denk dat Vitesse wel een zaak tegen hem had ivm niet functioneren etc. Zal wel een normaal bedrag betaald zijn.
denk dat Vitesse wel een zaak tegen hem had ivm niet functioneren etc. Zal wel een normaal bedrag betaald zijn.
snap ik, Vitesse dus ook. Die praten mee in dit verhaal. Dus of ze doen dat om de carrière van die jongen niet helemaal te slopen (wat er nog van over is) en dat zullen ze dan ook in de onderhandelingen meegenomen hebben.. ik geloof niet dat Vitesse een heel hoog bedrag betaald.
Wie weet heeft ie zich weer vergrepen aan de middelen waardoor er helemaal niets betaald hoefde te worden.
Iniedergeval moet er nu wel een nieuwe spits bijkomen, we hebben er nu alleen Havenaar nog.
Ik had nog wel vertrouwen in Reis, maar goed dan moet de Bruyne maar erbij komen na kerst. Er gaan steeds meer geruchten dat Reis zich weer misdragen heeft, de echte reden zal toch wel een keer uitkomen.
Je moet ergens een lijn trekken.
Noordzijde (26 november 2013)
Zeker een aardige kans dat Bamford naar Vitesse zal gaan, denk ik.
wo 27 nov 2013, 06:33
Reis laat € 2,5 miljoen liggen
door Marcel van der Kraan
ARNHEM -
Vitesse-spits Jonathan Reis (24) is door Vitesse tegen zichzelf in bescherming genomen en wordt komende week met een enkele reis op het vliegtuig naar Rio de Janeiro gezet. Als de op een zijspoor geraakte aanvaller nog langer in Arnhem was gebleven, was het risico van het terugvallen in oude gewoonten te groot geworden.
In zijn PSV-periode werd het toenmalige toptalent Reis betrapt op overmatig alcoholgebruik en het nemen van (hard-)drugs. Reis raakte onder meer enige tijd zijn rijbewijs kwijt toen hij onder invloed van alcohol werd aangehouden. De speler is makkelijk te beïnvloeden vanwege zijn thuissituatie. Beide ouders van de voetballer hebben eveneens een achtergrond met verslavingen.
Reis (acht goals slechts in 42 wedstrijden) kreeg van Bosz de afgelopen weken de kans om zich ’met hard werken’ terug in de groep te knokken. De andere voorwaarde was dat hij ’normaal gedrag’ moest vertonen. Het is begrijpelijk dat de Arnhemse club de dwarse en sportief volledig geflopte spits niet wil afbranden op een moment dat hij in zijn vaderland moet proberen nog iets van zijn loopbaan te maken. Maar er is meer aan de hand dan alleen het verlangen bij Reis om terug te keren naar de Braziliaanse competitie. Geen enkele voetballer geeft zomaar ruim 2,5 miljoen euro aan salaris op. Dat is het bedrag dat Reis tot de zomer van 2016 nog volgens zijn contract had kunnen opstrijken.
Reis was gisteren nog wel netjes over de club. „Deze club gaf mij het vertrouwen na mijn zware blessure en revalidatieperiode”, zei de Zuid-Amerikaan. „Jammer genoeg heb ik niet zoveel voor de club kunnen betekenen als ik had gewild. Nu gaat mijn weg terug naar Brazilië en dat is goed. Ik wens Vitesse heel veel succes en blijf de club natuurlijk volgen.”
Geen afkoopsom dus. Dat had ik dan ook weer niet verwacht.
Ik weet wel dat ie in het begin van het seizoen uit een discotheek is geflikkerd, maar er zal wel meer zijn.
Nee in Brazilië zal ie zich vast voorbeeldig gaan gedragen en is er geen risico om terug te vallen in oude gewoonten... prima dat je hem dumpt maar dit lijkt me behoorlijke kul.Vitesse-spits Jonathan Reis (24) is door Vitesse tegen zichzelf in bescherming genomen en wordt komende week met een enkele reis op het vliegtuig naar Rio de Janeiro gezet. Als de op een zijspoor geraakte aanvaller nog langer in Arnhem was gebleven, was het risico van het terugvallen in oude gewoonten te groot geworden.
Dat staat er ook niet. Journalist maakt niet meer dan de rekensom 30 juni 2016 - 1 december 2013, hangt daar een jaarsalaris aan vast en komt uit op ruim 2,5 miljoen. Daarna mag je zelf nog invullen welk scenario van toepassing is waarvan wij de meeste hier ook al hebben besproken.
Hij had in zijn tijd bij PSV een drankprobleem. Het cocaïnegebruik was onhandig als profvoetballer maar dat was niet een groot probleem in zijn dagelijkse functioneren. Hij kwam meer bezopen trainen dan in een nuchtere toestand.
Die conclusie haal ik niet uit zijn verhaal. De uitkomst kan nog altijd zijn ontslag op staande voet tot aan een (ruime) afkoopsom.
De dame van Vitesse kwam ermee dat er geen sprake was van een afkoopsom. Als je als journalist dan toch nietszeggende teksten mag schrijven dan het hij net zo goed kunnen schrijven 'dat elke voetballer wel graag een werkcontract van € 2,5 miljoen voor 2,5 jaar wil omzetten in een afkoopsom van € 1,5 miljoen om de komende 2,5 jaar elke dag lekker te chillen op de Copacabana.
Kortom, niemand weet wat er betaald is.
DeTempel (28 november 2013)
Juist.. En ook uit de verdere berichtgeving haal ik dat hij iniedergeval niet veel meegekregen heeft (verhalen Vitesse en Reis)
Maar goed, we zullen het nooit weten hoeveel en wat de precieze reden is geweest. Dat er meer speelt dan alleen niet goed zn best doen en missen van zijn familie lijkt er wel waarschijnlijk. Mss een idee voor v Duren omdat uit te zoeken voor VI hoeft ie een keer niet het zelfde verhaal net iets anders te vertellen 4 pagina's breed![]()
Het is sowieso al bijzonder dat sommige met zekerheid beweren hoe hoog het salaris van een speler is. Naast de gok van het vaste salaris, zit je ook nog met het variabele loon en de bijhorende rekenschema's. Een marge van € 200.000 lijkt me niet zo verkeerd om aan te houden.
Ik vind, beperkt, dit: http://www.jongbloed-fiscaaljuristen...or_voetballer/
Hier wordt gesproken over grosso modo 35%.
Heb nog even nagekeken, maar de beroepssporters regeling is inderdaad niet van toepassing wanneer er sprake is van een dienstverband; dus niet bij profvoetballers. De 30% regeling voor buitenlandse voetballers in Nederland bestaat wel (mits ze ook minimaal 10 jaar in het buitenland gewoond hebben); dat houdt in dat ze 30% van hun bruto loon, netto uitgekeerd krijgen en het overige deel volgens de normale regels belast worden. Nederlandse voetballers hebben als enige belastingvoordeel dus die aantrekkelijke stortingen in het pensioenfonds.
Of ze als enige dat voordeel hebben, betwijfel ik. Dat een Duitser woonachtig en spelend in Nederland geen fiscaal voordeel heeft waar een Nederlander in dezelfde situatie dat wel heeft, botst behoorlijk met internationale bepalingen maar we schieten te ver door.
Vitesse-voorzitter Kees Bakker tijdens DG cafe: 'verwacht dat we op korte termijn een shirtsponsor kunnen presenteren' #Vl
Stef de Bont @stefdebont_vi 47s
Jordania weg bij #vitesse. Nieuwe RvC aangesteld.
Stef de Bont @stefdebont_vi 10s
Rol Jordania lijkt uitgespeeld. Eerst de aandelenoverdracht, nu einde voorzitterschap rvc. Bert Roetert is de nieuwe voorzitter. #vitesse
Bert Roetert (57) is de nieuwe voorzitter van de RvC van Vitesse. Merab Jordania draagt het voorzitterschap per direct aan hem over. Kees Bakker (70), die sinds eind 2003 diverse bestuurlijke functies heeft vervuld, blijft commissaris op de positie die vanuit het Stichtingsbestuur Vitesse-Arnhem wordt aangesteld. De driekoppige RvC wordt gecompleteerd door Yevgeny Merkel (44). Merkel is één van de oprichters van Excelion Partners International, een management consulting bureau.
Roetert, voorzitter RvC: "Allereerst wil ik Merab bedanken voor zijn nooit aflatende inzet voor Vitesse. Hij heeft een perfecte basis neergezet waarop wij verder kunnen bouwen. Ik ben er trots op dat ik het voorzitterschap van hem mag overnemen. De RvC zal zich als controlerend bestuursorgaan van de directie concentreren op strategische zaken en het ondersteunen van de directie. Met het stichtingsbestuur, beheerder van het ‘Golden Share’ waarin onder andere de clubkleuren en de speellocatie zijn voorbehouden, komen we op gezette tijden bij elkaar in de algemene aandeelhoudersvergadering. Mijn persoonlijke ambitie als Arnhemmer en RvC-voorzitter is vooral om het Vitesse-clubgevoel massaal te gaan laten leven. Ik kijk er naar uit om met Kees en Yevgeny in één team te mogen samenwerken."
Scheidend RvC-voorzitter en ex-grootaandeelhouder Merab Jordania zegt over de wisseling: "Vitesse heeft op dit moment ondernemerschap nodig. Bert beschikt over een grote ondernemersgeest en de kwaliteit om mensen te binden en te enthousiasmeren. Bovendien kent hij de club van haver tot gort. Hij kan als geen ander helpen een gevoel van verbondenheid en trots op te bouwen voor Vitesse. Ik wens de nieuwe RvC veel succes en zal de ontwikkelingen van de club met meer dan gewone belangstelling blijven volgen."
Yevgeny Merkel is voor de buitenwacht een grote onbekende, maar voor de Vitesse-organisatie is hij dat niet. Het afgelopen jaar adviseerde Merkel de clubleiding van de Arnhemmers op het gebied van strategische organisatie- en managementontwikkeling. Merkel is medeoprichter en partner van Excelion Partners International, een internationaal opererend management consulting bureau dat diensten levert aan een breed spectrum bedrijven in Europa. Merkel heeft meer dan twaalf jaar ervaring in strategisch management advies, die hij onder meer opdeed bij McKinsey & Company in Wenen.
Kees Bakker is de constante factor binnen de bestuursorganen. Sinds 2003 heeft Bakker diverse bestuursfuncties vervuld, waaronder het voorzitterschap van het stichtingsbestuur Vitesse-Arnhem. Een positie die hij nog steeds bekleedt. In de RvC houdt Bakker zich met name bezig met de betekenis van Vitesse in de maatschappij.
Bakker vertrouw ik niet, maar goed.
Er zijn op het moment 9 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 9 gasten)
Favorieten/bladwijzers