Pagina 1 van 102 1231151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 45 van 4586

Discussie: Heerenveen nieuws topic

  1. #1
    Het is een clich.. Lucky_Luuk's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 juli 2006
    Berichten
    218
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard Heerenveen nieuws topic

    Hier een aparte topic waarin je al het laatste nieuws over Heerenveen kunt plaatsen.

    Hier alvast een bericht:

    Univé tot 2010 shirtsponsor Heerenveen

    SC Heerenveen zal ook de komende jaren voetballen met de naam van Univé op haar shirt. De verzekeringsmaatschappij heeft het contract met de Friese club, dat liep tot medio 2007, opengebroken en verlengd tot de zomer van 2010.

    "De samenwerking met Univé voldoet uitstekend en we kunnen concluderen dat dat wederzijds is", stelt Heerenveen-preses Riemer van der Velde tevreden vast. "Er is duidelijk sprake van een win-win situatie en dat soort situaties moeten wat ons betreft zo lang mogelijk blijven voortbestaan", zegt hij op de website van zijn club.

  2. #2
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Die reclame van Unive... We hebben winst gemaakt:o
    Doen ze net alsof ze geen winst willen maken. Nee dan moet je vooral naamsbekendheid krijgen.

  3. #3
    Het is een clich.. Lucky_Luuk's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 juli 2006
    Berichten
    218
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    'Zes clubs boden op Hansson'

    Heerenveen lijkt Petter Hansson niet kwijt te willen. De Friese subtopper heeft volgens de Zweedse media liefst zes boden op Hansson naast zich neergelegd. Het hoogste bod omvatte drie miljoen euro.
    Hansson heeft nog een contract voor één seizoen en gaf eerder al te kennen graag deze zomer te willen vertrekken. Heerenveen weigert daar volgens de Zweedse media aan mee te werken en ziet de robuuste mandekker liever volgend jaar gratis de deur uitlopen.

    Naar verluidt deden liefst zes clubs al tevergeefs een poging de blonde verdediger los te weken uit het Friese Haagje. Daarbij zou het gaan om twee Duitse clubs, twee Franse, een Griekse en een Engelse club. Hansson blijft nuchter onder de speculaties: "Zolang ik een contract heb, is de beslissing eerst aan Heerenveen. Verder kan ik niets zeggen."

  4. #4
    Heerenveen's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 januari 2006
    Locatie
    Friesland
    Leeftijd
    29
    Berichten
    795
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    SC Heerenveen-Go Ahead Eagles- 3-1

    20' 1-0 Breuer
    26' 2-0 Friend
    33' 2-1 onbekend( na balverlies Johanssen, schot trof doel)
    43' 3-1 Poulsen( lobje)

    dit is geloof ik de eindstand !

  5. #5
    Het is een clich.. Lucky_Luuk's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 juli 2006
    Berichten
    218
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sch4-live
    SC Heerenveen-Go Ahead Eagles- 3-1

    20' 1-0 Breuer
    26' 2-0 Friend
    33' 2-1 onbekend( na balverlies Johanssen, schot trof doel)
    43' 3-1 Poulsen( lobje)

    dit is geloof ik de eindstand !
    Hmm, valt me eerlijk gezegd beetje tegen..Tegen een ploeg als Go Ahead mag je vind ik toch wel wat meer verwachten. Heerenveen is een UEFA Cup deelnemer he, dan moet je zo'n wedstrijdje eigenlijk toch wel met een nulletje of 5, 6 kunnen winnen van een middenmoter in de eerste divisie..

  6. #6
    Heerenveen's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 januari 2006
    Locatie
    Friesland
    Leeftijd
    29
    Berichten
    795
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Jah maar was geloof ik niet de beste opstelling vooral in de 2e helft niet !
    Maar oefen potjes zeggen niet veel vindt ik !

  7. #7
    Het is een clich.. Lucky_Luuk's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 juli 2006
    Berichten
    218
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sch4-live
    Jah maar was geloof ik niet de beste opstelling vooral in de 2e helft niet !
    Maar oefen potjes zeggen niet veel vindt ik !
    Nee is opzich ook niet, maar toch de uitslag was voor mij wel verrassend. Heb verder ook niet gezien in welke opstelling ze speelde, dus kan misschien niet zo goed over oordelen, maar toch vind ik het een beetje tegenvallend.

  8. #8
    sonnema's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 juli 2006
    Berichten
    2
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucky_Luuk
    Hmm, valt me eerlijk gezegd beetje tegen..Tegen een ploeg als Go Ahead mag je vind ik toch wel wat meer verwachten. Heerenveen is een UEFA Cup deelnemer he, dan moet je zo'n wedstrijdje eigenlijk toch wel met een nulletje of 5, 6 kunnen winnen van een middenmoter in de eerste divisie..
    Feyenoord en Ajax verliezen van amateurs dus zo slecht is het toch niet. Zie het seizoen met vertrouwen tegemoet, met Friend en Alves zijn we er niet minder op geworden.

  9. #9
    Het is een clich.. Lucky_Luuk's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 juli 2006
    Berichten
    218
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sonnema
    Feyenoord en Ajax verliezen van amateurs dus zo slecht is het toch niet. Zie het seizoen met vertrouwen tegemoet, met Friend en Alves zijn we er niet minder op geworden.
    Die wedstrijden van Feyenoord en Ajax waren ook ver beneden niveau! Maar ben ook niet ongerust ofso, verwacht veel van die Alves, hij was duur genoeg dus..Verder heb ik mijn hoop ook gevestigd op Dingsdag. Ook een goede aankoop lijkt mij. Maar we zullen het allemaal gaan zien..

  10. #10
    Heerenveen's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 januari 2006
    Locatie
    Friesland
    Leeftijd
    29
    Berichten
    795
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    De zaakwaarnemer van Alves zei dat die meer dan 20 goals ging maken en dat het een wereld spits is !

  11. #11
    Koning van... Fabregas-02's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 april 2006
    Locatie
    Nederland
    Leeftijd
    31
    Berichten
    40
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sch4-live
    De zaakwaarnemer van Alves zei dat die meer dan 20 goals ging maken en dat het een wereld spits is !
    we zullen zien

  12. #12
    Panna010's schermafbeelding
    Aangemeld
    17 april 2006
    Berichten
    37
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    wie heeft allemaal gescoord tegen middlesbrough????

  13. #13
    sonnema's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 juli 2006
    Berichten
    2
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panna010
    wie heeft allemaal gescoord tegen middlesbrough????
    1-0 Pranjic
    2-0 Prager
    3-0 Hansson
    4-0 Tarvajärvi
    1-0 na tien minuten door penalty, en rode kaart voor middlesbrough speler. verbeek liep naar temmink omdat hij het niet met de rode kaart eens was, want daarna was van een serieuze oefenpot geen sprake meer, heerenveen veel sterker, middlesbrough had alleen die macarone voorin lopen, ze hebben geen kans gehad. door temmink is het een makje geworden, al staat die 4-0 wel leuk in de boeken natuurlijk.

  14. #14
    Mladoću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    sc Heerenveen boekte dinsdagavond een eenvoudige 4-0 zege op het Engelse Middlesbrough. Al na negen minuten werd D. Wheater met een rode kaart door scheidsrechter Temmink van het veld gestuurd. Vanaf dat moment was er al geen sprake meer van een echte wedstrijd. Desondanks was het kijkspel voor de 18.000 bezoekers metname in de eerste helft, die met 3-0 werd afgesloten, alleraardigst. De tweede helft speelde Heerenveen minder overtuigend.
    Heerenveen startte in de welhaast sterkste opstelling, Middlesbrough tot teleurstelling van iedereen niet. Op maar liefst zeven plaatsen verschilde het elftal van het team dat zaterdag tegen Feyenoord in actie kwam.
    Van meet af aan was de intentie van Heerenveen duidelijk en werd er veel op de helft van de tegenstander gespeeld. Al na negen minuten leverde dat resultaat op. Danijel Pranjic draaide goed weg van enkele tegenstanders en bereikte met een steekpass Afonso Alves die het strafschopgebied in sneed. De Braziliaan werd in scoringsrijke positie door David Wheater onderuitgehaald.
    Scheidsrechter René Temmink legde niet alleen de bal op de stip maar stuurde bovendien de Engelse verdediger met rood van het veld. Trainer Gertjan Verbeek wond zich daar behoorlijk over op. Op zich was de beslissing van Temmink een correcte, maar daardoor was er niet meer sprake van de serieuze krachtmeting die Heerenveen zich wenste. Danijel Pranjic benutten de penalty feilloos en liet doelman Ross Turnbull kansloos.
    Heerenveen drukte door. Door de vele positiewisselingen wist men steeds een vrije man te vinden. De ene keer over links, dan weer over rechts. In de vijftiende minuut sneed Thomas Prager vanaf rechts naar binnen. Van de ruimte die gecreëerde werd door Alves en Rob Friend maakte de Oostenrijker dankbaar gebruik. Vanaf ongeveer twintig meter haalde hij laag en hard uit en bij de tweede paal verdween de bal buiten het bereik van de engelse goalie in het doel: 2-0.

    Thomas Prager maakte in die fase indruk met een aantal prachtige diepe passes. Een daarvan bereikte in de negentiende minuut op links Afonso Alves. De Braziliaan trok nar binnen en zette zijn tegenstander met een dubbele schaar te kijk. Zijn voorzet werd door Paul Bosvelt ingeschoten, maar doelman Turnbull was paraat en kon de inzet van de routinier keren.
    Een minuut later zorgde een splijtende pass van Prager er voor dat Danijel Pranjic op recht kon doorbreken. Zijn voorzet werd tot corner verwerkt.
    In de 29ste minuut was het Pranjic die met een pass over wel 40 meter Gianni Zuiverloon bereikte. De opgekomen rechtsback zag zijn voorzet tot corner verwerkt. Uit die hoekschop die door Pranjic werd genomen, kopte Petter Hansson bij de eerste paal steenhard de 3-0 binnen.
    In het laatste kwartier van de eerste helft werd nog eenmaal een schot van Lasse Nilsson door de keeper van Middlesbrough gekeerd en ging een voorzet van de Pranjic net aan Rob Friend voorbij.

    Na de thee bleven Lasse Nilsson, Thomas Prager en Jeroen Drost in de kleedkamer achter. Voor hen bracht trainer Verbeek Ugur Yildirim, Michel Breuer en Niklas Tarvajärvi. Ook de Engelsen wisselden. Doelman Ross Turnbull werd vervangen door David Knight en de Nederlander George Boateng kwam in het veld voor Steward Downing.
    Al na drie minuten in de tweede helft leverde een luchtduel waarmee Friend en Tarvajärvi zich bemoeiden bijna een vierde treffer op. Tot aan de twintigste minuut in de tweede helft kwam Heerenveen niet veel verder dan enkel speldenprikjes via Friend, Breuer en Alves.
    Gertjan Verbeek haalde Paul Bosvelt en Danijel Pranjic naar de kant. Voor hen kwamen Michael Bradley en Bo Storm binnen de lijnen.

    Enkele minuten later waren drie invallers betrokken bij de vierde Heerenveen-treffer. Michel Breuer bereikte met een pass over grote afstand Ugur Yildirim, die de bal knap met het hoofd mee nam langs zijn tegenstander. De voorzet van de vleugelspeler werd bij de eerste paal door Niklas Tarvajärvi doeltreffend afgerond.
    In de laatste fase van de wedstrijd wisselde Middlesbrough-manager Gareth Southgate nog enkele malen en ook Verbeek maakte het halve dozijn wissels vol. Kissi kwam Afonso Alves vervangen die tot Man of the Match werd uitgeroepen. De Engelsen verlangden duidelijk naar het einde en wilden in de resterende speeltijd de “schade”verder beperkt houden, Heerenveen was niet meer bij machte de Middlesbrough-defensie te doorbreken. Brian Vandenbussche moest alleen in de 86ste minuut nog een keer handelend optreden om een Engelse inzet te keren.

    Na afloop gaf Verbeek aan dat de manier waarop de ploeg zich gerevancheerd heeft voor het zwakke optreden tegen Zwolle, hem tot tevredenheid stemt. Ook hoopt hij komend weekeinde op Kreta tegen OFI Kreta gewoon elf tegen elf te kunnen oefenen. ,,En dan moeten we het maar laten zien tegen ADO Den Haag hoe ver we zijn”, aldus de trainer.

  15. #15
    Mladoću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Hjalte Bo Nørregaard ziet zijn transfer van SC Heerenveen naar FC Kopenhagen als een promotie. De middenvelder, die in Friesland amper aan spelen toekwam, tekende woensdag een contract voor 4,5 seizoen in Denemarken.
    “Bij Heerenveen zat ik vooral op de tribune. Bij Kopenhagen heb ik waarschijnlijk een basisplek”, aldus Nørregaard in de Leeuwarder Courant. De middenvelder heeft nog een goede reden voor de transfer; spelen in de Champions League. “Nu speel ik tegen Celtic, Manchester United en Benfica. Deze terugkeer is een promotie.”

    Nørregaard speelde slechts één seizoen in Heerenveen en speelde zeventien competitieduels. In het Abe Lenstra Stadion had de speler nog een contract tot 2008.

  16. #16
    Mladoću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Canada heeft maandag een 1-0 overwinning geboekt op Jamaica. Vlak voor de theepauze maakte SC Heerenveen-aanvaller Rob Friend de enige goal. Op 8 oktober spelen beide teams opnieuw tegen elkaar.
    Voor ongeveer 6500 supporters was Canada de eerste helft de bovenliggende ploeg, maar pas vijf minuten voor de rust viel de verdiende treffer. Friend wist met een fraaie kopbal een assist van Julian de Guzman op waarde te schatten. Ondanks kansen voor beide teams werd er na de pauze niet meer gescoord.

    Voor Friend was het overigens zijn eerste doelpunt voor het nationale team.

  17. #17
    Mladoću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Rob Friend hoopt dat Ugur Yildirim voor sc Heerenveen behouden blijft. De Nederlands international heeft de laatste tijd geen basisplaats en wil daarom vertrekken. Friend hoopt echter dat Yildirim zich in de basis knokt en blijft.
    "Hij is het type speler dat ik nodig heb om succesvol te worden. Als Ugur op het veld staat, loop ik met een grote glimlach op mijn gezicht. Ik weet op dat moment namelijk dat ik zeker drie of vier kansen zal krijgen. Ik ben nu eenmaal afhankelijk van voorzetten", zo zegt hij in de jongste editie van Voetbal International. "Ugur is werkelijk een fantastische speler, I love that guy."

  18. #18

    Aangemeld
    2 maart 2006
    Berichten
    103
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    SC Heerenveen speelt tegenwoordig thuiswedstrijden voor ruim 26.000 supporters. Toch is het niet onwaarschijnlijk dat het Abe Lenstra Stadion op termijn nog eens verbouwd zal worden. Dat zegt voorzitter Riemer van der Velde in Feanfan.
    Van der Velde reageert in het supportersmagazine van Heerenveen op de stelling ‘Over vijf jaar komt er nog een ring op het Abe Lenstra Stadion’. “Vijf jaar is wel weinig, maar 26.000 toeschouwers is niet het maximum. Als we blijven wie we zijn, doen wat we moeten doen en niet in de war raken dan voorspel ik een verdere groei. Er staan nu al weer bijna duizend mensen op de wachtlijst.”

    Op 1 oktober stopt Van der Velde als voorzitter, maar blijft als adviseur verbonden aan Heerenveen. “Ten eerste ben en blijf ik fan van deze mooie club. Dat ik gevraagd ben om als adviseur betrokken te blijven vind ik mooi. Dat is een mooie uitdaging. We moeten dat samen met de nieuwe directie in een goede vorm zien te gieten. Als ik me verbaas, zal ik me laten horen.”

    De voorzitter nam in 1983 de hamer in handen, maar bang voor het zwarte gat is hij niet. “Nee, dat komt wel goed. Het huidige management staat er in de breedste zin goed op, dat maakt het dagelijks functioneren van Koos Formsma (zijn opvolger, red.) wat eenvoudiger.”

    bron: voetbalprimeur.nl


    zou mooi zijn voor deze mooie club, extra ring, dan worden ze kwa capaciteit groter dan psv, heerenveen is goed bezig, hoop goede spelers, en een extra ring zorgt er voor dat heerenveen de 4e club van nederland blijft (vind ik)

  19. #19
    Real Madrid CF Amin's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    779
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Achja Az heeft grote ambitities, Groningen heeft een groot neiuw stadion, Twente en ADO komen er ook aan

  20. #20
    Mladoću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Het is onzeker of Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek donderdag in Portugal een beroep kan doen op Michael Dingsdag. De centrale verdediger heeft nog altijd last van zijn enkel, een blessure die hij afgelopen weekend opliep in het duel met Excelsior. Vermoedelijk zal Verbeek pas donderdag beslissen of hij Dingsdag in zijn elftal zal zetten. Zo niet, dan zal diens plaats centraal in de defensie worden overgenomen door Michel Breuer. De enige speler uit de selectie van Heerenveen die het UEFA Cup-duel met Vitoria Setúbal hoe dan ook moet laten schieten, is reservedoelman Boy Waterman. De voormalig jeugdinternational heeft zijn pink gebroken en is achtergebleven in Friesland.

  21. #21
    Mladoću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    SC Heerenveen kan vanavond in het UEFA-Cup duel met Vitoria Setubal mogelijk geen beroep doen op Jeroen Drost. De linksback raakte tijdens de woensdagtraining geblesseerd.

    Op de afsluitende training 'overstrekte' Drost zijn enkel. "Zelfs de wedstrijd van zondag tegen NEC kan een probleem worden", vertelt fysiotherapeut Erik ten Voorde op de website van Heerenveen.

  22. #22
    Geboren & Getogen Groninger's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 juli 2006
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    De scheidend voorzitter van SC Heerenveen, Riemer van der Velde, deed een opvallende uitspraak tegenover journalist Willem Neeskens.

    Van der Velde werd op de sponsoravond van de voetbalclub Excelsior `31 door de journalist geïnterviewd. De voorzitter van SC Heerenveen legt op 1 oktober, na 23 jaar dienstverband, de voorzittershamer neer.

    Hier volgt een passage uit het interview van Willem Neeskens:

    `SC Heerenveen is een fatsoenlijke club, met fatsoenlijke spelers, dito sponsoren, -bestuurders én -supporters. Wie dat niét is, schop ik persoonlijk de deur uit! Deden ze dat ook maar bij een club als ADO Den Haag! Die supporters zijn het grootste tuig van de richel dat er bestaat. Als je nagaat dat een deel van die zogenaamde supporters het leuk vindt om bij thuiswedstrijden een afvalcontainer vol te pissen, deze ton vervolgens doorgeven aan elkaar om ém uiteindelijk om te kieperen in een aangrenzend vak – met fatsoenlijke voetbalsupporters die voor de lol naar een voetbalwedstrijd gaan – dat kan er bij mij niet in. Sterker nog, ze laten dat gajes ook nog eens de verkiezing van de `Man of the match` bepalen. Het moet toch niet gekker worden! Kijk, als voorzitter moet ik `gewoon` tussen mijn supporters in kunnen staan, zo simpel is het. Als je nagaat dat mijn zwager jarenlang voorzitter was van FC Groningen en het dáár ook al niet durfde, zegt dat genoeg. We moeten dat geteisem gewoon uit het stadion weren. Anders is er niet van..`
    Tsjaaa....

  23. #23
    nummero 6 erikfeanfan's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2006
    Locatie
    Roden
    Leeftijd
    33
    Berichten
    657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    vreemde uitspraak van ûs Riemer:S

  24. #24

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Riemer Riemer Riemer toch, kijk daarom heb ik nou ook zo'n hekel aan Heerenveen! Alles moet volgens de ''regeltjes'' van Riemer gebeuren. leep1:

    Bij elke club kan je gewoon tussen je eigen supporters staan, daar geloof ik 100%. Blij als deze kerel zometeen van dit toneel verdwijnd!

  25. #25
    Mladoću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Heerenveen kan zich opmaken voor opnieuw een flinke financiële klapper. Mocht Klaas-Jan Huntelaar namelijk verkocht worden door Ajax, dan profiteren de Friezen mee.
    Wanneer Huntelaar namelijk wordt verkocht, dan strijkt Heerenveen sowieso één miljoen euro op. Bovendien bedong Riemer van der Velde, scheidend voorzitter van Heerenveen, een percentage van de transfersom van de volgende verkoop.

    De Friese preses deed die onthulling in één van zijn vele afscheidsinterviews. Tegenover ELF lichtte Van der Velde de transfer van Huntelaar naar Ajax toe. "Op een goed moment komt hij bij me en zegt: voorzitter, ik ben hier nu een aantal seizoenen en wil graag hogerop. Die ambitie kon ik billijken. Hij speelde gewoon open kaart. Ik heb Klaas-Jan wel verteld dat we een goede prijs voor hem zouden vragen. Da's prima, zei hij."

    "Op een goed moment meldde Ajax zich bij ons voor Huntelaar en bood twee miljoen. Daar konden wij hard om lachen en gaven hen te kennen dat we toch écht tien miljoen wilden hebben voor onze goalgetter. Klaas-Jan vatte het sportief op. Veertien dagen later meldde men zich opnieuw en bood vier miljoen. Ik heb ze daarop duidelijk gemaakt dat er onder de tien miljoen niet viel te onderhandelen."

    "Uiteindelijk zijn we een aantal weken verder op negen miljoen uitgekomen en hebben bovendien bedongen dat SC Heerenveen bij een volgende transfer nog één miljoen overgemaakt kreeg, plús een leuk percentage van de transfersom. Zo werkt dat dus."

  26. #26

    Aangemeld
    9 mei 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    40
    Berichten
    78
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Was te verwachten. Goed gedaan, wel, want dit kan over een aantal jaren weer een toptransfer worden.

    Wat dat betreft doet Heerenveen vaak met de spitsen goede zaken.

  27. #27
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snizzle Bekijk bericht
    Was te verwachten. Goed gedaan, wel, want dit kan over een aantal jaren weer een toptransfer worden.

    Wat dat betreft doet Heerenveen vaak met de spitsen goede zaken.

    Zou H"veen ook een miljoen ontvangen indien de transfer lager dan 9 miljoen zou bedragen ( zoals momenteel) ? :roflmao:

  28. #28

    Aangemeld
    9 mei 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    40
    Berichten
    78
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door net.feyenoord Bekijk bericht
    Zou H"veen ook een miljoen ontvangen indien de transfer lager dan 9 miljoen zou bedragen ( zoals momenteel) ? :roflmao:
    Daar ga ik wel van uit. En zelfs ook nog een percentage erbij dan

    Maar Huntelaars zal voorlopig niet vertrekken denk ik.

  29. #29
    nummero 6 erikfeanfan's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2006
    Locatie
    Roden
    Leeftijd
    33
    Berichten
    657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    ja ook dan vangen ze een miljoen, dat is afgesproken he

  30. #30
    Geboren & Getogen Groninger's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 juli 2006
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    HEERENVEEN - Vlak voor zijn vertrek als voorzitter van SC Heerenveen (zondag) is Riemer van der Velde op een vreselijke manier uit zijn slof geschoten als gastspreker op een sponsoravond van amateurclub Excelsior'31 uit Rijssen. Hij veegde de vloer aan met meerdere bekenden uit de voetballerij. "Die Timmer van PSV was bij ons nooit in de raad van commissarissen gekomen. Wat een eikel is dat, zeg! Hoe hij met het belang van zijn club omgaat, een schande is het!"
    Zijn collega Jorien van den Herik kan bij Van der Velde geen goed doen. " Ik weet niet wat hij aan het doen is, maar het is niet in het belang van Feyenoord. Dat kan ik je verzekeren." En: "Bij Ajax haalt men zelfs een ijscoboer (Maarten Fontein, red.) in huis die amper weet dat een bal rond is. Dat zo iemand vervolgens ook nog eens onze belangen moet vertegenwoordigen in de UEFA... Tja, dan zijn we in Nederland het spoor goed bijster."

    Over de nieuwe generatie trainers: "De twee Koemannen en Van Basten moeten eerst maar weer eens de schoolbanken in, vind ik. Je mag denken wat je wilt over Van Gaal, Adriaanse en vooral Hiddink, maar die hebben pas écht verstand van voetbal."

    Abe Lenstra werd in zijn ogen ondergewaardeerd: "Ik durf te beweren dat als Abe op de dag en plaats van Johan Cruyff was geboren en niet in Heerenveen, maar in Amsterdam had gevoetbald, de ArenA het Abe Lenstra Stadion had geheten. Abe heeft vooral landelijk nooit de credits gekregen voor zijn exceptionele voetbaltalent." Over ADO-supporters: "Bij Heerenveen schop ik iedereen die niet fatsoenlijk is persoonlijk de deur uit. Deden ze dat ook maar bij ADO. Die supporters zijn het grootste tuig van de richel dat bestaat."

    En tot slot benadert hij Gertjan Verbeek kritisch: "Hij is een heel goede trainer voor SC
    Heerenveen. Maar een toptrainer? Da's toch wat anders."
    Hopelijk beginnen mensen nu eens te begrijpen waarom wij Groningen supporters zo'n ontiegelijk hekel aan die gozer hebben. Arrogante klootzak!

  31. #31
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Groninger Bekijk bericht
    Hopelijk beginnen mensen nu eens te begrijpen waarom wij Groningen supporters zo'n ontiegelijk hekel aan die gozer hebben. Arrogante klootzak!
    Waar heeft hij geen gelijk in?

  32. #32

    Aangemeld
    9 mei 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    40
    Berichten
    78
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Hahahaha....wat een mannetje joh.

    Ik schop ze persoonlijk de deur uit. Kijken of die nog zo'n grote bek heeft als er 50 boze ado supporters voor hem staan ipv een paar gekke boeren.

  33. #33
    Geboren & Getogen Groninger's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 juli 2006
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Waar heeft hij geen gelijk in?
    Waar moet ik beginnen.... Ik zou wel wat puntjes kunnen opnoemen Bennie, maar nu even niet (heb nu andere dingen aan m'n hoofd, morgen wel )

    En daarbij, al zou ie met elk punt gelijk hebben, dan nog is het hoogst ongehoord en arrogant om dergelijke uitspraken te doen. Waarom heeft dhr. van der Velde deze uitspraken niet eerder gedaan, de held.

    Om te kotsen die vent!!!

  34. #34
    Martinus's schermafbeelding
    Aangemeld
    21 februari 2006
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    7
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Groninger Bekijk bericht
    Hopelijk beginnen mensen nu eens te begrijpen waarom wij Groningen supporters zo'n ontiegelijk hekel aan die gozer hebben. Arrogante klootzak!
    Wij Groningen supporters een hekel aan deze man? Jij misschien. Ik ben het in dit geval niet geheel eens met deze voorzitter maar we hebben veel te weinig van dit soort mensen in de voetbalwereld. Ik verget nooit meer dat hij jack van Gelder uitmaakte voor Ajax fan die niet objectief over voetbal kan praten.. zat die van Praag ook bij... geniaal. En kijk eens wat voor een organisatie hij neergezet heeft in Heerenveen. Jammer dat hij stopt.

    Een FC Groningen supporter

  35. #35
    Geboren & Getogen Groninger's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 juli 2006
    Locatie
    Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martinus Bekijk bericht
    Wij Groningen supporters een hekel aan deze man? Jij misschien. Ik ben het in dit geval niet geheel eens met deze voorzitter maar we hebben veel te weinig van dit soort mensen in de voetbalwereld. Ik verget nooit meer dat hij jack van Gelder uitmaakte voor Ajax fan die niet objectief over voetbal kan praten.. zat die van Praag ook bij... geniaal. En kijk eens wat voor een organisatie hij neergezet heeft in Heerenveen. Jammer dat hij stopt.

    Een FC Groningen supporter
    Morgen een reactie (en maak je de borst maar nat )

  36. #36
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Riemer van der Velde onderscheidenORANJEWOUD - Riemer van der Velde is vrijdagavond benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. De scheidende voorzitter van voetbalclub Heerenveen kreeg de onderscheiding uitgereikt door de commissaris van de Koningin in Friesland, Ed Nijpels.
    Ook Annie van der Velde-Idzinga, echtgenote van Van der Velde, mocht een onderscheiding in ontvangst nemen. Zij werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De huldigingen vonden plaats tijdens een afscheidsbijeenkomst van de voorzitter in Oranjewoud.
    In zijn toelichting verklaarde Nijpels dat Heerenveen onder leiding van Van der Velde is uitgegroeid tot een stabiele en financieel gezonde subtopper. "Hij heeft daarmee het Friese voetbal nationaal en internationaal op de kaart gezet. Dat is een opvallende prestatie, die voor onze samenleving een bijzondere waarde heeft.”



    Nu zou hij Cambuur weer terug op de kaart moeten zetten !

  37. #37
    Yellow Army Promotions BerryRKC's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 juli 2006
    Locatie
    Elshout! BRABANT!!
    Leeftijd
    34
    Berichten
    53
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Riemer. in 1 woord geweldig

    een begroting zo ver uitbouwen
    Heerenveen vaste europa waarde maken enz

    Riemer, You'll Never Walk Alone!

  38. #38
    Panna010's schermafbeelding
    Aangemeld
    17 april 2006
    Berichten
    37
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Prager schiet Oostenrijk naar zege

    06 oktober 2006, 20:30
    Door: Klaas Jan van der Veen


    Thomas Prager heeft Oostenrijk een moeizame oefenzege bezorgd op Liechtenstein. In Vaduz leek het treffen in 1-1 te gaan eindigen, maar zes minuten voor tijd schoot de middenvelder van SC Heerenveen raak.
    Prager scoorde het winnende doelpunt overigens op merkwaardige wijze. De jongeling mocht vlakbij de hoekschopvlag een vrije trap nemen en zijn inzet eindigde pardoes tegen de touwen. Overigens was hij drie minuten voor dat moment pas in het veld gekomen.

    Liechtenstein was na ruim zeventig minuten op voorsprong gekomen door Mario Frick. Na 77 minuten bracht György Garics beide ploegen op gelijke hoogte en niet veel later viel het doelpunt van Prager.

  39. #39
    HveenVF's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 oktober 2006
    Berichten
    30
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Haha grappig laat toch maar weer zien wat voor een talent Prager heeft.
    Laatst gewijzigd door HveenVF; 7 oktober 2006 om 12:55

  40. #40
    Panna010's schermafbeelding
    Aangemeld
    17 april 2006
    Berichten
    37
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HveenVF Bekijk bericht
    Haha grappig laat toch maar weer zien wat voor een talent Prager talent heeft.
    Zeker! Die scouts van Heerenveen doen het uitstekend!

  41. #41
    nummero 6 erikfeanfan's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2006
    Locatie
    Roden
    Leeftijd
    33
    Berichten
    657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    leuk voor hem goede middenvelder met ook weer een goede trap...

  42. #42
    Heerenveen's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 januari 2006
    Locatie
    Friesland
    Leeftijd
    29
    Berichten
    795
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    jah dit wordt het seizoen denk ik echt voor Prager !

  43. #43
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Meespelen Vandenbussche onzeker.
    Het is nog onzeker of Brian Vandenbussche donderdagavond in het UEFA Cup-duel tegen Osasuna in het doel zal staan bij SC Heerenveen. De 25-jarige sluitpost heeft aangegeven bij de bevalling van zijn vrouw te willen zijn.

    “Ik reis alleen af als ons kind nog even op zich laat wachten. Als de gynaecoloog verwacht dat de baby deze week ter wereld komt, blijf ik hier. Ik word voor de eerste keer vader en wil niets missen."

    Voor trainer Gertjan Verbeek kan de mogelijke ausentie van Vandenbussche een probleem zijn. "Boy Waterman is net terug van een ernstige blessure en nog niet honderd procent fit. Maar toch kies ik voor mijn gezinnetje. Daar zal de trainer begrip voor hebben. Dat had hij eerder bij Petter Hansson ook", aldus de Belg aan de De Telegraaf.

  44. #44

    Aangemeld
    20 augustus 2006
    Locatie
    hoogezand
    Berichten
    1
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    16-10-2006 :: Koppige Friezen


    Het gaat niet goed in Friesland. Het voetbal is niet om over naar huis te schrijven en gescoord wordt er ook al nauwelijks. En dan komt FC Groningen ook nog langs. Daar word je als veiligheidscoördinator van de Friese club natuurlijk niet vrolijker van. En dan ga je, zoals een echte Fries betaamt, dwarsliggen.

    Wat is het geval? Wij hadden een mooie actie uitgedacht in het uitvak in Heerenveen. Over de hoofden van het 1200-koppige publiek zou een fraai megadoek rollen waarmee de Groninger trots uitgedragen zou worden. Uiteraard werd dit plan overlegd met FC Groningen die het verder zou overleggen met de Friese club. Daar lag veiligheidscoördinator Jan Wind al vrij snel dwars: er kon namelijk van alles gebeuren onder dat megadoek waar de Friese camera's geen zicht op hadden. Jan was niet te overtuigen: een megadoek kwam het uitvak niet binnen.

    Dat is natuurlijk een lelijke streep door onze rekening. Maar de we lieten ons niet kisten. Er werd een nieuwe actie bedacht. Met een fraaie choreo van 1200 papieren en een bijpassende megabanner van een metertje of 20 zou de Groninger trots dan worden uitgebeeld. Er werd weer contact gezocht met FC Groningen of dit plan wel de goedkeuring kon wegdragen. Het antwoord laat zich wel raden: in verband met de brandveiligheid (papier dat in de fik gezet zou kunnen worden) kon voor deze actie geen toestemming verleend worden. Let even op: in verband met de brandveiligheid dus, dat is de reden die werd aangegeven.

    Dat probleem leek snel opgelost, want wij impregneren al onze doeken zodat de kans geminimaliseerd wordt dat een doek vlam vat. Hetzelfde goedje is prima te gebruiken voor de pamfletten en dus stelden we voor de papieren voor de choreografie allemaal te impregneren. Wederom een telefoontje naar Friesland want nu waren er toch geen beren meer op de weg voor een fraaie Groninger actie in het uitvak?

    Natuurlijk wel, want met papier kun je gooien! En dat vinden ze in Friesland niet leuk. Waar eerst de brandveiligheid als reden wordt gegeven waardoor de actie niet door mag gaan, zijn het nu weer de proppen die mogelijk op het veld belanden. Tja.

    En zo kunnen we waarschijnlijk nog wel even doorgaan. Initiatieven tot het uitvoeren van een tifo-actie in het uitvak worden steevast de grond in geboord, want dat vindt men toch alleen maar lastig. Vanuit Groningen heeft men steeds geprobeerd een tussenweg te zoeken en heeft men zelfs niet moeilijk gedaan over het verbieden van de eerste actie, maar tegen zoveel Friese koppigheid valt niet te onderhandelen.

    Wij laten dus zeer waarschijnlijk onze spullen thuis, maar laten de spelers dan graag het stokje overnemen en een actie op het veld laten zien: 0-2.

    born:.groningenfanatics

  45. #45
    Mladoću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Paul Bosvelt dreigt ook de UEFA Cup-uitwedstrijd bij Osasuna te missen. De middenvelder van SC Heerenveen is wel met de groep meegereisd naar Spanje, maar is nog een vraagteken.
    Afgelopen zondag was Paul Bosvelt er ook al niet bij. Zijn club sc Heerenveen ging toen met 1-0 ten onder tegen Heracles Almelo. Bosvelt had de afgelopen week te kampen met een flinke griep.

    Trainer Gert Jan Verbeek moet het doen met twintig fitte spelers. Bij die twintig spelers zijn Bosvelt en doelman Brian Vandenbussche meegerekend. De vrouw van de Belgisch international staat op het punt van bevallen. De gynaecoloog wist echter te melden dat de bevalling niet voor vrijdag plaatsvindt.

Pagina 1 van 102 1231151101 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 3 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 3 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. NAC nieuws topic
    By ~NAC PB~ in forum NAC Breda
    Reacties: 1006
    Laatste bericht: 2 januari 2024, 18:20
  2. Excelsior nieuws Topic
    By Lucky_Luuk in forum SC Excelsior
    Reacties: 236
    Laatste bericht: 28 maart 2023, 21:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •