Pagina 3 van 257 EersteEerste 123451353103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 135 van 11539

Discussie: Vitesse nieuws

  1. #91
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Van der Schaaf maakt geslaagde rentree

    Remco van der Schaaf heeft gisteravond met succes zijn rentree gemaakt. De middenvelder van Vitesse speelde een dik uur mee met Vitesse A1 bij Jonge Kracht. „Het ging goed”, zei Van der Schaaf na het verloren oefenduel met de zondag eersteklasser (1-0). „Ik heb zo’n zeventig minuten gespeeld, gewoon als verdedigende middenvelder. En de knie heeft zich wel goed gehouden.” De 27-jarige controleur op het middenveld onderging op 5 oktober een knieoperatie. Bij die ingreep door clubarts Frejlach is een stukje van de beschadigde buitenmeniscus verwijderd. Voor zijn herstel zou zes tot acht weken staan, maar Van der Schaaf is bezig aan een wondersnelle rentree. „Ik had gelijk een goed gevoel na de operatie”, aldus Van der Schaaf, die zich op 23 september verstapte in de gewonnen thuiswedstrijd tegen Heracles. „Toen ik van de operatietafel kwam, en later toen ik thuis kwam, voelde het meteen goed. De dokter heeft het goed gedaan. Het kraakbeen en ook de rest van de knie, het zag er allemaal goed uit. Dat was natuurlijk prettig om te horen.”
    De prangende vraag luidt nu hoe het vooralsnog snelle herstel van de voetballer zich verder zal ontwikkelen. „Het is afwachten hoe de reactie morgen (vandaag, red.) is”, aldus Van der Schaaf. „Ik verwacht niet dat de knie vol vocht zal zitten, maar dat moet je altijd maar afwachten.” Van der Schaaf wil nog niet praten over zijn rentree in de hoofdmacht van Vitesse. „Op dit moment kan ik daar nog niets over zeggen. We moeten eerst de reactie afwachten en dan is het aan de medische staf hoe het verder gaat. En daarna gaat het erom wanneer de trainers me mee willen ne*men naar een wedstrijd.”

    Bron: De Gelderlander 25-10-2006

  2. #92
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Aad de Mos pakt Lazovic opnieuw aan

    Vitesse trainer Aad de Mos heeft zijn topscorer Danko Lazovic opnieuw aangepakt. Tijdens de training van donderdag zette de kleurrijke trainer Lazovic bij een partij van elf tegen elf uit de basis. De Serviër kon de training vervolgen als rechtsbuiten bij de reserves.
    Fred Benson nam zijn plaats in de spits in, onder meer omdat Mads Junker ontbrak vanwege een bovenbeenblessure. Tim de Meersman, Gill Swerts, Remco van de Schaaf en Abubakari Yakubu trainden ook alweer voluit mee bij de reserves waar de Deen Anders Due verdienstelijk speelde als linksbuiten.

    Bron: Omroep Gelderland 26-10-2006

  3. #93
    Yellow Army Promotions BerryRKC's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 juli 2006
    Locatie
    Elshout! BRABANT!!
    Leeftijd
    34
    Berichten
    53
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    lazovic gewoon op de bank zette!!

  4. #94
    Koning van... Fabregas-02's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 april 2006
    Locatie
    Nederland
    Leeftijd
    31
    Berichten
    40
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    De Mos ziet Babovic graag komen

    Vitesse-trainer Aad de Mos hoopt zijn selectie in de winterstop uit te breiden met Stefan Babovic. De 19-jarige aanvaller van OFK Belgrado wordt nauwlettend gevolgd door de Arnhemmers.
    "Het is een hele creatieve voetballer. Een aanvallende middenvelder, die ook vanaf links kan spelen", lichtte De Mos toe tegenover Omroep Gelderland. "Hij past goed in het voetbal dat we spelen. Het zou een goede koop zijn. Omdat hij Vitesse als tussenstation kan gebruiken. Internationale topclubs hebben ook belangstelling in hem, Maar daar krijgt hij minder speeltijd."

    Babovic is reeds driemaal bekeken door De Mos en manager voetbalzaken Jan Streuer. De komst van Babovic gaat vrijwel zeker ten koste van Anders Due, die deze zomer nog werd aangetrokken voor de linkerflank.
    Zou mooi zijn als hij kwam

  5. #95
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Vitesse ontmoet gehavend Excelsior

    Vitesse reist morgen met een gehavende selectie naar Rotterdam, maar ook tegenstander Excelsior zal niet op oorlogssterkte zijn. De ploeg van trainer Ton Lokhoff, die al lange tijd niet kan beschikken over Damien Hertog, liep woensdag in Groningen (2-1) behoorlijke schade op. Centrumverdediger Henrico Drost kreeg twee keer geel en is geschorst tegen Vitesse. Bovendien liep de gevaarlijkste aanvaller, Andwelé Slory, een blessure op die hem zeker een maand aan de kant houdt.
    Bron: De Gelderlander 27-10-2006

  6. #96
    Yellow Army Promotions BerryRKC's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 juli 2006
    Locatie
    Elshout! BRABANT!!
    Leeftijd
    34
    Berichten
    53
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    dit zou voor vitesse een uitgelegen moement zijn om de draad weer op te pakken

  7. #97
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Blessure Knol brengt Janssen basisplaats

    Vi.nl 27/10/2006 14:09

    Vitesse kan tegen Excelsior geen beroep doen op Ruud Knol. Voor Theo Janssen biedt dat een opening voor een basisplaats.
    Janssen heeft sinds zijn terugkeer van een hamstringblessure steeds genoegen moeten nemen met een reserverol. Daar komt tegen Excelsior verandering. De linkspoot 'dankt' zijn uitverkiezing aan de knieblessure van Knol.

    'Door het ontbreken van Knol zakt Sebastien Sansoni een linie terug en vormt samen met Civard Sprockel het centrum van de verdediging', vertelt De Mos op de website van Vitesse.

    'Theo Janssen komt dan automatisch weer op zijn favoriete positie te spelen, samen met Onur Kaya op het middenveld. Daarvoor spelen Anduele Pryor, Youssouf Hersi, Etienne Esajas en Danko Lazovic.'

    Vitesse speelt zaterdag tegen Excelsior. Naast Knol zijn ook Mads Junker (bovenbeen), Eldridge Rojer (hamstring) en Gill Swerts (knie) niet beschikbaar.

  8. #98
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Yakubu maandag weer in actie

    Abubakari Yakubu maakt maandagavond 30 oktober zijn rentree. De Ghanees speelt mee met Jong Vitesse in de competitiewedstrijd tegen Jong FC Utrecht. Yakubu miste de volledige voorbereiding en de start van de competitie door een knieblessure. Na een lange revalidatieperiode heeft de medische staf het sein op groen gezet voor de middenvelder om speelminuten te maken. Naast Yakubu maken verder de selectiespelers Raymond van Driel en Tim de Meersman in ieder geval hun opwachting in Jong Vitesse. Na afloop van Excelsior-Vitesse wordt gekeken wie er nog meer zullen spelen. De bank in Rotterdam bestaat zaterdagavond uit de volgende spelers: Colin van Mourik, Fred Benson, Piet Velthuizen, Siebe Blondelle, Rihairo Meulens, Remco van der Schaaf en Anders Due.

    Bron: Vitesse.nl 27-10-2006

  9. #99
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    De Mos: we spelen met zand op de rug

    Aad de Mos is deze week weer flink tekeergegaan op de trainingen van Vitesse. Donderdag zei de ervaren trainer een aantal spelers op niet mis te verstane wijze de waarheid. "Ik was geïrriteerd. Als spelers op de training niet doen wat ik zeg, dan doen ze dat ook niet in de wedstrijd. En dan kunnen ze dus hun plaats kwijtraken, dat was het geval met Lazovic."
    De Servische spits start desalniettemin wel in de basis, evenals Theo Janssen. "Ik hou van Theo Janssen. Die maakte woensdag op de training zo'n uniek doelpunt, dat ik met plezier naar huis ben gereden. Dat maakte de dag goed."

    De Mos is bezig met een proces, dat met horten en stoten verloopt. "Ik ben elke dag met dat proces bezig. Ik ken nu de werkelijke kwaliteit van elke speler." De trainer constateert wel progressie. "Linies worden sterker, maar we moeten bepaalde spelers wel bij de les houden. Dat doe ik op mijn manier en dat zal ik nooit veranderen, want ik heb bewezen dat teams daardoor beter worden."

    Vitesse moet winnen bij Excelsior om niet verder achterop te raken. "Het is spelen met zand op de rug. Winnen om een crisis te vermijden. Zij hebben drie ploegen een optisch overwicht gegeven, maar wel van ze gewonnen."

    Bron: Omroep Gelderland 27-10-2006

  10. #100
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Dure avond Vitesse in Rotterdam

    Vitesse heeft zaterdagavond op Woudestein dure punten verspeeld . Na een 2-0 voorsprong kreeg Danko Lazovic rood en kregen de tien Vitessenaren nog vijftig zware minuten. De ploeg moest weer diep in de extra tijd een tegendoelpunt slikken en speelde met 2-2 gelijk. Smet op de avond en waarschijnlijk de komende wedstrijd(en) was overduidelijk de veldverwijzing van de topscorer van Vitesse
    Vermeldenswaardig voorafgaand aan de aftrap was de terugkeer van Purrel Fränkel als linksback, Theo Janssen met de aanvoerdersband op het middenveld en in het centrum van de verdediging Civard Sprockel, de voormalige verdediger van Excelsior. De promovendus overtuigt tot dusver in eigen huis met drie winstpartijen in de vier duels. In de derde minuut stond de ploeg bijna op 1-0, maar de rebound (duel Simr met Wapenaar) verdween voorlangs. Het antwoord van Vitesse kwam in de negende minuut via Sansoni. De voorzet van Onur Kaya belandde op het hoofd van de Fransman, maar de bal werd over gekopt in kansrijke positie.

    In de leuke beginfase golfde het spel over en weer en waarin Pryor en Van Dieren hun schoten van afstand over het doel zagen verdwijnen. Naarmate de eerste helft vorderde drukte Vitesse de gastheer steeds verder terug, maar het duurde tot bijna een half uur voordat er daadwerkelijk resultaat werd behaald. Fränkel speelde in op Lazovic, die met een handig balletje Pryor vrij voor doelman Zwarthoed zette. De linkspoot schoof de bal in de 27e minuut niet hard, maar wel secuur onder de doelman door: 0-1.

    Tien minuten voor rust verdubbelde Danko Lazovic de score. De vrije trap van Onur Kaya werd door Civard Sprockel bij de tweede paal teruggekopt en door de spits, ook met het hoofd, in het doel gewerkt. De topscorer moest vijf minuten later met rood plots naar de kant. Na een vrije trap te hebben gekregen ontstond er een opstootje waarna scheidsrechter Van Egmond de Serviër de rode kaart toonde. Een curieus moment zo vlak nadat Lazovic zijn zesde treffer van het seizoen maakte.

    Excelsior bracht twee nieuwe krachten in het veld voor de tweede 45 minuten en ging met een man meer op zoek naar de aansluitingstreffer. Het eerste gevaar was van invaller Dijkhuizen die in de 55e minuut voorlangs schoot. Aad de Mos greep al snel in na rust en wisselde Onur Kaya voor de meer verdedigend ingestelde Remco van der Schaaf. Direct na de wissel kreeg Excelsior een strafschop na een duw van Theo Janssen tegen Dijkhuizen. Luigi Bruins bracht vanaf elf meter de spanning terug in de wedstrijd: 1-2. Net als de eerste competitiewedstrijd tegen Sparta, eveneens in Rotterdam, kreeg de ploeg van De Mos het nog zwaar in de tweede helft.

    Aad de Mos stuurde voor de laatste 25 minuten Fred Benson en ‘Rio’ Meulens het veld in voor Anduele Pryor en Youssouf Hersi. Excelsior bleef wel de aanval zoeken, maar stichtte lange tijd weinig gevaar. Datzelfde gold ook voor Vitesse dat zich na rust nauwelijks meer meldde voor het doel van Excelsior. Scheidsrechter Dick van Egmond telde maar liefst zes minuten blessuretijd bij de al gespeelde negentig, waarin invaller Johan Voskamp diep in die extra tijd de 2-2 binnen wist te schieten.

    Bron: Vitesse 28-10-2006


    Slotfase breekt Vitesse alweer op

    Vitesse heeft opnieuw een doelpunt geincasseerd in de extra tijd. Daardoor werd het 2-2 bij Excelsior.
    Excelsior had direct een goede kans via Grot, maar de spits mikte net naast het doel. Daarna bepaalde Vitesse het duel. Sebastien Sansoni en Anduele Pryor hadden aardige kansen. Na 26 minuten kreeg Vitesse de voorsprong die het verdiende. Een actie van Dankl Lazovic leidde tot een kans voor Pryor, die door de benen van Zwarthoed afrondde.

    Tien minuten voor rust was het Pryor die doorkopte op Lazovic en de Servier maakte het simpel af: 0-2. Maar even later kreeg Lazovic onterecht rood.

    Na rust werd Excelsior in de wedstrijd geholpen door een goedkope strafschop, die werd benut door Luigi Bruins.

    Excelsior speelde daarna vooral de hoge bal, zonder dat het echt gevaarlijk kon worden. Vitesse kon met een man minder ook niet veel uitrichten. De ingevallen Remco van der Schaaf bracht wel meer rust in het spel en ook Fred Benson verlichtte de druk enigzins.

    In de zes minuten extra speeltijd ging het dan toch nog mis. Een hoge bal werd niet goed verwerkt door Civard Sprockel en Voskamp profiteerde. Voor de vierde keer in negen wedstrijden incasseerde Vitesse een treffer in de blessuretijd.

    Bron: TV Gelderland 28-10-2006

  11. #101
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Lazovic vol onbegrip over rode kaart

    Danko Lazovic begreep niets van de rode kaart die de Vitesse-spits vlak voor rust kreeg van scheidsrechter Van Egmond. De Servische spits lag op de grond en sloeg de hand weg van Zijm.
    "Hij sloeg die hand met kracht en met opzet Weg", verklaarde Ven Egmond. Lazovic was het daar niet mee eens. "Dit was geen rode kaart. Hij trekt me aan mijn hand en echt niet om excuus te maken. Hij wilde dat ik opstond."

    Lazovic maakte geen stennis. "Ik bleef maar rustig en liep naar de kleedkamer. Rood is rood, dat veranderen ze niet in geel. Verder wil ik niet praten over de scheidsrechter, dat is beter."

    Bron: TV Gelderland 28-10-2006

  12. #102
    R9's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 september 2005
    Berichten
    43
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Hahahahaha, die Vitesse 2-2! Lekker Simr en Grot:respekt: en natuurlijk de doelpuntenmaker VOSKAMP:respekt:
    Laatst gewijzigd door Security; 29 oktober 2006 om 18:35

  13. #103
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Aad de Mos: Wat bezielde Van Egmond?

    Vitesse-trainer Aad de Mos was bepaald niet blij met de manier waarop scheidsrechter Van Egmond de wedstrijd tegen Excelsior beïnvloedde.
    "Wat bezielde Van Egmond dat hij zes minuten extra tijd bijtelde en Lazovic rood geeft? Hij was twee keer getackeld en wordt dat geholpen om op te staan, maar maakt een beweging naar de speler. Geen rode kaart, ik ga ervan uit dat Lazovic gewoon speelt tegen Feyenoord."

    De tegengoal in extratijd vond De Mos onprofessioneel. "Een schoolvoorbeeld van slecht opgesteld staan. En je mag niet omvallen in duel met een spits, dat gebeurt een goeie verdediger niet."

    Bron: TV Gelderland 29-10-2006

  14. #104
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Remco van der Schaaf: we doen het zelf

    Remco van der Schaaf maakte als invaller zijn rentree bij Vitesse.
    Hij kon niet voorkomen dat de Arnhemse club weer punten verspeelde in de extra tijd. "We doen het zelf. Voor de vierde keer een doelpunt tegen in de laatste minuten, dan moeten we ook zelf maar eens in de spiegel gaan kijken."

    Van der Schaaf werd ingezet om de drie punten veilig te stellen. "Het was niet eens de bedoeling dat ik zou invallen, maar het liep op zich niet slecht. Het stond redelijk in de tweede helft. Zij hadden vrijwel geen kansen. Ik baal dus ontzettend dat we niet met drie punten de bus in gaan."

    Bron: TV Gelderland 29-10-2006

  15. #105
    Den Bosch Fan!!! FcDB's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juli 2006
    Locatie
    Rosmalen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    175
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Wat Remco van der Schaaf zegt klopt wel, en Aad de Mos ook. Dan kan je altijd wel met lichamelijk contact een rode kaart geven. Vitesse moet het zeker beter doen met deze selectie.

  16. #106
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Ee gelijkspel tegen Excelsior terwijl de 3 punten gehaald hadden moeten worden.Jammer dat Vitesse tot dusver toch weer ondermaats presteerd n de rode kaart van Lazovic is een fikse aderlating voor de Arnhemmers.Hij speelde tot zijn rode kaart in de wedstrijd tegen Excelsior toch een hele belangrijke rol en deze spits gaat hoog eindigen op de topscorerslijst.Hoop dat de ploeg zich snel gaat hervinden en zich bij de eerste 9 kan spelen.

  17. The Following User Says Thank You to kitno For This Useful Post:

    Sam_Vitesse (20 juli 2016)

  18. #107
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Junker sluit aan bij groepstraining

    Mads Junker verwacht woensdag of donderdag weer aan te sluiten bij de groepstraining van Vitesse. De Deense aanvaller ontbrak zaterdag door een spierblessure in de selectie voor het treffen met Excelsior (2-2). Mogelijk is hij zondag, tegen Feyenoord, weer inzetbaar. Wanneer Ruud Knol, Eldridge Rojer en Gill Swerts weer met de groep kunnen trainen, is nog onduidelijk. Ze volgen een aangepast trainingsschema. Abubakari Yakubu speelt vanavond met Jong Vitesse in Utrecht.

    Bron: De Gelderlander 30-10-2006

  19. #108
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Dick van Egmond: ‘Hij sloeg’

    Arbiter staat achter kaart Lazovic

    Scheidsrechter Dick van Egmond bleef zaterdagavond na het bestuderen van de televisiebeelden achter zijn besluit staan. „Dit was slaan.” Door de rode kaart voor Vitessenaar Danko Lazovic in de veertigste minuut van Excelsior - Vitesse nam het duel een compleet andere wending. Vitesse was zonder bijzonder te spelen op een 2-0 voorsprong gekomen, ook al omdat Excelsior bijzonder zwak was. Na de rode kaart verspeelde het Arnhemse tiental alsnog een zekere overwinning. Danko Lazovic was na afloop woedend, maar kropte zijn emoties aanvankelijk op. Hij liep rustig naar de kant en besloot geen woord vuil te maken aan de beslissing van Van Egmond. „Ik heb nog nooit meegemaakt dat een rode kaart een gele werd, daarom heb ik niks meer gezegd. Het was een foute beslissing, ik reken erop dat ik hiervoor niet wordt gestraft. Die speler trekt aan mij handen, ik wil dat niet en sla die hand weg. Dat is geen rood. En dan verspelen we ook nog eens voor de vierde keer punten in de laatste minuut. Zo ben je als zes punten kwijtgeraakt”, sprak Lazovic, die vervolgens weigerde voor de camera’s van televisiezender Talpa te verschijnen en zijn weigering kracht bijzette met een woedeaanval. „Ik kom niet naar Talpa, jullie zeggen toch dat het terecht rood was. Zo doen jullie altijd. Zeg dan nu hier dat het rood is, maar dat doen jullie niet. Altijd achteraf.”
    Lazovic kreeg zijn rode kaart op een bijzondere manier. Hij lag op de grond na een overtreding en beklaagde zich bij arbiter Van Egmond, die vervolgens toestond dat boosdoener Zijm aan de arm van Lazovic trok. Die was daar niet van gediend en sloeg de arm weg. „Duidelijk slaan, duwt hij de arm weg, dan is het geen rood, maar hij slaat de hand met kracht weg”, aldus Van Egmond voor Talpa. Van Egmond vond bij nader inzien een overtreding van Remco van der Schaaf op Marinus Dijkhuizen strafschopwaardig. „Ik zag het wel, maar dacht dat Dijkhuizen ook een overtreding maakte. Het had een strafschop kunnen zijn.” Voor de uitzonderlijke extra speeltijd van zes minuten, waarin Excelsior de 2-2 scoorde, luidde zijn verklaring. „Het was een optelsom van wissels, blessures en tijdrekken.” Vitesse zal een eventuele schorsing voor Lazovic aanvechten.

    Bron: De Gelderlander 30-10-2006

  20. #109
    Braafste jongetje vd klas DH18's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 december 2005
    Leeftijd
    36
    Berichten
    106
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Vitesse zal een eventuele schorsing voor Lazovic aanvechten.
    Serieus? Was een overduidelijke rode kaart.. Lazovic sloeg die kerel terwijl van Egmond er ook nog eens met zijn neus bovenop stond.

  21. #110
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Vitesse vecht schorsing Lazovic aan

    Vitesse gaat in beroep tegen het voorstel om Danko Lazovic voor drie wedstrijden te schorsen. De Servische spits kreeg zaterdag tegen Excelsior een rode kaart vanwege een slaande beweging ten opzichte van Sieme Zijm. Danko Lazovic heeft nog een voorwaardelijke schorsing uitstaan bij de KNVB vanwege een elleboogstoot uit zijn Feyenoord-tijd in een wedstrijd tegen Heerenveen in mei 2005. Als het beroep van Vitesse geen succes heeft, mist Lazovic de wedstrijd tegen zijn oude club Feyenoord. Ook ontbreekt hij dan in de bekerwedstrijd tegen PSV en de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht.
    Bron: Omroep Gelderland 30-10-2006


    Aanklager KNVB: Drie duels voor Lazovic
    Vitesse gaat niet akkoord

    De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft Danko Lazovic een straf van drie duels opgelegd. Vitesse gaat niet akkoord met deze straf waardoor de zaak nu bij de tuchtcommissie van de voetbalbond ligt. De aanvaller kreeg de rode kaart afgelopen zaterdag in de uitwedstrijd tegen Excelsior. Scheidsrechter Van Egmond stuurde Lazovic vijf minuten voor het rustsignaal van het veld.
    Bron: Vitesse.nl 30-10-2006

  22. #111
    xVitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 oktober 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    7
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik vindt het nergens op slaan.
    Eigenlijk had tie eerst geel moeten krijgen!

  23. #112
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Yakubu niet met Jong Vitesse

    Abubakari Yakubu heeft gisteren niet meegedaan met Jong Vitesse, zoals aanvankelijk de bedoeling was. De Ghanees is herstellende van een knieblessure. Yakubu (25) zag niet om medische redenen af van deelname aan de wedstrijd tegen Jong FC Utrecht. Het was een beslissing van de technische staf van Vitesse, zo liet de Arnhemse club gistermiddag weten. Hoe het herstel van de middenvelder nu verder gestalte zal krijgen, is nog onduidelijk. Yakubu traint al weer volop mee met de hoofdmacht. Normaal gesproken geldt de regel dat een speler eerst wedstrijdritme moet opdoen in het beloftenteam, voordat hij zijn rentree maakt in het eerste elftal.
    Gill Swerts mag vandaag weer aansluiten bij de groepstraining. Mads Junker zal dat morgen of vrijdag eveneens doen. Eldridge Rojer voegt zich mogelijk eind van de week weer bij de groep. Van de geblesseerde spelers is het alleen bij Ruud Knol nog niet duidelijk wanneer hij weer voluit kan meetrainen.

    Bron: De Gelderlander 31-10-2006

  24. #113
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    De Mos spaart ‘Schaaf’ en Knol

    Trainer Aad de Mos van Vitesse neemt geen risico met Remco van der Schaaf en Ruud Knol. Beide spelers komen zondag niet in actie tegen Feyenoord. Van der Schaaf keerde weliswaar razendsnel terug van een knieoperatie, het gewricht is niet genezen. Ook Ruud Knol heeft last van zijn knie en neemt op medisch advies rust.
    De Mos: „Met deze twee belangrijke spelers neem ik geen risico. In november en december spelen we twee keer zes wedstrijden. Ik heb goede hoop dat onze selectie vanaf maandag compleet is. We zullen iedereen hard nodig hebben”, aldus de trainer, die zondag niet kan beschikken over Eldridge Rojer (spier), Abubakari Yakubu (knie), Michael Jansen (hart) en mogelijk Youssouf Hersi (enkel). Hersi heeft al langer last van de enkel en trainde afgelopen week op halve kracht. „Hij kan beter buiten de training blijven en op de laatste dag aanhaken”, vond De Mos, die Fred Benson als vervanger zal opstellen.

    De Mos was opgelucht na de vrijspraak voor Danko Lazovic. Hij dreigde de duels met Feyenoord, PSV en FC Utrecht te missen. „Een grote verrassing die met veel gejuich is ontvangen.”

    De Mos wijt de matige seizoenstart tot nu toe aan te veel persoonlijke fouten. „Het gaat in de koppies meespelen, je krijgt angst en dat moet eruit. We missen wel de over-mijn-lijk-mentaliteit. Die krijg je er niet zo maar in. Die moet je van nature hebben, maar ik heb vertrouwen in de komende wedstrijden, de organisatie staat.

    Feyenoord:
    Pierre van Hooijdonk vervangt mogelijk de licht geblesseerde Angelos Charisteas tegen zijn oude club Vitesse. Voor de geblesseerde Tim Vincken is Joonas Kolkka kandidaat. Arnhemmer Nicky Hofs (ook ex-Vitesse) is fit.

    Bron: De Gelderlander 04-11-2006

  25. #114
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Danko Lazovic in Servische selectie

    Vitesse-spits Danko Lazovic is geselecteerd voor het Servische nationale elftal. Dat speelt op 15 november een oefenduel tegen Noorwegen. Het duel wordt gespeeld in Belgrado. Lazovic scoorde in de laatste vijf interlands driemaal. Sinds de Spanjaard Javier Clemente Servië onder zijn hoede heeft, is Lazovic vaste keus.
    Onur Kaya en Siebe Blondelle maken deel uit van de Belgische selectie voor spelers onder 20 jaar. Het team speelt een oefenwedstrijd tegen KV Mechelen, de club waar Vitesse-trainer Aad de Mos eind jaren tachtig veel succes had.

    Bron: Omroep Gelderland 03-11-2006

  26. #115
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Youssouf Hersi twijfelgeval bij Vitesse

    Vitesse moet het zondag in de uitwedstrijd tegen Feyenoord wellicht stellen zonder Youssouf Hersi. De middenvelder heeft vocht in zijn enkel. Hersi is niet het enige twijfelgeval, want ook Ruud Knol (rechterknie) trainde deze week apart van de groep. Daarnaast trainde Remco van der Schaaf preventief apart, hoewel hij vorige week wel inviel tegen Excelsior. Vitesse verloor de laatste twee seizoenen niet in de Kuip.
    Doen de genoemde drie niet mee, dan is de opstelling:

    Wapenaar;
    Verhaegh, Sprockel, Sansoni, Frankel;
    Benson, Kaya, Janssen, Esajas;
    Pryor, Lazovic.

    Bron: Omroep Gelderland 03-11-2006

  27. #116
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    De Mos: Lazovic belangrijkste speler

    Vitesse-trainer Aad de Mos is aangenaam verrast dat de schorsing van Danko Lazovic is kwijtgescholden. "De mededeling dat Lazovic mag spelen is hier met groot gejuich ontvangen. Hij is in vorm, al vanaf het begin van het seizoen. Die vorm etaleert hij ook op de trainingen, waar hij de ene na de andere goal maakt. Hij is toch wel onze belangrijkste speler dit seizoen."
    De Mos denkt dat zijn selectie spoedig weer op volle sterkte zal zijn. "Gill Swerts zit zondag alweer op de bank, ik verwacht dat de andere blessures zoals Knol en Van der Schaaf vanaf maandag weer bij de selectie aansluiten." Vitesse wacht een cruciale periode in de competitie en daar heeft de trainer zijn spelers nadrukkelijk op gewezen. "November geeft zes wedstrijden en ook december geeft zes wedstrijden, dus hebben we baat bij een fitte selectie."

    De Mos is tevreden over de wijze waarop de spelers hun taken uitvoeren in het veld. "Ze doen tactisch gezien precies wat wij willen, maar wij verspelen toch punten door P-tjes. Dat staat voor persoonlijke fouten." En daar voelt De Mos zich machteloos. "Dat breekt je steeds weer op. Degenen die teveel P-tjes blijven maken, zijn niet goed genoeg voor Vitesse."

    Bron: Omroep Gelderland 03-11-2006

  28. #117
    xVitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 oktober 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    7
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Shit man dat Youssouf Hersi niet mee mag doen!

  29. #118
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Gill Swerts is klaar voor duel met PSV

    06-11-2006 De Gelderlander

    De zesde competitienederlaag van Vitesse ging gisteren gepaard met een lichtpuntje. Gill Swerts maakte in het duel met Feyenoord (2-1) zijn rentree.
    Swerts kwam in de Kuip in de 79ste minuut in het veld voor Paul Verhaegh. Het was het eerste optreden van de 24-jarige voetballer uit België in de hoofdmacht van Vitesse in dit seizoen. Swerts raakte een week voor het begin van de competitie geblesseerd tijdens de training en onderging op 11 september een knieoperatie.

    „De knie voelt nu goed aan”, zei Swerts na zijn rentree in Rotterdam. „Ik voel geen reactie, dus dat ziet er goed uit.”
    Vitesse-trainer Aad de Mos heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij gecharmeerd is van de geestdriftig voetballende Belg. En dus is de kans zeer groot dat Swerts donderdaga*vond in de basis zal staan, wanneer PSV in het KNVB-beker toernooi op bezoek komt in Gelredome.
    „Dat weet ik niet”, zei Swerts gisteren bescheiden. „Ik speel maandag (vanavond, red.) een uurtje met Jong Vitesse. Als dat ook goed gaat, dan ben ik weer helemaal fit. Ik hoop zo snel mogelijk terug te keren in de basis, maar die beslissing ligt bij de trainer.”

    Swerts stapte gisteren met gemengde gevoelens van het veld in de Kuip. „Het is positief dat ik weer terug ben”, zei de rechtsachter, die ook op het middenveld kan spelen. „Ik ben blij dat ik wat minuten heb kunnen spelen, maar ik had liever negentig minuten op de bank gezeten en drie punten gepakt.”
    Deels vanaf de bank en deels vanaf het veld had Swerts gezien dat Vitesse een kans had laten liggen op een resultaat tegen zijn oude club Feyenoord. „We hadden hier zeker niet hoeven te verliezen. We waren na rust beter en hadden de 1-1 vast moeten houden.”

  30. #119
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    De Mos: ‘We spelen beter dan Feyenoord’

    06-11-2006 De Gelderlander

    Vitesse incasseerde gistermiddag in de Kuip tegen Feyenoord een doelpunt uit een hoekschop en een één uit een vrije trap, en verloor daardoor: 2-1.
    Vitesse kwam voor het bezoek aan de Kuip nauwelijks in de problemen bij standaardsituaties, zo vertelde trainer Aad de Mos voor het duel in Rotterdam. Hij keek gistermiddag vast een paar dagen vooruit. „Standaardsituaties zijn erg belangrijk. We gaan nu werken naar PSV, die komen bij standaardsituaties met zeven man naar voren.”

    De Mos zal er op blijven hameren en gelooft in succes. „Na vier maanden ben ik er van overtuigd dat al onze spelers coachbaar zijn. We hebben niemand meer die een wedstrijd in een wedstrijd speelt. Het is nu een kwestie van leren. Dat kost tijd, want de jonge jongens kennen uit de opleiding het belang van de dode spelmomenten niet.”
    „Het zijn allemaal goeie voetballers, die altijd alle goals in standaardsituaties tegen kregen”, weet De Mos, die zijn spelers op de drie cruciale V’s van het verdedigen gaat wijzen; volgens, voelen en vasthouden.
    „In plaats van de bal, moeten ze de man in de gaten leren houden”, zei De Mos, gistermiddag in de Kuip, waar hij de punten aan collega - en voormalig pupil - Erwin Koeman moest laten.
    De Mos zag ook goede dingen. „We hebben in de eerste helft wat moeite gehad met Feyenoord. Je weet dat ze altijd goed beginnen. Daar kwamen we goed doorheen, alleen sta je met 1-0 achter omdat twee spelers een kopduel verliezen.”
    „In de tweede helft waren we voetballend zelfs beter dan Feyenoord. Als je dat in de Kuip kunt, zegt dat iets”, aldus De Mos, die bijval kreeg van zijn collega.

    „Vroeger was ik het altijd met hem eens”, grijnsde Koeman, die onder trainer De Mos met KV Mechelen de Europa Cup won en landskampioen van België werd. „Vitesse was toen beter. We lieten Theo Janssen te veel ruimte. Met zijn passes kan dat erg gevaarlijk worden. Dat Sansoni mocht opkomen, vond ik niet zo’n probleem. Die is niet gevaarlijk.”

  31. #120
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Yakubu en Swerts spelen 90 minuten

    06-11-2006 TVG TxT

    Middenvelder Abubakari Yakubu heeft in een wedstrijd van Jong Vitesse tegen Heracles Almelo de 90 minuten volgemaakt. Ook Gill Swerts speelde een volledige wedstrijd voor Jong Vitesse.

    "Ik heb nu wel een beetje pijn, maar het valt mee", zei Yakubu na afloop. "Ik heb al een hele wedstrijd gespeeld, maar tegen amateurs. Mijn conditie is nog niet optimaal. Een mooi gevoel om weer echt op het veld te staan. Een rentree in het eerste is niet aan de orde,zeker niet binnen een paar weken."

    Gill Swerts was al invaller in het eerste. "En dan nu negentig minuten, het ging eigenlijk prima allemaal." Swerts toonde bij Jong Vitesse weer de van hem zo bekende dynamiek.

    "Ik heb nergens last van en voel me wel fit, maar denk toch niet dat ik al zonder meer speel tegen PSV. Men moet niet vergeten dat ik er drie maanden uit ben geweest. Maar ik durf weer vol te gaan. Als je bang bent in de duels, kun je beter binnen in het krachthonk blijven", vindt de international.

    Vitesse trainer Aad de Mos rekent tegen PSV niet op Youssouf Hersi. "Het heeft geen zin om hem steeds uit de training te houden en dan te kijken of hij kan spelen. Dan rolt hij zo van de ene blessure in de andere."

  32. #121
    Mladošću u mojoj krvi kitno's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 april 2006
    Berichten
    4.824
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Anders Due hoopt zich terug te hebben geknokt in de basisformatie van Vitesse. De Deense aanvaller werd in het beloftenduel naar eigen zeggen vroegtijdig vervangen met het oog op het bekerduel met PSV.
    "Ik denk dat ik eruit ben gehaald omdat ze overwegen om mij te laten starten in de wedstrijd tegen PSV donderdag. Ik ben er ook wel aan toe. Linksback of linkshalf, dat maakt mij niet uit", sprak Due tegenover Omroep Gelderland.

    Trainer Aad de Mos lijkt de kwakkelende Youssouf Hersi tegen zichzelf in bescherming te nemen: "Het heeft geen zin om hem steeds uit de training te houden en dan te kijken of hij kan spelen. Dan rolt hij zo van de ene blessure in de andere."

  33. #122
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Twee wijzigingen in basis Vitesse

    Vitesse kent donderdagavond in het bekerduel hoogstwaarschijnlijk twee wijzigingen ten opzichte van de competitiewedstrijd tegen Feyenoord. De wedstrijd in de derde ronde van de KNVB Beker begint om 20.00 uur in Gelredome. Youssouf Hersi heeft nog teveel last van zijn enkel en wordt vervangen door Fred Benson. Rihairo Meulens neemt de plaats in van Etienne Esajas. Trainer Aad de Mos is zeer tevreden met de progressie die de pas 18-jarige aanvaller maakt. "Rihairo oogt fris en maakte absoluut progressie. Wat voor type speler het is? Ik vind hem het voorbeeld van de moderne, atletische voetballer anno 2006."
    Naast Hersi (enkel) is Ruud Knol nog altijd afwezig door een knieblessure. Verder zijn Remco van der Schaaf en Gill Swerts niet honderd procent wedstrijdfit en beginnen daarom niet in de basis. Abubakari Yakubu heeft afgelopen maandag pas voor het eerst weer speelminuten gemaakt en heeft nog tijd nodig alvorens weer aan te sluiten bij de selectie.

    De Mos noemde na afloop van de afsluitende training PSV een dankbare tegenstander. "Het is momenteel de te kloppen ploeg natuurlijk. Vitesse heeft in principe niets te verliezen, maar een bekerwedstrijd is en blijft apart. Het zijn wedstrijden waarin ploegen boven zichzelf kunnen uitstijgen. Dat kan morgenavond wellicht het geval zijn."

    Verder zei de trainer over PSV: "Het is een ploeg met weinig zwakke plekken en een uitstekende organisatie. PSV straalt onoverwinnelijkheid uit en dat herken ik uit de tijd dat ik trainer was van Anderlecht en KV Mechelen. Maar, elke ploeg loopt weleens tegen een zeperd aan. Bij ons zie ik progressie en ben ik trots op mijn spelers als ik zie dat ze de kar willen trekken. De tweede helft tegen Feyenoord hebben ze prima gespeeld. Er moet een dag komen dat alles samen komt en het juiste resultaat oplevert."

    Vermoedelijke opstelling:

    Wapenaar, Verhaegh, Sansoni, Sprockel, Frankel, Janssen, Kaya, Meulens, Benson, Pryor, Lazovic.

    Bron: Vitesse.nl 08-11-2006

  34. #123
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Aad de Mos: PSV oogt onoverwinnelijk

    Vitesse-trainer Aad de Mos is zeer onder de indruk van PSV, dat voor de beker donderdagavond naar Geldredome komt. "PSV oogt onoverwinnelijk, dat herken ik. Dat had ik ook met mijn elftallen bij Anderlecht en Mechelen." De Mos won zelf in drie verschillende landen de beker. De gelouterde trainer kent de charme van het bekertoernooi. "Soms stijgen ploegen boven zichzelf uit en dit is de fase waarin topclubs wel eens tegen een zeperd oplopen." De wedstrijd trekt donderdagavond naar verwachting slechts 8.000 toeschouwers. "Ik kan me Gelredome niet voorstellen met 8.000 mensen, dat is echt jammer."
    De Mos heeft PSV geanalyseerd en komt tot de conclusie dat het een moeilijk verhaal wordt voor Vitesse. "Alles wat ze aanraken, verandert nu in goud. Maar toch is het een dankbare tegenstander, want als we erin slagen om PSV uit te schakelen, is dat wel de verrassing van de derde ronde."

    De Mos start ondanks de vele afwezigen weer zonder de dure Deense aankopen Mads Junker en Anders Due in de basis. "Junker komt achter Meulens en Benson in de hiërarchie en Due is goed bezig, ik heb overwogen om hem op te stellen. Ze staan er niet in en ik kijk of ze daar op de juiste manier op reageren."

    Bron: Omroep Gelderland 08-11-2006

  35. #124
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Play-offs blijft doel De Mos

    Vitesse voor cruciale wedstrijd


    Trainer Aad de Mos van Vitesse past de doelstelling voor het seizoen, play-offs om Europees voetbal, nog niet aan. „Het duel met Utrecht is cruciaal.” De Mos verkeert bij Vitesse in een nieuwe situatie, bekende hij gistermiddag, the day after de kansloze bekernederlaag tegen PSV. „Ik reed donderdagavond met mijn vrouw naar huis toen ze zei ‘volgens mij heb jij nog nooit zo vaak verloren’. Dat klopt wel, al was het in mijn eerste periode bij Mechelen, toen ik het net overnam, ook niet veel. We stonden op degraderen en bleven er maar net in.”
    Met tien punten uit tien duels schaart De Mos zich hoog in het rijtje Vitesse-trainers met een mislukte seizoenstart (zie kader). „Zo weinig punten heb ik nog nooit gehaald”, bekende de trainer, die de elfde competitiewedstrijd van het seizoen, zondagmiddag tegen FC Utrecht, als cruciaal bestempelt. „Dit is een echte zespunten-wedstrijd. Bij winst blijf je in de buurt van de plaatsen acht en negen, bij verlies haak je af.” Daarmee komt de doelstelling, een plek bij de beste negen met plaatsing voor de play-offs, in gevaar. De Mos sloot gisteren niet uit dat de doelstelling dan wordt aangepast. „Ik wil daar niet op vooruitlopen, laten we eerst die wedstrijd tegen Utrecht spelen”, aldus De Mos, die wel erkende dat zijn onervaren ploeg en de trainer een steuntje in de rug nodig hebben. „Een overwinning hebben deze jongens hard nodig. Het is een jonge ploeg; Benson, Kaya, Sprockel, Pryor, Esajas, Verhaegh, hoeveel wedstrijden eredivisie is dat? Ik hoop ook dat de supporters zich zondag net zo opstellen als na rust tegen PSV, toen ze met man en macht achter de ploeg gingen staan in de jacht op de 2-1. Die twaalfde man hebben we hard nodig.”

    De Mos wijzigt de ploeg maar op één plek. „Ik hou niet zo van goochelen.” Voor de licht geblesseerde Rihairo Meulens (enkel, voet) keert Etiënne Esajas terug. De Mos neemt ondanks het grote belang van de wedstrijd geen risico met Remco van der Schaaf en Gill Swerts, die voor noodgevallen op de bank zitten. Ruud Knol (knie), Youssouf Hersi (enkel), Abubakari Yakubu, (ritme), Eldridge Rojer (ritme) en Michael Jansen (hart) spelen niet.

    Bron: De Gelderlander 11-11-2006

  36. #125
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Vitesse legt Pryor vast tot 2010

    Vitesse heeft het contract met Anduele Pryor opengebroken tot 2010. Het contract van de aanvaller liep na dit seizoen af, vandaar dat Vitesse hem nu langer heeft vastgelegd. Pryor behoort dit seizoen voor het eerst bij de A-selectie van de Arnhemse club. Vorig seizoen zou dat ook al het geval zijn, maar dat ging toen op het laatste moment niet door.
    Onder trainer Aad de Mos maakte Pryor dit seizoen zijn debuut in Vitesse 1 als aanvallende middenvelder achter spits Danko Lazovic. Tot dusverre wist de Amsterdammer al drie doelpunten te scoren.

    Bron: Omroep Gelderland 10-11-2006

  37. #126
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Aad de Mos wil niet teveel goochelen

    Vitesse-trainer Aad de Mos wil niet teveel veranderen aan zijn elftal. "Ik goochel liever niet teveel met mijn spelers, dat heeft ook helemaal geen zin. Rihairo Meulens heeft een blessure en daarom speelt Etienne Esajas. Ik heb na vier wedstrijden wat veranderingen aangebracht, maar ben daarna met dat elftal doorgegaan. Alleen bij blessures heb ik noodgedwongen wat veranderd."
    De wedstrijd tegen PSV vond de trainer niet eens zo slecht. "Ik vind dat we het maximale hebben gedaan tegen dit PSV, want alle ploegen die de laatste tijd tegen PSV hebben gespeeld, hebben veel minder kansen gecreëerd dan wij." De Mos was tevreden over de intenties. "De hoekschoppenverhouding was twaalf tegen vier voor ons, dat zegt ook veel over onze bedoelingen."

    De nederlaag was vooral te verklaren door defensief falen. "PSV is namelijk veel beter in het voorkomen van goals, dan zie je onze lancunes. Ik heb ze in de rust ook flink aangepakt, ook om de mentale weerbaarheid te testen."

    De wedstrijd tegen Utrecht is van enorm belang. "We moeten aansluiting houden met de posities zeven, acht en negen en dus winnen. Ik reken op de steun van de twaalfde man. Onze fans hebben ons nooit in de steek gelaten dit seizoen."

    Bron: Omroep Gelderland 10-11-2006

  38. #127
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Remco van der Schaaf zit nog op de bank

    Remco van der Schaaf maakte twee weken geleden al zijn rentree als invaller bij Vitesse na een operatie aan zijn linkerknie, maar sindsdien heeft hij nog niet in de basis gestaan. "Ik moet kijken hoe de reactie is van de knie, ik heb wel wat last bij het draaien en er komt ook elke keer wat vocht in, maar dat hoort erbij volgens de medische staf. Ik lig wel voor op mijn schema, maar wil snel aan de bak." De wedstrijd tegen FC Utrecht betekent aanhaken of afhaken voor Vitesse. "De balans slaat nu door naar de verkeerde kant, de aankomende twee wedstrijden zijn cruciaal voor Vitesse."
    Bron: Omroep Gelderland 10-11-2006

  39. #128
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Aad de Mos wil verder bij Vitesse

    Vitesse-trainer Aad de Mos heeft nadrukkelijk uitgesproken dat hij verder wil bij de Arnhemse club. "Ik heb al eerder gezegd dat ik hier niet alleen wil zaaien, maar ook wil oogsten. Ik wil hier blijven, dat is duidelijk. Het is nu aan de club. Mij maakt het niet uit of we in november gaan praten of in de winterstop", liet de ervaren trainer weten. In diverse geledingen binnen Vitesse is al geopperd om de optie in het 1-jarige contract van De Mos te lichten. Spelers willen in verband met onderhandelingen over een nieuw contract graag weten of De Mos ook volgend seizoen trainer is.
    Bron: Omroep Gelderland 10-11-2006

  40. #129
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Esajas vervangt Meulens bij Vitesse

    Etienne Esajas speelt zondag tegen FC Utrecht weer in de basis bij Vitesse. Hij vervangt Rihairo Meulens, die in de wedstrijd tegen PSV uitviel met een enkelblessure. Verder verandert trainer Aad de Mos niets aan zijn elftal. Remco van der Schaaf en Gill Swerts zitten wederom op de bank. Youssouf Hersi en Ruud Knol zijn nog niet hersteld. Vitesse won vorig seizoen met 1-0 thuis van Utrecht door een treffer van Mads Junker, die nu op de bank begint.
    Opstelling:
    Wapenaar;
    Verhaegh, Sprockel, Sansoni, Frankel;
    Kaya, Janssen;
    Benson, Pryor, Esajas; Lazovic.

    Bron: Omroep Gelderland 10-11-2006

  41. #130
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Vitesse verslaat FC Utrecht 4-2

    Met één wijziging ten opzichte van het bekerduel tegen PSV (Esajas voor Meulens) startte Vitesse de belangrijke wedstrijd tegen FC Utrecht. Beide ploegen speelden met aanvallende intenties en dat leidde tot veel mogelijkheden voor beide doelen. De spitsen Lazovic en Fortuné doken diverse keren gevaarlijk op voor het doel.
    Al vroeg in de wedstrijd kwam Vitesse op een 1-0 voorsprong. De weer in de basis startende Etiënne Esajas kapte eerst op knappe wijze zijn tegenstander uit en schoot de bal daarna onberispelijk en fraai met buitenkant links in de verre hoek. In de 20e minuut was de aanvaller dichtbij zijn tweede treffer, maar via een Utrechts been ging de bal rakelings naast. In de 25e minuut werd Danko Lazovic na een soloactie net buiten de zestien meter ten val gebracht. Onur Kaya en Theo Janssen gingen achter de bal staan, waarna het de Belg was die de bal bekeken in de korte hoek tilde: 2-0.

    Direct na rust leek het duel al snel te zijn beslist toen Sebastien Sansoni uit een corner hard raakte kopte. Na de derde treffer viel de Vitesse-trein compleet stil en liet het FC Utrecht terug in de wedstrijd komen. Eerst mocht Kopteff geheel vrij de 3-1 binnen schieten en tot grote ergernis van Wapenaar (de doelman kreeg bijna niets te doen) was het een kwartier voor tijd Nelisse die, wederom vrij, de aansluitingstreffer achter de doelman kopte.

    In de resterende, zenuwslopend, vijftien minuten moest Vitesse alle zeilen bijzetten om de voorsprong vast te houden. Aad de Mos bracht Remco van der Schaaf, Siebe Blondelle en Gill Swerts binnen de lijnen voor de laatste minuten. Twee minuten voor tijd kon Gelredome opgelucht ademhalen nadat Danko Lazovic neerging in het strafschopgebied en zelf de 4-2 en zijn achtste van het seizoen raak knalde.

    Bron: Vitesse 12-08-2006

  42. #131
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    De Mos: achterover leunen kan niet

    Aan klamme handen dit seizoen geen gebrek bij Vitesse. Dat weet ook trainer Aad de Mos.
    "Hier kun je nooit achterover leunen. We stonden 2-0 voor tegen Excelsior, 3-1 tegen Groningen en nu was de marge zelfs drie. Zelfs met een 4-0 voorsprong is hier niets zeker", zegt de ervaren oefenmeester.

    Klagen over een te hoge bloeddruk doet De Mos niet. "We scoren genoeg en spelen vol op de aanval. Ik had vandaag liever iets minder spektakel gehad, maar voor de amusementswaarde is dit wel goed. Er is altijd wat te beleven bij deze club, er is altijd tragiek."

    Bron: TV Gelderland 12-08-2006

  43. #132
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Esajas zet Vitesse op goede spoor

    Etienne Esajas zette de toon tegen FC Utrecht. Hij maakte de belangrijke openingsgoal.
    "Ik zet druk op Cornelisse, snoep 'm de bal af en maak de actie naar binnen. Een lekker gevoel." Over het turbulente vervolg is de aanvaller duidelijk. "Het zou na die derde goal natuurlijk gespeeld moeten zijn. Maar Utrecht toonde veel veerkracht en zo werd het toch nog spannend."

    Esajas keerde terug in de basis, nadat hij tegen PSV plaats moest maken voor Rihairo Meulens. "Ik respecteer de beslissing van de trainer. Ik krijg nu weer een kans en betaal het terug."

    Bron: TV Gelderland 12-08-2006

  44. #133
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Nieuw drama voor Gill Swerts

    Vitesse-speler Gill Swerts heeft gisteravond in het oefenduel met hoofdklasser Babberich opnieuw een, mogelijk zware, knieblessure opgelopen. Het drama voor de verdediger speelde zich af halverwege de tweede helft toen zijn voet in de grond bleef staan terwijl zijn lichaam de andere kant op draaide. Krimpend van de pijn en vol ongeloof greep Swerts naar zijn linkerknie. Volgens fysiotherapeut Jos Kortekaas was het gisteravond onmogelijk de schade in te schatten. „Hij heeft te veel pijn om de knie te kunnen onderzoeken. We wachten een nacht en gaan dan verder met onderzoek. Er zit geen vocht in, maar hij heeft wel veel pijn. Mogelijk maken we woensdag een mri-scan, maar het is gewoon nog even afwachtenâ€, aldus Kortekaas vlak na de gewonnen oefenwedstrijd (3-5) op het uitstekend bespeelbare veld van sportpark De Buitenboom. Kortekaas bevestigde wel dat het gaat om de knie waaraan Swerts twee maanden geleden werd geopereerd. De Belgisch international liep een week voor de start van de competitie, eind augustus, al een knieblessure op. Swerts wilde zich aanvankelijk niet laten opereren omdat hij eerder een operatie aan dezelfde knie onderging.
    Voor de tweede keer was er meniscusschade opgetreden en ingrepen binnenin het gewricht zijn per definitie niet wenselijk. Ruim een maand later moest de Belg zich alsnog laten opereren en werd de gerafelde meniscus hersteld. Swerts speelde gisteravond het oefenduel om ritme op te doen. De Belg was dicht bij een rentree in het basiselftal van trainer Aad de Mos, zo leek het. Na afloop van het oefenduel gisteravond was hij volgens fysiotherapeut Kortekaas te emotioneel om te reageren. Swerts werd door twee spelers van het bijveld naar de kleedkamer gedragen omdat hij niet op zijn linkerbeen kon steunen. Gevreesd moet worden dat de verdediger opnieuw langere tijd uit de roulatie is, zag ook trainer Aad de Mos, die het gelegenheidsteam overliet aan Jong Vitesse-trainer Bob Kootwijk.

    Remco van der Schaaf verliet het veld tien minuten voor tijd uit voorzorg, Abubakari Yakubu speelde negentig minuten mee. Beide spelers herstellen van knieoperaties. Youssouf Hersi speelde een helft mee. Hij had eerder last van zijn enkel.

    Bron: De Gelderlander 15-11-2006


  45. #134
    Vitesse, Vitesse Miss-Vitesse's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 april 2006
    Locatie
    Zevenaar
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.092
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Zuivere hattrick Junker

    Mads Junker heeft zichzelf gisteravond in een oefenwedstrijd van Vitesse bij hoofdklasser Babberich met vier van de vijf treffers in de picture geschoten: 3-5. De Deen scoorde in het eerste half uur van de soms pittige oefenwedstrijd in Babberich een glaszuivere hattrick, met twee beauty’s als klapstuk; een fraai stiftballetje en een dreun in de kruising: 0-3. Na rust speelden de verse Babberich-aanvallers Abdulai Rogers (ex-VDZ) en Umran Bozbiyik (ex-Vitesse) de Arnhemse defensie hopeloos zoek. Rogers maakte 1-3, Bozbiyik 2-3 en weer Rogers 3-3, waarna een kleine sensatie in de lucht hing, zeker toen Vitesse na het afhaken van Remco van der Schaaf met tien man verder moest. Maar op Junker stond gisteravond geen maat. Hij scoorde de 3-4, waarna Rihairo Meulens de Arnhemse winst veiligstelde.

    Opstelling Vitesse: Velthuizen; Van Mourik, Van der Schaaf (80. -), Yakubu, Due; Swerts (65. Louwaars), De Meersman; Hersi (46. Van Polen), Meulens, Sneijder (46. Hemkes); Junker.

    Bron: De Gelderlander 15-11-2006

  46. #135
    Lazofietsie's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    ja das balen voor Gill

Pagina 3 van 257 EersteEerste 123451353103 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 9 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 9 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. NAC nieuws topic
    By ~NAC PB~ in forum NAC Breda
    Reacties: 1006
    Laatste bericht: 2 januari 2024, 18:20
  2. VVV Venlo Nieuws topic
    By kitno in forum VVV Venlo
    Reacties: 422
    Laatste bericht: 16 maart 2021, 00:27

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •