Vroege crisis bij Heracles: "Geen probleem met de persoon Jan de Jonge"

De competitie is nog maar drie speelronden onderweg, maar bij Heracles Almelo lijkt er al een crisis te zijn. De Almelose ploeg pakte nog geen punt dit seizoen.


Afgelopen vrijdag verloor de ploeg in de laatste minuut van SC Cambuur en enkele supporters riepen al om het ontslag van trainer Jan de Jonge. Zaterdag werd er niet getraind, maar hield de selectie en staf een praatsessie.


"Alles doornemen wat er gebeurt"

Vanochtend was dat opnieuw het geval. Trainer Jan de Jonge over wat er besproken werd: "Dan moet je aan alles denken, gewoon alles doornemen wat er de afgelopen weken met elkaar gebeurt. We hebben weer een hele nieuwe groep met hele nieuwe invloeden. Dat heeft zijn weerslag en daar moet je met elkaar over praten. Als je in de laatste minuut met 1-0 wint wordt het verhaal ook heel anders, maar zo werkt het niet in het voetbal. Het is precies andersom."


Hij geeft aan dat hij tijd nodig heeft: "Ik hoor een hele grote trainer (Louis van Gaal, red.), en daar vergelijk ik mij absoluut niet mee laat ik dat voorop stellen, wel zeggen dat een systeem drie maand tijd heeft, bij een hele grote club. Hier hebben we ook op zeven posities weer andere spelers en dat heeft tijd nodig, hoe jammer dat ook is."


Voorzitter Smit onduidelijk over De Jonge

Voorzitter Jan Smit baalt ook van de slechte resultaten en is onduidelijk over trainer Jan de Jonge: "Wij gaan straks met hem praten en evalueren. Kijken hoe hij er tegenover staat, wat zijn toekomst is. Op dit moment moet je goed overleg met elkaar hebben. Met de persoon Jan de Jonge hebben wij totaal geen moeite. Op dit moment zit er in het team te weinig cohesie."

Bron...
Mja...... Zou Almelo de eerste zijn die de trainer op de keien gooit dit seizoen?