Pagina 12 van 47 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 496 t/m 540 van 2113

Discussie: Sparta nieuws

  1. #496
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Rose zwijgt niet langer over Obodai
    Woensdag 16 April 2008
    We kennen allemaal het klaagverhaal van Obodai. Yuri Rose ergerde zich eraan dat overal dat verhaal van Obodai te lezen was, maar nergens de kant van het verhaal van de andere Spartanen. Rose komt daar nu alsnog mee. In de VI laat hij ook kort zijn licht schijnen over de trainers Foeke Booy, Gert Aandewiel en een mogelijke toekomst.



    Rose over Obodai

    “Obodai trapte snoeihard na”. (..) “Ik viel letterlijk van mijn stoel toen ik dat interview las. Om intern de rust te bewaren legde Sparta direct na het artikel voor ons vieren (Gudde, Polak, Schenkel en Rose, red.) een verklaring af. Ze vonden het verstandiger dat wij niet in de media erover zouden spreken. Achteraf denk ik dat we daardoor heel snel in een hokje zijn geplaatst. Maar ik ga er nu niet langer over zwijgen. Obodai heeft iedereen voor de gek gehouden. Echt een zielig mannetje, want zijn verhaal hing van leugens aan elkaar.”



    Rose vertelt in VI vervolgens dat er bij Sparta volop voetbalhumor aanwezig is. Dat grappen elk jaar bij heel veel spelers worden uitgehaald en dat Obodai altijd deed voorkomen of hij het prachtig vond.



    “Ook dit seizoen zitten er in de selectie spelers die dat soort grappen niet leuk vinden, die worden gewoon met rust gelaten. Maar Obodai heeft nooit ook maar enigszins een teken gegeven dat hij er niet van gediend was.”



    Rose over Kaita

    “Het heeft ook weinig met cultuurverschillen te maken denk ik. Dat merk ik nu met Sani Kaita ook. Hij haalt zelf de meeste grappen uit en geniet openlijk van alles”.



    Rose over Aandewiel

    “Ik vind Gert Aandewiel een heel aardige man, maar voor een club als Sparta is hij te lief. Een goed voorbeeld was, denk ik, de verstandhouding tussen voetballers als Sjaak Polak en ik. Op een training komt het regelmatig voor dat we elkaar vervloeken en volle bak uitschelden. Maar na de training lopen we gebroederlijk van het veld. Aandewiel stond daar geregeld met open mond naar te kijken. Hij was soms bang dat we elkaar fysiek te lijf zouden gaan. Toch heeft hij voldoende vakkennis om een goede trainer te worden.”



    Rose over Booy

    “De trainerswissel was een logisch vervolg. Met Foeke Booy hebben we de ideale opvolger gekregen. Hij is duidelijk verbaal aanwezig en zorgt ervoor dat niemand verslapt.”



    Over mogelijke contractverlenging

    “Mijn contract loopt af en ik het nog geen concrete aanbieding gehad. Dat heeft vooral te maken met de sportieve situatie. We waren tot zondag nog altijd niet zeker van lijfsbehoud.



    Rose laat tot slot nog weten dat hij ook weleens denkt aan een buitenlands avontuur en noemt daarbij, zoals zovelen, Engeland als voorbeeld. Het hele artikel in de serie monoloog is te vinden in VI nummer 16 van dit jaar.
    leuk stuk van rose over trieste obodai

  2. #497
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Booy wil ambitieuze plannen verwezenlijken (+ update)

    In 2006 liet onze club weten medio juli 2007 aan te willen vangen met uitbreiding en volgens planning zou deze uitbreiding van het stadion rond 31 december 2007 afgerond zou zijn. Maar de financiën kreeg men niet rond, in december 2007 was er nog niets gerealiseerd en toen bleek ook dat de bouwkosten die met de uitbreiding gemoeid waren niet de verwachte 8 à 9 miljoen euro zouden gaan bedragen, maar een slordige 16 miljoen euro. Sparta wilde uit de uitbreiding structureel 1,5 miljoen per jaar extra inkomsten gaan halen. Het maakte onderdeel uit van het plan om de begroting van nu 9,9 miljoen euro binnen niet al te lange tijd richting de 12 miljoen op te trekken.

    Er werd de afgelopen maanden opnieuw gerekend en bekeken wat de mogelijkheden nu dan eigenlijk nog wel zijn. Een invloedrijke sponsor laat aan ITWM weten dat de nieuwe uitbreidingsplannen minder ambitieus zijn en zich met name richten op het aan de voorkant uitbreiden van diverse ruimtes, waaronder met name ondersteunende en commerciële ruimtes. Invulling van korte zijdes en uitbreiding van de loges worden bij deze ontwikkeling niet meer betrokken. Morgen (donderdag) ontvangt Peter Bonthuis de cijfers over deze optie van de verbouwing van het hoofdgebouw. De directie en de Raad van Commissarissen bespreken de cijfers begin volgende week. Als dit gunstig uitvalt gaat onze club spoedig het hoofdgebouw uitbreiden, maar wel in een afgeslankte versie ten opzichte van de eerder gepresenteerde plannen.


    Sparta begint deze week overigens wel al met de uitbreiding van de business-seats.

    Foeke Booy gaat er vanuit dat niet op de uitbreiding gewacht hoeft te worden om de ploeg te versterken. Het sportieve lijfsbehoud deed Booy in VI de uitspraak ontlokken, dat Sparta vanaf nu “de ambitieuze plannen kan gaan waarmaken die de club me bij mijn aanstelling voorschotelde”.


    Onder Booy deed Sparta het overigens ook de afgelopen tijd gezien al uitstekend. In de stand over dit kalenderjaar (niet dat deze telt) staat Sparta namelijk 8e. Boven clubs als Feyenoord (11e), Roda (14e) en… AZ (16e). Een mooie seizoensafsluiter in Alkmaar is met deze wetenschap dan ook zeker niet ondenkbaar.

    mooi nieuws voor de club. ik hoop dat booy nog 2 jaar blijft is egt een geweldige trainer.

  3. #498
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Marvin Emnes Speler van het jaar


    Marvin Emnes is door de fans van Sparta Rotterdam verkozen tot Speler van het jaar. Dit is de uitkomst van de SMS-actie die de afgelopen 2 weken is gehouden. Winnaar van de actie is Wilbert van Trigt geworden. Hij ontvangt van Sparta Rotterdam een gesigneerd shirt van Marvin Emnes.


    vreemd dat boukhari het niet is geworden. heeft in dit seizoen toch meer gepresteerd.
    Laatst gewijzigd door spartapiet; 22 april 2008 om 11:29

  4. #499
    Een Spartaan! vuxajoro's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 februari 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Leeftijd
    34
    Berichten
    606
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    zeer onterecht, hij heeft slechts een aantal wedstrijden goed gepresteerd, terwijl Boukhari het over het hele seizoen genomen veel beter doet!
    Maja door de fans hea, en fans waarderen goals...

  5. #500
    Een Spartaan! vuxajoro's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 februari 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Leeftijd
    34
    Berichten
    606
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sparta-rotterdam.nl
    PATRICK, nieuwe Team Wear Sponsor van Sparta Rotterdam


    Sparta Rotterdam zal met ingang van komend voetbalseizoen 2008-2009 gekleed worden door een nieuwe Team Wear Sponsor: PATRICK.

    Patrick volgt daarmee het sportlabel KELME op. Het Spaanse sportkledingmerk was sinds het seizoen 2005-2006 naar tevredenheid van beide partijen kledingleverancier van de Kasteelclub. In de afgelopen drie seizoenen hebben Sparta Rotterdam en KELME elk jaar een zeer succesvolle collectie ontwikkeld en hebben de merchandisingactiviteiten van Sparta Rotterdam grote sprongen gemaakt. Sparta Rotterdam bedankt KELME voor het vertrouwen, de support en de zeer plezierige samenwerking in de afgelopen drie seizoenen.

    Ondanks de tevredenheid over KELME heeft Sparta Rotterdam besloten om de samenwerking niet te continueren en gekozen voor PATRICK als nieuwe kledingleverancier. De condities en voorwaarden waaronder de samenwerking met Patrick zal worden aangegaan was een dermate additionele verbetering voor Sparta Rotterdam dat de keuze voor Patrick als opvolger van KELME een logische stap was. Met het partnership met Patrick schaart Sparta Rotterdam zich in de top 8 van de Eredivisie als het gaat om de inhoudelijke condities en voorwaarden van een Team Wear sponsorship.
    JOKO B.V. is de nieuwe, trotse distributeur van Patrick voor Nederland en België. Het bedrijf is ervan overtuigd dat sporters van alle niveaus de filosofie van Patrick zullen omarmen. Want wat voor het verleden gold, geldt ook nu weer: wie voetbalt, heeft aan twee strepen genoeg!
    Met het sponsorship met Sparta Rotterdam zet Patrick een belangrijke en strategische stap om Patrick nadrukkelijker in de Nederlandse markt te positioneren.

    Sparta Rotterdam en Patrick/JOKO Sports zijn een contractduur overeengekomen van drie seizoenen (2008-2009, 2009-2010, 2010-2011), inclusief een wederzijdse optie voor nog eens twee jaar (2011-2012, 2012-2013). Voor meer informatie over Patrick: www.patricksports.eu en www.patrickplanet.com

    Nog nooit van gehoord, jammer dat t uit shirt van vorig jaar wel mooier was met dat goud enzo...

  6. #501
    Lekker bezig Freek! dawasiknie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Tussen de uitlaatgassen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuxajoro Bekijk bericht
    zeer onterecht, hij heeft slechts een aantal wedstrijden goed gepresteerd, terwijl Boukhari het over het hele seizoen genomen veel beter doet!
    Maja door de fans hea, en fans waarderen goals...
    En vooral goals tegen de aartsrivaal. De laatste wedstrijden was ie wel fantastisch, maar ik moet eerlijk zeggen, dat hij mij de hele eerste seizoenshelft nooit is opgevallen.

    En de shirtfabrikant van Sparta wordt ieder jaar weer gekker. Eerst Kelme, waar ik echt nog nooit van heb gehoord, nu Patrick. Kom toch een keer met wat normaals...

    Edit: wel prachtig, dat authentieke Rotterdamse logo op het shirt. Ziet er erg mooi uit.

  7. #502
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    wat een lelijk shirt zeg ik vindt er egt niks aan maar tog koop ik hem weer.

  8. #503
    Een Spartaan! vuxajoro's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 februari 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Leeftijd
    34
    Berichten
    606
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ik vind het thuisshirt niet zo heel lelijk, alleen had het kraagje dan ook zwart moeten zijn...
    Alleen het uitshirt vind ik echt niet mooi, het donkerblauw en goud van afgelopen seizoen was vele malen mooier!

  9. #504
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuxajoro Bekijk bericht
    Ik vind het thuisshirt niet zo heel lelijk, alleen had het kraagje dan ook zwart moeten zijn...
    Alleen het uitshirt vind ik echt niet mooi, het donkerblauw en goud van afgelopen seizoen was vele malen mooier!
    dat was egt het mooiste uitshirt sins jaren. ik vind die kraagjes juist helemaal niet mooi.

  10. #505
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Eis: werkstraf voor Blind

    Oud-Ajaxtrainer Danny Blind heeft een werkstraf van 180 uur tegen zich horen eisen. Ook vorderde de officier van justitie een rijontzegging van zestien maanden, waarvan tien voorwaardelijk. Blind veroorzaakte in december 2006 bij de ArenA een verkeersongeval, terwijl hij met drank op achter het stuur zat. Een vrouw raakte hierdoor gewond

    Blind had meer dan driemaal de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed en reed te hard. Het is niet de eerste keer dat Blind in aanraking komt met justitie voor rijden onder invloed. Hij heeft echter wel veel spijt betuigd van zijn roekeloze gedrag. De strafeis moet een 'forse waarschuwing' zijn.
    Eis, wat wordt de uitspraak ? En waarom wordt er niet over een schadeververgoeding gerept. ?

  11. #506
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.062
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dawasiknie Bekijk bericht
    En vooral goals tegen de aartsrivaal. De laatste wedstrijden was ie wel fantastisch, maar ik moet eerlijk zeggen, dat hij mij de hele eerste seizoenshelft nooit is opgevallen.

    En de shirtfabrikant van Sparta wordt ieder jaar weer gekker. Eerst Kelme, waar ik echt nog nooit van heb gehoord, nu Patrick. Kom toch een keer met wat normaals...

    Edit: wel prachtig, dat authentieke Rotterdamse logo op het shirt. Ziet er erg mooi uit.
    Kelme is de grootste in Spanje, gek!

  12. #507
    Seguidor's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 april 2007
    Berichten
    639
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    15

    Standaard

    Sparta A1 mogelijk kampioen door blunder Feyenoord

    Feyenoord A1 en Sparta A1 eindigden dit jaar met een gelijk aantal punten op de eerste plaats in de competitie. De benodigde beslissingswedstrijd lijkt echter van de baan door een blunder van Feyenoord.
    Jean-Paul van Gastel, trainer van Feyenoord A1, deed in de wedstrijd tegen Willem II een beroep op Leroy Fer. Later bleek dat de speler niet meer uit had mogen komen voor de A1. Dit omdat hij meer dan achttien wedstrijden had gespeeld voor Feyenoord 1 en Jong Feyenoord.

    De aanklager van de KNVB moet nu, volgens RTV Rijnmond, een beslissing nemen over de wedstrijd van Feyenoord tegen Willem II die eindigde in 1-1. Indien Feyenoord punten in mindering zou worden gebracht is de beslissingswedstrijd van de baan en is Sparta A1 dus direct kampioen.

  13. #508
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    zal leuk zijn voor deze gasten. wel jammer dat het door zo fout moet gebeuren .

  14. #509
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Sparta-talenten tekenen contract
    Sparta Rotterdam heeft Joey Godée en Mitchel van Gastel aan zich weten te binden. Beide talenten tekenen een contract voor drie jaar bij de Kasteelclub.



    Godée (19) kwam vorig seizoen over van Ajax en speelt dit seizoen zowel voor de beloftes van Sparta als de A1. Ook de 17-jarige Van Gastel komt uit voor beide teams.

    Zowel Godée als Van Gastel kwam tot een overeenkomst na de wedstrijd van Sparta A1 tegen AZ A1, die de Rotterdammers met 3-2 wisten te winnen. Omdat zowel Sparta A1 als Feyenoord A1 op een gelijk aantal punten zijn geëindigd, moet een beslissingswedstrijd tegen de stadsgenoot uitmaken wie het kampioenschap uiteindelijk mag bijschrijven.
    deze twee spelers komen er aan hoop dat ze volgend jaar wat minuten mogen maken bij het eerste.

  15. #510
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Jeugdopleiding Sparta genomineerd voor Rinus Michels Award


    De jeugdopleiding van Sparta Rotterdam is door de staf van de KNVB genomineerd voor de Rinus Michels-Award voor jeugdopleidingen in het Betaald Voetbal. Sparta Rotterdam is samen met FC Groningen en de gecombineerde jeugdopleiding van Twente/Heracles kanshebber voor deze prestigieuze prijs. Op zaterdag 24 mei zal tijdens het trainerscongres in Tilburg de winnaar bekend gemaakt worden.

    Richard Grootscholten, hoofd jeugdopleiding: "Wij zijn bijzonder blij met deze nominatie. Het is een beloning voor de stappen die wij als organisatie gemaakt hebben en daar moeten we alle medewerkers en vrijwilligers voor bedanken."
    .

  16. #511
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Sparta dient protest in bij KNVB
    5 mei 2008

    Sparta dient dinsdag officieel protest in bij de KNVB tegen Feyenoord.

    De Kasteelclub doet dat omdat Feyenoord Leroy Fer afgelopen weekend onrechtmatig mee liet spelen in de wedstrijd van het hoogste jeugdteam tegen Willem II. Fer speelde dit seizoen meer dan 18 wedstrijden voor het eerste elftal van Feyenoord en Jong Feyenoord en had daardoor niet meer opgesteld mogen worden. Sparta en Feyenoord eindigden samen bovenaan in de competitie voor de landelijke jeugd en zouden daardoor een beslissingswedstrijd moeten spelen. Na het protest van Sparta is dat wellicht overbodig omdat Feyenoord punten in mindering kan worden gebracht. Tot maandagavond gingen alle betrokkenen ervan uit dat de KNVB deze zaak zelf zou uitzoeken, maar inmiddels is gebleken dat de voetbalbond pas in actie kan komen na een officieel protest. Sparta zal dat indienen waarna de tuchtcommissie uitspraak zal doen.
    .

  17. #512
    Een Spartaan! vuxajoro's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 februari 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Leeftijd
    34
    Berichten
    606
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Dat gaat dus waarsch betekenen dat wij kampioen zijn met de A1, Feyenoord heeft geen enkel been om op te staan als je de regelementen volgt!

  18. #513
    HUP NAC Sjapperellie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Made
    Berichten
    408
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    8

    Standaard

    Toch een mooie prestatie voor clubs als Sparta. Al het harde werk zal beloond worden.

  19. #514
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    toch leuk voor die gasten dat ze het kampionschap hebben gehaaldt . maar het lijkt me ook wel leuk een beslissings wedstrijd tespelen op woudenstijn met 1500 spartanen en 1500 feyenoorders.

  20. #515
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Blind technisch directeur van Ajax
    AMSTERDAM - Danny wordt de nieuwe technisch directeur van Ajax. Hij volgt in Amsterdam de opgestapte Martin van Geel op. Blind is nu nog technisch directeur bij Sparta.
    http://www.sportwereld.nl/voetbal/22..._van_Ajax.html

  21. #516

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Tsjonge jonge, wat laten directeuren tegenwoordig snel clubs in de steek.

  22. #517
    Seguidor's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 april 2007
    Berichten
    639
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardo Bekijk bericht
    Tsjonge jonge, wat laten directeuren tegenwoordig snel clubs in de steek.
    Tja, 't zijn net mensen.

  23. #518
    Chief
    Guest

    Standaard

    En face it, Blind is altijd Ajacied geweest, meer dan Spartaan dat dan zijn 2e club was. Blind vertrok bij Ajax na zijn trainersschap omdat hij het vertrouwen in het bestuur kwijt was die hem trouwens wel ontsloegen. Maar nu zij weg zijn is de weg terug en ik ben hier dolblij mee. Wel lullig voor Sparta.

  24. #519

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Je tekent een contract voor 4 jaar, en na 1 jaar ga je weg. Gewoon naaierij.

  25. #520
    Chief
    Guest

    Standaard

    Je volgt net 1 jaar de voetbalwereld ofzo?

    Cambuur koopt ook wel eens een speler die nog ergens onder contract stond.

  26. #521

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Je volgt net 1 jaar de voetbalwereld ofzo?

    Cambuur koopt ook wel eens een speler die nog ergens onder contract stond.
    Een speler vind ik wat anders als een technisch directeur, die het beleid voor aantal jaren gaat bepalen.

  27. #522
    Chief
    Guest

    Standaard

    Ach, zo gaat dat. Van Gaal stapt bij Ajax als TD op, AZ koopt Brandts bij RKC weg, Bosz laat Heracles in de steek voor Feyenoord etc.

  28. #523

    Aangemeld
    28 september 2005
    Berichten
    17.261
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Ach, zo gaat dat. Van Gaal stapt bij Ajax als TD op, AZ koopt Brandts bij RKC weg, Bosz laat Heracles in de steek voor Feyenoord etc.
    Ja, en daarom mag ik het nog wel afkeuren.

  29. #524
    Chief
    Guest

    Standaard

    Das waar, netjes is het allemaal niet maar de voetballerij regeert bij de waan van de dag zoals dat zo mooi heet

  30. #525
    Een Spartaan! vuxajoro's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 februari 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Leeftijd
    34
    Berichten
    606
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Ach, we hebben Danny geen een keer gezien dit seizoen, dus tja..
    Wel dom, een contract voor 4 jaar, en na 1 weggaan...

  31. #526
    Amsterdammer in Londen JohnDylan's schermafbeelding
    Aangemeld
    4 mei 2006
    Locatie
    Londen
    Berichten
    1.664
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuxajoro Bekijk bericht
    Ach, we hebben Danny geen een keer gezien dit seizoen, dus tja..
    Wel dom, een contract voor 4 jaar, en na 1 weggaan...
    Het is minder dom als je weet dat hij een clausule in zijn contract had die hem een overgang naar Ajax mogenlijk maakte. Hij wilde altijd terug naar Ajax maar pas als mensen als Jaakke, Fontijn en van Geel waren vertrokken. Tot die tijd zou hij bij Sparta blijven en dat is dus een korte tijd gebleken. Misschien kunnen we het goedmaken door Schilder en Poepon aan jullie te verkopen.

  32. #527
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    wat een pleuris streek van danny zeg 4 jaar teken met aandewiel lekker groot praten ik wil sparta opbouwen en proberen in het linkerrijtje tekomen en gaat na een jaar al weg wat een triest zooi zeg. en wat moet sparta nu , met nog geen speler gesproken iedereen zit tewachten in de selectie als die mag blijiven nu is je td ineens weg .ik heb hier geen goed wordt voor over.

  33. #528
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Begrip voor keuze Blind Sparta-directeur Bonthuis: 'Ajax is de club waar Danny zijn hart ligt'
    ROTTERDAM - In de voetbalwereld stellen contracten nauwelijks nog iets voor.
    Danny Blind liet in februari 2007 tijdens een interview met deze krant stellig weten dat hij niet voor niets voor vier jaar had getekend bij Sparta. ,,Er is een kans dat ik in de toekomst weer veldtrainer zal worden,’’ vertelde Blind in destijds Ouderkerk aan de Amstel. ,,Maar Sparta hoeft niet te vrezen. Ik kom mijn contracten altijd na.’’

    Die belofte brak de Zeeuw gisteren, al is het niet om ergens veldtrainer te worden. Als grote liefde Ajax komt, dan zeg je geen nee moet Blind hebben gedacht. Hij had zelfs al contractueel vast laten leggen dat bij serieuze interesse uit de Arena een probleemloos vertrek moest volgen. ,,En dus nemen wij hem helemaal niets kwalijk,’’ laat Simon de Jong namens de raad van commissarissen weten. ,,We wisten sinds enkele weken dat Marco van Basten wel oren had naar de komst van Danny Blind. En omdat hij expliciet in zijn contract had laten opnemen dat hij weg kon als Ajax zou bellen, was dit te verwachten.’’

    In Rotterdam West gisteren geen verwijten maar begrip voor het plotselinge afscheid van de technisch directeur die juist voor de lange termijn was aangesteld. ,,Danny is op een vervelende manier als trainer van Ajax vertrokken,’’ vervolgt De Jong. ,,Daarom is dit voor hem zo mooi. Hij komt op prachtige wijze weer via de voordeur binnen.’’

    De Jong benadrukt dat de dankbaarheid voor de inzet van Blind op het Kasteel groot is. ,,De driehoek Foeke Booy, Danny Blind en Richard Grootscholten liep als een trein. Dus zijn wij uiteraard wel teleurgesteld. We dachten voor de komende jaren goed te zitten met deze mensen, maar nu moeten we op zoek naar een opvolger van Blind. En dat zal niet meevallen. Of we er financieel nog wijzer van worden? Nee hoor, er is een afkoopsom opgenomen in het contract van Danny, maar daar worden wij niet rijk van. Danny is geen speler.’’

    Dat denkt ook algemeen directeur Peter Bonthuis die maandagavond bij het duel Jong Sparta tegen Jong FC Twente op het Kasteel even apart werd genomen. ,,Danny wilde iets vertellen en toen wist ik al dat hij zou gaan vertrekken. We hebben samen alle leden van de raad van commissarissen gebeld en iedereen heeft hem gefeliciteerd. Het geeft aan dat iedereen hem deze stap gunt. Teleurstellend is het wel. We moeten veel eerder dan verwacht op zoek naar een nieuwe technisch directeur. Toen de voetbalbond van Hongarije interesse toonde, vreesde ik niet voor een vertrek. Maar Ajax is een ander verhaal. Dat is de club waar Danny zijn hart ligt. Met het Kasteel op een goede tweede plek.’’

    Dat de functie die met dit takenpakket pas één jaar bestond binnen de organisatie van Sparta moet worden gehandhaafd, staat als een paal boven water. Al wil Bonthuis liever niet op de zaken vooruitlopen. ,,Want pas deze week komt de directie bij elkaar om de strategie van de komende weken te bepalen. Danny begint op 15 mei bij Ajax en tot die tijd werkt hij de lopende zaken af bij ons. Ik zal hem daarbij ondersteunen, want er moet nog wel het één en ander gebeuren.’’


    Trainer Foeke Booy: 'Dit is wel een forse tegenvaller'

    Trainer Foeke Booy noemt het vertrek van Danny Blind ‘teleurstellend, maar niet te voorkomen.’ ,,Ik had ook een clausule dat ik bij degradatie van de club weg zou kunnen, Danny wilde bij interesse zonder problemen naar Ajax kunnen,’’ zegt Booy.
    ,,Maar het is wel een forse tegenvaller. In januari drong Danny bij mij nog aan om voor tweeënhalf jaar te tekenen in plaats van anderhalf jaar om samen op lange termijn echt iets neer te kunnen zetten bij Sparta. Nu is hij weg.’’

    Booy neemt het Blind niet kwalijk. ,,Ajax is van een andere dimensie dan Sparta. Maar er is nu veel onduidelijkheid. Ik heb ook geen idee hoe de club het vertrek van Danny op zal vangen.’’

    Booy, die in het verleden al eens trainer én technisch directeur was, laat in het midden of hij een dubbelrol wil vervullen. ,,Daar zeg ik niets op. Ik heb alleen met Danny Blind gesproken en niet met de rest van de directie.
    ’’

    hoop dat booy het wil doen die twee functies .

  34. #529
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Blind laat Sparta hard vallen
    Dat trainers te pas en te onpas worden ontslagen of uit eigen wil vertrekken is in de voetballerij geaccepteerd en iets waar over het algemeen schouderophalend op wordt gereageerd. Trainers zijn immers passanten en kunnen doorgaans moeiteloos vervangen worden; coaches genoeg!



    Hoe anders is het met technische, algemene of commerciële directeuren binnen een club. Deze mensen zijn veel moeilijker vervangbaar omdat ze, als ze vertrekken, een gapend gat achterlaten dat niet zomaar op te vullen valt. Immers, dergelijke mensen moeten over vele kwaliteiten beschikken die over het algemeen niet makkelijk te vinden zijn. Binnen korte tijd heeft onze club twee forse aderlatingen moeten ondergaan. Eerst vertrok de zeer gewaardeerde commercieel directeur Rik van Aalst naar Willem II. Hij wordt (volgens Sparta tijdelijk) vervangen door Charles van der Steene, met als (volgens Sparta eveneens tijdelijke) secondant oud Sparta speler Dave van der Meer. Of de heren dezelfde talenten hebben als het gaat om het binnenhalen van sponsors als Rik van Aalst? De toekomst zal het gaan uitwijzen!



    Met Danny Blind vertrekt een tweede grote man binnen de organisatie. Dat is voor Sparta een grote klap. Kenners die het weten kunnen roemen zijn kennis, know-how en inzicht waarbij zijn netwerk, zoals dat zo mooi heet, een derde pluspunt is. Ook niet vergeten mag worden dat er met Danny Blind een grote naam werkzaam was binnen de club. Voor Sparta is dat van groot belang. Immers, de voetballerij is een wereld waar alleen al aan naam en status veel waarde wordt gehecht. Het opent veel spreekwoordelijke deuren.



    Dat alles valt nu weg.



    Alhoewel Danny Blind conform zijn contract in zijn recht staat laat zijn vertrek een nare bijsmaak achter. We hadden de hoop om met deze Technisch Directeur een lange termijn visie uit te stippelen, met als doel Sparta omhoog te krijgen richting de sub-top. Sparta wil nog steeds omhoog, maar dat moet nu zonder de naar Amsterdam vertrokken Blind. Achteraf gezien niet verwonderlijk, het blijkt eens temeer dat zijn hart bij Ajax ligt nu bekend is geworden dat hij een ‘terug naar Ajax’ clausule in zijn contract had staan.



    Voor het geld zal Blind het niet doen. Daarvan heeft hij meer dan genoeg. Het feit dat hij een uitgeklede functie accepteert bij Ajax (Marco van Basten heeft zelf op TV gezegd dat hij de grote man op technisch gebied is), geeft aan dat Blind, ondanks de minder aansprekende betrekking, liever bij Ajax werkzaam is. Toch een prettiger werkplek dan bij een club in de marge blijkbaar. Dat is jammer, want de uitdaging om van Sparta weer een aansprekende club te maken die zich weer kan meten met clubs uit de subtop lijkt ons interessanter. Maar goed, wij bekijken het natuurlijk door de oh zo mooie Sparta-bril.



    Het is al eeuwen bekend…. de voetballerij is een raar wereldje waar alles mogelijk is. Sparta vormt daar geen uitzondering op. Als Ronald Koeman al op de spreekwoordelijke trein stapt en topclub PSV verbaast achterlaat, wat kunnen wij dan uitrichten? Niet al te veel helaas. Het is slechts te hopen dat de gelimiteerde transfersom die in het contract van Blind stond niet een schamele fooi is, al valt te vrezen van wel. Zelfs de oh zo fatsoenlijk overkomende Danny Blind is zo onfatsoenlijk om na slechts 10,5 maand onder contract te hebben gestaan bij onze club een overstap te maken.



    En het is daarbij niet zozeer de overstap, maar met name het moment van de overstap die zuur is voor ons Spartanen. Midden in de periode dat Sparta zichzelf moet gaan versterken om die stappen richting subtop te nemen verdwijnt de belangrijkste schakel in dat proces van aankopen. Of dit een positieve invloed heeft op spelers als Moisander met wie Sparta (lees: Blind) al contacten had gelegd is slechts een retorische vraag, die negatief beantwoord dient te worden.



    Het is een fikse tegenslag voor Sparta, maar de club moet snel op zoek naar een goede vervanger die voor langere periode (een jaar of vijf liefst) vastgelegd moet worden, zonder beperkende clausules en er niet bij de eerste en beste aanbieding vandoor kan gaan. We hebben nu geleerd dat er dan pas iets degelijks opgebouwd kan worden.



    Tot slot: een opvolger te vinden met de naam en faam van Danny Blind zal niet makkelijk zijn. Hopelijk wordt het iemand die eenzelfde visie heeft en zijn werk kan voortzetten. Want hoe je het ook wendt of keert; in het jaar dat hij bij Sparta werkzaam was heeft hij goed werk verricht. Op spelersgebied trok hij de nodige namen aan (waarvan een aantal helaas niet brachten wat van hen werd verwacht) en had hij de hand in de prima resultaten op het gebied van de jeugdopleiding. Sparta valt veel wijsheid toe te wensen in de moeilijke zoektocht naar een man met een vergelijkbare status, maar over de volledige technische eindverantwoordelijkheid binnen de club dient snel duidelijkheid te komen.

    Gebeurt dit niet, dan zijn we weer overgeleverd aan personen binnen Sparta die achter de rug van de trainer om nieuwe trainers benaderen, Sparta opzadelen met nutteloze samenwerkingsverbanden of aan personen uit de top van de club die op eigen houtje spelers uit exotische oorden aantrekken op basis van DVD’s en daarmee de club opzadelen met matige spelers die woekersalarissen verdienen. Daar zitten we niet meer op te wachten!



    Redactie ITWM Online
    zo is het maar net

  35. #530
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Bliind is een risiicoloze lafbek ! Als speler heeft hij nooit de overstap naar het buitenland durven maken en als bobo laat hij zijn " oude liefde" de teeeering krijgen. Een wegloper ,. een echte jeaud.

  36. #531
    Chief
    Guest

    Standaard

    Nee, een echte clubman. Hij heeft Sparta hoog zitten, maar Ajax nog hoger. Weet zeker dat ie elke andere club had geweigerd als die zich hadden gemeld.

    En zie het positief, nu Blind bij Ajax zit kan Sparta misschien wel profiteren met een goede huurling ofzo.

  37. #532
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AjaxLitmanen Bekijk bericht
    Nee, een echte clubman. Hij heeft Sparta hoog zitten, maar Ajax nog hoger. Weet zeker dat ie elke andere club had geweigerd als die zich hadden gemeld.

    En zie het positief, nu Blind bij Ajax zit kan Sparta misschien wel profiteren met een goede huurling ofzo.

    Zo kun je het ook zien !

  38. #533
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    ik zie hem nog staat op het balkon van kasteel samen met aandewiel wat hadden we een goed duo is huis. de een is ontslagen en de anderen gaat na een jaar al weg daar gaat alle doelstellingen .

  39. #534
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    'Sparta wil Foeke Booy als opvolger van Danny Blind'

    Home > Nieuws > Voetbalnieuws
    - Datum: 8-mei-2008 10:15

    Sparta wil dat de huidige trainer Foeke Booy (foto) ook de rol van technisch directeur gaat vervullen, meldt RTV Rijnmond. Op die manier wil de Rotterdamse club de vacature vullen die is ontstaan na het vertrek van Danny Blind naar Ajax. Booy heeft bedenktijd gevraagd aan het bestuur.

    Booy zou alleen een dubbelfunctie ambiëren als er ook een technisch manager wordt aangetrokken. Bij FC Utrecht werkte de Friese coach al eerder met Arno Pijpers en later Piet Buter samen in een dergelijke constructie. Ajax heeft overigens Danny Blind toegestaan na zijn vertrek bij Sparta nog enkele incidentele werkzaamheden voor de club te verrichten
    Lijkt me de juiste keuze,dan zit Foeke ook wat vaster in het zadel.

  40. #535
    Een Spartaan! vuxajoro's schermafbeelding
    Aangemeld
    19 februari 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Leeftijd
    34
    Berichten
    606
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Zie hiervoor ook het aan/verkopen topic

  41. #536
    net.feyenoord's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 december 2005
    Locatie
    Rottûrdam
    Berichten
    1.454
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuxajoro Bekijk bericht
    Zie hiervoor ook het aan/verkopen topic

    Dit is nieuws want Foeke was al aangekocht

  42. #537
    Lekker bezig Freek! dawasiknie's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 oktober 2006
    Locatie
    Tussen de uitlaatgassen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    30

    Standaard

    Kan me voorstellen dat veel Spartanen zich in de steek gelaten voelen door Blind, maar ik kan die stap wel begrijpen. Bovendien is dat niet zo'n grote ramp, zeker niet als Booy nu TD wordt en een dubbelfunctie gaat bekleden. Dat kan een erg goede zet zijn.

  43. #538
    een spartaan spartapiet's schermafbeelding
    Aangemeld
    13 januari 2006
    Locatie
    Rotterdam West
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.368
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dawasiknie Bekijk bericht
    Kan me voorstellen dat veel Spartanen zich in de steek gelaten voelen door Blind, maar ik kan die stap wel begrijpen. Bovendien is dat niet zo'n grote ramp, zeker niet als Booy nu TD wordt en een dubbelfunctie gaat bekleden. Dat kan een erg goede zet zijn.
    het is niet erg dat die weg gaat . maar de manier waarop is veel erger hij tekend voor 4 jaar en gaat binen een jaar al weg hij laat zo de club in de steek in een cruciale fase voor sparta.

  44. #539
    Chief
    Guest

    Standaard

    Sparta hoopt op Ajax-spelers
    --------------------------------------------------------------------------------
    8 mei 2008
    Simon de Jong, lid van de raad van commissarissen van Sparta Rotterdam, ziet ondanks de pijn van het vertrek van Danny Blind naar Ajax ook voordelen. Zo zou de Rotterdamse club in de nabije toekomst op de eerste rij zitten als Ajax spelers ervaring op wil laten doen buiten Amsterdam. "We hebben een zeer hechte band met Heerenveen en nu hoogstwaarschijnlijk ook met Ajax", stelt De Jong enthousiast in AD Sportwereld Pro. "Dat moet de club iets op kunnen leveren."

    Daar is Sparta's algemeen directeur Peter Bonthuis minder van overtuigd. Hij heeft in het verleden al vaker spelers zien afhaken die eigenlijk bij Sparta hadden moeten tekenen. "Ik weet niet of de spelers van Ajax die nog moeten rijpen nu naar Rotterdam komen", zegt hij sceptisch. "Zo werkt het niet altijd in de voetballerij."

    Of Marvin Emnes naast Heerenveen en Feyenoord nu ook naar Ajax kan, is volgens Bonthuis eveneens twijfelachtig. "Ajax heeft nog nooit interesse getoond in Emnes, dus of dat door de komst van Blind plotseling wel het geval is, vraag ik me af. Maar als ze wel komen, weten ze wat ze moeten betalen om hem over te nemen."

  45. #540
    Feankenner's schermafbeelding
    Aangemeld
    9 mei 2006
    Berichten
    4.166
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    17

    Standaard

    Sparta grijpt naast Moisander (AD)

    ROTTERDAM Technisch directeur Danny Blind waagde gistermorgen nog een ultieme poging om de Finse verdediger Niklas Moisander naar Sparta te halen. De Zeeuw had uit de scoutingrapporten van de verdediger van FC Zwolle niets dan lof vernomen over de linkspoot. Bovendien kende Blind de Fin nog uit zijn periode bij Ajax dat het grote talent destijds samen met zijn tweelingbroer naar Amsterdam haalde.
    Moisander kiest echter voor AZ. De kans dat Sparta nu Birger Maertens zal proberen te contracteren is veel groter geworden. Trainer Foeke Booy wilde bij voorkeur een linksbenige centrale verdediger (Moisander) maar gaf deze week aan dat ook de rechtsbenige Maertens (27) van Club Brugge een serieuze optie is.
    Sparta hoopt op Ajax-spelers
    Niet zo verassend. In ruil voor Blind wil Sparta graag spelers huren van Ajax, zullen ze wel afgedwongen hebben.

Pagina 12 van 47 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 1 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Wie moet Sparta Rotterdam gaan kopen/verkopen?
    By JohnDylan in forum Sparta Rotterdam
    Reacties: 475
    Laatste bericht: 14 augustus 2020, 10:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •