Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PoeSimao Bekijk bericht
Neres was ook voor zijn blessure op zn best wisselvallig. Het is makkelijk om naar jongens die er niet bij zijn te wijzen en te doen alsof het met hen beter zou gaan, maar bij Neres is dat onterecht.

Ook bij Promes vind ik het onterecht om hem als reddende engel neer te zetten, kan er ook niet heel veel van. Wel meer dan Babel natuurlijk, maar niet iemand die eigenhandig het verschil gaat maken zoals Ziyach dat doet.
Nee, het is flauw om te stellen dat Ajax niks voorstelt als Ziyech er niet bij is. Alsof Ajax met een fitte selectie minus Ziyech niet beter voor de dag was gekomen. Neres levert elk jaar prima statistieken af en is voor dit Ajax belangrijk vanwege de diepgang, evenmin als Promes. Oh nee dat kan niet. Want spelers zijn alleen goed als Ziyech speelt

Het flauw vinden om het over geluk te hebben, om vervolgens te klagen over een gebrek aan geluk.

Ik ben iemand die het vrijwel nooit over tegenstanders of scheidsrechters heeft. Dat vind ik iets voor kleine kinderen en dat is dan ook het niveau waar ik jouw klaagzang over de arbitrage in plaats. We waren uit bij Chelsea ongelukkig met wat beslissingen, maar hadden tegen Lille 2x veel geluk dat al die kansen van hen er niet in gingen. Ook bij Valencia uit zat het allemaal niet tegen hoor. Uiteindelijk komt kwaliteit bovendrijven en daar hebben we een gebrek aan.

Maar vooral geen actie tegen de verantwoordelijke voor dit gebrek willen!
Oh? Jij mag wel klagen over dat we geluk hebben gehad en ik mag niet klagen dat we op bepaalde cruciale momenten geen geluk hebben gehad? Oké.

Uitslagen tegen Lille waren 3-0 en 3-1 en uit tegen Valencia 0-3. Makkelijk om dit grotendeels aan geluk op te hangen. In de CL krijg je veel kansen tegen, deze ploegen zitten niet voor niets in de CL. Maar volgens mij heeft Ajax ook kansen gehad om er meer dan drie te maken in die wedstrijden. Daarbij zie je hier ook de waarde van een goede keeper. Dat is voetbal pik, had Real Madrid dit overkomen had je het kwaliteit genoemd.

En als je me langer kent, weet je dat ik in al die jaren juíst het veel vaker bij het team zoek dan dat ik op een scheidsrechter ga zeiken. Maar stilstaan bij al die idioterie in Londen met cruciale uitkomst mag best.