Bericht: Wie moet Feyenoord kopen/verkopen
Gebruiker: voetbal360
Berisping: Spammen
Strafpunten: 25

Opmerking van de beheerder:
We passen je post niet voor niets aan
Bericht aan de gebruiker:
Dan is het dus ook de bedoeling dat je het weggehaalde stuk niet opnieuw plaatst. Stoppen met spam of je vliegt er direct af.
Oorspronkelijk bericht:
Het seizoen 2012-2013 is nog niet afgelopen maar er wordt al regelmatig gesproken over de selectie voor volgend seizoen. Feyenoord heeft nog steeds een schuld van ongeveer 10 miljoen euro en een negatief vermogen van 10 miljoen euro. Een transfer is voorlopig nog steeds de snelste manier om financiële problemen van voetbalclubs op te lossen. Vandaar dat Feyenoord van plan is om komende zomer 1 of 2 bepalende spelers te verkopen als er een goed bod komt. Maar Feyenoord kan een deel van het transferbedrag investeren in nieuwe spelers.

Ik denk zelf dat Martins Indi komende zomer zal vertrekken. Een geweldige speler maar met Nelom heeft Feyenoord zijn opvolger al in huis. En diverse clubs zijn ook daadwerkelijk geïnteresseerd in de diensten van Martins Indi. Iemand als Clasie is veel moeilijker te vervangen. Ik hoop dat de Vrij ook nog een poosje blijft want in mijn ogen is hij heel erg belangrijk voor dit team. Jongens als Boëtius en Vilhena zijn nog te jong om te vertrekken naar het buitenland. Voor hun ontwikkeling is het beter als ze nog een paar jaartjes bij Feyenoord blijven.

Voor Sekou Cissé, Mitchell te Vrede, Guyon Fernandez en Harmeet Singh zie ik weinig perspectieven meer in Rotterdam. Ik denk dat de club er verstandig aan doet deze jongens te verkopen. Dan wordt er ook weer wat salaris-ruimte gecreëerd voor eventuele versterkingen.

Eventuele versterkingen voor het seizoen 2013-2014:
- Mike van Duinen (1991): snel, neusje voor de goal, veel potentie
- Guus Hupperts (1992): snel, goede voorzet, hard schot, veel potentie
- Virgil van Dijk (1991): (kop)sterk, goede opbouw van achteruit, hard schot, veel potentie

Mike van Duinen en Guus Hupperts zijn volgens mij financieel haalbare spelers. Eventueel kunnen zij geruild worden voor bijvoorbeeld Guyon Fernandez. Ik denk dat zij de concurrentie aan kunnen gaan met Ruben Schaken die natuurlijk een dagje ouder wordt. Het zal lastiger worden om Virgil van Dijk aan te trekken. Maar zijn komst schat ik alleen nodig als Martins Indi of de Vrij vertrekt.