Pagina 8 van 20 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 316 t/m 360 van 864

Discussie: Fortuna Sittard nieuws

  1. #316
    TwenteTom's schermafbeelding
    Aangemeld
    29 augustus 2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    1.281
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    De stichting Trots Op Fortuna (TOF) reageert verbijsterd op het nieuws dat de KNVB de proflicentie definitief gaat intrekken. Bestuurslid Wil Meijers stelt zelfs dat de Limburgse club nog slechts een schuld heeft van veertigduizend euro.

    'Het zure van de situatie is dat de beroepscommissie alleen heeft gekeken of de licentiecommissie in februari terecht heeft besloten de licentie in te trekken', zegt Meijers tegen Voetbal International. 'Naar de huidige situatie is niet gekeken.'

    De hoop van TOF is erop gericht dat de burgerrechter wel naar de huidige stand van zaken kijkt. De situatie is volgens Meijers namelijk zo dat de club de schuld van 5,3 miljoen euro heeft gereduceerd tot een negatief saldo van slechts veertigduizend euro. Fortuna kan daarnaast de kosten van het huidige seizoen afdekken en had voor de volgende jaargang een sluitende begroting.

    'Er is de afgelopen periode ontzettend veel werk verricht', aldus Meijers. 'De mogelijkheden zijn nu echter nog erg dun. Bij de KNVB zijn de beroepsmogelijkheden uitgeput. We beraden ons over een gang naar de burgerrechter. Die beslissing nemen we woensdag en als we besluiten het niet te doen dan is het over en uit voor Fortuna.'

    40.000 euro zelfshock:
    vi.nl

  2. #317
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Er moet een keer een lijn getrokken worden voor dit soort noodlijdende clubs.
    Nu Roda, Eindhoven , Haarlem en Omniworld nog. Men, de losers , de fans wilden geen fusie, nou ja na 10 jaar overheidssteun kan de stekker er eindelijk uit.

  3. #318
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door net.feyenoord Bekijk bericht
    Er moet een keer een lijn getrokken worden voor dit soort noodlijdende clubs.
    Nu Roda, Eindhoven , Haarlem en Omniworld nog. Men, de losers , de fans wilden geen fusie, nou ja na 10 jaar overheidssteun kan de stekker er eindelijk uit.
    Je eigen club lijd ook dus die ook maar weg

  4. #319
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GAE-Deventer Bekijk bericht
    Je eigen club lijd ook dus die ook maar weg
    Zeg dat nou niet, meneer houd gewoon van de ver van zijn bed show... Maar oow wee als je aan Feyenoord komt...:angel_not:

  5. #320
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Zoals ik al zei, hij moet gewoon zijn bakkes eens houden. Hij heeft geroepen dat hij comp wil inkrimpen, eerst twee teams, op den duur zelfs 8 teams dat eruit moesten. Dan rept ie over fusies. Hij moet maar een ding doen, het belang van de clubs verdedigen en verders gewoon zijn smoel leren houden.

    Door zijn infantiele uitspraken brengt hij gewoon posities van andere clubs in gevaar. Hetzelfde toen hij riep de JL naar 12 clubs te willen inkrimpen, in die periode was Dordt bezig met contracten te verlengen van sponsoren, lekker signaal geeft men in zeist af, sponsoren krabben dan ook ineens achter hun oren, want wat als Dordt een van die 8 is.

    En dan komt nog het huichelachtigste van allemaal:



    Hij vindt dat helemaal geen trieste gebeurtenis, hij heeft wat hij bereikt heeft. Fortuna was een van de clubs dat hij in het vizier had om te elimineren. En dat is hem dus gelukt. Ik ben blij dat hij binnenkort oprot, hij brengt het voetbal meer gevaar toe met zijn dubieuze uitspraken, dan dat het goed doet.
    Het lijkt mij een vreemde gewaarwording wanneer een man in zijn positie zich onthoudt van commentaar wanneer hem om uitleg gevraagd wordt. Je kan het niet met hem eens zijn, maar mijn mening over hem en de KNVB is toch totaal anders. Ook in dit geval staat hij volledig in zijn recht en doet hij niets raars in mijn ogen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroy Bekijk bericht
    Ze hadden nog 6 ton nodig van de 5,8 miljoen, ze hadden speciaal een benefit duel georganiseert tegen Bayern Munchen voor de laaste 6 ton.

    Dus als jij om een alternatief vraagt had de KNVB lekker moeten wachten en kijken hoeveel geld ze hadden opgehaald met dat duel.
    Hoe verklaar jij het feit dat men nu ineens een heel plan heeft klaar gelegd maar dat niet ingediend heeft bij de KNVB? Hoe verklaar jij dan dat er geen plan van aanpak is afgeleverd bij de KNVB? Dat is natuurlijk wanorde van de bovenste plank als je weet in welke situatie je zit. Men kan niet blijven wachten op een club die geen toekomst heeft.

  6. #321
    Van mug naar een olifant Destroy's schermafbeelding
    Aangemeld
    16 november 2005
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.620
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    goed idee, meer schuld als fortuna. Opdoeken die rommel.
    Hadden ze net zo goed heel de eerste divisie kunnen opdoeken..
    Dorderecht is ook niet altijd "groen" geweest.

  7. #322
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Hoe verklaar jij het feit dat men nu ineens een heel plan heeft klaar gelegd maar dat niet ingediend heeft bij de KNVB? Hoe verklaar jij dan dat er geen plan van aanpak is afgeleverd bij de KNVB? Dat is natuurlijk wanorde van de bovenste plank als je weet in welke situatie je zit. Men kan niet blijven wachten op een club die geen toekomst heeft.
    De club zat, toen het gevraagd werd om een PvA te maken, midden in de fusie perikellen... Nee, dan heb je nog wel tijd over een een PvA te maken:angel_not:

  8. #323
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Ik geef je net aan wat hij raar doet...Hij moet zijn bakkes houden, zijn taak is niet om dit soort dingen te doen, zijn taak is de belangen van de clubs verdedigen. DAT is zijn taak en niet met het beleid en dat soort zaken te bemoeien. Verdiep je eerst eens in de materie, dat communiceert makkelijker.
    Door nog harder te roepen dat hij zijn mond moet houden denk ik niet dat mijn antwoord verandert rond dit onderwerp. Ik vind namelijk dat zijn uitspraken allemaal een duidelijke weergave zijn van de plannen van de KNVB. Plannen die vooral op de lange termijn onze competitie sterker en gezonder moeten maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vitesse_Zuid Bekijk bericht
    De club zat, toen het gevraagd werd om een PvA te maken, midden in de fusie perikellen... Nee, dan heb je nog wel tijd over een een PvA te maken:angel_not:
    Dit is natuurlijk een excuus die totaal onaanvaardbaar is. Het maken van zo'n plan hebben ze al het hele jaar de tijd voor gehad. Ook is het als organisatie je verantwoordelijkheid dat je tijdens eventuele plannen iets achter de hand hebt.

  9. #324
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vitesse_Zuid Bekijk bericht
    Zeg dat nou niet, meneer houd gewoon van de ver van zijn bed show... Maar oow wee als je aan Feyenoord komt...:angel_not:
    Die discussie ga ik niet eens aan, zeker niet als je weet dat er er iedere thuiswedstrijd bij ons meer dan veertigduizend supporters aanwezig zijn.

    Volgens mij wordt alleen de proflicentie ingetrokken. Dat hoeft niet te betekenen dat je als voetbalclub moet stoppen. Fortuna zou een doorstart kunnen maken bij de amateurs. Waar ze dan instromen is aan de commissie amateurvoetbal bij de KNVB.
    Kijken of die paar fans volgend jaar ook nog langs de lijn staan om hun amateurclub te steunen.

    Hopelijk komt Bayern de afscheidswedstrijd voor Fortuna op gepaste wijze opfleuren.
    Laatst gewijzigd door net.feyenoord; 19 mei 2009 om 22:18

  10. #325
    FCLD's schermafbeelding
    Aangemeld
    5 juni 2007
    Berichten
    3.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door net.feyenoord Bekijk bericht
    Die discussie ga ik niet eens aan, zeker niet als je weet dat er er iedere thuiswedstrijd bij ons meer dan veertigduizend supporters aanwezig zijn.

    Volgens mij wordt alleen de proflicentie ingetrokken. Dat hoeft niet te betekenen dat je als voetbalclub moet stoppen. Fortuna zou een doorstart kunnen maken bij de amateurs. Waar ze dan instromen is aan de commissie amateurvoetbal bij de KNVB.
    Kijken of die paar fans volgend jaar ook nog langs de lijn staan om hun amateurclub te steunen.
    Omdat er bij jullie 40.000 man op de tribune zit mogen jullie wel 30 miljoen euro schuld hebben?

    Zoveel potentie in Rotterdam maar je kan geen sluitende begroting inleveren..

  11. #326
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Dat is niet de taak van de clubvoorzitter om dit soort uitspraken te doen, hij moet in belang van de clubs treden. Hij moet zijn mond houden over reconstructies/ideeen of wat dan ook. Hij mag dit soort uitspraken niet eens doen.... En hij deed dat wel, uitspraken op zijn conto, wat niet eens gesteund werd door de KNVB of de KNVB van niets wist. Hetzelfde met die terugbrengen van 12 clubs, was ook weer een ideetje van hem.... Jij snapt echt blijkbaar niet, dat dit soort uitspraken gevaarlijk is voor diverse clubs die aan het onderhandelen zijn, terwijl een bondsvoorzitter op EIGEN conto, uitspraken doet. Jij praat dat uiteraard weer voor de duizendste maal goed en gooi daar weer een theorietje tegenaan. Feit is en feit blijft, dat Dhr Kesler, de belangen van de clubs moet behartigen en niet de clubs moet tegenwerken met dubieuze uitspraken....Dus nogmaals, verdiep je eerst in de materie hoe de knvb hoort te werken en wat de afspraken zijn...


    @Destroy...

    Snap jij sarcasme nu echt niet? En wat voor Dordt geldt, gold ook voor ADO...tjonge.
    Wat hebben al deze dingen te maken met de licentie intrekking van Fortuna te maken?

    Het is voor mij onmogelijk om een tè breed vraagstuk met microscopische precisie te weerleggen; daar ken ik simpelweg de feiten niet genoeg voor. Wat ik echter wel weet is dat veel van zijn uitspraken, die langs zijn gekomen in o.a. het Topklasse topic en het FC Limburg topic te rechtvaardigen zijn. Het huidige onderwerp incluis.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCLD Bekijk bericht
    Omdat er bij jullie 40.000 man op de tribune zit mogen jullie wel 30 miljoen euro schuld hebben?

    Zoveel potentie in Rotterdam maar je kan geen sluitende begroting inleveren..
    Zo werkt dat nou eenmaal, daarnaast liggen er bij Feyenoord plannen klaar die de club er boven op moeten helpen.

  12. #327
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.939
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Welke club is de volgende, Feyenoord?

  13. #328
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    RIP fortuna.

  14. #329
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Alles. Als je maanden bezig ben een club te dwarsbomen, dan heeft dat er alles mee te maken. Tevens dat andere kan allemaal goed zijn dat je het ermee eens ben, maar nogmaals deze heerschap moet deze mening voor zichzelf houden. Dat is zijn taak niet om dat soort uitspraken te doen.

    En daarom alleen al, is deze man een enorme huichelaar. Met zijn, ik vind het jammer. Hij vindt niks jammer, het liefst zou hij nu FC Eindhoven er ook uitgooien.



    NB: Bij Fortuna lagen ook plannen klaar om de club bovenop te helpen.


    Maar soit, ben die discussie zat.

    RIP fortuna.
    Ik heb dit nooit zo ervaren dat hij clubs bewust dwars zat om zijn eigen wil door te voeren. In mijn ogen probeert hij namelijk gewoon de rotte appels uit het voetbal te filteren. Daarbij gebruikt hij de langentermijn visie als handvat. Maar ik begrijp dat we het hier over nooit eens zullen worden, dat blijkt ook uit vorige discussies. Daarnaast kan ik mij ook niet aan de indruk onttrekken dat je oordeel voor een groot deel gevoed wordt door een persoonlijke aversie jegens Kesler.

  15. #330
    Rotterdammert's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 januari 2006
    Leeftijd
    45
    Berichten
    804
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Welke club is de volgende, Feyenoord?
    Als dat moet moet het, ben tegen schulden!!

    Sterkte Fortuna boys!! Dit is heel heel erg..

  16. #331
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Stop nu eens met je prietpraat over aversie tegen Kesler. Ik spreek vanuit FEITEN. Een bondsvoorzitter MAG GEEN uitspraken doen in dit soort dingen. En hij heeft dit seizoen DIVERSE malen gedaan. Soms heb ik echt de indruk dat jij mee wilt discussieren, maar je absoluut niet de know how hebt hoe het werkt. Alles wat kesler geroepen heeft, die uitspraken had hij NOOIT mogen maken, zeker niet als het niet gesteund wordt.

    Dus aub bespaar me dat soort opmerkingen van: Dat ik aversie heb tegen kesler, die aversie is er gekomen omdat hij juist dit soort dingen doet en daarom clubs beschadigd.

    En nu moet ik dan toch weer reageren, terwijl het niet de bedoeling was, hopelijk snap je het nu wel. Het gaat om de FUNCTIE dat KESLER uitoefend en die staat dat soort uitspraken niet toe.
    Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben het er alleen niet mee eens. Ik vind niet dat hij zijn functie gebruikt om clubs moedwillig of zelfs onbewust te beschadigen door bepaalde uitspraken te doen. Daarnaast weet ik dat je teksten niet louter op onderbuik gevoelens zijn gebaseerd, daarom plaats ik de laatste opmerking ook in de bijzin.

  17. #332
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.939
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rotterdammert Bekijk bericht
    Als dat moet moet het, ben tegen schulden!!

    Sterkte Fortuna boys!! Dit is heel heel erg..
    Tuurlijk moet het niet,hetzelfde gaat op voor Fortuna.
    In het zicht van de (schuldenvrije)haven je licentie kwijt raken is bijzonder zuur.

    En net zoals Henry neem ik het Kesler kwalijk dat hij voor z'n beurt praat, en dat hij er aan voorbij gaat dat mensen heel hard bezig zijn om de zaak gezond te krijgen.
    Bij Eindhoven en Fortuna durft hij het wel, maar Feyenoord is te groot en daar durft de man zijn vingers dus niet aan te branden.

  18. #333
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    TOF: 'Schuld Fortuna nog slechts veertigduizend euro'

    De stichting Trots Op Fortuna (TOF) is verbijsterd over het nieuws dat Fortuna Sittard de proflicentie definitief kwijtraakt. Volgens bestuurslid Wil Meijers bedraagt de schuld van de Limburgse club nog slechts veertigduizend euro.

    'Het zure van de situatie is dat de beroepscommissie alleen heeft gekeken of de licentiecommissie in februari terecht heeft besloten de licentie in te trekken,' vertelt Meijers aan Voetbal International. 'Naar de huidige situatie is niet gekeken.' TOF hoopt dat de burgerrechter wel oog heeft voor de huidige stand van zaken. De schuld van 5,3 miljoen euro zou volgens Meijers zijn teruggebracht tot veertigduizend euro.

    'Er is de afgelopen periode ontzettend veel werk verricht,' vervolgt Meijers. 'De mogelijkheden zijn nu echter nog erg dun. Bij de KNVB zijn de beroepsmogelijkheden uitgeput. We beraden ons over een gang naar de burgerrechter. Die beslissing nemen we woensdag en als we besluiten het niet te doen dan is het over en uit voor Fortuna.'

  19. #334
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Fortuna Sittard stapt naar burgerrechter

    Fortuna Sittard heeft besloten een kort geding aan te spannen tegen de KNVB. Ze hopen op deze manier te voorkomen dat de club uit het betaalde voetbal verdwijnt. De KNVB liet de Limburgse club dinsdag weten dat de proflicentie per 30 juni zal worden ingetrokken.

    De datum van de rechtzaak is nog niet bekend, maar dat zal op zijn laatst 3 juli moeten zijn, want dan worden de teams bekend gemaakt, zo meldt het de Limburgse omroep L1.

    Het kort geding is voor Fortuna de laatste mogelijkheid om in de eerste divisie te blijven. Als die poging mislukt heeft de club als enige optie om het amateurvoetbal in te stromen. Fortuna heeft dan recht op een plek in de eerste klasse.

  20. #335
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard


    Groen Links-fractieleidster Halsema vindt dat KNVB beslissing Fortuna moet heroverwegen



    Groen Links-fractieleidster Femke Halsema is van mening dat de KNVB nog eens naar het besluit om de proflicentie van Fortuna Sittard in te trekken moet kijken, aldus L1.

    Halsema was donderdag in Sittard in het kader van de campagne voor de Europese verkiezingen. Fortuna-fans hebben haar een brief aangeboden, waardoor men hoopt dat er in politiek Den Haag aandacht komt voor de situatie waarin de Limburgse club zich momenteel bevindt.

    Enkele tientallen supporters van Fortuna voerden donderdag in Sittard actie tegen het besluit van de KNVB om de licentie in te trekken.

  21. #336
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Beetje politieke druk zou wel leuk zijn natuurlijk. Echter dan moet het toch echt wel wat meer zijn dan groen - links fractieleidster Halsema...

  22. #337
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Fortuna Sittard hoopt op schikking met KNVB
    Geschreven op zondag, 24 mei om 23:05

    Fortuna Sittard hoopt vóór de aangekondigde rechtszaak tot een schikking te komen met de KNVB, zodat de licentie toch niet wordt ingetrokken. Welke argumenten de club daarvoor heeft, wordt maandag bekend tijdens een persconferentie. Fortuna denkt een sterke zaak tegen de voetbalbond te hebben, zo meldt AD/Sportwereld.
    Dinsdag besloot de beroepscommissie van de voetbalbond dat de licentiecommissie in februari juist had gehandeld door Fortuna Sittard geen licentie meer te verstrekken voor het spelen van betaald voetbal. Directeur betaald voetbal Henk Kesler verklaarde dat Fortuna in de ogen van de KNVB geen bestaansrecht meer heeft.

    De reden dat de KNVB de proflicentie van Fortuna heeft ingetrokken, is dat de club geen plan van aanpak heeft ingeleverd. Daarnaast acht de voetbalbond de kans reëel dat de Limburgse club failliet gaat. De vorming van FC Limburg liep stuk doordat de provincie geen geld wilde steken in de nieuwe voetbalclub. Daarmee veranderde ook het perspectief voor Fortuna, die sinds maart 2008 onder curatele stond.

  23. #338
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Fortuna Sittard vindt investeerder

    De Telegraaf meldt dat het noodlijdende Fortuna Sittard een investeerder heeft gevonden die geld in de Limburgse club wil steken. Paul Rousseau, woordvoerder van de Fortuna-top, zegt dat men vier ton wil investeren in de club. Fortuna moet dan wel alsnog een proflicentie krijgen van de KNVB.

    Rousseau zegt dat het benodigde contract met de investeerder al is ondertekend. "De naam van dit bedrijf mogen we niet noemen. Dat is zo afgesproken," aldus de woordvoerder. "Deze investeerder gaat de resterende schuld van 411.000 euro aan de schuldeisers betalen. Zijn belang zou iets op het gebied van reclame-inkomsten kunnen zijn. Daar gaan we nog over praten."

    Intussen verwacht men bij Fortuna dat het kort geding tegen de KNVB wellicht volgende week al zal plaatsvinden. Via de burgerrechter willen de Limburgers alsnog een licentie voor volgend seizoen zien te krijgen. De KNVB besloot onlangs de licentie in te trekken.

    De krant De Limburger meldt in dit kader dat de advocaten van Fortuna de kans op een gelijk van de club op 50% inschatten. De advocaten zijn van mening dat de KNVB fouten heeft gemaakt in de procedure de licentie in te trekken. Er zou bijvoorbeeld niet voldoende zijn gekeken naar recente resultaten.
    Laatst gewijzigd door GAE-Deventer; 26 mei 2009 om 12:30

  24. #339
    Laird's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 oktober 2008
    Locatie
    Rotterdam/Brussel/Sint Truiden
    Leeftijd
    55
    Berichten
    18.131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    53

    Standaard

    Fortuna dient sluitende begroting in bij KNVB.

    Evenals de andere betaald voetbal organisaties dient Fortuna Sittard deze week een sluitende begroting in bij de KNVB. De Limburgse club, die vecht voor haar voortbestaan, heeft een begroting van 2,2 miljoen euro opgesteld. Dat is meer dan de begroting waar het dit seizoen mee werkte. De KNVB moet voor 1 juni alle begrotingen binnen hebben. Voorzitter Wil Meyers van Trots op Fortuna heeft woensdagavond tijdens een sponsorbijeenkomst in het stadion laten weten dat dit Fortuna gaat lukken. De begroting heeft zelfs een licht overschot: vorig seizoen werkte de club met een begroting van 'slechts' 1,6 miljoen.

    “Mocht de rechter ons straks in het gelijk stellen, hebben we aan die voorwaarde tenminste voldaan," noteerde L1 uit de mond van Meyers. Fortuna hoopt via een kort geding alsnog een proflicentie te krijgen. De licentie werd eerder deze maand door de KNVB ingetrokken.

  25. #340
    FSCJasper's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2007
    Berichten
    60
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    De KNVB heeft haar pijlen op de verkeerde club gericht.

    Fortuna klaar voor rechtszaak tegen KNVB
    gepubliceerd op 27 mei 2009 22:09, bijgewerkt op 27 mei 2009 23:26

    AMSTERDAM - Het kort geding dat Fortuna Sittard van plan is aan te spannen tegen de KNVB, zou tot repercussies van de FIFA tegen de Nederlandse voetbalbond en clubs kunnen leiden. De Limburgers willen met een kort geding het besluit van de KNVB ongedaan maken om de proflicentie in te trekken.

    De wereldvoetbalbond vindt dat sportieve geschillen niet voor de burgerrechter moeten worden uitgevochten en dreigt doorgaans met forse straffen als rechtszaken van clubs tegen hun bond worden doorgezet. Zo verweerde het Portugese Gil Vicente zich in 2006 tegen de terugzetting van de club naar de tweede divisie. Nadat een rechtbank de zaak had opgeschort, voorkwam een diplomatieke oplossing dat alle Portugese clubs niet toegelaten zouden worden tot de Europese competities.

    In datzelfde jaar werd ook Juventus een divisie lager geplaatst vanwege een omkoopschandaal. De club overwoog een rechtszaak, maar zag daar uiteindelijk onder grote druk vanaf. De FIFA had gedreigd de Italiaanse bond in zijn geheel te schorsen. Eurocommissaris Kroes sprak indertijd haar afkeuring uit over de gang van zaken.

    Het enige wat Fortuna vooralsnog wil loslaten, is dat de ‘stemming strijdvaardig is’.
    De gehele club is strijdvaardig. Het bestuur, TOF, sponsors en supporters vechten voor hun laatste kansen. We zijn bereid om diep te gaan om onze licentie terug te krijgen.

  26. #341
    FCW2005's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    54
    Berichten
    40
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik hoop echt dat Fortuna Sittard behouden blijft voor het betaalde voetbal. Ik weet nog als de dag van gisteren dat FC Wageningen failliet werd verklaard. Ik was daar jaren seizoenkaarthouder en als ik het stadion voorbij rijdt doet het nog altijd pijn dat de club niet meer speelt op de Wageningse Berg.

  27. #342
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FCW2005 Bekijk bericht
    Ik hoop echt dat Fortuna Sittard behouden blijft voor het betaalde voetbal. Ik weet nog als de dag van gisteren dat FC Wageningen failliet werd verklaard. Ik was daar jaren seizoenkaarthouder en als ik het stadion voorbij rijdt doet het nog altijd pijn dat de club niet meer speelt op de Wageningse Berg.
    Mijn vader moet er ook altijd langs rijden als we naar familie gaan en elke keer zegt hij nou hier speelde toen Fc Wageningen.(Daar was hij voor)

  28. #343
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Haverkort leidt Fortuna - Bayern gratis


    Scheidsrechter Ben Haverkort ziet af van zijn vergoeding voor het fluiten van de oefenwedstrijd tussen Fortuna Sittard en Bayern München van aanstaande zondag. Daarmee toont de Drentse arbiter zich solidair met de Zuid-Limburgse club, die met grote financiële problemen kampt en de licentie voorlopig is ontnomen.

    De selectie van Bayern, dat afgelopen weekend het seizoen als tweede beëindigde, komt ook gratis naar Sittard. De hele opbrengst gaat naar Fortuna Sittard. Haverkort wilde om diezelfde reden ook geen vergoeding vragen, meldt L1. Op die manier draagt de scheidsrechter bij aan de benefietwedstrijd.

    Oud-speler Marc van Bommel heeft zich hard gemaakt om de wedstrijd tot stand te brengen. Bayern zal met een bijna volledige selectie naar Sittard afreizen. Slechts drie internationals ontbreken. Franck Ribéry en Luca Toni zullen gewoon van de partij zijn.
    Mooi gebaar!

  29. #344
    Thom Yorke's schermafbeelding
    Aangemeld
    7 april 2006
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.325
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Fortuna Sittard heeft vanmiddag met 0-2 van Bayern Munchen verloren.

    De doelpunten kwamen van Muller en Sosa, Bayern speelde met een B-team...
    Ook de enigszins geblesseerde Mark Van Bommel deed niet mee tegen zijn oude clubje!

  30. #345
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Waar het duel tussen Bayern München en Fortuna Sittard aanvankelijk een benefiet-duel moest worden, is dit later enigszins uit de hand gelopen. Na afloop van de wedstrijd, die door de Duitsers met 0-2 werd gewonnen, moest de Limburgse politie onverhoopt in actie komen.

    Fans van Fortuna belaagden na afloop van de wedstrijd enkele Duitse supporters, zo weet de omroep L1. Daarbij zou een supporter van de Rekordmeister gewond zijn geraakt. De politie besloot vervolgens vier supporters, allen uit de omgeving Sittard, te arresteren.

    Ook tijdens het eerste deel van de wedstrijd was het al onrustig. Supporters van Fortuna, nog steeds boos door de intrekking van de proflicentie van de club, bestormden het vak van de Duitse opponent. Daarbij werd onder andere een hek vernield. Onder begeleiding van politie werd de boel uiteindelijk gesust.
    Stadionverbod en nooit geen bv voetbal meer., Het zat maar voor de helft vol ook.

  31. #346
    With Or Without You Vitesse_Zuid's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 juli 2006
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    33
    Berichten
    992
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Fortuna Sittard eist miljoenen van de KNVB
    door Thijs Slegers

    AMSTERDAM - Fortuna Sittard, de medewerkers en de crediteuren van de club bereiden een megaoffensief voor tegen de KNVB. De club betwist deze week in een kort geding de beslissing van de voetbalbond om de licentie in te trekken. Mocht deze poging vruchteloos blijken, dan stapt de club naar het Court of Arbitration for Sport (CAS, het hooggerechtshof in de sport) in het Zwitserse Lausanne. Daarnaast kan de voetbalbond een miljoenenclaim verwachten van alle partijen die nadeel ondervinden van het besluit om de Limburgse club uit de Jupiler League te verwijderen. Dit blijkt uit een vertrouwelijk schrijven dat in het bezit is van Telesport.

    Volgens de juridische adviseurs van de club heeft de voetbalbond een dubieuze rol gespeeld in het proces dat uiteindelijk leidde tot het intrekken van de licentie om profvoetbal te spelen. De Belgische topadvocaat Jean-Louis Dupont, één van de raadsheren van de voetballer Jean-Marc Bosman die midden jaren negentig het transfersysteem opblies, moet Fortuna gaan bijstaan. De befaamde jurist, die sinds het Bosman-arrest vaak werd ingeschakeld in rechtszaken van clubs of spelers tegen overkoepelende organisaties, heeft het aanbod om de club bij te staan in beraad.

    Uit het geheime strijdplan blijkt dat de club zich onder andere richt op de gang van zaken rondom de afgeketste fusie met Roda JC. De voetbalbond zou zich volgens de juristen van de club in dit proces niet onafhankelijk hebben opgesteld, maar 'een stimulerende, faciliterende en bepalende rol hebben gespeeld'. Belangenverstrengeling en een 'ondermijning van het onafhankelijke karakter van de KNVB als arbitrair orgaan' zouden het gevolg zijn geweest.

    Dat ook de medewerkers en de crediteuren van de club de KNVB zullen dagen, is gezien het standpunt van Fortuna Sittard onvermijdelijk. De beleidsbepalers van de club zeggen een sluitende begroting te hebben ingediend, maar desondanks werd geen licentie verstrekt. Zonder de licentie verliezen enkele tientallen werknemers hun baan. Ook de crediteuren lijden forse schade. In geval van een voortbestaan van de club zouden ze vijftien procent van het bedrag dat ze tegoed hebben ontvangen. Bij een faillissement is de kans op volledige verdamping van hun geld levensgroot.

    Bron: De telegraaf

  32. #347
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard


    Fortuna Sittard dient dagvaarding tegen KNVB in


    Fortuna Sittard heeft donderdag de dagvaarding tegen de KNVB ingediend, zo bevestigt de club aan diverse media in Limburg. De club verwijt de voetbalbond partijdigheid in het besluit om de licentie in te trekken. De KNVB zou de club hebben aangespoord om in te stemmen met de fusie met Roda JC. Daarmee zou de KNVB niet onpartijdig zijn in het traject waarin de licentie van Fortuna werd ingetrokken. Vrijdag wordt er een datum voor de zitting bepaald, zo bevestigt Wil Meijers van de stichting Trots op Fortuna aan De Limburger. "Ik had het liever niet gedaan, maar het is niet tot een gesprek tussen de KNVB en Fortuna gekomen. De juristen van de KNVB en de advocaat van Fortuna hebben gesproken, meer niet."

    De KNVB besloot twee weken geleden de licentie van Fortuna Sittard in te trekken omdat de financiën van de club niet op orde waren. De club vecht dat besluit aan bij de burgerrechter. De RvC acht een gang naar het internationaal sporttribunaal CAS uitgesloten. Zo’n procedure kost vele maanden en die tijd heeft de club niet.

    De dagavaarding is ruim een week later dan aanvankelijk was gepland. Fortuna Sittard heeft de dagvaarding eerst laten nakijken door internationale juridische specialisten. Onder anderen Johnny Maesschalck boog zich over de zaak. De Belgische advocaat
    was eerder succesvol advocaat bij de Belgische club Verbroedering Geel, dat een vergelijkbare zaak aanspaande tegen de Belgische voetbalbond (KBVB).

  33. #348
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Ik had Henry nog beloofd uit te leggen waarom ik dacht dat het goed zou zijn als Fortuna verdween en als ik dit niet doe dan zorgt hij weer dat ik alleen het Fortuna gedeelte van het forum in kan.

    1) De KNVB maakt duidelijk dat je niet zomaar eeuwig schulden kan maken en dat daar verregaande consequenties aan verbonden worden. Hopelijk schikt dit andere clubs af om zich in de schulden te steken.
    2) Fortuna heeft nog maar 1 speler onder contract en voegt dus sportief weinig toe aan de Jupiler waardoor het niveau alleen maar omlaag gaat en het verschil tot de Eredivisie wel erg groot is. Hierdoor degraderen net gepromoveerde clubs bijna zeker.
    3) Ik ben er voor om uiteindelijk naar een Eredivisie te gaan van 16 clubs en een Jupiler van 16 clubs, hierdoor zullen alleen de clubs die echt iets toe voegen overleven in de hoogste twee divisies en de rest van mij mag in een derde divisie zich zo proberen te verbeteren dat ze kunnen promoveren en overleven. De clubs met de hoogste bezoekersaantallen zullen het meest kans maken om te overleven omdat die altijd wel een behoorlijke inkomst van geld hebben daardoor. Dit zou het aanzien van de Eredivisie en de Jupiler alleen maar beter maken.

    Dan moet ik wel zeggen dat als het klopt dat Fortuna zijn schuld bijna heeft afbetaald ze natuurlijk meteen weer een licentie moeten krijgen.

  34. #349
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henry Bekijk bericht
    Ja leuk antwoord, maar wat is het voordeel voor ajax als fortuna niet meer bestaat?
    De competities worden sterker en uiteindelijk hebben alle clubs daar indirect voordeel aan.

  35. #350
    Trots van het zuiden Michael_'s schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    1.252
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDylan Bekijk bericht
    De competities worden sterker en uiteindelijk hebben alle clubs daar indirect voordeel aan.
    Als de competitie sterker wordt, krijg je net meer concurrentie die beter kan zijn dan Ajax. Dus is het eerder nadelig van voordelig.

    Het is misschien voordelig voor jou als Voetballiefhebber. Maar voor de echte clubfan is dit gewoon nadelig.

    Al is jou redenering kort door de bocht, als een club omvalt gaat het niveau echt niet omhoog. Daar is meer, veel meer voor nodig.

  36. #351
    FSCJasper's schermafbeelding
    Aangemeld
    6 januari 2007
    Berichten
    60
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik val hier werkelijk om van sommige reacties.

    Stadionverbod en nooit geen bv voetbal meer., Het zat maar voor de helft vol ook.
    8000 man bij een benefietwedstrijd tegen een veredeld B/jeugdteam van Bayern, met concurrentie van Pinkpop en Roda-Cambuur. Als je dat niet betaald voetbal waardig vindt, dan raad ik je aan lekker in Rotterdam je gal te spuwen.

    1) De KNVB maakt duidelijk dat je niet zomaar eeuwig schulden kan maken en dat daar verregaande consequenties aan verbonden worden. Hopelijk schikt dit andere clubs af om zich in de schulden te steken.
    Dus Fortuna moet geofferd worden om als voorbeeld te dienen voor andere clubs? Belachelijk, dan hadden andere clubs al meerdere malen voor mogen gaan. En ik betwijfel of andere clubs een strenger financieel beleid gaan toepassen, want Fortuna wordt eruit gehaald voor 40.000 euro. Dan kun je volgend jaar gaan beginnen met 10 clubs in het betaalde voetbal.

    2) Fortuna heeft nog maar 1 speler onder contract en voegt dus sportief weinig toe aan de Jupiler waardoor het niveau alleen maar omlaag gaat en het verschil tot de Eredivisie wel erg groot is. Hierdoor degraderen net gepromoveerde clubs bijna zeker.
    En uiteraard gaat Fortuna de competitie in met slechts één contractspeler? Gast lul alsjeblieft niet zo dom. Op dit 'argument' ga ik niet eens reageren.

    3) Ik ben er voor om uiteindelijk naar een Eredivisie te gaan van 16 clubs en een Jupiler van 16 clubs, hierdoor zullen alleen de clubs die echt iets toe voegen overleven in de hoogste twee divisies en de rest van mij mag in een derde divisie zich zo proberen te verbeteren dat ze kunnen promoveren en overleven. De clubs met de hoogste bezoekersaantallen zullen het meest kans maken om te overleven omdat die altijd wel een behoorlijke inkomst van geld hebben daardoor. Dit zou het aanzien van de Eredivisie en de Jupiler alleen maar beter maken.
    Ik deel de mening dat 16/16 ploegen een betere opzet zou kunnen zijn, maar dan wel op basis van een natuurlijke schifting en niet kunstmatig ploegen eruit gaan filteren. Open de degradatie naar de amateurs en clubs die door de degradatie hun broek niet meer kunnen ophouden zullen vanzelf verdwijnen. Maar geen clubs die gezond aan de competitie kunnen beginnen eruit halen omdat ze enkele maanden geleden een enorme schuld hadden. Daarbij heeft Fortuna gemiddeld nog steeds zo'n 3000 toeschouwers per wedstrijd, relatief veel voor de positie op de ranglijst.

    De competities worden sterker en uiteindelijk hebben alle clubs daar indirect voordeel aan.
    De competitie wordt sterker als Fortuna eruit wordt gehaald? urrender:

  37. #352
    In The Name Of Love GAE-Deventer's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 juli 2008
    Locatie
    Deventer
    Leeftijd
    30
    Berichten
    493
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Fortuna: KNVB heeft fouten gemaakt

    Fortuna Sittard meent dat de KNVB procedurefouten heeft gemaakt bij het intrekken van de licentie van de club. Dat heeft de advocaat van de club gesteld tijdens het kort geding dat woensdag diende in Utrecht.

    Fortuna eiste in het kort geding de licentie terug. Die werd ingetrokken, omdat de begroting niet voldeed aan de licentie-eisen. Volgens de Limburgers voldoet de huidige begroting daar wel aan.

    Fortuna meende dat het besluit niet correct genomen is. Er zou een sponsor van Willem II in de licentiecommissie zitten en de beroepscommissie zou te weinig juristen bevatten. Bovendien zou er geen rekening gehouden zijn met de fusieplannen met Roda JC, die laat werden afgeblazen.
    .


    RECHTER GEEFT FORTUNA 17 JUNI DUIDELIJKHEID

    De rechter doet op 17 juni uitspraak in de zaak die Fortuna Sittard heeft aangespannen tegen de KNVB. Woensdag diende het kort geding in Utrecht. Fortuna wil het besluit van de KNVB om de licentie in te trekken, ongedaan maken. 'De clubleiding is met 'een licht positief gevoel' in de auto terug naar Sittard gestapt', aldus de clubsite.

    De motivatie van de uitspraak laat nog een week langer op zich wachten, maar zowel de KNVB als Fortuna heeft haast. De Limburgers zijn niet opgenomen in het voorlopige competitieprogramma van de bond.

  38. #353
    I’ll be back Guus Hiddink's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juni 2009
    Locatie
    Sittard
    Leeftijd
    36
    Berichten
    66
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    nu maar hopen dat we nog een kans krijgen van de Rechter zodat we komend seizoen toch nog Betaald voetbal spelen in Sittard.

  39. #354
    I’ll be back Guus Hiddink's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juni 2009
    Locatie
    Sittard
    Leeftijd
    36
    Berichten
    66
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Fortunees Voorn gaat stage lopen in België
    Geschreven op zondag, 14 juni om 21:44

    Fortuna Sittard is officieel nog altijd niet failliet verklaard, maar desondanks begint de exodus van spelers uit de A-selectie langzamerhand op gang te komen. Zo gaat middenvelder Ramon Voorn een stage afwerken bij het Belgische Sint-Truiden, in de hoop daar een nieuw profcontract in de wacht te kunnen slepen.

    De 22-jarige oud-speler van MVV was de afgelopen twee seizoenen in dienst bij Fortuna, waar hij zich met name het afgelopen jaar redelijk wist te profileren. Met 27 optredens in het eerste elftal behoorde hij tot één van de vaste waarden van trainer Roger Reijners. Wanneer de rechter alsnog besluit om Fortuna een licentie te geven, bestaat ook nog de mogelijkheid dat hij zijn dienstverband in Sittard doorzet.

    Mochten de Limburgers wel definitief failliet worden verklaard, dan zou Voorn zich bij een succesvolle stageperiode op mogen maken voor een avontuur op het hoogste niveau. Sint-Truiden dwong namelijk onlangs promotie af naar de Jupiler Pro League


    ik kan wel begrijpen dat spelers weg gaan nu het onzeker is of Fortuna wel of niet blijft Bestaan.
    want ze willen aan de bak blijfen in het betaalde voetbal en als dat niet bij Fortuna kan dan maar ergens anders.:thumbsupsmileyanim:

  40. #355
    I’ll be back Guus Hiddink's schermafbeelding
    Aangemeld
    12 juni 2009
    Locatie
    Sittard
    Leeftijd
    36
    Berichten
    66
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    6

    Standaard

    Fortuna krijgt geldboete opgelegd van KNVB
    Geschreven op maandag, 15 juni om 13:58

    Fortuna Sittard moet opnieuw een financiële teleurstelling zien te verwerken. De Limburgse eerstedivisionist, die al maandenlang in geldnood zit, heeft een boete opgelegd gekregen van de KNVB. Fortuna moet 7500 euro overmaken aan de bond. De reden voor de straf is een incident in de derby met MVV. Supporters van Fortuna gooiden in de thuiswedstrijd vuurwerk in het doelgebied van de doelman van de tegenstander. Daarvoor wordt Fortuna nu gestraft.

    De club strijd nog altijd voor een licentie waarmee het volgend jaar profvoetbal mag spelen. Fortuna is momenteel in afwachting van de uitspraak van het hoger beroep dat de club tegen de KNVB heeft aangespannen. De uitspraak is woensdag.

    De KNVB moet ons echt niet dat kun je wel zien ze zijn staks tevreden als ze van ons af zijn:boo:

  41. #356
    geniet van het leven!! Opa Ron's schermafbeelding
    Aangemeld
    30 december 2006
    Locatie
    ZOETERMEER...
    Leeftijd
    58
    Berichten
    226
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    10

    Standaard

    kan niet anders zeggen dan dat ik hoop dat de k.n.v.b. vreselijk op zn muil gaat, ik gun fortuna en zn fans het beste......

  42. #357
    MVV Speler mvv-ke's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 april 2006
    Locatie
    Mestreech!!!(Maastricht)
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.579
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    11

    Standaard

    Ja en toevallig komen ze nu met die boete wat een sukkels daar in Zeist.

    Ze gaan nu ook alles op alles zetten om Fortuna eruit te houden.

  43. #358
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Van de frontpage:

    Rechter stelt Fortuna Sittard in het gelijk
    Geschreven op woensdag, 17 juni om 10:10

    De rechtbank in Utrecht heeft bepaald dat de KNVB Fortuna Sittard moet toelaten tot de Jupiler League. Dat is de uitkomst van het kort geding van de Stichting Trots op Fortuna tegen de KNVB. De voetbalbond trok de licentie van de Limburgers onlangs in omdat zijn geen begroting konden presenteren die aan de eisen voldeed. De advocaat van TOF hield de rechter vorige week voor dat de begroting van Fortuna Sittard de vergelijking met andere clubs in het betaald voetbal met glans kon doorstaan. Volgens de Limburgse Eerstedivisionist was het besluit van de KNVB om meer redenen niet correct. Er zou een sponsor van Willem II in de licentiecommissie zitten en de beroepscommissie zou te weinig juristen bevatten.

    Bovendien had de afgeblazen fusie met Roda JC zoveel tijd gekost, dat de Sittardse club pas laat kon beginnen met het opstellen van een nieuwe begroting, die beslist goedkeuring zou vinden in de ogen van de leden van de licentiecommissie. De raadsman van de KNVB voerde aan dat het besluit conform de regels is genomen. Hij verwees naar de vele 'zachte verwachtingen' in de begroting van een jaar eerder.

    Hij betwijfelde daarnaast of het juridisch wel mogelijk is voor de rechter om de nieuwe begroting op zijn merites te beoordelen. Als de KNVB Fortuna Sittard ondanks het vonnis niet toelaat, moet de bond een dwangsom betalen van 100.000 euro per wedstrijd met een maximum van twee miljoen euro.
    __

    Kesler

  44. #359
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Ik blijf mij verbazen over die complottheorieën die sommige hier aanhangen. Vind het bijna lachwekkend eerlijk gezegd, dat gehaat richting de KNVB .

  45. #360
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.593
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Welke complottheoriën spot jij Sherlock qsh0x?

Pagina 8 van 20 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 3 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 3 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. AZ nieuws
    By Garry in forum AZ Alkmaar
    Reacties: 660
    Laatste bericht: 17 januari 2024, 17:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •