Romero snapt niets van commotie.
ALKMAAR - AZ-keeper Sergio Romero speelt de vermoorde onschuld en zegt dat alle commotie om zijn wegblijven langs hem heen is gegaan. "Hoe mijn situatie is? Ik ben blij. Het is lekker rustig, ik heb vrij. Ik heb vakantie tot 4 september, dan keer ik terug naar AZ en ben ik klaar om te spelen. AZ speelt in de Europa League, dat is ook goed voor mij.”

Romero weet van de prins geen kwaad, zo doet hij het voorkomen. Hij woont in een groot huis met een antenne op het dak, maar die heeft hij voor zijn televisie de laatste tijd niet gebruikt. "Ik ben pas gisteren teruggekomen uit Argentinië. En donderdag of vrijdag ga ik naar Spanje. Naar de zomer. Hier regent het.”

Verbaasd
Het lijkt uiterst onwaarschijnlijk dat Romero met zijn Italiaans-Nederlandse manager Mino Raiola totaal onwetend is gebleven van het rumoer dat hij in Alkmaar heeft veroorzaakt. Romero werd allang terugverwacht op de club, maar zegt heel verbaasd te zijn dat te horen. "Ik? Eerder terug? Echt? Ik weet er niks van. Ik heb wél contact gehad met de club toen ik klaar was met de Copa America. En ik heb Earnest Stewart op 16 juli gebeld, met de vraag wanneer ik terug moest zijn. Hij zei: 4 september. En écht niet in augustus. Ik weet niet waarom ze dat in Alkmaar zeggen.”


Telegraaf.