Hebben onze Limburgse vrienden hiermee te maken gehad?

Gissen naar motief van doeldoorzager in Limburg

Voor de derde keer in vier maanden tijd kwam afgelopen weekend een Zuid-Limburgse voetbalclub voor een onaangename verrassing te staan: de palen van hun doel werden doorgezaagd. Jacq Bröcheler van VV Partij in Wittem, de derde voetbalclub die slachtoffer werd van het doorzaagvandalisme, tast in het duister over het motief.

Loopt er iemand in Limburg rond die het voorzien heeft op doelpalen?
Dat is gissen. We hebben echt geen idee. Er is geen sprake van een vijandelijke relatie tussen onze club en een andere club, dus wraak lijkt mij uitgesloten. Maar het idee dat er iemand uit spontane baldadigheid doelpalen doorzaagt, vind ik ook niet logisch. Beide doelpalen waren volledig doorgezaagd, daar heb je behoorlijk materiaal voor nodig. Iemand die toevallig voorbijkomt, heeft zoiets niet bij zich. Dit moet gebeurd zijn door iemand met een vooropgezet plan.

Wanneer ontdekte je de schade?
Ons tweede elftal had zondagochtend een uitwedstrijd en verzamelt dan bij het veld. Om 8.30 uur kreeg ik een telefoontje dat het doel was omgezaagd. De wedstrijd van het eerste hebben we toen moeten afzeggen.

Wat kost dat, een doel?
Het doelnet is ook beschadigd, dus er zal een heel nieuw doel moeten komen, compleet met uitgravingen zit je dan al snel op 1500 euro.

Flinke klap voor een kleine voetbalclub…
Wij huren het veld van de gemeente met de doelen er op. We hebben contact gehad en de gemeente neemt de kosten op zich.

Is er nu extra beveiliging in aantocht?
Nee, daar kunnen we niet aan beginnen. Het doel staat op het meest verre punt, 's avonds in het donker, met beveiligingscamera's kun je niks vastleggen. We zijn nu natuurlijk extra argwanend, dus we zullen als we langsrijden 's avonds, extra opletten, maar het is nooit uitgesloten dat het nieuwe doel straks ook wordt omgezaagd.
Metro