, ja daar vind ik wel wat van.

  35. The Following User Says Thank You to FCLD For This Useful Post:

    Laird (22 juli 2018)

  36. #478

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Kan ook quoten maar het staat er gewoon allemaal. Het kracht van n argument zit hem sowieso niet in herhaling.
    Ok.

  37. #479
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht


    Een volwassen verklaring waarin hij de hand in eigen boezem steekt. Wat een boycot daarmee te maken heeft of de relaties van de EU met Turkije, weet ik niet. Onderaan de streep is het gewoon een domme actie die voorkomen had kunnen worden. Dit is precies waarom publieke figuren vaak omringt zijn door PR-mensen.
    Waarin ben jij hier precies in gekrenkt? In de grand scheme of things betekend deze foto natuurlijk helemaal niets. Hoe moreel verwerpelijk het ook is, als Ozil en zijn naasten niet de tot mens geworden duivel in Erdogan zien waarom moet hij dan een volwassen verklaring geven waarin hij de hand in eigen boezem steekt? Dat jij het fout vind, betekent niet dat hij vind dat hij fout is geweest.

  38. #480
    DanielAlves
    Guest

    Standaard

    Ik wacht nog ff op Bob voor ik hierop spring.

    Maar buitengewoon verstandige beslissing van Özil. Vraag me, buiten dit gebeuren, al jaren af waarom die nog speelt daar, altijd de scapegoat.

  39. #481
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Waarin ben jij hier precies in gekrenkt? In de grand scheme of things betekend deze foto natuurlijk helemaal niets. Hoe moreel verwerpelijk het ook is, als Ozil en zijn naasten niet de tot mens geworden duivel in Erdogan zien waarom moet hij dan een volwassen verklaring geven waarin hij de hand in eigen boezem steekt? Dat jij het fout vind, betekent niet dat hij vind dat hij fout is geweest.
    Dat hoeft hij niet. Maar hij geeft zelf de aanleiding door op te stappen en dit als (drog)reden op te voeren.

  40. #482
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Dit vind ik zo'n flauwekul. Alsof je een WK voetbal zo even over kan slaan als (sport)journalist. Je kan wel stoppen als bedrijf als je dat doet. Daarbij, het is nou niet of je zo'n Russisch regime steunt als je voor een potje voetbal daar heen gaat. Of voor een vakantie.

    Ozil heeft met zijn foto + bijgevoegde tekst gewoon een duidelijk statement destijds gemaakt, iets wat hij nooit had moeten doen. Hij moet wel enorm naïef of dom zijn als hij dacht dat het geen enorme ophef had veroorzaakt. En pech voor hem, Duitsland speelde een slecht WK. Dan komt er nog extra stront achteraan. En dat had hij nog op kunnen lossen door excuus te maken, maar schijnbaar ziet hij zelfs nu nog niet wat hij fout deed door trouw te beloven aan een dictator.
    Met die redenering bereik je nooit verandering natuurlijk. Niet dat dat perse moet. Toch, als je te gast bent bij eveneens een dictator, die er niet voor terugdeinst om een onderzoek naar een vliegtuig vol dooie vakantiegangers te saboteren, of om tientallen journalisten/politieke tegenstanders om het leven te brengen, is het eigenlijk je taak om dat onderwerp te behandelen. Als je dat niet doet omdat je er 'voor het voetbal' bent oke, kan ik volgen, maar één of twee gasten continu aanvallen, dan ben je gewoon een schijtbak. Niet meer en niet minder.

    Neemt niet weg dat het niet handig is om met een engerd als Erdogan op de foto te gaan. Maar is dat reden om die jongen wekenlang af te fikken, terwijl je je stilhoudt over het feit dat Uzzel en zijn 22 ploegmaats gewillig deelnamen aan een PR-stunt voor een misschien nog wel grotere schurk? Ik vind dat laffe journalistiek, sorry.

  41. #483

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Hier zijn volledige statement trouwens:





  42. #484
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Waarin ben jij hier precies in gekrenkt? In de grand scheme of things betekend deze foto natuurlijk helemaal niets. Hoe moreel verwerpelijk het ook is, als Ozil en zijn naasten niet de tot mens geworden duivel in Erdogan zien waarom moet hij dan een volwassen verklaring geven waarin hij de hand in eigen boezem steekt?
    Ik snap helemaal niet waarom je dit vraagt. Het maakt toch niets uit?

    Ik erger mij aan het feit dat hij met deze actie zichzelf, zijn team en zijn land benadeelt. Het leven bestaat niet uit 'ikke, ikke, ikke', je hebt verantwoordelijkheden als publiek figuur. Ik had het dapper gevonden als hij had erkent dat het niet zo slim was om met Erdogan op de foto te gaan, wetende wat voor een verdeeldheid die man teweeg brengt. Ik denk ook dat het zijn boodschap/verhaal krachtiger had gemaakt.
    Laatst gewijzigd door qsh0x; 22 juli 2018 om 23:38

  43. #485
    *NERAZZURRI*'s schermafbeelding
    Aangemeld
    22 juni 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    30.780
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matto Bekijk bericht
    Hier zijn volledige statement trouwens:




    Tl;dr

  44. #486

    Aangemeld
    3 oktober 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    6.113
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Tl;dr
    “Jullie moeders, peace out”.

  45. #487
    Русский корабль, иди нахy King_Eric's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 april 2007
    Locatie
    Brugse expat in Gent
    Berichten
    22.317
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ik snap helemaal niet waarom je dit vraagt. Het maakt toch niets uit?

    Ik erger mij aan het feit dat hij met deze actie zichzelf, zijn team en zijn land benadeelt. Het leven bestaat niet uit 'ikke, ikke, ikke', je hebt verantwoordelijkheden als publiek figuur. Ik had het dapper gevonden als hij had erkent dat het niet zo slim was om met Erdogan op de foto te gaan, wetende wat voor een verdeeldheid die man teweeg brengt. Ik denk ook dat het zijn boodschap/verhaal krachtiger had gemaakt.
    Dat gevoel heb ik ook. Allemaal prima dat Özil een Erdogan-fan is. Natuurlijk heeft ie dat recht. En hij heeft ook het recht om met hem op de foto of de koffie te gaan. Maar anderen (zijn bond, en het publiek) hebben dan ook het recht om daar wat van te vinden en dat te bekritiseren. De situatie met Erdogan in Duitsland is nog net iets erger dan in Nederland heb ik de indruk (ook vanwege de gearresteerde journalisten bijvoorbeeld). Ik vind het dan ook echt een inschattingsfout van Özil om dit te doen. Hij had kunnen weten wat de fallout ging zijn.

    Prima wel dat hij nu achter zijn acties blijft staan en het voor bekeken houdt. Maar hij is in deze zaak niet enkel slachtoffer imo.

  46. The Following User Says Thank You to King_Eric For This Useful Post:

    Hidz (23 juli 2018)

  47. #488
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    De Duitse bond kan hem in theorie trouwens alsnog 'gewoon' oproepen. Weigert hij, wordt 'ie internationaal geschorst en kan hij ook niet voor Arsenal spelen. Niet dat ze daar wat mee opschieten ofzo, maar het zou de soap nog net wat smeuiger maken.

  48. #489
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Haha wordt die regel echt uitgevoerd? Eigenlijk waanzin. Kan me perfect voorstellen dat je veel liever met je gezin op het strand ligt dan aan zo'n toernooitje mee te doen.

  49. #490
    Heel erg lief Bob Sacamano's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Locatie
    Le Nord
    Leeftijd
    31
    Berichten
    35.904
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    En moet je eens nagaan dat engnekken zoals Müller niet stoppen. Ben er blij mee dat ie stopt. Word een beetje zat dat mensen zoals hij ieder keer moeten verantwoorden wat ze zijn. Dat zag je ook bij Zwitserland. Is het zo verkeerd om voor beide liefde te tonen?
    Vrolijk op de foto gaan met Erdogan is prima, maar Müller (van wie ik me afvraag of hij in deze kwestie/discussie ook maar enigszins relevant is) is de 'engnek.'



    Nogmaals, ik laat mijn mening over de beslissing van Özil in het midden, ik vraag me alleen af wat Müller of welke willekeurige andere speler er mee te maken heeft.
    Laatst gewijzigd door Bob Sacamano; 23 juli 2018 om 10:56

  50. #491
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Haha wordt die regel echt uitgevoerd? Eigenlijk waanzin. Kan me perfect voorstellen dat je veel liever met je gezin op het strand ligt dan aan zo'n toernooitje mee te doen.
    Ook al enkele jaren de schrik van Erik Pieters. Dat hij alsnog wordt opgeroepen. Die had ook snel door dat hij zijn vrije tijd beter kon besteden.

  51. #492
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard




    Toch nog Duitsers die achter Ozil staan. Ozil zei in zijn statement dat Bierhoff er wel voor hem was. Maar ik lees dat Bierhoff vond dat Low hem niet had moeten oproepen. Of in ieder geval thuis kon laten. Hoeness verstopt zich weer achter sportieve smoesjes.

  52. #493
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Haha wordt die regel echt uitgevoerd? Eigenlijk waanzin. Kan me perfect voorstellen dat je veel liever met je gezin op het strand ligt dan aan zo'n toernooitje mee te doen.
    Ik niet, dan heb je een verschrikkelijke mentaliteit voor een topsporter.

  53. The Following User Says Thank You to qsh0x For This Useful Post:

    Laird (23 juli 2018)

  54. #494
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Ik niet, dan heb je een verschrikkelijke mentaliteit voor een topsporter.
    Hij ook niet maar hij wil aangeven hoe hij zelf zogenaamd over een WK denkt.

  55. #495
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Natuurlijk niet als je basisspeler bent he, maar al die wisselspelers van ploegen die toch al als toernooiopvulling dienen. De derde keeper van IJsland, tja. Ik snap het best als zo'n vent achteraf liever op het strand had gelegen.

Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 7 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 7 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Overige Duitse clubs
    By viktor in forum Duits voetbal
    Reacties: 447
    Laatste bericht: 9 augustus 2023, 18:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •