Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 45 van 253

Discussie: FC Schalke'04

  1. #1
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard FC Schalke'04

    FC Schalke 04 is een Duitse voetbalclub uit Gelsenkirchen, met als aartsrivaal Borussia Dortmund uit het naburige, juist, Dortmund. Het werd op 4 mei 1904 opgericht door enkele jeugdige mijnwerkers, destijds onder de naam Westfalia Schalke. Vandaar de '04 in de naam. De ploeg slaagde er de eerste jaren niet in toe te treden tot officiële kampioenschappen. De huidige clubkleuren blauw-wit werden gekozen na een fusie met turnvereniging Schalke Turnverein 1877. Door deze fusie kon de arbeidersclub zich aansluiten bij de Duitse voetbalbond DFB. In 1924 scheidde de voetbaltak zich weer af van de fusieclub en ging vanaf dat jaar verder onder de naam FC Schalke 04.



    De club speelt in de Arena AufSchalke, dat door een sponsor de naam veranderd zag in Veltins Arena draagt. Het stadion biedt plaats aan 61.524 supporters. Het is ook 1 van de 12 WK-stadions van WK in 2006 in Duitsland. Het stadion was ook gastheer van de Champions League finale in 2004.



    De bijnaam van de voetbalclub is Die Königsblauen, vanwege de adellijke blauwe shirts waarin de ploeg speelt. De belanrijkste prijzen die de club gewonnen heeft zijn de landstitel in 1934, 1935, 1937, 1939, 1940, 1942 en 1958, de DFB-Pokal (de nat. beker) in 1938, 1972, 2001 en 2002 en uiteraard de UEFA-cup in 1997.



    Praat hier mee over de ex-club van oa Youri Mulder, Wim Suurbier, Jens Lehmann en Huub Stevens. De bekendste voetballer van de huidige selectie is Kevin Kuranyi. En plaats hier de laatste nieuwtjes over de club.

  2. #2
    Niedzielan23's schermafbeelding
    Aangemeld
    22 februari 2006
    Locatie
    De Heurne
    Leeftijd
    37
    Berichten
    4
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Fantastische club! Verreweg mijn favoriete club! Sfeer daar is fantastisch. Als je in Nederland de beker wint, dan zijn er hooguit 20.000 mensen op de been om dat te vieren, bij Schalke waren er dat in 2001 & 2002 naar schatting een miljoen! Om het verschil maar even aan te geven hoe deze club leeft!

    In 1997 waren er 250.000 mensen die wel mee wouden naar de returnwedstrijd in Milaan voor de UEFA-Cup finale! Het San Siro kon dus ongeveer 3 keer worden uitverkocht met alleen Schalke fans. Het stadion is altijd uitverkocht en de sfeer is er opperbest!

  3. #3
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Schalke: "Lazarett" lichtet sich

    Krstajic trainiert wieder
    Die Schalker Verletzungssorgen werden wieder kleiner. Mladen Krstajic kehrt nach seinem Armbruch ins Training der "Knappen" zurück. Vorerst absolviert er allerdings nur ein individuelles Ball-Training. Ob der Nationalspieler zum Saisonstart gegen Eintracht Frankfurt auflaufen kann, soll eine Untersuchung am 7. August ergeben.
    Bron: Kicker.de

    De international Krstajic traint weer, na uit de roulatie te zijn geweest met een gebroken arm. Hij traint individueel met de bal. Of hij kan spelen in de seizoensopener tegen Frankfurt, wordt onderzocht op 7 augustus

  4. #4

    Aangemeld
    25 maart 2006
    Berichten
    12
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    0

    Standaard

    De in Gelsenkirche meest gewaardeerde Nederlandse voetballer staat niet in de topic start. Vreemd, want iedereen die ook maar een greintje gevoel heeft voor S04 weet dat. Net als een aantal landstitels waar ze niet erg trots op zijn.

  5. #5
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skiete
    De in Gelsenkirche meest gewaardeerde Nederlandse voetballer staat niet in de topic start. Vreemd, want iedereen die ook maar een greintje gevoel heeft voor S04 weet dat. Net als een aantal landstitels waar ze niet erg trots op zijn.
    Zegt iemand die Gelsenkirchen verkeerd schrijft.

    Hier een lijst met meer oud-voetballers:

    Nederlanders
    René Eijkelkamp
    Heinz van Haaren
    Marco van Hoogdalem
    Niels Oude Kamphuis
    Johan de Kock
    Youri Mulder
    Wim Suurbier

    Belgen
    Michael Goossens
    Nico van Kerckhoven
    Emile Mpenza
    Marc Wilmots
    Sven Vermant

    Overig
    Ingo Anderbrügge
    Hamit Altintop
    Gerald Asamoah
    Klaus Fischer
    Steffen Freund
    Sven Kmetsch
    Ernst Kuzorra
    Jens Lehmann, nu Arsenal
    Reinhard (Stan) Libuda
    Martin Max
    Oliver Reck
    Ebbe Sand
    Fritz Szepan
    Olaf Thon
    Simon Cziommer, nu AZ

  6. #6
    Bergy's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    31
    Berichten
    108
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Vraag me niet waarom ik in de topic van de aartsrivaal van mijn favoriete club kijk....:S

    Borussia Dortmund :thumb: verder heb je het wéér mooi samengevat Viktor (++)

  7. #7

    Aangemeld
    25 maart 2006
    Berichten
    12
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viktorajax
    Zegt iemand die Gelsenkirchen verkeerd schrijft.
    Ha, daar heb je me mooi mee te pakken!

    Maar vertel eens, vanwaar je belangstelling voor Schalke?

  8. #8
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skiete
    Ha, daar heb je me mooi mee te pakken!

    Maar vertel eens, vanwaar je belangstelling voor Schalke?
    Dat werd geboren in de tijd van Huub Stevens en die andere landgenoten bij Schalke04. En sindsdien volg ik ze met grote belangstelling en hoop ik dat ze goed presteren. Ik wil dit seizoen zelfs naar een thuiswedstrijd van de club. Ik volg zowiezo de 1. Bundesliga met grote belangstelling.

  9. #9

    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    31
    Berichten
    67
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Spelers Schalke moeten seksleven blootgeven
    Schalkespelers compleet doorgelicht.De spelers van Schalke '04 hebben een vragenlijst moeten invullen. Een opdracht van hun sportpsycholoog Peter Boltersdorfs. De verplichte opdracht was onderdeel van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Om niks aan het toeval over te laten, moesten de spelers meteen ook hun seksleven blootgeven. Best wel grappig vonden Peter Løvenkrands en Søren Larsen.

    Prima hulpmiddel
    "De test omvatte 128 vragen. Er werd ook gepeild naar ons seksleven. Ik vond het een beetje vreemd, maar het stoorde me niet", aldus Løvenkrands. Het Scandinavische duo was wel onder de indruk van de nauwkeurigheid van de testresultaten. "Ik kon me perfect vinden in het resultaat. Bovendien is de test voor de trainer ook een prima hulpmiddel om zijn spelers beter te leren kennen. Hij kan ons dan ook beter individueel begeleiden en aanpakken, besluit Larsen op BT.DK

  10. #10
    Panna010's schermafbeelding
    Aangemeld
    17 april 2006
    Berichten
    37
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindgren
    Spelers Schalke moeten seksleven blootgeven
    Schalkespelers compleet doorgelicht.De spelers van Schalke '04 hebben een vragenlijst moeten invullen. Een opdracht van hun sportpsycholoog Peter Boltersdorfs. De verplichte opdracht was onderdeel van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Om niks aan het toeval over te laten, moesten de spelers meteen ook hun seksleven blootgeven. Best wel grappig vonden Peter Løvenkrands en Søren Larsen.

    Prima hulpmiddel
    "De test omvatte 128 vragen. Er werd ook gepeild naar ons seksleven. Ik vond het een beetje vreemd, maar het stoorde me niet", aldus Løvenkrands. Het Scandinavische duo was wel onder de indruk van de nauwkeurigheid van de testresultaten. "Ik kon me perfect vinden in het resultaat. Bovendien is de test voor de trainer ook een prima hulpmiddel om zijn spelers beter te leren kennen. Hij kan ons dan ook beter individueel begeleiden en aanpakken, besluit Larsen op BT.DK
    Hmm, is dit wat ik denk dat het is..

  11. #11
    Reckless's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 april 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Leeftijd
    34
    Berichten
    355
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panna010
    Hmm, is dit wat ik denk dat het is..
    :roflmao: Ik denk het niet, maar je weet maar nooit natuurlijk.:whistle:

    Schalke 04-Eintracht Frankfurt 1-1
    Schalke startte de wedstrijd goed met een goede kans voor Peter Lövenkrands die faalde toen hij oog in oog kwam te staan met doelman Markus Pröll. Halil Altintop toonde zich in de 31ste minuut koeler toen hij Pröll op aangeven van Kevin Kuranyi wist te verschalken.

    Dat de thuisclub uiteindelijk niet won, had het aan zichzelf te wijten. Die Königsblauen hadden kansen op meer goals, maar bleven steken op de ene treffer van Altintop. Lincoln was de grootste schlemiel, want hij miste een strafschop. Het goede keeperswerk van Pröll leverde Frankfurt nog een punt op. Christopher Reinhard stoomde op aan de linkerflank en zijn voorzet werd door Ioannis Amanatidis knap binnengekopt: 1-1.
    Een teleurstellende uitslag, 1-1, tegen een laagvlieger als Frankfurt. Erg slechte seizoensstart.

  12. #12
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reckless
    Een teleurstellende uitslag, 1-1, tegen een laagvlieger als Frankfurt. Erg slechte seizoensstart.
    Ik heb de samenvatting gezien en de keeper van Frankfurt speelde goed, hij stopt een pingel en red op een 1-op-1 situatie na een counter. En natuurlijk slecht van Schalke om zoveel kansen te verprutsen.

  13. #13
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Schalke 04 is het racisme op de Duitse voetbalvelden zat. Reden is een incident rondom het bekerduel afgelopen weekeinde tegen Hansa Rostock II (1-9).
    Schalke-aanvaller Gerald Asamoah werd door een deel van de aanhang voortdurend beledigd. Asamoah -die twee doelpunten maakte- stond op het punt gewisseld te worden, maar liet blijken de wedstrijd uit te willen spelen. ,,Ik wilde die mensen niet die triomf geven dat ik eruit zou gaan. Ik wilde mijn antwoord op het veld geven", meldde de Duits international tegen Kicker.
    Schalke overweegt een klacht in te dienen tegen Hansa Rostock bij de Duitse voetbalbond.

  14. #14
    The Power ThePower's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 augustus 2006
    Locatie
    Etten Leur
    Leeftijd
    54
    Berichten
    80
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Schalke 04 mijn ploeg in Duitsland, topaanhang, prachtige ploeg.

  15. #15
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    'Schalke 04 wordt geen tweede Chelsea'

    11/10/2006 9 :42

    Schalke 04 kan financieel voorlopig vooruit. De Duitse club heeft zoals verwacht een lucratieve deal gesloten met Gazprom. Het Russische bedrijf prijkt vanaf 1 januari 2007 op het shirt van Schalke en pompt in vijfenhalf jaar tijd naar verluidt 125 miljoen euro in de club.

    Toch hoeven de fans van Die Knappen niet bang te zijn dat de Russen het ook voor het zeggen krijgen. 'Wij zijn er trots op dat zo'n enorm groot bedrijf voor ons heeft gekozen', liet voorzitter Gerd Rehberg weten. 'Maar Gazprom is een sponsor en neemt de club níét over.' Geen Chelsea in de Kohlenpott dus. Naast de sponsoring gaat Schalke ook samenwerken met Zenith Sint-Petersburg, de Russische club waar Dick Advocaat trainer is en die ook financieel gesteund wordt door Gazprom. Beide clubs hebben blauw en wit als clubkleuren, net als 's werelds grootste gasbedrijf.

    Was Feyenoord maar zo gelukkig, dan mochtten we wat mij betreft ook in het blauw en wit gaan spelen.
    Nu begrijp waarom we nog geen Rus als sponsor hebben.

  16. #16
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door net.feyenoord Bekijk bericht
    'Schalke 04 wordt geen tweede Chelsea'

    11/10/2006 9 :42

    Schalke 04 kan financieel voorlopig vooruit. De Duitse club heeft zoals verwacht een lucratieve deal gesloten met Gazprom. Het Russische bedrijf prijkt vanaf 1 januari 2007 op het shirt van Schalke en pompt in vijfenhalf jaar tijd naar verluidt 125 miljoen euro in de club.

    Toch hoeven de fans van Die Knappen niet bang te zijn dat de Russen het ook voor het zeggen krijgen. 'Wij zijn er trots op dat zo'n enorm groot bedrijf voor ons heeft gekozen', liet voorzitter Gerd Rehberg weten. 'Maar Gazprom is een sponsor en neemt de club níét over.' Geen Chelsea in de Kohlenpott dus. Naast de sponsoring gaat Schalke ook samenwerken met Zenith Sint-Petersburg, de Russische club waar Dick Advocaat trainer is en die ook financieel gesteund wordt door Gazprom. Beide clubs hebben blauw en wit als clubkleuren, net als 's werelds grootste gasbedrijf.

    Was Feyenoord maar zo gelukkig, dan mochtten we wat mij betreft ook in het blauw en wit gaan spelen.
    Nu begrijp waarom we nog geen Rus als sponsor hebben.
    Je clubcultuur opgeven voor wat centen? :x

  17. #17
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Je clubcultuur opgeven voor wat centen? :x

    Nee joh , ik zit gewoon te fantaseren , want zoiets is ook gelukkig niet mogelijk.
    Alleen met uitshirts .. :boxing:

  18. #18
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Schalke heeft de uitwedstrijd bij het slecht presterende HSV gewonnen met 1-2

  19. #19
    #10 EE-Side's schermafbeelding
    Aangemeld
    24 juli 2006
    Locatie
    Elshout
    Leeftijd
    31
    Berichten
    73
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viktorajax Bekijk bericht
    Schalke heeft de uitwedstrijd bij het slecht presterende HSV gewonnen met 1-2
    Altijd lekker om daar te winnen alhoewel Hsv niet zo lekker draait wee tje noooit wat je te wachten staat, ik verwacht Shalke dit jaar ook weer in de top van het Klassement, en ik hoop dat zijn Bayern kunnen bedrijgen want Hsv valt af te schrijven mischien Werder nog die toch ook leuk voetbal spelen

  20. #20
    karim00
    Guest

    Standaard

    Chihi geeft schalke04 de genade klap schalke licht er uit in de beker

  21. #21
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Schalke 04 heeft haar spits Kevin Kuranyi een flinke boete opgelegd. De aanvaller werd dinsdag in het met 4-2 verloren bekerduel tegen 1. FC Köln gewisseld en keerde nadat hij een douche had genomen niet terug op de bank van de Koningsblauen.

    Onacceptabel, zo vond de club uit Gelsenkirchen. ,,Het is clubbeleid dat een gewisselde speler plaats neemt op de bank", verklaarde manager Andy Möller aan Kicker. ,,Ik weet niet of het frustratie was of een mentale blokkering, maar hij had bij het team moeten zijn."

  22. #22

    Aangemeld
    9 mei 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    40
    Berichten
    78
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Terecht.

    Het is nooit goed voor het "wij gevoel" als spelers zich zo opstellen.

  23. #23
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Frank Rost blijft gewoon in dienst van Schalke 04, denkt manager Andreas Müller. De doelman zou ontevreden zijn, omdat hij zijn basisplaats is verloren aan de 20-jarige Manuel Neuer.
    Toch denkt Müller dat Rost in Gelsenkirchen wil blijven om zich terug in de basis te knokken.

    ,,Hij heeft altijd gezegd alleen te willen vertrekken als er zich een betere club voordoet. Nu zal hij er alles aan doen om weer de eerste doelman te worden. Maar ik moet wel zeggen dat Neuer de laatste vijf wedstrijden vier keer zijn doel schoon hield", aldus Müller in Kicker.

  24. #24
    Markie @ VZF
    Aangemeld
    15 maart 2006
    Berichten
    52
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kitno Bekijk bericht
    Frank Rost blijft gewoon in dienst van Schalke 04, denkt manager Andreas Müller. De doelman zou ontevreden zijn, omdat hij zijn basisplaats is verloren aan de 20-jarige Manuel Neuer.
    Toch denkt Müller dat Rost in Gelsenkirchen wil blijven om zich terug in de basis te knokken.

    ,,Hij heeft altijd gezegd alleen te willen vertrekken als er zich een betere club voordoet. Nu zal hij er alles aan doen om weer de eerste doelman te worden. Maar ik moet wel zeggen dat Neuer de laatste vijf wedstrijden vier keer zijn doel schoon hield", aldus Müller in Kicker.
    Mooizo, inderdaad als hij er weer voor knokt dan denk ik dat hij weer een kans maakt voor eerste doelman in plaats van de toch goede jonge 20-jarige talent.

  25. #25
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Schalke 04 heeft zijn contingent Brazilianen uitgebreid tot vier spelers. De nummer twee uit de Bundesliga contracteerde Gustavo Franchin Schiavolin. De verdediger komt over van Paraná Clube, de nummer vijf uit de Braziliaanse competitie. Schalke hoeft voor de Schiavolin geen transfersom te betalen want hij was transfervrij. De 24-jarige Braziliaan tekende in de Veltins Arena een contract tot medio 2009.

    Andreas Müller is erg tevreden met zijn transfer. "Gustavo is een rechtspoot met zeer veel potentie. Hij is zeer atletisch en kopbalsterk. Op basis van zijn leeftijd, goede karakter en defensieve kwaliteiten zijn wij er van overtuigd dat hij ons in de toekomst sportief verder kan helpen", aldus de technisch directeur van de Königsblauen.

    Schalke 04 heeft al drie Brazilianen in dienst. Het gaat over Rafinha, Marcelo Bordon en Lincoln. Voor Schiavolin is het al zijn tweede avontuur in Europa. In 2003 was hij al eens bij Dinamo Moskou beland, maar bij de Moskovieten kwam hij nauwelijks in actie. Het voorbije seizoen in Brazilië speelde Schiavolin 34 wedstrijden waarin hij twee keer kon scoren.

  26. #26
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Ik ken hem niet, maar hopelijk heeft Andreas Müller wel gelijk.

  27. #27
    Soufiane1904's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 januari 2007
    Locatie
    Venlo
    Leeftijd
    35
    Berichten
    10
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Hele slappe aktie van Gustavo,en dat smoesje dat 5 beraders hem gek hebben gemaakt,geloof ik niet,die man heeft gewoon "heimwee".

  28. #28
    Dylan91's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 januari 2007
    Locatie
    Dieren
    Leeftijd
    32
    Berichten
    24
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Da's mooi dom van hem, had hij maar beter moeten nadenken voordat die dat contract ging tekenen.

  29. #29
    Yannickr's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 oktober 2006
    Locatie
    Meppel, Drenthe
    Leeftijd
    30
    Berichten
    114
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Schalke is een leuk voetballende club. Met Kuraniy, Bordon en Ahmoah. Best een leuk team. Hopen dat ze hoog eindige.

  30. #30
    Soufiane1904's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 januari 2007
    Locatie
    Venlo
    Leeftijd
    35
    Berichten
    10
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kirby Bekijk bericht
    Schalke is een leuk voetballende club. Met Kuraniy, Bordon en Ahmoah. Best een leuk team. Hopen dat ze hoog eindige.
    Asamoah

    Kuranyi was nog niet bepaald succesvol bij Schalke. (en hij is een arrogante waus)

  31. #31
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Zege brengt Schalke aan kop


    27 januari 2007, 17:56 uur
    Schalke 04 heeft zaterdag optimaal geprofiteerd van de nederlaag die Bayern München vrijdag leed tegen Borussia Dortmund. De Königsblauen wonnen met 1-3 op bezoek bij Eintracht Frankfurt en pakten de koppositie in de Bundesliga. Werder Bremen kan die zondag echter weer heroveren met een zege. Schalke heeft nu zes punten voorsprong op Bayern.

    De ploeg uit Gelsenkirchen kreeg de zege niet cadeau. Eintracht was al snel tevreden met een gelijkspel en liet zich met nog een half uur op de klok terugzakken op eigen helft. Schalke rook echter meer dan een punt. De bezoekers speelden op de aanval en kregen in de zeventigste minuut loon naar werken. Een hoekschop werd verlengd door Marcelo Bordón en Kevin Kuranyi kon bij de tweede paal binnenkoppen: 1-2. Gustavo Varela (Schalke, 17') en Naohiro Takahara (Eintracht, 48') hadden de eerste twee doelpunten van de wedstrijd gemaakt.

    In een poging alsnog een punt te pakken, speelde de thuisploeg het laatste kwartier vol op de aanval. Schalke maakte optimaal gebruik van de geboden ruimte. In de blessuretijd tekende Kuranyi uit een counter voor de 1-3.

    VfB Stuttgart had Bayern München kunnen passeren op de ranglijst, maar de nummer vier ging hard onderuit bij 1.FC Nürnberg: 4-1. Ivan Saenko (25'), Vratislav Gresko (50') en Markus Schroth (69') scoorden voor de thuisploeg, Ludovic Magnin (76') maakte een eigen doelpunt en Cacau (33') redde de eer voor Stuttgart, dat in de 58ste minuut nog een bedenkelijk record vestigde. Serdar Tasci kreeg een directe rode kaart na een tackle op Horacio Pínola en daardoor werd Stuttgart met een totaal van 91 rode prenten recordhouder in de Bundesliga. Tot zaterdag deelde de ploeg het record met negentig kaarten met Bayer Leverkusen.

    Hamburger SV krijgt de gifbeker maar niet leeg. De veelgeplaagde ploeg van Nigel de Jong, die zijn eerste wedstrijd sinds 14 oktober speelde, Joris Mathijsen en de geschorste Rafael van der Vaart leek bij Arminia Bielefeld eindelijk zijn tweede seizoenszege te boeken, maar een minuut voor tijd ging het weer mis. Marcio Borges hielp Bielefeld alsnog aan een 1-1 gelijkspel. Danijel Ljuboja had HSV al in de tiende minuut op voorsprong gezet.


    Voor het Duitse voetbal is het te hopen dat een andere club als Bayern de titel grijpt en daar ziet het er nu eindelijk naar uit.
    In Nederland is er helaas nog geen alternatief voor PSV maar in Duitsland wel voor Bayern.

    Ik gun het Schalke dat net als Dortmund een echte volksclub is !
    En met steun van "Poetin" komt de titel eindekijk eens bij Schalke terecht,

  32. #32
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Het zit Christian Pander dit seizoen niet mee. De 23-jarige verdediger raakte aan de training voorafgaand op het competitieduel met Eintracht Frankfurt geblesseerd aan zijn linkerenkel. Hij zal minimaal zes weken moeten revalideren.
    Pander speelde dit seizoen slechts acht competitieduels namens Schalke 04. Eerder was hij al maanden uitgeschakeld met een ernstige knieblessure die hij vorig seizoen had opgelopen. De linksback is afkomstig uit de eigen jeugd van de ploeg uit Gelsenkirchen

  33. #33
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Schalke 04-Alemannia Aachen 2-1
    Schalke blijft dankzij de uitermate gelukkige winst op Alemannia gelijkop gaan met Werder. De thuisploeg dankte de drie punten voor een groot deel aan Aachen-verdediger Moses Sichone. Hij maakte hands toen zijn ploeg een vroege 1-0 voorsprong had genomen. Rafinha benutte de strafschop voor de 1-1. En een kwartier voor tijd passeerde Sichone zijn eigen keeper schlemielig.

  34. #34
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Werder Bremen - Schalke 04 0-2

    Schalke 04 won en is alleen leider. Er was nog niet zoveel gebeurd toen na twintig minuten Schalke op voorsprong kwam. Lövenkrands verwerkte een voorzet van Lincoln in doel, 0-1. Borowski probeerde later vanop afstand, maar Neuer was paraat. Ook Lövenkrands was dicht bij een goal. Ook hier bracht de doelman redding, Reinke pareerde. In de tweede helft werd Werder langzaam maar zeker sterker. Twintig minuten voor tijd counterde Schalke echter vlijmscherp. Op aangeven van Kuranyi maakte Lövenkrands er 0-2 van. Meteen over en out voor de thuisploeg.

  35. #35
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Hamit Altintop zal Schalke 04 na dit seizoen verlaten. Dat kondigt de Turkse international zelf aan op de clubwebsite. Waar Altintop volgend seizoen zal voetballen, is nog onduidelijk al lijkt Bayern München een ernstige mogelijkheid.
    "Ik heb besloten om Schalke te verlaten", laat Altintop weten. "Ik heb bij Schalke veel geleerd en zal altijd contact houden met de club. Het zou mooi zijn om afscheid te nemen van Schalke met de titel."

  36. #36
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Post

    Verassend is dat de Koningsblauwen tot de 20 rijkste clubs van de wereld horen.
    (bron Deloitte)
    Nr 14 met een eigen vermogen van 123 miljoen euro.
    http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/co...9623/sc=8c0a37

  37. #37
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Gustavo Varela heeft waarschijnlijk zaterdag zijn laatste duel van dit seizoen gespeeld. De middenvelder van Schalke 04 moest in de tweede helft geblesseerd afhaken na een ernstige blessure aan de linkerknie.

    Na analyse van clubarts Thorsten Rarreck werd er vastgesteld dat Varela een van zijn kruisbanden heeft gescheurd. Uruguayaanse international is als gevolg daar van tenminstens zes maanden uitgeschakeld.

  38. #38
    Chauncy's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2007
    Locatie
    Wildervank
    Leeftijd
    39
    Berichten
    92
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    "Voetbalgod ditmaal wél aan zijde Schalke 04"
    13 februari 2007

    Na 49 jaar lijkt Schalke 04 eindelijk weer eens af te koersen op een landstitel. De Königsblauen hebben momenteel een voorsprong van zes punten op nummer twee Werder Bremen, dat bovendien in een vormcrisis verkeert. In Gelsenkirchen weigert men echter te vroeg te juichen. De herinnering aan die fatale lentedag in 2001 ligt immers nog altijd vers in het geheugen.
    Ad powered by www.webads.nl

    In 2001 leek Schalke 04, onder trainer Huub Stevens, kampioen te gaan worden. De ploeg vierde al bijna feest, omdat Bayern München op de slotdag van de competitie punten leek te gaan verspelen tegen HSV. Diep in blessuretijd scoorde Bayern echter alsnog het winnende doelpunt, waardoor Schalke 04 met lege handen bleef.

    "In 2001 was de voetbalgod niet aan de zijde van Schalke 04", zegt Michael Büskens, die destijds deel uitmaakte van het team uit Gelsenkirchen. De middenvelder verwacht dat dat dit seizoen anders is. "Ik kan me niet voorstellen dat de voetbalgod nog een keer tegen Schalke is. De vooruitzichten zijn dit seizoen optimaal. Het team moet gewoon doorgaan met hetgeen waar het mee bezig is, dan komt het absoluut goed."

    Het spreekt bovendien in het voordeel van Schalke dat de ploeg een relatief gemakkelijk programma heeft. De enige knelpunten zijn de uitwedstrijden tegen Bayern München en streekgenoot Borussia Dortmund. "En laten we eerlijk zijn: we wachten al 49 jaar op een titel. Het mag ook wel een keertje", lacht Büskens.

  39. #39
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Post

    VfL Wolfsburg - Schalke 04 2-2

    Ook Schalke 04 leed vanmiddag duur puntverlies in de Bundesliga. De koploper verzuimde zijn voorsprong op Werder Bremen verder uit te bouwen door met 2-2 gelijk te spelen tegen VfL Wolfsburg. Schalke had het puntverlies aan zich zelf te wijten. De ploeg uit Gelsenkirchen stond bij rust op een 0-2 voorsprong dankzij twee treffers van Kevin Kuranyi, maar gaf de zege in de tweede helft alsnog uit handen. Diego Klimowicz bezorgde Wolfsburg met twee treffers (56e en 89e minuut) alsnog een punt.

    Schalke op weg naar de titel !
    Over 2 weken komt HSV met de oud Schalke trainer Huub Stevens op bezoek,

  40. #40
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Over 2 weken al weer?

  41. #41
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TwenteTom Bekijk bericht
    Over 2 weken al weer?
    Yes..
    vr 2/3 Schalke 04 Hamburger SV Bundesliga vb

  42. #42
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Schalke 04 heeft zich zondag in de Duitse voetbalcompetitie laten verrassen door Bayer Leverkusen: 0-1. Stefan Kiessling maakte vijf minuten voor tijd het doelpunt.

    Schalke blijft lijstaanvoerder omdat ook de concurrenten punten verspeelden. Nummer twee VfB Stuttgart speelde vrijdag al doelpuntloos gelijk tegen Hertha BSC. Werder Bremen, de nummer drie, leek na drie achtereenvolgende nederlagen bij Borussia Mönchengladbach op weg naar de zege. In de slotminuut bracht oud-Ajacied Nando Rafael de thuisclub echter langszij: 2-2.

    Schalke heeft vier punten voorsprong op Stuttgart en zes op Werder Bremen. Bayern München, dat zaterdag VfL Wolfsburg met 2-1 versloeg, zag het verschil met Schalke teruglopen tot negen punten.

  43. #43
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Schalke 04 moet het voorlopig stellen zonder de Braziliaan Lincoln. De spelmaker werd zondag in het duel met Bayer Leverkusen van het veld gestuurd. De speler van de Königsblauen sloeg Leverkusen-speler Bernd Schneider in zijn gezicht.

    De Duitse bond heeft daarop besloten dat Lincoln vijf wedstrijden vanaf de zijlijn moet toekijken. De club uit Gelsenkirchen kampte al met grote personele problemen, dus de schorsing van de voormalig speler van Atletico Mineiro en 1. FC Kaiserslautern zal niet worden toegejuicht. Mladen Krstajic, Peter Løwenkrands, Gustavo Varela, Sören Larsen, Ralf Fährmann en Gerald Asamoah staan namelijk allen geblesseerd aan de kant.

    Het incident vond overigens plaats nadat scheidsrechter Manuel Graefe al voor de laatste maal had gefloten. Licoln zal de wedstrijden met onder andere Bayern München en VfB Stuttgart aan zich voorbij moeten laten gaan. Schalke liet al weten niet in beroep te gaan.

  44. #44
    DikkeOepke's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 maart 2007
    Locatie
    In een huis
    Berichten
    4
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    2x oprij verloren, het gaat niet de goede kant op; helaas...:ill_h4h:

  45. #45
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Duitsland-bondscoach Joachim Löw heeft zich de woede van Schalke 04 op de hals gehaald. De clubleiding is boos omdat Löw besloot Schalke-spits Kevin Kuranyi bij de selectie te houden, terwijl hij andere spelers rust gunde. Kuranyi kwam in de gewonnen wedstrijd met Tsjechië tweemaal tot scoren.

    Onder meer Lukas Podolski, Philipp Lahm, Bastian Schweinsteiger en Michael Ballack mochten omdat zij nog actief zijn in Europese competities, eerder uit het Duitse kamp vertrekken. Kuranyi krijgt geen rust omdat Schalke door Nancy uit het UEFA Cup toernooi werd geknikkerd. De club heeft echter nog wel een goede kans op de landstitel.

    De formatie uit Gelsenkïrchen speelt het komende weekeinde in de competitie een cruciaal duel tegen Bayern München en had daarom Kuranyi graag uitgerust bij de selectie willen voegen. Schalke is momenteel koploper in de Bundesliga. De ploeg van Mirko Slomka staat drie punten voor op nummer twee Werder Bremen.

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •