Pagina 7 van 20 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 315 van 864

Discussie: Fortuna Sittard nieuws

  1. #271
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    0,7 ton? 7 ton...
    Bedoelde ik ook. 0,7 miljoen had ik moeten zeggen.

  2. #272
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Triest einde van een club zeg. Ik lees dat Trots op Fortuna 5,3 miljoen schuld al heeft weggewerkt tot 0,7 ton. Had de KNVB hen dan niet iets meer tijd moeten geven?
    .
    Dit is kenmerkend voor de denk en handelswijze van de KNVB. Kleingeestig wraaknemen is het.

  3. #273
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Dit is kenmerkend voor de denk en handelswijze van de KNVB. Kleingeestig wraaknemen is het.
    Deze moet je even uitleggen...

  4. #274
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Dit is kenmerkend voor de denk en handelswijze van de KNVB. Kleingeestig wraaknemen is het.
    Ben benieuwd naar je bewijsvoering.

  5. #275
    Chief
    Guest

    Standaard

    Ik geloof niet in wraaknemen van de KNVB. Als dat ooit uit zou komen dan komen ze wel heel ernstig in de problemen. Boven alles hebben ze heus wel het beste voor met het voetbal in ons land.

  6. #276
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.066
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Ach dat Fortuna Sittard was toch een fusiegedrocht?! Hadden ze maar in FC Limburg moeten stappen.

  7. #277
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Ach dat Fortuna Sittard was toch een fusiegedrocht?! Hadden ze maar in FC Limburg moeten stappen.
    Feyenoord moet maar eens met Excelsior gaan fusseren dan hebben ze teminste nog maar 19 miljoen euro schuld ofzo.

  8. #278
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.066
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvv-ke Bekijk bericht
    Feyenoord moet maar eens met Excelsior gaan fusseren dan hebben ze teminste nog maar 19 miljoen euro schuld ofzo.
    Ik vind het gewoon hypocriet dat mensen bij FC Limburg moord en brand riepen, omdat het een gedrocht zou zijn, maar ondertussen is Fortuna toch ook het gevolg van een fusie?!

  9. #279
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Kom op zeg 7 ton terwijl ze al heel wat miljoenen hebben weggewerkt dat is pas knap.

    En ik gun het Fortuna niet dat ze met die uit Sterfrade gaan fusseren.

  10. #280
    KNVB Maffia !! smitsie14's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 december 2006
    Locatie
    Tilburg
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.181
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Heeft Kessler toch zijn zin gekregen ..

    k*t zooi zeer triest dit Fortuna MOET gewoon blijven zo simpel is het

  11. #281
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvv-ke Bekijk bericht
    Kom op zeg 7 ton terwijl ze al heel wat miljoenen hebben weggewerkt dat is pas knap.

    En ik gun het Fortuna niet dat ze met die uit Sterfrade gaan fusseren.
    Ik denk alleen wel als ik er zo over nadenk dat die 7 ton niet zon probleem zou zijn voor de KNVB. Het punt zal meer zijn dat Fortuna natuurlijk jaarlijks financiele problemen had, heeft en zal houden en Trots op Fortuna kan niet elk jaar 5 miljoen euro inbrengen.

  12. #282
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Daarnaast is die 5 miljoen nog niet weggewerkt, in de toekomst zouden die sowieso afbetaald kunnen worden (Indien er zich geen rare situaties zouden voordoen). Schulden was dus gewoon nog 5 miljoen, ze hadden enkel de begroting wel bijna sluitend gekregen, maar daardoor verdwijnen de schulden niet....

  13. #283
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Ik denk alleen wel als ik er zo over nadenk dat die 7 ton niet zon probleem zou zijn voor de KNVB. Het punt zal meer zijn dat Fortuna natuurlijk jaarlijks financiele problemen had, heeft en zal houden en Trots op Fortuna kan niet elk jaar 5 miljoen euro inbrengen.
    Fc Eindhoven heeft toch ook jaarrlijks finaciele problemen?
    Waarom krijgen hun dan wel gewoon een licentie.

  14. #284
    Chief
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvv-ke Bekijk bericht
    Fc Eindhoven heeft toch ook jaarrlijks finaciele problemen?
    Waarom krijgen hun dan wel gewoon een licentie.
    Ik ben daar de boekhouder niet...geen idee.
    Maar ook Eindhoven zie ik als er niet snel wat verandert binnen 1 a 2 jaar hun licensie kwijtraken. De KNVB heeft er daar ook al vaker mee gedreigd.

  15. #285
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Ben benieuwd naar je bewijsvoering.
    Zal je zonder schuldbekentenis nooit krijgen.

  16. #286
    БОРІТЕСЯ-ПОБОРЕТЕ
    Aangemeld
    2 oktober 2005
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.938
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Zal je zonder schuldbekentenis nooit krijgen.
    Waar heb je het over zeg. Als je bewijs hebt, geef het dan, zo niet is het per definitie weer de zoveelste kortzichtige beschuldiging.

  17. #287
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvv-ke Bekijk bericht
    Fc Eindhoven heeft toch ook jaarrlijks finaciele problemen?
    Waarom krijgen hun dan wel gewoon een licentie.
    Hebben die überhaupt al een licentie verkregen dan? Dat kan ik namelijk uit de berichtgeving in dit topic niet opmaken.

    FC Eindhoven houdt zicht op nieuwe licentie
    woensdag 13 mei 2009 16:14

    (Novum) - FC Eindhoven heeft goed nieuws gekregen van de KNVB. De in financiële moeilijkheden verkerende eerstedivisionist krijgt een licentie voor volgend jaar, mits aan enkele strenge voorwaarden is voldaan. Zo moet eind deze maand aan alle financiële verplichtingen van dit jaar zijn voldaan en moet er een sluitende begroting voor volgend seizoen zijn.

    De tweede club uit Eindhoven reageert op de website verheugd op het besluit van de voetbalbond. De club meldt met een aantal sponsoren bezig te zijn om aan de eisen te voldoen.

    De licentie van FC Eindhoven is al een aantal seizoenen in gevaar, maar dit jaar -terwijl de club het honderdjarige bestaan vierde- was de nood acuut. De licentiecommissie van de KNVB deelde de Eindhovenaren voor het derde jaar op rij in in de categorie 1, waarbij de club onder curatele staat. Volgens FC Eindhoven was dat ten onrechte en had de KNVB de club overdreven streng beoordeeld.
    Eindhoven krijgt dus een licentie mits ze aan de voorwaarde voldoen. Iets wat Fortuna dus sowieso al niet kan en men logischerwijs de licentie intrekt. Het argument om even te wachten kan hierbij denk ik ook de prullenbak in. Mits kan ik toch uit dit bericht ook opmaken dat de KNVB helemaal geen dwergendoder is, maar zich gewoon aan de regels houdt.

  18. #288
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Ach dat Fortuna Sittard was toch een fusiegedrocht?! Hadden ze maar in FC Limburg moeten stappen.
    Dan hadden ze direct opgehouden te bestaan. Het siert ze dat ze de strijd aangingen en de toekomst was hoopvol, eigenlijk deden ze alles goed maar de KNVB trekt er dus maar snel de stekker uit. Stel je voor dat ze nog een jaar gewacht hadden en fortuna zou in de plus komen. Dan moet je je als knvb helemaal in allerlei bochten en drogredenen wentelen om je zin te krijgen. Ze zijn in deze situatie al niet geloofwaardig dus kan je nagaan. De knvb is als een kind dat zn zin niet krijgt. De KNVB is er voor het voetbal maar in Zeist zien ze het andersom.

  19. #289
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
    Waar heb je het over zeg. Als je bewijs hebt, geef het dan, zo niet is het per definitie weer de zoveelste kortzichtige beschuldiging.
    Mijn mening, doe er mee wat je wil. Kortzichtig is in mijn ogen trouwens dat niet te zien.En even voor alle duidelijkheid ik ben jou geen enkele verklaring schuldig. Als je gaat liggen zanikken over alle niet gestaafde meningen dan succes, dan heb je een dagtaak. Misschien moet je je eens wat drukker maken over wat er gezegt word ipv wie iets zegt.

  20. #290
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.066
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Dan hadden ze direct opgehouden te bestaan. Het siert ze dat ze de strijd aangingen en de toekomst was hoopvol, eigenlijk deden ze alles goed maar de KNVB trekt er dus maar snel de stekker uit. Stel je voor dat ze nog een jaar gewacht hadden en fortuna zou in de plus komen. Dan moet je je als knvb helemaal in allerlei bochten en drogredenen wentelen om je zin te krijgen. Ze zijn in deze situatie al niet geloofwaardig dus kan je nagaan. De knvb is als een kind dat zn zin niet krijgt. De KNVB is er voor het voetbal maar in Zeist zien ze het andersom.
    Ach, dat zijn ook aannames die je nu doet, gebasseerd op onderbuikgevoelens.

  21. #291
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Ach, dat zijn ook aannames die je nu doet, gebasseerd op onderbuikgevoelens.
    Klopt, blijft n forum he.
    Onderbuikgevoelens zijn vaak een eerlijke echte emotie waarvan de waarde ondergewaardeerd worden.

  22. #292
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Hebt KNVB eindelijk hun zin hoe dan ook zou Fortuna dood gaan.

    Nu zal KNVB de aanval openen op FC Eindhoven om de competitie teverkleinen.

  23. #293
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Ze hadden het gewoon voor elkaar:

    De Stichting Trots op Fortuna (TOF) bracht de schuld van de club de afgelopen tijd vervolgens terug van 5,3 miljoen euro naar zes à zeven ton.

    Geen uitstel

    Om volgend seizoen nog betaald voetbal te spelen, moest de Limburgse club echter ook dat laatste beetje wegwerken. De club wilde dat doen met een benefietwedstrijd tegen Bayern München, op 31 mei. Dat was een initiatief van Mark van Bommel, die zelf in de jaren negentig bij Fortuna speelde. Dat uitstel lijkt Fortuna nu niet te krijgen van de KNVB. Op woensdag 6 mei kwam de club al op rapport bij de voetbalbond.


    En dan toch de licentie weigeren. Je stelt een voorwaarde als KNVB, je voldoet er aan en toch trek je de stekker er uit. Als dat geen bewijs is dat dit iets is wat de KNVB perse wil ipv iets wat ze helaas moeten dan weet ik het niet meer. Maar misschien ben ik naief en denk ik teveel met mijn buik.
    Man man, hebben ze zoveel werk verzet, krijg je dit. Terwijl het ging lukken.

  24. #294
    KNVB Maffia !! smitsie14's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 december 2006
    Locatie
    Tilburg
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.181
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Ze hadden het gewoon voor elkaar:

    De Stichting Trots op Fortuna (TOF) bracht de schuld van de club de afgelopen tijd vervolgens terug van 5,3 miljoen euro naar zes à zeven ton.

    Geen uitstel

    Om volgend seizoen nog betaald voetbal te spelen, moest de Limburgse club echter ook dat laatste beetje wegwerken. De club wilde dat doen met een benefietwedstrijd tegen Bayern München, op 31 mei. Dat was een initiatief van Mark van Bommel, die zelf in de jaren negentig bij Fortuna speelde. Dat uitstel lijkt Fortuna nu niet te krijgen van de KNVB. Op woensdag 6 mei kwam de club al op rapport bij de voetbalbond.


    En dan toch de licentie weigeren. Je stelt een voorwaarde als KNVB, je voldoet er aan en toch trek je de stekker er uit. Als dat geen bewijs is dat dit iets is wat de KNVB perse wil ipv iets wat ze helaas moeten dan weet ik het niet meer. Maar misschien ben ik naief en denk ik teveel met mijn buik.
    Man man, hebben ze zoveel werk verzet, krijg je dit. Terwijl het ging lukken.

    Je bent niet naief Laird ik ben het volkomen met je eens KNVB Maffia !

  25. #295
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Wat heeft die Kesler gezegd? Of lult die nog steeds (al dan niet uit zijn nek...)

  26. #296
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Meul: 'Dit is een ramp'

    Het intrekken van de licentie is hard aangekomen bij Fortuna Sittard-spelers. Dinsdag werd bekend dat de KNVB per 30 juni de licentie van de Limburgse Jupiler League-club intrekt. "Dit is een ramp", zegt de aangeslagen David Meul.

    Hoewel de financiële problemen van de club al langere tijd bekend waren, kwam het nieuws toch onverwachts. "Ik vernam het bericht vanochtend telefonisch via een verslaggever van de regionale omroep", vertelt de Belg.

    Om half vier vanmiddag licht Henk Kesler, voorzitter betaald voetbal, het besluit toe. Waarom de licentie precies wordt ingetrokken is bij Meul niet bekend. "We komen vandaag nog bijeen met de groep om alles wat er gebeurt te bespreken."

    Over zijn eigen toekomstplannen wilde Meul, die een goed seizoen keepte, niet te veel uitweiden. "Tsja, in het slechtste geval? Ik denk dat het intrekken van een licentie al het allerslechtste geval is. Ik zal dan op zoek moeten naar een nieuwe club."
    Ik kan er nog steeds niet bij, als voetbalfan raakt dit je toch.

  27. #297
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Benefietduel tussen Fortuna en Bayern gaat door
    Geschreven op dinsdag, 19 mei om 16:25

    Ondanks het feit dat de voetbalbond KNVB dinsdag liet weten dat Fortuna Sittard haar proflicentie kwijtraakt, laten de Limburgers weten dat de geplande benefietwedstrijd tegen Bayern München op zondag 31 mei gewoon door zal gaan. Dankzij bemiddeling van Mark van Bommel, voetballer van Bayern en voormalig speler van Fortuna, kwam de afspraak voor het speciale duel tot stand.

    Het doel van het vriendschappelijke duel was een deel van het benodigde geld bijeen te brengen om de schulden van de Eerste Divisionist af te lossen. “Ondanks de huidige licentieperikelen gaat de wedstrijd gewoon doorâ€, aldus de nummer vijftien van het afgelopen seizoen in de Jupiler League op haar digitale thuis.

    De club uit Sittard beraadt zich op dit moment over de te nemen juridische stappen om het genomen besluit ongedaan te maken. “De positieve ontwikkelingen van de laatste weken op het gebied van de sponsorinkomsten voor het komende seizoen, de groei van het aantal seizoenkaarthouders én de vlotlopende afwikkeling van de schuldsanering hebben het bestuur namelijk overtuigd van de levensvatbaarheid van de clubâ€, zo valt te lezen op de officiële website.

  28. #298
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Klopt, blijft n forum he.
    Onderbuikgevoelens zijn vaak een eerlijke echte emotie waarvan de waarde ondergewaardeerd worden.
    Inderdaad.
    Heerlijke basis voor een discussie, onderbuikgevoelens...
    Hoe kan jij in godsnaam nog serieus klagen over de discussieprestaties van anderen, wanneer jij ongefundeerde stellingen een forum opslingert om je vervolgens terug te trekken in je schulp?

  29. #299
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Kesler: "Fortuna had geen plan van aanpak"

    De KNVB heeft besloten de licentie van Fortuna Sittard in te trekken omdat de Jupiler League-club geen plan van aanpak heeft opgesteld. Dit maakt de directeur van de voetbalbond, Henk Kesler, dinsdag bekend.


    De KNVB liet dinsdag weten dat de Limburgers voor het nieuwe voetbalseizoen geen proflicentie krijgen toebedeeld. Kesler gaf dinsdagmiddag tekst en uitleg omtrent dat besluit. Volgens de bestuurder faalde Fortuna niet alleen in het opstellen van een plan van aanpak, maar zag de club ook geen saneringsmogelijkheden.

    Doordat de club niet op korte termijn zou kunnen saneren is volgens Kesler en de KNVB 'het risico van een faillissement reëel'.

  30. #300
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.063
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Kwestie van preventief ruimen dus...
    Deden ze met de varkenspest ook.

  31. #301
    Heerenveen's schermafbeelding
    Aangemeld
    1 januari 2006
    Locatie
    Friesland
    Leeftijd
    29
    Berichten
    795
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Jammer....

  32. #302
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vitesse_Zuid Bekijk bericht
    Kesler: "Fortuna had geen plan van aanpak"

    De KNVB heeft besloten de licentie van Fortuna Sittard in te trekken omdat de Jupiler League-club geen plan van aanpak heeft opgesteld. Dit maakt de directeur van de voetbalbond, Henk Kesler, dinsdag bekend.


    De KNVB liet dinsdag weten dat de Limburgers voor het nieuwe voetbalseizoen geen proflicentie krijgen toebedeeld. Kesler gaf dinsdagmiddag tekst en uitleg omtrent dat besluit. Volgens de bestuurder faalde Fortuna niet alleen in het opstellen van een plan van aanpak, maar zag de club ook geen saneringsmogelijkheden.

    Doordat de club niet op korte termijn zou kunnen saneren is volgens Kesler en de KNVB 'het risico van een faillissement reëel'.
    Sorry, maar ik kan dit ondanks emotionele betrekkingen niet anders zien als meten met twee maten. Bij Feyenoord wordt zelfs geopperd om de club failliet te laten gaan om opnieuw te beginnen, waarom wordt Fortuna voor een risico daarop dan uitgesloten?

    Bestuur Fortuna Sittard blijft strijdvaardig

    Op dinsdagochtend ontving Fortuna Sittard van de beroepscommissie van de KVNB een schrijven waarin werd aangegeven dat het reeds in februari door de licentiecommissie genomen besluit om de profvoetballicentie per 30 juni 2009 in te trekken, niet wordt herzien.

    Fortuna Sittard heeft met verbazing kennis genomen van het bericht en beraadt zich op dit moment dan ook over de te nemen juridische stappen om het genomen besluit ongedaan te maken. De positieve ontwikkelingen van de laatste weken op het gebied van de sponsorinkomsten voor het komende seizoen, de groei van het aantal seizoenkaarthouders én de vlotlopende afwikkeling van de schuldsanering hebben het bestuur namelijk overtuigd van de levensvatbaarheid van de club.

  33. #303
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Feyenoord en FC Eindhoven krijgen nog de tijd om hun begroting sluitend te krijgen. Fortuna had op 7 ton na de begroting rond + schuld afgelost. Het restant zou worden afgelost met de opbrengsten van de Benefietwedstrijd.

    1+1=2

    De KNVB wilde Fortuna eruit werken, en ook zij weten wanneer ze nog wat langer gewacht zouden hebben de kans te groot was dat Fortuna dan gezond was. En Kessler heeft zich meerdere malen uitgelaten dat hij minder clubs wil.

    Het irriteert me dat haast niemand dit ziet, zo kan die corrupte bende in Zeist gewoon doorgaan. Zou tijd worden dat de media dit soort dingen aan de kaak stelt. Ik heb helemaal niks met Fortuna. Maar laat het wel een beetje eerlijk verlopen. Een faillissement gun je niemand.

  34. #304
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Ik ben daar de boekhouder niet...geen idee.
    Maar ook Eindhoven zie ik als er niet snel wat verandert binnen 1 a 2 jaar hun licensie kwijtraken. De KNVB heeft er daar ook al vaker mee gedreigd.
    Dreigen kunnen ze bij de ploeg maar bij Fortuna is het meteen licentie intrekken.

    Pfff als we in de jl league blijven hebben we geen wedstrijd meer om naar toe te leven.

  35. #305
    Kalm aan en rap 'n beetje Stephanovic's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 juni 2006
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.486
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Volgens de Fortuna fansite zijn dit de resterende opties:

    Wat is er nu nog mogelijk? Fortunahome heeft dat inzicht helaas ook niet, maar de volgende feiten zijn bekend:

    1. Conform de knvb reglementen zijn er (ogenschijnlijk) geen erkende KNVB beroepsprocedures meer mogelijk. De casus FC Eindhoven en Fortuna Sittard zijn dan ook technisch gezien zeker niet vergelijkbaar.

    2. Het is heel, heel heel misschien mogelijk dat als een grote sponsor (Wessels) en de politiek (Sittard-Geleen & provincie met de Sportzone) openlijk achter Fortuna Sittard gaan staan en (bank)garanties afgeven dat er door het hoogste bestuur van de KNVB afgeweken kan worden van het advies van een van haar commissies. Maar dan zal dit heel snel dienen te gebeuren. Heel snel!

    3. Via de burgerrechter een rechtszaak tegen de KNVB aanspannen. Het gaat immers ook over het recht van arbeid van tientallen mensen. Een rechter zal meer naar billijkheid en redelijkheid gaan kijken dan een interne KNVB commissie. Ook hier zal het zeker helpen als een grote sponsor en de gemeente openlijk achter Fortuna Sittard gaan staan en garanties afgeven. Het nadeel van deze weg is dat het tijd gaat kosten. Tijd die we eigenlijk niet hebben.

    4. Samengaan met Evv uit Echt. Dat dan wel in de spreekwoordelijke zin, want in technisch juridische zin zal alles op de licentie van Evv moeten gaan gebeuren en blijven alle schulden bij Fortuna Sittard achter. Dit scenario heeft op termijn (binnen 3 jaar) de mogelijkheid om weer te kunnen promoveren naar de 2e divisie.

    5. We doen niets en vragen faillissement aan (dat kan alleen op elke woensdag in Maastricht)
    Optie twee zou het meest wenselijk zijn natuurlijk.

  36. #306
    De Trots van het Noorden! Fcgfan's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    427
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Smerig, triest , walgelijk. Kut knvb.. Sterkte fortuna fans!

  37. #307
    ❤ hopp ❤ Tina ❤ viktor's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 april 2006
    Locatie
    Noord Brabant
    Leeftijd
    37
    Berichten
    17.890
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    36

    Standaard

    Arm, arm Fortuna Sittard.

  38. #308
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Roept dat niet te hard, want dan krijg je weer opmerkingen dat de knvb niet tot zoiets in staat is en nog meer van die blablabla. De KNVB staat tenslotte bekend als een eerlijke en rechtvaardige organisatie dat voor elke club dezelfde wetten hanteerd. Deze organisatie is er voor de clubs, niet tegen de clubs. Zij hebben zelden tot nooit ideeen en drukken hun wil nooit op.

    Van inkrimping is nooit sprake geweest, dat iedere keer fortuna sittard en fc eindhoven in het nieuws komt en hiermee in verband wordt gebracht rust op louter toeval.

    Kesler heeft ook nooit gezegd uit dat hij het liefst twaalf clubs wilt (want hij werd daar door adje heijsman keihard op aangesproken, maar dat ontkent Henkie K dat hij dat ooit gezegd heeft.....), en aansturen op fusies? Vorige keer viel het woord fusie nog in Zeist, men is aldaar een woordenboek gaan halen om op te zoeken wat het woord uberhaupt inhield.

    Dus de KNVB in zo'n kwaad daglicht zetten vind ik not done, ik heb er dan maar een woord voor over: "foei".
    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=73756

    Hier wordt hij anders letterlijk geciteerd?

  39. #309
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Was even vergeten dat in sommige gebieden van Nederland, moeite hebben met sarcasme.....
    Haha, jaah ben druk aant leren en VZF-en tegelijk dan gaat er wel wat mis :angel_not:

  40. #310
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Fortuna mag verder als eersteklasser

    Fortuna Sittard kan komend seizoen verder in de 1e klasse van het amateurvoetbal. Dat maakte de KNVB dinsdag bekend.

    Fortuna, dat geen nieuwe licentie krijgt voor profvoetbal, moet dan wel een aantal veranderingen doorvoeren. Op dit moment is de club een bv. Volgens de reglementaire bepalingen van de KNVB mag een bv niet uitkomen in het amateurvoetbal.

    Fortuna Sittard kan echter wel een verzoek tot het toetreden indienen bij het bestuur amateurvoetbal van de KNVB. Als aan het verzoek gehoor wordt gegeven, dient Fortuna op termijn de rechtsvorm van de organisatie te wijzigen in een vereniging. Wel zal Fortuna Sittard één jaar dispensatie krijgen om de rechtsvorm aan te passen.

    Als het bestuur amateurvoetbal het verzoek tot toetreding goed keurt, zal Fortuna volgens de reglementen van de KNVB in de 1e klasse instromen.

    KESLER:'FORTUNA HAD GEEN PLAN VAN AANPAK'

    De KNVB trekt de licentie van Fortuna Sittard per 30 juni in. Directeur betaald voetbal Henk Kesler zei dinsdag tijdens een persconferentie dat de club niet aan zijn verplichting heeft voldaan om een plan van aanpak op te stellen. 'Bovendien voorzag Fortuna geen saneringsmogelijkheden en was het risico van een faillissement reëel', aldus Kesler.

    Fortuna kan niet in beroep tegen het besluit, maar de club kan de uitspraak wel bij de burgerrechter laten toetsen. Fortuna kampt al geruime tijd met financiële problemen. De beroepscommissie van de KNVB gaf de Limburgse club eerder uitstel om zijn reddingsplannen verder uit te werken. In april liepen de fusieplannen met Roda JC op niets uit. Het voortbestaan van de club werd daardoor nog onzekerder.

    Fortuna reageerde op zijn website strijdvaardig. 'Wij beraden ons op dit moment over juridische stappen om het genomen besluit ongedaan te maken. De positieve ontwikkelingen van de laatste weken op het gebied van sponsorinkomsten, groei aantal seizoenkaarthouders én de vlotlopende afwikkeling van de schuldsanering hebben het bestuur overtuigd van de levensvatbaarheid van de club.'

    Plek Fortuna Sittard wordt niet overgenomen

    De Jupiler League gaat komend seizoen normaal gesproken verder met negentien clubs. De plek van Fortuna Sittard, dat van de KNVB geen nieuwe proflicentie krijgt, wordt niet ingenomen door een andere club. Dat zei Henk Kesler, directeur betaald voetbal, dinsdag.

    De overige negentien clubs moeten wel eerst aan de licentievoorwaarden voldoen. Kesler wilde niet zeggen hoeveel clubs zich in de zogenoemde categorie 1 bevinden. ,,Daar doen we geen mededelingen over'', aldus Kesler. Clubs in categorie 1 staan onder curatele van de voetbalbond. ,,Wel kan ik zeggen dat er op Fortuna na niet één club is die geen plan van aanpak heeft ingediend'', zei Kesler verder.

    In de toekomst wil de KNVB degradatie uit de Jupiler League en promotie uit de hoofdklasse naar de Jupiler League mogelijk maken. ,,Maar als er zich nu al een club uit het amateurvoetbal aanmeldt voor het betaalde voetbal onder de bestaande voorwaarden, zullen we zorgvuldig naar dat traject kijken. Van dit scenario ga ik echter niet uit.''
    ...

  41. #311
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Kesler: Onzekerheid over Jupiler League AMSTERDAM - KNVB-voorzitter Henk Kesler wil na het wegvallen van Fortuna Sittard uit de Jupiler League nog geen uitspraken doen over het aantal ploegen in de tweede competitie van Nederland in het seizoen 2009-2010. "Met het wegvallen van Fortuna is het niet te zeggen of dat er 19 zullen zijn. Fortuna is de enige club zonder plan van aanpak, maar er zijn ook andere voorwaarden die van belang zijn bij een licentie."


    Ja Henkie, het begin is er he.

  42. #312
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laird Bekijk bericht
    Kesler: Onzekerheid over Jupiler League AMSTERDAM - KNVB-voorzitter Henk Kesler wil na het wegvallen van Fortuna Sittard uit de Jupiler League nog geen uitspraken doen over het aantal ploegen in de tweede competitie van Nederland in het seizoen 2009-2010. "Met het wegvallen van Fortuna is het niet te zeggen of dat er 19 zullen zijn. Fortuna is de enige club zonder plan van aanpak, maar er zijn ook andere voorwaarden die van belang zijn bij een licentie."


    Ja Henkie, het begin is er he.
    Wat is hier zo raar aan, hij heeft toch het volste gelijk wanneer een club zo nalatig is in een periode waarin het al weinig krediet heeft en vaak gewaarschuwd is?

  43. #313
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Fortuna overweegt de gang naar de rechter:

    "Wij hebben een beetje het idee dat we als voorbeeld worden gesteld voor andere clubs", aldus Rousseau. "Wij hielden een goed gevoel over aan de behandeling van de beroepszaak op 22 april, waarbij we hebben aangegeven hoe we de problemen zouden aanpakken. Daarom zijn we wel teleurgesteld. De KNVB heeft gekeken naar de situatie in februari, toen het besluit werd genomen om de licentie in te trekken. Maar hoe konden we toen een plan van aanpak voor Fortuna maken? Toen waren we bezig met de fusie."

    Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, zegt te hebben gehandeld volgens het licentiereglement. "Het terugbrengen van de schuld alleen is niet voldoende. Je moet als club ook kunnen aantonen dat je op langere termijn kunt overleven. Zo'n benefietwedstrijd tegen Bayern München is een leuk initiatief, maar een beetje in een laat stadium. Vorig jaar september luidde de noodklok al."

    Marginaal toetsen

    Volgens Kesler maakt Fortuna bij de rechter weinig kans van slagen. "De burgerrechter zal deze beslissing alleen marginaal toetsen, wat min of meer betekent dat men kijkt of de stappen van het proces tot het intrekken van de licentie volgens de eigen reglementen doorlopen zijn en dat principes van redelijkheid en billijkheid in acht genomen zijn. De gang naar de burgerrechter heeft geen opschortende werking voor het uitvoeren van het besluit."

    Als Fortuna naar de rechter wil, moet de club haast maken. "De KNVB gaat binnenkort beginnen met het vaststellen van het nieuwe competitieprogramma", aldus Kesler.

  44. #314
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Henkie moet zich nergens mee bemoeien.... En eens stoppen met bepaalde uitspraken te doen. Dat moet henkie doen.
    Hij antwoordt toch gewoon op vragen van journalisten? Ik begrijp niet goed wat hij voor aanstootgevends zegt of heeft gezegd in het verleden. Wanneer een club die in financiële nood zit in gebreken blijft voor het indienen van een plan van aanpak voor de toekomst terwijl dat wel gevraagd is door de gene die hen de licentie verstrekt. Is het niet raar dat men de stekker eruit trekt, het houdt natuurlijk ergens op. Er zit gewoon geen muziek meer in bepaalde clubs...hoe triest dat ook is.

    Aan de gene die het niet zo hebben op Kesler en de beslissing van de KNVB: Wat is jullie alternatief Het nog een jaar aankijken? Ik vraag mij daarbij dan ook af op grond van wat Fortuna het recht heeft om nog een jaar onder curatele in het betaaltvoetbal te spelen.

  45. #315
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x Bekijk bericht
    Aan de gene die het niet zo hebben op Kesler en de beslissing van de KNVB: Wat is jullie alternatief Het nog een jaar aankijken? Ik vraag mij daarbij dan ook af op grond van wat Fortuna het recht heeft om nog een jaar onder curatele in het betaaltvoetbal te spelen.

    Ze hadden nog 6 ton nodig van de 5,8 miljoen, ze hadden speciaal een benefit duel georganiseert tegen Bayern Munchen voor de laaste 6 ton.

    Dus als jij om een alternatief vraagt had de KNVB lekker moeten wachten en kijken hoeveel geld ze hadden opgehaald met dat duel.

Pagina 7 van 20 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 4 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 4 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. AZ nieuws
    By Garry in forum AZ Alkmaar
    Reacties: 660
    Laatste bericht: 17 januari 2024, 17:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •