Pagina 132 van 257 EersteEerste ... 3282122130131132133134142182232 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.896 t/m 5.940 van 11561

Discussie: Vitesse nieuws

  1. #5896
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Ja shirtsponsors zouden verboden moeten worden.
    Laat ik het zo zeggen, die deal komt geen minuut te vroeg. Onder de UEFA FFP regels was een dergelijk bedrag niet snel als realistisch gezien, wanneer je dit in verhouding zet tot de andere sponsorbedragen in onze competitie. Het ligt niet voor de hand dat AEGON nog een deal sluit met Ajax onder de huidige voorwaarden, de kans is aannemelijk dat dit bedrag minder dan 10 miljoen zal zijn. Heb je het over een club die wekelijks meer dan 45.000 mensen over de vloer heeft, structureel mee speelt voor of in Champions League voetbal en landelijk gezien, samen met Feyenoord, een absolute dominatie kent.

  2. #5897

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    Laat ik het zo zeggen, die deal komt geen minuut te vroeg. Onder de UEFA FFP regels was een dergelijk bedrag niet snel als realistisch gezien, wanneer je dit in verhouding zet tot de andere sponsorbedragen in onze competitie. Het ligt niet voor de hand dat AEGON nog een deal sluit met Ajax onder de huidige voorwaarden, de kans is aannemelijk dat dit bedrag minder dan 10 miljoen zal zijn. Heb je het over een club die wekelijks meer dan 45.000 mensen over de vloer heeft, structureel mee speelt voor of in Champions League voetbal en landelijk gezien, samen met Feyenoord, een absolute dominatie kent.
    De praktijk leert dat men in dit soort zaken vooral kijkt naar de sportieve prestaties. Ook in arbitragezaken waarbij de vraag voorligt of er sprake is van sportieve verbetering wordt vaak naar de ranglijst van dat moment gekeken. Zo meen ik me te herinneren dat de rechter Ajax geen sportieve verbetering vond ten opzichte van Heerenveen, voor Bas Dost. Tien miljoen is heel veel geld, maar niet dusdanig veel meer dan Ajax of PSV dat de Fifa er een stokje voor zou steken.

  3. #5898
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diegene Bekijk bericht
    De praktijk leert dat men in dit soort zaken vooral kijkt naar de sportieve prestaties. Ook in arbitragezaken waarbij de vraag voorligt of er sprake is van sportieve verbetering wordt vaak naar de ranglijst van dat moment gekeken. Zo meen ik me te herinneren dat de rechter Ajax geen sportieve verbetering vond ten opzichte van Heerenveen, voor Bas Dost. Tien miljoen is heel veel geld, maar niet dusdanig veel meer dan Ajax of PSV dat de Fifa er een stokje voor zou steken.
    Wanneer UEFA dit bedrag weigert, kunnen ze dit standpunt prima verdedigen.

    De transfer van Dost is afgewezen vanwege het feit dat Dost pas een half jaar bij Heerenveen getekend had en dit een langlopend contract betrof. Daarnaast wilde Ajax niet meer betalen dan 4,5 miljoen, waardoor Heerenveen een half miljoen verlies zou maken (tekengelden en salaris meegerekend). Dat had geen verband met positieverbetering.

  4. #5899
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    De UEFA gaat toch niet per club een schatting maken hoeveel zij aan sponsorgelden mogen innen? Dan ga je ontwikkelingen van clubs wel flink tegen en duw je ze eigenlijk in een hokje waar ze volgens de UEFA horen te staan. Het FFP-systeem is er toch vooral opgericht dat er niet meer uitgegeven wordt dan erin komt? Oa wordt dat gereguleerd door een bepaald percentage in te stellen van het salarishuis tov de omzet. Waar die omzet vandaan komt en hoeveel het bedraagt kan de UEFA bij geldige contracten (zoals een sponsorcontract) niet zomaar tegengaan.

  5. #5900

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    Wanneer UEFA dit bedrag weigert, kunnen ze dit standpunt prima verdedigen.

    De transfer van Dost is afgewezen vanwege het feit dat Dost pas een half jaar bij Heerenveen getekend had en dit een langlopend contract betrof. Daarnaast wilde Ajax niet meer betalen dan 4,5 miljoen, waardoor Heerenveen een half miljoen verlies zou maken (tekengelden en salaris meegerekend). Dat had geen verband met positieverbetering.
    En hoe precies willen ze dat gaan doen? Soccar is een zelfstandig bedrijf dat vrijwillig 10 miljoen euro per jaar investeert in de voetballerij. Het bedrijf is geen eigendom van Jordania en dus is er, juridisch gesproken, ook geen sprake van een verkapte investering door de eigenaar. Daarbij schept het, zoals Marcel al terecht stelt, een nogal vreemd precedent. Voortaan moet de UEFA gaan controleren en voorschrijven hoeveel sponsors mogen bijdragen en wanneer dat teveel zou zijn, worden clubs rigoureus precies die problemen ingeduwd die dit hele systeem tracht te voorkomen.

  6. #5901
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    De UEFA gaat toch niet per club een schatting maken hoeveel zij aan sponsorgelden mogen innen? Dan ga je ontwikkelingen van clubs wel flink tegen en duw je ze eigenlijk in een hokje waar ze volgens de UEFA horen te staan. Het FFP-systeem is er toch vooral opgericht dat er niet meer uitgegeven wordt dan erin komt? Oa wordt dat gereguleerd door een bepaald percentage in te stellen van het salarishuis tov de omzet. Waar die omzet vandaan komt en hoeveel het bedraagt kan de UEFA bij geldige contracten (zoals een sponsorcontract) niet zomaar tegengaan.
    De sponsorbedragen gaan ook gecontroleerd worden omdat men clubs als Man City aan wil pakken. De financiering die zij nu krijgen (wat Vitesse ook heeft op dit moment) is niet toegestaan. Dat zou dus omzeild kunnen worden via sponsoring. Kijk Pauw en Witteman van enkele weken terug, waar Michael van Praag aan tafel zat.

    --- Update ---

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diegene Bekijk bericht
    En hoe precies willen ze dat gaan doen? Soccar is een zelfstandig bedrijf dat vrijwillig 10 miljoen euro per jaar investeert in de voetballerij. Het bedrijf is geen eigendom van Jordania en dus is er, juridisch gesproken, ook geen sprake van een verkapte investering door de eigenaar. Daarbij schept het, zoals Marcel al terecht stelt, een nogal vreemd precedent. Voortaan moet de UEFA gaan controleren en voorschrijven hoeveel sponsors mogen bijdragen en wanneer dat teveel zou zijn, worden clubs rigoureus precies die problemen ingeduwd die dit hele systeem tracht te voorkomen.
    Alsof men bij de UEFA niet weet hoe die zaken gaan. Of het nu de voorzitter zelf is die er geld in pompt, of een vriend van hem die toevallig hoofd is bij een bedrijfje ergens op onze aarde. Het gaat vooral om investeringen die de competitie oneerlijker maken. Dat hoeft niet van een voorzitter te zijn.

  7. #5902
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Maar in het geval van City gaat het wel om veel exorbitantere bedragen dan bij Vitesse. We hebben het hier over een bedrag van 10 miljoen per jaar, minder dan Ajax bijvoorbeeld.

  8. #5903
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    En 4x het bedrag wat concurrenten krijgen.

  9. #5904

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    En 4x het bedrag wat concurrenten krijgen.
    Over welke concurrenten hebben we het dan?

    --- Update ---

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    Alsof men bij de UEFA niet weet hoe die zaken gaan. Of het nu de voorzitter zelf is die er geld in pompt, of een vriend van hem die toevallig hoofd is bij een bedrijfje ergens op onze aarde. Het gaat vooral om investeringen die de competitie oneerlijker maken. Dat hoeft niet van een voorzitter te zijn.
    Maar daar ga je al met je speculatie. Wie zegt dat de baas van Socar een vriend is van Jordania en nog belangrijker, hoe bewijs je dat?

  10. #5905
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    SC Heerenveen Univé let een beetje op de centjes. Clubs als AZ en Feyenoord krijgen ook meer dan 5 miljoen per jaar, als ik het goed heb. Al kreeg H'veen van externe geldschieters, in dit geval het totaal aan sponsoren, zelfs meer dan Twente twee seizoenen terug. 16,6 om 15,8 miljoen. Daar moet de UEFA dan ook maar eens tegen optreden. Heerenveen hoort natuurlijk minder te krijgen dan Twente.

  11. #5906
    Kinggerrard's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 februari 2012
    Leeftijd
    39
    Berichten
    3.304
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    En 4x het bedrag wat concurrenten krijgen.
    Koetjiekoe

  12. #5907

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    SC Heerenveen Univé let een beetje op de centjes. Clubs als AZ en Feyenoord krijgen ook meer dan 5 miljoen per jaar, als ik het goed heb. Al kreeg H'veen van externe geldschieters, in dit geval het totaal aan sponsoren, zelfs meer dan Twente twee seizoenen terug. 16,6 om 15,8 miljoen. Daar moet de UEFA dan ook maar eens tegen optreden. Heerenveen hoort natuurlijk minder te krijgen dan Twente.
    Heerenveen staat 13e (toch?). Het lijkt me dat Ajax en Feyenoord op dit moment onze sportieve concurrenten zijn.

  13. #5908
    Squadron's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 februari 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    3.242
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Feankenner heeft toch gewoon gelijk? Onderdeel van het toezicht op de jaarcijfers is de controle op sponsoren. Anders zou zo'n sjeik wel heel makkelijk om dat hele principe heen kunnen.

    Hier een quote van de UEFA als reactie op een nieuwe deal die City maakt met Etihad:
    The governing body stress all deals will be market-tested for fair value. "Nobody should try to be clever about the possibility of circumnavigating the rules," warned Infantino. "If the panel have the feeling that the rules are circumnavigated, then this corresponds to a violation."
    Bron: http://www.goal.com/en-my/news/3986/...-enforce-it-on

    In het geval van City ging het om een bedrag van 400 mln per jaar aan sponsoring. Denk niet dat ze zich direct heel druk maken over die 10 mln van Vitesse, maar die mogelijkheid bestaat dus wel degelijk.

  14. #5909
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.069
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Die mogelijkheid lijkt me niet reeël, aangezien het genomede bedrag van 10 miljoen niet exceptioneel is in Nederland itt de 400 miljoen waar bij City over werd gespeculeerd.
    Vitesse wil omhoog en kijkt daardoor naar de nationale top. Dan is 10 miljoen een goed te verantwoorden bedrag. Ik hoop dat het bij Feyenoord ook die kant op zal gaan.

  15. #5910

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd of de wedkantoren nog veel geld in de eredivisie gaan stoppen. Tezamen met de nieuwe tv-deal zou dat voor een broodnodige financiële impuls voor het Nederlandse voetbal kunnen zorgen.

  16. #5911
    Squadron's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 februari 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    3.242
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Die mogelijkheid lijkt me niet reeël, aangezien het genomede bedrag van 10 miljoen niet exceptioneel is in Nederland itt de 400 miljoen waar bij City over werd gespeculeerd.
    Vitesse wil omhoog en kijkt daardoor naar de nationale top. Dan is 10 miljoen een goed te verantwoorden bedrag. Ik hoop dat het bij Feyenoord ook die kant op zal gaan.
    Ik denk ook niet dat Vitesse hiermee in de problemen komt, maar ik vraag me af hoe dat precies werkt. Er zal toch wel procentueel naar de verhouding tussen inkomsten en sponsoring worden gekeken. Als Zwolle morgen zo'n deal aankondigt is het dan ook in orde? Of een club uit de Jupiler League?
    Laatst gewijzigd door Squadron; 20 november 2012 om 13:19

  17. #5912
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    De sponsorbedragen gaan ook gecontroleerd worden omdat men clubs als Man City aan wil pakken. De financiering die zij nu krijgen (wat Vitesse ook heeft op dit moment) is niet toegestaan. Dat zou dus omzeild kunnen worden via sponsoring. Kijk Pauw en Witteman van enkele weken terug, waar Michael van Praag aan tafel zat.

    Alsof men bij de UEFA niet weet hoe die zaken gaan. Of het nu de voorzitter zelf is die er geld in pompt, of een vriend van hem die toevallig hoofd is bij een bedrijfje ergens op onze aarde. Het gaat vooral om investeringen die de competitie oneerlijker maken. Dat hoeft niet van een voorzitter te zijn.
    Voor alsnog een hoop geschreeuw met mogelijke regels die binnen de UEFA gaan gelden of al gelden maar er zijn ook nog altijd regels in landen en de EU op allerlei gebieden.

    Het financiele verschil kan de UEFA ook gewoon via haar eigen competities verminderen. Kampioen van elk land in de EC1, bekerwinnaars EC2 en twee tot 4 landen in de EC3. De opzet toen Nederlandse en Belgische clubs nog wel meededen en ook Europese bekerfinales wonnen terwijl het verschil in salaris ook toen al zichtbaar was. Maar ja, dat is financieel niet interessant voor de UEFA. De veroorzaker van het probleem probeert het nu op te lossen met halve maatregelen die dadelijk strijdig zijn met de Europese wetgeving.

  18. #5913
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadron Bekijk bericht
    Ik denk ook niet dat Vitesse hiermee in de problemen komt, maar ik vraag me af hoe dat precies werkt. Er zal toch wel procentueel naar de verhouding tussen inkomsten en sponsoring worden gekeken. Als Zwolle morgen zo'n deal aankondigt is het dan ook in orde? Of een club uit de Jupiler League?
    Lijkt me niet, gezien de grootte van de financiele boekhouding, de sportieve prestaties en de bedragen die concurrenten, op basis van de ranglijst en die prestaties, krijgen. Als daarbij het bedrag gigantisch uit de pas loopt, zal de UEFA, mits die FFP daadwerkelijk wordt uitgevoerd, wel ingrijpen. Ze zullen echt niet tot op de euro betalen wat een club mag krijgen, maar als ze een veelvoud krijgen van wat vergelijkbare clubs vangen, dan is dat wel verdacht, ja.

    Niet dat ik 10 mln p/j voor Vitesse uit de pas vind lopen. Een Ajax vangt ook 10-12 mln p/j en een PSV zal ook wel een bedrag in die contreien krijgen.

  19. #5914
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.069
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadron Bekijk bericht
    Ik denk ook niet dat Vitesse hiermee in de problemen komt, maar ik vraag me af hoe dat precies werkt. Er zal toch wel procentueel naar de verhouding tussen inkomsten en sponsoring worden gekeken. Als Zwolle morgen zo'n deal aankondigt is het dan ook in orde? Of een club uit de Jupiler League?
    Dat is appels met peren. Vitesse heeft zich op de transfermarkt toch al bewezen? Duidelijk dat er bij Vitesse momenteel veel mogelijk is dankzij die private eigenaar. Maar die man pomt er persoonlijk geen 10 miljoen sponsorgeld in. Dat doet een extern (bevriend) bedrijf.
    Als je alle ontwikkelingen van de laatste tijd omtrent Vitesse in je achterhoofd houdt, bijvoorbeeld het nieuwe jeugdcomplex dat wordt gebouwd ( iets wat de UEFA toch vast wel moet waarderen) dan is deze sponsorovereenkomst toch redelijk binnen de verwachtingen van het huidige en vooral toekomstige Vitesse?

  20. #5915
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diegene Bekijk bericht
    Over welke concurrenten hebben we het dan?[COLOR="Silver"]
    Groningen, Heerenveen, Utrecht.

    Ajax/Feyenoord/Twente/AZ is geen concurrent voor Vitesse. Misschien voor het verloop van de komende maanden, maar niet structureel. Arrogant als je denkt van wel.

  21. #5916
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    Groningen, Heerenveen, Utrecht.

    Ajax/Feyenoord/Twente/AZ is geen concurrent voor Vitesse. Misschien voor het verloop van de komende maanden, maar niet structureel. Arrogant als je denkt van wel.
    Oogkleppen als je niet ziet wat er gaande is bij Vitesse.

  22. #5917
    Alcolico Astore's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    5.369
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Vitesse is in potentie niets minder dan een AZ.

  23. #5918
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Astore Bekijk bericht
    Vitesse is in potentie niets minder dan een AZ.
    Vitesse is veel verder dan AZ. AZ is door het DSB debacle volledig ingekakt.

  24. #5919
    Alcolico Astore's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    5.369
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Daarom snap ik ook niet waarom feankenner AZ in het rijtje Ajax/Feyenoord/Twente zet.

  25. #5920
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Astore Bekijk bericht
    Daarom snap ik ook niet waarom feankenner AZ in het rijtje Ajax/Feyenoord/Twente zet.
    Omdat ie een punt probeert te maken, maar dat lukt niet helemaal...

  26. #5921
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Oogkleppen als je niet ziet wat er gaande is bij Vitesse.
    Laat Vitesse het eerst maar eens tot het einde van het seizoen volhouden daar bovenin, dan nog een paar jaar. AZ heeft zich wel bewezen, juist ook zonder Dirk Scheringa. Op structurele basis komt Vitesse hier nog lang niet bij in de buurt.

  27. #5922
    Squadron's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 februari 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    3.242
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Dat is appels met peren. Vitesse heeft zich op de transfermarkt toch al bewezen? Duidelijk dat er bij Vitesse momenteel veel mogelijk is dankzij die private eigenaar. Maar die man pomt er persoonlijk geen 10 miljoen sponsorgeld in. Dat doet een extern (bevriend) bedrijf.
    Als je alle ontwikkelingen van de laatste tijd omtrent Vitesse in je achterhoofd houdt, bijvoorbeeld het nieuwe jeugdcomplex dat wordt gebouwd ( iets wat de UEFA toch vast wel moet waarderen) dan is deze sponsorovereenkomst toch redelijk binnen de verwachtingen van het huidige en vooral toekomstige Vitesse?
    Dat zeg ik toch ook in het eerste deel van mijn eerste zin. Al daarna was eigenlijk alleen maar interesse in hoe dit beleid van de Uefa zich gaat ontwikkelen.

    Overigens gaan ze ook op die vriendjes-methode letten. City wordt wat dat betreft al in de gaten gehouden.

    There is also the potential for legal action to overturn the legislation and for larger clubs to artificially raise their income from massive sponsorship deals or stadium naming rights via companies with a vested interest in the club’s success, or from the sales of "overseas rights" to consortiums without clearly identified investors.

    There are claims that this has already started in the case of Manchester City, where four of the club's eight main sponsors - Etihad Airways, Abu Dhabi Tourism Authority, telecoms giant Etisalat and Aabar, a global investment company dealing in oil are ultimately owned by the United Arab Emirates government, of which Manchester City owner Sheikh Mansour is one of the Deputy Prime Ministers.
    Heeft uiteraard niks met de situatie van Vitesse te maken net zoals die vraag over Zwolle of een JL club.

  28. #5923
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    Laat Vitesse het eerst maar eens tot het einde van het seizoen volhouden daar bovenin, dan nog een paar jaar. AZ heeft zich wel bewezen, juist ook zonder Dirk Scheringa. Op structurele basis komt Vitesse hier nog lang niet bij in de buurt.
    Je slaat dan wel even de gehele jaren 90 over. Na de promotie stond Vitesse structureel ruim 10 jaar lang bij de top 5 van Nederland. Gemiddeld de 4e club van Nederland in die tijd. Dat Twente óf Vitesse in die tijd wel eens werden gezien als clubs die wel eens kampioen konden worden, werd zeker niet uitgesloten.

  29. #5924
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Je slaat dan wel even de gehele jaren 90 over. Na de promotie stond Vitesse structureel ruim 10 jaar lang bij de top 5 van Nederland. Gemiddeld de 4e club van Nederland in die tijd. Dat Twente óf Vitesse in die tijd wel eens werden gezien als clubs die wel eens kampioen konden worden, werd zeker niet uitgesloten.
    En inmiddels toch 10 jaar structureel in het rechterrijtje. Zegt dus ook niet heel veel.

  30. #5925

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    Laat Vitesse het eerst maar eens tot het einde van het seizoen volhouden daar bovenin, dan nog een paar jaar. AZ heeft zich wel bewezen, juist ook zonder Dirk Scheringa. Op structurele basis komt Vitesse hier nog lang niet bij in de buurt.
    Maar wat wil je nou precies zeggen? Natuurlijk kan en gaat Vitesse ongetwijfeld nog te maken krijgen met sportieve tegenslag dit seizoen. Maar na 13 wedstrijden kunnen we toch al wel voorzichtig wat sportieve concurrenten gaan wegstrepen, waaronder AZ en Heerenveen.

    De perspectieven van alle door jou genoemde clubs lijken mij ook kraakhelder. Voorlopig hebben AZ, Heerenveen en Utrecht alle moeite om een positie in de subtop te verwerven danwel te consolideren. Die clubs hebben geen van allen geld om in transfersommen te investeren en moeten in principe zelfs elk jaar spelers verkopen. Vitesse beschikt op dit moment over beter materiaal dan al die clubs (al is het verschil met AZ niet groot) en hoeft niemand te verkopen. Als jij per se een arbitraire grens van een X aantal jaren bovenin meedraaien wil stellen, dan is dat natuurlijk prima. Maar voor iedereen en dus ook potentiële sponsoren is wel duidelijk waar het allemaal naartoe gaat.

  31. #5926
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Nieuwe commerciële manager heeft een behoorlijke CV vind ik,

    Directeur voetbal bij Adidas, grote sponsordeals voor MLS gedaan en heeft de deal van AON en mufc opgezet.

  32. #5927
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    En kennelijk is er interesse in Leerdam.

  33. #5928
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Bron = AD....

  34. #5929
    Goed is niet goed genoeg. Caelis's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 april 2007
    Berichten
    2.022
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    En inmiddels toch 10 jaar structureel in het rechterrijtje. Zegt dus ook niet heel veel.
    Na die saneringsslag waarin vechten voor het overleven noodzakelijk was niet zo gek.

  35. #5930
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feankenner Bekijk bericht
    En inmiddels toch 10 jaar structureel in het rechterrijtje. Zegt dus ook niet heel veel.
    En al waren jullie onze concurrent! Dan nog als een bedrijf ons wilt sponsoren voor 10 miljoen, dan maar niet doen omdat de concurrentie dat ook niet krijgt? Als het nou om een belachelijk bedrag ging, ja dan had ik ook mijn twijfels. Maar dit is gewoon een mooi bedrag voor een club met ambitie. Hier zal de UEFA echt niet moeilijk voordoen.

  36. #5931

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Het is gewoon afgunst. Feankenner ligt met Heerenveen hijgend in het trappenhuis en ziet Vitesse in de lift voorbijkomen. Dat doet pijn.

  37. #5932
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diegene Bekijk bericht
    Het is gewoon afgunst. Feankenner ligt met Heerenveen hijgend in het trappenhuis en ziet Vitesse in de lift voorbijkomen. Dat doet pijn.
    Volgens mij zie je het ook nog als een hele knappe prestatie dat je met vele tientallen miljoenen extern geld van een opkoper andere clubs voorbij streeft....

    Maar buiten dat is Vitesse wel goed bezig en zullen ze net als Twente structureel bovenin spelen. Gewoon omdat alle randvoorwaarden ook top nu zijn.

  38. #5933
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Laatste tien jaren hebben we de boot steeds gemist en nu gaat het hopelijk wel lukken om een stabiele club neer te zetten. Dat dat in een tijd gebeurd dat ander clubs de broekriem aan moeten halen, is niet anders.

  39. #5934
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Volgens mij zie je het ook nog als een hele knappe prestatie dat je met vele tientallen miljoenen extern geld van een opkoper andere clubs voorbij streeft....

    Maar buiten dat is Vitesse wel goed bezig en zullen ze net als Twente structureel bovenin spelen. Gewoon omdat alle randvoorwaarden ook top nu zijn.
    Ik snap de kritiek van Ane ook wel, maar zoals al vaker aangegeven, is hij wel hypocriet op dat punt. Riemer en vrienden hebben eind jaren tachtig/begin jaren negentig ook veel extern geld in sc Heerenveen gepompt. Maar dat ligt dan weer anders volgens Ane, omdat die mensen een band hadden met de club. Heeft ie enigszins een punt, maar het is en blijft extern geld wat de club komt aanwaaien en zonder dat geld had Heerenveen het mogelijk ook niet zover (subtop Nederland en zelfs eenmalig Champions League-voetbal) geschopt.

  40. #5935
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Ik snap de kritiek van Ane ook wel, maar zoals al vaker aangegeven, is hij wel hypocriet op dat punt. Riemer en vrienden hebben eind jaren tachtig/begin jaren negentig ook veel extern geld in sc Heerenveen gepompt. Maar dat ligt dan weer anders volgens Ane, omdat die mensen een band hadden met de club. Heeft ie enigszins een punt, maar het is en blijft extern geld wat de club komt aanwaaien en zonder dat geld had Heerenveen het mogelijk ook niet zover (subtop Nederland en zelfs eenmalig Champions League-voetbal) geschopt.
    Ik ben niet helemaal thuis met het verleden van Heerenveen, maar Riemer is toch nooit een suikeroompje geweest zoals bv Scheringa of Nol Hendriks?

  41. #5936

    Aangemeld
    28 september 2010
    Berichten
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Volgens mij zie je het ook nog als een hele knappe prestatie dat je met vele tientallen miljoenen extern geld van een opkoper andere clubs voorbij streeft....

    Maar buiten dat is Vitesse wel goed bezig en zullen ze net als Twente structureel bovenin spelen. Gewoon omdat alle randvoorwaarden ook top nu zijn.
    Natuurlijk is het geen knappe prestatie en dat heb ik ook geenszins beweerd. Maar moet ik dan vals bescheiden gaan stellen dat mijn club dat geld eigenlijk niet verdient?

    Voetbal is een grote ratrace. Je deelt de liefde voor je eigen club met een beperkt aantal mensen, terwijl de rest in principe je concurrent is en je daarmee eerder tegen- dan voorspoed toewenst. Vitesse heeft jarenlang in de touwen gehangen terwijl vergelijkbare clubs en zelfs kleinere clubs je voorbijstreven en je met alle liefde nog meer shit toewensen. Dat neem ik ze niet kwalijk overigens, zo werkt het nou eenmaal. Maar dan is het nu bijna net zo lekker als het succes zelf om de afgunst en (de vaak hypocriete) verontwaardiging te proeven bij diezelfde mensen.

  42. #5937
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Ik ben niet helemaal thuis met het verleden van Heerenveen, maar Riemer is toch nooit een suikeroompje geweest zoals bv Scheringa of Nol Hendriks?
    Scheringa heeft AZ gestructureerd opgebouwd in verschillende stappen (weliswaar met 'vals' verkregen geld) en in principe heeft Riemer hetzelfde gedaan in Friesland. Riemer had een heel goed netwerk in de Friese zakenwereld en hoefde eigenlijk maar met z'n vingers te knippen om bijvoorbeeld een tekort op de begroting van 2 miljoen te dekken. Dat geeft wel aan hoe trouw de Friese achterban was en is van Heerenveen, maar ook daar is wel degelijk veel extern geld in de club gepompt. Verder heeft H'veen natuurlijk wel een heel goed beleid gevoerd al die jaren met vooral ook een sterke scouting waardoor de club vervolgens veel geld heeft verdiend aan verkopen van spelers. Dat is echter pas gekomen vanaf half jaren negentig, schat ik zo. Juist die eind jaren 80/begin jaren negentig waren belangrijk voor H'veen. In de periode waarin ze promoveerden en een nieuw stadion (raad eens waar het geld mede vandaan kwam: Riemer en vrienden) werd gebouwd.

  43. #5938
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chief Bekijk bericht
    Volgens mij zie je het ook nog als een hele knappe prestatie dat je met vele tientallen miljoenen extern geld van een opkoper andere clubs voorbij streeft....

    Maar buiten dat is Vitesse wel goed bezig en zullen ze net als Twente structureel bovenin spelen. Gewoon omdat alle randvoorwaarden ook top nu zijn.
    Vitesse heeft wel geld, maar er word niet meegesmeten. Maar slim gescout en slim uitgegeven. Wij doen het nog altijd met minder geld dan bv Twente, Ajax en PSV.

  44. #5939
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Zodra er bij Heerenveen een dergelijke idioot aanstrand, zeg ik mijn seizoenkaart op. Dat zijn geen normale ontwikkelingen voor een voetbalclub. Blijkbaar had ik toch een behoorlijk punt, anders zou er niet zo eenvoudig op mijn clubliefde voor Heerenveen ingespeeld worden.

  45. #5940
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Tuurlijk jongen, Tuurlijk. Geloof je het zelf? Sorry, maar je bent toch voor Heerenveen? Ik voor Vitesse. Dat was ik als kind van 5/6 al toen we langzaam de top bestormde in de jaren '90, dat was na 2000 toen wetegen voortbestaan vechtte en dat blijf ik nu, nu Jordania de club cd afgrond geredt heeft en we weer omhoog kijken. Het is namelijk nog steeds mijn Vitesse, waar ik mee ben opgegroeid. Met al die voorgangers van Jordania had ik niets, mannetjes die onze club naar de Klote hielpen maar zelf wel elke maand een mooi salaris opgestreken. Ik zag hun van Vitesse een club maken die ik steeds minder herkende, maar geen moment gedacht aan weggaan. Maar wat heb ik die mannen gehaat. Stuk voor stuk, met hun veel te grote wagen en veel te grote huis en schandalig salaris. Vitesse boeide hen niets, en die stonden dan bovenaan bij onze prachtige club. Nee, doe mij dan maar Jordania, die niet maandelijks de club uitkleedt, ons naar de afgrond smijt maar er zelf warmpjes bij zit.

    Nooit heb ik Vitesse in de steek gelaten en dat ga ik dus ook nu niet doen, want als ik iets geleerd heb de laatste 12 jaar is dat een club veel meer is dan de voorzitter/eigenaar! Sterker Vitesse is nu Vitesse weer, het Vitesse waar ik als kind in de jaren '90 kennis meemaakte. Een club die naar naar boven kijkt, ambities durft uit te spreken. Anders durft te zijn als de rest. We ette niet voor niets Hollywood aan de Rijn.

    Maar lever vooral je club in mocht er een "suikeroim" komen en twijfel vooral aan mijn clubliefde! Je doet maar!

Pagina 132 van 257 EersteEerste ... 3282122130131132133134142182232 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 11 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 11 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. NAC nieuws topic
    By ~NAC PB~ in forum NAC Breda
    Reacties: 1006
    Laatste bericht: 2 januari 2024, 17:20
  2. VVV Venlo Nieuws topic
    By kitno in forum VVV Venlo
    Reacties: 422
    Laatste bericht: 15 maart 2021, 23:27

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •