Pagina 6 van 20 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 226 t/m 270 van 864

Discussie: Fortuna Sittard nieuws

  1. #226
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Doorzichtige wraakaktie van de KNVB ?

  2. #227
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    :bawl: zo jammer

  3. #228
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Hopelijk is Fortuna de eerste van van vele Nederlands profclubs die de komende jaren hun licenties verliezen. Er zijn in de Jupiler gewoon veel clubs die niets toevoegen en het financieel niet kunnen redden. Op dit moment zijn er 38 profclubs in Nederland en van mij mag dat nummer terug worden gebracht naar 32. Natuurlijk is dat jammer voor een klein groepje fans maar als je ziet hoe weinig supporters er bij Jupiler clubs in het stadion zitten is het geen ramp.

  4. #229
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    wat ik niet snap is dat fortuna minder schulden heeft dan Feyenoord en dat fortuna dan moet opdoeken

  5. #230
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Hopelijk is Fortuna de eerste van van vele Nederlands profclubs die de komende jaren hun licenties verliezen. Er zijn in de Jupiler gewoon veel clubs die niets toevoegen en het financieel niet kunnen redden. Op dit moment zijn er 38 profclubs in Nederland en van mij mag dat nummer terug worden gebracht naar 32. Natuurlijk is dat jammer voor een klein groepje fans maar als je ziet hoe weinig supporters er bij Jupiler clubs in het stadion zitten is het geen ramp.
    Zolang ze jou club maar niet afpakken?

  6. #231
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Zolang ze jou club maar niet afpakken?
    Dat zou dus betekenen dat een club alle financiele risico's kan nemen en een licentie nooit afgenomen zou moeten worden. Hoe triest het ook is voor supporters, een club die steeds verder in de schulden raakt, moet een keer een halt worden toegeroepen, schulden betekenen namelijk dat ze geld verschuldigd zijn aan anderen die het in deze tijd wellicht extra hard nodig hebben.

    Dit zou trouwens ook moeten gelden voor grotere clubs, maar daar hebben de schuldeisers vaak wat minder haast.

  7. #232
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    jamaar tegen grote clubs durft men niets te doen, zie maar in binnen en buitenland. Real Madrid heeft eens 600 miljoen schuld gehad en vrolijk verder blijven shoppen, keken niet op een miljoentje meer of minder om ronaldo te halen. Terwijl elders een club met drie kwartjes schuld verdwijnt. De maatschappij is krom, dus ook in het voetbal.

    Ik vind het sneu voor de fans van fortuna, ik vind rivaliteit hoort er te zijn, binnen en buiten het veld. In gastenboeken en forums, maar wat ik totaal niet snap is dat er mensen zijn die zitten te verkneukelen om het faillisiment van deze club. Ze vergeten wel een ding, dat volgend jaar zij zelf in dat schuitje kunnen zitten, maar dan zijn ze deze lacherij weer vergeten (ik heb het in het algemeen over, niet specifiek op dit forum).

    Dus aan de fortuna fans, sterkte... Ik zou igg niet met jullie willen ruilen.
    Was de UEFA / Fifa niet bezig met een regel om ook de topclubs met miljoenenschulden te kunnen aanpakken? Had er vaag wat over gehoord.. (Maarja, het gaat hiet over het verlies van Fortuna)

  8. #233
    Freek's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 januari 2008
    Locatie
    Sneek
    Leeftijd
    31
    Berichten
    99
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    misschien doe ik mensen pijn wat ik nu zeg maar ik ben er eigelijk wel blij mee.
    ik heb trouwens liever bijvoorbeeld Quick boys of IJsselmeervogels dan Fortuna of Eindhoven.

  9. #234
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Dat zou dus betekenen dat een club alle financiele risico's kan nemen en een licentie nooit afgenomen zou moeten worden. Hoe triest het ook is voor supporters, een club die steeds verder in de schulden raakt, moet een keer een halt worden toegeroepen, schulden betekenen namelijk dat ze geld verschuldigd zijn aan anderen die het in deze tijd wellicht extra hard nodig hebben.

    Dit zou trouwens ook moeten gelden voor grotere clubs, maar daar hebben de schuldeisers vaak wat minder haast.
    Ik begrijp best dat een club zijn licentie kan kwijt raken, ik kan alleen niet begrijpen dat je als supporter zijnde hoopt dat andere supporters hun club kwijt raken... Je praat wel anders als jou club ineens de volgende is..
    Laatst gewijzigd door FCLD; 19 mei 2009 om 13:27

  10. #235
    Freek's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 januari 2008
    Locatie
    Sneek
    Leeftijd
    31
    Berichten
    99
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Ja en ik heb liever fortuna en eindhoven ipv excelsior en rkc.
    daar meen je toch niks van en het slaat ook nergens op.
    RKC en exclesior voegen iets toe aan de jupiler league fortuna en eindhoven niet.

  11. #236
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Heerlijk, die rationele beschouwingen van mensen die al vaker aangetoond hebben dat echte clubliefde hen vreemd is...

  12. #237
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Zolang ze jou club maar niet afpakken?
    Als er op de Ajax tribunes maar een handje vol supporters zaten en Ajax financieel zichzelf niet kon redden dan zou ik het ook begrijpen wanneer ze de licentie van Ajax zouden intrekken, ik zou het wel jammer vinden en proberen tegen te houden. Natuurlijk is het een schande voor de echte supporter maar als daar er gewoon te weinig van zijn dan houd een club vanzelf op met bestaan.

    Zolang een club veel supporters heeft en financieel zichzelf in stand kan houden ben ik blij dat de club bestaat maar als een club dat niet heeft of niet kan dan denk ik dat ze het niveau van de Nederlandse competities niets goeds doen.

    Van mij mogen er best 'maar' 32 clubs zijn die meer geld hebben en meer supporters dan 38 clubs met te weinig geld en nauwelijks supporters.

  13. #238
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
    daar meen je toch niks van en het slaat ook nergens op.
    RKC en exclesior voegen iets toe aan de jupiler league fortuna en eindhoven niet.

    Fortuna voegd meer toe dan de 9de club van Brabant en de 3de club van Rotterdam.

  14. #239
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Als er op de Ajax tribunes maar een handje vol supporters zaten en Ajax financieel zichzelf niet kon redden dan zou ik het ook begrijpen wanneer ze de licentie van Ajax zouden intrekken, ik zou het wel jammer vinden en proberen tegen te houden. Natuurlijk is het een schande voor de echte supporter maar als daar er gewoon te weinig van zijn dan houd een club vanzelf op met bestaan.

    Zolang een club veel supporters heeft en financieel zichzelf in stand kan houden ben ik blij dat de club bestaat maar als een club dat niet heeft of niet kan dan denk ik dat ze het niveau van de Nederlandse competities niets goeds doen.

    Van mij mogen er best 'maar' 32 clubs zijn die meer geld hebben en meer supporters dan 38 clubs met te weinig geld en nauwelijks supporters.
    Een supporter die zijn schouders ophaalt en het alleen jammer vind, is geen echte supporter..
    Laatst gewijzigd door FCLD; 19 mei 2009 om 13:39

  15. #240
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Niet serieus te nemen, een persoon die de arena nog nooit van binnen heeft gezien, geeft een mening over het opdoeken van andermans club.

    Ver van mijn bedshow mentaliteit. Maar wel een tissue nodig, mocht het ooit zijn 'eigen' club betrefffen.
    Ik had mijn tekst aan aangepast

  16. #241
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Een supporter die zijn schouders ophaalt en het alleen jammer vind, is geen echte supporter..
    Ik zou mijn schouders er niet voor ophalen, ik zeg ook dat ik zou proberen het tegen te houden maar als een club financieel het niet aan kan en er zitten nauwelijks supporters op de tribunes moet je dan geld van de belasting betaler gaan investeren om die, voor een heel klein groepje fans, levend te houden? Ik zie namelijk geen andere optie voor Fortuna.

  17. #242
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Ik zou mijn schouders er niet voor ophalen, ik zeg ook dat ik zou proberen het tegen te houden maar als een club financieel het niet aan kan en er zitten nauwelijks supporters op de tribunes moet je dan geld van de belasting betaler gaan investeren om die, voor een heel klein groepje fans, levend te houden? Ik zie namelijk geen andere optie voor Fortuna.
    Gast, elke vorm van clubliefde is jou vreemd.
    Jij bekijkt alles zakelijk, rationeel en vooral niet op gevoel...
    Jij gaat dit niet snappen... Nooit...

  18. #243
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Zolang het jou club niet is, kan je het wel begrijpen..

  19. #244
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Gast, elke vorm van clubliefde is jou vreemd.
    Jij bekijkt alles zakelijk, rationeel en vooral niet op gevoel...
    Jij gaat dit niet snappen... Nooit...
    Dan nog moet dat gerespecteerd worden. Zeggen dat je dan geen supporter bent en dat soort zaken zijn gewoon drogredenen en argumenten in de ruimte. De rest kan hier wel lekker emotioneel gaan doen, maar daar schiet in principe niemand iets mee op. Ik ben vooral benieuwd naar de feiten. Wanneer wordt een licentie precies ingetrokken door de knvb en is dat hier het geval??

  20. #245
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Ik kan het besluit van de KNVB niet helemaal snappen, de club gaat failliet, maar is een doorstart of iets dergelijks niet mogelijk? Zo is het destijds bij Twente ook gegaan. Verder vind ik dit besluit ook bizar als we kijken naar Feyenoord, die hebben toegezegd misschien nog maanden te moeten wachten voor ze hun begroting kunnen sluiten en dus presenteren, gaan ze de licensie daarvan nu ook intrekken?

    Men was de schulden aan het saneren, er was eindelijk een plan gemaakt, maar juist op dit moment kiest de KNVB voor uitsluiting, ik kan er geen touw aan vastknopen, Fortuna was uiteraard geen grootse club de afgelopen jaren, maar wel een club die er al sinds de vergetelheid bijzit. Diep triestig nieuws dit.

    Overigens respect voor de pogingen van de vereniging TOF, die zich helemaal uit de naad gewerkt hebben en zich 200% hebben ingezet voor Fortuna, hopelijk is er toch nog een escape te pakken.

  21. #246
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Gast, elke vorm van clubliefde is jou vreemd.
    Jij bekijkt alles zakelijk, rationeel en vooral niet op gevoel...
    Jij gaat dit niet snappen... Nooit...
    Ik kijk naar wat het beste voor Ajax is en dat is een sterkere competitie en daarbij hoort een sterkere Jupiler. Dit soort clubs halen het niveau alleen maar omlaag en als ze dan toch ooit in de Eredivisie komen dan hebben dan zitter er nog geen 10.000 man in hun stadion en dat is voor Ajax ook niet goed.

  22. #247
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Ik kijk naar wat het beste voor Ajax is en dat is een sterkere competitie en daarbij hoort een sterkere Jupiler. Dit soort clubs halen het niveau alleen maar omlaag en als ze dan toch ooit in de Eredivisie komen dan hebben dan zitter er nog geen 10.000 man in hun stadion en dat is voor Ajax ook niet goed.
    Egoïstische eikel.

  23. #248
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Vanmiddag om 15:30 uur zal Dhr. Kessler toelichting geven, ik ben zeer benieuwd naar de beweegredenen.

  24. #249
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Ik kijk naar wat het beste voor Ajax is en dat is een sterkere competitie en daarbij hoort een sterkere Jupiler. Dit soort clubs halen het niveau alleen maar omlaag en als ze dan toch ooit in de Eredivisie komen dan hebben dan zitter er nog geen 10.000 man in hun stadion en dat is voor Ajax ook niet goed.
    Ga dan snel terug naar het Ajax subforum en blijf daar... Gadverdamme.

  25. #250
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    Egoïstische eikel.
    Ach misschien wel maar daar kan ik mee leven. Ik zie liever geïnvesteerd worden in landen die het echt nodig hebben dan in een club als Fortuna.

  26. #251
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GAE-Deventer Bekijk bericht
    wat ik niet snap is dat fortuna minder schulden heeft dan Feyenoord en dat fortuna dan moet opdoeken
    Feyenoord heeft er veel meer kapitaal tegenover staan. Het woord schulden is niet per definitie negatief.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    jamaar tegen grote clubs durft men niets te doen, zie maar in binnen en buitenland. Real Madrid heeft eens 600 miljoen schuld gehad en vrolijk verder blijven shoppen, keken niet op een miljoentje meer of minder om ronaldo te halen. Terwijl elders een club met drie kwartjes schuld verdwijnt. De maatschappij is krom, dus ook in het voetbal.
    Dit zal ongetwijfeld een rol spelen maar je voorbeeld is niet helemaal Plausibel. Vergeet niet dat het kapitaal van Real Madrid op het veld, het stadion en ook het trainingscomplex verschrikkelijk veel waard zijn. Ook maakt Real Madrid jaarlijks gewoon winst waardoor de schuldeisers geen reden zien om de schuld te verhalen. Daarnaast is het ook zo dat in Spanje de regelgeving rondom de licentie vergeving anders is. De vergelijking gaat naar mijn mening dan ook niet helemaal op.

  27. #252
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Ach misschien wel maar daar kan ik mee leven. Ik zie liever geïnvesteerd worden in landen die het echt nodig hebben dan in een club als Fortuna.
    Gaat ie het daarop gooien.
    Man dat heeft hier toch geen reet mee te maken?
    Ik zie ook liever dat Luque een normaal salaris krijgt en het overschot naar Afrika gaat, maar dat heeft met deze discussie werkelijk 0,0 van doen...

  28. #253
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Feyenoord heeft er veel meer kapitaal tegenover staan. Het woord schulden is niet per definitie negatief.
    Feyenoord moet geld lenen om de salarissen af te kunnen betalen, een negatief vermogen van twintig miljoen euro wordt gezegd, sorry hoor, maar ik zie niet in welk kapitaal Feyenoord dan momenteel heeft, de geweldig presterende spelers?

  29. #254
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Fortuna-fans verbouwereerd over besluit KNVB
    Geschreven op dinsdag, 19 mei om 13:20

    De supporters van Fortuna Sittard zijn kapot van het besluit van de KNVB om de proflicentie van hun club in te nemen. Het betekent voor de Limburgse formatie een vertrek uit het profvoetbal. Per 30 juni is de ploeg niet meer in bezit van de benodigde licentie. De supportersvereniging heeft dan ook met verbijstering gereageerd.

    "Wij zijn even stil", liet de teleurgestelde Richard Coenen, voorzitter van de supportersvereniging, weten in een eerste reactie. "Dit valt koud op ons dak. Vooral omdat we dachten dat het net zo goed ging met de sanering van de openstaande schulden. Ik heb het nog even nagevraagd bij de club, ik kon het gewoon niet geloven."

    Het blijkt de harde realiteit. Vrijdagmiddag is de Jupiler League-club failliet verklaard. "Fortuna is in ieder geval uitgespeeld bij de KNVB. Ik denk dat de rechter de enige is die nog verandering kan brengen in de zaak. Of er nog hoop is? Nou, die wordt met de dag minder", aldus Coenen.

    "We zullen meer horen over de redenen en dan moeten we samen gaan bekijken of we nog iets kunnen doen." Zo staat er nog een benefietwedstrijd tegen Bayern München op het programma, eind mei. Mede door de contacten van de club met Mark van Bommel, jeugdproduct van de Sittarders. "Volgens mij zou dat duel hoe dan ook doorgaan, of Fortuna nu wel of niet blijft voortbestaan."

    Kijk JohnDylan, dit heet nou clubliefde. Gebruik het als voorbeeld, oefen ermee en maak het je eigen...

  30. #255
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Ik denk dat ze bij de KNVB de limburgse clubs zo snel mogenlijk weg zien te krijgen.
    Waarom krijgt Fc Eindhoven dan wel een licentie wie legt mij dat dan uit??
    Hoe hard hebben de Fortuna fans niet gewerkt om te zorgen dat de schuld kleiner is geworden.
    Fortuna is wel een rivaal maar wel nog altijd een goede gezonde rivaal R*da mag wel kapot gaan van mij!!

  31. #256
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephanovic Bekijk bericht
    Feyenoord moet geld lenen om de salarissen af te kunnen betalen, een negatief vermogen van twintig miljoen euro wordt gezegd, sorry hoor, maar ik zie niet in welk kapitaal Feyenoord dan momenteel heeft, de geweldig presterende spelers?
    Feyenoord heeft potentie en een groot marktaandeel op de marchandising. Zolang er muziek in het merk Feyenoord zit zullen schulden niet verhaalt worden. Zolang dit niet gebeurt is er niets aan de hand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Vergelijk gaat prima op in verhouding precies hetzelfde. FC Wageningen is naar de knoppen gegaan voor 300.000 gulden schuld, terwijl hun kapitaal op het veld en stadion meer waard was als hun schuld.

    Maar goed, dan gaan we naar eigen bodem kijken, we nemen feyenooord. Club heeft 20 miljoen euro schuld. En maakt elk jaar VERLIES. Dus tja...
    Wat ik dus probeer te zeggen is dat schulden relatief zijn, in die zin is het ook onlogisch om schulden met elkaar te vergelijken.

  32. #257
    pegasus1's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 mei 2007
    Berichten
    1.240
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Fortuna voegd meer toe dan de 9de club van Brabant en de 3de club van Rotterdam.
    Mee eens. Fortuna is een mooie club met een rijke historie. Eindhoven en Excelsior hebben volgens mij veel minder aanhang/symphatisanten. Bij Fortuna, als het een beetje loopt, zit het stadion vol. Ik vind het erg jammer dat deze club zich niet in het betaalde voetbal kan handhaven. Maar goed, als je een minimale Jupilerleague-begroting niet eens sluitend kunt krijgen dan heb je uiteindelijk toch niets tussen de BVO's te zoeken. Helaas! Maar ik blijf het jammer vinden.

  33. #258
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GAE-Deventer Bekijk bericht
    wat ik niet snap is dat fortuna minder schulden heeft dan Feyenoord en dat fortuna dan moet opdoeken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    jamaar tegen grote clubs durft men niets te doen, zie maar in binnen en buitenland. Real Madrid heeft eens 600 miljoen schuld gehad en vrolijk verder blijven shoppen, keken niet op een miljoentje meer of minder om ronaldo te halen. Terwijl elders een club met drie kwartjes schuld verdwijnt. De maatschappij is krom, dus ook in het voetbal.

    Ik vind het sneu voor de fans van fortuna, ik vind rivaliteit hoort er te zijn, binnen en buiten het veld. In gastenboeken en forums, maar wat ik totaal niet snap is dat er mensen zijn die zitten te verkneukelen om het faillisiment van deze club. Ze vergeten wel een ding, dat volgend jaar zij zelf in dat schuitje kunnen zitten, maar dan zijn ze deze lacherij weer vergeten (ik heb het in het algemeen over, niet specifiek op dit forum).

    Dus aan de fortuna fans, sterkte... Ik zou igg niet met jullie willen ruilen.
    Feyenoord en Real Madrid hebben een positief toekomstperspectief (vele fans, grote stadions, hoge omzetten) en zijn van grote waarde voor hun competities. Fortuna Sittard heeft weinig tot geen toekomst en weinig sportieve waarde, daarom wordt deze club wél opgedoekt en de levensvatbare clubs als Real Madrid en Feyenoord niet.

    Het is spijtig dat zo'n roemruchte club nu zal worden opgedoekt, maar blijkbaar is dit de enige manier voor de KNVB.

  34. #259
    Lekker bezig Freek! dawasiknie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Tussen de uitlaatgassen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Gewoon in en in triest dat het nu toch zo ver is. Hopen dat de rechter er wellicht verandering in kan brengen.
    De hypocriete KNVB flikt het toch maar weer. Money rules the world.

  35. #260
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitsu Bekijk bericht
    Feyenoord en Real Madrid hebben een positief toekomstperspectief (vele fans, grote stadions, hoge omzetten) en zijn van grote waarde voor hun competities. Fortuna Sittard heeft weinig tot geen toekomst en weinig sportieve waarde, daarom wordt deze club wél opgedoekt en de levensvatbare clubs als Real Madrid en Feyenoord niet.

    Het is spijtig dat zo'n roemruchte club nu zal worden opgedoekt, maar blijkbaar is dit de enige manier voor de KNVB.
    Het heeft in die zin ook geen zin om rotten appels in het betaalt voetbal te laten zitten. In Nederland is het nou eenmaal zo dat je aan bepaalde voorwaarde moet voldoen, lukt dat niet dan is het jammer. Volgens mij is de KNVB ook niet nalatig rond het informeren van de huidige situatie en de eventuele represailles. Zo reëel moet je nu eenmaal zijn denk ik.

    Het is niet omdat een kleine groep mensen eronder lijdt dat de situatie er anders van wordt. Het kunstmatig inleven houden van bedrijven kost alleen maar geld en voegt niets toe. Dat het uiterst triest is voor stakeholders lijkt me geen discussie onderwerp waard.

  36. #261
    EN GEEN FLAUWEKULLETJES DMF's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Fileknooppunt A28
    Berichten
    16.647
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    Ik kijk naar wat het beste voor Ajax is en dat is een sterkere competitie en daarbij hoort een sterkere Jupiler. Dit soort clubs halen het niveau alleen maar omlaag en als ze dan toch ooit in de Eredivisie komen dan hebben dan zitter er nog geen 10.000 man in hun stadion en dat is voor Ajax ook niet goed.
    In de Jupiler League ligt het niveau niet zo gek ver weg van elkaar. Een enkele club steekt er echt bovenuit, maar verder kan iedereen van iedereen winnen. Waarom voegt Fortuna dan niets toe?

    Vreselijk voor de Fortuna-supporters, maar weer een mooie pagina in de geschiedenisboeken van de KNVB. Eindhoven zal nu de volgende wel zijn.

  37. #262
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Het heeft in die zin ook geen zin om rotten appels in het betaalt voetbal te laten zitten. In Nederland is het nou eenmaal zo dat je aan bepaalde voorwaarde moet voldoen, lukt dat niet dan is het jammer. Volgens mij is de KNVB ook niet nalatig rond het informeren van de huidige situatie en de eventuele represailles. Zo reëel moet je nu eenmaal zijn denk ik.

    Het is niet omdat een kleine groep mensen eronder lijdt dat de situatie er anders van wordt. Het kunstmatig inleven houden van bedrijven kost alleen maar geld en voegt niets toe. Dat het uiterst triest is voor stakeholders lijkt me geen discussie onderwerp waard.
    Het is vaak moeilijk om rationeel naar dit soort zaken te kijken, maar als je dit wél doet kan er inderdaad maar een conclusie uit worden getrokken; het opdoeken van Fortuna Sittard is het beste alternatief voor het overgrote deel van de betrokkenen.

  38. #263
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitsu Bekijk bericht
    Het is vaak moeilijk om rationeel naar dit soort zaken te kijken, maar als je dit wél doet kan er inderdaad maar een conclusie uit worden getrokken; het opdoeken van Fortuna Sittard is het beste alternatief voor het overgrote deel van de betrokkenen.
    Ach rationeel kijken. Als Real Madrid zich 600 miljoen in de schulden mag steken en ermee wegkomt, kan ik ook kampioen worden. Laat Fortuna zich maar eens 600 miljoen in de schuld steken, dan worden ze ook kampioen. Hoewel een andere bond daarover gaat vind ik het werkelijk een belachelijke gang van zaken.

  39. #264

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Een zwarte dag in het Nederlandse betaald voetbal, zonde zonde en nog is zonde.

    Fortuna is één van de clubs waar de potentie zit, om een goeie eredivisie club te worden en te zijn. Alleen daar jaarlijks wanbeleid is het nou verneukt, jammer dat de KNVB, Trots op Fortuna niet de kans heeft gegeven om iets mooi op te bouwen.

    Ik vind dit echt zonde, een verlies voor het Nederlandse betaald voetbal..

  40. #265
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephanovic Bekijk bericht
    Ach rationeel kijken. Als Real Madrid zich 600 miljoen in de schulden mag steken en ermee wegkomt, kan ik ook kampioen worden. Laat Fortuna zich maar eens 600 miljoen in de schuld steken, dan worden ze ook kampioen. Hoewel een andere bond daarover gaat vind ik het werkelijk een belachelijke gang van zaken.
    Als jij miljonair was en je hebt 600 miljoen geinvesteerd in Real Madrid, zou je dat dan nu opeens terug willen hebben? Het gaat toch prima met Real?

    Als ik een kleine ondernemer was die uit goedheid wat geld heeft geleend aan Fortuna, zou ik die nu ook eerder terug willen met al het nieuws de laatste tijd (economische crisis én fusieperikelen).

  41. #266
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Tja ik probeer me in schuldeisers in te leven. Bij grote clubs is je geld nou eenmaal veiliger dan bij clubs die op de rand van de afgrond staan. Dat is toch normaal.

  42. #267
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stephanovic Bekijk bericht
    Ach rationeel kijken. Als Real Madrid zich 600 miljoen in de schulden mag steken en ermee wegkomt, kan ik ook kampioen worden. Laat Fortuna zich maar eens 600 miljoen in de schuld steken, dan worden ze ook kampioen. Hoewel een andere bond daarover gaat vind ik het werkelijk een belachelijke gang van zaken.
    Nogmaals deze hele vergelijking is onsamenhangend en verre van plausibel. Het is zelfs nog maar de vraag of Real Madrid daadwerkelijk 600 miljoen in de schulden staat, want volgens mij staan ze dat helemaal niet.

  43. #268
    Chief
    Guest

    Standaard

    Triest einde van een club zeg. Ik lees dat Trots op Fortuna 5,3 miljoen schuld al heeft weggewerkt tot 0,7 ton. Had de KNVB hen dan niet iets meer tijd moeten geven?

    Overigens, rationeel gezien is het geen slechte zet aangezien je al die clubs die geen cent hebben ook aan moet pakken. Maar dan zou de KNVB iedereen aan moeten pakken. Feyenoord met 20 miljoen aan schuld zal niks aan gevolgen voelen wat wel raar is aangezien Fortuna voor 7 ton moet boeten. Maar aan de andere kant zal dit veel pijn doen bij de supporters. Ontkom je aan een fusie, overkomt je dit.

    Henk zal vanmiddag wel een heldere uitleg geven zoals altijd. Rare vent is het.

  44. #269
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
    daar meen je toch niks van en het slaat ook nergens op.
    RKC en exclesior voegen iets toe aan de jupiler league fortuna en eindhoven niet.
    Dat je graag andere clubs ziet komen is 1 ding, maar ga niet voor een ander bepalen wanneer je iets toevoegt en zeker niet juichen als iemand een deel van zijn leven word afgenomen. Dat doe je Zelfs bij je grootste vijand niet.

  45. #270
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    0,7 ton? 7 ton...

Pagina 6 van 20 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 5 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 5 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. AZ nieuws
    By Garry in forum AZ Alkmaar
    Reacties: 660
    Laatste bericht: 17 januari 2024, 17:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •