Pagina 156 van 258 EersteEerste ... 56106146154155156157158166206256 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.976 t/m 7.020 van 11571

Discussie: Vitesse nieuws

  1. #6976
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    denk dat Vitesse wel een zaak tegen hem had ivm niet functioneren etc. Zal wel een normaal bedrag betaald zijn.

  2. #6977
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Nadat de handtekening is gezet, dan kan je inmiddels alles weer zeggen.... Niemand heeft bij die onderhandelingen gezeten maar als je contract van 2,5 jaar moet afkopen dan wil die ene zoveel mogelijk en de andere zo weinig mogelijk.
    snap ik, Vitesse dus ook. Die praten mee in dit verhaal. Dus of ze doen dat om de carrière van die jongen niet helemaal te slopen (wat er nog van over is) en dat zullen ze dan ook in de onderhandelingen meegenomen hebben.. ik geloof niet dat Vitesse een heel hoog bedrag betaald.

  3. #6978
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.071
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Wie weet heeft ie zich weer vergrepen aan de middelen waardoor er helemaal niets betaald hoefde te worden.

  4. #6979
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Wie weet heeft ie zich weer vergrepen aan de middelen waardoor er helemaal niets betaald hoefde te worden.
    Kan, maar dan zou Vitesse wel heel sociaal naar Reis zijn door de bek dicht te houden. Geloof niet dat Vitesse in dat geval mee zou praten in dit verhaaltje.

  5. #6980
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Wie weet heeft ie zich weer vergrepen aan de middelen waardoor er helemaal niets betaald hoefde te worden.
    Dat zou ook zomaar kunnen. Reageerde met name dat het in ieder geval een hoop salaris zou schelen. Dat lijkt me iets te rooskleurig gesteld met een nog lopend contract van 2,5 jaar.

  6. #6981
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Iniedergeval moet er nu wel een nieuwe spits bijkomen, we hebben er nu alleen Havenaar nog.

  7. #6982
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Iniedergeval moet er nu wel een nieuwe spits bijkomen, we hebben er nu alleen Havenaar nog.
    Die conclusie kon je 2 maand terug ook al trekken, of had je nog verwacht dat Reis iets waardevols zou gaan betekenen voor Vitesse? Denk dat er in de winter ook nog wel een versterking komt voor de centrumpositie.

  8. #6983
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Ik had nog wel vertrouwen in Reis, maar goed dan moet de Bruyne maar erbij komen na kerst . Er gaan steeds meer geruchten dat Reis zich weer misdragen heeft, de echte reden zal toch wel een keer uitkomen.

  9. #6984
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Je moet ergens een lijn trekken.

  10. The Following User Says Thank You to Laird For This Useful Post:

    Noordzijde (26 november 2013)

  11. #6985
    facta non verba Noordzijde's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 oktober 2010
    Locatie
    Kralingen
    Berichten
    1.258
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Je moet ergens een lijn trekken.
    Goed punt.

  12. #6986
    Reactinator Strudelpopje's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 juni 2011
    Berichten
    1.109
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Zeker een aardige kans dat Bamford naar Vitesse zal gaan, denk ik.

  13. #6987
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.071
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    wo 27 nov 2013, 06:33
    Reis laat € 2,5 miljoen liggen

    door Marcel van der Kraan
    ARNHEM -
    Vitesse-spits Jonathan Reis (24) is door Vitesse tegen zichzelf in bescherming genomen en wordt komende week met een enkele reis op het vliegtuig naar Rio de Janeiro gezet. Als de op een zijspoor geraakte aanvaller nog langer in Arnhem was gebleven, was het risico van het terugvallen in oude gewoonten te groot geworden.

    In zijn PSV-periode werd het toenmalige toptalent Reis betrapt op overmatig alcoholgebruik en het nemen van (hard-)drugs. Reis raakte onder meer enige tijd zijn rijbewijs kwijt toen hij onder invloed van alcohol werd aangehouden. De speler is makkelijk te beïnvloeden vanwege zijn thuissituatie. Beide ouders van de voetballer hebben eveneens een achtergrond met verslavingen.
    Reis (acht goals slechts in 42 wedstrijden) kreeg van Bosz de afgelopen weken de kans om zich ’met hard werken’ terug in de groep te knokken. De andere voorwaarde was dat hij ’normaal gedrag’ moest vertonen. Het is begrijpelijk dat de Arnhemse club de dwarse en sportief volledig geflopte spits niet wil afbranden op een moment dat hij in zijn vaderland moet proberen nog iets van zijn loopbaan te maken. Maar er is meer aan de hand dan alleen het verlangen bij Reis om terug te keren naar de Braziliaanse competitie. Geen enkele voetballer geeft zomaar ruim 2,5 miljoen euro aan salaris op. Dat is het bedrag dat Reis tot de zomer van 2016 nog volgens zijn contract had kunnen opstrijken.
    Reis was gisteren nog wel netjes over de club. „Deze club gaf mij het vertrouwen na mijn zware blessure en revalidatieperiode”, zei de Zuid-Amerikaan. „Jammer genoeg heb ik niet zoveel voor de club kunnen betekenen als ik had gewild. Nu gaat mijn weg terug naar Brazilië en dat is goed. Ik wens Vitesse heel veel succes en blijf de club natuurlijk volgen.”

  14. #6988
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Geen afkoopsom dus. Dat had ik dan ook weer niet verwacht.

  15. #6989
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.071
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Geen afkoopsom dus. Dat had ik dan ook weer niet verwacht.
    Hij is dus de fout in gegaan. Anders ga je niet zonder afkoopsom weg.

  16. #6990
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Ik weet wel dat ie in het begin van het seizoen uit een discotheek is geflikkerd, maar er zal wel meer zijn.

  17. #6991
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Vitesse-spits Jonathan Reis (24) is door Vitesse tegen zichzelf in bescherming genomen en wordt komende week met een enkele reis op het vliegtuig naar Rio de Janeiro gezet. Als de op een zijspoor geraakte aanvaller nog langer in Arnhem was gebleven, was het risico van het terugvallen in oude gewoonten te groot geworden.
    Nee in Brazilië zal ie zich vast voorbeeldig gaan gedragen en is er geen risico om terug te vallen in oude gewoonten... prima dat je hem dumpt maar dit lijkt me behoorlijke kul.

  18. #6992
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Geen afkoopsom dus. Dat had ik dan ook weer niet verwacht.
    Dat staat er ook niet. Journalist maakt niet meer dan de rekensom 30 juni 2016 - 1 december 2013, hangt daar een jaarsalaris aan vast en komt uit op ruim 2,5 miljoen. Daarna mag je zelf nog invullen welk scenario van toepassing is waarvan wij de meeste hier ook al hebben besproken.

  19. #6993
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Nee in Brazilië zal ie zich vast voorbeeldig gaan gedragen en is er geen risico om terug te vallen in oude gewoonten... prima dat je hem dumpt maar dit lijkt me behoorlijke kul.
    Hij had het in een of andere docu er juist over dat hij daar zo'n foute vrienden heeft die hem in de shit meetrekken. Lijkt me wel lachen als hij 'een Braziliaantje' doet en keihard gaat vlammen daar.

  20. #6994
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Ik weet wel dat ie in het begin van het seizoen uit een discotheek is geflikkerd, maar er zal wel meer zijn.
    Ik ben hem wel eens knal bezopen tegen gekomen maar zou niet weten of er toen meer in het spel was dan drank.. Daar heb ik geen verstand van.

  21. #6995
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Dat staat er ook niet. Journalist maakt niet meer dan de rekensom 30 juni 2016 - 1 december 2013, hangt daar een jaarsalaris aan vast en komt uit op ruim 2,5 miljoen. Daarna mag je zelf nog invullen welk scenario van toepassing is waarvan wij de meeste hier ook al hebben besproken.
    Het is wel indirect de conclusie van de journalist dat ie niets meekrijgt. Anders laat ie minder dan die 2,5 miljoen liggen.

  22. #6996
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Ik ben hem wel eens knal bezopen tegen gekomen maar zou niet weten of er toen meer in het spel was dan drank.. Daar heb ik geen verstand van.
    Hij had in zijn tijd bij PSV een drankprobleem. Het cocaïnegebruik was onhandig als profvoetballer maar dat was niet een groot probleem in zijn dagelijkse functioneren. Hij kwam meer bezopen trainen dan in een nuchtere toestand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Het is wel indirect de conclusie van de journalist dat ie niets meekrijgt. Anders laat ie minder dan die 2,5 miljoen liggen.
    Die conclusie haal ik niet uit zijn verhaal. De uitkomst kan nog altijd zijn ontslag op staande voet tot aan een (ruime) afkoopsom.

  23. #6997
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.071
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Hij had in zijn tijd bij PSV een drankprobleem. Het cocaïnegebruik was onhandig als profvoetballer maar dat was niet een groot probleem in zijn dagelijkse functioneren. Hij kwam meer bezopen trainen dan in een nuchtere toestand.



    Die conclusie haal ik niet uit zijn verhaal. De uitkomst kan nog altijd zijn ontslag op staande voet tot aan een (ruime) afkoopsom.
    Er staat dat ie 2,5 meloen opgeeft. Dat hij dat verder weigert te onderbouwen met feiten, maakt het niet heel geloofwaardig, maar de journalist wil op zijn minst de indruk wekken dat hij niks meegekregen heeft.

  24. #6998
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Er staat dat ie 2,5 meloen opgeeft. Dat hij dat verder weigert te onderbouwen met feiten, maakt het niet heel geloofwaardig, maar de journalist wil op zijn minst de indruk wekken dat hij niks meegekregen heeft.
    De dame van Vitesse kwam ermee dat er geen sprake was van een afkoopsom. Als je als journalist dan toch nietszeggende teksten mag schrijven dan het hij net zo goed kunnen schrijven 'dat elke voetballer wel graag een werkcontract van € 2,5 miljoen voor 2,5 jaar wil omzetten in een afkoopsom van € 1,5 miljoen om de komende 2,5 jaar elke dag lekker te chillen op de Copacabana.

  25. #6999
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Kortom, niemand weet wat er betaald is.

  26. The Following User Says Thank You to Hoogkamp For This Useful Post:

    DeTempel (28 november 2013)

  27. #7000
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Er staat dat ie 2,5 meloen opgeeft. Dat hij dat verder weigert te onderbouwen met feiten, maakt het niet heel geloofwaardig, maar de journalist wil op zijn minst de indruk wekken dat hij niks meegekregen heeft.
    Juist.. En ook uit de verdere berichtgeving haal ik dat hij iniedergeval niet veel meegekregen heeft (verhalen Vitesse en Reis)

    Maar goed, we zullen het nooit weten hoeveel en wat de precieze reden is geweest. Dat er meer speelt dan alleen niet goed zn best doen en missen van zijn familie lijkt er wel waarschijnlijk. Mss een idee voor v Duren omdat uit te zoeken voor VI hoeft ie een keer niet het zelfde verhaal net iets anders te vertellen 4 pagina's breed

  28. #7001
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    De dame van Vitesse kwam ermee dat er geen sprake was van een afkoopsom. Als je als journalist dan toch nietszeggende teksten mag schrijven dan het hij net zo goed kunnen schrijven 'dat elke voetballer wel graag een werkcontract van € 2,5 miljoen voor 2,5 jaar wil omzetten in een afkoopsom van € 1,5 miljoen om de komende 2,5 jaar elke dag lekker te chillen op de Copacabana.
    Dat zou alsnog een 'prima' deal voor Vitesse zijn dus. Scheelt weer een miljoentje op de lange termijn.

  29. #7002
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Kortom, niemand weet wat er betaald is.
    Het is sowieso al bijzonder dat sommige met zekerheid beweren hoe hoog het salaris van een speler is. Naast de gok van het vaste salaris, zit je ook nog met het variabele loon en de bijhorende rekenschema's. Een marge van € 200.000 lijkt me niet zo verkeerd om aan te houden.

  30. #7003
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Dat zou alsnog een 'prima' deal voor Vitesse zijn dus. Scheelt weer een miljoentje op de lange termijn.
    Je had hem ook over 1,5 jaar voor bedrag x kunnen verkopen. Dat scheelt ook een miljoen en is nog sprake van een transfersom.

  31. #7004
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Je had hem ook over 1,5 jaar voor bedrag x kunnen verkopen. Dat scheelt ook een miljoen en is nog sprake van een transfersom.
    Denk niet dat ie erg gewild zou zijn na 2 jaar tribune zitten. Plus dat je nu ruimte op je salarisbalans creëert.

  32. #7005
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Het is sowieso al bijzonder dat sommige met zekerheid beweren hoe hoog het salaris van een speler is. Naast de gok van het vaste salaris, zit je ook nog met het variabele loon en de bijhorende rekenschema's. Een marge van € 200.000 lijkt me niet zo verkeerd om aan te houden.
    ik vind het ook knap hoe je van 8 ton bruto er 6 netto overhoudt, dat terzijde.

  33. #7006
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    ik vind het ook knap hoe je van 8 ton bruto er 6 netto overhoudt, dat terzijde.
    Is de loonbelasting voor professionele sporters niet getopt op een derde ongeveer? Dan zou je ca. 550 overhouden maar een deel is misschien wel lager tarief of een onkostenvergoeding.

  34. #7007
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.071
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Is de loonbelasting voor professionele sporters niet getopt op een derde ongeveer? Dan zou je ca. 550 overhouden maar een deel is misschien wel lager tarief of een onkostenvergoeding.
    Nou nee. Daarom is het buitenland vaak zo aanlokkelijk.

  35. #7008
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Nou nee. Daarom is het buitenland vaak zo aanlokkelijk.
    Volgens mij is Nederland belastingtechnisch juist wel redelijk aanlokkelijk: apart (lager) tarief voor beroepssporters (zoek ik nog even op) en belastingvrij storten in het CFK pensioenfonds of hoe heet dat ook alweer.

  36. #7009
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    ik vind het ook knap hoe je van 8 ton bruto er 6 netto overhoudt, dat terzijde.
    Dan moet je in Spanje gaan voetballen.

    Die marge van € 200.000 was alleen gebaseerd op het brutoloon waar ik me altijd van afvraag hoe een journalist dat in hemelsnaam kan weten.

  37. #7010
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Ik vind, beperkt, dit: http://www.jongbloed-fiscaaljuristen...or_voetballer/

    Hier wordt gesproken over grosso modo 35%.

  38. #7011
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.071
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Ik vind, beperkt, dit: http://www.jongbloed-fiscaaljuristen...or_voetballer/

    Hier wordt gesproken over grosso modo 35%.
    Ja. Door die pensioenregeling ja. De loonbelasting is gewoon 52% over het grootste deel.

  39. #7012
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Volgens mij is Nederland belastingtechnisch juist wel redelijk aanlokkelijk: apart (lager) tarief voor beroepssporters (zoek ik nog even op) en belastingvrij storten in het CFK pensioenfonds of hoe heet dat ook alweer.
    Ongeveer 38% maar dat lagere tarief komt door het pensioen.

    Spanje is lekker als voetballer. Zwitserland ook maar dat is gunstig voor elk beroep.

  40. #7013
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Ja. Door die pensioenregeling ja. De loonbelasting is gewoon 52% over het grootste deel.
    Nee, niet uitsluitend. Er is een aparte beroepssporters regeling in de loonbelasting én een 30%-regeling voor buitenlanders (dat laatste geldt ook voor niet-voetballers), waarbij 30% van je loon niet belast wordt.

  41. #7014
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Heb nog even nagekeken, maar de beroepssporters regeling is inderdaad niet van toepassing wanneer er sprake is van een dienstverband; dus niet bij profvoetballers. De 30% regeling voor buitenlandse voetballers in Nederland bestaat wel (mits ze ook minimaal 10 jaar in het buitenland gewoond hebben); dat houdt in dat ze 30% van hun bruto loon, netto uitgekeerd krijgen en het overige deel volgens de normale regels belast worden. Nederlandse voetballers hebben als enige belastingvoordeel dus die aantrekkelijke stortingen in het pensioenfonds.

  42. The Following User Says Thank You to DonK For This Useful Post:

    DeTempel (28 november 2013)

  43. #7015
    DeTempel's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    5.559
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonKarst Bekijk bericht
    Nederlandse voetballers hebben als enige belastingvoordeel dus die aantrekkelijke stortingen in het pensioenfonds.
    Of ze als enige dat voordeel hebben, betwijfel ik. Dat een Duitser woonachtig en spelend in Nederland geen fiscaal voordeel heeft waar een Nederlander in dezelfde situatie dat wel heeft, botst behoorlijk met internationale bepalingen maar we schieten te ver door.

  44. #7016
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeTempel Bekijk bericht
    Of ze als enige dat voordeel hebben, betwijfel ik. Dat een Duitser woonachtig en spelend in Nederland geen fiscaal voordeel heeft waar een Nederlander in dezelfde situatie dat wel heeft, botst behoorlijk met internationale bepalingen maar we schieten te ver door.
    Ze hebben dat niet als enige persoon, ze hebben dat als enige voordeel Een buitenlander heeft ook dat voordeel plus die 30% regeling.

  45. The Following User Says Thank You to DonK For This Useful Post:

    DeTempel (28 november 2013)

  46. #7017
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Vitesse-voorzitter Kees Bakker tijdens DG cafe: 'verwacht dat we op korte termijn een shirtsponsor kunnen presenteren' #Vl

  47. #7018

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Stef de Bont ‏@stefdebont_vi 47s
    Jordania weg bij #vitesse. Nieuwe RvC aangesteld.
    Stef de Bont ‏@stefdebont_vi 10s
    Rol Jordania lijkt uitgespeeld. Eerst de aandelenoverdracht, nu einde voorzitterschap rvc. Bert Roetert is de nieuwe voorzitter. #vitesse

  48. #7019
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Bert Roetert (57) is de nieuwe voorzitter van de RvC van Vitesse. Merab Jordania draagt het voorzitterschap per direct aan hem over. Kees Bakker (70), die sinds eind 2003 diverse bestuurlijke functies heeft vervuld, blijft commissaris op de positie die vanuit het Stichtingsbestuur Vitesse-Arnhem wordt aangesteld. De driekoppige RvC wordt gecompleteerd door Yevgeny Merkel (44). Merkel is één van de oprichters van Excelion Partners International, een management consulting bureau.

    Roetert, voorzitter RvC: "Allereerst wil ik Merab bedanken voor zijn nooit aflatende inzet voor Vitesse. Hij heeft een perfecte basis neergezet waarop wij verder kunnen bouwen. Ik ben er trots op dat ik het voorzitterschap van hem mag overnemen. De RvC zal zich als controlerend bestuursorgaan van de directie concentreren op strategische zaken en het ondersteunen van de directie. Met het stichtingsbestuur, beheerder van het ‘Golden Share’ waarin onder andere de clubkleuren en de speellocatie zijn voorbehouden, komen we op gezette tijden bij elkaar in de algemene aandeelhoudersvergadering. Mijn persoonlijke ambitie als Arnhemmer en RvC-voorzitter is vooral om het Vitesse-clubgevoel massaal te gaan laten leven. Ik kijk er naar uit om met Kees en Yevgeny in één team te mogen samenwerken."

    Scheidend RvC-voorzitter en ex-grootaandeelhouder Merab Jordania zegt over de wisseling: "Vitesse heeft op dit moment ondernemerschap nodig. Bert beschikt over een grote ondernemersgeest en de kwaliteit om mensen te binden en te enthousiasmeren. Bovendien kent hij de club van haver tot gort. Hij kan als geen ander helpen een gevoel van verbondenheid en trots op te bouwen voor Vitesse. Ik wens de nieuwe RvC veel succes en zal de ontwikkelingen van de club met meer dan gewone belangstelling blijven volgen."

    Yevgeny Merkel is voor de buitenwacht een grote onbekende, maar voor de Vitesse-organisatie is hij dat niet. Het afgelopen jaar adviseerde Merkel de clubleiding van de Arnhemmers op het gebied van strategische organisatie- en managementontwikkeling. Merkel is medeoprichter en partner van Excelion Partners International, een internationaal opererend management consulting bureau dat diensten levert aan een breed spectrum bedrijven in Europa. Merkel heeft meer dan twaalf jaar ervaring in strategisch management advies, die hij onder meer opdeed bij McKinsey & Company in Wenen.

    Kees Bakker is de constante factor binnen de bestuursorganen. Sinds 2003 heeft Bakker diverse bestuursfuncties vervuld, waaronder het voorzitterschap van het stichtingsbestuur Vitesse-Arnhem. Een positie die hij nog steeds bekleedt. In de RvC houdt Bakker zich met name bezig met de betekenis van Vitesse in de maatschappij.

  49. #7020
    Hoogkamp
    Guest

    Standaard

    Bakker vertrouw ik niet, maar goed.

Pagina 156 van 258 EersteEerste ... 56106146154155156157158166206256 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 37 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 37 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. NAC nieuws topic
    By ~NAC PB~ in forum NAC Breda
    Reacties: 1006
    Laatste bericht: 2 januari 2024, 17:20
  2. VVV Venlo Nieuws topic
    By kitno in forum VVV Venlo
    Reacties: 422
    Laatste bericht: 15 maart 2021, 23:27

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •