Ik wil het Duitse voetbalelftal graag positief onder de aandacht brengen bij jullie, de VZFers. Waarom ik het Duitse elftal mag. Ik heb een sterke band met Duitsland, omdat een opa van mij een Duitser was (wat een aantal van jullie al wisten). Een gedisciplineerde en degelijke man zonder fratsen. Ik heb hem nooit gekend, want hij was al overleden voor ik geboren werd. Maar nu weer algemeen.

Vele Nederlanders mogen het Duitse elftal niet. Omdat het de aartsrivaal van Nederland is. Dat heeft voornamelijk te maken met WOII (voor Nederlanders van 1940-1945) en het WK van 1974 in het toenmalige West-Duitsland.Maar ook het spel van Duitse elftal is reden om het Duitse team niet te mogen. Ze spelen lelijk, verdedigend en saai zijn bekende gehoorde kreten over het spel van Die Mannschaft in het algemeen.

Het heeft het land anders wel 6 WK-Finales (waarvan er 3 gewonnen werden) en 5 EK-finales (waarvan er ook 3 werden gewonnen) opgelevert. Nederland komt niet verder dan 2 verloren WK-finales en 1 gewonnen EK-finale. Dat heeft alles te maken met de verschillen in de Duitse en Nederlandse voetbalmentaliteit. Duitsers zijn gedisciplineerd en houden het simpel. Nederlanders willen het te mooi en te moeilijk oplossen. Ook geven Duitsers nooit, daarom scoren ze de gelijkmaker en de winnende treffer ook zo laat in de wedstrijd. Bij Oranje heb ik dat gevoel niet, van dat ik denk dat ze de gelijkmaker scoren of gaan winnen in de laatste minuten van de wedstrijd.

Het huidige Duitse team speelt minder degelijk en gedisciplineerd dan vroegere generaties van het Duitse voetbal. Daarom is dit het populairste Duitse elftal onder de Nederlanders. Dit is de selectie van het WK:

1 Jens Lehmann
12 Oliver Kahn
23 Timo Hildebrand
2 Marcell Jansen
3 Arne Friedrich
4 Robert Huth
6 Jens Nowotny
16 Philipp Lahm
17 Per Mertesacker
21 Christoph Metzelder
5 Sebastian Kehl
7 Bastian Schweinsteiger
8 Torsten Frings
13 Michael Ballack
15 Thomas Hitzlsperger
18 Tim Borowski
19 Bernd Schneider
22 David Odonkor
9 Mike Hanke
10 Oliver Neuville
11 Miroslav Klose
14 Gerald Asamoah
20 Lukas Podolski


Een andere bekende naam uit het huidige Duitse elftal is Kevin Kuranyi.

Een paar bekende Duitse oud-voetballers:

Franz Beckenbauer
Gerd Muller
Jurgen Klinsmann
Lothar Matthaus
Paul Breitner
Rudi Völler

En ga zo maar door.

Als ik zou moeten kiezen tussen lelijk Wereldkampioen en mooi geen Wereldkampioen. Dan kies ik voor lelijk Wereldkampioen, want het draait uiteindelijk om het resultaat en niet op de manier daar naar toe. Denk daar maar over na ?