Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucky_Luuk Bekijk bericht
Ik vind dat HSV juist over een vrij sterke selectie beschikt, hoewel de échte toppers (Vd Vaart daargelaten) ontbreken. Het enige grote verschil met vorig seizoen is dat ze met Van Buyten en Boulahrouz gewoon heel veel defensieve zekerheid zijn kwijtgeraakt. Met die twee achterin weet je dat je je eens een fout kunt permitteren. Mathijsen en Kompany zijn zeker geen slechte verdedigers, integendeel, misschien worden ze in potentie nog wel beter dan twee eerstgenoemden. Maar naar mijn idee wil het voorlopig nog niet helemaal aarden met met name Mathijsen. Als hij zijn vorm die hij had bij AZ weer kan halen, dan zou dat denk ik al veel schelen. Ook met Kompany gaat het nog niet zo erg lekker, kijk maar naar bovenstaand bericht, de jongen is wel erg blessuregevoelig. Allemaal heel jammer, want met Mathijsen en Kompany heb je normaal gesproken toch best wel een sterk verdedigingsduo.
Als je de selectie objectief bekijkt is de selectie gewoon heel matig. Mahdavikia, Jarolim, Ljuboja, De Jong(speelt zelfs zeer slecht), Wächter, enzovoort, ze zijn vaak basisspeler en allemaal niet CL-niveau. De enige toppers in de selctie vind ik Sanogo, Trochowski en Van der Vaart. Sanogo is een goede spits, ondaks zijn lengte technisch zeer sterk. Heeft een beetje de pech dat hij in een slecht presteren elftal speelt. Hij is niet voor niets de topscorder van HSV. Trochowski is al international, is gewoon een toptalent die dat (itt tot bv Kompany) daar ook naar presteert. Dat zag je aan de goal bij Porto van hem, prachtige goal. Ik vergelijk hem graag met Schweinsteiger. Van der Vaart spreekt voor zich.

Kompany en Mathijsen stellen teleur, en vooral Mathijsen zal dat vereiste niveau ook nooit halen. Hij is bovendien geen talent, maar alweer 26. Als ik het vergelijk met van Buyten en Boulahrouz dan helemaal, want dat zijn echte wereldverdedigers. Defensief niet goed genoeg, maakt veel fouten in de opbouw, hoe kan je dan een topverdediger zijn/worden? Dit soort fouten maakte hij altijd al, bij AZ kon hij Vennegoor niet aan, nu is de modale Duitse spits voor hem al teveel. Boulahrouz en Van Buyten konden zo'n man makkelijk neutraliseren, en dan werd hij ook echt nooit meer gezien in de wedstrijd. Zo had HSV vorig jaar de beste defensie van Duitsland. Maar misschien is het daarom ook oneerlijk een vergelijking te maken. Kompany speelt niet veel beter, maar hij is ook nog jong. HSv heeft een fout gemaakt 2 spelers te kopen die zich zelfs in hun eigen land nog niet helemaal hebben bewezen, had dan een ervaren verdediger naast Kompany gezet.