|
|||||||
| Registreer | VZ crew | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Some Details: Gepost door: kitno op 24 juli 2006 (02:01), laatste bericht was om 31 januari 2010 (21:53). Deze topic heeft 615 reacties gekregen en is 7910 bekeken. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat kan Chievo? | |||
| Veilig in de middenmoot |
|
3 | 75,00% |
| Nipte redding |
|
0 | 0% |
| Degradatie |
|
1 | 25,00% |
| Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
|
|
#1 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Chievo Verona is een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1929 en uitkomend in de Serie A. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Marcantonio Bentegodi, samen met Hellas Verona.
De club werd opgericht als Paluani Chievo, waarbij Chievo voor de naam van een wijk in Verona stond en Paluani voor de koekjesfabriek, die de eigenaar was van de club. In 1986 werd de club pas een professionele club en werd de naam veranderd naar Chievo Verona. Ze werden toegelaten in de Serie C2 en promoveerden in 2001 onder coach Luigi del Neri naar de Serie A. Het seizoen erop wordt de club vijfde en mist zo net kwalificatie voor de Champions League. Volledige naam Associazione Calcio ChievoVerona SrL Bijnaam Asini Volanti (Vliegende ezels) Opgericht 1929 Stadion Marcantonio Bentegodi, Verona Capaciteit 42.160 Voorzitter Luca Campedelli bekende (ex)spelers: Roberto Baronio Andrea Barzagli Bernardo Corradi Stefano Fiore Paolo Galli Riccardo Gori Simone Perrotta Luca Marchegiani Afgelopen seizoen werd de ploeg 7e en clubtopscorer werd sergio pellisier met 13 doelpunten.De beste speler afgelopen seizoen was rechtermiddenvelder Semioli(ex inter) die in de belangstelling staat van Inter Milaan wat de speler eerder in een ruildeal betrokken met Luciano die destijds de overstap maakte van Chievo naar Inter. Door het Italiaanse voetbalschandaal is Chievo het komend seizoen te bewonderen in de (voorronde)champions league. De ploeg heeft zich voor aankomend seizoen versterkt met Mattia Marchesetti(sampdoria)deze was in het seizoen 2004/05 speler van Chievo.Montovani komt over van Juventus.Vincenzo Sicignano de keeper komt over van Lecce.
|
| Advertentie |
|
|
#2 |
|
*
|
Net als Empoli is Chievo een club waar ik eigenlijk niets mee heb, Hellas is een club die mij meer aanspreekt. Chievo verrasde een aantal seizoenen geleden nog met de eerste plaats in de competitie rond de winterstop, dat was het jaar na de promotie, uiteraard moet ik er even bij vermelden dat Eugenio Corini toen aanvoerder van Chievo was.
Ik ben wel een fan van Semioli. Een geweldige speler, snel, technisch, goede voorzet, inzicht en een lekker schot. Ik verwacht nog steeds dat hij I Mussi volanti zal verlaten. Arsenal en Roma schijnen nog steeds serieuse interesse in hem te hebben. Palermo haakte af nadat Sartori belachelijk hoge bedragen bleef vragen. Met het oog op de Champions League voorronde zou ik, als Chievo zijnde, er alles aan doen om hem te behouden. Zelf zegt hij ook niet per direct te willen vertrekken maar dat wanneer er een grote club komt, hij een overstap niet uitsluit.
|
|
|
#3 |
|
Den Bosch Fan!!!
FC Forum cash: 500
|
Zo'n club hoort toch niet in de Champions League thuis, kijk mooi dat ze het gehaald hebben maar zo haal je het niveau internationaal alleen maar omlaag
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
*
|
Citaat:
Inter en Roma komen de groepsfase waarschijnlijk wel door, en ik acht Palermo ook zeker niet kansloos. Het jaar daarop verwacht ik dat Milan "gewoon" weer in de Champions League zal spelen, ondanks de vijftien minpunten waarmee ze de serie A beginnen. Het zal dus allemaal wel meevallen.
|
|
|
|
#5 | |
|
Chelsea FC
FC Forum cash: 500 |
Citaat:
Inter en Roma zijn wel de bekende ploegen maar Pelermo en Chievo ken ik niet zo goed dus een goed moment om ze beter te leren kennen. Dit zijn toch de ploegen die kunnen stunten volgend jaar en niet alleen in de CL. maar misschien ook wel in de serie A Als je steeds maar naar dat lege stadion van Juventus moet kijken als ze thuis spelen in de CL daar word je ook niet vrolijk van. Onbegrijpelijk dat daar geen supporters op afkwamen. En AC Milan vind ik wel jammer, dat is toch een leuke ploeg die altijd ver kwam in de CL. Laatst gewijzigd door rickbrands; 24 juli 2006 om 15:58. |
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
*
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#7 | |
|
Chelsea FC
Citaat:
Ik woon zelf in Nederland maar als ik een CL kaartje kan kopen om in Londen naar mijn club te gaan kijken ,dan zou ik nog een dag vrij nemen ook. Omdat ik de Champions League belangrijk vind. Je hebt wel gelijk dat het een grote afstand is maar Juventus is toch een hele grote club met ook veel fans in het buiteland. En toch ook veel fans in Italie zelf |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
*
|
Citaat:
Maar genoeg offtopic gepraat, het gaat hier over Chievo.
|
|
|
|
#9 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Inderdaad genoeg offtopic gepraat.Semioli is echt de belangreijkste speler bij Chievo.Vond hem in zijn inter periode al een goede speler en heb nooit goed begrepen dat inter hem heeft gerolen destijds met Luciano van Chievo.Nu wil de club uit de modestad de rechtermiddenvelder weer heel graag terug hebben.Maar toch lijkt de interesse van Arsenal op het ogenblik het meest concreet.Pellisier zou ook in de belangstelling staan van enkele clubs.Waarbij wederom AS Monaco wordt genoemd.Het is natuurlijk wel een successtory voor Chievo Verona sinds ze terug zijn in de Serie A.Vooral het behalen van cl voorronde moet een geweldige ervaring zijn.Toch verwacht ik persoonlijk het minste van Chievo in de cl.Zie bij Palermo meer potentie om ver te geraken in de cl dan bij Chievo.Misschien zou de club een aantal spelers kunnen aantrekken van Lazio Roma(behrami,pandev,rocchi) of van Fiorentina.Ook zou het mooi zijn als Tomassi zich bij deze selectie zou voegen uit zijn geboorteplaats.
|
|
|
#10 | |
|
*
|
Citaat:
Chievo moet eerst de voorronde door zien te komen, en aangezien ze geen geplaatste status hebben, zou dat nog best lastig kunnen worden.
|
|
|
|
#11 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Ja maar denk dat Tomassi toch graag op het hoogste niveau actief blijft en dat er misschien dan toch voor Chievo worden gekozen al is er wel de nodige rivaliteit tussen beide ploegen.Toch wel knap hoe chievo zich staande houdt in de Serie A.Toen ze promoveerde was er de verwachting dat ze meteen weer zouden degraderen en nu gaat de ploeg meedoen om cl voetbal dat ze via voorrondes kunnen behalen.
|
|
|
#12 |
|
*
|
Chievo zal in de voorronde van de Chamions League uitkomen tegen of Levski Sofia of Sioni Bolnisi. Al met al geen ongunstige loting, het had een stuk zwaarder kunnen uitpakken.
Milan speelt tegen Cork of Stella Rossa(Rode Ster Belgrado).
|
|
|
#13 |
|
Crash Test Dummy
FC Forum cash: 720 |
Chievo zou in de markt zijn om de Italiaanse Belg Walter Bassegio van degradant Treviso te huren. Dit zou dan gebeuren als Treviso definitief na een 3de uitspraak in het omkoopschandaal in de Serie B blijft.
Bron: VRT-teletekst pag 518
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Koosje Moerenhout en Stefke Clement, helden To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. 10 jaar geleden Champions League, vanaf komend jaar Jupiler League Hans Verbunt To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Chievo heeft een hele goede kans om de cl te bereiken.Hebben zeer gunstig geloot maar moeten waken voor onderschatting.Semioli en de belangstelling is nog steeds hevig voor hem.Toch denk ik mede door het cl avontuur dat deze speler bij Chievo blijft.
|
|
|
#15 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Levski Chievo
2 0 GOALS Valeri Domovchiski 8 Cedric Bardon (pen) 86 Mo0et toch pijn doen bij de Italianen deze 2-0 uitslag.Hopelijk kunnen ze het in de thuiswedstrijd rechtzetten.
|
|
|
#16 |
|
Forza Galletti!
Hopelijk, maar ik betwijfel het wel. Puur op gevoel.
|
|
|
#17 |
|
Florentijn
Paar dagen geleden nog geweest. Chievo, daar heb ik echt niks mee. Ik vind het toch een beetje een uitstraligsloze club. Geef me dan maar stadsgenoot Hellas
|
|
|
#18 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Chievo Verona heeft afgelopen weekend een klap moeten incaseren. In een oefenwedstrijd heeft Matteo Brighi zijn kaakbeen gebroken. De ploeg bevestigde ondertussen al dat hun middenvelder onder het mes is gegaan.
Toch zou Brighi woensdag al terug kunnen meespelen in de Champions League-wedstrijd tegen Levski Sofia. Chievo gaat immers proberen om van de Uefa de toestemming te krijgen om de centrale middenvelder met een beschermend masker te laten spelen.
|
|
|
#19 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Het Poolse Wisla Kraków heeft international Kamil Kosowski opnieuw uitgeleend aan een buitenlandse club. De linkermiddenvelder maakt komend seizoen zijn opwachting in de Serie A bij Chievo.
Kosowski (29) speelde de afgelopen drie seizoenen voor het Duitse 1. FC Kaiserslautern en het Engelse Southampton, maar was nog steeds eigendom van Wisla. De 46-voudig international (vier goals) maakte deel uit van de Poolse WK-selectie. Hij kwam alleen in actie tijdens het groepsduel met Ecuador dat de Polen met 2-0 verloren.
|
|
|
#20 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Sporting Braga - Chievo Verona 2-0
Echt een tegenvallende start voor de ploeg uit Verona.Europees erg zwak uitgeschakeld door Levski sofia in voorronde cl en nu 2-0 verlies tegen deze portugese subtopper.de stand was overigens al na 3 minuten neergezet.voor de eerste minuut benutte welton al een penalty,in de 3e minuut scooorde rui jorge de 2-0.Ook nog rood in de 88e minuut voor Marchese en in de 90e minuut voor topspeler Semioli.Zal dus zeer moeilijke return worden.
|
|
|
#21 |
|
Florentijn
Ja klote is dat. Als Palermo-fan baal je dan helemaal lijkt me, want die waren zeker verder gekomen.
|
|
|
#22 | |
|
strega di sarda.
Citaat:
|
|
|
|
#23 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Europees is het gewoon het lachertje van Italie.Vind het wel een teleurstelling 2-0 verlies tegen Braga.Ook nog 2 keer rood.In verona heb ik zelf ook meer met Hellas ook qua historie.Maar het is natuurlijk wel een ongelofelijk verhaal het van Chievo de afgelopen jaren.
|
|
|
#24 |
|
Chievo zit in een moeilijke start fase, geen CL, thuis verliezen Catania en nu verliezen van Braga. Een leuke ploeg, maar toch geen Real Madrid (oo sorry Lyon). Zondag is het gelijk Empoli uit, als daar wordt verloren wordt het toch moeilijk. Daarna komen nl Lazio, Inter en Palermo op programma.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Forza Galletti!
Cruciale wedstrijd voor ze dus. Ik ben benieuwd.
|
|
|
#26 | |
|
strega di sarda.
Citaat:
|
|
|
|
#27 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Ze zouden normaal moeten meedoen om plaats 4 van de Serie A.zeker gezien de minpunten van Lazio en Fiorentina.Verwacht wel dat ze empoli kunnen verslaan al zal het in deze vorm niet makkelijk worden.Maar Pellisier gaat ze langs empoli schieten.
|
|
|
#28 | |
|
*
|
Zondag keert Corini terug in het stadion van de club waar hij succesen heeft gehaald, maar ook dieptepunten heeft gekend, zo werd hij geconfronteerd met de dood van naaste.
Citaat:
![]() Hij is nog steeds zeer geliefd bij het publiek van Chievo, niet gek, Corini was immers een van de belangrijkse schakels in het team wat promoveerde en het daarop volgende jaar verrasend presteerde in de Serie A. Ik denk dat het een lastige wedstrijd zal worden voor ons, Chievo is niet in goede doen, al kwam het vorige week sterk terug tegen Inter, gezegd moet worden dat dit meer door het zwakke spel van Inter kwam in de slotfase, maar Chievo profiteerde hier dankbaar van, we zullen waakzaam moeten zijn.
|
|
|
|
#29 |
|
*
|
Del Neri zou op het punt staan om terug te keren naar de bank van i "Mussi Volanti". Het schijnt nog een kwestie van tijd te zijn voor het officieel zal worden bevestigd.
Zal hij opnieuw succesen boeken bij Chievo? Ik heb zo mijn twijfels, ik heb hem vorig seizoen van dichtbij mee gemaakt bij Palermo en hij maakte geen al te goede indruk. De man die werd geprezen om zijn tactische inzicht faalde bij Palermo, voornamelijk door zijn drang naar verdedigend voetbal bij een voorsprong. Maar misschien dat hij het weer kan wanneer hij terug komt op het oude nest..
|
|
|
#30 | |
|
*
|
Citaat:
Het is inmiddels officieel. Wat denken we er van? Gaat Del Neri Chievo weer op de juiste weg krijgen?
|
|
|
|
#31 |
|
*
|
Chievo: "Semioli con noi fino al 2011"
Met andere woorden. Semioli vertrekt niet in januari. Palermo en Roma zitten achter de rechtermiddenvelder aan maar Chievo wenst hem niet te verkopen. Ik zie hem graag naar Palermo komen. Natuurlijk zijn de woorden van Sartori niet altijd serieus te nemen, ik kan me namelijk nog wel wat uitspraken voor de geest halen met betrekking op Amauri.. ![]() Met Chievo zelf gaat het nog steeds niet echt lekker. De resultaten onder Del Neri worden niet echt beter. Er werd gelijkgespeeld tegen Roma en Cagliari en verloren van Milan en Messina. Wat is er met Chievo aan de hand?
|
|
|
#32 |
|
Mladošću u mojoj krvi
|
Chievo is weer op de weg terug sinds de schorsing van spits Obinna afgelopen is: de Gialloblu wonnen voor de tweede keer op rij, dankzij 2 doelpunten van de Nigeriaan. In de 72e en 78e minuut was hij de thuisverdediging van Livorno te slim af: 0-2.
|
|
|
#33 |
|
Het begin is er !!!!!
FC Forum cash: 640
|
het gaat helemaal goed komen met Chievo was vorig jaar zelfs naar Chievo - AS Roma geweest en werd 4-4 sindsdiend zijn ze mijn club in italie en het gaat helemaal goedkome nu ze het moeilijke programma achter de rug hebben
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
*
|
Citaat:
Welkom hier, misschien kan jij dit topic wat levend houden, het is zeker een interessante club, Chievo.
|
|
|
|
#35 |
|
Het begin is er !!!!!
FC Forum cash: 640
|
ik hoop het vind hun nieuwe aankoop kosowski egt een aanwinner hij lijkt mij een beetje het type gravessen maar heb hem nog niet zo vaak zien spelen en godeas lijkt mij opzich wel een redelijke spits maar als pellissier zijn vorm heeft is hij denk ik bankziter want dan speelt pellissier samen met obina in de spits
|
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
|
Legenda:Leden, Admin, FP admin, Stadionverbod, Redactie, FP Moderators, Moderator, FP Hoofdmoderators |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Lineaire weergave