Pagina 18 van 20 EersteEerste ... 81617181920 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 766 t/m 810 van 864

Discussie: Fortuna Sittard nieuws

  1. #766
    FP Hoofdmoderator Joentje's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 september 2015
    Locatie
    Baexem
    Leeftijd
    36
    Berichten
    5.009
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    ‘Nachtmerrie’ voor aanvaller Fortuna: seizoen voorbij door ernstige blessure

    Tijdens de besloten oefenwedstrijd tegen Standard Luik heeft Gavin Vlijter een zware knieblessure opgelopen, zo meldt zijn werkgever Fortuna Sittard woensdagmiddag via de clubkanalen. De aanvaller verdraaide zijn rechterknie met een volledig afgescheurde voorste kruisband als gevolg, zo bleek na verschillende onderzoeken.

    In augustus 2017 liep Vlijter een vergelijkbare blessure op aan zijn linkerknie, een kwetsuur waar hij net ongeveer twee maanden volledig van was hersteld. "Een ruptuur van de voorste kruisband is een nachtmerrie voor elke voetballer”, zegt fysiotherapeut Jeroen Dieteren, hoofd van de medische staf van de Eredivisionist.

    “Het is extra tragisch dat het Gavin wederom overkomt, ditmaal aan zijn andere knie. Als medisch team gaan we Gavin wederom begeleiden naar volledig herstel.” Vlijter ondergaat op korte termijn een reconstructie-operatie. Aansluitend start zijn revalidatie onder begeleiding van de medische staf van Fortuna. Voor het herstel van de blessure staat minstens negen maanden.

  2. #767
    Vite$$e X's schermafbeelding
    Aangemeld
    31 augustus 2018
    Berichten
    7.456
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Felix Passlack van BVB naar Fortuna op huurbasis, interessant. Het is geen Isak, maar zeker niet verkeerd voor een club als Fortuna.

  3. #768
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Hahahhahaa die was in FM 17 zo ziek goed. Die kon je rechtsback zetten en dan had je 20-25 assists per seizoen gegarandeerd.

  4. The Following User Says Thank You to LFCMokum For This Useful Post:

    Gladde Chevin ( 3 juli 2019)

  5. #769
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.043
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Hij kiest zijn clubs op kleur van het shirt denk ik.

  6. #770
    Vite$$e X's schermafbeelding
    Aangemeld
    31 augustus 2018
    Berichten
    7.456
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Hahahhahaa die was in FM 17 zo ziek goed. Die kon je rechtsback zetten en dan had je 20-25 assists per seizoen gegarandeerd.
    Hij had de pech dat bij Norwich de sterkste spelers op de rechterflank speelden.

  7. #771
    Vite$$e X's schermafbeelding
    Aangemeld
    31 augustus 2018
    Berichten
    7.456
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    14

    Standaard

    Ledley, die Welshman met die zieke baard, gaat waarschijnlijk naar Fortuna. Wederom een verrassende transfer.

  8. #772
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Het begint eindelijk een beetje te lopen bij Fortuna. Van de laatste 4 wedstrijden zijn er 3 gewonnen, en ook de wedstrijd tegen Emmen had gewonnen moeten worden.

    Het team is echt niet slecht, maar het had wat gewenningstijd nodig.

    Kon er helaas bij de bekerwedstrijd er niet bij zijn, een beetje jammer dat het vaste groepje mensen van vorig jaar geen zin meer heeft om te gaan. Tegen Venlo zat ik ook in mijn eentje.

  9. #773
    KingKerrie's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Leeftijd
    39
    Berichten
    8.504
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    27

    Standaard

    Wedstrijd in Emmen had helemaal niet gewonnen moeten worden. Hooguit gelijkspel.

    En wat een mazzel vanavond dat die gast geen rood kreeg in de eerste helft, anders ga je er gewoon uit. Wat een smerige overtreding zeg!

  10. #774
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Fortuna Sittard gaat samenwerken met de Turkse topclub Besiktas.

    De Sittardenaren gaan bijvoorbeeld jong Turks talent scouten in Europa.

    Talentenprogramma
    Fortuna gaat in de regio rondom Limburg, waar dik twee miljoen Turken binnen een straal van honderd kilometer wonen, op jacht naar talenten voor Besiktas. De eerste activiteiten worden dit jaar tussen 10 en 12 april georganiseerd door Fortuna Sittard.

    Partnership
    De Turkse grootmacht gaat de Sittardse eredivisionist helpen bij de verdere professionalisering van de club. Centraal daarbij staat in eerste instantie de overdracht van kennis en het on- en offline laten groeien van het aantal volgers. Later wordt het partnership nog verder uitgebreid.

    Vruchtbare samenwerking
    Fortuna-directeur Ivo Pfennings hoopt dat dit het begin is van een vruchtbare samenwerking. "We kunnen zowel voetbaltechnisch als organisatorisch veel leren van een club van dit statuur en ik weet zeker dat wij op onze beurt binnen deze constructie ook een enorme waarde hebben voor hen", zegt hij op de clubsite.

    De Turkse Fortuna-voorzitter Isitan Gün is ook blij met de samenwerking. “Ik ben trots dat we als Fortuna Sittard op deze manier de handen ineenslaan met een grootmacht als Besiktas.”

    Belek
    De Sittardenaren zijn momenteel op trainingskamp in Belek. Donderdagmiddag speelt de ploeg van Sjors Ultee een oefenwedstrijd tegen Basaksehir FK.

  11. #775
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Fortuna haalt een doelgerichte buitenspeler op bij Juve (huurbasis) en een schele Griek (transfervrij) voor linksback. Beide belangrijke posities waar versterking voor nodig was. Goed gehandeld, als ze kunnen foeballen.

  12. #776
    Sampdoria's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 januari 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    35
    Berichten
    17.583
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    43

    Standaard

    Wat is de voertaal inmiddels in de groep?

  13. #777
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampdoria Bekijk bericht
    Wat is de voertaal inmiddels in de groep?
    Fries.

  14. The Following User Says Thank You to edodevries For This Useful Post:

    Yakovlev (19 mei 2020)

  15. #778
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.759
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Is Ilicali de John de Mol van Turkije??

  16. #779
    O Fenômeno LostWords's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    4.657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogkamp Bekijk bericht
    Is Ilicali de John de Mol van Turkije??
    Yep. Zwaar fan van Fenerbahce overigens. Is al een paar seizoenen ook betrokken bij Fener. Vorig seizoen nog dmv inzameling-shows enzo voor Fenerbahce. Is goed bevriend met veel voetballers en wil Mesut Ozil heel graag naar Fenerbahce halen.

    Volgens mij heeft hij niet per se de ambitie om van Fortuna iets te maken. De huidige eigenaar is ook Turks toch? Vind het maar een vreemde deal voorlopig.

  17. #780
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LostWords Bekijk bericht
    Yep. Zwaar fan van Fenerbahce overigens. Is al een paar seizoenen ook betrokken bij Fener. Vorig seizoen nog dmv inzameling-shows enzo voor Fenerbahce. Is goed bevriend met veel voetballers en wil Mesut Ozil heel graag naar Fenerbahce halen.

    Volgens mij heeft hij niet per se de ambitie om van Fortuna iets te maken. De huidige eigenaar is ook Turks toch? Vind het maar een vreemde deal voorlopig.
    Hij hoeft waarschijnlijk niet lang meer te wachten. Nog één jaar contract. Dus denk dat Ozil deze zomer of iig de volgende Fenerbache speler gaat zijn. Tenminste ik zie hem niet naar de MLS gaan of zo.

  18. #781
    Hoogkamp's schermafbeelding
    Aangemeld
    14 januari 2014
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    42
    Berichten
    15.759
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LostWords Bekijk bericht
    Yep. Zwaar fan van Fenerbahce overigens. Is al een paar seizoenen ook betrokken bij Fener. Vorig seizoen nog dmv inzameling-shows enzo voor Fenerbahce. Is goed bevriend met veel voetballers en wil Mesut Ozil heel graag naar Fenerbahce halen.

    Volgens mij heeft hij niet per se de ambitie om van Fortuna iets te maken. De huidige eigenaar is ook Turks toch? Vind het maar een vreemde deal voorlopig.
    In de Turkse media wordt al langer gespeculeerd over de aanstaande overname van Fortuna door Ilicali. "Ik wil een goede club in Europa kopen, waarmee we nieuwe sterren aan het Turkse voetbal en de rest van de wereld kunnen leveren", zei Ilicali vorige week in de sportkrant Fanatik.

    Volgens Gün wil zijn beoogde opvolger de opmars van Fortuna voortzetten. "Meneer Ilicali wil graag doorgaan met het werk dat in 2016 begonnen is. Dit is een mogelijkheid om Fortuna's strategische positie voor de komende jaren te versterken."

  19. #782
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Zolang Gün maar verbonden blijft bij Fortuna vind ik het allemaal prima.

  20. #783
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LostWords Bekijk bericht
    Yep. Zwaar fan van Fenerbahce overigens. Is al een paar seizoenen ook betrokken bij Fener. Vorig seizoen nog dmv inzameling-shows enzo voor Fenerbahce. Is goed bevriend met veel voetballers en wil Mesut Ozil heel graag naar Fenerbahce halen.

    Volgens mij heeft hij niet per se de ambitie om van Fortuna iets te maken. De huidige eigenaar is ook Turks toch? Vind het maar een vreemde deal voorlopig.
    Waar baseer je op dat hij er niks van zou willen maken als ik vragen mag? Ik lees overigens dat hij naast Gün zou komen, niet in plaats van.

  21. #784
    O Fenômeno LostWords's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    4.657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    Waar baseer je op dat hij er niks van zou willen maken als ik vragen mag? Ik lees overigens dat hij naast Gün zou komen, niet in plaats van.
    Omdat hij zijn geld liever in Fenerbahce steekt voor mijn gevoel en zelfs dat doet hij voorlopig niet met hele grote bedragen nog. Zou mij verbazen als hij wel echt geld in Fortuna gaat steken. Maar goed, ik zou het wel willen dus hoop dat het wel het geval gaat zijn.

  22. #785
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LostWords Bekijk bericht
    Omdat hij zijn geld liever in Fenerbahce steekt voor mijn gevoel en zelfs dat doet hij voorlopig niet met hele grote bedragen nog. Zou mij verbazen als hij wel echt geld in Fortuna gaat steken. Maar goed, ik zou het wel willen dus hoop dat het wel het geval gaat zijn.
    Er hoeven ook geen enorme investeringen te komen denk ik. Een kwaliteitsinjectie om boven de streep te eindigen hoeft niet zo duur te zijn (kijk maar naar Emmen). Als ze Fortuna willen gebruiken als een Feeder club voor de Turkse Liga, dan moet denk ik de prio komen te liggen op het uitbouwen van de infrastructuur.
    De regio Sittard-Geleen is met vrijwel alle sporten bezig topsport infrastructuur te ontwikkelen, alleen het voetbal blijft hilarisch achter.

    Gün is wel de goede weg ingeslagen, maar de gemeente wilt niets of nauwelijks meehelpen. Beetje gek na alle steun die het gegeven heeft aan het wielrennen en handballen.
    Laatst gewijzigd door Yakovlev; 20 mei 2020 om 12:58

  23. The Following User Says Thank You to Yakovlev For This Useful Post:

    edodevries (20 mei 2020)

  24. #786
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yakovlev Bekijk bericht
    Er hoeven ook geen enorme investeringen te komen denk ik. Een kwaliteitsinjectie om boven de streep te eindigen hoeft niet zo duur te zijn (kijk maar naar Emmen). Als ze Fortuna willen gebruiken als een Feeder club voor de Turkse Liga, dan moet denk ik de prio komen te liggen op het uitbouwen van de infrastructuur.
    De regio Sittard-Geleen is met vrijwel alle sporten bezig topsport infrastructuur te ontwikkelen, alleen het voetbal blijft hilarisch achter.

    Gün is wel de goede weg ingeslagen, maar de Gemeente wilt niets of nauwelijks meehelpen. Beetje gek na alle steun die het gegeven heeft aan het wielrennen en handballen.
    Wielrennen en handbal kosten over het algemeen wel een fractie van voetbal. Verder ben ik het helemaal eens met je verhaal, een club als Fener ben je gauw tientallen miljoenen aan kwijt terwijl je Fortuna met veel minder al enorm helpt én een vinger in de pap kan hebben.

  25. The Following User Says Thank You to edodevries For This Useful Post:

    Yakovlev (20 mei 2020)

  26. #787
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    Wielrennen en handbal kosten over het algemeen wel een fractie van voetbal. Verder ben ik het helemaal eens met je verhaal, een club als Fener ben je gauw tientallen miljoenen aan kwijt terwijl je Fortuna met veel minder al enorm helpt én een vinger in de pap kan hebben.
    Denk je? Eigenlijk hoeven ze niet veel meer te doen dan wat ruimte aanwijzen voor wat sportvelden en clubhuisjes. Naast natuurlijk de infrastructuur van en naar het stadion te verbeteren. Leuk dat ze nu vast bovenop de Windraak in Doenrade mogen trainen, maar als serieuze club moet je dat toch wel in de buurt hebben van het stadion.

  27. #788
    O Fenômeno LostWords's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    4.657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

    Standaard

    Wist overigens niet dat Gün het zo goed deed in Fortuna.

  28. #789
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    (Vrijwel) iedereen is hier lovend over Gün. Een man met hart voor de club en zo op het oog hele verstandige beslissingen maakt. Het helpt denk ik ook dat zijn vermogen niet zo bijster groot is, dus hij heeft niet de mogelijkheid om bakken met geld uit te geven. Over iedere uitgegeven dubbeltje zal dus moeten worden nagedacht, maar door zijn ervaring als econoom lukt dat denk ik ook wel.

    Ook niet te beroerd om met de supporters op de tribunes te staan.


  29. The Following User Says Thank You to Yakovlev For This Useful Post:

    LostWords (20 mei 2020)

  30. #790
    Слава Україні! Peerk's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 maart 2014
    Leeftijd
    31
    Berichten
    10.651
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Van Osch naar Fortuna. Hopelijk hebben jullie er plezier aan. Komt duidelijk tekort voor PSV, en blessuregevoelig ook nog.

  31. #791
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Diemers out, Arda Turan in?

  32. #792
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
    Diemers out, Arda Turan in?
    Met het transfergeld van Diemers kunnen we ongeveer een halve wedstrijd aan loon betalen voor Arda Turan. Ik neem aan dat er toch wel wat andere Turkse talenten rondlopen.

  33. #793
    Maradona10's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 november 2005
    Locatie
    Sint Jansteen - Zeeland
    Berichten
    31.012
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yakovlev Bekijk bericht
    Met het transfergeld van Diemers kunnen we ongeveer een halve wedstrijd aan loon betalen voor Arda Turan. Ik neem aan dat er toch wel wat andere Turkse talenten rondlopen.
    Ja, maar die gaat waarschijnlijk verlengen tot 2025.

  34. #794
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Het lijkt er steeds meer op dat we een satelliet club van Fener gaan worden. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

  35. #795
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Mats Seuntjes hoogstwaarschijnlijk naar Fortuna.
    https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020...g-naar-sittard

  36. #796
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yakovlev Bekijk bericht
    Mats Seuntjes hoogstwaarschijnlijk naar Fortuna.
    https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020...g-naar-sittard
    Bevestigd, net als van Beijnen (ex-NAC) en Sebastian Polter. Op papier 3 prima aanwinsten, met hopelijk nog wat extra versterkingen in het verschiet.

  37. The Following User Says Thank You to edodevries For This Useful Post:

    Yakovlev (17 augustus 2020)

  38. #797
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Gelukkig leer ik het allemaal van voetbalprimeur.nl, die wel even de moeite doen om er een nieuwsbericht over te schrijven.

    Karige bedoeling op VZ zeg.

  39. #798
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard



    Interview van Fortunasc met Isitan Gün

  40. #799
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Isitan Gun, wat wordt zijn rol?
    Er is in de afgelopen decennia geen bestuurder geweest die zo immens populair was bij zijn Limburgse achterban: Isitan Gun!. Onze huidige eigenaar verdiende zeer veel respect voor zijn moed om in te stappen in een club die geen levensvatbaarheid meer toonde, Isitan Gun kwam met voetbalkennis laten zien waar het spelletje echt om draait. Isitan Gun liet Sittard zien hoe “consequent Management: eruit ziet, maar als allerbeste nog: Isitan Gun onthoudt wie jij bent, spreekt je met de voornaam aan en heeft oprecht belangstelling in je. Onder Gun zijn de fans geen nummer, maar een persoon. Als absoluut toetje promoveerden we onder zijn leiding naar de eredivisie, werd het stadion -beetje bij beetje- gemoderniseerd en spelen we nu voor het 3e jaar op rij in de eredivisie. Je zou er een Netflix serie van kunnen maken.

    Toen op dinsdagavond het fantastisch bericht binnen kwam dat er 8 miljoen euro naar de club komt, met een reëel perspectief op meer, was de algemene Sittardse reactie: “oei”. Niemand dacht lang na over het onbekende miljoenen geld, maar bij velen kwam meteen het idee op dat we hiermee onze eigen populaire eigenaar -mogelijk- kwijt kunnen gaan raken, want Isitan gaat in de voorgestelde constructie nog slechts 25% van de aandelen krijgen, Acun Ilicali 60%, Fortuna Sittard 10% en Fortuna SC 5%.

    Fortuna SC TV benaderde Isitan nog diezelfde avond en zoals altijd was hij snel, open en consequent in zijn communicatie. Isitan vindt dit “een fantastische en ook noodzakelijke stap voor Fortuna Sittard”. Gebaseerd op het huidige budget ben je te klein om een stabiele toekomst te hebben en zal er altijd -sportieve- onrust zijn. Meer geld, betekent meer armslag om stabiel of succesvoller te worden. Van de 8 miljoen euro die betaald worden voor de aandelen aan Isitan Gun, zal laatstgenoemde het geld aan Fortuna Sittard terug lenen met behulp van een achtergestelde lening (zeer langdurige afbetaling), waarbij de doelstelling is dat de 8 miljoen over 2 a 3 jaar worden opgemaakt aan zeer talentvolle spelers die Fortuna Sittard stabieler moeten maken. Daarnaast, aldus Isitan, is Acun een geweldige, laagdrempelige partner die met zijn groot netwerk veel voor de verdere ontwikkeling van de club kan gaan betekenen. Maar het allerbelangrijkste is dat hij , Isitan Gun, de club gewoon blijft runnen. Isitan zal het gewicht en het gezicht van de club blijven en zal ook de 3e fase (overleven-promoveren-fase 3) gaan leiden. Met de dagelijkse leiding zal Ilicali zich dus nauwelijks gaan bemoeien, stelt ook directeur Pfennings. Die blijft in handen van Isitan Gün en Pfennings zelf, zo laat hij weten. „Dat is de intentie. Isitan en ik blijven exact dezelfde rol vertolken, maar er zit natuurlijk wel iemand boven die we wel regelmatig op de hoogte zullen houden.” Op die bevestiging zaten veel fans te wachten!

    Acun Ilicali
    Ilicali kwam mei dit jaar in beeld als mogelijke aandeelhouder van Fortuna. Waar eerst sprake was van een minderheidsbelang, bevestigt Ilicali nu dat hij grootaandeelhouder wordt. „Ik word de belangrijkste aandeelhouder van Fortuna. Later kan ik eventueel meer investeren, om de club verder te laten groeien.” Hij wordt daarmee feitelijk eigenaar van de club. Met de komst van Ilicali is Fortuna van aandacht verzekerd. De ex- voetbalverslaggever is een van de populairste presentatoren van Turkije, door Britse en Nederlandse programma’s als Deal Or No Deal, The Voice, Fear Factory en Survivor te vertalen naar de Turkse markt. Zijn privé-leven (hij heeft vier kinderen bij drie vrouwen) is voer voor de Turkse roddelpers en zijn geschat vermogen is een bedrag met 9 cijfers.

    De toekomst van Fortuna Sittard
    Waarom Ilicali in Fortuna investeert? Niet vanwege het geld, zegt hij. „Succes is het doel. Succes is om talent op te leiden en de voetbalwereld spelers te laten zien die wij hebben ontdekt. Ajax is daar altijd erg goed in geweest. Waarom niet een kleiner, soortgelijk systeem in Sittard?” Ilicali, naar eigen zeggen als kind fan van „het sympathieke Nederlandse voetbal”, ziet Sittard ook als praktische opstap richting grotere investeringen in het voetbal. Nederland is het centrum van Europa, zegt hij, waar hij in 2,5 uur naartoe vliegt in zijn privéjet. „De Eredivisie is de zesde of zevende competitie van Europa, wat een goede uitgangspositie is om een club van hoge kwaliteit te bezitten.”

    Deze week hoopt Ilicali de KNVB de laatste documentatie over zijn financiële vermogen te verstrekken. De licentiecommissie zal onder meer controleren of het legaal is vergaard. Om de overname overigens definitief af te ronden, moet er nog wel eerst papierwerk naar de KNVB. Bij een overname van meer dan 25 procent van de aandelen moet de bond namelijk goedkeuring verlenen. „Het klaar maken daarvan zit nu echt in de allerlaatste fase. We hopen eind deze week of anders volgende week alles in orde te hebben.” Daarna gaat de KNVB zich er dus over buigen. „Die zullen ongetwijfeld ook weer vragen hebben, maar dat proces moeten we gewoon door.”

  41. The Following User Says Thank You to Yakovlev For This Useful Post:

    LostWords (16 september 2020)

  42. #800
    O Fenômeno LostWords's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    4.657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

    Standaard

    Verwacht een sattelietclub van Fener voor het omzeilen van financiële (FFP en Turkse voetbalbond) en regelgevende (aantal buitenlanders in selectie) beperkingen gezien de enorme inzet en betrokkenheid van Acun bij Fenerbahce. Zowel financieel als netwerkend (door zijn zenders en programma's beschikbaar te stellen voor een donatie-avond aan Fenerbahce).

  43. The Following User Says Thank You to LostWords For This Useful Post:

    Yakovlev (18 september 2020)

  44. #801
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Ze hebben mij gisteren pas mijn SK nummer gegeven, maar de laatste inschrijvingsmoment voor de wedstrijd morgen was afgelopen Woensdag. Super chill..

    5 keer gebeld maar niemand die de telefoon aanneemt.

  45. #802
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yakovlev Bekijk bericht
    Ze hebben mij gisteren pas mijn SK nummer gegeven, maar de laatste inschrijvingsmoment voor de wedstrijd morgen was afgelopen Woensdag. Super chill..

    5 keer gebeld maar niemand die de telefoon aanneemt.
    Zolang Alcali eindelijk de clubstructuur professionaliseert: dat is nog altijd om gek van te worden.

    @LostWords, wat voor gast is het precies? Over Gün werd ook gespeculeerd dat hij nauwe banden zou houden met zijn oud-club Galatasaray maar daar bleek niet zo veel van uit te komen.

  46. #803
    O Fenômeno LostWords's schermafbeelding
    Aangemeld
    25 augustus 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    4.657
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    Zolang Alcali eindelijk de clubstructuur professionaliseert: dat is nog altijd om gek van te worden.

    @LostWords, wat voor gast is het precies? Over Gün werd ook gespeculeerd dat hij nauwe banden zou houden met zijn oud-club Galatasaray maar daar bleek niet zo veel van uit te komen.
    Beetje een John de Mol (of bijna zo ver) in Turkije. Qua status, vermogen en activiteit dan. Wat betreft zijn karakter: iedereen loopt altijd met hem weg en kan mij niet herinneren dat er iemand negatief over hem spreekt. Is erg populair, alles wat hij aanraakt verandert in goud en hij heeft veel vrienden (ook veel voetballers). Darnaast is hij dus enorm fanatiek voor Fenerbahce en gebruikt hij zijn platform en zijn relatieve macht om Fener te helpen.

  47. The Following User Says Thank You to LostWords For This Useful Post:

    Yakovlev (19 september 2020)

  48. #804
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Nou, dat gaat dus geen stadionbezoek worden vanavond. Wedden dat we vanavond op Foxsports te horen krijgen dat we geeneens de 3000 man konden halen en dat voetbal totaal niet leeft in Sittard-Geleen.. Weten we ook gelijk weer waarom.

    Heerlijk onprofessioneel van Fortuna.

  49. #805
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Schitterende rant van een willekeurig lid op het Fortuna forum.

    Zo. Ik heb het een paar dagen laten zakken, want ik was er flink ziek van. Dat ben ik nu een aantal dagen later nog steeds, maar het betekent in elk geval dat ik ziekteverwensingen en schofferende superlatieven aan het adres van onze foutloze, neutrale, Zeister vrienden achterwege laat.

    Ik word de laatste dagen ook een beetje gek van ongetwijfeld lief bedoelde, verzachtende opmerkingen zoals "het is in elk geval geen 13-0 geworden" en "vooraf zou je tekenen voor 5-2". Mensen noemen het feit dat Fortuna op social media "VARwel Amsterdam" liet optekenen calimerogedrag. Nou, ik vind het calimerogedrag dat veel mensen zich ogenschijnlijk makkelijker neerleggen bij zo'n farce wat betreft de arbitrage omdat we toch 'maar' met 5-2 van Ajax hebben verloren. Ook analisten stappen er maar wat makkelijk overheen. Ajax heeft gewoon gewonnen, dus what's new? In de Fox-studio na de wedstrijd baadden de man met "the face like you support Ajax" en topverdediger en recordinternational Kees Kwakman in hun eigen klotsende genotszweet over hoe geweldig die Brobbey wel niet is omdat ie bij zijn debuut scoort en daarmee in een illuster rijtje komt, terwijl zelfs Pascal Averdijk, Colin Cramb en Rasmus Karjalainen die bal nog zouden hebben gemaakt. De enige die toch nog even terug wilde komen op het schandaal dat zich eerder had voltrokken was Hugo Borst, waarvoor respect. En laten we de column in de Limburger van Waterreus over Hofland maar helemaal buiten beschouwing laten. De man die zelf altijd zo geweldig met de pers om wist te gaan schoffeert nu een ex-collega die het al zwaar genoeg heeft door hem kwalijk te nemen dat ie slecht overkomt in de pers en haalt dan ook nog even als voorbeeld aan dat Kevin toen ie bij PSV speelde al moeilijk zijn zenuwen in bedwang wist te houden. Leuk om te doen bij iemand die vecht voor z'n baan.

    Een dooddoener die je vaak hoort is "op het einde van de rit kun je alle scheidsrechterlijke dwalingen/VAR-beslissingen tegenover elkaar wegstrepen en egaliseert het zich toch allemaal." Daar twijfel ik als Fortuna-supporter toch hevig aan, moet ik zeggen. De VAR gaat nooit meer weg, maar elke week wordt het moeilijker uit te leggen en zet men zich in Zeist meer voor schut. Maar ja, het word in elk geval wel eerlijk op het gebied van de juiste topteams naar de top 3 loodsen zodat die clubs zich in Europa mogen manifesteren. Als Ajax tegen Chelsea 2 rode kaarten en een penalty in dezelfde minuut tegenkrijgt is de wereld te klein, maar als Ajax het meekrijgt is het schijnbaar normaal. Ik weet in elk geval dat ik elke week meer en meer moeite heb met het live kijken van een voetbalwedstrijd. Het maakt geeneens uit of dit dan Fortuna betreft. Premier League, La Liga, Bundesliga, elke week haalt men de geometrische instrumenten weer tevoorschijn om schitterende doelpunten af te keuren want een lichaamsdeel hangt na het hanteren van de stelling van Pythagoras 0,2 mm buitenspel. Het constante gevoel van onrecht dat je al krijgt bij het kijken van andere competities, je wil je gewoon de avond niet meer laten vergallen. Veel mensen riepen bij Feyenoord - Wolfsberger AC om een VAR, want het waren inderdaad geen pingels. Nou, denk je dat een VAR die penalty's had afgekeurd? Dat waren gewoon gevalletjes Traoré-Rienstra, en daar gaat niemand zich de vingers aan branden.

    Anyway, zaterdagavond was het dus ook weer raak. Fortuna kwam goed beslagen ten ijs, maar gelukkig zou de KNVB de KNVB niet zijn als ze weer één of ander pias naar dit duel zouden sturen die elk gegrond appèl van Fortuna zo arrogant mogelijk weglacht en elke krijsje van een 'Godenzoon' gelijk beantwoord met een fluitje. Om het over onze Venlose vriend van Boekel maar niet te hebben. Die zit masturberend elke aanval van Ajax terug te kijken of ie zijn gehate Fortuna ergens een oor kan aannaaien. En ja hoor, dat kon zelfs zonder Ninaj in de basis zaterdag ook gewoon weer.

    Die 1e penalty was gewoon al belachelijk. Keesje Kwakman had wel effe gezien dat Rienstra op de voet van Traoré ging staan en dat daarom de pingel terecht was. Men moest zo ver inzoomen op de voeten van beide heren dat het beeld nog maar uit 3 pixels bestond, maar het was voor hen klip en klaar; PENALTY. Dat Traoré klaagt over vasthouden maar ondertussen met zijn 120 kilo schoon aan de haak als een acrobaat naar voren rolt zijn schijnbaar dingen die de law of physics niet tarten. Mulder legt hem op de stip, Pol van Boekel was net effe schijten.

    Die 2e penalty is gewoon echt het meest belachelijke dat ik ooit in mijn leven heb gezien. Angha springt gewoon op om een bal te blokken. Zeg maar, gewoon om zijn baan te beoefenen. Niemand bij Ajax protesteert voor hands (op Tadic na, maar die protesteert nog bij de scheids als ie zelf scoort). De tijd tikt door maar Polletje was nu niet schijten. Hij zat met arendsogen te kijken waarom Dusan z'n handje omhoog hield en hij vond het. Als klap op de vuurpijl moest Angha ook nog even geel krijgen voor een actie waar ie totaal niks aan kon doen. Dat is nog beter uit te leggen als je ziet dat er bij het moment dat ik nu ga omschrijven niet eens een gele kaart wordt gegeven.

    Ex-topscheidsrechter Wiedemeijer zat met een stalen gezicht uit te leggen dat zijn pupil Mulder met in het kielzog Polletje het allemaal perfect hadden uitgevoerd. Wij van wc-eend... Alles klopte want de laatste jaren waren hier en daar wat regels veranderd. Misschien had ie op de max geel kunnen geven. Dat betekent dat Neres gewoon een frustratie-tikkie mag uitdelen aan Jach en er niet eens verbaal op wordt aangesproken, laat staan een kaart krijgt, maar Martin Angha dus een bal probeert te blokken, de bal tegen zijn arm krijgt, een penalty tegen krijgt bij en stand waar er nog wat te halen valt, en dan wel ook nog geel krijgt?!?! Schijnbaar staat in het FIFA-reglement:

    13.4.7a. Onsportiviteit middels natrappen en/of een natrappende beweging wanneer er geen bal in de buurt is wordt enkel nog met rood bestraft wanneer er dusdanige schade aan de tegenstander wordt berokkent dat deze minimaal een maand niet kan lopen en/of bloed zichtbaar uit een slagader spuit.

    Dat is op zich ook een goede message naar het amateur- en jeugdvoetbal. Als je effe niet in de wedstrijd zit, dan tik je gewoon even heel zacht je tegenstander tegen zijn enkel of achillespees. Nu kan ik nog doorgaan over de 2-1 waar Traoré optisch buitenspel staat. Nu hoeft ie voor mij niet afgekeurd te worden om redenen die ik eerder aangaf, maar het was wel grappig dat er vorige week nog 2 wedstrijden waren waar een schouder/arm wel als buitenspelreden werd opgevoerd. En die handsbal van Mazraoui in zijn eigen 16? Er zal wel een regel zijn veranderd dat als een Ajacied een bal zelf opwipt en tegen zijn arm schiet, dit geen penalty is.

    Het moraal van dit veel te lange verhaal is, naast het feit dat ik nu mijn frustratie eindelijk kwijt ben, dat je met een iets neutralere scheids gewoon een resultaat had kunnen weghalen hier. De jongens streden maar tegen zoveel onrecht kan je simpelweg niet op ballen. Je zou op het einde van de rit maar net een punt of een doelpunt te kort komen. Dan was het ineens niet meer 'maar' 5-2. Of een Hofland, die belachelijk hard beschimpt wordt door fans, die vecht voor z'n baan en carrière, resultaat kan weghalen uit Amsterdam en dan van Waterreus niks mag zeggen terwijl ie overduidelijk bestolen is. Ik hoop in elk geval dat het spel een vervolg krijgt tegen Zwolle.

    Rant over.
    Tegen PEC de eerste overwinning binneharken. Gaat eens tijd worden.

  50. The Following User Says Thank You to Yakovlev For This Useful Post:

    Kinggerrard ( 3 november 2020)

  51. #806
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Kevin Hofland ontslagen. Alweer de 3e club die aan een nieuwe hoofdtrainer toe is.

  52. #807
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Kevin Hofland ontslagen. Alweer de 3e club die aan een nieuwe hoofdtrainer toe is.
    vBommel wordt her en der genoemd. Zou een stunt zijn en een geweldige voor Fortuna denk ik.

  53. The Following User Says Thank You to edodevries For This Useful Post:

    Keiser (11 november 2020)

  54. #808
    Yak Yakovlev's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2009
    Leeftijd
    31
    Berichten
    7.340
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    16

    Standaard

    Weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Onder Hofland zijn we wel gepromoveerd en hebben we ons 2 keer weten te handhaven. Maar andersom, de spelersmateriaal is best behoorlijk, tegen Zwolle en Emmen weten we eigenlijk vrij weinig te creëren, terwijl we daar eigenlijk vrij gemakkelijk overheen moeten.

  55. #809
    ☆☆☆ Johan C's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 augustus 2007
    Berichten
    28.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edodevries Bekijk bericht
    vBommel wordt her en der genoemd. Zou een stunt zijn en een geweldige voor Fortuna denk ik.
    Genoemd. Maar is dat serieus? Hij wordt ook aan Utrecht gelinkt.

  56. #810
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan C Bekijk bericht
    Genoemd. Maar is dat serieus? Hij wordt ook aan Utrecht gelinkt.
    Weet niet hoe serieus het is. Zijn (meen ik zoon) kind zit in het examenjaar in Maastricht dus een verhuizing naar het midden van het land is geen geniale timing. Aan de andere kant is dat natuurlijk wel een (veel) grotere club. Fortuna zou al redelijk vergevorderd zijn met een potentiele vervanger in ieder geval, wie dat ook is.

Pagina 18 van 20 EersteEerste ... 81617181920 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. AZ nieuws
    By Garry in forum AZ Alkmaar
    Reacties: 660
    Laatste bericht: 17 januari 2024, 18:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •